kolik je úspora váhy při přechodu na bezdušáky

72 nepřečtených
  • kam

    Zvažuji přechod na bezdušáky. Mám nové pláště Schwalbe Racing Ralph TLR. Vozím klasické duše okolo 100 – 120 kč. Odhaduji každá 300 gramů , ale nevím to přesně. Kolik váží vložky a mléko ? Jaká může být váhová úspora ?Chci postupně stáhnout tak kilo z fulla. Dík za reakce.

    0 0
    • RomanH  

      Klasicke Schwalbe TLR jsou tenke slupky, ale budis…

      Ja duse uz asi 4 roky nekupuji, ale co si pamatuji, tak okolo 130 Kc stavala 120g duse. 300g ma snad nejaka sjezdova.

      Do neUST 26'' plaste liju cca 100ml mlika, takze vahova uspora je prakticky nulova. To bezdusove reseni neni o vaze, ale o jizdnich vlastnostech + vetsi jistote.

      0 0
    • Lister  

      Klasické TLR bych jako bezdušáky neprovozoval – jsou docela papírové a i malý defekt muže být na vyjížďce konečný.

      Ale jestli tě zajímá úspora, tak si zvaž obě duše (300gr mít rozhodně nebudou) a od jejich váhy odečti cca 180gr na mlíko.

      0 0
    • alinceb  

      300g jedna duše? To asi ne… extratěžké butylové duše váží lehce pod 200g. Standardní duše tak 150–160g. Mlíko váží podobně jako voda. Do jednoho kola je to tak 80–100ml, takže váhová úspora na kole bude tak 50–70g tedy 100–140g na páru. Těsnící páska je +/- nastejno jako pásky do ráfků.

      0 0
      • xshreck  

        žlutá NT cca 6,5g na 26" kolo. Klasické měly většinou kolem 20g

        0 0
        • alinceb  

          13,5g na kolo ti přijde jako podstatná váhová úspora?

          0 0
          • xshreck  

            Ano. Všechno se počítá ;) Tak tam si řekneš 10g to nic není a podobné srany a ve výsledku ti to hodí čtvrt kila.

            Už jen když sundám pitomý polepy a připočítá se páska, tak nemusím kupovat ráfky s 370g ale můžu si dovolit koupit „pevnější“ s 390g. Váhově na tom budu pořád stejně.

            0 0
    • Smazaný účet  

      skoro zadna:)

      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už bylo uvedeno, tak skoro žádná a nebo naopak to ještě hezky hmotnost nabere když se vozí plnohodnotné UST pláště.

      0 0
      • kam  

        Děkuji za reakce , zůstanu u duší.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Jenze to ma o hodne vice pozitiv, takze je to Pareto efektivni smena :-D

          0 0
          • JakeF  

            Není :)

            0 0
            • mr.nikdo  

              No. Pokud das malo tmelu, aby ti nenarostla vaha, tak potom jsi uplne na krasne na Pareto efektivni smene.

              Pokud se ti lehce zvedne vaha, tak stejne pozitiva prevazi negativa. A ackoliv to nebude Pareto efektivni smena, tak ji provedes, protoze vydelas.

              0 0
            • mr.nikdo  

              No. Pokud das malo tmelu, aby ti nenarostla vaha, tak potom jsi uplne na krasne na Pareto efektivni smene.

              Pokud se ti lehce zvedne vaha, tak stejne pozitiva prevazi negativa. A ackoliv to nebude Pareto efektivni smena, tak ji provedes, protoze vydelas.

              0 0
            • mr.nikdo  

              No. Pokud das malo tmelu, aby ti nenarostla vaha, tak potom jsi uplne na krasne na Pareto efektivni smene.

              Pokud se ti lehce zvedne vaha, tak stejne pozitiva prevazi negativa. A ackoliv to nebude Pareto efektivni smena, tak ji provedes, protoze vydelas.

              0 0
              • JakeF  

                Pořád jsi v tom na daleko náročnější údržbě, takže tam je vždycky negativní efekt.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  A mas to dokonce 3 krat…

                  No. Pokud bych loni nemenil porad kola, tak to je mensi udrzba nez s dusi. Protoze ty jsem, osobne ja, menil snad kazdych 100 km.

