• mmbike21

    Ahoj,

    chci koupit synovi k narozeninám kolo. Nemělo by být moc drahé, představuju si tak kolem 10K, jezdíme docela málo- les, polní cesty atd. Asi mi teď každý začne říkat, že jsem socka a ať si připlatím, ale sám mám už 20 let kolo, které bylo ještě mnohem levnější a slouží mi pořád dobře.

    Krom toho, aby to nebyl úplný šunt jde o to aby nebylo moc těžké a vypadalo dobře. Přemýšlel jsem na kotoučovými brzdami, ale u těch levných kol asi radši nebrat, že?

    Našel jsem tohle:

    https://www.decathlon.cz/…8400335.html#…

    nebo tohle:

    https://www.insportline.cz/…l-2021/green

    a pak ještě nějaká dražší:

    https://www.koloshop.cz/…ve-kolo.html

    https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

    nebo tohle:

    https://www.blanche-outdoor.cz/…ramem/182317

    Díky moc za reakce!

    0 4
    • BabbaJagga  

      Asi jsi málo pročítal jiná vlákna… kolik je synovi, výška, hmotnost, poroste ještě (asi jo)?, jezdí/nejezdí, nechce třeba využívat kolo jinak než jen na výlety s rodiči… Přiznám se, že dětská kola už jdou mimo mě, ale hned třeba ten první Dekáč – hmotnost přes 15kg…

      1 0
      • mmbike21  

        Ahoj, díky za odpověď. Aha, no jo, on je uz vyskou uz v podstate dospely (cca 160 cm) a nerad bych mu za rok kupoval nové. Navic mel predtim juniorské kolo a kluci se mu smáli, že má malé kolo. Takže by to mělo být nějaké M / 18". 15kg je hodně? Mně příšlo, že je ještě docela málo:) On jezdí spíš na koloběžce, na kolo ho musím občas vytáhnout já.

        0 0
        • Tomcat  
          • Neodpověděl jste kolik Váží a co jezdí.
          • ano 15kg je opravdu dost , rozhodně to nezmená víc váží = víc materiálu = víc vydrží
          • pokud kolům rozumí on víc nebylo by dobrý kdyby si kolo koupil sám ? A to třeba i bazarové ?

          Kola nejnižší kategorie při pravidelném používání i potěch „jen“ polničkách velice často se rozsypou. A oprava nebude levnější. Brzo odejdou ložiska, výplety, pouzdra vidlice atd… co čekat u levného kola.

          To že jste si dal do hlavy že …sám mám už 20 let kolo, které bylo ještě mnohem levnější a slouží mi pořád dobře… _je super , jen Vás může dostat až na JIP :) . Hodně štěstí .

          0 0
          • mmbike21  

            Kolik váží no.. řekl bych tak 40kg. Kolům nerozumím a on už vůbec ne. Jezdíme jen lehké výlety, žádné sjezdy a divočení.

            Já nevím, mám prostě pocit, že takového machrování, že jak kolo nestojí 50K+, tak bych se na něj bál vlézt, je přehnané. Na to naše ježdění by myslím mělo kolo za 10K stačit.

            To moje kolo za pár korun z Kotvy fakt přežilo mých 20 divokých let bez problémů a v servisu jsem s ním nebyl ani jednou. Jestli tam je Shimano SIS nebo ne, mi bylo vždycky celkem jedno.. třeba se taková kola ještě dělají:)

            0 2
        • babkanakole  

          Nepíšeš, kolik mu je, ani jestli cca 160 cm je pod nebo nad. U kluka s 160 cm bych řešila jen bazarem, může odpovídající kolo přerůst za rok, nebo taky za měsíc, i když letošní „vytažení přes prázdniny“ už byste možná mohli mít za sebou. Rozhodně bych nepočítala s tím, že mu kolo vydrží nějak dlouho. Pokud nemáš známé s dětmi, co z takového kola vyrostli a můžeš ho mít levně, šla bych do toho Dekáče. Jo, je to těžítko, jestli na to kluk bude mít sílu, musíš vědět sám. A zkrátka bych počítala s tím, že je to nouzovka jen než přestane růst. Až se rozpadne, tak se rozpadne.

