Prosím o radu…Rock Maschine thunder 26 nebo Amulet tomcat 26? Určitě by jste doporučili Superior Fly, ale nikde není k sehnání a potrebuji kolo do měsíce… Děkuji moc
Prosím o radu…Rock Maschine thunder 26 nebo Amulet tomcat 26? Určitě by jste doporučili Superior Fly, ale nikde není k sehnání a potrebuji kolo do měsíce… Děkuji moc
Rock Machine Thunder 26 má véčka a cca deset a půl kilo.
Amulet Tomcat 26 má kotoučovky a cca jedenáct a půl kilo.
Převodově a cenově stejné nebo hodně podobné.
Rozhodoval bych se podle toho, jestli jsou důležitější kotoučovky, nebo váha. Nebo ať si junior vybere podle barvy.
Kolo jr pro holku, která jezdí po dědině a cyklostezky… Nevím, jaky je rozdil mezi kotoučovými a veckovymi brzdami
Vbrzdy brzdí špalkama o ráfek, je to lehčí ale obecně se slabou dětskou rukou brzdí hůř, v mokru tim spíš (a v mokru produkují spousta špinavého sajrajtu). Taky vyžadují větší pozornost než hydraulické kotoučové, musí se častěji štelovat.
Poradny kvalitni spalky a vyreseno.
Vecka jsou zlo.
Jednodusejc servisovatelny bez potreby specializovanych nastroju i pro laika.
Konstrukce ktera na prvni pohled napovi co kde je spatne.
Kvalitni vecka v kombinaci s kvalitnim zbytkem komponentu brzdovy sestavy brzdi dobre.
Kolo na veckach neni pro zlodeje tak zajimavy. :-)
Kotoučovky mají podle mě asi tak 15× jednodušší servis.
Je to tak. Než se na kola začaly dávat kotouče, tak se kolo z kopce muselo tlačit
To ale neni brzdama ale uzivatelem.
To byl jako vtípek, že se s rafkovýma brzdama jezdilo a nikomu to nepřišlo špatné a dneska to podle mnohých nestačí pro třiceti kilové děcko. Vzpomínám na své první véčka stx-rc brzdilo to jedním prstem a zdálo se mi to jako naprostá senazace.
Ale tak jako určitě. Já jezdil snad prvních deset let na mtb s kantikama, a jak jsem si to užil.
Na zakladce mel jeden spoluzak „cyklouse“ z clziny.
Mezi ceskyma cyklousema vypadly jeho cantilevery jako z jinyho sveta. A jak brzdily…
Jojo motocykly jawa mají oilmaster, škodovky dvoukarburaci na rádoby sporťácich socialistické éry a horská kola véčkové brzdy – vše jsem měl v životě doma a s ničím jsem neměl sebemenší problém. Véčka jsou fajn brzdy pro nenáročného uživatele a dítě, co s tím, co chvíli někam praští, síla na páce je irelevnatní výmluva, když to je pro tu ruku nevhodně seřízené, nebo nevhodně zvolená páka a špalky – dávat dítěti na takové to běžné dětské hrkání kotouče nebo odpruženou vidlici je sice možná cool, ale s hmotností dítěte 20 – 40 kg to zásadní přínos nemá
Děkuji moc za rady
rb kid 125
https://www.rb-bike.cz/…d-125/entry/
skutečná hmotnost 10,7 kg bez pedálů, sada microshift chodí obstojně, geometrie kola za mě hodně povedená
jen už to není česká manufaktura, ale 100 procent čínská produkce… možná patky přehazovačky ještě frézovali v Opavě
Děkuji, ale cenově nedostupné
Tvl proc? Hodi tady kola za deset a ty tu hodis za dvacku. 100% nahoru. Asi to melo duvod ze vybira kola v te cenove hladine.
Taky tam mohl dát fulla za padesát :)
Loni jsem kupoval dceři RM Thunder 29 a je to bezva kolo. Nemá sice kotouče, ale kolo je opravdu lehoučké. Myslím, že nízkou hmotnost dítě ocení víc než ty disky. Na kole není nic plastového, sada Deore funguje dobře a ráfky, pláště kliky jsou taky kvalitní. Ty véčka ubrzdí slušně i mě, takže dítě úplně v pohodě :)
Jezdím na zimaku do práce (asfalt, rovina), vpředu kotouč, vzadu V. Ty vecka jsou úplně nejvíc největší zlo.
Jaky mas vecka? Znacka? Spalky znacka?
Avid single digit sd5.
Špalky nějaké noname.
Avidy sou blata.
Zakladni shimana a spalky cool stop.
Nebo kool stop.
Nebo jak se to pise.