                  Ale jo. Mas pravdu. Substitucni efekt je vzdycky zaporny. Tedy i tady. Kdyz vezmeme v potaz duchodovy efekt, tak bude taky, protoze je to drazsi. Tim padem celkovy efekt je zaporny. Avsak az takova pravda to nebude ;-).

                  0 0
      • zipi  

        podle mě to je nesmysl…přechodem na bezduše si hmotnostně polepšíš v každé situaci a zlepšíš ochranu před defekty

        0 0
        • JakeF  

          Ultralight duše na tom budou podobně, nesmysly typu Eclipse dokonce líp. S odolností souhlas, i tenký pláště je daleko náročnější cvaknout a menší díry třeba od trnů to bere naprosto spolehlivě. Na druhou stranu chápu, že pokud člověk nejezdí často, tak patlání s tmelem je otrava.

          0 0
        • MlokCZ  

          Dík, že jsi my vysvětlil, že těžší řešení je vlastně lehčí :-)

          Teď vozím UST verze, které mají průměrný kus cca 680g. K tomu 60g tmelu.

          Kdybych musel vozit duše, tak bych vozil pro stejný typ pláště snake skin verzi, která má v reálu kolem 560–570g kus. Duše 120g. A hned je to o trochu lehčí a to jsem ani nepřičetl UST ventilek.

          V tomto případě je ale aspoň zlepšení ochrany dost velké. V UST pláštích funguje tmel daleko lépe než v obyč šlupkách.

          0 0
          • JakeF  

            Když by ti stačily SS, tak proč je teď nevozíš bez duší, ale dáváš UST?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nepíšu, že by mi stačily, jen že bych je vozil. Na běhounu je to s duší u snake skin nic moc a spokojený bych nebyl, ale vozit double defense, která vůbec nejede je ještě horší varianta (to bych raději o něco více lepil nebo měnil duše u snake skin verze). Navíc double defense verze je i o něco méně pohodlná (i když pořád o trochu lepší než protection u Contíků).

              A co se týká výběru UST bez duší, tak to jsem to tu už psal.

              UST mírně lépe jedou (platí pro RaR a RoR, pro NN to už neplatí) než snake skin verze (díky 127×67tpi), lépe funguje tmel, jsou odolnější na podfouknutí v extrémních situacích (i když boční silou patka vyskočí stejně jako u snake skin verze na chvíli z patky ráfku, tak díky daleko objemnější patce to uteče méně), jsou mírně odolnější na běhounu (snake skin verze ale zase má o chlup odolnější boky).

              A ta hmotnost navíc mi vůbec netrápí (z toho rozdílu ještě něco málo sníží méně použitého tmelu u UST verze).

              Snake skin verze vozím na 29", tam jiná volba k mání není. Na 26" fullech jsem více let vozil UST verze, pak chvíli krátce vozil snake skin a zase jsem se vrátil k UST, kde zůstanu.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě jsem zapomněl jedno mírné negativum snake skin verze. A to prolínání tmelu na běhounu po delší době použití.

                0 0
            • borda  

              Protoze kdyz ma UST kola, musel by bejt padlej na hlavu, aby nevyuzil jejich potencial. UST je proste nejlepsi reseni pro bezduse, nejjednodussi na montaz a nejspolehlivejsi.

              0 0
              • MlokCZ  

                Co se týká té montáže.

                UST jdou nahodit nejsnáze, to souhlas.

                Snake skin verze jde dokonce nahodit na UST ráfky ze všech verzí nejhůře (i hůře než obyč šlupka verze).

                Tenhle faktor je mi ale v podstatě úplně ukradený. Doma mám kompresor, tak to jde i tak poměrně jednoduše i u snake skin verze. Maximálně někdy dám nejdřív duši a nechám chvíli nafouknuté než nahodím bez duše. Tedy u nového kousku první nahození dejme tomu o 3 minuty práce navíc. Další nahození jde s kompresorem vždy už snadno.