          Ta 18" bude překlep, ne? Protože já jí jezdím, jsem o necelých 10 cm vyšší, a zdejší odborníci nad tím kroutí hlavou. Jistě, pár generací kluků jezdilo pod štanglí, ale k tomu, že „kolu dorostou“ se snad nechceme dostat zpátky.

          1 0
          • mmbike21  

            Asi spíš 17" no. Jako on je problém, že prostě chce velký kolo, protože kluci kolem taky jezdí na dospěláckým. Ostatně jako já v 11. Zase takovej problém v tom nevidím, aspoň nebudu muset za rok řešit kolo znova.

            0 0
    • Johny_r  

      Když odhlédnu od toho, že se dnes kola blbě shání, tak zaprvé viz výše (specifikuj syna a jeho potřeby). Zadruhé asi radši zapomeň na ten celoodpruženej Olpran za 9000. Tedy pokud jediná synova potřeba není pochlubit se před kámošema, že má celoodpružený kolo.

      Kola do 10 000 Kč jsou absolutní cenový dno. To není nic proti Tobě, to je prostě fakt. Jsou to kola pro lidi, kterým je jedno, na čem jezdí, hlavně, že šlapou a ono to jede. Tyhle kola mají těžký rámy a osazují se nejlevnějšími (taky těžkými) komponenty, takže požadavek na lehké kolo je v téhle ceně bohužel mimo. 15 kg je fakt dost. Dobrá hliníková horská kola mají třeba kolem 13 kg, špičková karbonová ještě o nějaké kilo (a víc) míň. Mezi vybranými modely jsou nějaká horská kola a minimálně jeden treking. Zaměřením tedy úplně jiná kola. Horská snesou nějaký terén, treking je spíš na asfaltku nebo nějakou zpevněnou lesní cestu, všude jinde to bude trápení.

      Pokud jde o dotazované brzdy, dnes jsou standardem hydraulické kotoučovky, ráfkové brzdy jsou opět doménou nejlevnějších kol. Někde mezi jsou mechanické kotouče, které brzdí asi o trochu líp než ráfkové, nejsou náchylné na křivý ráfek a nejsou tak citlivé na mokro. Pokud jde o odpružení, tak na zadní bych rovnou radši zapomněl, to se za tuhle cenu nedá udělat ani přijatelně. Odpružené přední vidlici v této cenové kategorii se tady na fóru říká držák předního kola. Bude to těžké a moc nerovností to nepobere, ale nějaká tam asi bude vždycky.

      Pokud jde o řazení, standardem je dnes řazení s jedním převodníkem (tedy bez přesmykače). Levnější kola přesmykač mají, ale snažil bych se hledat aspoň jenom dva převodníky místo třech, to už je fakt přežitek.

      Zcela upřímně si myslím, že u nového kola do 10 000 je v podstatě jedno, co koupíš. Klidně bych vybíral podle vzhledu (pokud samozřejmě synovi jinak sedne). Jezdit bude všechno.

      Pokud bys chtěl horské kolo, které bude aspoň částečně splňovat nějaké aktuální minimální požadavky, tak bych se pokusil sehnat něco s 27,5 nebo 29" koly, vzduchovou vidlicí a pohonem s max. dvěma převodníky a hmotností určitě pod 14 kg. Do 10 000 to ale nebude. Spíš bych si připravil aspoň dvojnásobek. Dalším řešením je bazar, ale pokud se v tom nevyznáš, tak je to velká loterie.

