Koupě ojetého závodního speciálu

44 nepřečtených
  • pelhrimov

    Už to zde asi bylo mnohokrát, ale teď se ptám kvůli sobě:) Závodníci máte zkušenosti s nákupem ojeté karbonové rakety. Uvedu příklad dvou inzerátů, které jsem teď namátkou vybral: Scott Spark RC 2009 55 tis. (podle mne se loni montoval SID a ne Reba) http://www.cyklobazar.cz/…ott-spark-rc nebo Scott Scale 10 38 tis. asi již různý mix komponent. http://www.cyklobazar.cz/…ott-scale-10 Má to smysl a je to výhodné uvažovat o nákupu takovýchto kol? Trošku více teď jezdím a začínám cítit, že mi někdy na bednu v některých pouťácích chybí pár sekund nebo minut, samozřejmě mezi veterány a ne elitou:) Nové bych si sice také mohl koupit, ale je to strašně peněz na můj vkus.

    0 0
    • jonti  

      Zalezi to vzdy od konkretniho pripadu, jak je vyhodna cena a jak je to kolo pouzivane. Me se ten Spark taky hodne libi, ale u tak draheho ramu bych asi mel strach ho mit po zaruce. Ten scale by jeste sel, tam vic zalezi na stavu vidlice a komponentu.

      0 0
    • pelhrimov  

      … ještě přidám dotaz: Jak je to u té integrované sedlovky s nastavením výšky sedla, to lze nastavit jen v malém rozsahu?

      0 0
      • jonti  

        v malem rozsahu, kdyz to chces vic tak to musis rezat a vic nahoru to uz nepujde.

        0 0
    • Tomcat  

      Tím, že koupíš za levno „závodní“ kolo neznamená, že pak budeš mít na údržbu.

      Prostě je potřeba počítat, že pokud to odejde tak se pravděpodobně z nákladů na nápravu po…te

      0 0
      • pelhrimov  

        To moc dobře vím, taková 24h solo v bahně je pěkně drahá :) Také to všem říkám, ale jsem teď nějaký flustrovaný a chci si udělat radost, tak se alespoň ptám. Normálně jsem velký např. propagátor řetězů HG-53, deore plechové kazety, … a moc se s tím nesr…

        0 0
        • tom_777  

          destičky a řetězy stojej pro všechny kola „stejně“ a zbytek servisu = rozebrat a vyčistit…

          (jasný že nepočítám magory co vozej řetězy s dutejma článkama a titanovou kazetu)

          0 0
          • Tomcat  

            Jenže se často setkávám stím, že lidi namaj ani na výměnu přehazovačky, nebo pláště. On je rozdíl plášť do 900 a do 1500. Nebo ceny XTR vs Deore. Prostě to koupěj bez jakýkoli finanční rezervy na údržbu. Když slyšej cenu náhradních gufer do vidlic kterou koupili tak výhodně tak koukaj taky jak když jim nadloube a moh bych pokračovat.

            Ale je jen na něm jakou chce přinést oběť svému jednostopému polobohu. Hlavně se pak nedivit

            Hold závodní odejde dřív někde ta úspora na materiálu se projevit musí. Samo že pokud najede za rok cca 500km tak to asi neodejde ikdyž náhoda je blbec a otázka jesli potřebuje závoďáka.

            0 0
            • tom_777  

              asi tak: kámoš rosekal X.0 přehazku – tak mu řikám „páčky máš X.9 dej X.9 i přehazku – ta je věčná“

              Kdyby nebyl hloupej tak tam dá tu X.9 když má hluboko do kapsy. Koupil ale zas X.0 :(

              pláště si může dávat každej jaký chce i na závodní speciál např. výprodejový Michelinky za 390,–

              0 0
    • pustipav  

      No asi osobne bych se toho vyvaroval – na zavodech to kolo zrejme nikdo moc nesetril a nevis jaky prasarny to zazilo…a kor karbonovej ram jezdenej zavodne po buhvi kom a buhvi jak? to fakt eeee:(

      0 0
      • fousek  

        Oni XCkari davaj strasny pekla, takze to je ram po zavodni sezone na odpis ze jo.

        Hale teda nevim, ale teda zatim vsechny zavody co sem jel byly co do naroznosti terenu hodne daleko od toho co obcas jezdim normalne.

