Zdravim, rozhoduji se mezi naboji DT swiss 370
http://www.bikez.cz/…iss-370-disc
a nebo Shimano XTR naboji za skvelou cenu:
http://cgi.ebay.com/…2.m153.l1262
Cenove uz v tom neni velky rozdil jen by mne zajimalo co lepe pojede loziska nebo konusy?
Zdravim, rozhoduji se mezi naboji DT swiss 370
http://www.bikez.cz/…iss-370-disc
a nebo Shimano XTR naboji za skvelou cenu:
http://cgi.ebay.com/…2.m153.l1262
Cenove uz v tom neni velky rozdil jen by mne zajimalo co lepe pojede loziska nebo konusy?
Jsem zatím laik..Co je to na té levé straně s těmi zoubkama?
CenterLock na uchycení kotouče. „Nástupce“ 6-ti děru. Tenhle systém uchycení používá u kotoučů co vím jen Shimano.
Já bych neřekl nástupce, spíš pěkně trapná alternativa. Trapná proto, že kotouč není na nábě pevnej, ale lehce se protáčí :-/
Proto ty uvozovky ;-). A že nesedí pevně jsem vůbec nevěděl. Jsem myslel, že to je přesný 6-ti děr s rychlejším upnutím :-)
Tak těch uvozovek sem si ani nevšiml:) No nesedí. Když zabrzdím, kotouč je pevně sevřen mezi destičkami, tak dokážu s kolem bez sebemenšího násilí pootočit. Cca 0,5cm vpřed, 0,5cm vzad. Docela dost mi to vadí. Blbě se pak určuje vůle v hlavku, nebo ve vidlici a o tom, že se to časem může vyžvejkat úplně, raděj ani nepřemýšlím. A že je to rychlejší, tak to tak jenom vypadá:) třeba když potřebuju vyčistit levej konus, tak musím kotouč sundat, to se 6-děrama potřeba nebylo(zase ale 6-děrový náby maj většinou klasický ložiska, takže údržba konusů odpadá..)
asi vadnej kus náboje nebo kroužku :-)
Todle pozoruju vepředu a vzadu..
tak pak vadné dva kusy nábojů nebo uchycovacích kroužků :-)
:o)
mám náby DT swiss240 na centr lock a kotuče sedí naprosto přesně a nehýbou se ani náhodou.Při demontáži a montáži jdou dost ztuha.
tak tak, taky mám crossmaxy na Cl a sedí neprosto perfektně , vůle je 0,0 mm
to se stává u Shitmanáckých kotoučů nížší třídy a dochází k uvolňování nýtků které drží kotouč na unašeči stačí to trochu přiťuknout ale za chvílku se stejně zase povolý :-)
Ale mně se neuvolňují tyhle nýty. Protáčí se mi přímo unašeč na nábě. (oboje LX)
Hm to slyším poprvé a musel bych to vidět, že by to na tom tisícihranu mělo akový vakl.
nizsi trida je xtr? ;-)
viz: Blade. Ale mně se neuvolňují tyhle nýty. Protáčí se mi přímo unašeč na nábě. (oboje LX)
nikde nevidím xtr.
mel jsem Xt naboje a nemuzu si na ne stezovat.jestli ses koukal na funkci centerlock tak je technicky nemozne,ze se to protaci.
Protacet ne,ale vule tam byt muze. Jinak zlatejch 6der.
Promin ,nedokazu si to dost dobre predstavt,ale tvoje kolo jsem nevydel takze tezko rict
Vsak ja ani centrlock nemam. Ale z principu tam nejaka vule muze casem vzniknout. Proto jsem psal zlatejch 6 der, s kteryma od ruznych vyrobcu nemam sebemensi problem.
Je to blbost aby se to protočilo i stechnického zvhledu.Mam XT náby a XTR kotouče a zhledem k proklouznití nemam problém.A jak žíkám je to blbost aby to proklouzlo!!!!!!!!
OKI, blbě sem se vyjádřil. Je tam vůle. Jak jsem psal výše: „Když zabrzdím, kotouč je pevně sevřen mezi destičkami, tak dokážu s kolem bez sebemenšího násilí pootočit. Cca 0,5cm vpřed, 0,5cm vzad.“
To je myslim omyl vždyt je to tam na tisícihranu
Tisícihran nemůže mít vůli?
kotouče dělá jen shimano snad a kola už dělá více výrobců- Shimano, Mavic, Fulcrum, DT
Ne ne kotouče už dělá i někdo jinej někde jsem to viděl http://www.koloshop.cz/…a-ventidisc/ tady to je už jsem to našel at žije centro lock :-)
to nejsou kotouče, to je hnus :-)
zcela jednoznačně ložiska. konusy se musí čas od času seštelovat, průmysly stačí jenom rozebrat a vyčistit…
Váhově bude lepší určitě to XTR, zpracování bude u obou jmenovaných případů na vysoké úrovni.
