• Aldamore

    Ahoj, chtěl bych znát názor kterou vidlici by jste si hodili na kolo. Výměna za RST Omega SL 90mm, myslím že jen k lepšímu. Marzocchi MX Pro LO Manitou R7 Comp FFD-R Rockshox tora 318 solo air

    kolokolo.cz/ca­talogue/vidli­ce-mtb/marzocchi2007/mx-pro-lo/ kolokolo.cz/ca­talogue/vidli­ce-mtb/MANITOU07/r7-comp-ffd-r07/ kolokolo.cz/ca­talogue/vidli­ce-mtb/rs07/tora-318-solo-air2007/

    Já mám spadeno na Manitou R7 Comp FFD-R Díky všem za názor.

    0 0
    • MITY  

      Záleží na tom, co jezdíš. Závodně? Na pohodu? Hodně/málo silnice?…

      0 0
    • Splinter  

      bych bral tu Marušku…

      0 0
    • Hnoj  

      No, za tyhle peníze bych se přikláněl k R7, která je z téhle trojice velmi solidně nejlehčí a poměrně snado servisovatelná.

      Tora i mařena jdou poměrně hodně přes dvě kila, a předpokládám, že hmotnost je jednou z tvých priorit.

      0 0
    • Aldamore  

      Jezdím na pohodu tak cca 3000km ročně, hlavně lesy sem tam silnice, nějak se tam vždycky musím dostat, ale projel jsem se na Tora 302 a je to o něčem úplně jiným proti RSTéčku, takže přemýšlím o nové a cenově max 7000

      0 0
      • kubad  

        Pokud hledáš pohodovou vidli tak zapomeň na R7. To je lehká závodní poměrně nepohodlná vidle.

        0 0
    • MlokCZ  

      Pokud chceš vidlici na pohodově ježdění a ne na závody a preferuješ komfort, tak z těch tří jednoznačně Toru. Ale pokud se z těch tří rozhodneš pro Toru, tak bych určitě uvažoval spíš o upraveném Epiconu, chodit bude o malý chlup lépe + bude lehčí. A cena ještě o něco nižší než ta Tora.

      0 0
      • vlk  

        Jakto, že bude lehčí než Tora, váží také 2 Kg -stejně jako ta Tora ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          bude lehci pac milan asi vyhodi vsechno nepotrebny a napusti tam helium:-D

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak dobře, o moc to nebude, ale pořád je to 100g rozdílu. Přesné váhy všech modelů Tory si nepamatuju z hlavy a je ten rozdíl o něco málo menší než jsem myslel (čekal jsem spíš 200g).

          0 0
          • martt  

            neviem kolko vazi tora ale moj epicon LOD som osobne vazil a mal nejak 2,1 az 2,2 kg.

            0 0
            • dancing dog  

              100g, upřímě závidím těm, kteří toto řeší, vážně bez ironie. kdybych si mohl vybrat, tak jezdím s klidně 5kg vidlí výměnou za ztrátu 20kg na mě… Vážně Vám závidím!

              0 0
              • MlokCZ  

                Těch pár gramů je taky úplně nepodstatných a já vzal váhy dle výrobců. Stejne tam pak záleží jaká verze to je (na v-čka, kotouče), jak má řízlý sloupek. No a hned se toho někteří chytli a začali ty gramy do detailu řešit.

                0 0
              • coffield  

                No, uprimne, i kdyz mas 73 kilo, 100g je nic, kdyz proti nim postavis obed, ktery ma treba 350g a dve piva, ktera maji dohromady asi kilo. Dulezita je funkce, gramy se musi sporit za urcitym cilem… a nebo pro radost. U pohodoveho jezdeni se nepredpoklada ani nutnost snadne manipulovatelnosti s bicyklem…

                0 0
              • martt  

                ja to neriesim, iba som to upresnil mnou zvazenou hodnotou

                Tiez by som bral patkilovu vidlu vymenou za mojich 20 kil :-) .