      Taky bych se zamyslel nad tím, jestli chceš syna motivovat, aby ho to bavilo. Lepší kolo = příjemnější jízda = víc zábavy = větší chuť jezdit. Mezi kolem za 100 a za 150 tisíc už ten rozdíl asi nebude dramatickej, ale mezi koly za 10 a za 20 jo. To samý bude mezi 20 let starým kolem a nějakým současným strojem. To není nic proti Tvému kolu, ale mám v čerstvé paměti pocit, když jsem přesedl z 20 let starého, tehdy velmi slušného, kola na nové.

      1 0
    • jezdec smrti  

      Nemyslím, že by se na lacinejch kolech nedalo jezdit. Kluk na kole zjistí co ho sere a co se mu líbí, další kolo už bude vybraný třeba podle jeho preferencí, ale dopředu to jde těžko odhadnout. Co ale bude ***** každýho a u levnejch kol se může stát, je:

      • vysoká hmotnost (kór pro 40kg člověka kterej měří 160)
      • odpružená vidle, která nepruží
      • drsnej terénní vzorek, kterej vypadá dobře ve kšeftu, ale pak hučí a nejede

      Ale to sedá všechno vyzkoušet a vrátit ve 14 dnech.

      2 1
      • milan.v  

        Jakože to kolo bude jezdit a pak ho s klidným svědomím vrátí? :-o

        0 0
        • jezdec smrti  

          Ne. Že si ho obtěžká a zkusí jak pruží vidle.

          0 0
          • Johny_r  

            Myslím, že kluk je spíš začátečník. Na obtěžkání jízdního kola by to chtělo někoho pokročilejšího. Mezi místními se jistě najdou takoví, pro které to není nepředstavitelné… :-D

            0 0
    • Tomas_82  

      Pokud kluk jezdí na koloběžce a kolo má jen na vyjímečné „rodinné“ vyjížďky, koukni na bazarové „Dirt“ kola, mohlo by ho to začít bavit i místo té koloběžky. Např. něco takového:

      https://sport.bazos.cz/…irt-kona.php

      nebo:

      https://sport.bazos.cz/…ske-kolo.php

      1 0
    • adam1  

      Vem mu aspoň to to

      https://www.decathlon.cz/…8582845.html

      3 0
      • Lišák  

        Za ty prachy dobrá volba! Na 160 cm děcko bych teď koncem léta vtal „M“. Píší sice, že je od 165, ale letos už toho asi moc nenajezdí a příští rok mu bude dobře.

        2 0
    • deekay  

      Mas 20 let kolo, ktere bylo levnejsi nez 10000kc…ok, kolik teda stalo? Co ja si pamatuju, tak moje prvni horske kolo byl ocelovy author na SIS za 8000kc a to bylo nekdy v roce 1997, takze jeste pred vice nez 20 lety. A ted si uvedom kolik tehda byl prumerny plat a kolik staly bezne veci?

      Takze pokud myslis vazne, ze za stejne penize dneska sezenes kolo, co ti vydrzi to co to tvoje stare, jsi totalne mimo.

      Kdyz pak tomu jeste napises: „Krom toho, aby to nebyl úplný šunt jde o to aby nebylo moc těžké a vypadalo dobře.“

      tak aby pak jeden vylozene pochyboval o zdravem rozumu :)

      4 0
      • mmbike21  

        Nemyslim, ze by kolo zdrazovalo stejne jako treba toceny pivo. Spis mam pocit, ze tenkrat se dalo za 10K koupit slusnejsi kolo a to ted jde taky. Jen to slusnejsi dnes znamena, ze bude mit asi jeste trochu lepsi vybavu. Hlavni rozdil vidim v tom, ze tenkrat se tolik neprodavali kola za desetisce honicum ega co si jedou na cyklostezce podle Vltavy.

        0 0
        • deekay  

          K tocenemu pivu se nevyjadrim, neni to moje hobby, vatne ani nevim, co ted stoji.

          Ale za 10k dneska slusnejsi kolo nekoupis.