        Jasne, pri zavodu vic trpi pohon, ale ten se da vzdycky vymenit.

        Jediny ceho bych se bal je jestli to neni praskly u sedlovy trubky (i kdyz nechapu jak to nekteri delaj), jinak pri zavodech neni sance ram znicit.

        0 0
        • McBlacky  

          nemyslím. při závodě jsou i terény kde to dostane fest zahulit. Ale je jasný, že mín než když jedeš na „kvalitní“ vyjíždku. Zase na závodech jedeš jednak hranu a druhak když jsi unavenej, je větší šance udělat chybu. Ono blbý doskočení rygolu, plná váha na kolo zaseklý pod hranu a hliníky takhle ustřelený nejsou vyjímkou. A pak samozřejmě koryto bahna s ukrytou protihranou, v plným polet přes a rám za hlavovkou pápá…

          je toho víc, ale tyhle dvě jsou osvědčená maratonská klasika :)

          0 0
        • onik  

          ty si nějaky chytry ;) asi si zapoměl na možnosti padu,trefení stromu atd. což je při takové zavodě kde se jede na hranici možností mezi dalšíma zavodníkama velmi realné…pokud sem tu tvou ironii špatně pochopil tak to přeskoč

          0 0
    • Smazaný účet  

      to, že to je závodní kolo nemusí znamenat, že na tom někdo závodil. Mohl to klidně koupit nějaký fajnšmekr, který zjistil, že to kolo není ono… každopádně to by jsi zjistil při osobním setkání.

      0 0
    • mr.g  

      kus od kusu jak tady radi setkat se s majitelem a to hodne prozradi, ten spark vypada velmi dobre, pokud neni nic videt na ramu tak bych o to strach nemel spis vidle tece netece no a kliky respektive kazeta.. xtr nejsou levna zalezitost ze, to byl muj problem po koupi po mesici sly novy kliky a kazeta ale porad to vyslo o dost levneji kazdopadne pri ososbnim prevzeti bych se toho nebal..

      0 0
      • funkatron  

        s kupou kazety, retaze a obcas aj prevodnikov by sa malo pocitat pri kupovani jazdeneho biku…nikdy nevies, kolko to ma najazdene…

        ale ak vsetko ostatne funguje ako ma a nie je to na oko „rozbity“ bike, tak by som sa nebal kupy…

        karbonovy ram uz je vacsi risk…ale aj to sa da presetrit u odbornika

        0 0
      • pelhrimov  

        no jasně, určitě pojezdit a ještě dříve se v telefonu vyptat na legendu, proč se kupovalo a proč se prodává.

        0 0
    • Mate  

      To máš těžký, pokud mohu dát názor coby mechanik, tak bych se tomu pokud možno vyhnul. ( po tom co mi naši závoďáci vozí na servis a čekaj zázrak na oddělaným kole) jinak řečeno, choděj až když není co zachraňovat, jeden z případů viz foto. Tohle není sice náš závoďák, ale … ono moc rozdílů není, vlastní zkušenost.

      0 0
      • Lsdenski  

        klasika u několika Foxů běžná věc…

        0 0
      • McBlacky  

        skoro bych si tipnul čí to je FOX :)

        0 0
      • onik  

        to se stane jak?:D at se tomu vyhnu:)

        0 0
        • xshreck  

          tyjo, z čeho to je? Jak se tohle podaří?

          0 0
          • Smazaný účet  

            to staci nic nedelat;)

            0 0
          • kubad  

            z prachu a bláta + zanedbaná udržba a servis.

            na tohle stačí několik blítivých závodů a je to hned

            0 0
            • xshreck  

              btw doufám že stačí když jedu v blátíčku a zachytá se to tam, tak když to ošťourám klackem :-D Dojedu dom, stříknu hadicí, stříknu konkor ( silikonový olej …), otřu, zapružím, očistím… a jezdí se dál?

              0 0
        • McBlacky  

          po vyjíždce otřít nohy a stříknout silikonovým olejem a čas od času nechat vyčistit bordel pod stíráky, pokud to neumíš sám.

          principielně k tomu ale časem dospěje každá vidle, rozdíly jsou ale desítky tisíc km jednak díky povrchovce vnitřních nohou a konstrukci stíráků, druhak díky údržbě.