                0 0
                • milan1  

                  Čím to, že hodnoty ve tvém podání vycházejí vždy tak divně? Nevážím na extra přesné váze ale tvoje údaje jsou dost mimo. Nebudu zbytečně dohadovat ale už tvůj rozptyl 0 100g také nesvědí o přesnosti vážení. Možná by bylo dobré, kdybys ty navážil i Toru, to by byl výsledek :-)

                  0 0
                  • martt  

                    Vazil som na normalnej kuchynskej vahe, aspon 40 rocnej, kde sa posuvaju dve zavazia. Vazim na nej vsetko. Rozlisovacku ma desat gramov a pred kazdym vazenim kalibrujem nulu. Maximalne odvazi 12 kil.

                    Zaujimave, ze skoro vsetky cyklosuciastky na nej ukazuju o nieco viac ako udava vyrobca a naopak potraviny (kilo cukru alebo muky) zase ukazuju o nieco menej ako udava vyrobca.

                    Rozptyl je preto, ze si nepamatam presne kolko sme navazili, pri mojej vahe okolo sto kil ma to moc netrapi. V zosite kam si syn zapisuje navazene udaje by som nasiel aj presny udaj.

                    Je celkom mozne, ze ta moja vidla je tazsia ako normalny Epicon. Bola vazena s neodrezanym stlpikom a ma capy na V brzdy. V katalogu si urcite vyberu tu najlahsiu vidlu.

                    0 0
                    • milan1  

                      Nejlehčí je verze LOD a na kotouče, ta se musí vážit s neseřízlým sloupkem a nikdy jsem se s ní nedostal přes 2 kg. Verze pro véčkové brzdy a RLD je nejtěžším provedením. Vidlice se seřízlým sloupkem se neměří a nebo nemají vypovídací hodnotu.

                      0 0
                  • Jirik123  

                    tak proc sem nenapises kolik mas navazeno ty?

                    0 0
    • Aldamore  

      Už jsem slyšel a hodně četl o upravené Suntour Epicon od Milana, ale pořád nevím kdo to je a kde si ji nechat natunit. Jo a pohodové ježdění moc nepreferuji, ale dneska při sjezdu šla vidlice třikrát až na doraz při skoku, pak tam byly pěkně velký ostrý šutry takže jsem prorazil duši na dvou místech, což se mně už dlouho nestalo naštěstí se nic nestalo plášti takže výměna a jelo se dál ale řekl bych že vidlice nevzala to co měla a taky to tak zkončilo viz foto

      0 0
      • fireball  

        Ten cvakanec vypadá spíš na podhuštěnou duši. Já vozím Maruš MX Comp ETA, model 2005 a kromě malého vaklu na pravé noze spokojenost.

        0 0
        • Aldamore  

          Podhuštěná nebyla nevím proč to takle dopadlo, ale asi to bylo tím že jsem to pustil trochu víc než tam jezdím a málem jsem si ještě namlel hubu

          0 0
      • krtex  

        tak to by možná chtělo něco ostřejšího ne ? co třeba:

        www.netbike.cz/select_det.php?…

        Ale pak i nové přední kolo a aspoň BB7 ;)

        regards, KTX@

        0 0
        • Aldamore  

          To by asi trochu změnilo geometrii rámu a taky by moc dlouho nevydržel:)

          0 0
        • Kubiczech  

          Ta nevypada spatne. Co by to asi udelalo s geometri meho ramu? Je fakt, ze Haro 07 ma 150mm, ale neni to na to nedurareni uz presprilis?

          0 0
          • krtex  

            Myslim ze by tvemu Haru slusela… ;)

            tomu nerozumim : „ale neni to na to nedurareni uz presprilis?“

            KTX@

            0 0
      • mar_tin1  

        milan ma stranky na www.tuning-test.cz tam najdes aj kontakt aj vsetko ostatne

        0 0
      • MlokCZ  

        Pohodové ježdění není myšleno ve smyslu, že budeš těžší sjezdy tlačit :-) Ale ve smyslu, že nikam nespěcháš, preferuješ pohodlí a nevadí pár gramů navíc. Tora a Epicon určitě budou na drsnější zacházení vhodnější než ty zbylé dvě vidlice.