          Jen pro tvou informaci, honici ega na cyklostezkach maji dnes kola za statisice a ne desetitisice.

          Nicmene samotna posledni veta neco vypovida o tvem mentalnim nastaveni s kterym nemam naladu se pretlacovat :)

          Tak kup synovi aspon hezkou barvu, kdyz uz nic jine.

          1 0
          • mmbike21  

            Jasne, pojem slusnejsi kolo je ve zdejsich kruzich trochu vychylen. Dobre, taky uz me tahle debata unavuje. Co jsem potreboval jsem se dozvedel.

            0 0
            • babkanakole  

              Za slušnější kolo já třeba považuji to, co jsem koupila pro sebe. V cenách BF naprostá lidovka, ale pořád ještě bylo i před pár lety na dvojnásobku toho, co do toho chceš dát.

              Já chápu snahu nevrážet do toho víc, než je třeba. Jenže problém extra nízké ceny se tu už načal – má to smysl jen, pokud počítáš s tím, že to budeš jezdit do rozpadnutí a umíš si to udržovat. U dětí pak, pokud ho do rozpadnutí můžeš točit v rodině nebo mezi známými ve chvíli, kdy ho dítě přeroste. A pořád ještě to bude kolo jen na blbnutí kolem baráku. A jo, taky jsem na podobných vyrostla, a zábavy se na nich užilo dost.

              2 0
      • mira13  

        Já jsem jako první horský měl taky cosi ocelovýho se SIS taky kolem roku 1997, cenu si pamatuju něco mezi 6–7 tis. a kvalita teda byla otřesná :) Dokud jsem na tom jezdil jen s děckama po sídlišti, tak dobrý, ale jak jsem začal v 15 letech jezdit první trasy na pár desítek km, tak začalo hrozně rychle všechno odcházet. A skoro jsem se v tom pak víc furt vrtal než jezdil, taky musel řešit třeba upadenej pedál v jedné vesnici po cestě, kde mě zachránil člověk s domácí dílnou apod.

        Taky si vzpomínám, že si kamarád někdy kolem roku 2000 koupil tehdy jedno z nejelevnějších horských na trhu, tenkrát za něco kolem 4 tis. myslím. No a při jízdě mu zůstaly řidítka v ruce, naštěstí do kopce v malé rychlosti.

        Tolik ke zkušenostem s levnýma kolama. Teď sice pořád nejezdím na ničem extra drahým, ale vím dobře, že pod nějakou základní hranici spolehlivosti nemá smysl chodit. A měním jen řetězy a jinak mám víceméně klid.

        0 0
    • DaSnail  

      11,5kg, kotúčovky, jednoplacka https://www.decathlon.sk/…8549669.html

      2 0
      • JachymP  

        Slušný kolo pro dědka, pro dítě nevím ;)

        0 0
        • DaSnail  

          Blatníky a svetlo odmontovat, nahodit ochlp širšie plášte so vzorkom a hnedými bokmi a má trendy gravel s úzkymi vlajdami v najmódnejšej šedej farbe. Collest kid in the school.

          A jazdit sa na tom bude asi lepšie jak na mtb za 10. :-)

          0 0
          • gerrard  

            No spíš coolest kid in rómská osada. ;)

            1 0
            • DaSnail  

              Esli si romale a toto sa ti páči, tak budeš skorej výnimka. Vaši ludia majú väčšinou radi farbičky a cingrlátka ;-)

              0 1
    • myscho  

      Byť tebou , tak nájdem niekoho v okolí kto sa vyzná a išiel by som do bazaru.

      Felta (v profile) som pred pár mesiacmi predal za 5. Iste, nemá to kotúče, jednoplacku a je to 26ka.

      Ale pre ľahkého chalana do ľahšieho terénu…

      0 0
      • mmbike21  

        Nj, ale k narozkam mi je to blby kolo z bazaru.

