• sonyx

    Přeji hezký den. Za nedlouho budu kupovat nový řetěz na 8kolco. Nevím ale jakej koupit (mám teď HG40). Mám řazení komplet Shimano a nevím zda HG 50,53,70,73,93.

    Cenově tak do 400kč. Děkuji za tipy.

    0 0
    • dieegoo  

      Myslim, že HG _3 vypadávaj ze hry,ty jsou na devítikolečko. Teda za předpokladu, že platí oboustraná nekompatibilita. Na devíti rychlostní kazetu nejde osmirychlostní řetěz, pokud to obráceně jde, tak odpověď beru zpět.

      0 0
    • Daf  

      Doporucuji HG70, je to kvalitni starej dobrej drzak. Me na biku vydzel kolem 3000km. Fungovat budou i ty na devitikolecko, ale konkretne tyhle shimano nic nevydrzi.

      0 0
      • sonyx  

        Když jsou řetězy na 9tikolečko, stačí vyhodit nějakej článek a mít stejnej počet tak jak na mám na tom co mám ted¡. Nebo se pletu?

        0 0
        • Daf  

          Devitkovy retez je o nejakou tu desetinku uzsi coz je jedinej rozdil. Na osmikolu funguji v pohode. Zkratit budes muset kazdej retez ;) Ale nevidim jediny rozumny duvod proc tam nedat osmikoleckovej. Leda bys tam chtel dat campu C9.

          0 0
          • sonyx  

            No zase co jsem se tady díval, tak to HG 53 je dostačující (viz zdejší recenze). Koupím, zkusím a uvidím. Potom vemu ten HG70 a můžu se pak rozhodovat..

            Jo a když tak budu mít ten 9tikolcovej, říkáš že je užší. Nebude mít vliv na opotřebení kazety?

            0 0
            • Daf  

              Pomer vykon cena ma HG53 dobrej a na devitku dobra volba. Mimochodem momentalne ho taky mam. Ale HG70 na osmikolo jeste lepsi volba dyd stoji jen o 50kc vic. No ale vydrzi tak o 1000km vic. Devitkovym retezem kazetu urcite neznicis.

              0 0
    • Jarousz  

      Hele, ono stejne nejvic zalezi na tom, jak se o nej staras :-) Hned ze zacatku vyprat a promazat a pak po kazdy delsi a „spinavejsi“ jizde proprat a znova namazat a dobre ti poslouzi i 50-ka :-)))

      0 0
      • maxtor  

        S tou první částí bych si dovolil nesouhlasit – ono sice Shimano (i jiné řetězy) jsou z výroby namazané pěknou lepivou a smradlavou sračkou, od které má při montáži člověk zalepené celé ruky, ale je to zároveň nejlepší mazivo na řetěz, které znám. Proto bych to tam nechal, dokud to jde. Až doslouží, vykoupat v benzínu (ideální je mít pochopitelně ryhlospojku) a promazat už běžným mazivem na řetězy.

        0 0
        • Martin  

          já bych nesouhlasil s benzínem a vypral to v naftě – benzín vysušuje, nafta je mírně mastná

          0 0
          • maxtor  

            Doporučuji přečíst návod k mazání řetězů na bajk.cz. Tam se dočteš, že právě nafta je pěkné svinsto z toho důvodu, že řetěz po ní zůstane trochu mastný a na tuto mastnotu nemusí sednout mazací olej. Naproti tomu benzín řetěz odmastí a je pak jednodušší jej namazat a mazání je účinnější.

            0 0
            • Martin  

              jenže zateče olej i do spojů mezi články, které benzín předtím vysušil?

              0 0
              • maxtor  

                Jo, věř mi. Olej se dostane všude – stačí párkrát protočit. Ono stačí, kdybys nevěřil, rozpojit rychlospojku a uvidíš že oba čepy jsou krásně naolejované.

                0 0
              • maxtor  

                A jinak nepoužívám technic­ký benzín ale normální natural – je (aspoň zatím) levnější:-) Mám ho v uzavřené zavařovačce a řetěz v něm vyperu mnohokrát dokud z něj není skoro kaše.

                0 0
      • MlokCZ  

        Tak s tímhle nesouhlasím vůbec. Výdrž řetězu je hrozně individuální a záleží na mnoha faktorech jako váha jezdce, frekvence šlapání, rychlost jízdy (tohle je hodně důležité), styl jízdy (časté chození silově ze sedla), podmínky v jakých je ježděný, jak moc kdo kříží řetěz.

