• ronniq

    Dobrý den,

    dívám se po Horském kole na nadcházející sezónu, finanční strop je max 25.000kč.

    Nechtěl bych žádný zázrak, který by zbytečně dráždil nenechavce.

    Kolo by mělo sloužit na takové to obyčejné domácí ježdění, ca kolem 3000km za rok, v lehkém terénu (Buchlovské kopce, atp)

    Vybírám si z výprodejů roku 2010. Velikost L dle Scott(to je myslím 19,5).

    Tedy zaujal mě SCOTT Scale 60 – model 2010, který se dá sehnat kolem 20.000kč.

    http://kola-scott.cz/…ott-scale-60

    Jaký je prosím vás váš názor na toto kolo?

    Popřípadě máte tip na jiné kolo v podobné cenové hladině?

    Díky,

    0 0
    • felix.org  

      Už opakovaně zmiňovaná Merida

      Ten Scott není za ty peníze žádná hitparáda…

      0 0
    • Majkrosoft  

      scott je fajn, myslím že za ty peníze funkčně nic o moc lepšího nevymyslíš. Pokud na to moc nespěcháš, tak bych ti z vlastní zkušenosti poradil projet nějaké bazary

      0 0
      • Soreno  

        No a kup si zhuntovaný ojetý kolo nejlépe od závodníka :-))

        Ta Merida je úplně někde jinde oproti tomu Scotu podívej na výbavu.

        0 0
        • Majkrosoft  

          to už záleží na uvážení ale nevšechny jsou zhuntovaný od závodníků viz sup níže, merida je výbavou určitě lepší o tom není pochyb

          0 0
    • Azmir  

      Už to tu bylo milionkrát ta již zmíněná Merida HFS 2000-D je nejlepší v poměru cena/výkon a nic lepšího prostě neseženeš jedině na bazaru. STači kouknout i do historie za poslední měsíc se to tu řešilo stokrát.

      0 0
      • Pumsc  

        souhlas,Fox,Cros­sride,Elixir 5,X0+X9,nic lepšího za ty prachy nenajde…

        0 0
      • maajkee  

        Tak ale kolo si snad člověk nekupuje jen podle poměru cena výkon, ale hlavně se mu musí líbit a něčím ho oslovit.

        0 0
        • Azmir  

          Tak jestli se mu nelíbí tak rám může za třeba 5000 střelit a koupit si jaký chce a pořád na tom bude mnohokrát lépe než u toho scottu, který mimochodem taky není zrovna největší krasavec.

          0 0
          • maajkee  

            Pravda, jenže předpokládám, že stavět kolo asi moc neumí, nebo se mu nechce, když hledá kolo kompletní.

            0 0
            • Azmir  

              V okolí určitě najdě servismana, který mu to složí za nějaký peníz ale já si osobně třeba myslím že ta merida je v realu o hodně hezčí než na obrázku. Taky se mi ze začátku nelíbila, ale je to celkem pěkné kolo.

              0 0
              • maajkee  

                Mně se na tom nelíbí taková ta hranatost :)

                0 0
                • Azmir  

                  Každému se líbí něco jiného ;-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mám tu Meridu doma, moc se mi to líbí, oproti Scottu je asi o 200–300g lehčí dokonce, pokud chceš Scotta, mám doma jednoho na prodej v hliníku, tak se třeba můžem nějak domluvit… Rozdíl bych viděl spíš v tom, čí geometrie ti víc sedí, což je nutný vyzkoušet.

                    0 0
      • onuce  

        Já již to nemohu vydržet, tak se ozvu. Všimli jste si, že je osazena Sramem a Avidy? Kdyby byla na Shimanu, tak je to skutečně dobrý kup, ale takhle…

        0 0
        • jIrI___  

          Takhle je to ještě lepší kup ;-)

          0 0
        • vikicek  

          Zrovna jsem měnil Shimano XT na Sram X.9 a nemůžu si to vynachválit, rozdíl jak prase :)

          0 0
        • Evilcleaner  

          pro zakladatele vlákna:

          NÁZOR OD OUNCE NEBER VÁŽNĚ!

          prou ounce: že si děláš srandu sám ze sebe beru, ale když o tom nic nevíš tak neovlivňuj ostatní.

