• OstravakTu

    Ahoj vsem. Daval jsem kolo do servisu,ptz pri vymene kotoucu jsem si vul zavzdusnil brzdu. Navic mi kotouce porad nekde drely. Pri vyzvedavani kola mi borec rekl,ze jsem koupil kotouce na mechanicke brzdy! a ne hydrauliky,proto to skrtalo. Tak jsem trochu serval prodejce,ktery mi je prodal(byly navic i tak ohnute). Rekl mi ale,ze tohle slysi poprve,rozdil v kotouci mech.a hydraulik. Ze pry na mech.2mm a hydr1.8mm max. Je to pravda,uz jste to nekdo resil? Tohle jsem taky nevedel.

    0 0
    • Vilém  

      Rozdil muze byt v tom, zda zvlada sintr desky, na nejlevnejsich shimanech je psano Resin Only. Rozdil mezi kotouci na mechaniky a hydry je blbost. Tloustka taky nehraje roli, ty dve desetiny mm, nehraji roli.

      0 0
      • OstravakTu  

        No zjistil jsem pak,ze jsou oba servisaci na prd,ptz mi kotouc drhnul o ten rozperny plisek,co je mezi deskama,tak jsem rovnal a rovnal a uz dobre. Ale kdyz jsme merili tloustku kotoucu,tak shimano mel 2.04 a force 1.82,tak nevim. Vymenil mi to za force,v garazi jsem si posteloval a dobre.

        0 0
        • novas752  

          Taky to může být moc vyjetejma pístkama – sundat kolo, (vyndat desky) a takovou rozpěrkou pístky roztáhnout. V některých brzdách to může být i příliš mnoho brzdové tekutiny (dotky nebo minerál).

          0 0
          • OstravakTu  

            Pistky uz jsem projel,rozperku vytvaroval a vse ok. Spis si myslim,ze ten servisak si s tim nevedel rady,tak prisel s takovou kravinou. Nikde na netu jsem nenasel kotouce zvlast pro to a pro to,navic kdyz se objednavaji pres net,prodejce by mel dat volbu mezi druhem brzd a to taky nikde neni. Takze asi troll

            0 0
            • rb  

              Eště bys mohl napsat,co je to za fajny servis.Ať se mu můžem vyhnout......

              0 0
              • OstravakTu  

                Bike shop kellys na 28rijna v ostrave. Borec vypadal,ze to mysli zcela vazne. No uz k nemu tez nejdu. 600vyhozenych za nic,pak jsem sednul na kolo a kotouce vrzaly tak,ze jsem rusil zvirata v lese na kilometr. Co si sam neudelas,nemas. Aspon se clovek ma cemu porad ucit.

                0 0
                • Flegmaticos  

                  Ten obchod znam a ve me teda důvěru vzbuzuje. Myslim ze kdyby jsi to kolo dal servisovat o kousek dal do Madeji, tak udelas lepe a asi by jsi nic nemusel řešit.

                  0 0
                  • OstravakTu  

                    Jezdis tam,mas zkusenosti? Ve dvou jsem se spalil,takze bych bral tip na dobry servis. Nevis co Tomas Binar v porube?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Fajn servis je v Bikomaticu. Je to ale podmíněno tím, že tam musíš přijít s odpovídajícím kolem či komponentem. Jednou jsem donesl na servis Crossmaxy a podruhé obyč kola za pár peněz a přístup byl diametrálně odlišný… Z normálních servisů pak mám dobré zkušenosti s Madejou a mojekolo.

                      0 0
                      • OstravakTu  

                        Jakoze s nobl bajkem budes v jejich ocich kral jo? :)))

                        0 0
                      • Johnnyxjr  

                        K těm lhářům nikdy více jednou jsem tam od nich koupil (prej nová rámová sada) po 300 metrech na štěrku oprejskanej lak na spodní rámovce po 10 kilometrech rupla karbonová patka reklamace samozřejmě neuznána.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          O kterém z těch obchodů teď píšeš?