Já osobně bych si asi přilatil za DT340, DT370 jsou dobré náboje, které vydrží, ale tu hmotnost bych asi nepřenesl přes srdce…
Takze loziska taky jsem se k tomu vice priklonil ale potreboval jsem aby to nekdo potvrdil:)
No s tou vahou- ano XTR urcite lehci o vice nez 100 gramu — Mne to tak moc nevadi jsem prece jenom cykloturista :)
Pokud váhu neřešíš, jsou 370 naprosto jasná volba.
Teď jsem na nich plet kola pro bráchu a myslím, že jsem mu táím vytvořil kola na věky (vzhledem k tomu, kolik najezdí…).
Zdravim, ja byl vzdy zastance prumyslu (i kdyz urciti tvrdili ze jedine konusy) ted jsou prave na ceste naboje 370tky, vyplet super comp a rafky 4.2D
Jen me nejako nejde do hlavy to tvoje ze bys neprenesl pres srdce hmotnost. Koukal jsem a predni nabe je rozdil jednoho gramu a v zadni je to 38 g. To jako chces rict ze pokud bych chtel stejne slozeni kol a jen vymenil naby tak by se me vyplatil 40gramovej rozdil za 3600?
Vahy a ceny jsem bral dle netbiku.
Dobrá, můžeme o tom polemizovat, od toho jsou tu oficální tránky:
Dt swiss 370 přední: CL 156g, IS 195g
Dt swiss 370 zadní: CL373g, IS 410g
Shimano HB-M975 CL 145g
Shimano FH-M975 CL 270g
Pokud budeme srovnávat náboje (370 a XTR) v provedení CL, což se mi zdá adekvátní, bude rozdíl na obou nábách 114g.
pro úplnonost:
DT swiss 340 přední: CL 150g
DT swiss 340 zadní: CL 335g
To je v porovnání s náboji DT 370 úspora 80g, což je, jak uznávám za 3600Kč skutečně drahé, musím však podotknout, že za zvuk volnoběhu nábojů 340 (nebo 240, atd) jsem ochoten si připlatit, protože to za to stojí :-)
Dekuji za oficialni vahy nechtelo se me to hledat na a netbike byl zrovna po ruce :)
Premyslel jsem o tech 340 ale ted jsem nemel tolik penez takze jsemr adsi uz zvolil ty 370tky jelikoz by to nemusely byt spatne naboje. Jeste jsem uvazoval o A2Z ale dle nazoru zde na foru jsem na ne zmenil nazor :)
A jak pises ten zvuk bude asi tim rohatkovym systemem ze? 340tky ho maji stejnej jak 240tky jen 240tky navic odlehcenej, pokud to teda tak je? 370tky maj klasickej zapadkovej system (cili nemaj rohatkovej) a zvuk by mel byt myslim normalni.
Sakra ja nidyk vlastne 340tky nebo 240tky neslysel :) Doufam ze to neni nic tak uzasneho abych to musel mit :)
O zvuku o 240 ti můžu povědet z vlastná zkušenosti, jedny totiž mám a dá se říct, že jsem je vyladil podle not, takovej rchot jsem u žádných jiných neslyšel (je pravda, že když se točej, není toho kolem moc slyšet :-D ) Ten kdo má rád hlasitý ořechy, se zamiluje na první poslech :-)
370ky mají klasitské západky.
v ruce jsem držel Hope náby na véčka a to byl asi tak 5× silnější rachot než u 240s :-)
Nehci se chlubit, ale ty moje jsou fakt rozeřvaný a co jsem na Malevilu jel kus s maníkem, co měl Hope, tak ty moje ho přehlušily úplně v pohodě…
ty Hope byly nové nejeté, kamarád mi říkal že když se zajedou že se utiší ale nemám možnost ověřit to. Tak si tam dej vazelínu s řídkým olejem a budeš to mět tiché :-)
Myslíš, že to chci tiché? :-)
Broky na Tebe!! rušíš po lese zviřátka! :-)))
Já volím kónusy. Při správném seřízení a údržbě (není to nic těžkého) vydrží neskutečně dlouho. Mám výborné zkušenosti s XT. XTR budou určitě ještě o něco lepší.
