Potřebuji pořídit rychlé e-kolo s přípomocí do 45km/h. Mělo by jít o městské kolo s blatníky a případně nosičem. Cesta do práce a z práce 40km po rovině. Je jich jako šafránu. Nemá tady někdo něco podobného, co by mohl doporučit?
Potřebuji pořídit rychlé e-kolo s přípomocí do 45km/h. Mělo by jít o městské kolo s blatníky a případně nosičem. Cesta do práce a z práce 40km po rovině. Je jich jako šafránu. Nemá tady někdo něco podobného, co by mohl doporučit?
Koukni sem https://www.staterabikes.de/…der/e-bikes/
Tohle vypadá zajímavě. Díky moc:)
S-pedelec není v ČR oficiálně povolen, pouze mimo veřejné komunikace tedy ani s řidičákem. . Doporučuji schválenou motokolo z kategorie AM jinak se z pokuty po..... .
Např wiki : S-Pedelec
Výkonnější elektrokola, která nejsou legálně klasifikována jako jízdní kola, se v Německu nazývají S-Pedelec (zkratka pro Schnell-Pedelecs , tj. Speedy-Pedelec). Tato kola mají motor výkonnější než 250 W (0,34 hp) a méně omezenou nebo neomezenou asistenci šlapání, tj. motor nepřestává pomáhat jezdci po dosažení rychlosti 25 km/h (16 mph). Elektrokola třídy S-Pedelec jsou proto obvykle klasifikována spíše jako mopedy nebo motocykly než jako jízdní kola, a proto mohou (v závislosti na jurisdikci) vyžadovat registraci a pojištění, jezdec může potřebovat nějaký druh řidičského průkazu (buď na auto, nebo na motocykl) a může být nutné nosit motocyklovou helmu. Ve Spojených státech mnoho států zařadilo elektrokola S-Pedelec do kategorie třídy 3, s omezeným výkonem 750 W (1,01 hp) a rychlostí 45 km/h (28 mph). V Evropě budou pravděpodobně klasifikovány jako mopedy vyžadující registrační značku a řidičský průkaz. V Austrálii je lze používat pouze na soukromém pozemku.
Co znamená není povolen? Povolen samozřejmě je, jen to musí mít každý model schválení typu jako moped a tedy techničák viz
A musí být splněno všechno jako na mopedu – řidičák, pojištění a si největší opruz, musí se na tom jezdit v moto přilbě.
schvalene s pojištěním a spz?… ano pak to je u nás vozidlo kategorie AM , nikoliv kategorie „sprdelehec“ co maji v Německu, ktera u nás as proste právně zanesená a povolena není . Prostě u nás je kolo/ekolo a pak AM. A nejen u nás , po světě to prostě neni jednotné a mnohdy to prostě v nekterych zemich na silnici nepatří protože to nemá schválení a řídičak prostě nepomůže .
WTF, pokud to má techničák a platíš pojistku, tak to snad na silnici může ne? Jaký by to potom mělo smysl, proboha?
Smysl to ma pro zemi kde je to ok, což nenu každá země . Techničák hned neznamená schválení k provozu.....
Tak podle článku to, ale evidentně uvést do provozu jde ;-)
Tak znova pro natvrdlé, každé „ekolo“ které v Německu spadá do kategorie S-Pedelecs, Schnell-Pedelecs, nebo Speedy-Pedelecs nemá automaticky schválení k provozu v ČR .
Stejně neplatí, že vozidlo která techničkách rovná se automaticky schválené k provozu na veřejných komunikacích .
Takže musí se to vztahovat na konkrétní kus typ vozidla. Tedy evidentně to to motokolo kategorie AM ano, jiné ne.
Dnes už nejde o to zda má nebo nemá techničák, ale jen zda má COC list nebo zda je dovozce pro ČR schopen jej vystavit.
Není to tak úplně pravda. Spousta vozidel má techničák ,ale jsou tu nepřihlásitelný a to jako vůbec . Nebo jen pokud by ten kdo to chce přihlásit si zaplatil individuální přihlášení, testaci a přestavbu\úpravu. Což se nevyplatí… To platí i pro dovozce kterému se to nevyplatí.
Takze k cemu ten technicak teda slouzi? Aby sis na to mohl dat znacku, zaplatit ruceni a pak jezdit po vlastni zahrade?
A pokud to má nebo může mít COC list, jde to přihlásit bez ohledu na existenci nebo neexistenci TP.
byrokratický začarovaný kruhy ale různá ale…
…na přihlášení potřebuješ povinné ručení > povinné ručení dostaneš na základě TP > nemáš TP > nepojistíš > nepřihlásíš
Jiný případ
vozidlo má TP ze země mimo EU (asie, britanie, usa…) > dovozce tu nedělel schválení pro EU > máš TP > můžeš ho pojistit > ale nemůžeš ho přihlásit
nevím no, auta i motorku před nákupem pojišťuji na VIN. techničák to v té době nemá, takže zase vedle
Jaký vedle spí snad na začátek. Říkal jsem že je to docela motání v kruhu, protože I s VIN a COC listem může úřad zamítnout zápis do registru (nepřidělí technický průkaz a RZ) z důvodu nedostatečné technické způsobilosti podle českých předpisů pro danou kategorii. Bez technického průkazu a RZ/značky je pak vozidlo nelegálně provozovatelné na veřejných komunikacích. Prostě pro tak malý trh se dovozce výrobce nebude dělat s homologací pro Českou republiku a zároveň automaticky nelze použít homologaci třeba pro Německo .
