Kliky 2 x10 40 zubů, není to moc málo?

290 nepřečtených
  • lukysheck

    Přemýšlím jaké kliky jestli XT nebo X9, XT je osvědčená kvalita ale má na velkým jen 40 zubů, teď mám 45 zubů na největším a kolikrát z většího kopce ani to nestačí:-), Sram X9 má aspoň 42 zubů, ale zase mi hodně lidí říká že Sram nemá takovou životnost, tak nevím co dát…

    0 0
    • JakeF  

      Životnost je podobná, Sram asi o něco míň, ale nijak dramaticky. Pokud neplánuješ honit maximálky v asfaltových sjezdech, tak by 40z měla stačit, aspoň se naučíš šlapat kadenčně :).

      0 0
      • Necris  

        Radí profesionál který je závislý na tom, že každému při jakékoliv příležitosti vnucuje neurčitou „vysokou“ kadenci.

        http://coachlevi.com/…aling-speed/ je něco smyslupného o tom jak stavba těla ovlivňuje kadenci a volbu převodů, včetně zdůvodnění.

        0 0
        • JakeF  

          Holt se v tom pohybuju a když vidím ty nejlepší jezdce, jak to i do kopců točí na velmi vysokou kadenci, tak tomu holt věřím víc, než kecálistům na BF, co si myslí, jak jsou všichni silovej typ jezdců, ale přitom akorát neumí šlapat :D. A ano, uvědomuju si, že jsi to sem napsal protože jsi potrefená ovce :D.

          0 0
          • Necris  

            Ale já si nemyslím že jsou všichni siloví. V tom článku se dokonce tak nějak praví, že kadence 80+ vychází VĚTŠINOU lépe. Ale jsou tam uvedeny výjimky, kdy to platit nemusí, dokonce je tam i uvedené proč. Menší část populace se jako kadenční kacíři narodí, tak není nutno hned dělat inkvizici.

            0 0
            • JakeF  

              A já si zase myslím, že ta menšina, která toho má naježděno tolik, aby věděli, že zrovna oni jsou fakt silovej typ jezdce, tak už se nepotřebujou chodit ptát na BF, jaký si maj dát na kolo převody :).

              0 0
              • Turbo  

                +1

                0 0
              • Necris  

                Silových jezdců není 1%. Dále se silovými jezdci nestanou, až budou mít něco naježděno. Do té doby co ? Jezdit na něčem co mi nevyhovuje/nebaví mě ? Horká krev ;)

                0 0
                • JakeF  

                  Já nikde o 1% nepsal, ale budu ti věřit, že jich je ještě míň :). Většina lidí prostě jen neumí šlapat a svádí to na to, že jsou silovej typ. Ale ty budeš určitě ta výjimka, co to poznal už při začátku ježdění a šlapeš kruhově i při nízký kadenci :).

                  0 0
                  • Necris  

                    Jak a odkud můžeš vědět, jak já šlapu ? Silových jezdců může být málo, určitě více jak jedno procento, ale vyloženě frekvenčních rovněz.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak znáš to o tý potrefený huse, ne? :)

                      Tam už se zas dostáváme do toho, jak to chceš vymezit… Každopádně si fakt myslím, že člověk, co má zvládnutou techniku šlapání ve velkým rozsahu kadence (což je potřeba ať už jsi jakkoliv zaměřenej), tak už se fakt nechodí ptát na BF, co má vozit za převody :).

                      0 0
                • Toman  

                  Avíš o tom, že člověk vlastně nemá skoro žádnou sílu? A už vůbec ne tu silově vytrvalostní, kterou my cyklisté využíváme nejčastěji? Co je podle tebe jet na sílu? Kdo je silový typ? Kadence je základ pro jakýkoli somatotyp, ať se ti to líbí, nebo ne. A Jakef má pravdu, když píše, že lidi se vymlouvají, protože neumí šlapat, neumí na kole sedtě a pracovat s tělem, neumí dýchat. Tak se to svádí na kadenci, na průmer kol, na vedro atd. Samozřejmě, že to neplatí na všechny, ale tipuji na dvě třetiny, i zde z BF.