                          0 0
                          • Johnnyxjr  

                            Bikomaticu

                            0 0
                            • jIrI___  

                              To mě překvapuje, tváří se jako hodně nóbl obchod a podle toho bych čekal i jednání. Navíc jsem si myslel, že si člověk u Spešlu připlácí mimo jiné za ty bezproblémové reklamace, kde mění rovnou celé rámy. Zřejmě jsem se mýlil :)

                              0 0
                            • MartyM  

                              Taky mě už tam asi nikdy neuvidí. Jeden prodejce totálně nemachrovanej, ochota z něj doslova čišela, všechno ví všude byl, „ty carbonové záplety to je úplně něco jiného, excelentní tuhost, to jen letí, to poznáte hned“. Naštěstí při druhé návštěvě tam byl druhý, velice ochotný, tak jsem tam udělal tržbu, nicméně ony špičkové záplety jsou jak bláto, jsem myslel při první vyjížďce že se mi pod zadkem roztéká kolo (rám). O tom jak technik vyndal redukce kleštěma, že už je nikdy asi nepoužiju nemluvě.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Bych to upravil tak, že totálně namachrovaní tam jsou všichni prodejci, ne jen jeden :D. Ale to jim nelze mít za zlé, jedou na stejné vlně s většinou svých zákazníků a člověk s tím prostě při návštěvě tohodle krámu musí počítat.

                                0 0
                      • Pentaroth  

                        Bikomatic uz nikdy vic. Dal.jsem tam na servis vidlu,a po tydnu mi vystrelilo leve gufero. Reklamace probihala tim,ze mi to gufero prilepili. Pecka servis!

                        0 0
                    • PavlikXSS  

                      Příšte jak budeš na 28.října tak se rovnou stav zamnou do hupnakolo :) dělal jem v minulosti u Binara a jeho servis je super, ale je to o ceně.

                      0 0
                    • dědek mohy  

                      Osobně doporučuju Mikebike v Zábřehu. Co nezvládnu doma, tak dám tam a zatím vše bez problémů, kluci mají kvalitní přístup =)

                      0 0
    • novas752  

      Kotouče na „pohonu“ brzd nezávisí. Ano, některý výrobci maj tlušťku kotoučů mírně rozdílnou, ale na mechanika/hydrau­lika to nezávisí.

      Někde je omezení kotouče pouze na organické desky (třeba ty levnější Shimana).

      Ohnutý kotouč je ale běžná věc – je to velmi často i na nových kolech (když přijdou v krabici k prodejci, tam je samozřejmě srovnaj).

      0 0
    • Idas  

      Todle jsem vycetl v nemeckem casopise"BIKE"

      Kotouce

      Magura Storm HC- tlousttka 1,95mm, hranice obrouseni 1,8mm

      Shimano XT- tloustka 1,72mm, hranice obrouseni 1,5mm

      Sram Centerline- tloustka 1,86mm, hranice obrouseni 1,55mm

      0 0
      • OstravakTu  

        Ono jakykoliv kotouc,pokud ma uz 1,5mm,vymenit. A jak jsem psal,u shimanackeho jsme namerili 2 a u force 1.8. Ale bylo to ve finale jedno,protoze to skrtalo jinde. Mozna je to spis kvuli vahy atd..

        0 0
    • OstravakTu  

      Chci poprosit o radu. Nejsem v tom uplne kovany,mam teprv prvni kolo s hydraulikama a ucim se. Vsude ctu,ze se da zvetsit prumer kotouce.. ze cim vetsi,tim lepsi brzdeni.. Sam vazim 120kg,takze v predu bych urcite dal radsi 180mm kotouc misto 160mm. To musim koupit novou celou brzdu predni? Diky predem za rady ;)

      0 0
      •  

        Dej tam v brzdy a budeš brzdit na největším možném průměru.

        0 0
        • OstravakTu  

          Jeste jde brzdit padakem,to je teprv prumer ;)

          0 0
          • Martin  

            dobré jsou ty brzdy co brzdí gumovým špalíkem o vrch pláště

            0 0
            •  

              ano ty vlastně brzdí na největším průměru,ty jasně vedou,navíc odstraní bahno.

              0 0
      • kopejda  

        Celou brzdu nemusis. Potrebujes 180mm kotouc a prislusny adapter na 180mm kotouc ( to je ten bazmek mezi brzdnym trmenem a vidlici ). Jen to prehodis, poladis brzdovy trmen aby neskrtal o desticky a hotovo.

        0 0
        • OstravakTu  

          Cekal jsem to slozitejsi,diky moc. A ma vyznam to davat i dozadu,nebo tam staci ta 160ka?

          0 0
          • kopejda  

            Na to je tezky odpovedet. Zalezi co a jak jezdis. Jinymi slovy jak moc davas brzdam nalozeno. Pak zalezi jak umis brzdit. Bez viny neni taky technika samotna. Kvalita kotoucu, desticek, samotnych brzd dela hodne. Jinymi slovy pokud mas low cost brzdy nemusi te spasit ani kotouc prumeru rodinne pizzy a pokud budes mit high tech brzdy tak 160mm na cross country v pohode staci.

