• RMX

    Vím že už to tady je asi bambilionkrát kolo do 25000,–, ale nemám zrovna konfekční postavu a tak vybírám kolo i s ohledem na toto. Mám v hledáčku 2 kandidáty viz. odkazy. Budu jezdit rekreačně, cyklostezky, zpevněné cesty a max. nějaký lehčí terén. Mohl by někdo znalý posoudit ty 2 kola co jsem vybral? Rád si nechám poradit popřípadě i jiné vhodné kolo. Jo a měřím cca 195 a 115kg. Díky za čas

    https://www.trekbikes.com/…r-8/p/21577/?…

    https://www.merida-bike.cz/…ignine-300-3

    0 0
    • mattew1  

      RB CRR290 BASE nebo skladba

      0 0
    • plzakj  

      Merida ma mizernou vidli. Trek ma o neco lepsi, ale zadna velka slava. Na tvou vahu to vadit nebude. Na tvou vahu bych ale hledal kola s pevnyma osama, aspon vpredu. A jak bylo psano, brzdy jsou zaklad. Na rychlejsi jezdeni se 115kg z kopce to nebude. Stavitel by ti za 25 mohl postavit neco robustnejsiho.

      0 0
      • RMX  

        Ten Kellys Gate50 má pevné osy? Ale je tam limit 110kg, což asi pro mě nebude. Já bych se stavbě nebránil ale nevím jestli to někdo v Praze a okolí dělá.

        0 0
        • pavelxy  

          Pevný osy, 32 drátů… Stejně bych vzal Kellys…

          0 0
        • plzakj  

          Pohledej tady na foru. Jsou tu vlakna se seznamem stavitelu. Domlouvaj po netu, kola posilaj v krabici. Vetsinou jsou lidi spokojeny.

          Treba Skalar.

          Vyhoda stavby je, ze ti tam muze dat lepsi brzdy a bytelnejsi kola.

          0 0
    • Sinpa  

      Každý týden to samé :-)

      https://www.ramala-silhavy.cz/…te-50-m-2018

      0 0
    • Sinpa  

      Tohle mi taky nepřijde špatný, hlavně vidlice vypadá líp jak jinde (zase škoda brzd, ale až na Kelišku je mají všude stejný).

      https://www.ghost-bikes.cz/…greyred/1230

      Slevu na 25k bys nejspíš u prodejce ukecal.

      Nebo vzít v DE

      https://www.bike24.com/p2255354.html

      0 0
    • RMX  

      Přiznám se že nejvíc se mi líbí ten Kellys 50. Nebude to L malé na 195cm?

      0 0
    • milan.v  

      0 0
    • teef  

      Nerozumím těm pořád se opakujícím doporučením na Kellys. Osazením super, cena taky, akorátže už neexistujou, minimálně teda ve velikosti, kterou tazatel potřebuje.

      0 0
    • gnaar  

      Co tohle ? FELT Dispatch 9/50

      http://www.mojekolo.cz/…-charcoal-2/

      0 0
    • kofejn  

      Já si před dvěma roky u našeho obchodníka za 25 koupil tohle: http://www.ramala.cz/…D204042.html . Musel jsem ještě dokoupit pedály, tak volil jsem kombinaci SPD a klasika. Po dvou sezónách už jezdím převážně s tretrama a kombinace je spíš pro zlost. Mám 190cm a váha osciluje kolem metráku. Po zimě s noťasem na zádech mám asi i těch 115kg. Chtěl levnější kolo (asi to byla řada pod Crave), ale jak mi tohle dal do ruky, tak mě měl :-). Koupě nelituju a proti 18 let starému Kinetiku se to srovnávat nedá.

      0 0
    • Kantyro  

      A co třeba tohle?

      https://www.cyklonemcik.cz/…10-disc-2018

      0 0
      • palo7  

        Za tu cenu Giant dobrý, osazení do 25 dost dobrý. Jen bych vyměnil pláště za lehčí a bude i do 13kg :-)

        Ale lepší je stejně RB za 27 ;-)

        0 0
    • RMX  

      Ta RB CRR290 BASE má obě pevné osy?

      0 0
    • RMX  

      RB Base má 2×10 nebo 3×10 převodů, tak nevím co je vhodnější ne rekreační ježdění po zpevněných cestách max. nějaký lehčí terén? Jsou u RB nějaké slevy např. koncem sezony? Bohužel mám rozpočet max. do těch 25000,– tak jestli někdo neví jak to tam mají s výprodeji.

      0 0
      • palo7  

        Slevy žádné, ale poptej predvadečku

        2×10 je ok

        0 0
      • scota  

        Ve výprodeji jsou pouze CRR 275. Vřele doporučuji přidat ty 2000 Kč a koupit CRR 290 Base.

        0 0
        • scota  

          A ještě bych vzhledem k tvé váze zvážil brzdové kotouče SM-RT81M.

