• Puamik

    Prosím o radu. Pokud upnu ráfek přesně tak jak si hezky sedl, tak se brzdový kotouč dotýká destičky a kolo se méně otáčí. Aby kotouč nedrhl o destičky, musím ráfek při upínaní vychýlit.

    Jak se dá tento problém opravit?

    Děkuji

    0 0
    • novas752  

      Seřídit brzdovej třmen (2 imbusy 5 nebo 4 které ho upínají do rámu/vidlice) a zresetovat pístky (aby byl kotouč uprostřed mezery ve třmeni).

      Pokud je třmen vůči kotouči nakřivo (jedna destička se dotýká na okraji kotouče a zároveň druhá uvnitř kotouče na jeho druhé straně), je potřeba zafrézovat dosedací plochy na rámu/vidlici = servis.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nasaď kolo, povol třmen. Zmáčknout páku, držet a třmen dotáhnout. Tím by se měl vystredit a problémy zmizet

      0 0
      • Smazaný účet  

        …pokud ovšem není jeden pístek o hodně víc venku než druhej, pak může začít škrtat kotouč ne o destičky, ale přímo o třmen.

        Dotahování se zmáčknutím brzdy většinou nefunguje, kotouč stejně uhne, obzvlášť levnější kusy, a pak je to zase špatně nastavený. Lepší je si hlídat třmen rukou vůči kotouči.

        0 0
      • sodek  

        Přesně tohle mi nikdy nefungovalo. Ještě jsem nepotkal brzdy (Formule, Avidy, Shimana), kde by pístky chodily symetricky :(

        0 0
        • Breakpain  

          seřídit a rozchodit pístky při každé výměně desek ;-) … teď jsem nato zapomněl a zbytečně jsem si odepsal desky, kdy by ještě nějaký ten den zvládly :-/ …

          0 0
    • pavelmisar  

      Chce to hrát se s umístěním třmenu a pevné nervy… Já se tím „bavil“ skoro 2 hodiny než to bylo 100% OK :D

      0 0
      • allrose  

        ty máš sram!?!

        když mám brýle a slunce tak na první dobrou do minuty,se středěním desek do 5ti ,shimano :)

        0 0
        • novas752  

          Ono to je kus od kusu, hodně záleží na přesnosti opracování navářek a případně adaptéru.

          0 0
          • allrose  

            jasně,i shi podložky pod šrouby mají „excentr“ a je opruz to seřídit,naštěstí už prudí nového majitele :))

            nedávno jsem se prděl s třmenem elixírů a vzdal to,jeden píst „přidřený“,výrobní závada a raději srovnal kotouč k dokonalosti a nechal být,protože i to jejich odvzdušňování stojí za pendrek..na tu plečku dost dobrý..

            0 0
            • kyl  

              Co je na tom složitého??Povolím třmen,zmáčknu páku,zas utáhnu a jdu od toho (Avid Elixir R).Akorát si vycvaknu hadičku z úchytů ať mi to netahá zpět.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Taky je dobre utahovat srouby postupne a pred procedurou trmenem trochu zakvedlat, at se podlozky odlepi od sebe. Pri utazeni na keden vrz se muze trmen pohnout.

                A pak je tu evergreen…a to, ze se zasni stavba pokrouti, kdyz na kolo sednes. Pricina 90% skrtani zadniho korouce.

                0 0
                • kyl  

                  Možná mi to tak jde protože mám vzadu jen 140mm kotouč.Věřil bych že to bude náchylnější u odpružené zadní stavby,během jejího pohybu se může něco lehce páčit(všechny ložiska nemusí být tak jak mají a může to stavbu kroutit).

                  0 0
              • jIrI___  

                Taky mi na tom nepřišlo nic složitého, ale ani jedny brzdy se mi tímto stylem nikdy nepodařilo dokonale vystředit (Juicy 7 , Elixiry, XT starší, XT novější, Deore, 105, Ultegra). A to jsem si dával pozor i na to, ať si před prací umyju ruce :)

                0 0
        • pavelmisar  

          No je zajímavé, že někdy to mám během vteřiny, stačí jenom párkrát promáčknout brzdu s povoleným třmenem a utáhnout a někdy je to boj :D

          0 0
          • novas752  

            Ono totiž to utahování kroutí se třmenem a má to tendenci „sjíždět“ do nějaké vymačkané polohy.

            0 0
        • oddie  

          Shimano je sranda. Ale na jednom kole mám staré Magura Julie, bylo mi jich líto vyhodit, tak jsem vzal z Číny nové desky, že je vyměním, to byl ale blbej nápad. Přední v pohodě 5 minut komplet, ale ta zadní… Rám má IS a brzda taky, je napřímo, takže to nejde seřizovat jako u PM, jen tam dávat podložky. Přeházet tam komplet nová Shimana by bylo bývalo rychlejší :D

          0 0
          • allrose  

            Jj ,je zajímavé,že dost často je to zadek ,viz ten elixír :))

            0 0
            • oddie  

              Tak tady je to starej rám a stará brzda… Dneska už většinou dávaj PM i dozadu. Sranda je i ta vpředu, je PM rovnou na 180 kotouč, nejde tam dát menší.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Dneska je zase ale další debilní móda cpát vzadu třmeny do rámu a pak k tomu není přístup, nevejde se tam multiklíč, není na to dobře vidět apod.