                  0 0
                  • Necris  

                    Posílám odkaz znovu, je asi dvě-tři úrovně nad. http://coachlevi.com/…aling-speed/

                    Kde je důkaz o tom, že kadence je základ pro jakýkoliv somatotyp ? A jaká kadence přesně ? 80 ? 90 ? 110 ?

                    0 0
                    • Toman  

                      Vysvětlil by ti to sportovní lékař. Laktát, využití kyslíku, motorika a lokomoce pohybu atd. Prostě fyzika a chemie. A zde asi takový není. Takže ti to bohužel nemohu potvrdit, ale je to tak.

                      0 0
                      • Necris  

                        Vysvětli mi to ty, protože mě bylo vysvětlen právě vliv somatotypu na frekvenci šlapání podle toho, co tělo spaluje raději a v jakém zatížení.

                        Já jsem alespoň postnul jeden článek, spousta odborných textů je i na google scholar. Říct nemáš pravdu a odvolat se na obecnou autoritu „sportovní lékař“ tak trochu zavání praxí bulvárních zpráv. „Experti zjistili…“ ;)

                        Kadenční policie je jen móda, extrémně nízké a vysoké kadence a jejich neblahý vliv na drtivou většinu nepopírám, ale fakt máte dostatek znalostí na to abyste rozhodli, jestli je pro člověka lepší 80, 85, 90 ? A co 87,5 ? Kdo je má ?

                        Mimochodem, myslím že se shodneme víc, než si myslíš. Ale ne ve všem.

                        0 0
                        • Toman  

                          To není experti zjistili, to jsou výsledky měření, zkušenosti sportovních lékařů. Vyšší kadence je prostě ekonomičtější, to pochop. Tělo pracuje více na pohodu, i když se na vyšší kadenci může projevit vyšší TF, avšak bez nárůstu produkce laktátu. Co a jak se děje, co a kdo kdy spaluje je otázka nějakého měření v laboratoři, to tady nezjistíme. Drtivá většina cyklistů, kteří přijali fakt vyšší kadence a naučili se časem jezdit na vyšších točkách a k tomu sii osvojili kruhové šlapání a dýchání dala za pravdu kadenčnímu pojetí jízdního projevu. Ale nechci se s tebou hádat. Pracuji jako trenér cyklistiky 13 let a to co popisují sportovní doktoři se mi potvrzuje. Rozhodně to není móda. Ty máš na nižší kadenci razantní zrychlení, ty jedeš opravdu elegantně a plynule v členitém terénu? O tom pochybuji, přesto to propaguješ. A to nevíš, co na to řeknou počase tvé klouby a úpony.

                          0 0
                          • Spící kníže :-)  

                            To jsem zvědav co mne zjistí sportovní lékař z kompletního vyšetření pokud ti pak výsledky pošlu jsi schopen mi říci jak na tom jsem s porovnáním s ostatníma?

                            0 0
                            • Lada,s  

                              Ty testy nejsou určené k tomu aby se porovnávali s jinýma cyklistama, už kvůli tomu že výsledky různých laboratoří se můžou lišit. Takže to slouží to především k tomu aby bylo podle čeho sestavit tréninkový plán, a abys potom mohl porovnávat SVOJE testy s dalšími následujícími testy (ideálně opět provedené ve stejné laboratoři) a viděl tak změny.

                              0 0
                            • Toman  

                              Mám nějaké údaje o TF, charakteru křivky, wattové údaje na prazích plus přepočítané na kilogram hmotnosti, u některých jsem měl i spotřebu kyslíku, kapacitu plic.

                              Pokud mi křivku s wattáží pošleš, mohu ti říci, jak jsi asi na tom. Ale čísla tepovek vcelku nemusí nic říkat, údaje o Wattech už ano, ale je to všechno potom potřeba použít efektivně při pohybu.