Náboje na průmyslech ale nezatracuji – s nimi nemám zkušenosti vůbec žádné.
Přesně tak, kónusy nejsou tak špatné jak se tady kolikrát píše:-) Cenově bych to volil řadu 370, XTR jsem měl možnost porovnat náby nové a starší provedení a na novém modelu se zdá hladší běh, 340 jsou zesílené 240s a to se dává buď na zadní kolo u pevného rámu nebo pokud jezdíš někde dost tvrdě či máš velkou váhu. Když se mrknu na DT 1750 kola tak ráfky sice 5.1disc ale náboje tam jsou 240s 20mm osa a zadní 10mm takže taky něco vydrží.
Jednoznačně ložiska. Pokud chceš jezdit a ne se jen hrabat v nábojích není jiná volba.
Tohle není pravda.
Tohle je realita. Pokud jsem měl konusy, tak jse s nábama měl jen problémy. Problémy ustoupily s nástupem ložiskových nábojů.
Pokud si neměl nějaké obzvlášť nekvalitní náboje, tak problémy mohly být zapříčiněny jedině špatným seřízením. A to je potom, při vší úctě, rukama. Za to kónusy nemohou.
Já tomu taky neveřím.Měl jsem konusi a mam a není problém.Dřív deore tedka XT a v pohodě.
Měl jsem LX 98 apak STX RC, což myslím vyloženě nekvalitní náby nebyly. To je prostě má zkušenost, konusy a shimano náby už nikdy více.
Nj, ale je třeba si uvědmit, že v roce 98 Shimano vyrábělo kvalitní výrobky a sada XT nebyla dostupná všem, jako nyní. Kdo měl tehdy XT, měl v podstatě absolutní špičku (až na pár vyvolených s XTR ..) .
Myslím, že xt 98 a 08 nejde vůbec srovnávat, co se týče kvality matriálů, ani kvality zpracování.
Pardon, píšeš, žes měl LX. Ale i to byla tehdy docela kvalita…
přesně já jezdil stx Rc což nebyl asi šmejd a věčně problém..pak jsem jezdil SRam 9,0SL a bez problému…ted mám SLR a a bez problému…
problém kónusů spočívají jen a výhradně v rukou majitele.....
Ak ti vadi kazdych 5000km nastavit konusy alebo ich hodit do servisu, a radsej kazdych 10000km vymenis loziska, tak ber loziska.
Podla mna su XTR urcite lepsie nez 370, 370 by som zrovnaval s XT.
Konusy a Shimano už nikdy. Nemám nervy se štvát se štelováním, abych pak zjistil, že z výroby mají konusy vydřené dráhy. Průmysly jsou průmysly. Mají vakl, šup do prodejny ložisek a hurá zase se točí bez problémů na několik let. Všechno, co je na volné kuličky se posere dřív. Staré středy, hlavová složení i náboje. Kde jsou průmysly, tak vše šlape bez problémů a bez nároků na údržbu. Jak jsem zastánce klasických řešení, tak konusy už NIKDY!
musis to umet seridit. na konusovych shimanech mam pres 30k km. vsecko vpohode a vsecko puvodni. krome vazeliny teda ;-). nicmene ted jsem poridil dvoje kola na 370 O:-).
Tož já mám taky 30000+ na konusech, hlavový přečkalo 4 rámy (taky 30000+), střed vydržel vždycky tak 3 roky (15000), což asi nemohou říct všichni soudruzi s novými středy :-)
člověče, já ti nevím …průmyslová ložiska na klikách s integrovanou osou vydrží většinou tak 3 až 5 tisíc km, některá teda i déle ale když ty kliky roztočím bez řetězu, tak dají max. 2 otáčky a zastaví se. Když to bylo na 4hran osách, tak se ty kliky točí vesele dál že by větší odpor při otáčení…ano nové provedení je celkově tužší ale životností se to vůbec nikam neposunulo.
Záleží kolik najezdíš za rok :-)
sice osobně konusy moc nemusí – namám rád to seřizování, ale úpokud se o ně staráš tak šlapou parádně a vydrží.
z variant XTR nebo DT370 bych já bral XTR
lidi kolik toho najezdíte na průmyslech? Jezdím je cca 2 sezony a co sezona to cca 5000km a nový ložiska do přední náby. V tomto ohledu jsou na tom konusy trochu líp. :)
Přesně taky tak: vzadu „shit“ deore nába-drží 6. rok, vepředu průmysly – 3. sada
jestli to ono nebude tim, ze mate oba spesliky a vepredu nejakou tu jejich nabu ;-).