                A nějaké tanečky okolo problematického zatěsňování u snake skin verze taky nejsou (téměř každý snake skin kus těsní i bez tmelu), to se týká jen obyč šlupka verze.

                0 0
                • l.smetana  

                  Když už jsme u montáže,mám dotaz. Je možné předělat na bezduše plášť, který vozím delší dobu na zadním kole s duší? Konkrétně je to Bontrager XR4 TLR + ráfek Crossline od Mavicu.

                  Dopředu půjde nový NN, ale dozadu zatím nic nemám a asi nevyjdou hned finance na nový,proto tohle bastlení.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co je to delší dobu? Tím, že to je TLR plášť a má tedy TLR patky, tak spíš ano. Ale i tady bych to vzal dle doby. Pokud třeba do jednoho roku, tak klidně.

                    Nejhorší to je u dlouho ježděného neTLR, tam mohou být patky už opravdu hodně volné.

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Je to ježděné do jednoho roku, nasadil jsem ho loňský podzim a zas tak moc to kolo nejezdilo. (Spíš stovky kilometrů,než tísic(e))

                      0 0
                      • tonik666  

                        Nedávno jsem nahodil 2 roky starého Schwalbe Fat Alberta (neježděného, ale nahozeného s duší) na ZTR Flow, a v pohodě.

                        0 0
              • JakeF  

                Proč padlej na hlavu? Úplně normálně se vozí na UST kolech TLR pláště, protože prostě USTčka jsou těžký…

                0 0
              • mr.antik  

                macatější schwalbe TLR jsou taky uplně v pohodě, pokud to nejsou nějakoý OEM shity.

                0 0
    • mr.antik  

      Já jsem vozil snakeskin verze plášťů ve větších rozměrech a ušetřil jsem asi tak 160g na obou kolech, duše jsem měl 180g (na větší rozměr gumy, ty klasické obyč maj tak 160g)

      0 0
    • RUSH  

      Úspora žádná, možná i něco navíc.

      Ale pokud použiješ alespoň pláště TLR SS nebo DD nebo dokonce UST, pak získáš vyšší stupeň ocharny proti defektům. Dle mého názoru, dokonce řádově vyšší ochranu. A o tom to je :-))

      0 0
      • McBlacky  

        přesně. Respektive dá se vozit bez duší to co s dušema je haluz (RoR a RR TLR například) nebo se dá vozit něco sice těžšího, ale téměř nezničitelnýho (DD, UST)

        0 0
    • Tina  

      Váhová úspora tam určite je. Pár gramov. Avšak tá nie je až taká podstatná ako skvelé jazdné vlastnosti, ktoré bezdušákami získaš. Nemusíš fúkať natvrdo takže plášte lepšie držia a majú nižší valivý odpor. Bez duše sa nemusíš báť precvaknutia duše. A navyše tmel ti zalepí prípadný defekt tak, že o ňom ani nebudeš vedieť. Osobne ako som prešla pred pár rokmi na bezdušový systém Notubes, neviem čo je to lepenie defektu.

      Nevýhoda, je ak máš viacero plášťov a často prezúvaš za iný dezén. Vtedy je vyššia spotreba tmelu. Ak používaš jedny plášte tak bezdušový systém smelo doporučujem.

      0 0
    • cyklista30  

      Váhová úspora není žádná – někdy si naopak i pohoršíš jelikož ty slupky uchází a je nutné vozit odolnější verze – dál připočti mlíko které váží to samé co duše. Můžeš vozit nižší tlaky, mírně líp to odvaluje – dost sporné pokud nejde o extrém. Naopak při tvrdém ježdění se určitě nejedná o spolehlivý systém je to tak na XC/AM. Pokud chceš často měnit pláště je to otrava – vše čistit a bejt zapatlanej od mlíka. Pokud řízneš v terénu nebo uděláš větší defekt si v řiti. Pokud ti to v terénu ujde bokem malou pumpičkou to nenafoukneš. Osobně sem nad tím taky váhal, ale raději vozím dál duši a vozit budu. Jsou i ty TPE duše, ale to je také dost kompromis a moc se to v praxi neosvědšilo. Defekty sou dost individuální – já za posledních 30 000km cca 5 defektů. Opravdu mě nezabije mít v batohu jednu duši (120g) pro sichr.