          0 0
          • onuce  

            Proč tohle děláš? Vím o tom možná více než Ty. Koupil jsem totiž omylem kolo osazené Sramem a Avidy. Zlý sen. Jen odcinkání Avidů byla kapitola sama pro sebe. Teď mám Shimano řazení i brzdy a naprostá pohoda. Žádný problém, žádné cinkání a nutnost nekonečného seřizování…

            0 0
            • Evilcleaner  

              proč tohle dělám? protože už několik let dělám brigádu v servise, kde se běžně setkávám s různými brzdami, stejně tak jako s různými systémy řazení. pochopitelně každý výrobek má svá specifika, avid má ostrý nástup a náročné odvzdušnění, shimano se oproti tomu dělá skoro samo, ale chopd páky je o kus delší. a tak bych tu mohl pokračovat donekonečna. ale nejde o ani jednom ze zminovaných napsat že je to k hovnu.

              0 0
              • onuce  

                Tak podívej chlapče, slova jako k hovnu apod mi již nikdy nepodsouvej. Nic takového z klávesnice nevypustím. Jinak jsem pouze sděloval svoji zkušenost. A v dobré víře! Proč mě tedy napadáš? Proč tu přede mnou varuješ, jako kdybych byl snad neseriozní, či co. Ach jo. Je mi moc smutno.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  protože to prostě není pravda co ty píšeš. omlouvám se tedy za porušení desatera. nicméně tvoje řekněme ojedinělá zkušenost bude mít dost pravděpodobně co dočinění s provedením instalace, případně následného servisu. tedy vsadil bych si že tady selhal lidský faktor.

                  jako dobrý příklad slouží avidovské brzdy. stačí málo a nebudou fungovat dobře. lehce ťuknutý kotouč, nebo křivě uchycený třmen, případně svinstvo na pístcích, či nekvalitní odvzdušnění. zpravidla všechny tyto faktory jsou méně rizikové u shimana, nicméně při správné práci s avidy není žádný problém. takže je to v naprosté většině případů způsobeno rukama.

                  0 0
                  • onuce  

                    Tak díky, již je mi lépe. O Sramu a Avidu si myslím svoje, ale přít se nebudu.

                    0 0
                    • marapara  

                      Myslet si o Sramu a Avidu můžeš co chceš, ale to je tak vše :). Tvé názory jsou prostě neobjektivní a vytržené z kontextu.

                      0 0
                      • onuce  

                        Moje názory jsou podložené praktickou zkušeností. Bylo to moc zlé, ale vím pro příště čemu se vyhnout. A hlavně si teď vážím Shimana. Dříve jsem jej bral jako samozřejmost.

                        0 0
                        • marapara  

                          Spíš praktickou nezkušeností tvého mechanika.

                          Jezdím oboje, na jednom biku Sram řazení a šaltr, na druhém Shimano, brzdy mám Juicy 7 a Elixir R a nemám problém ani s jedním, stejně jako dalších xy lidí. Takže problém bych neviděl v systému nebo ve výrobci, ale pouze v rukách. Samozřejmě každý systém má své mouchy a občas potřebuje potunit nebo doladit, to ale neznamená, že všechny výrobky od Sramu nebo Shimana obecně stojí za hovno, jak to tu prezentuješ.

                          0 0
              • Kamikaze 591  

                Hej z onuce si nic nedělej :-D budeme se tak navzájem uklidňovat :-D A pro zakladatele, uvažuj nad tím mým supem.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  ja s nim nevím, on mi přijde veskrze jako takový don quijote, hodný vevnitř, ale žijící v nějakém paralelním světě. a ted si to přečte někdo, kdo o tom nemá žádnou páru… tohle je na b-fku prostě velký problém. každý tu může napsat co chce, což je sice super, ale každý druhý příspěvek je založen na JPP (jedna paní povídala) systemu.

                  0 0
          • jachymk  

            souhlasim všechno co jsem měl od shimana se posralo a musel jsem to pořád seřizovat teď mám elixir 5 a X.7 na X.7 jsem půl roku nešáh a elixiry jsem jenom po zajetí zcentroval a jinak nic

            0 0
            • DaSnail  

              to je rukama, ne?

              0 0
            • onuce  

              Opak je pravdou. Mohl bych dlouho vyprávět… Tedy cinkání Avid kotoučů Ti nevadí? A na nervy jdoucí seřizování třmenů na hloupých a ošklivých podložkách také ne? Navís štosy podložek vypadají sflastrikovaně a neprofesionálně. A přesmykač Sram seřídíš i bez použití sikovek? Dík.