                              0 0
                        • JakeF  

                          Myslím, že tahle diskuze není moc o kadencích 80–90rpm, ale právě spíš o výrazně nižších…

                          0 0
                        • Tina  

                          Najzaujímavejšie na tom všetkom je fakt, že čím úspešnejší a trénovanejší bajker, tým menšie prevodníky vozí ;) Vystačia si napríklad s 36z veľkým prevodníkom aj na maratóne. Iba tí hobíci sa stále sťažujú, že 40/11 je málo :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Že 40/11? :D Pamatuju diskuzi pár týdnů zpátky, kde se vyrojilo pár lidí, co nutně potřebujou 44/11 na 29er MTBčku ;). Nutno podotknout, že to samozřejmě bylo tady na BF.

                            0 0
                            • ddan  

                              :-) k tomu není co říct, tady to je holt jiná liga

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              No, jak jinak bys chtel uslapat nejakych 60Km/h z kopce…na MTB pochopitelne:)

                              0 0
                              • Haryk  

                                to by bylo už skoro na 80 km/h…

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  tech 60kmh je tam zcela zamerne;)

                                  0 0
                                • Necris  

                                  44/1 má při 85 RPM rychlost 42.8 km/h. Ve stovce je to padesát. Ve stodvaceti oněch šedesát. A šlapat z kopce stodvacet otáček je masakr.

                                  Jakou kadenci by musel dotyčný šlapat, aby jel 80 km/h ? 162 RPM a utočit si nohy k smrti ?

                                  Přesně to sedí na jejich zkušenosti. Jedou z kopce, nechtějí honit extra frekvenci a tak jedou maximálně do stovky, tj. šlapou okolo 50 km/h. Jenže kolo brzo zrychlí ještě více a převod opět nestačí.

                                  Jestli má cenu tu chvíli šlapat už se myslím úspěšně řešilo.

                                  Pro srovnání uvedu rychlosti 36z/11z. 85 RPM – 35 km/h. 100 RPM = 41 km/h. 120 RPM – 49 km/h. Když někdo na biku střídá kromě terénu i silnici (A dělá to většina hobíků), pak 36/11 je MÁLO.

                                  Počítal jsem průměr na silniční gumě, 29" bike + 9% cca.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    A to je zas klasika BF :D. On někdo potřebuje šlapat 80km/h? Při takový rychlosti už se dávno nešlape ani na silničce… Jinak jsem tu nedávno dával záznam ze svýho Polaru s Max. kadencí 192rpm a světe div se, pořád žiju :D.

                                    Tohle mě fakt dostává, vždycky se objeví někdo, kdo trojplacku potřebuje z důvodu, aby se moh flákat do kopce na kašpárka s úsměvem a pak z kopce tam založit převod jak hovado (44/11 na 29eru je těžší, než se běžně dává na silničky) a jet přes ANP v asfaltovým sjezdu :D.

                                    Ono přes těch 50km/h je na bajku stejně lepší zalehnout do aero posedu.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      zalehnout a s otevrenou hubou chytat svacinky:)

                                      0 0
                                      • ddan  

                                        začíná nová éra, téma velikosti kol už začíná být out.

                                        Vedle nové disciplíny v cross country sprintu, se brzo zařadí asfaltový BF Downhill.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Tak neni nic leposiho nez vylamat 8Kg po asfaltu na Lysou a pak to vzit dolu po asfaltu a uzit si hrasny den horske cyklistiky v Beskydech:)

                                          0 0
                                          • ddan  

                                            jj teď jsem to co píšeš vyzkoušel…

                                            ALE aby to mělo ten správný asfaltový adrenalin, tak to chce alespoň Großglockner… ;) poté si myslím každý sakra rozmyslí to točit dolů tady těma BF kadencemi a opravdu si to bude chtít vychutnat ;)

                                            A pak není problém na druhý den pro velký úspěch si to dát třeba dvakrát, abys měl nastoupaných aspoň přes 3tis. metrů… to si to pak dolů vychutnáváš – to garantuju ;)

                                            0 0
                                    • Tina  

                                      Presne :) jazdím na silničke tu v kopcoch Drahanskej vrchoviny a aj tak mám iba málo švihov kde mám maximálku niečo cez 60km/h. A v tejto rýchlosti fakt už nemám potrebu zrýchliť šliapaním do pedálov. Reči o 80km/h a viac a ešte k tomu na MTB sú naozaj smiešne :)

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Jezdíš moc opatrně (to je, samozřejmě, správné). Stačí to jen trochu pustit dolů třeba do Žárovic a hned člověk valí přes 70 ;-).