        0 0
        • Tade  

          Vobec to tak nemozes brat. Ak sa najde na bazare dobry kusok tak bude neporovnatelne lepsi, kvalitnejsi a splni poziadavok „vydrzat 20 rokov“.

          Ja som k 18tke dostal kolo co bolo len o 2 roky mladsie ako ja a bol to najlepsi darcek aky som kedy dostal. Jo, sice sa mi vela ludi z dialky posmievalo na jakom „ocelaku“ to jazdim, ale ked prisli blizsie a zbadali co je to za krasneho a hlavne funkcneho veterana tak hned zacali slintat.

          Myslim ze nieje nemozne synovi vysvetlit ze obuchana „nemoderna“ bazarovka je casto o galaxiu inde ako novy lacny sunt co akurat tak smrdi cerstvym plastom. A ak to bude mat aspon slx tak mu mozes tvrdit ze to je sice stary ale pretekarsky bajk a uvidis jaky bude nadseny :D

          0 0
    • mmbike21  

      Diky vsem za nazory, moc mi pomohly.

      Nakonec mi z toho vypadlo

      dekac

      ital

      kross

      Fakt těch kol teď moc není, třeba Kellys je úplně vyprodaný, což je škoda, nějaké basic dětské máme a jsme s ním spokojení.

      0 0
    • Vrci  

      Jen pro srovnání, před 20 lety tj. v roce 2000 byla průměrná mzda 13.219. Dnes je 34.077.

      0 0
      • mmbike21  

        Uz jsem to psal vyse. Zatimco nektere ceny se zvedly proporcialne s rustem prumerne mzdy nebo i vic, u nekterych komodit se ceny zvedly jen mirne nebo i klesly a taky se musi uvazovat rozdil v kvalite, extremnim pripadem je treba elektronika, ale ani u kol to neni jako s rohlikama. S kolem to je co jsem si vsiml asi tak, ze co bylo pred 20 lety brano jako slusne kolo, nad tim dnes kazdy ohrnuje nos. Jezdit se na tom pochopitelne da a stoji to plus minus stejne jako tehdy.

        0 0
        • scalar  

          Cena základního funkčního horského kola se za poslední rok posunula od cca 15 – 17 tis. ke 20 tis.

          0 0
          • mmbike21  

            Tak ale kdyz neresim jako tenkrat, jestli ma kolo 13kg nebo 15kg (proste si trochu vic zaslapu no), jestli to ma prevody jen vzadu nebo i vepredu (jako muze se to pokazit, ale jinak to zase tolik nevyhod nema) a rafkovy brzdy mi taky staci (zatim jsem vzdycky ubrzdil a sjezdovky nejezdim), tak to kolo za 10K bude taky docela funkcni, ne?

            Kdyz bych vymenil svoje schwinn mesa z roku 2002 za novy kolo za cca 10K (treba ten decathlon), tak bych si nepolepsil?

            0 0
            • Tomcat  

              Bohužel Schwinn Mesa z roku 2002 není jedno konkrétní kolo , ale celá řada.

              0 0
            • BabbaJagga  

              A nebylo by rovnou lepší napsat: Pánové sorry, nejsem příliš majetný a desítka je prostě můj strop?

              Nechápej mě prosím tak, ze se ti posmivam nebo te chci zesměšňovat, ale mám z dosavadního vývoje diskuse takový dojem. Jen by to pro ostatní, kdo se ti snaží pomoci a poradit s výběrem, bylo snazší.

              0 0
              • mmbike21  

                Tak uplne strop to neni. Napsal jsem do nazvu vlakna i v uvodnim prispevku ze to ma byt kolem 10K.

                Jako, ne, ze bych byl uplny chudak ale fakt mi prijde, ze kdyz se nemam potrebu predvadet a nebudu se stydet, ze nemam kdovi co, tak by se za tu cenu melo dat sehnat kolo na to abych si parkrat do roka a detma vyjel.

