Kotouce XT SM-RT76 vs XT SM-RT86 Jaky je rozdil ?

52 nepřečtených
  • Ahoj vsem, jak uz nazev dotazu zni, chci se zeptat na rozdil mezi temito kotouci, oba dva Ice Tech, vzhled temer identicky, vahove co jsem se dival na netu taky temer stejny, material stejny, jen cena je rozdilna, u Shimano XT SM-RT76 a Shimano XT SM-RT86 je rozdil ceny o 200,– korun cca, a tudiz zpet k otazce, jaky je mezi nima rozdil? Koupil jsem si kovove Ice desticky a chci zkusit tadyty kotouce az si ty svoje puvodni sjedu. Diky vsem za rady a postrehy.

    0 0
    • novas752  

      Jsi si jistý, že oba dva jsou Ice Tech? Řekl bych, že kotouč 76 je jen jedna vrstva na unašeči, kdežto 86 má uprostřed kotouče hliníkový jádro – tedy má vrstvy 3.

      A kotouce hned tak nesjedes. ;)

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Ten dražší je Ice Tech, tedy třívrstvá sendvičová konstrukce, ten levnější je obyčejná ocel, pokud máš icetech desky vezmi i icetech kotouč.

      0 0
      •  

        takze mam vzit tenhle jo ? Jop mam ice kovovy desticky

        0 0
      •  

        Diky za postreh

        0 0
      • Evilcleaner  

        ten levnější je z nerezu – to je proti „obyčejné oceli“ dost rozdíl ;) jinak žádná vazba ice tech desky – ice tech kotouč není. naopak, pokud má obyč desky tak by se mu hodil spíš ice tech kotouč, aby lépe chladil.

        0 0
    • Fidži_CZ  

      Jak už to padlo, rozdíl je v sendvičové konstrukce IceTechu. Mám oba, žádný „hmatatelný“ jsem mezi nimi nezaznamenal. Jen rozdíl v ceně.

      1 0
    • romachain  

      86 je s duralovým jádrem a já už bych je znova nekoupil. Mám raději 76. Na 86 jsem se až podezřele rychle probrzdil k tomu jádru a pak jsem to musel měnit dřív, než bych musel 76. Asi kdyby ses držel předepsaných mezí pro výměnu při ojetí, vyšlo by to na stejno, ale kotouč vydrží víc, než se píše…

      0 0
      •  

        ja jsem svoje kotouce jeste neojel ani milimetr, mam je teprve 3 mesice tento . Chtel jsem si totiz koupit kovove desticky pro lepsi brzdny ucinek a vzal jsem si totiz ice tech kovove desticky, a jelikoz jeste cekam na sedlovou objimku ktera ma dorazit az pristi tyden tak jsem jeste premyslel o jinych kotoucich ice tech a proto se tu dotazuju, ale diky za postreh, rozhodne jsem nemel poneti o tom jaky je rozdil mezi 86 a 76.,

        0 0
        • novas752  

          ono prave i ten milimetr trva dost dlouho kdyz cely kotouc ma neco kolem 2. :)

          0 0
        • Honza03  

          Ze zkušenosti ICE kotouče super, ale pro organické destičky. Původně sem měl obdobný nápad a myslel jsem si že ty metalické budou brzdit lépe, ale nebrzdily. Problém je že ty metalické neuvěřitelně rychle sežerou ten ICE kotouč, při mém stylu jízdy nevydržel ani sezónu a byl sem na hliníku, což jo o 0,5 mm méně než doporučuje výměnu výrobce. Tloušťka kotouče je 1,8 mm. Doporučená výměna 1,5 mm (hliníkové jádro 1 mm). Od tohoto pokusu sem jezdil už jen originální organické (zkoušel sem i jiné značky) a ty byli vždy nejlepší. Ve předu mám i dobrou zkušenost s tím ICE kotoučem s vyvedeným jádrem. (vzadu zbytečné)