            0 0
            • OstravakTu  

              Mam komplet shimano deore. I kotouce a desky mam vcil nove. Jezdim tak pul napul a davam tomu,co to jde. Treba na sjezdu od baraku jsem do desiti sekund na 60km/hod a pak je prudke brzdeni. Na rovinkach udrzuju tak 25–30km za hod. Jezdim hodne mesto,takze brzdis furt(semafory,precho­dy,tupci za volantem..) Asi bych tam dal tu 180,prece jen je me kus,tak at to brzdi poradne

              0 0
              • scota  

                No tak si kup 180mm kotouč Icetech a desky s chladičem. Např. XT SM-RT86.

                P.S:

                nové mají tloušťku asi 1,8mm

                0 0
              • kopejda  

                Deore je cajk. Jinak jak pise scota. Ice tech lepe odvadi teplo. Mam tuseni ze ice tech jsou uz i rt68 ktere jsou levnejsi. Taky muzes pouzit metalicke desticky ktere maji vyssi ucinnost pri vyssich teplotach, je tam ale neduh ze za studena kvilej na hony daleko. Ten 180 kotouc do zadu bych asi dal. 120 kg je preci jen nejaka vaha. Desticky s chladicem bych mozna zvazil na predni kolo ale to musis poznat sam jestli maji brzdy tendenci vadnout.

                0 0
                • Lamer  

                  Mam Shimana metalicky a o zadnym kvileni nic nevim. Mozna kdyz jsou mokry kotouce, ale to myslim delaj i organiky, ale staci lehce pribrzdit (zahrat kotouc) a je zase ticho.

                  0 0
                  • Honza03  

                    Osobně sem žádný vyšší brzdný účinek u originálních Shimano metalic nepozoroval ba naopak, vyšší teplota u ICE-Tech je omezena. Co jsem však zpozoroval bylo to že na jedny destičky se sežral celej kotouč.

                    0 0
                    • Roxteedy  

                      Co to bylo za kotouc? Byl na metal desky?

                      0 0
                      • Honza03  

                        Shimano XT SM-RT81 180mm.

                        0 0
                        • kopejda  

                          Mokry organiky piskaj. Metalic mi piskali dokud se neohrali. Navic jejich brzdnej ucinek nastupuje az pri vyssi teplote. Pro me byli zbytecne. Uz nevim co to bylo za vyrobce. To ze metalic zere kotouc je fakt. Metalic odolava vyssim teplotam nez organic ktere tusim kolem 400 stupnu zacnou sklovatet a brzdy ztraci ucinek.

                          0 0
                          • Lamer  

                            I metalický destičky (Shimano) brzděj uplně vpohodě i když nejsou zahřátý (pokud jsou dobře zajetý, nezamaštěný a dobře odvzdušněný brzdy). Nevim jak to bylo před 20 lety, ale s XT785 destičkama jsem slabší účinek nezahřátý metalický – organický nepoznal. A předpokládám, že v dnešní době neni problém udělat metalický/sintered destičky, který brzděj i nezahřátý.

                            0 0
                            • scota  

                              Např. Koolstop je dělá

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Musím potvrdit. Dlouho jsem jezdil na více párech SLX brzdy organiky s chladičem, trošku jsem se zbytečně bál toho prvnotního brzdného nástupu za studena u sintrů.

                              V reálu přitom originál Shimano sintry brzdí i studené jasně lépe než Shimano organiky. Hlučnost je jen mírně vyšší, za sucha sintry lehce ševelí (organiky zcela tiché). Za mokra mohou kvílet chvilku oboje.

                              0 0
                          • Honza03  

                            Moje reálná zkušenost s XT brzdma je taková že jediné kdy jsem přehřál brzdu bylo právě s metalickýma destičkama, protože sem se je snažil dostat na stejný brzdný účinek organik nepovedlo se, žádné zlepšení po zahřátí se taky nekonalo. Dle mě je pro Shimana nejlepší kombinace organiky s chladičem do předu obyč. dozadu + kotouč s vyvedeným žebrováním dopředu.

