Kovové tření od zadního kola

47 nepřečtených
  • mariomaro

    Zdravím Vás… Koupil jsem Giant Propel a od zadního kola se mi ozývá podivný zvuk při šlapání. Jako by drely dva plechy o sebe. Když kolo dam na stojan a protacim nic neni slyset. Kazety dotazena, kotouc dotazeny a vse je pevne a bez vule. Prijde mi, ze to zacne vzdy vice po projeti prasnym prostredim. Paradoxne se to ozyva vic pri mensim sylovem slapani. A nejvic kdyz jdu ze sedla silove slapu a tim rozkmitam kolo fo stran. Brzdove desticky nedrou o kotouc, pac jsem je zkusil vyndat a jet bez a nepomohlo. Mam podezreni na krizeni spic, kdy pri slapani o sebe drou, ale nikde jsem se nedocecetl, ze by mel s koly Giant slr1 tento problem. Nenapada nekoho co to muze zpusobovat?

    0 0
    • Floydie  

      Zkontroluj si vystredeni brzdoveho trmenu vuci kotouci.

      0 2
    • Daf  

      Jsi si jistý, že to jde od zadního kola? Ty dráty se mi zdají nepravděpodobné.

      0 0
    • tigermoth  

      Dráty umí dělat zvuky, ale pohmatem bys jasně poznal volný pár, nemluvím o rozcentrování.

      Co sestava kliky/smyk/střed? Někdy je to tak klamavé, že člověk myslí, že to jde z někama a ono to jde z hentama :)

      0 0
    • mariomaro  

      Spice volne nejsou evidentne, ale rekl bych, ze na strane pohonu jsou o chlup volnejsi, nez za strane brzdy…ale to se mozna jen zda. Ale hlavne, je na strane pohonu v krizeni u nekterych setinkova mezera ( proste nejsou na sobe pritlacene) . Tak jsem zkusil tam striknout olej a urcite na nejakou dobu byl zvuk mnohem mensi. Jenze se to obcas objevi, pak je chvilku ticho a opet. Opravdu se mi zda, ze problem je vetsi po projeti prasneho prostredi. Jakoby se nekde dostal prach a drnci to. Dnes zkusim do toho krizeni dat kousek nejake pasky mezi a vyjedu.

      0 0
      • Daf  

        Hele, já když měl na SLR1 volný výplet, tak to popraskávalo při záběru. Stačilo ho trochu dotáhnout a je ticho.

        0 0
        • J1RKA  

          taky tipuju ty draty, kamos to ma na zadnim u treka, napodzim ho bude preplejtat

          0 0
      • gersa  

        Nemáš možnost projet to s jiným zadním kolem?

        0 0
    • Charlie_R  

      To kolo si kupoval nové? Pokud ne, mrknul bych taky na ložiska náby. U kolegy se zdálo, že škrtá občas kotouč a bylo to ložisko.

      0 0
    • HonzaGiant  

      Koupil jsem si to samé Giant Propel Advanced Pro 0 12/2024 a od začátku stejný problém. Jdu ze sedla a kovový zvuk škrtání čehosi o cosi. Na stojanu jako beránek, nikde nic nedře Asi kotouč o třmen. Aby toho nebylo málo, při sjezdu slyším jakési nevýrazné hučení zřejmě z náboje. Nemám čas bádat, kolo je v záruce, ať si lámou hlavu v servise…

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Ložisko.

      0 0
    • mariomaro  

      Tak vylozene pomohlo striknout olej do krizeni spic. Zvuk okamzite prestal. Pak jsem kolo umyl a porad klid, az kdyz jdu ze sedla a hodne silove, tak trochu se zvuk obevi. Evidentne je krizeni spic nachylne na prach …

      0 1
      • Hrabex1  

        mas kulaty draty? Pak budes mit volnejsi vyplet, nebo jsou draty v miste krizeni poskozeny, odreny. Pricina neni prach.

        0 0
        • mariomaro  

          Draty jsou placate a nezdaji se malo utahle. Proste je mezi nema mikro mezera a kdyz se tam dostane prach, pri jizde se samozrejme kolo miniaturne krouti a prach v krizeni dela ten zvuk. Staci udrzovat v cistote

          0 0
          • kejda  

            Poznáš to i pohmatem, když stiskneš dráty proti sobě, vrzne to.

            Mně to taky dělalo, ploché dráty Sapim X Ray, tak jsem je v křížení lehce mázl, ale pak jsem se na to už znovu vykašlal a už se to neprojevilo. Buď zůstalo malinko maziva v křížení, anebo kolo samo pochopilo, že už to znova dělat nebudu :))

            0 0
            • mariomaro  

              Ano, jak pises, pri stisknuti k sobe vydajo v krizeni zvuk. Ale dlouho jsem zpocatku koumal cim to je, kdyz bez zatizeni na stojanu nic nedrelo, nic nevrzalo. A taky me znepokojovalo, ze prece nemuzu ten problem pozorovat jen ja…

              0 0
              • kejda  

                Teď jsem u kola a když stisknu dva dráty u křížení, tak to skřípne. Ale za jízdy nic, tak tomu nevěnuji absolutně žádnou pozornost.

                Může bejt, že to máš trochu povolený a jak na to sedneš, tak to začne zlobit.

                0 0
          • Vilém  

            Tak to je dobre, ze presne vis co tomu je a jak to ma byt.

            0 1
          • Hrabex1  

            u placatych dratu muze byt problem, kdyz jsou pootocene a dotykaji se hranou. Pak nepomuze ani vyrovnani, protoze treci prochy dratu jsou poskozene. Pomuze jen otoceni obou dratu o 180 ° nebo vymena. Nevim, jak to mas ty, ale myslim, ze tam zadna mikromezera nebude a draty se dotykaji.