Nee, nemyslím. S průmyslama tam budou vždy menší kuličky-malá kulička-malá životnost
náby DTswiss240 a 6 let nevím co je to problém s ložisky.Na závodech i v lese jezdím brody a bez údržby a bez problému.
Naprosto stejná zkušenost, zatím tedy jen 5 let.
spešlácká nába leží v šuplíku s nevyměněným ložiskem, všema opěvovanej author má vakl po roce, a slavný ringlé mi způsobyly pěkný puchýře na patách po vynucené noční procházce. Prostě zatim to tak vypadá že další kola budou na konusech :)
jeste ti zbejva vyzkouset dt a novatec:-))
konusy sem se naučil seřizovat asi tak v 10ti letech.Jezdim na nich do dnes a nevidím v tom problém.Dvakrát za rok(jaro,podzim) udělám servis a přemažu(hustější,řidší vazelína).CHce to jen správný klíče a trochu zručnosti.A propo náby jsem nikdy neměnil kvůli ložiskům.
Dvakrát za rok(jaro,podzim) udělám servis a přemažu(hustější,řidší vazelína).CHce to jen správný klíče a…
To je presne to, preco ludia nechcu konusy. Nie ze by som to nevedel nastavit, ale nebudem sa v tom rypat 2× rocne. Mam predny naboj Sachs na loziskach jazdeny od 1999 a nikdy som na neho nemusel sahnut (cca 23000km), ziadne kluce vazelina ani nutnost mat zrucnost. Napriek tomu sa stavim, ze jeho valivy odpor je mensi nez lubovolny konusovy naboj, ktory mi ukazes.
Pokud jezdíš v zimě, (tedy v zimě myslím jako že je fakt zima: –8–10st), tak minimálně zadní by se měl před zimou rozdělat quli ořechu. Tak to pak vezmeš z jedné vody načisto.
Přesně bude to v té zručnosti taky nemam problém.
konusy jsem měl na 6let starém krosu-bez udržby cca15tis km, na nové kolo jsem koupil LX po 700km se zadrhl přední náboj-zjistil jsem to až při přeplétání na CL, nadal jsem si to idiotů a další LX na CL jsem seřídil tiptop po 500km hučí zadní náboj
ložiska – na 29" jsem koupil DT 370 CL kromě cvrkotu na kterým ujíždím jsou po 500km nádherně tiché, přesné
v podstatě mě to bylo jedno jestli ložiska nebo konusy ale měl jsem dvoje LX a oboje v čudu což se blíží ceně ložisek 370 – tedy pro mě tak :-)
mám dotaz a nechce se mi zakládat nové vlákno,tak to napíšu sem: dnes přo švihu mi začalo bouchat(praskat)v přední nábě,tak sem to rozdělal,a zjistil,že kuličky sou místy vydřené ,a konusy sou jen asi na dvou místech vydřené v délce asi 1.5mm
mám koupit kuličky a konusy? nebo stačí jen kuličky?
Oboje
tak to bude drahé :-(
myslím že koupím aji přední DT,to už je podruhe asi za 3/4 roku kupuju konusy
Šak vedle píšeš, že si je servisuješ sám, ne? Tak jestli třeba neděláš nějakou chybku.
no jo ale jakou,aji když sem rozebíral oboje(zadní bylo ještě šimano) asi po 2 rokách,tak zadní uplně ok(všechno) a přední uplně vydřenej
:-)
To bude asi ten problem:)
bohužel, todle bude asi drahé na opravu, nová nába, nebo celé kolo bude asi levnější řešení
Mrkni taky na dráhy kuliček v nábě,když je to vydřený i tam tak přeplést na nové.
díval sem,a nejsou vydřené,řekl bych,jen oježděné
Tak pak dej nové kuličky i konusy a poznáš jestli to ještě něco vydrží.
Pokud budeš měnit náby mám dobré skušenosti s Grimecama na průmyslech,víc jak 15 tis.km a stále 100% stav.
Aby ty misky a kuličky nevypadaly nějak takhle :-)
To sem posledně vysypal kamošce z náb,se jí to za jízdy kouslo:-(
tak to ne,vydřené to není,jen oběhané
tak to je hustý…ještě že už to nevozim..:)
Doporučuji určitě DT swiss…budeš mít klid…shimano náboje nejhorší díl..právě náboje..nevim proč se furt drží konusů…akorát věčný hrabání v nábojích, podivný zvuky.....pak byl z toho člověk akorát nervozní…ale to byl jen můj pocit..a moje subjektivní rada..