          0 0
          •  

            mam objednanou jednu ice tech organickou a 2 kovove ice tech, tak uvidime, kdyztak si to muzu prohodit,prome­nit :)

            0 0
          • Lamer  

            I se Shimano organickejma destičkama se mi povedlo RT86 sjet na cca 1,45 mm do 500 km trailovýho ježdění nahoru/dolu. Ale jezdil jsem traily, kde bylo třeba chodit hodně na brzdy. Se sintrovanejma destičkama asi bude kotouč ubejvat rychlejc, ale nepozoruju, že by vyloženě mizel. Na druhou stranu organiky jsem vzadu měnil po 700 km (ne všude jde brzdit jen přes přední) a sintrovaný mam přes 1100 km a pořád jich je skoro půlka.

            0 0
          • tomxxx  

            Tak to je mam jeste na dlouho. Sjizdim 0,1 mm za cca 4000 km

            0 0
    • jIrI___  

      Jak už psali ostatní, rozdíl je klasická ocel vs. sendvič. SMRT86 mi přišel, že má na MTB krátkou životnost – na hliníkové jádro jsem se probrzdil po jedné sezóně. Na silničku by byl asi ok. Osobně bych proto volil 76, hlavně z toho důvodu životnosti. Jinak obojí jsou skvělé kotouče.

      0 0
      • figur  

        No, to je otázka. Pokud to alu jádro má 1mm a kotouč celkově 1,8mm, pak je na každé straně sendviče 0,4mm oceli. SMRT 76 mají nové 1,7mm . Já bych osobně měnil kotouč tak na 1,2mm, pod 1mm bych nešel. Pokud ta ocel je stejné třídy, jsou na tom pak ty kotouče z pohledu životnosti nastejno.

        0 0
        • Evilcleaner  

          sjet kotouč na 1,2 – to už jsi dobrý sebevrah

          0 0
          • figur  

            Snad to nebude tak hrozný. RT76 jsem zatím sjel dvěma sadama organik po 6,5tis.km na 1,5mm. A ještě je tam letos nechám, dobře – tak na 1,3. Z toho je asi jasný, že nejezdím žádný velký nahorudolů. Ono s tím doporučením Shimana na výměnu při 1,5mm to bude podobný jako doporučení Continentalu foukat gumy 2,2×29er na 3,5–4,5 bar. Kdo z Vás to dělá…?

            0 0
          • Honza03  

            1,2 je ještě OK, když se blížíš tomu 1mm tak se ta na těch Al začíná dost kroutit tak na předku měnit cca 1,2–1,1 není nijak zvláštní. Vzadu klidně na 1mm. Když chceš jistotu tak 1,2–1,3 mm stačí. Měnit to na 1,5 mm tak bys potřeboval tak 3 sady kotoučů na sezónu, což by se dost prodražilo. Ikdyž jsou i desky leštičky který kotouč neubírají skoro vůbec :D.

            0 0
            •  

              A nesouvisi sjizdeni kotoucu taky i s vahou jezdce samotneho nebo popripade tlak v plastich? Nebo je to vsechno jenom o tom jaky desticky ke kterym kotoucum? Moc se v tomhle nevyznam ale vzhledem k mym 60± kg a 180/180 kotoucum a tlak tak akorat tak nevim jestli bych byl schopny za cely rok je rychle znicit jako mnozi z Vas tady…hmhmhm dilema dilema…

              0 0
              • Martinson  

                Měl jsem problém s ojetým Ice tech kotoučem , že se poškodil při rovnání. Rovnač na kotouče mi na ojetým kotouči vyrobil téměř zářezy. Hned jsem si toho nevšim a pořád jsem řešil škrtání. Další jsem už koupil obyč.