          0 0
    • RMX  

      Kliky mají ve výběru Shimano Deore 2×10 Deore 38/28z a nebo 36/26z, případně 3×10 40/30/22 zubů. Tak nevím jaký rozsah by byl vhodný. Já se spíš přikláním k 3×10, ale všude doporučujou 2×10…

      0 0
    • kalfar  

      Zdravím všechno místní osazenstvo.

      Jsem v podobné situaci jako RMX, ke kolu se vracím po hezky dlouhé době. Narostl jsem ještě o jeden cm více, který mě ale přidal 10kg navrch. RB CRR se mi dost líbí a tu cenu snad časem skousnu. Mám ale pár dotazů:

      Jaké úpravy by byly vhodné u BASE sestavy vzhledem k mé váze? Stačí jiná kola na průmyslových ložiskách a lepší kotouče?

      Sestava Team není zase o tolik dražší, co bych získal jejím nákupem? Delší životnost?

      Plánuju kolo často převážet v rozloženém stavu, jak zvládají pevné osy časté rozdělávání? Je tam riziko většího opotřebení?

      Díky za odpovědi.

      0 0
      • Markony  

        1: nic jezdit a pak měnit ojeté komponenty,

        2:žádná , kotouče v základu 180 a tam není co řešit

        3:lepší brzdy a o něco lip chodící řazení

        4:přední v pohodě žádán problém , zadní nevím ja osobně nepozoruji žádné opotřebení ale kolo zadní sundavám málo .

        Jasně můžeš nacpat x kaček do dílu ale co tím ale proč ? Nebo rovnou koupit RACE.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Asi tak.

          Jen na 125kg jateční hmotnosti bych asi doporučil dohodnout si zapletení kol silnějšími dráty. A určitě převody 3× něco.

          Pokud by ho to časem táhlo do terénu, tak možná k Base vzít rovnou brzdy s chlazenými třmeny, kotouče stejně časem sjede a vymění, třeba za ICE-tech chlazené.

          Jinak i čisté Base je funkčně po všech stránkách dlouhodobě bezproblémové osazení, vyzkoušeno.

          Ta kila budou stejně vždycky na hraně, osobně bych kvůli nim váhal nad menším průměrem kol 27,5".

          0 0
          • Markony  

            Mam podobně a žadén problém ale druhé RB jsem si postavil dle svého, Kotouče mam obyč sice brzdy ZEE a vidli AURON.

            0 0
          • kalfar  

            Proč ty převody 3× něco, mě už to přijde zbytečné. Podle výpočtů do rychla nezískám v podstatě nic a do pomala sice budu mít dva převody navíc, ale už to bude nesmyslně pomalé. Převod 28/42 odpovídá 24/36, což je převod, který je na spoustě jiných kol.

            Ty kotouče budou ICE už asi od začátku, v konfigurátoru je nabízejí za nějakej tisíc kč navrch.

            V čem by byly menší kola lepší? Zase při mojí výšce bych musel shánět o to větší rám. Navíc kila by mohla jít časem dolů, pokud budu jezdit, tak to bude slušný nárůst pohybu v mém životě. Teoreticky to půjde i přes zimu, v Anglii nebo Belgii sníh nevídám a teploty jsou rozumné.

            0 0
            • xtonda  

              Při tý váze žádný převod není dost lehký ani zbytečně pomalý.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Odstupňování a komfort řazení. Vyzkoušeno.

              0 0
              • onuce  

                Souhlasím. Již u 2×10 při řazení dolů řetěz skáče z výšky a docela to mlátí. Také síla na páčku musí být značná. Když jsem se vrátil k 3×9 Sh. XT, připadám si jak v luxusním Mercedesu.

                0 0
                • Val  

                  a kdybyste presel na 1 x X tak si pripadate jak v Lamborgini s automatem. Nedavno jsem mel pujcene kolo s 3 x X a ta nutnost neustale radit a pamatovat si co je kde zarazeno aby nedoslo ke krizeni… vubec jsem si jizdu neuzil a z neustaleho razeni si namohl pravy palec na leve ruce :(

                  0 0
                  • onuce  

                    1× něco… to musí být skoky! to musí být rány! A to nehovořím o ergonomii zvoleného převodu, respektive že nelze jemně zvolit ideální převod pro danou situaci. Však je tu obří vlákno o orlovi. Jen letmo, co jsem zahlédl, tak ještě je pak přehazovačka citlivá třeba na lesní klacky apod. Tedy nejlépe jezdit asfalt.

                    0 0
                • kalfar  

                  Tedy zrovna tady jsem byl přesvědčený pro 2×10 a teď jste mě zase nahlodali. Mě přijde, že u 3×10 dostanu více starostí nežli kolik mi to přinese. Chápal bych to ještě tak u 3×7, ale dnes už jsou možnosti jinde. Přijde mi jednodušší vepředu měnit silniční/terénní režim a vzadu využívat skoro celou kazetu jako krásně jednoduchá možnost, ideální pro turistické využití.