                            Teď sem dával metalické na GUIDy a tam je to něco jiného tam metalické brzdí lépe i studené – je tam jiný brzdný materiál jinak nevím čím by to bylo…

                            0 0
                            • Dorsiflex  

                              Z toho co píšeš to vypadá, že budeš mít problém někde jinde. Nebo stylem jízdy. U XT jsem používal dlouho organiky, po přechodu na sintr není cesty zpět. Brzdný účinek na studena hodně podobný, při delším sjezdu naopak perfektní stabilita, místo citelného slábnutí organik. Jediný rozdíl pociťuji za deště, když je všechno promočené, to sintr na první zmáčknutí moc nereaguje, chytí se až po chvilce. U organik je to více méně ok. Kotouče používám taky ICE. Tuhle kombinaci se mi nepodařilo nikdy uvařit. Možná ještě jeden postřeh – přijde mi,že sintr desky začnou nejlépe brzdit tak po 15–20% sjetí. Jak už tady padlo, trvá jim, než se zajedou.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak to byla někde chyba. Shimano Sintry brzdí lépe než Shimano organiky i zcela studené, otestováno na větším množství párů SLX brzd (po více letech na organikách jsem přeházel na sintry jak svoje obě kola, tak i manželky).

                              A vozil jsem organiky vždy s chladičem. Na uvaření ok, byly to moje první organiky, které jsem nikdy neuvěřil (chladič + ICE kotouč), ale výkonem jsem s nimi dlouhodobě byl trochu nespokojený. Ono taky když jsem byl zvyklý několik let na The ONE na 26" kolech, tak je jasné, že Shimana na 29" kolech nemají šanci tak dobře brzdit. Ale zase na těch The One už to na zadním bylo nepříjemně kousové, to bylo zase plus u Shimana, že dávkování bylo mnohem lepší. Na můj vkus už skoro moc houba (odvzdušněny všechny brzdy perfektně).

                              Po přechodu na sintry jsem konečně zcela spokojený. Brzdí to více (i studené) a je to menší houba (někdo by mohl říct horší dávkovatelnost, ale pořád to má sakra daleko k těm kousavým The One, tedy za mě tak akorát).

                              0 0
                        • Roxteedy  

                          Hmmm… ten je na metalicky stavenej. A mam ho taky. To teda potes, takova zivotnost u tak drahyho kotouce.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Řešilo se to zrovna jinde. Je to zcela idnidivuální. Někdo psal, že zrušil ICE kotouče po 500km dokonce na organikách a zase někdo jiný v Alpách při pořádných sjezdech dal na ICE kotoučích mnoho párů sintrů.

                            Takže to bude jak o podmínkách (jak moc se jezdí ve sračkách), co se jezdí za sjezdy a hmotnosti jezdce, tak také velmi o tom jakým stylem kdo brzdí.

                            Já tedy nemám s výdrží ICE kotoučů problém ani na organikách, ani na sintrech. V mojem případě jsem si téměř jistý, že žádný kotouč bržděním nesjedu a půjde pryč dříve buď tím, že ho časem někde ohnu po zahození kola a už nepůjde pořádně srovnat nebo vyměním celé kolo. A to i když teď už kola tak moc neměním.

                            Už mám ICE kotouče na jednom kole 4 roky a dle měření ani náznak, že by výrazně ubývaly (pořád přes 1,7mm).

                            0 0
                • OstravakTu  

                  No prave ze brzdy mi prijdou cajk,nepocitil jsem nejaky upadek,naopak treba z kopce podrzi hodne. Spis si myslim,ze si jeste zvykam. 10 let jsem odkojen na ,,Veckach" a tenhle bajk jsem kupoval v lednu,takze si zvykam jak na 29ky,tak hydrauliky. Pojezdim rocek a uvidim,jestli deorecko nevymenim treba za vyssi radu apod. Jinak diky za tipy.. ;)

                  0 0
                • Roxteedy  

                  Mam metal desky shimano a ice tech kotouce a naprosty ticho

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Oproti organikám nepatrně slyšet jsou, takové lehounké ševelení (organiky nedělají ani to). Někdo to klidně může považovat za ticho.

                    0 0
                    • Roxteedy  

                      Jo. To je asi muj pripad :) organiky jsem nikdy nemel, takze to seveleni povazuju za ticho :)

                      0 0
                  • Roxteedy  

                    Tak edit :)

                    Vcera jsem jel v desti a brzdy rvaly jako kravy :)

                    0 0
                • OstravakTu  

                  Tak dneska ten sjezd od baraku 62/hod. Rekl jsem si,kdyz uz se vymlit tak poradne. A dole jsem brzdil tak brutalne,musel jsem teda,az jsem citil lehke pruzeni riditek. Ale brzdy v poho,takze mozna ani nebudu davat tu 180ku. Uvidim,kazdopadne diky vsem za rady.

                  0 0
    • OstravakTu  

      Muzu poprosit o radu? Nebudu zakladat kvuli tomu nove tema,prece jenom dam na predek kotouc 180mm. Je vic druhu redukci,nebo jakou mam objednat na tyhle brzdy? Jsou to pro me nove veci,dekuji za radu :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.