                0 0
                • Lamer  

                  Rovnač doporučuju na kotouč nasouvat co nejvíc a přes ten hlubší zářez a rovnat jen lehce s citem. Když se kotouč rovná přes ten 2–3cm zářez, tak se na něm snadněji udělaj „zuby/prohliny“, který pak nejdou moc srovnat zpátky.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud nejsou ohnuté nějak brutálně, tak se nerovnají, srovnají se sami při brždění.

                  Vozím už více let Ice tech kotouče na všech kolech a nerovnal jsem ještě nikdy a to jsem předtím jiné kotouče rovnal docela často.

                  0 0
                  • Martinson  

                    Měl jsem ho bouchlej a rovnání kotouč opravdu odrovnalo. Kotouč má zhruba 1,5 mm. U rovnání krátkým zářezem rovnače se dělají dokonce i drobný ďůlky. Při rovnání dlouhým pouze neodstranitel­ný vlnky.

                    Moje zkušenost nerovnat a po sjetí na cca 1,5 vyhodit. Najeto cca 3000 km, zhruba půlka se sintrama. Váha s báglem 100+.

                    Teď mám vzadu 180 SLX SM-RT 66 a pořád váhám jestli do toho ICE tech ještě jít. Kvůli Gardě? Nestačí jen destičky s chlazením?

                    0 0
                    • Lamer  

                      Mam dva páry kol na různejch nábách, takže kotouč lehce dorovnávám skoro při každý výměně kol a tohle se mi opravdu nepodařilo ani jednou. Navíc ve třmenu mam mezi kotoučem a destičkama mezeru max. několik desetin mm, takže stačí kotouč pootočenej dál od třmenu opravdu lehce přihnout (jde to zpočátku zkusit jen v místě, kde jsou paprsky kotouče). Spíš mi připadá, že je ten kotouč bouchlej (nasazování kola, pád, přeprava). Nebo máš rovnač křivej/do vrtule, normálním nástrojem s klidnym přístupem se tohle těžko dokáže.

                      0 0
                      • Martinson  

                        Kotouč byl bouchlej – přeloženo: poškozený kamenem nebo něčím podobným.

                        Nerozumím rovnání při výměně kol, rovnám když je křivý a škrtá i při dobře seřízeném třmenu.

                        0 0
                        • Lamer  

                          Pokud byl bouchlej a byla na něm takováhle vlnka, tak ho tim klasickym rovnačem z kusu železa a zářezem asi těžko narovnáš, to chce nějaký sofistikovanější zařízení.

                          Kotouč při výměně kol dorovnávám, protože i přenastavuju třmeny. Je to otázka chvilky a můžu díky tomu mít třmeny líp vystředěný, tzn. kotouč opravdu uprostřed třmenu a pístky rozchozený tak, aby chodily co nejvíc rovnoměrně.

                          0 0
                    • pepek  

                      Asi by bylo lepší rovnat to nastavitelným klíčem, kde si vymezíš vůli na nulu a hrana klíče se pak nemůže zabořit.

                      0 0
                      • Martinson  

                        Dávám to se právě proto, abych upozornil jak snadno jde poškodit jetý kotouč ice-tech . Rovnáno rovnačem na kotouče Force, se kterým jsem úspěšně narovnal spoustu ocelových kotoučů.

                        Souhlasím že na ice-tech to chce asi opravdu větší plochu.

                        0 0
            • figur  

              Pokud to alu jádro má skutečně 1mm, tak čekat, až se objeví, je riziko. Kdyby RT76 měly ekvivalent na CL, tak bych o icetech ani neuvažoval. Bohužel nemají, takže zbývá použít adaptér nebo jít do sendvičů, který jsou v obou provedeních.

              0 0
              • Evilcleaner  

                rt76 mají ekvivalent na CL s celoocelovým kotoučem – rt79. jsou to oba dva kotouče, které patřily do sady M770, nicméně na rozdíl varianty na šestidíru se CL už dá sehnat jen problematicky.

