• DaD

    Potřebuji pořídit rychlé e-kolo s přípomocí do 45km/h. Mělo by jít o městské kolo s blatníky a případně nosičem. Cesta do práce a z práce 40km po rovině. Je jich jako šafránu. Nemá tady někdo něco podobného, co by mohl doporučit?

    0 8
    • Tomcat  

      S-pedelec není v ČR oficiálně povolen, pouze mimo veřejné komunikace tedy ani s řidičákem. . Doporučuji schválenou motokolo z kategorie AM jinak se z pokuty po..... .

      Např wiki : S-Pedelec

      Výkonnější elektrokola, která nejsou legálně klasifikována jako jízdní kola, se v Německu nazývají S-Pedelec (zkratka pro Schnell-Pedelecs , tj. Speedy-Pedelec). Tato kola mají motor výkonnější než 250 W (0,34 hp) a méně omezenou nebo neomezenou asistenci šlapání, tj. motor nepřestává pomáhat jezdci po dosažení rychlosti 25 km/h (16 mph). Elektrokola třídy S-Pedelec jsou proto obvykle klasifikována spíše jako mopedy nebo motocykly než jako jízdní kola, a proto mohou (v závislosti na jurisdikci) vyžadovat registraci a pojištění, jezdec může potřebovat nějaký druh řidičského průkazu (buď na auto, nebo na motocykl) a může být nutné nosit motocyklovou helmu. Ve Spojených státech mnoho států zařadilo elektrokola S-Pedelec do kategorie třídy 3, s omezeným výkonem 750 W (1,01 hp) a rychlostí 45 km/h (28 mph). V Evropě budou pravděpodobně klasifikovány jako mopedy vyžadující registrační značku a řidičský průkaz. V Austrálii je lze používat pouze na soukromém pozemku.

      0 0
      • xtonda  

        Co znamená není povolen? Povolen samozřejmě je, jen to musí mít každý model schválení typu jako moped a tedy techničák viz

        https://mtbs.cz/…y-turbo-vado

        A musí být splněno všechno jako na mopedu – řidičák, pojištění a si největší opruz, musí se na tom jezdit v moto přilbě.

        0 0
        • Tomcat  

          schvalene s pojištěním a spz?… ano pak to je u nás vozidlo kategorie AM , nikoliv kategorie „sprdelehec“ co maji v Německu, ktera u nás as proste právně zanesená a povolena není . Prostě u nás je kolo/ekolo a pak AM. A nejen u nás , po světě to prostě neni jednotné a mnohdy to prostě v nekterych zemich na silnici nepatří protože to nemá schválení a řídičak prostě nepomůže .

          0 0
          • DaD  

            WTF, pokud to má techničák a platíš pojistku, tak to snad na silnici může ne? Jaký by to potom mělo smysl, proboha?

            0 0
            • Tomcat  

              Smysl to ma pro zemi kde je to ok, což nenu každá země . Techničák hned neznamená schválení k provozu.....

              0 1
              • Hagner  

                Tak podle článku to, ale evidentně uvést do provozu jde ;-)

                0 0
                • Tomcat  

                  Tak znova pro natvrdlé, každé „ekolo“ které v Německu spadá do kategorie S-Pedelecs, Schnell-Pedelecs, nebo Speedy-Pedelecs nemá automaticky schválení k provozu v ČR .

                  Stejně neplatí, že vozidlo která techničkách rovná se automaticky schválené k provozu na veřejných komunikacích .

                  Takže musí se to vztahovat na konkrétní kus typ vozidla. Tedy evidentně to to motokolo kategorie AM ano, jiné ne.

                  0 2
                  • Vrci  

                    Dnes už nejde o to zda má nebo nemá techničák, ale jen zda má COC list nebo zda je dovozce pro ČR schopen jej vystavit.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Není to tak úplně pravda. Spousta vozidel má techničák ,ale jsou tu nepřihlásitelný a to jako vůbec . Nebo jen pokud by ten kdo to chce přihlásit si zaplatil individuální přihlášení, testaci a přestavbu\úpravu. Což se nevyplatí… To platí i pro dovozce kterému se to nevyplatí.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Takze k cemu ten technicak teda slouzi? Aby sis na to mohl dat znacku, zaplatit ruceni a pak jezdit po vlastni zahrade?

                        0 2
                      • Vrci  

                        A pokud to má nebo může mít COC list, jde to přihlásit bez ohledu na existenci nebo neexistenci TP.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          byrokratický začarovaný kruhy ale různá ale…

                          …na přihlášení potřebuješ povinné ručení > povinné ručení dostaneš na základě TP > nemáš TP > nepojistíš > nepřihlásíš

                          Jiný případ

                          vozidlo má TP ze země mimo EU (asie, britanie, usa…) > dovozce tu nedělel schválení pro EU > máš TP > můžeš ho pojistit > ale nemůžeš ho přihlásit

                          0 1
                          • kubad  

                            nevím no, auta i motorku před nákupem pojišťuji na VIN. techničák to v té době nemá, takže zase vedle

                            1 0
                            • Tomcat  

                              Jaký vedle spí snad na začátek. Říkal jsem že je to docela motání v kruhu, protože I s VIN a COC listem může úřad zamítnout zápis do registru (nepřidělí technický průkaz a RZ) z důvodu nedostatečné technické způsobilosti podle českých předpisů pro danou kategorii. Bez technického průkazu a RZ/značky je pak vozidlo nelegálně provozovatelné na veřejných komunikacích. Prostě pro tak malý trh se dovozce výrobce nebude dělat s homologací pro Českou republiku a zároveň automaticky nelze použít homologaci třeba pro Německo .