A nejsou náhodou homologace platné v rámci celé EU?
v tomhle případě ne, protože v Německu to homologují jako kategorii, která u nás není . S-Pedelec není jen v tomhle případě jen hovorový název, ale v Německu i konkrétní kategorie
Pokud to má COC list, je to vozidlo homologované pro provoz na pozemních komunikacích pro Evropu. A zda vozidlu přidělí na úřadě kategorií pedelec nebo motorka je už jedno. Takže se nemůže stát, že nepřihlásí vozidlo s pojištěním a COC listem.
Vozidla s COC listem se nehomologují pro Německo, ale pro Evropu.
A co když je to takhle. Pokud má vozidlo evropský COC list (EU typové schválení), český úřad ho měl uznat jako platný technický základ . To je závazné podle unijního práva ok. Ale zároveň český registr vozidel může to zamítnout, pokud konkrétní model není uveden v české databázi typových schválení . Jako pro kvůli chybějícím údajům od výrobce, dovozce, nebo neexistenci oficiálního zástupce atd.....
Takže COC list z Německa je právně závazný a dokládá shodu typu, není automaticky všechno k přihlášení v ČR. Českej úřad může chtít fyzicky ověřit shodu konkrétního kusu a na prní pokus ho nezařadí ho do registru. Neplatí presumpce neviny a tak dokazovat že to je v souladu s předpisy, musí ten kdo to chce přihlásit. Tedy zaplatit… Takže pokud to má evropský COC uznat by to po troše byrokracie měli. Pokud má jen národní německé schválení, pak v ČR neplatí. A mělo by to projít t individuálním schválením (tzv. „individuální dovozová homologace“).
Proto né každý německý S-Pedelec je v Česku nepřihlásitelný, Ten Spešl co tu link má tu výhodu, že to za něj udělal výrobce. A ti ostatní ?
Hele měl jsem podobný problém, když jsem přehlašoval auto z ČR do IT, musel jsem mít COC od dovozce, který to auto jako první dovezl do EU, takže ČR. Když mi ho přihlásili a vytiskli techničák, tak v něm byly špatně uvedený možný pneu! Když ta ženská hledala, kde je chyba, tak zjistila, že v EU databázi je to zapsaný správně a v IT databázi špatně, protože ta tuhle kombinaci neumožňovala. Bylo mi řečeno, že EU databáze je nadřazená, takže to v IT opravila nebo nevím co s tím provedla, ale vytiskla mi nový techničák a tam už to bylo správně ;-)
Je to úřad :-D
Tak vo tomhle řeč opravdu není .
Nepochopil :-D
tak. ještě. jednou. a hooodně poomaalloooučku. Není, opakuji není žádný, opravdu vůbec žádný německý COC list. Není opravdu není.
Nádech, výdech. Prosím přečíst předchozí odstavec znovu a pak ještě jednou.
COC list je pro celou EU. Opravdu pro celou, takže je sice pro Německo, Francii, Polsko ale i Českou republiku. Pokud jsi tatar, tak v Tatarstánu neplatí a máš pravdu, Váš úřad to zamítne.
Jetomarne, jetomarne, jetomarne.
Zkusim to znova, k cemu teda je TP, mysleno platny TP z CR, vydany pro dane vozidlo, tak jak je treba zminovan v tom clanku. S timto vozidlem nermohu na verejne komunikace?
Na pojištění TP opravdu nepotřebuješ. Žádné nové auto dnes nemá TP a pojistit jde.
Hele natvrdlej ;-) Tvoje tvrzení je stejně relevantní jako ten článek, tak jsem si hodil korunou a vyšel článek :-D
Se značkou a pojištěním se počítá. Jinak bych se na to neptal.
v tom případě doporucuji nějake moto forum
takže hledáš moped nebo skútr :-)
Pokud jede ten moped a nebo skútr pouze v symbióze s lidskou silou, tak ano. Pokud ne, tak nic takového nehledám. Dáš tip?
Jedině kolo o kterém by se dalo říci, že splňuje legislativu (homologace, SPZ) o kterém vím je asi toto.
Být to v Emku, tak už pro něj dotyčný jede, škoda:(
A pomuze ti to k necemu. Vzdyt takove prumerky jezdis na koze na hodnu normalne ne :-)?
Hmm, tak díky:) Ale tohle není pro mne. Obrátil se na mě známý s tím, že tomu rozumím, ale já o e-biku nevím vlastně nic. Proto tady s tím prudím.
Ale musím se přiznat, že to zní opravdu lákavě i pro mně. Když se ráno, cestou do práce, nechce člověk ždímat a jet úplně na pohodu, ale ve svižném tempu, tak tohle by byla hodně zajímavá varianta. Mám to cestou do práce přes město a ta doprava, hlavně odpoledne, je fakt nechutná. Občas jedu autem a to se fakt nedá. Naprosto odporné cestování:(
Pro kamarada :) to zname :)
Ještě mě dráždi a skočím po tom sám:) Prodám časovku, Tarmaca, Defy, zimáka i bika a budu jezdit jen na éčku..
A to prý se stalo…
A kur va :)
:-)
Jj, znám to moc dobře. Švestka je super hra. Záskok u mě ale vede:)
U mě taky
V Lurdech