      0 0
      • Tina  

        Tak onu tú náhradnú dušu je dobré voziť aj pri bezdušákoch s tmelom práve pre prípad väčšieho defektu ;) je nepravdepodobné aby ti bokom ušlo toľko vzduchu aby sa ti plášť zvliekol s patiek ráfku a aby si to už nedokázal nafúkať malou pumpičkou. A keby sa tak aj stalo, máš predsa rezervnú 120g dušu ;) Je osobne tento systém za spoľahlivý považujem. Pri montáži, resp. výmene plášťov nie som „zapatlaná od mlíka“ ;)

        0 0
      • zipi  

        souhlasím výše s Tinou,…ja z TLR pláště vyhodil duše a nalil tmel, takže mám vyšší ochranu před defekty a nižší hmotnost celku (cca. o hmotnost jedné duše tj. 160 –180 g)… nevím proč by někdo s přechodem na bezduše musel automaticky dávat těžší (UST, Snakeskin) plášť…

        0 0
        • MlokCZ  

          O nějaké vysoké ochraně před defekty nemůže být u obyč šlupek verzí vůbec žádná řeč ani když to vozíš bez duší. I když oproti použití s duší to je o něco lepší.

          U obyč šlupek tmel funguje jen omezeně a větší díry nedává a k tomu ten plášť nic nevydrží.

          A navíc ne každý má zájem řešit mizerné zatěsňování obyč šlupka verzí.

          Duše mají maximálně 120–130g. Těžší duše jsou nesmysl, jen hmotnost navíc a větší valivý odpor, takže s těmi ani nemá smysl to srovnávat.

          A taky je možné vozit duše v extrému i 55g (to ale už stojí slušné prachy) a pak i v případě, že zůstaneš u stejných plášťů půjdeš s hmotností nahoru.

          Proti rozumným duším (kolem těch 100–130g) je to tedy ± nastejno.

          0 0
          • zipi  

            tak jasně, pokud porovnáváš ty ultralight duše (okolo těch 100–120g) tak potom je to při stejném plášti zhruba nastejno, vezmu-li v úvahu hmotnost tmelu + ventilku a pásky navíc na předělávku ráfku… při standardních duších (160–180g) tam úspora ale určitě je

            0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      tak já přešel z RoRo šlupkové verze s duší na FF bez duše, mám to na UST ráfkách, takže žádná páska jen 2×80ml mléka… kdybych měl stejné pláště, tak váhová uspora je tak 40g cca :-D :-D ale jelikož je to i s pláštěma tak mam cca 200g dole :-D jenže za jakou cenu ;-)

      0 0
    • vasado  

      ou sorry všem se omlouvám… ale nešlo mi to odeslat na popvé, tak sem raději klepnul na odeslat vícekrát no :-D a takle to dopadlo :-D sakra asi to nejde odebrat co?

      0 0
    • Martin  

      tak se zvěčním i já

      potvrdím příspěvky nademnou…

      váhu neřeším, ale bezduše mi přinesly pozitiva ve formě ježdění s nižším tlakem ⇒ lepší trakce, větší pohodlí a odolnost proti proražení duše na překážce. dalším plusem je tmel v plášti a rychlá oprava menšího defektu

      jako mínus vidím akorát nutnost hlídat tmel, vysychání tmelu, možnost tvoření „ježků“ a další. všechno má plus a mínus, pro mě plusy převažují

      0 0
      • JakeF  

        A co teprve galusky :). Ještě lepší možnost ježdění s nízkým tlakem, ještě lepší pohodlí, ještě lepší trakce a tmel hlídat nemusíš. Teda musíš akorát hlídat, abys ho nezapomněl doma :D.

        0 0
    • vojtechposmourny  

      A co zkusit bezplášťáky. To bude gramů dole :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.