Jo a kolikrát vážíš víc, než dítě? Jestli on není hlavně problém v tom, jakou kinetickou energii chceš eliminovat – dítě jednak často jede pomaleji než dospělej (a závislost je s druhou mocninou rychlosti) a pak váží 2× – 4× méně
Já spíš reagoval na pavkovo obecně tvrzení.
Jinak, neříkám že vecka jsou nutně špatně. Ale ve srovnání s kotoucovkami, to je prostě hodně jinde.
Vesměs co mám někde kotouče, tak servis je poměrně trapně jednoduchý. Poslední dva roky jezdím nejvíce na tom zimaku. Tam byly pořád vecka. Poslední půl roku mám na prednim kole kotouč.
No a ty vecka musím tak co měsíc seridit, anebo spíše po kdejakém dešti. A co tři měsíce měnit spalky. Na kotoucovku jsem po montáži nemusel sáhnout. Brzdí pořád stejně. Vecka každou chvíli brzdí nějak jinak. Prostě ve srovnání s kotouči to je pro mě snad až hrůza.
Spíš než co tři měsíce dej do četnosti nájezd. Máme doma kola s véčkama a máme kola s kotouči (nové í starší – max deset let), životnost těch kotoučových brzdy je kolem těch deseti let – pak je problém někde na těsnění a to se nedělá = měníš, u starších nad pět let to chce tak dvakrát ročně odvzdušnit (je jedno použití), je třeba je taky pro dobrou činnost pečlivě očišťovat atd (což většina lidí nedělá a pak se diví, že cinkají a přibrzdují), další řada lidí mý fatálně zamaštěný destičky – vrže jim to a cuká při brzdění (nemají sražené hrany destiček), o výměně brzdovky (ať už dot nebo minerální olej) si nechávají kola zdát atd atd… proti tomu mi přijde jednou ročně vyměnit lanka na véčkách (a to to často skutečně není potřeba), případně otočit štelovacími šrouby a imbusem srovnat špalíky lábuš jednoduchosti (nastavím rychleji, než si připravím odvzdušňovací sadu a někam kolo upnu). Jasně ve výsledku na výkonnostním kole jsou kotouče lepší, komfortněji fungují, dávkují se atd atd, ale pro dojíždění nebo pro turistiku a případně frekvenci jízdy 1× týdně na zmrzku, pivo, k vodě o víkendu jsou zcela vyhovující a dostačující.
20km do práce po asfaltu. Takže 40km denně. Skoro každý den. A já samozřejmě vím co a jak s veckama. Ale prostě mě to teď v těch posledních cca dvou letech dost nepříjemně překvapilo jaká to je s nimi pakárna. Předtím jsem na různých mtb kolech jezdil jenom kotoucovky a prostě jsem na ně zvyklý.
Úplně mě třeba dostalo, jak jsem si nastavil hezky zadní brzdu, dva dny to brzdilo dobře, pak zaprselo, jízda v mokru (asfalt většinou), a během tří dnů poloviční účinek. Kouknu na špalky, a skoro úplně sjeté. A přitom brzdim jen párkrát na těch 20km.
Nevím no. Asi špatná aura :-)
Hm, to je zajímavý, mě na zimáku vydrží špalky celou zimu, kolo je v provozu většinou denně. I obyčejný alivia udělají dobrou službu. Teď jsem tu měl na servisu s namotaným měničem krosovou Meridu s br mt200 nebo 400. Brzdy byly odvzdušněné, desky zánovní, možná teda ještě nezajeté, ale ta účinnost zoufalá až tragická a dávkování přímo katastrofa…, ale možná to bylo kotoučema, ty byly původní, možná něčím zamaštěný
Tak většinou lidé nemají stejné zkušenosti.
Amen.
Hele, když píšeš blbosti do vláken o kovidu nebo o válce na Ukrajině, tak se to dá přejít.. ale psát nesmysly o cyklistice na cykloforu…, to je docela chucpe, sorry jako
Tebe to nějak znepokojuje, rozčiluje, nebo co?
:-D
Tak docela mi vadí, když někdo píše nesmysly. V-brzdy pro jízdu po cyklostezce a nenáročném terénu normálně stačí, tím spíš dítěti. Funguje to spolehlivě, jednoduše se to servisuje, šetří to hmotnost i náklady. Dávat hydraulický kotouče na kolo pro 30 kilový dítě, mi připadá zbytečný. Ale na fejsáči nebo instáči to udělá určitě lepčí dojem, to je fakt…
Tomcat má pro udávanou nástupní tělesnou výšku 130 cm nadměrnou délku klik 165 mm. Kliky Max 140 mm 28z jsou ergonomicky vhodnější https://www.axit.cz/…t/204-cerna/?…