        0 0
      • dancing dog  

        Já mám celkem čerstvě Epicona od Milana, kolo jsem koupil s RS Judy? ještě s elastomerem, pak jako výhodnou koupi Manitou R7, což ale není vidlice pro mě, ale pro závodní chrty / nicméně si myslím, že je to dobrá vidle /, a když jsem se pídil po vidlici na ježdění na pohodu- 3–4oookm ročně, po cestách a do maximálně středně těžkého terénu, co by vydržela mou váhu a fakt činila jízdu pohodlnou, tak sem se dopídil k Milanovi. Myslel semna Toru nebo snad i rebu, ale nakonec sem zvolil toto… A sem tomu moc rád, Milanjí dodává dle požadavků / hmotnost jezdce, zdvih,brzdy/ žehlí skvěle, že jedu po panelce poznám jen drncáním pod zadkem… Myslím si, že poměr cena/užitek je u Epicona od Milana fakt moc dobrej…a myslím, že si můžu troufnout doporučit…

        Myslím, že je to přesně tak, jak říká Mlok, raději Epicona než tu Toru, ne že by teda tora byla špatná, na 302 sem letos najel na půčeným kole asi 30km a byl to komfort..

        0 0
        • MlokCZ  

          Upravený Epicon klidně můžu srovnávat funkčně i s mojím Talasem a průběh je u obou téměř stejný. Samozřejmě, že tam rozdíly jsou a to především super snižování zdvihu, které bych neoželel a pak tlumení, které je na Talasu skvěle provedené. No ale když vezmu v úvahu i cenu (což je podstatné), tak to s Talasem oproti Epiconu nevypadá vůbec růžově.

          0 0
          • MlokCZ  

            A pro rejpaly, upravený Epicon už jsem projížděl, není to jen z grafů.

            0 0
            • kubad  

              Ač strašně nerad, ale musím souhlasit – Epicon na kterém se vesele prohání dcera funguje skvěle. Pokud se veme poměr výkon cena nemá konkurenci – samozřejmě myslím upravený.

              0 0
    • marapara  

      Buďto Toru, ta pohodlná bude, nebo jestli chceš něco málo připlatit za Recona.

      0 0
    • Mike TB  

      Jdi do Maruš

      0 0
    • grafik  

      jezdim marunu od cervence 2004 po celou dobu v podstate bez problemu – a to ji nevenuju specialni peci, zhruba 1× za rok menim olej. Vybiral bych mezi MA a R7 na kterou presel McBlacky a docela chvali tuhost, kukni do recenze. Vyber si podle toho ketra ti bude vic ladit ke kolu … ;)

      0 0
      • mechanik  

        R-7 ani zanic lehká, leč nepohodlná,málo tuhá spíše závodní vidlice.

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak.

          A ta MA má taky nohy jen 30mm, chodit lépe než Tora nebude a ještě je těžší, takže pro tu také nevidím jediný důvod.

          0 0
        • grafik  

          McBlacky (16.04.2007 23:59:03) Testovací doba: týden Hodnocení: Spokojenost s drobnýma výhradama přechod z Blacka 100 air, takže je znát menší zdvih. Průběh podobný jako u blacka, klasická manitou vzduchovka, žádná zobačka prostě závodní vidle. LO na korunce do kopců to je sakra znát a i na rovinkách, předek je znatelně tvrdší, proti RS se zamyká bez pohybu. Zdvihu využívá 70mm, 10mm je tam jakoby na tvrdý doraz, je to poznat při vyfouknutý vidli, když se do toho pořádne zatlačí tak v tom lupne a jde až na 80 ale hodně zatlumená do tvrda. Při běžném provozu to ale víc jak 70 nejde, leda že by se napálila protihrana nebo brutální skok na předek. Doporučuji závodním chrtům a ambicemi do 1/4 pole. Pro hoby je ve stejné kategorii Reba SL která nabízí větší citlivost a nepatrně vyšší váhu + je rozhodně poplock, zamykání na korunce už je dneska překonáno. Tuhost R7 je parádní i s kotoučem.