          0 0
        • mr.g  

          to se stane kdyz neotiras (hadrem taky toaletnim papirem paratkem), po vyjizdce (ja nekdy i behem) vidlici od kaminku a bordelu nejhorsi je jemnej pisek, dale pak pokud pravidelne nemenis gufera respektive olej, proste se ti to vydre pak tece olej atd a muzes to vyhodit…a myslim ze je jedno jaka to je vidlice…

          0 0
          • pelhrimov  

            …no u laciné vidlice to moc nemrzí, tak jsem to praktikoval do teď, 3 roky bez údržby, ale teď se v blátě zasekla, ale byla to vidle za 3 tis, tak bylo lepší neutrácet za servis…

            0 0
    • pelhrimov  

      Také jsem za ty poslední 3 dny co hledám nějakou raketu (dříve jsem se tím nikdy nezabýval), tak zjišťuji, že ty nabízené bajky většinou nejsou v původním osazení a přitom mají být rok staré. Čekal bych, že špičkový stroj nepřestane osazením vyhovovat po 3 měsících. Za inzerenty se skrývají menší krámky co mají asi možnost povyměňovat komponenty před prodejem a použít je jinak.

      0 0
      • Smazaný účet  

        hehe, většina lidí co si koupí tak drahej bike a kolům rozumí, tak si tam nahážou svoje oblíbený věci. Nebo ještě něco potuní… tohle bych vůbec neřešil.

        Jestli čekáš na dobrou nabídku tak musíš vydržet až bike bude prodávat nějakej zbohatlík, kterej si koupil kolo jen na ježdění k nejbližší hospodě. Občas se takové nabídky objeví.

        0 0
      • Mate  

        Problém je v tom, že setovku, byť top model se stejně závodníkům upravují podle konkrétního požadavku. Někdo chce třeba XTR dualy, jinej zas místo Magur brz XTR atd. Nejčastější problémy u kol po zavodníkách :

        Pístky brzd zadřené, zasviněné, protékající atd.

        Vidlice vymlácený futra, zanedbaná ůdržba, občas vykurvenej lock.

        převodníky no, co k tomu říct, můžou a nemusej bejt dobrý.

        Kazeta a řetěz… nevím o nikom kdo na prodávaný kolo nacpe před prodejem funglovou XT kazetu a řetěz.

        ložiska klik, v drtivé většině myté vapkou.

        rám, u karbonu se občas najde lepená oprava ( prasklí atd ) pokud se to umí odborně opravit, drží to, ale jde o to, že už to je načatý.

        Atd… atd.

        Problém je, že konkrétní příklady uvést nelze, neb jsem z oboru a na veřejném foru se to nedá prásknout.

        závěrem, pokud něco takového kupovat ( když už teda někdo musí a má tu potřebu) tak ať si přibere profíka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          a hlavne kupuj jen od lidi co maji ke kolu doklady!

          0 0
        • McBlacky  

          v podstatě máš pravdu, ale zase ty ceny za kolik se ty kola prodávaj?

          svoje poslední kolo jsem si na závody postavil za cca 60 tisíc /Capic v profilu/ – ceny eshopů!. Lehce jsem downgradoval před prodejem /kola, řidtka, sedlo/, ale nakonec šlo za 19000 s tím, že najeto mělo závodních 3500km, na běžný ježdění mám jiný kola. řetěz 3tí, pláště najeto 300km, střed jednou novej, desky dvakrát, vidle tuněná z TT.

          předtím jsem prodával hodně slušnou hlínu /Fuji v profilu/ za 13000kč, jetý to teda bylo cca 10000km, závodně tak 2500, rám byl už z druhý ruky

          ted mám závodáka HT za cenu cca 95 a příští rok za kolik půjde? za 30–35 a budu rád.

          takže je to riziko, ale myslím, že je to lepší než koupit sice zánovní ale průměrný kolo.

          0 0
      • fousek  

        Pokazdy kdyz jsem kupoval novy kolo, tak hned jak sem ho privez sem z nej sundal 2–5 komponentu. A obratem sem se je snazil prodat, takze tohodle bych se nebal.

        0 0
        • karliner  

          A dávals tam jiné nebo jsi gramařil a drandil bez nich?

          0 0
        • McBlacky  

          přesně, kola, sedlo, představec, gripy jdou pokaždý hned pryč. Další věci časem :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.