            0 0
    • mariomaro  

      Kdyz jsme u kola giant, nevi nekdo jak se steluji naboje na giant slr 1? Mam zadni moc stahly a predtim jsem mel kampu a tam to bylo jasne, ale tento netusim…

      0 0
      • kubad  

        nijak, je to jen nasunuté a stáhne to osa rámu

        0 1
        • mariomaro  

          No to urcite ne, je to stahle uz takto bez osy

          0 0
          • Vilém  

            Nic se na nich nesteluje.

            0 0
          • kejda  

            Tam nic nešteluješ. Sundej ty krytky a podívej se, jestli nedrhnou ložiska

            0 0
          • kubad  

            tak se ptáš? nebo to víš a proč se pak ptáš?

            je to jen nasunuté na ose a koncovky drží na gumovém o-kroužku

            celé se to stáhne silou až v rámu

            2 1
            • Vilém  

              To se nerika, zaslouzis si palecek.

              2 1
            • kejda  

              Mně se na i9 torch trochu hůř točilo zadní kolo, při povolené ose bez problémů, jakmile jsem utáhl, tak to bylo horší.

              Nakonec mi jeden šikovný mechanik dal nějakou desetinkovou podložku k ořechu a pomohlo to jako prase.

              Tak jestli nemá podobný problém, že osa stáhne ložiska až moc… Může tam být horší vyšívání tolerance a je to nasnadě.

              0 0
              • mariomaro  

                Dnes jsem rozebral, sundal orech, kotouc a zaver… Jsou tam nalisovana prumyslova loziska a byly na ose nalisovana velkou silou.takze mensi utazeni pevne osy uz nemelo vliv. Vylisoval jsem je (loziska), znova s citem nalisoval zpet a ted se toci jak kolotoc… Ale vsem diky za inspiraci

                0 0
                • kejda  

                  Ty ložiska se lisují do nějaké misky, ta je daná hloubkou a rozměrem, a ložisko by mělo při dosedání pěkně zapadnout. Jak dotahovals s citem? Že jako to nedotáhneš až na doraz?

                  Pochopil bych u nějakých levných šmejdů, že tam budou větší tolerance a ložisko nemusí úplně pěkně dosednout.

                  1 1
                  • mariomaro  

                    Loziska lisoval tak, ze jsem ucitil odpor, okamzite prestal. Kdyz jsem poprve nalisoval malicko vetsi silou, kolo se tocilo spatne..a tak to bylo z vyroby uz, ze byla nalisovana malicko vice… Ale jen na zadnim naboji

                    0 0
                    • kejda  

                      Jakmile se ložisko opře o misku, tak je na doraz. Když budu na lis tlačit víc, tak se nemůže posunout dál, ani kdybych chtěl sebevíc. Maximálně poškodiím ložisko.

                      Spíš bych hledal viníka ve výrobní toleranci náboje, kde je docela možné, že miska může být malinko křivá a ložisko po nalisování nesedne úplně perfektně…

                      3 1
                      • mariomaro  

                        Uvazuj jinak…lozisko nedosedne na konec misky, ale na doraz na ose, ktery ma kazde lozisko (z kazde strany) a tim sedi v misce naboje (neni uplne nadoraz), ale timto regulujes naboj… A pokud dodrzis predepsany utahovaci moment vyrobce, nestahnes ho moc (pevnou osu), ale ani malo… Ale pokud to nekdo zkraje nalisuje moc, uz se to samo nepovoli

                        0 4
                        • kejda  

                          Jako to slyším poprvé, že máš možnost regulovat nábu se zapouzdřenými ložisky. Tou osou a jejím dorazem myslíš vnitřní vymezovací trubičky? U přední náby je pevná osa prostrčena těmi trubičkami, takže žádný doraz tam není.

                          Aby se ti pak nestalo, že pokud to nebude nalisované na doraz, tak se to může vyglajdat…

                          Nevím no, chtěli by to kompetentni osobu známou problematiky nábojů obecně, :)

                          0 0
                          • oddie  

                            Tak ono se stačí na rozebranou nábu podívat, aby člověk viděl, jak se s tím výrobci nijak nese.ou. Takže situace, kterou dotyčný popisuje, klidně může nastat – a sám jsem se s tím párkrát potkal – že vnitřní rozpěrka je o pár desetin delší než díra v těle náby, a když vnější kroužky ložisek nalisuješ nadoraz, tak se to netočí. U větších serióznějších konstrukcí bývá vymezování, tady na to se.e pes, bo cena a gramy. Mimochodem je to furt lepší, než kdyby ten vnitřek byl kratší, že…

                            0 0
                            • kejda  

                              To reflektuje moje první podezření na výrobní tolerance u té náby… Vnitřek kratší, to by mohlo být zajímavé :)))

                              0 0
                            • Vilém  

                              Nj, muze se stat, proto je ideal, kdyz to clovek lisuje pripravkem, ktery soucasne tlaci na vnitrni i vnejsi krouzek loziska.

                              1 0
                          • HKou  

                            Může se to stát, třeba servisní manuál DT to zmiňuje, že je to třeba zkontrolovat a pripadne pritlacit nebo uvolnit (rozhodně to tam nemydlit, co to jde :) . Nicméně pokud jde ložisko trochu ztuha, tak staženim v rámu se „zkrátí“ osa a nepatrně se zvětší vůle. Např. DT s tím počítá (ale už nevím kde jsem to viděl napsaný).

                            0 0
              • kejda  

                Vyšívání = výrobní

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.