                  0 0
                  • pavelxy  

                    Měl sem 3×10 a přešel sem na 2×10 a jediný co chybí, tak těžký převody z kopce nad 50 Km/h.

                    0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Záleží vlastně na tom, jaký jsi schopen podat (měrný) výkon a jak moc chceš, aby ses byl v nějakém optimálním výkonu schopen udržet. Tomu právě napomáhá jemné odstupňování. Lámání kadencí 50 rpm ničemu neprospívá, stejně tak pidlání naprázdno.

                    Se 2×10 se nevyhneš větším skokům mezi pastorky a budeš se asi často, ne-li většinu času, pohybovat na těch největších (samozřejmě podle terénu). Se 3×10 by ses s prostředním tácem pohyboval cca uprostřed kazety s jemnou volbou na všechny strany. Pindy o potřebě těžších převodů pro jízdu z kopce patří ke koloritu tohoto fóra, takže je přeskoč.

                    P.S. Jezdím 2×10, na MTB i na silnici. Na MTB jezdím v podstatě jen do práce, když není dost teplo nebo mě silnička zrovna nebaví. Takže vím, že všechny zpevněné cesty a běžné polňačky v okolí dám na velkou, na malou jezdím jen příležitostně nezpevněné lesní cesty a svážnice. Jenže také vím, že třeba mé manželce na tomto konkrétním osazení MTB chyběly lehké převody a jemné odstupňování už i na silnici.

                    0 0
                    • kalfar  

                      Já zatím vybírám z té konfigurace BASE u RB, takže buď trojtalíř 40–30–22 nebo dvojka 38–28. Kazeta je u všeho stejná 10st 11–42. Jemné odstupňování bude teda u obouch možností stejné, převod do rychla je skoro stejný, takže jediné uvažování je, jestli mi budou chybět ty dva stupně do pomala navíc. Podle propočtů je převod 28/42 stejný jako 24/36, který se dost často osazoval dříve jako nejpomalější, proto si myslím že by mi to mohlo stačit.

                      Navíc budu jezdit spíš výlety než nějaké závody s časem, takže se můžu kolu trochu přizpůsobit a případně něco upravit při první výměně opotřebovaných čas­tí.

                      0 0
                      • palo7  

                        Můžeš za cca 500Kc vyměnit menší převodník za 26 a máš vyřešeno. Ber 2×

                        0 0
                        • kalfar  

                          Já si to chci udržet spíš do rychlosti, navíc dva zuby až takový rozdíl neudělají, to je rozdíl jen půl rychlosti.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            To se mi líbí, jak při přiznaných 125 kg (se sice 196 cm, ale i tak) si chceš převody „udržet spíš do rychlosti“. To trochu zavání popřením fyzikálních zákonů a všech cyklistických pravidel a zvyklostí. Jak rychle na tom kole chceš jezdit?

                            Nejedná se, daleko spíš a pravděpodobněji, o jinou obecně oblíbenou „cyklistickou“ kratochvíli? … víno a křupky už jsou v pohotovosti.

                            0 0
                            • xtonda  

                              Asi tak, já si s metrákem na 182 cm předělával abych měl nejlehčí převod 22/42.

                              0 0
                            • kalfar  

                              Spíš plánuju pořídit druhou sadu lehčích kol na silničních pláštích a vyrazit s drahou polovičkou na silniční výlet. Do terénu jí nedostanu, ale co bych pro ní neudělal, že?

                              Nedošlo mi, že u tří talířů bude jiná kazeta, to pak celé vychází jinak…

                              0 0
                          • palo7  

                            A jak to malým převodníkem zpomalíš? Asi v tom dost plaveš ;-)

                            0 0
                          • palo7  

                            Dva zuby ve předu jsou velmi znát

                            0 0
                      • xtonda  

                        I když to v konfigurátoru nemají ošetřeno, tak s 10sp 11–42 nejde dát trojpřevediník, neexistuje přehazovačka, která by to pobrala, k 40–30–22 jedině 11–36. V 11sp je podle specifikace k 40–30–22 kazeta 11–40, 11–42 by asi taky chodila.

                        0 0
        • kalfar  

          Fajn, díky za informace. Jen přemýšlím, jestli by se příplatek za SLX vyplatil, ale vypatá to, že ani ne. RACE už je jiná liga.

          0 0
          • Pikaču  

            Asi bych sel spis do slx. Mas am 2×11 uplne dostacujici na rychlost. A 3× neco bych uz v zivote nechtel.

            Az zhubnes tak prejdes na 1×12 a koupis si silnicku na rychlost a hltani km.

            :)

            0 0
      • scota  

        Rozhodně lepší kotouče než SMRT-56 ;-)

        0 0
    • smolis  

      Zdravim Vas,

      Myslite ze je to dobra cena?

      https://bike-alm.de/…chwarz-23985?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.