Kluzáky Suntour Axon ulepené od zaschlého maziva

36 nepřečtených
  • designer

    Vidlice (Suntour Axon RL-RC) je cca 2 měsíce stará, v provozu sotva 40 hodin. Nedávno se začal na kluzácích objevovat bordel – vypadá to jak ulepené, zaschnuté mazivo či co. Byl proveden servis vidlice (po 30-ti hodinách provozu) – sundány vnější nohy a vyčištění vnitřku, nové mazivo RSP Slick Kick, molitany napuštěny do oleje RSP Air Fluid, do každé nohy 10 ml RPS Air Fluid.

    Od servisu najeto 10 hodin, problém se objevil zase. Před každou jízdou kluzáky čistím Brunoxem deo, propružím a setřu. Nepoužívám žádné agresivní čističe, vyjímečně cyklostar, jinak vodu se saponátem. Zcela běžná údržba, jaká je předepsaná a kterou tady dělá většina bikerů. A po hodině jízdy začínám pozorovat ten samý jev: ulepené nohy (obě, z přední strany – viz foto), zhoršení citlivosti vidlice. Stíráky si s tím neporadí, takto kluzáky zajíždí dovnitř a zase ven.

    Na fotkách jsou vyfoceny kluzáky po hodině jízdy a po propružení, kdy by se měl večkerý prach a nečistoty setřít. Po rozborce vidlice jsem zjistil, že takto ulepená je vidlice i uvnitř, cca 5 cm pod guferama. Proč???

    Setkali jste se s tím? Je to běžný jev? Jak případně postupovat při reklamaci? Pokud to pošlu prodejci (eshop), závadu nezjistí, pokud na tom nebude jezdit.

    0 0
    • beranek666  

      Závada se neprojevila = oblíbený trik prodejců ;)

      0 0
    • allrose  

      nevím co řešíš,,

      jestli jen to co máš na fotce,tak to mi přijde jako přirozený jev ježdění v prachu,jednak dokonalost a souosost gufer není 100procent,nikdy neutřeš vidli dokonale (pro to ji ošetřuješ mazivem),tak k tomuto jevu dochází

      pokud jsi objevil stejný bordel pod stíráky,tak neplní svoji fci a jsou špatná (záleží na množství),mírné zašpinění na molitáncích po roce ježdění je vcelku normální

      0 0
    • danielh  

      To je zcela normalni, proste to otri hadrou a neres nic. Vzdycky bude bordel nalepeny na tech nohach pokud jezdis venku, od toho se to ma utiratr a striknout silikonem potom.

      0 0
    • designer  

      Ale to utřít nejde! Ani stíráky to nesetřou. Musí se vzít nejlépe brunox, nebo silikon a pak to jde. Je to fakt nalepené. Jakoby rozmázlá guma… nevím jak to líp popsat. Fotky jsou vyfocené po hodině jízdy, poté co vidlicí zapružím!

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nenamazal jsi vidli nejakym sajrajtem, ktery by neco naleptal?

      Poradne bych vidli vypucoval a bouchnul nove stiraky…

      0 0
      • designer  

        Právě že ne. No a jelikož se ta stopa vyskytuje i několik cm pod stírákem, tedy místo, které se s ním vůbec nedostane do kontaktu, tipuju to spíš, že ten bordel pochází od kluzných pouzder?? Potom výměna stíráků nic neřeší.

        RSP mazivo by mělo být na úrovni, ne?

        Samozřejmě ten bordel na kluzáku poškozuje břit stíráku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Myslel jsem, zda jsi to neosajrajtil nekdy drive…co vidli rozhodit a podivat se, co by mohli spinit…?

          0 0
    • Rubi  

      a nenakydal si tam toho kybel, kdyz se to tlaci ven?

      0 0
      • designer  

        :( Proč lidi pořádně nečtou… Psal jsem i kolik ml oleje jsem tam nalil… je „kybel“ ekvivalent 10ml?

        Mazivo se netlačí ven, je to něco zaschlého nalepeného na kluzácích.

        0 0
        • mirorek2  

          tipuju, že se nějak naleptal povrch futer, teď se to tlačí ven. zavolal bych do bplumen, jestli se s tím nesetkali

          0 0
          • designer  

            Tak tohle už má logiku :) Díky! BPLumen je autorizovaný servis Suntour, jo?

            Dělalo to sice již před prvním servisem – tedy z výroby, ale to nevylučuje poškození materiálu futer. Obou.