                0 0
          • oddie  

            Update: a stejně mě se*ou, takže tam ty Shimana stejně přeházím, až bude chvilka :)

            0 0
    • Puamik  

      Udělal jsem dle vašich rad a je to ok. Ale, brzdovou páku jsem musel asi 20× promáčknout úplně na prázdno než zabrala a začala fungovat. To je v pořádku? Nestane se ted, že zmáčknu a nezabrzdim?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mas tam vzduch.

        A ano, mize se ti stat, ze pri prudkem brzdeni pred krizovatkou nezabrzdis. Odvzdusnit-navod je tu napsan asi 100×-nebo predat do servisu:)

        0 0
        • Puamik  

          A jak se tam ten vzduch dostal? Měl jsem jen vydělané destičky. Teď to brzdí dobře.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jak? To se nikdo nedoviiii…ale je tam…mohla byt bublinka v expanzce a dostala se do tlakove casti brzdy..

            0 0
            • wladeq  

              To nevis hlavne ty ;)…akorat se mu automaticky nastelovala vzdalenost desek, coz, pokud je ten rozdil velky, se projevuje presne takhle. On tam teda vzduch asi bude, jinak by ty pisty nesly az tak roztahnout, ale nemusi to byt az takovy problem

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pístky jdou roztáhnou úplně normálně, pokud je systém naplněn jak se má přesně podle vymezovacího bloku. Problém bývá, když to někdo dělá od oka a nalije tam moc brzdovky (oleje). Pak to samozřejmě nejde a musí se otevřít expanzka a upustit. S žádným vzduchem to nesouvisí.

                0 0
              • Smazaný účet  

                No ze to bylo hned po roztazeni pistku mi nejak uslo. Ma chyba.

                0 0
      • allrose  

        pokud jsi roztahoval pístky,tak to je normální,než se desky dostanou do pracovní polohy

        pokud i potom,tak jak píše lukas

        0 0
        • Puamik  

          Roztáhl jsem pístky a pak to šlo naprázdno. Po několika zmáčknutí naprázdno dostala páka normální chod. Takže je to ok? Nepřestane to brzdit?

          Ještě jsem koukal na video a bylo tam, že při roztahování pístku se má otevřít nádobka s kapalinou, aby se neprotrhla membrána. To jsem však neudělal.

          0 0
          • pavelmisar  

            Tak mělo by to být OK. Destičky se dali do optimální polohy a teď by to mělo fungovat :-)

            Měla by se otevřít pokud je v oběhu hodně kapaliny. Pokud jí tam bylo tak akorát tak by to nemělo vadit.. Ale vždy je lepší to otevřít.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Úplně normální. Žádnej vzduch tam nemáš. Pístky se musí vystředit. Pokud už to pak brzdí normálně, vzduch tam nemáš. To bys musel pumpovat pořád.

        0 0
    • Puamik  

      Chci se pustit i do odvzdušnění, kolo je 2 roky staré. Minerální olej co se vytlačí při odvzdušnění se dá používat dál do aleluja nebo má nějakou životnost?

      0 0
      • allrose  

        Brzda mi blbla od začátku..zhoršilo se to po 2letech a při výměně oleje jsem vytlačil z páky „gumovýho“ červa…dnes tedy doporučuji vypláchmout,olej je ok,ale je nasycen asi příměsí z těsnění..

        Pokud jsou ok,tak bych to neřešil,nebo jako prevence

        0 0
      • MatS  

        Novy (original Shimano) olej je ruzovy. Stary olej poznas, ze je uz jen nazloutly a navic v nem bude bordel. Takze stary vylejt a naplnit novym. Stejne se do okruhu vejde jen par mililitru. Nema smysl setrit.

        0 0
      • Espen  

        https://youtu.be/G4BwtFwOpr0

        V lékárně jsem koupil 3 stříkačky 20ml 15 Kč, větší neměly.

        Ve zverimexu 1 M hadičky 4mm 6 Kč.

        100 minerálního oleje.

        U stříkačky kterou jsem šrouboval do páky jsem trochu zkrátil to čůro. V pohodě jde zašroubovat. A podle toho videa jsem během chvíle olej vyměnil. Dělal jsem to prvně.

        0 0
        • Puamik  

          ty kovové koncovky na stříkačkách být nemusí?

          0 0
          • Vilém  

            Zadne koncovky byt nemusi.

            0 0
          • Espen  

            Nee. Jak píšu, zkrátil jsem to čůro na stříkačce a normálně našrouboval. Žádný problém

            0 0
            • Puamik  

              do paky bych asi pouzil ten kalisek, i kdyz nevim co je lepsi

              0 0
              • Vilém  

                Kalisek je lepsi, strikackou to jde taky v pohode.