                                        0 0
                                        • Tina  

                                          Žarovice jazdím výhradne opačným smerom ;) Ale keby som aj išla z Drahan do Žarovic tak by som nemala potrebu šliapať do pedálov počas 600 metrového zjazdu :)

                                          0 0
                                          • Singlespeed  

                                            Právě dlouhý (6,5km) šlapavý sjezd z Drahan nad Žárovice je jak dělaný pro převod 44/11. Když tam náhodou jedu na bajku s dvojplackou, tak si na 39/11 můžu ukroutit nohy :-). Přece jen, bez šlapání to dolů kromě Žárovické stojky bůhvíjak nejede.

                                            0 0
                                            • Tina  

                                              Takýmto dlhým nič nehovoriacim zjazdom po asfaltke sa na MTB snažím vždy vyhnúť. To je podľa mňa rúhanie a malo by to byť trestné. Nenastúpala som výškové metre na to, aby som ich potom takto po hladkej asfalte na bajku „vyhodila z okna“.

                                              0 0
                                      • pepek  

                                        Reči o 80km/h a viac a ešte k tomu na MTB sú naozaj smiešne – ozaj?

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          A při těch rychlostech někdo ještě šlapal, jo?

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            O šlapání súdružka nic nepíše

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Nojo soudruhu, to si chce ale přečíst i zbytek diskuze, víš…

                                              0 0
                                              • pepek  

                                                On někdo psal, že šlape i při 80kmh? Tak to se potom omlouvám. (To byl určitě ten JakeF, že?)

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tak když se řeší jaký jsou potřebný převody na určitou rychlost, tak se určitě nemyslí jízdu bez šlapání nebo volnej pád kola hozenýho z letadla, nemyslíš? :) Holt občas je k pochopení kontextu potřeba použít i špetku inteligence, bohužel ne každému se to daří…

                                                  0 0
                                                  • pepek  

                                                    Děkuji za osvětu, ale dotyčná hovořila o max rychlosti takto: a aj tak mám iba málo švihov kde mám maximálku niečo cez 60km/h. A v tejto rýchlosti fakt už nemám potrebu zrýchliť šliapaním do pedálov

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    A tím se snažíš uhrát co? Že kdyby měla osazenej těžší převod, tak se jí to bez šlapání rozjede rychlejš?

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Amen

                                                    0 0
                                    • Toman  

                                      No, jo, ale každému není 22 jako tobě, takže ten kašpárek přijde vhod, ne vždy si chce člověk dávat, někdy jedeme na výlet, takže i intenzitou na pohodu. Ale ty popisuješ ironicky, jakože do kopce jede úplný kvas, aby mohl z kopce zakládat šajbu jako prase a na to potřebuje i na bajku i 48 / 11. To s tebou souhlasím, je to nesmysl.

                                      0 0
                                  • Haryk  

                                    Ty, mně ty výpočty připadají nějaký ujetý

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pravdu díš… Těch 60km/h je tam už při 110rpm, což je na jízdu z kopce celkem normální kadence… A při 85rpm tam bude přes 46km/h.

                                      0 0
                                      • Haryk  

                                        Hlavně bych chtěl vidět ten kopec, kde bych roztočil na 29 – tce převod 44 – 11 na (90 – 100)RPM. U mě, saláta, by přicházel v úvahu jedině sjezd ze střechy naší bytovky…

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Výpočty vám s Harykem ani jednomu tedy moc nejdou.

                                        Tak třeba 212cm obvod (psal že počítal pro silniční plášť, což ± odpovídá nebo je nepatrně více než 26" bikový dle konkrétní situace):

                                        85ot./min: 36/11 * 85/60 * 2,12 * 3,6= 35,4km/h

                                        110ot./min: 36/11 * 110/60 * 2,12 * 3,6 = 45,8km/h

                                        Pro 29" psal + cca 9% navíc (což ± sedí) a tedy 38,6km/h (85ot./min) a 49,6km/h (110ot./min).

