Kolik vydrží silniční kazeta

9 nepřečtených
  • Adin

    Zdravím, kolik vám vydrží silniční kazeta? Na stavající shimano 105 5700 mám najeto 16000 km a přijde mi, že nějak rychle odcházejí řetězy, tak jestli to není kazetou. Opotřebovaně nevypadá, ani s řazením není žádný problém, nevím jak poznám, že je na výměnu.

    Dříve jsem kupoval řetězy shimano 5701 ty vydržely 5000 – 7000 km, ale už se nedají sehnat. Tak jsem zkoušel ultegru 6701, po 3500 km v háji, zkusil jsem tiagru 4601 a po necelých 1000 km mi ukazuje šuplera přes 132,7. Tak nevím jestli mám smůlu na řetězy, nebo bych měl vyměnit kazetu. Převodníky mají nalítáno 24000km.

    0 0
    • novas752  

      Až na ní začne úplně novej řetěz střílet (proklouzávat na malých pastorcích při silnějším záběru, je na vyhození. Nebo na ní můžeš dojezdit starý jednou jetý řetězy dokud se nezhorší řazení – budou opotřebený cca stejně, takže přeskakovat nebudou, akorát budou trochu volnější (to by ale na silnici nemělo vadit). Pak to můžeš vyhodit i s převodníkama, nový řetěz by na nich zůstával „nalepený“ v místě, kde je opouští a vtahovalo by ho to opět nahoru k přesmykači.

      Já jezdim na mtb – tam mi řetěz vydrží jen 900–1400km, ale princip je stejný. Teď zkoušim systém „jedna kazeta, převodníky a 5 řetězů, které protočim 3ד (132,2>132,8, další kolo 132,8>133,4 a ještě je postupně nasadim jednou ze 133,4 na 134mm, úplně poslední řetěz ojedu ještě o něco víc. Takhle by mi to mělo vydržet nějakých 1100km na řetěz x 5 řetězů x 3 protočení + další 1100km na poslední řetěz = cca 17–18 000km

      Jestli ti řetěz vydrží nad 3000 (takže zhruba 3× víc, než mě), ujedeš s tímto řešením něco nad 50 000km na jednu „sadu“, to docela jde, pro mě by to bylo 10 let ježdění. :D

      Předtim jsem jezdil jeden řetěz až do 136mm a i na mtb to řadilo docela v pohodě, akorát byl hodně volný a mlátil.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Chlapče, teorie pěkná, jenže silničku si nekupuješ, abys pořád něco měřil, opravoval nebo vyměňoval. Na silničce se jezdí, chrtí se kilometry. Vůle na MTB, kde se počítá s bahnem, tam určitě nečekej, všechno musí šlapat jako hodinky. Proto ta péče a naštvání, že řetěz vydržel jen 3.500 km do smrti, tedy v létě ani ne dva měsíce.

        Také na silničce řetězy nedojíždím, hlavně kvůli drahým převodníkům, ale ani je moc nemusím cyklovat, protože je dojedu na jiných kolech. I s nejprasáčtějším zacházením mi vzpomínaná Ultegra vždycky vydržela >4.500 do polovičního opotřebení.

        0 0
        • novas752  

          No jestli jednou za tisíc km frknout šupleru do řetězu považuješ za problém… Zabere to tak 30s i s vyndánim z krabičky.

          A když ti jeden řetěz vydrží přes 5k, těch 5 novejch řetězů udělá 25k (i když je vyměníš dřív), což je jak sám píšeš na převodníky super výsledek. Takže „druhé kolo“ už je v podstatě bonus.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To zjednodušuješ. Ani šupleru nemusím vyndávat, visí mi ve stojanu s přilbami a rukavicemi. Jedna věc je měřit, druhá myslet na to, třetí měnit – Ultegrový řetěz není za hubičku. Jen pro Tvou představu se mé silniční převodníky pohybují daleko za pátou desítkou a myslím, že 70.000 dají, stejně jako celý zbytek sady, úplně s přehledem. Středová ložiska asi budu muset po 40.000 konečně vyměnit, ale rolny v kladce jsou pořád ještě OK. Kdybych si odpustil Dolomity, tak na 10.000 km sjedu 3 ks plášťovek – s 90kg a na hnusných asfaltech.

            Oproti tomu na MTB jsem smířen s řetězem na 1.000 – 1.500 km, značným opotřebením převodníků a komplet sjetím plášťů klidně do 3.000 km. O výdrži kazety si nedělám nejmenší iluze a ani s ní nepočítám. Spotřebák. Jestli to nebude tím, že na MTB jezdím bahnem tehdy, kdy se mi na silničce nechce jezdit po silnici a ještě se mi nechce začít běhat?

            0 0
      • Adin  

        Jo na MTB mi řetěz vydrží podobně. Zrovna na silnici se mi nechce točit vytahané řetězy, tam chci aby to řadilo perfektně.

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      16.000 km na kazetu 105 je, myslím, velmi hezké, odpočinek už si možná zaslouží. Pokud není problém se řazením ani na novém řetězu, tak je to skoro na vitrínku s plaketou. Převodníky ke 24.000 km přidají minimálně ještě polovinu téhož.

      Kazeta Ultegra 12–25 mi začala lehce zlobit něco přes 20.000 km.

      Za úplně nej jsem dlouho považoval řetězy k desítkové Dura-Ace, ty se ale také už sehnat nedají. Vyzkoušej desetirychlostní BBB, ten se mi zdá nesmrtelný, po zaručeně >8.000 km (mohl bych dohledat na Stravě přesně, ale nechce se mi) má 132,54.

      1 0
      • Adin  

        Tak asi dojedu ten stávající řetěz, pak dám novou kazetu. Mám už koupený nový ultegra řetěz, uvidím jak vydrží a případně zkusím BBB 10sp, díky. Je pravda, že když jsem nahodil tu tiagru, tak mi chvíli přišlo, že je hlučnější než byly ty předchozí.

        0 0
    • marhi  

      K tématu. Nikdy jsem to neojezdil.

      Měním pravidelně řetězy. A jen jsem přidávál pastorky. Sem začínal na devítce. Kdysi mi někdo říkal že natočil dobrejch sedmdesát tis. km. a pak tam rval šhimako řetězy.

      Ale mluvím o Campě. Ta stejně blbě řadí i nová. Tedy jinak. Je to slyšet.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.