Kompatibilita třmenů XT s pákama Deore (525)

27 nepřečtených
  • cubas

    Jak je to s komaptibilitou výše uvedených? Mám komplet hydr. brzdu Deore (525) a rád bych vyměnil třmen za XT. půjde lehce přehodit, nebo ne? Sedí šroubení hedice na oba třmeny?

    0 0
    • djano  

      Nesedi. XT by malo byt ako Saint (tie mam), tam je na strane strmena „banjo“.

      0 0
    • djano  

      Skleroza… strmen XT je kompatibilny s pakami Deore (teda treba hadicu pre XT).

      0 0
    • coffield  

      Co tím vyřešíš? Krom toho, že si do profilu napíšeš „XT“ asi nic…525ky jsou OK, srovnatelné. Navíc set brzda + páka BR-M765 P+Z se prodává celkem levně – tedy pokud ti nepřijde zbytečné vyhazovat peníze za brzdy, které nejsou o mnoho lepší. Bý tebou ještě šetřím, a pak pořídím něco o dvě třídy výše.

      0 0
      • goofy  

        Zase mu nevesej buliky na nos. XT brzdej urcite lip, a i kdyby mel usetrit pul kila na brzdach, taky to byva duvod. Neco o 2 tridy lepsi? By me zajimalo co je o ty 2 tridy lepsi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak tak, sice bych si XT brzdy nekoupil, ale taky o žádných o 2 třídy lepších nevim. Tedy spíš ani o třídu. Vim jen o pár o malinko lepších a těch je ještě jen pár. A kdybych měl vzít Shimano brzdy, tak jedině XT (saint).

          0 0
          • djano  

            Tak ja sa musim 525 zastat – nebrzdili az tak zle (v porovnani zo Saintom). Ale Sainty su lahsie a krajsie. Preto som ich dal kamaratke, ktora dufam toto nikdy neprecita – ale na druhej strane, co by chcela zadarmo aj s kolesami, ze…

            0 0
            • goofy  

              Chci byt tvoje kamaradka :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Já proti 525-kám nic nemám, za ty peníze slušný brzdy a pokud není na dražší, tak bych zrovna do nich klidně šel. Ale ty XT prostě lepší jsou a to nezanedbatelně.

              0 0
              • djano  

                Tak som mal bud vyborne 525 alebo mam zle Sainty. Dosky pouzivam original Shimano, kotuce vsade 160 (zatial)- k 525 povodne, k Saintom XT (potreboval som na IS). Davkovanie brzdnej sily sa mi zda na Saintoch lepsie, ale chcelo by to dopredu asi 180 kotuc.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jsem asi hodně náročný na brzdnou sílu, i když nejezdím až tak brutální sjezdy, ale už jsem to tu několikrát psal, mám slabé prsty, zato citlivé, takže čím víc brzda brzdí tím lépe pro mě.

                  Když zhrnu jaké velikosti kotoučů bych potřeboval u který brzdy, aby to bylo pro mě ideální (tím neříkám, že i třeba 525-ky by se 160-kou nebrzdily vůbec, ale nelíbilo by se mi to).

                  • ORO K24 jako jediná mě stačí vepředu se 180-kou a plná spokojenost
                  • XT byla se 180-kou skoro ok, ale nepatrně tomu chybělo, ale nevim jestli bych dal 203, u XT asi už ne
                  • 525-ky spokojenost až s 203-kou a to asi taková jako u XT se 180kou
                  • J7 také spokojenost až s 203-kou, ale s tou pak super, sedí mi u nich velmi chod páky, ale se 180-kou (co je také rok jezdím) pořád celkem ok (ale jsem rád, že na Canyona ESko je dávají s 203kou)

                  Dávkování je pak hodně subjektivní, s tím jsem neměl problém u žádné z nich i když každý chod páky mi seděl trošku jinak. To ale bude těmi mojemi prsty, slabý ale citlivý.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jediné co je škoda, že nemám do srovnání Louisy, které jsem bohužel zatím nejel a nezkoušel. Jsem zvědav, jestli tam bych se 180-kou byl také plně spokojen nebo ne.

                    0 0
                  • vlk  

                    Koukám, že máš docela zkušenosti s jednotlivými velikostmi kotoučů a s brzdami XT. Chtěl jsem se tě zeptat. Je moc velký rozdíl mezi kotouči 180(185), 205 třeba u těch XT? Jde mi především o ztrátu brzdnéhu účinku při přehřívání. Mám LX a zkoušel jsem XT -obě na 160mm a bylo to s přehříváním a vadnutím stejný.Tak teď uvažuji zda pořídit 185 nebo rovnou 205 kotouč.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To co ty potřebuješ vědět, s tím ale zkušenosti mít bohužel nemůžu, když nemám problém s přehříváním ani při malých kotoučích, takže při velkých je to stejné (také bez problému). Co mohu říct z mojeho okolí, tak pár těžších jedinců problém se 160-kou s přehříváním mělo a po výměně na 203 už bez problémů. Ve všech případech ale 180-ka vynechána, takže s tou nemůžu srovnat jestli by to stačilo. V každém případě rozdíl brzdný mezi 160-kou a 203kou je dost velký, takže pokud ti vyhovuje 160-ka, tak si tu 203-ku někde minimálně zkus.

                      0 0
                      • vlk  

                        Dík za info. No já měl zatím jen zkušenost 160mm a 203 s Juicy 7(také na cizích kolech) a tam ta brzda s 203 byla k nerozeznání-prostě neuvěřitelně oproti 160mm brzdila. No jenže v tuto chvíli mám adaptér na 185mm kotouč a jezdil jsem tu LX akorát se 160mm. tak uvažuji zda koupit kotouč 185mm nebo připlatit a koupit kotouč 203mm + nový adaptér. zase 203mm na xc kole-asi by se mi všichni kamoši smáli. No budu muset ještě pouvažovat. Ale i tak díky.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      A ne úplně všechny ty kombinace jsem jezdil dlouhodobě (nejezdil jsem dlouhodobě žádnou 203-ku) a zkoušel to na cizích kolech. Srovnává se to ale dobře narozdíl třeba od vidlic, kde se při krátkém testu pozná dost málo, když je přímé srovnání najednou mezi více brzdami.

                      0 0
      • cubas  

        Tak já ti to řeknu, jo? Protože jsem na e-bay koupil nějaké zboží, prodejce mi nabídnul ještě třmen XT za 15 euro. Sfouklo by se to v jedný dodávce. Za ty prachy to prostě chci vyzkoušet.Jednak je rozdíl váhový a jedna to prostě chci zkusit. S 525 jsem spokojenej (teda s fastopovejma destičkama), ale prostě chci vědět v čem je takovej finanční rozdíl a ty 4 stovky mě nezabijou. Víš?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.