            0 0
            • mirorek2  

              Tak to leželo někde u ředidla před nalisováním :-) já z aiona vysypal kupku pilin…

              0 0
        • Rubi  

          nevim proc lidi nectou manualy, kdyby si cetl tak vyrobce olej vubec nepouziva, to ze se to takhle upravuje je druha vec, pises ze si to potiral RSP Slick Kick a jeste k tomu nalival 10ml do kazde nohy RSP Air fluid a jelikoz spodni nohy jsou 2 velke trubky, tak kdyz tam zasunes horni tak uz tam moc mista neni… treba do SIDu se lije dle vyrobce 3–8ml oleje a vazelina zadna, tak se ptam, kolik si tam te vazelky dal…

          0 0
          • designer  

            Manuál píše 10–15ml do každé nohy. Já jsem ten, kdo ty manuály právě čte. A když děláš servis Suntour, nesmíš číst manuál Rock Shox, to je taková obecná rada ;)

            Plastickým mazivem slick kick jsem akorát potřel vnitřní část stíráků, tak jak to má být. Nevím jak je to v jednotkách „kybel“, ale objemově tak 1–2 ml.

            0 0
            • Rubi  

              v manualu pro axon je 10–15ml oleje? :-o tak to mi prosim ukaz, rad se to doucim…

              0 0
        • Vilém  

          A proc tam vubec davas vazelinu a do toho jeste olej?

          0 0
          • designer  

            Vazelinou se pouze potrou stiraky mezi břity, zbytek olej.

            0 0
            • Hadato  

              Já tento jev viděl u Sr Suntour, kde byla vazelina staršího data. Začalo to dělat lepkavý film, který ta gufera prostě nesetřela. Zkusil bych vyčistit od vazeliny a nechat jenom olej. Mohlo se stát, že ta vazelina se rozloží použitým olejem, její struktura se změní a dělá to toto. Nevím, hádám.

              0 0
              • designer  

                To zní logicky, ale ta vazelína je tam 14 dní a jak jsem vidlici otevřel, byla čistá a v původní konzistenci. Navíc vazelína i olej jsou RSP a používají se spolu běžné.

                Vazelína je pouze mezi horním a spodním britem, s olejem teoreticky nedojde ke kontaktu..?

                0 0
                • Vilém  

                  Takze tu puvodni, kterou pouziva vyrobce, jsi z vidlice vymyl?

                  0 0
                  • designer  

                    Jasně, to je základ :)

                    Cyklostar, isopropanol, horká voda, jar – nic víc, žádné redidla atd.

                    V servisu si žádný kix nevybavuju, čím bych mohl něco vevnitř poškodit. Předtím jsem měl taky axon a epicon a vždy bez problémů.

                    0 0
                • Hadato  

                  Věřím, že ke kontaktu vazeliny a břitu dojde. I přes přítomnost břitu se trochu oleje vždy nahoru dostane (nebo vazeliny dolů). Zkusil bych to bez vazeliny a pak třeba zkoumal další možnosti – přeci jenom je to práce na 10 –15 minut. Vazelinu tam můžeš dát kdykoli zpět. Něco podobného se mi vytvořilo na pumpičce, kde jsem pístnici namazal vazelinou – po několikátém použití a zahřátí se prostě struktura vazeliny rozpadla a zbylo z toho toto lepkavé svinstvo.

                  0 0
                • allrose  

                  tak jestli se ti "rozpouští "stíráky,tak jedině vyměnit,přijde mi,že ty SR nic moc,ale mám zkušenost jen se staršími modely a ty stály za prd

                  0 0
                  • designer  

                    Myslím, že problém nebudou stiraky ale futra.

                    Stiraky zkusím nahradit rock shoxem, snad se vlezou.

                    0 0
                    • Hadato  

                      Pokud je odezření na futra, tak bych začal s jiným olejem/vazelinou. Upravoval jsem několik SR Suntour a nikdy se mi to nestalo (používal jsem normální syntetický motorový olej).

                      Nové stíráky Suntouru už jsou docela OK (nemají břit dovnitř, ale klasicky ven jako Rock Shox). Pokud chceš nahrazovat Rock Shoxem, tak si změř vnější průměr těch stíráků. Rock shox používal dva průměry pro 32 mm nohy (Reba a Sid měly oba druhy – jeden má o 1 mm menší vnější průměr).

                      0 0
    • onuce  

      Myslím, že to způsobil Jar. Je velice agresivní. Kdys jej pradleny přidávaly do pračky při silně znečištěném prádle, třeba od šmíru. A takové pračky pak byly v hrozném stavu. Hliníkové díly úplně nabobtnaly a rozsypaly se, guma se doslova roztekla…

      0 0
    • designer  

      Pro zainteresované, mám vysvětlení problému. Jelikož se mi tento jev začal objevovat i na jiné vidlici suntour, která navíc nebyla předělána na olej, vlastně ještě nebyla rozdělana a je celkem nová, začal jsem hledat chybu v mé pravidelné „údržbě“. A na 90 procent je chyba v silikonovém spreji, který používám před každou jízdou. Jedná se o Lidl silikon Baufix, který nejspíš obsahuje nějaké agresivnější rozpouštědla, než ostatní výrobci.

      Přecházím tedy na silkal93, případně bikeworkx a časem se uvidí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.