                0 0
              • Espen  

                Heleď, udělej si to jak chceš přeci :-D. Já jen napsal, že věci na výměnu oleje nebo odvzdušnění stojí 30 Kč, že se to tak dá udělat úplně bez problémů a není to žádný voser.

                Ale klidně si nakup co uznáš za vhodné ty.

                0 0
              • Breakpain  

                pohodlnější je kalíšek, ale jestli to děláš jednou za dva roky, tak se asi objedeš i bez něj ;)

                0 0
                • MatS  

                  Kalisek se da koupit samotny za cca 75kc. To se celkem vyplati a aspon nenacakas olej mimo :-)

                  0 0
      • Breakpain  

        jo, ten co dostaneš z brzdy do sběrného dvora ;) …

        a počítej, že pokud to chceš udělat pořádně, brzdu naplníš několikrát ;)

        0 0
      • Japhy  

        Do alelůja? No nevim, možná při správném poměru s kadidlem i jo.

        0 0
    • Puamik  

      minerální olej – koupit 1 000 ml nebo 100 ml, využití pro 3 kola, netuším jaká toho bude spotřeba

      0 0
      • Breakpain  

        Pokud se chceš zbavit starého černého oleje tak, jak to dělám já – protlačit odspodu – jsem spokojen, až když vytlačím čistý olej – tak si myslím, že takových 40 ml tím proženu (1 brzda …), takže já beru osobně litr ;) …

        0 0
        • Smazaný účet  

          Navic pak nemusis stresovat, kdyz trochu vybryndas:)

          0 0
          • pavelmisar  

            hmm a nebo si drbneš hlavou do řídítek, kde máš nádobku s tím starým olejem a polovina toho paskvilu ti vyteče na hlavu :D :D

            Měsíc sem to vymýval z hlavy ten olej :D

            0 0
            • MatS  

              Si mel pouzit na vlasy cyklostar nebo odmastovac brzd :-D

              0 0
              • pavelmisar  

                To bych mohl skončit taky úplně bez vlasů :D :D

                Řešení je jednoduché – plavecká čepice pro fajnšmekry :D

                0 0
    • Puamik  

      Chtěl jsem se pustit do odvzdušňování a zjistil jsem, že nemám potřebný klíč na povolení šroubu co je u brzdových destiček (na nějž se nasazuje hadička se stříkačkou). Neměl jsem ani šupleru abych jej změřil. Poradíte kolikátka tam je? A asi musí být nějaký plošší, co?

      0 0
    • Puamik  

      Shimano Deore BR-M615

      0 0
    • jannk  

      Jen si postezuji – silnicni brzy BR R7070. Funguji super, zadne cinkani, pohoda. Vymenim zaplety za jine, ktere na jinem kole taky funguji ok. Ani jeden z koutoucu neni krivy. Uz serizeni na novych zapletech bylo trochu pracnejsi, ale ok je to flat mount a ten moc neumim. Ale seridim to, nic necinka, utahnu jako vzdy … ale jakmile zabrzdim, tak kotouc zacne cinkat! Opakovane!!!! Kolo se toci dobre, tj realne to nebrzi, ale cinka.

      Moje teorie je, ze desticky s chladicem nejsou v adapteru uplne stabilne a na rozdil od jinych brzd se tam muzou trochu hybat, takze se po zabrzdeni trochu pohnout …? Jistici sroub, zavlacka vsechno zkontrolovano.

      0 0
      • MatS  

        Tím zabrzděním myslíš jakékoliv i slabé zabrzdění a hned to dělá? Máš ten třmen dostatečně utažený? Co kotouč, máš utažený?

        0 0
        • jannk  

          Uplne slabe zabrzdeni ne, takove ostrejsi zabrzdeni, ale porad ve stojanu.

          Kotouc i trmeny jsou utazene spravne, teda tak jak je pokazde utahuji a nepohnou se – takze se musi pohnout desticky, tj nevratit se uplne dokonale zpatky. Pistky se pritom vrati ok. Operoval jsem i s rozpernou pruzinkou a nepomohlo to.

          Jako bude to rukama … jen nevim jaky je spravny systematicky postup abych s tim nelaboroval tak dlouho :)

          K te rozperce – ma to byt opravu ciste vecko nebo ty pacicky maji byt roztazene nejak jinak?

          0 0
          • MatS  

            Jako destičky maj vždy dost velkou volnost v Shimano třmenu. Někdy si při brzdění i jakoby cvaknou. Pružinka má jedinou úlohu a to přidržovat destičky na pístku, když se pístek odtáhne po brzdění zpět.

            Musíš to vypozorovat okem, co se děje ve třmenu, že ti to cinká. Popros někoho ať ti mačká brzdu a ty se koukej do třmenu. jinak to nepoznáš. Hodí se malá baterka, kterou si posvítíš skrz třmen, aby bylo lépe vidět.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.