                0 0
                • Slavik  

                  Předvádíš se už naprosto dementním komentářem:

                  ale sám mám už 20 let kolo, které bylo ještě mnohem levnější a slouží mi pořád dobře.

                  0 1
                • gerrard  

                  Prezentovat takový názor na BF, kde má za 10 000,– dost lidí jenom přední nebo zadní je minimálně úsměvné. S tímto rozpočtem se pohybuješ v totálním lowendu, kde výběr kola je pokaždé kompromis a stejně tak bude jízda na takovém kole kompromisní jako jízda trabantem. Dojedeš kam potřebuješ, ale nadšený z toho nebudeš. Takže veškeré filozofické úvahy jsou zbytečné. Prostě to bude socka kolo a lidi jsou tu tak hodní, že se ti snaží vybrat v daném rozpočtu co nejlepší.

                  0 1
                  • mmbike21  

                    No jo, trabant nema klimatzaci a smrdi. Nekdy si musim zkusit jet na drahym kole, abych zjistil, jestli to je fakt takovy rozdil. Ale mozna radsi ne, ja si to i na tom mym krapu zatim docela uzivam:)

                    0 0
                • Johny_r  

                  Většinu jsem toho už napsal výše, ale ještě mě napadá jedna věc. Kluk z kola vyroste a pokud ho, jak říkáš, příliš trápit nebude, tak u trochu slušnýho kola je šance, že ho nějak rozumně prodáš, protože bude mít málo najeto a nebude ježděný dlouho. Kolo, který už jako nový má minimální cenu, se bude prodávat těžko, protože za ty prachy si ho každej radši koupí nový a se zárukou.

                  1 0
                • gersa  

                  Z toho co jsi tady napsal bych řekl, že se nám snažíš dokázat, že kolo za 10k bude OK a všichni co si koupí cokoliv dražšího jsou jen pozéři a idioti, kteří nesmyslně vyhazují peníze za předražené věci

                  Dobrá, na projetí jednou měsíčně s dětmi bude dobré každé kolo. Daleko větší cenu má ten čas, který strávíte dohromady. Ale k ničemu jinému se to kolo hodit nebude.

                  Jestli se klukovi okolí směje za kolo jaké má, je někde něco špatně, ale koupí kola podle preferencí okolí to nenapravíš.

                  5 0
                  • mmbike21  

                    Ale to snad ne, mrzi me, ze to tak nekomu muze vyznit. Urcite jsem to nechtel pausalizovat. Mnoho lidi to fakt drti, jezdi narocne tereny atd, tam to smysl ma a taky bych nesetril. Na druhou stranu vidim v Praze na cyklostezce plno honicu co jedou par km na pivo a ja s nima nemusim hrat tu hru na Tour de France, klidne budu za pankace.

                    U tech deti to bohuzel tak je, ze se porad srovnavaji, nejvic asi kdo ma jakej mobil. Jak nemas ten nejhorsi, tak jsi docela v klidu:) U toho kola slo jen o to, aby nebylo detske, ony tomu jinak stejne prd rozumi.

                    0 0
            • stativ  

              Ale ty vůbec nebereš v potaz kvalitu zpracování.

              To, co jsi koupil za desítku v roce 2002 bylo tehdejší vybavení (ráfkový brzdy, řazení hádám 3×8) ve slušné kvalitě. To, co dneska koupíš za desítku bude dnešní vybavení (kotoučový brzdy, jednopřevodník), ale v mizerný kvalitě. Něco jako kdybys v tom roce 2002 koupil kolo za 4K – taky by mělo ráfkový brzdy, taky by nejspíš mělo 3×8, ale do dneška by se rozsypalo. A pokud by ses snažil najít např. ráfkový brzdy na novym kole, tak to pravděpodobně bude taky horší kvalita než před deseti lety. A to proto, že takové komponenty se dávají jenom na ty nejlevnější kola kde na nějakou kvalitu zpracování nikdo vůbec nekouká a šidí se co se dá.