Ty konusy samotné problém rozhodně nejsou. Je tu spousta lidí, co jim konusy vydržely 20tis. a více kilometrů bez problémů a to bez nějakého neustálého hrabání se v nich. Podle mě je to vždy rukama (tedy samozřejmě až na vyjímky, kdy má někdo vadný náboj).
Konusový XT náboj 98 drží můj rekord ve výdrži, najeto cca 25tis. km, žádné časté hrabání, pouze na začátku dobře seřízený + pak někdy jednou za rok, někdy jednou za dva roky rozebrání, vyčištění, namazání. Ten náboj po těch 25tis. prodán s komplet kolem za pár kaček kamarádovi a ten náboj jezdí ještě stále a teď bude mít už určitě přes 30tis.
Další XT náboj a to 04 tu na jednom kole máme ještě teď a opět pouze počáteční seřízení a na ten jsem od té doby dokonce ani nesáhnul a má takových 6tis. km.
Osobně se v konusech také hrabu nerad, i když je seřídit umím. Chvilku mi to ale vždy trvá (tedy precizní akorát dotažení trefím vždy až na x-tý pokus). Takže kromě toho jednoha kola také na všech ostatních už přechod od konusů pryč, ale rozhodně to není proto, že by nevydržely. Naopak bych řekl, že při dobrém seřízení vydrží více než ložiska v konkurenčních nábách.
LX parallax asi 1994: 30000+ a furt jede (asi dobrý ročník :-)
Jak to tak o konusech čtu (a nejen tohle vlákno), tak spíš dobré ruce :-)
I když já moc šikovný nejsem a problém s konusy jak píšu taky nemám (tedy až na to, že když to šteluju, tak mi to vždy trvá), tak mi to přijde divný.
Konus + šikovný ruce = spokojenost a dlouhá výdrž
Konus + gramlavý ruce = nadávání na konusy
Průmysl + šikovný/gramlavý ruce = spokojenost :)
Osobně můžu srovnat LX náby(10tis) a Author náby(25tis). LX rozdělávám 3× do roka a vždycky je co čistit, na Authory jsem za celou dobu nešáhl. Tím ale nechci konusy zatracovat, fungují dobře, jenom to (ne)těsnění, v něm je hlavní problém. Na bajka už konusy do budoucna nechci, za ty starosti to nestojí, nevím, jestli vyšší řady jsou na tom s těsněním líp, ale příště se uchýlím k nějaké DT jistotě :) Naproti tomu na silničku, kde nehrozí bláto, brody, bych konusy klidně bral, tam můžou být nesmrtelný :)
mam dotaz,vyměnil sem konusy a ložiska,složil a perfektně seřídíl,a když to kolo stáhnu ve vidlici rychloupínákem,tak de celkem dost ztěžka,co s tím? jsou to konusy nebo prachovky,tohle se mi nikdy nestalo
Nechce se mi věřit, že takový znalec a profesionál, jako je Wojtek, by nevěděl, že při dotažení rychloupínáku se dotáhne i konus a tím pádem je při seřizování konusu potřeba nechat malou vůli, která při upnutí kola zmizí.
Tím pádem máme jasno, kde udělali soudruzi z NDR chybu a proč musíš kupovat co 3/4 roku nový konusy- prostě to neumíš seřídit. Docela šok, viď, profíku? ;-)
no kluku,tohle se mi stalo poprvé,nikdy se mi to nestalo,že bych rychloupínákem dotáhl konus,dycky se to točilo uplně stejně,jako když sem to roztočil v ruce
je tam přece kontra,kterou sem pořádně dotáhl,tak se to přece nemůže ještě dotáhnout víc
„nikdy se mi to nestalo,že bych rychloupínákem dotáhl konus“
Kluku, nedělej ze sebe ještě vetšího blba(i když to už asi nejde, laťku jsi nasadil fakt vysoko), než jsi. Vyhledej si někde, jak se seřizují konusy a pak mudruj.