                0 0
          • jIrI___  

            Rekord na Hope kotoučích jsem měl 0,8 mm, to už byla vyloženě žiletka :)

            0 0
        • stanik48  

          A čím je jiný sm rt81? Oproti 76 a 86. Já jsem sháněl 76 a téměř nikde ji nemají,nebo za stejnou cenu 81…

          0 0
          •  

            na koloshopu maji jak 81, 76 tak 86 a jesty saintovy 99, rozdil taky nevim, ale zdejsi mi uz vysvetlili ze rozdil je uvnitr kotouce, tak aspon s timhle jsem se spokojil

            0 0
          • Concorde  

            81 je ekvivalent 86, liší se to pouze typem uchycení (centerlock vs 6děr). Oba mají tedy „sendvičovou“ konstrukci. Osobně ty sendviče nemusím, protože to mizí tak nějak rychleji. Teda samozřejmě, že pokud budeš měnit jak doporučuje výrobce (tuším při 1,5mm), tak to vyjde nastejno, ale já osobně měním až trochu později, což u sendviče nelze, jelikož se na tebe začne usmívat hliníkové jádro.

            0 0
      • pepek  

        Číňan je dobrý, hezčí a za levno

        160mm je za 10,–

        0 0
        • Fidži_CZ  

          A 203? :-P

          0 0
        • jIrI___  

          Jo, ty jsem objednal na letošní sezónu, ale ještě je neprojel :). Nicméně pokud na tom budou podobně jako designově stejné A2Z, tak za tu cenu je to super kup.

          0 0
          • pepek  

            Jsou stejné, jak starší typ od superstaru-a ty jsou dobré

            0 0
        •  

          Ty jo, z aliexpresu nakupuju spise kramy a ruzny blbinky u kterych vim ze me to nejak neomrzi, ale kotouce na mtb? Hm hm hm, nevim, moc se mi to nezamlouva teda, na ceny posledni dobou moc nekoukam a spis koukam po kvalite-ucinnost :(((

          0 0
    •  

      A nesouvisi sjizdeni kotoucu taky i s vahou jezdce samotneho nebo popripade tlak v plastich? Nebo je to vsechno jenom o tom jaky desticky ke kterym kotoucum? Moc se v tomhle nevyznam, ale vzhledem k mym 60± kg a 180/180 kotoucum a tlak v gumach tak akorat tak nevim jestli bych byl schopny za cely rok je rychle znicit jako mnozi z Vas tady…hmhmhm dilema dilema…

      0 0
      • Petr L2  

        Opotřebení ovlivňuje mnoho faktorů, váha pochopitelně také, stejně jako způsob jízdy a vše co již tady padlo včetně podmínek kde se jede, tedy i počasí a povrch, pokud metrákový chlap pojede v blátě s pískem enduro asi půjdou kotouče pryč rychleji, než na výletě v suchu po lese holce co má 60 i s kolem :-)

        0 0
        •  

          Diky za vysvetleni, opravdu nevim do ceho jdu, tudiz si musim dopredu udelat o tom obraz. Kazdopadne muj styl jizdy je takovy pomalejsi, klidny, nic moc nehrotim ani nemusim moc skakat, ale urcite skacu rad kdyz uz se vyskytne moznost, pokud co mozno tak se blatu vyhybam, ale obcas proste trefim louzi bahna, s tim se neda nic delat.

          0 0
          • Petr L2  

            J bych to neřešil a jezdil, až bude čas uvidíš, vyměníš :-)

            0 0
    • fanos12  

      Ahojky dotaz.

      Na novém kole na vnější straně zadního kotouče Shimano XT sm-rt86 po najetí 100 km jsem po lehké vizuální prohlidcec našel tyto 2 rýhy. Nevíte co by to mohlo být nebo čím? Má to kdyžtak na něco vliv? Jsou po celém obvodu. Foto přikládám. Ten odraz je od světla.

      0 0
      • JachymP  

        Máš bordel v destičkách, buď na ně můžeš mrknout a vyčistit nebo to neřeš.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.