              0 0
              • mmbike21  

                Ja se prave puvodne chtel vyhnout kotoucovkam a jednoplacce a spis se drzet klasiky co znam. Vim, ze treba SIS byl sunt a furt se to muselo serizovat a mel pocit, ze tak blby prehazovacky se uz dnes nedelaj, ale mozna se pletu. Jinak co nejmin plastu, to je jasny, kila neresim.

                0 0
          • cibi  

            OT- případně smazat.

            Když jsi uvědomím, že jsem dal v 1996 za kolo jeden a půl výplaty a je s pravidelnou údržbou stále dobře použitelné dodnes (tj 25 let) (no dobře, není odpružené), tak takovou životnost u kola za 1.5 dnešní výplaty opravdu nepředpokládám.

            0 0
            • mmbike21  

              Asi predpokladate nizsi, ze? Kolo za dnesni 1.5*prumernou mzdu by snad taky melo neco vydrzet. Problem, ze tam je treba vic serepeticek co se muzou pokazit a je to slozitejsi na ty opravy, ale hlinik je porad hlinik :)

              0 0
              • cibi  

                Ano, bohužel komponenty jsou dnes konstruovány na nějakou životnost.

                Vzhledem k tomu co jezdím , mi kolo bez odpružení vyhovuje a nemám problémy s údržbou odpružení.

                (ano, můj způsob použití je netypický)

                ad rám : mám CrMo, manželka taky, Alu rámy mají děti…

                0 0
                • mmbike21  

                  Hm, no jo, to je tak dneska asi se vsim, aby se to co nejdriv po zaruce pokazilo a oprava se nevyplatila :(

                  Ty CrMo jsou zajimave, asi to bude lehci co? Trochu jsem to googloval a strasne me stve, jak v eshopech vsude milion parametru, ale vaha skodo nikdy.

                  0 0
                  • t29  

                    V devadesátkách kdy velkovýrobci neuměli svařovat hliníkové slitiny byly CrMo rámy lepší a lehčí než běžné oceláky, a spousta lidí má kola z té doby dodnes. Dneska jsou CrMo rámy specialita pro ty, co jsou ochotní si něco připlatit, zatímco běžný člověk co řeší peníze sáhne po kole s hliníkovým rámem, který je lehčí a levnější.

                    EDIT: a pak zjistí, že váhu celého kola zvedá půlkilová ocelová trubka kterou tam výrobce namontoval místo duralových řidítek :)

                    0 0
              • BabbaJagga  

                Néééé, ty to stále nechceš pochopit!!! Není tam víc serepetiček, co se můžou pokazit. Jsou tam kvalitnější/míň šizené serepetičky. Kolo v jádru není auto, aby sis objednávali příplatkovou výbavu…

                A ještě jednu věc jsem chtěl poznamenat: u kola za 10k činí dnes doprava z Asie řekněme 2k. Zbylých 8k je výroba, marže dovozce a 1-x prodejců. U kola za 20 je doprava taky 2, stejně jako u kola za 50. Asi chápeš, co tím chci říct.

                0 0
                • mmbike21  

                  Veta se serepatickami byla reakce na kolegu vyse- premital jsem, proc podle nej kolo za 1.5× nynejsi mzdy nevydrzi tolik jako kolo koupene pres 20 lety za 1.5× tehdejsi mzdy. Dosel jsem k tomu, ze pokud kolo za cca 51K koupene dnes nevydrzi tolik co kolo za 19.5K pred 20 lety, tak to asi bude temi vecmi jako treba odpruzeni nebo kotoucove brzdy, ktere se tenkrat na kolo nedavali. Jestli te tedy chapu spravne, tak rikas, ze hlavni duvod je podle tebe ten, ze nyni je to prvni vic sizene a plne kurvitek?