              0 0
              • MlokCZ  

                Žádný opak pravdou není. To jen ty vždy máš problémy, které jiní nemají a které neexistují (tedy existují, ale je to rukama).

                „A na nervy jdoucí seřizování třmenů na hloupých a ošklivých podložkách také ne?“

                To je jenom rukama. Já jsem poměrně nešikovný a nikdy jsem žádný problém s kónickými podložkami od Avidu neměl.

                Naopak pokud nemáš perfektně ofrézované dosedací plochy vidlice a rámu, tak kónické podložky pomohou nastavit rovnoběžně desky s kotoučem. A u brzd s menší vzdáleností mezi kotoučem a deskami je to obzvlášť výhodou.

                Bez konických podložek pokud nejsou plochy ofrézované, tak máš smůlu úplně. Třeba u The One jsem musel kvůli tomu pilovat (nechtělo se mi do servisu, tak jsem to vzal jen pilníkem a taky se zadařilo, jen jsem se s tím s..l skoro půl hodiny). Bez toho nešlo s tou malou mezerou mezi deskami a kotoučem seřídit brzda vůbec (jak to bylo nerovnoběžné, tak při té malé mezeře na jedné straně desek to škrtalo o levou desku, na druhé o pravou).

                Já mám naopak ty kónické podložky rád a preferuju je (rozhodně to ale není žádné důležitý kritérium).

                Cinknou si občas skoro každé brzdy a je to především dané tím, jaký se používá plášť a jak moc způsobuje vzorek vibrace.

                A u brzdy na to má vliv pouze samotný kotouč (který můžeš dáš jiný pokud se ti nelíbí) a to jak jeho typ, tak velikost.

                Takové starší J7čky s 203mm kotoučem, to je pocinkáníčko :-)

                The One mi také občas cinknou i se 180mm kotoučem. ORO K24 to samé.

                A co se týká řazení, tak je to vždy pouze rukama. Z vyšších sad funguje perfektně jak Sram, tak Shimano. Každé má jiné řazení, kde co komu sedne je individuální.

                A pak jsou tu maximálně drobné rozdíly v tom, že u Shimana přehazky, co nejsou Shadow, tak snáze mlátí do rámu.

                A pak Shimano (do devítky) je lehce náchylnější na roštělování při ježdění v bordelu. Ale tohle hodně záleží jaké má kdo bowdeny a jak zatěsněné (při hůře zatěsněných ale Sram prostě vydrží déle dobře řadit).

                A ještě jedna věc, na Sram existují společné objímky na brzdy pro více značek brzd.

                PS: Ne náhodou mám na všech kolech Sram a to už celkem asi 6. řazení od Sramu (mimo kola co jezdím jsem měl na dalších, co jsem jezdil a prodal).

                U Shimana bych si dokázal představit vozit pouze 10-tkový Dyna-sys, ten je plně srovnatelný s devítkovým Sramem. Stejně mi ale sedí více Sramácké páčky, takže jsem teď volil opět 9tku Sram.

                U Sramu se mi zase moc nelíbí 10tka se změněným poměrem 1:1,2. Neměl jsem ji ale ještě v ruce, tak nemůžu hodnotit, jestli to bude chodit hůře než 9tka nebo ne.

                A Shimano jsem jezdil mnoho let taky, takže srovnání mám dost.

                Elixíry Rka (a 5tky jsou téměř to samé) jsou podle mě ve svojí cenové kategorie (já poslední kupoval za 3,2tis. Kč) nejlepší brzdy na trhu.

                0 0
              • maajkee  

                Shimano, sram, nebo avid, to je uplně u ******, když to funguje blbě, většinou to je nemožnejma rukama toho kdo to instaloval :)

                jediný řazení od sramu co jsem jezdil bylo X.4 šaltr i přehazka 8mi rychlostní a fungovalo to stejně dobře jako alívko, jen jsem měl trochu horší dojem z použitýho materiálu u sramu :)

                bráchovi jsem dával na kolo elixíry, vůbec žádný cinkání, žádnej problém, já vozím BB7 do avidu, SLX brzdy na jekyllovi a oboje bez problémů.

                a třeba řazení SLX od shitmana mi příjde k prdu ať ho seřizuju jak seřizuju, takže ne všechno od shimana je dobrý a né všechno od sramu je dobrý.

                Nejvíc ale záleží na seřízení.