        Ale to jak se o něj staráš je skoro jedno, tedy až na extrémy typu přemazání něčím hodně lepivým, kdy se nachytá písek.

        Kdysi jsem poctivě řetěz poměrně často pral, sral se s mazáním článek po článku. Teď už dlouho jen pravidelně utřu hadrem (5s práce) a stříknu sprejem (dalších 5s) a sem tam vysprchuju s celým kolem (to párkrát do roka, když se povedou nějaké extra bahenní lázně a je to nutné). Rozdíl v životnosti zcela žádný. Praní a sundavání řetězu je ztráta času.

        A pak zcela souhlasim s maxtorem, originální mazivo od Shimana je to nejlepší co řetěz za celou životnost potká. Akorát už nesouhlasím, že pak vyprat až to mazivo dojde na řetězu, to už je úplně zbytečná práce.

        A pro představu výdrže řetězů. HG53/73/93 mi vydrží cca 3,5tis. km, někdy i více. Pod 3tis. km ještě nikdy. Vše pro včas vyměněný řetěz, kde další na kazetě nestřílí ani kilometr a sedí okamžitě.

        Jinak hg53 x hg73 x hg93, výdrž je stejná. Ale pokud někomu vydrží řetězy dlouho, tak se podle mě vyplatí brát 73jka nebo 93jka kvůli povrchové úpravě, protože po tu delší dobu, co je řetěz na kole má větší šanci zreznout a ta povrchová úpravou kterou se liší je znát.

        Komu vydrží málo, tak je to fuk, stejně ho vytahá dřív než zrezne.

        0 0
        • jecnak  

          Presne tak. Snad jen dodam, ze diky lepsi povrchove uprave se taky na retez min chyta svinstvo.

          0 0
        • maxtor  

          Pod to bych se podepsal. Řetětu stačí, aby byl namazaný. Jeho čistota nic neovlivní. Já se přiznám, že řetěz myju a mažu často, ale to spíš z toho důvodu, že mám prostě rád čisté kolo. Nic racionálního v tom není.

          Jinak moje poslední špatná zkušenost: řetěz XTR, po 840 km 32,6 mm, pak jedna 60 km projížďka v průtrži jak prase (cca posledních 10 km – ti, co byli na Sockakempu ví, o čem mluvím) a po této projížďce (po 900 km celkem) měl 132,9. Mazat se rozhodně vyplatí.

          0 0
        • pee.tr  

          Kdysi jsem koupil starší kolo, ale buď mělo nějakej extra retěz nebo nevím, tehdy jsem ho tam měl asi 5 let (ale pak šlo ven všechno). Dnes kupuju řetězy za 250Kč a za 1500Km už by mi střílely. Moc řetězům nerozumím a když se ptám v prodejně, dozvím se, že do cca 400Kč to je celkem jedno jakej řetěz to je co se týče výdrže. Já na kole téměř stále jedu v sedě, ale často dost silově a řetězy mi jak na silničním, tak na horským odchází za cca 800–900, což mi přijde hrozný. Teď mám od loňska novýho horáka a i když jsem na něm zatím moc nenajel (nevím, asi max 600km, a ještě nepoznal vodu, z 90 procent jel jen po silnici), už mi na jednom kolečku víc rachotí. Nevím jestli je to teda tím řetězem nebo kolečkem, ale přijde mi to dneska, že ty díly nevydrží naprosto nic.

          Kdysi jsem chvíli mazal sprejem, ale buď to nemumím nebo nevím. Po cca 5Km byl řetěz suchej a navíc, když jsem přijel v dešti a ke kolu se dostal až druhej den, řetěz byl úplně neohebnej, jak ho to hnědý svinstvo slepilo. Teď mažu koupeným olejem na řetězy, ale ať je to jakejkoliv olej, životnost to nijak nezvyšuje.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Máš v tom trošku zmatek, řetěz nestřílí proto, že je vytahaný, ale proto, že nevytahaný řetěz dáš na jetý pastorek.

            Na kterém pastorku ti to střílí? Jestli je to 14-ka (třetí odspodu), tak jezdíš nevhodné převody.

            0 0
      • ememem  

        no bych povedal ze si mu moc dobre neporadil, ta prvotna gebuzina je prve aj posledne poriadne pomazanie ktore retaz dostala. vestko nasledne je uz len taka nahrazka.

        0 0
    • sonyx  

      Jo a čím mažete řetěz? Já používám Motorex Dry Lube a jede to dobře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.