                                        60km/h při 110rpm potřebuje obvod kola 278cm, tedy 35" kolo.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Tak si to přečti ještě jednou a pak se omluv :).

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já problém pochopení toho co napsal narozdíl od tebe nemám a 9% přičíst zvládnu (tedy že jemu vyšlo 46,65km/h).

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              To jo, ne že bys argumentoval výpočtama 36/11 převodu na moje převodu 44/11 :).

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Já narozdíl od tebe nejsem jasnovidec, tedy postupně jsem přepočítal všechny ty jeho výpočty, že jsou správně.

                                                Tedy jak pro 36/11 (kde dělal hlavní závěr, že může být 36/11 málo), tak i pro 44/11.

                                                Na kterou část jeho převodů jsi reagoval ty nemám tušení, protože jsi to nenapsal a neodpovídalo to ani jednomu.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tak sis měl postupně přepočíst všechny, než napíšeš, že ty moje jsou blbě, když to přepočítáváš od konce :D. Zajímavý je, že ty moje výpočty 44/11 odpovídaj tvým výpočtům 44/11.

                                                  0 0
                                        • MlokCZ  

                                          A pro 44/11:

                                          85ot./min: 44/11 * 85/60 * 2,12 * 3,6 = 43,2km/h

                                          a + 9% pro 29", tedy 47,1km/h.

                                          Tedy všechno co tam spočítal má ± dobře.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Zajímavý je, že když ti vyšlo 47km/h, tak jeho výpočty jsou ± dobře, když psal 42,8km/h a mně výpočty nejdou, když jsem psal přes 46km/h.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak tedy problém pochopení psaného textu, zkus to znovu.

                                              Když píše, že pro 29" je to +9%, tak si těch 9% taky musíš k těm 42,8km/h přičíst…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Dole psal, že to „tak počítal“, tak bych to chápal že tohle už je teda pro bajk spočtený… Jinak moc nechápu, proč by do diskuze o MTB tahal silničku s 44z převodníkem… Ale je fakt, že na BF bych se už nedivil ničemu :D.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Silniční plášť a 26" bikový mají ± stejný obvod, takže je fuk pro co z toho to bude počítat.

                                                  A dle 9% rozdílu bylo taky zcela jasné pro jaký zhruba obvod to počítal.

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak si to přečti kousek výš, řešil se výslovně převod 44/11 na 29eru.

                                                    0 0
                            • Bafoon  

                              29er mtbčku a dokonce aj na 29er FS :-)

                              0 0
                          • tomxxx  

                            Ono je to tim, že na XC závody nejsou těžké převody vůbec potřeba a na maratony pro 99% lidí taky ne. Já snad převod 11/44 nezařadil na závodě nikdy.

                            0 0
                          • Toman  

                            Souhlas!!

                            0 0
          • yetti  

            Nedávno jsem viděl nějaký dokument, kde porovnávali jak se na TdF šlapalo na Mount Ventoux v posledních čtyřiceti letech. Bylo tam krásně vidět, jak se dřív lámaly těžké převody a dneska tam šlapou jak motorové myši, ale přitom rychlost stoupání je už třicet let skoro stejná. Rozdíly byly naprosto minimálné, přestože technika od té doby udělala šílený pokrok.

            0 0
            • JakeF  

              Stejným způsobem taky udělala pokrok technika odhalování dopingu :D. V tý době museli bejt nafetovaný neskutečně… Každopádně podle tohodle bych vůbec nesrovnával.

              0 0
              • kubad  

                nafetovaní čím?

                spousta syntetických sraček tehdy neexistovalo

                a vážně si myslíš že dnes je to čisté?

                0 0
                • JakeF  

                  To si fakt nemyslim, ale myslim si, že to v tý době bylo ještě horší… Už jen právě proto, jak říká, že se jezdily podobný časy, přitom dnešní 7kg silnice jede úplně jinak, než starý oceláky…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    vždyť jsi ve vedlejším vlákně psal, že na kole nezáleží.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Určitě jsem to nenapsal v případě 40 let starýho stroje a dnešní top rakety za čtvrt milionu, že?