                0 0
                • onuce  

                  Tak mi připadá, že skutečně žiji v nějakém jiném světě. Nemám tedy věřit vlastní zkušenosti? Pro upřesnění: ruce používám naprosto stejné pro Sram, Avid i Shimano. Jak to tedy může být rukama? Na Shimano vlastně nemusím ani sáhnout, což je nakonec také nevýhoda. Díky tomu jsem se z nudy pustil do vidlice a jak to dopadlo… Když jsem měl Avidy a Sram, tak na podoné roupy nebyl čas. Všechno má prostě svoje, to je fakt.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Já si spíš myslím, že jsi v životě na kole neměl sram ani avid a jen plácáš ;)

                    0 0
                    • onuce  

                      Co to má zase znamenat? Proč bych to dělal? Avidy například mě vehnaly i na toto forum. Viz můj debut:

                      http://www.bike-forum.cz/…zd-avid.html#…

                      Byl jsem skutečně zoufalý a šokovaný pofiderní technologií. Jsa do té doby hýčkán Shimanem.

                      0 0
                      • maajkee  

                        ale hovno…

                        0 0
                        • onuce  

                          Nerozumím. Tohle přec není žádný argument.

                          0 0
                          • maajkee  

                            máš naprostou pravdu, není a ani neměl bejt ;)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              takhle dlouhej flame sem ještě nespustil :D mám se co učit… btw mně osobně přijde Sram X9 přesnější než XT (mám X0 grip k tomu), ale třeba ani jedny páčky nejsou udělaná podle mne dobře, kdyby nebyly gripy, tak jezdim dualy… co se týče brzd, cca každý měsíc jsem musel M535 rovnat, což mě pěkně sralo :D

                              jinak, vzhledem ke tvé váze, radši bych vzal něco pevnějšího, ta mErida se 1450g (což ten rám fakt má) si nejsem dost jistej nějakou supre tuhostí, Scott s asi 1700g a i při závodním nasazení kámoše vydrží hodně dlouho…

                              0 0
    • Kamikaze 591  

      Opět SuP . Asi 10 x lepší osazení než ty Scoty, a jestli do toho 5ku ještě vrazíš tak to bude hodně dobrá raketa.

      0 0
      • Azmir  

        Další dobrá volba a na jeho ježdění do toho nemusí si myslím ani nic vrážet.

        0 0
      • maajkee  

        Jo to je v pohodě, akorát teď je ještě pořád blbá doba na prodej, kola v týhle cennový relaci se přes bazar prodávaj těžko, ale časem se někdo chytrej kdo to koupí najde.

        0 0
    • vojta_nb  

      a nechtel bys tohle http://www.ivelo.cz/bazar/… ? kdyztak se mi ozvi, je to opravdu jako nove.

      0 0
      • Azmir  

        Opravdu to má 500km? jako nejnovější model mi to zrovna nepřipadá ;-) a ještě k tomu je to škaredé :)

        0 0
        • vojta_nb  

          opravdu to ma cca 500 km.. neni to nejnovejsi model, 4 roky to mam doma oprene a svezu se na tom opravdu vyjimecne. chce to videt. ze se ti nelibi je tvuj nazor a vyvracet ti ho nebudu :)

          0 0
        • Majkrosoft  

          ale máš ho v národních barvách ;)

          0 0
          • Soreno  

            Tak to televizi asi moc taky nepouštíš :-))

            0 0
            • vojta_nb  

              pravej duvod prodeje je totiz to ze uz se chci konecne na tv koukat jako clovek..

              0 0
    • scalar  

      Scott Scale je super, sám ho mám, ale v originále je dost ošizená výbava a výhody draze zaplaceného rámu při běžném domácím ježdění neoceníš…

      Pěkná kola za zajímavé výprodejové ceny nabízí Pells, třeba:

      http://www.cyklo-slachta.cz/…n-race-disk/

      0 0
      • scalar  

        Nebo GT Zaskar, tady máš levně rám s vidlicí:

        http://www.velohanak.cz/…CK-SHOX.aspx

        0 0
        • Evilcleaner  

          kinesis superlight, aneb praskající klasika. třeba je to dnes už mimo, ale poté co bylo jenom tady na foru tolik prasknutých sabotage a gt z tohoto matroše, tak bych se tomu vyhnul.