tak jako ,nikdy se mi to nestalo,tak nevím,proč se mi to stalo teď
Asi jsi to vždycky seřizoval blbě a teď se ti to povedlo dobře:D Utažení konusu rychloupínákam prostě nevočůráš ;-)
tak sem skusil větší vůli,a ta je uplně stejá i pod rychloupínákem,takže r-u to nebude
Nevím, co jsi s tou vůlí udělal, ale možná bych zkusil větší vůli :)
no to sem skoušel,a pak aji ve vidlici byla stejná(velká)
ale nedrhlo to
Vojto běž radši na kolo a neseď furt u PC
už sem byl,ted sem přijel
nakonec sem se na to vystal,i když se to skoro neotáčelo,tak sem na tom jel,seřídít to nešlo,tak co
,i když se to skoro neotáčelo,tak sem na tom jel,seřídít to nešlo,tak co
A za pul roku pujdes zase kupovat novy konusy a nadavat ze to nic nevydrzi… Pokud Ti to nejde, popros nejakyho znamyho kdo to umi, nebo skoc do servisu, bude to levnejsi.
Wojtek je profík a suterén, on vše ví a zná, on si poradí :o)
nedalo mi to spát,tak dneska ráno sem to ještě zkusil seřídit,a ejhle dal sem to,pěkně se otáčí a nemá vůli(pod R-U
TO se nedá, fakt ROFL :D
Tak začni třeba tím, že si vytiskneš tuhle fotku a pověsíš na zeď :-)
já sem tam malo vůli nechal,tak tam mám nechat větší?
prostě nikdy se mi to nestalo,že bych tím dotáhl konus,je to aji podle mě blbost,naschvál sem tam nechal malinkatou vůličku a když to r-u dotáhnu třeba aji jen trochu,tak to skoro nemá setrvačnost
Tak to jsi asi perfektne neseridil:)
Na starým kole mám náboje Sram 5.0 a jsou stále v pohodě,za celejch 13 let sem se do nich nepodíval,žádné seřízení,mazání,nic a jedou bez vůle.
souhlas já jezdil 9,0 SL a bez problému bych je jezdil do ted, kdyby mi to ovšem neukradli komplet s kolem..:/
nevim no já měl STX -RC ročník 97 s pevnou ocelovou vidlí…a docel jsem to nešetřil a v konusech byli vydřený rýhy…no a průmysl. ložiska jsem ještě v životě neměnil ani nemazal…:))
Když porovnám cenu opravy třeba náboje Shi.525 a Grimeca na prům.tak za cenu jednoho konusu u Shi.mám Grimecu v kupě a ještě mi zbude na pivo a vím že se do něj minimálně dalších 15 tis.km nebudu muset dívat.
Cena opravy? co to je? To si jako doma účtuješ svoji práci?
Ty možná máš vše zadara ale já si to musím kupovat.
Ložiska se prostě na osy kol nehodí, už jen z principu. Konusy jsou pro tuto aplikaci lepší. Sám mám bahno DEORE s 1200km a bez seřizování, údržby a stále bez vaklu a drhnutí … A to nejezdím jenom v suchu a po silnici . Kdo trošku rozumí strojařině a fyzice pozná, že ložiska patří na středy, kladky či páky řazení/brzd a ne na kola :o)
no ještě aby se ti po 1200km udělal vakl nebo vydřely konusy,to by bylo
myslím že ložiska se do náby hodí stejně jako konusy
Z hlediska strojariny by v kolech mely byt loziska s kosouhlym stykem. Ale ukaz mi treba motorku, ktera neco takoveho pouziva. Nebo s konusama. Tam jsou sily krapet vetsi, tak proc tam nedaji konusy?
lebo ani trošku nerozumejú strojarine ani fyzike…
Začíná to tu pomalu vypadat jak ve vláknu Barevné kladky.:-)
Jde o rozložení poměru sil, motorka neváží +/- 13kg jako kolo. Kolo nejezdí 300km/h, prostě jde o zvážení výhodnosti použití daného typu ložisek a přizpůsobit je jeho aplikaci. Navíc srovnávat mororku s kolem, je více než úsměvné :o)
Úsměvný seš ty. Kdybys té strojařině trochu rozuměl, tak víš, že radiální kul. ložisko pracuje výborně (dokonce lépe) při axiálním zatížení až do 15 %. Čehož na bicyglu asi nedosáhneš.
Ložiska jsou dělaná pro zátěž, která je kolmá k ose, jaká koliv vůle v axiále pošle ložiska rychle do kopru, například ložiska u bubnu pračky, no určitě to mají kluci spočítané a vědí co dělají …
Bože :-)
som tu a vidím to…
až se bude na motorce používat rychloupínák tak tam dají i ty konusy :)
asi tak, je to prostě o tom Shimano vs. SRAM ??? prostě se budem vždycky prát o to své :o)