                              0 0
                              • gemini  

                                A nejsou náhodou homologace platné v rámci celé EU?

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  v tomhle případě ne, protože v Německu to homologují jako kategorii, která u nás není . S-Pedelec není jen v tomhle případě jen hovorový název, ale v Německu i konkrétní kategorie

                                  0 1
                                  • Vrci  

                                    Pokud to má COC list, je to vozidlo homologované pro provoz na pozemních komunikacích pro Evropu. A zda vozidlu přidělí na úřadě kategorií pedelec nebo motorka je už jedno. Takže se nemůže stát, že nepřihlásí vozidlo s pojištěním a COC listem.

                                    Vozidla s COC listem se nehomologují pro Německo, ale pro Evropu.

                                    2 0
                                    • Tomcat  

                                      A co když je to takhle. Pokud má vozidlo evropský COC list (EU typové schválení), český úřad ho měl uznat jako platný technický základ . To je závazné podle unijního práva ok. Ale zároveň český registr vozidel může to zamítnout, pokud konkrétní model není uveden v české databázi typových schválení . Jako pro kvůli chybějícím údajům od výrobce, dovozce, nebo neexistenci oficiálního zástupce atd.....

                                      Takže COC list z Německa je právně závazný a dokládá shodu typu, není automaticky všechno k přihlášení v ČR. Českej úřad může chtít fyzicky ověřit shodu konkrétního kusu a na prní pokus ho nezařadí ho do registru. Neplatí presumpce neviny a tak dokazovat že to je v souladu s předpisy, musí ten kdo to chce přihlásit. Tedy zaplatit… Takže pokud to má evropský COC uznat by to po troše byrokracie měli. Pokud má jen národní německé schválení, pak v ČR neplatí. A mělo by to projít t individuálním schválením (tzv. „individuální dovozová homologace“).

                                      Proto né každý německý S-Pedelec je v Česku nepřihlásitelný, Ten Spešl co tu link má tu výhodu, že to za něj udělal výrobce. A ti ostatní ?

                                      0 0
                                      • Hagner  

                                        Hele měl jsem podobný problém, když jsem přehlašoval auto z ČR do IT, musel jsem mít COC od dovozce, který to auto jako první dovezl do EU, takže ČR. Když mi ho přihlásili a vytiskli techničák, tak v něm byly špatně uvedený možný pneu! Když ta ženská hledala, kde je chyba, tak zjistila, že v EU databázi je to zapsaný správně a v IT databázi špatně, protože ta tuhle kombinaci neumožňovala. Bylo mi řečeno, že EU databáze je nadřazená, takže to v IT opravila nebo nevím co s tím provedla, ale vytiskla mi nový techničák a tam už to bylo správně ;-)

                                        Je to úřad :-D

                                        0 0
                                      • Vrci  

                                        tak. ještě. jednou. a hooodně poomaalloooučku. Není, opakuji není žádný, opravdu vůbec žádný německý COC list. Není opravdu není.

                                        Nádech, výdech. Prosím přečíst předchozí odstavec znovu a pak ještě jednou.

                                        COC list je pro celou EU. Opravdu pro celou, takže je sice pro Německo, Francii, Polsko ale i Českou republiku. Pokud jsi tatar, tak v Tatarstánu neplatí a máš pravdu, Váš úřad to zamítne.

                                        0 0
                          • Vilém  

                            Zkusim to znova, k cemu teda je TP, mysleno platny TP z CR, vydany pro dane vozidlo, tak jak je treba zminovan v tom clanku. S timto vozidlem nermohu na verejne komunikace?

                            0 0
                          • Vrci  

                            Na pojištění TP opravdu nepotřebuješ. Žádné nové auto dnes nemá TP a pojistit jde.

                            1 0
                  • Hagner  

                    Hele natvrdlej ;-) Tvoje tvrzení je stejně relevantní jako ten článek, tak jsem si hodil korunou a vyšel článek :-D

                    0 0
      • DaD  

        Se značkou a pojištěním se počítá. Jinak bych se na to neptal.

        0 0
    • bodlak2  

      takže hledáš moped nebo skútr :-)

      0 0
      • DaD  

        Pokud jede ten moped a nebo skútr pouze v symbióze s lidskou silou, tak ano. Pokud ne, tak nic takového nehledám. Dáš tip?

        0 0
    • tompca  

      Jedině kolo o kterém by se dalo říci, že splňuje legislativu (homologace, SPZ) o kterém vím je asi toto.

      https://www.kursport.cz/…ack-chrome-l

      https://mtbs.cz/…ie/tech-news

      1 0
      • DaD  

        Být to v Emku, tak už pro něj dotyčný jede, škoda:(

        0 0
    • orm  

      A pomuze ti to k necemu. Vzdyt takove prumerky jezdis na koze na hodnu normalne ne :-)?

      1 0
      • DaD  

        Hmm, tak díky:) Ale tohle není pro mne. Obrátil se na mě známý s tím, že tomu rozumím, ale já o e-biku nevím vlastně nic. Proto tady s tím prudím.

        Ale musím se přiznat, že to zní opravdu lákavě i pro mně. Když se ráno, cestou do práce, nechce člověk ždímat a jet úplně na pohodu, ale ve svižném tempu, tak tohle by byla hodně zajímavá varianta. Mám to cestou do práce přes město a ta doprava, hlavně odpoledne, je fakt nechutná. Občas jedu autem a to se fakt nedá. Naprosto odporné cestování:(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.