          0 0
          • scalar  

            Z Kinesisu mám silničku už pár let a žádný problém…Ono v Buchlovských horách to moc trpět nebude, tam si vždycky beru jen crossku :-)

            0 0
            • Evilcleaner  

              jo, jasně, já netvrdím že to musí prasknout, ale předpoklad je k tomu dobrý:-) vždyt tu je mezi uživateli člověk kterému vyměnili snad ty rámy takhle tři:-D

              0 0
    • danno  

      Dovolil bych si nabídnout ti kolo, které teď prodávám. Zadej v bazaru do vyhledávání výraz: danno

      Najde ti to Felt Compulsion 3, model 2009. Kolo jsem koupil v 6/2010 a za cca měsíc jsem začel stavět další, takže na kole je najeto do 500km, v záruce do 6/2012, pojištěno, nějaké věci navíc oproti sérii.

      Jelikož to potřebuju prodat tak se v pohodě vlezem do tvého rozpočtu a budeš mít kolo, které v době uvedení na trh stálo 53990kč, podle seznamu se pořád prodávají kolem 34–36tis.

      0 0
      • Evilcleaner  

        podle mého názoru o dost lepší nabídka než ten superior nahoře, který vypadá splácaný z toho co bylo po ruce.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Nevím teda jak myslíš to „z toho co bylo po ruce“, ale jestli se ti doma bežně válí XTčkové komponenty, nebo reba tak mi něco pošli. Kliky XT nejsou, protože na už jsem neměl peníze. Jinak jsou to 2 rozdílné kola, HT a full že, takže je na zakladateli co má radši.

          0 0
          • Evilcleaner  

            hehe, v klidu;) nemyslel jsem to tak zle. k sadě, rámu ani vidlici pochopitelně výhrady nemám. ale třeba mi přijde, že kola neodpovídají zbytku kola, řidítka kbix tam taky zrovna kvalitativně nepasujou, kotouče sice oba xt ale rozdílný design (pochopitelně nemá vliv skoro na fci). prostě je tam pár věcí, které kazí vesměs dobrý dojem. ale už se tu možná pohybuji moc dlouho, takže řeším malichernosti;)

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Jo s kolama máš pravdu, hlavně nechápu jaktože ty náboje nové stojí 2200kč…

              0 0
              • Evilcleaner  

                no to je tak, že všechno by bylo o kus dražší kdyby k nám neproudilo tolik oem dílů. neřekl bych že ty náby jsou drahé, jako spíše že všechno ostatní je krutě levné:-D ještě že tak.

                pokud by se pro toto kolo zakladatel rozhodl, tak kdyby si tam nechal dodělat hnojovu „best buy“ nabídku (náby x.9, dráty wcs a ráfky remerx magic – 3,5k/1720g) + nějaké hezčí řidítka za pětikilo tak te to kolo skoro bez chyby a ještě k tomu má druhý pár kol.

                0 0
        • Kamikaze 591  

          Nevím teda jak myslíš to „z toho co bylo po ruce“, ale jestli se ti doma bežně válí XTčkové komponenty, nebo reba tak mi něco pošli. Kliky XT nejsou, protože na už jsem neměl peníze. Jinak jsou to 2 rozdílné kola, HT a full že, takže je na zakladateli co má radši.

          0 0
    • MirosPikos  

      Nebudu zakládat nové téma, proto napíšu svůj dotaz sem.

      Kamarád shání nové kolo, cena okolo 25.000 a má tyhle dva adepty. Já se nedokážu rozhodnout, které bych mu spíš doporučil.

      http://www.cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

      http://www.rb-bike.cz/…/78/crr-team#…

      U RB si nejsem jistý vidlicí X-fusion a těmi výplety 7320 a kliky Raceface Evolve. Čekací doba by byla docela dlouhá v tyhle dny.

      U Haibike mi vadí brzdy a výplety. Zase by bylo poměrně rychle doma.

      Jaký je váš názor?

      0 0
      • hctr  

        haibike

        0 0
      • scota  

        U RB můžeš mít vidlici Epicon, výplety 7320 jsou v pohodě a kliky Raceface také. (Akorát se v nich drží listí apod., protože jsou hodně profilované).

        0 0
        • MirosPikos  

          Pro mě je stejná neznámá Epicon jako X-fusion. Jsou v té sestavě za stejné peníze, Epicon je o pár gramů lehčí dle oficiálních údajů. Jinak sehnat nějaké informace o Enixu je nad lidské síly :) Někdo tu píše, že je to vnitřnostmi stejný jako Fox, že jsou to spolehlivý vidle. Ale kdo mi zaručí, že to nepsal nějakej produktovej manager :)

          Měl někdo možnost vyzkoušet Enix?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.