          0 0
          • marapara  

            Až bude testovací doba jeden rok, tak si povíme :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale tak třeba spokojený bude klidně i za rok (pokud ji nezničí a myslim, že klidně ne). Pořídil si tu vidlici na použití na které je přesně určená a na které se hodí, takže proč ne.

              Ale tazatel je použitím úplně jiný případ.

              0 0
              • marapara  

                Jo, na závodní použití bude asi OK, ale pro turistu, který preferuje hlavně žehličku asi nebude moc dobrá.

                0 0
                • MlokCZ  

                  No jasně, to už jsem psal výše, že pro tazatele určitě ne. Já bych si jí na kolo nikdy nedal (teď myslím v případě, že bych hledal tak nízký zdvih). Já bych si tam nedal ani Rebu SL bez U-turnu, kterou v té recenzi uvádí jako pohodlnější pro hoby (i tam mi přijde laděná příliš na závodní použití hlavně kvůli té její progresivitě).

                  0 0
                • mr.antik  

                  Závodní použití – tzn. že po sezóně je dobrá akorát na to, dát ji bezdomovcům na sběr?

                  0 0
                  • marapara  

                    Jsem to myslel spíš tím, že není moc citlivá. Ale podle zacházení je možná i tvé varianta :)

                    0 0
    • jecnak  

      Toru a nebo jeste lepe Recona (citlivost, servisovatelnost, odolnost, moznaost nastaveni, lock, u Recona slusna vaha). R7 ma pomerne nekomfortni pocatek chodu – neni citliva, MX nevim, ale nejak k nim mam posledni dobou odpor kvuli designu a zpracovani detailu.

      0 0
    • pop  

      Proč jen vzduch?

      0 0
    • cicmunda  

      Ja bych vzal R7 POkud se oni budeš starat tak ti vydrží roky.

      0 0
      • marapara  

        To ovšem i Tora nebo Recon :). V podstatě jakákoliv neshitovní vidlice :)

        0 0
    • jirgen  

      neznam spolehlivejsi vildi nez marzocchu

      0 0
    • apache6000  

      Je jenom jedna firma :-) www.youtube.com/watch?… a proto uvazuj srdcem

      0 0
    • Volf  

      To tlumení FFD – R je to nejzákladnější co se dá u Manitou koupit a dost lidí z obchodu tvrdí, že FFD nebrat. Je fakt, že ho najdeš na těch nejlevnějších modelech.

      0 0
      • Volf  

        Jo a ještě i k váhám. Dát si na kolo víc jak dvoukilovou vidli je docela peklo. Takhle jsem se ,, spálil ,, na kole pro svoji ženu / Axel Super 2005 / na netu 1950g na váze 2100 g a nic s tím neuděláš. No na druhou stranu je to daň za v podstatě bezúdržbovou pružinovku / 2 x do roka ji promáznu /.

        0 0
        • coffield  

          Ta vidlice (Axel) ale chodi citelne STRASNE. Ani to, ze ma pekny lockout nic nemeni na tom, ze je hrozna. Tak jako jindy miva Manitou dobry pomer vykon/cena, tak zde se proste jedna a ne moc dobrou vidlici. Jezdil jsem 2 Axely na 80mm, 2005 a 2006 bez LO a oba hrozne. Takze bezudrzbovost je skutecne JEDINA vyhoda. Myslim, ze dotlacit nejaky ten talir navic se vyplati…

          0 0
    • RB_Rider  

      No ja bych Ti mohl prodat malo jetou Rock Shox Pilot SL 100mm. Je to pruzina+air asist. Bez vaklu, super citliva, ale ma 2kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.