                  0 0
                  • DonE  

                    Odpružení je věc, která ze své podstaty má omezenou životnost. Za těch 1,5 výplaty dnes dostaneš více komfortu i bezpečí, než kdysi. Ale životnost některých komponent bude kratší.

                    Otázka je, jestli těch 50.000 za kolo je moc nebo ne. Když vezmu, že to kolo budu mít třeba jen pět let, tak je to cca 30 Kč denně za věc, která mě baví. Navíc ji mohu mnohdy použít místo auta či MHD.

                    1 0
                  • t29  

                    Kolo koupené za 1,5 měsíční výplaty před 25 lety jak říkal cibi může klidně jezdit dodneška, ale nejspíš na něm bude původní akorát rám, řidítka a sedlovka, s trochou štěstí vidlice (pevná).Všechno ostatní bude vyměněné za stejné nebo lepší díly: místo cantilever brzd véčka, místo starých několikrát probržděných ráfků nové, k tomu nový výplet a nejspíš po desítkách tisíc kilometrů i náboje. Sjeté pláště, vytahaný řetěz, obroušené pastorky, polámané bovdeny atd jsou spotřební materiál, ten bys měnil tak jako tak.

                    Kolo koupené za 1,5 měsíční výplaty dneska klidně vydrží jezdit 25 let, pokud na něj seženeš spotřebák a náhradní díly.

                    Jenže my se tady vzhledem k tvojí představě o ceně bavíme o kole pětkrát levnějším, kde najdeš neseřiditelnou přehazovačku z ohýbaného plechu atd.

                    1 0
                    • cibi  

                      Toto bude fakt OT…

                      prostě povzdych starého fotra, že vloni bylo všechno lepší :-(

                      No, na mém kole (Merida Dakar 790; 1996) jsou měněné:

                      • představec už na novém (geometrie)
                      • přidané rohy
                      • gripsifty 800 za XT páky řazení+ V brzdy (myslím 1997/8?)
                      • ráfky, tuším už 3–4kusy?
                      • zadní výplet (DT Alpine III místo 2mm nerezu)
                      • sedlo za „fotrovitější“
                      • gripy
                      • vloni po nacpání do drátů šaltr (XT), opět za stejný.

                      jo ještě pláště, lanka, řetěz, občas nějaký bowden a samo brzdové gumíčky. čas od času kazetu.

                      Takže lze říct, že od cca roku 1998 měním jen spotřebák, do té doby jsem vylepšoval.

                      Ale používám horák cca jako treking, resp turistické kolo takže nemá takové zatížení.

                      podle nájezdu (4–5000 ročně po méně než 1000 v posledních letech) dělám „velký servis“ – tj vazelínu v nábojích, cvrčku, hlavovém,, rozeberu přehazku, vyperu přesmyk tak 2× za rok až 1× za dva roky.

                      Co doslouží měním za stejné/lepší.

                      Dokupování dílů je … no jako na veterána.

                      0 1
        • Tencovozikmin  

          Jezdit se dá i na kole ukrajina.

          Šel bych do bazarového,ale ještě bych něco přišetřil.

          2 0
    • Murray  

      To s tím prodejem dražšího kola je dobrá poznámka, vybírali jsme lehké kolo pro malou ve velikosti 14 a když jsem viděl, zakolik se prodávají bazarové – téměř za stejnou cenu jako nové, nelaboroval jsem a koupil jsem nový Kubikes, vím že ho prodám skoro za stejnou cenu, resp. moc netratim, stejně to dělám i s jiným vybavením, sedačky do auta atd…

      Ty levné pak vyhodiš ani neprodáváš, ty drahé pak prodáš relativně dobře na bazaru a finančně jsi na tom dost podobně ještě s tím, že sis užíval kvalitnější produkt

      1 0
    • bednee  

      Zdá se, že ty kola z Dekáče něco i vydrží, viz. https://www.youtube.com/watch?…

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.