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Já do tvé duté hlavy nevidím.

                        Takže nevím jak jsi to myslel. Ale nejspíš to bylo jako vždycky. Prostě jsi nemyslel a napsal blbost.

                        Pak by trvalo 3 hodiny a 20 příspěvků, aby jsi to uhrál na remízu.

                        Dneska ale nemám náladu.

                        0 0
                  • JSt  

                    spis to dokazuje, ze ty dnesni 7kg silnice jedou lip jen na pocit. ve finale je vcelku jedno, na cem jedes. ;-)

                    0 0
                • tomxxx  

                  Neexistovalo…nech mě abych se zasmál. S jistými druhy dopingu se experimentovalo už za války. Před třiceti/čtyřiceti lety byl doping snad nejhorší. Podívej se třeba na Kratochvílovou. Nechci nikoho obviňovat, ale jako ženská rozhodně nevypadala. Tesťák byl v plnym proudu.

                  0 0
                  • Tina  

                    Kratochvílová v nedávnom rozhovore povedala, že nikdy nedopovala. Základ bol vraj tvrdý tréning v posilňovni čo sa podpísalo na jej postave a beh v plynovej maske.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      To sse divím, že jim do rozhovoru nevyvalila, že sypala jak králík.

                      0 0
                      • kubad  

                        ono je to složité,jiná doba státem(režimem) řízený vrcholový sport.

                        otec v té době dělal taky vrcholový sport (Dukla) veslování na nejvyšší úrovni(2× olympiada 68/72) a prostě sám neví čím ho cpali, navíc spousta lékařských testů výzkumů.

                        přišel doktor tohle jim dal tohle píchl vůbec nevěděl co dostával.

                        0 0
                    • yetti  

                      U ní bych spíš věřil tomu, že bude něco jako Caster Semenya – genetický testy se tenkrát nedělaly :-)

                      Na druhou stranu za komančů byl doping na reprezentační úrovni centrálně řízenej a těžko věřit, že by zrovna Kratochvílová byla mimo.

                      0 0
                      • Tina  

                        Ona ale začala dosahovať najlepšie výsledky až keď ju vyrazili zo strediska vrcholového športu. Je však každého vec čo si myslí. Tu je link na článok

                        0 0
                      • karliner  

                        Sextesty se zrovna v atletice provádí snad už 50 let…

                        0 0
                    • tomxxx  

                      Hmm, tak jo, tim pádem nikdy nedopovala. :D

                      0 0
                    • ddan  

                      Já bych jí i věřil… a ona mohla „věřit“ dalším, co kolem ní skákali. A i kdyby někdo něco vytáhl, tak stále budu říkat, že byla dobrá.

                      To samé u Lence, čím vším prošel a v jaké „konkurenci“ jezdil – tak je u mě stále ten co to vyhrál. Stačí si vzít, co se vše postupně „vytahuje“, kolik jich jelo čistých…??!! Prostě byla taková doba, kdy k tomu byli v podstatě donucení – pokud chtěli něco zajet. Tím to je to ale neomlouvá – to musím taky říct.

                      Spíše ale nadávám na ty soudruhy, co jim šahají na úspěchy a tak neskutečně je úplně jsou schopní veřejně sundávat. Po tolika letech – po takové době, zvláště když svět vidí, že byli jedni z mnoha!

                      Souhlasím, aby ukázali, ty ty ty jste nebyli férový. Ale poté už to měli nechat tak. Věřím, že na ty „čisté soudce“ by se taky něco našlo!

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      A injekce velkých dávek vitamínu B.

                      A jak jednou řekla, alespoň si vždycky myslela, že ty injekce jou jenom béčko.

                      0 0
              • yetti  

                Prostě jsem chtěl jenom říct, že kadence ježdění je spíš otázka zvyku. Dříve se jezdili těžší převody než dneska a jezdilo se takřka stejně rychle. Takže kadence šlapání na celkový výkon jezdce podle mě nemá skoro žádnej vliv

                0 0
                • JakeF  

                  To je možný, jen mi to nepřijde úplně ideální příklad. Každopádně tím spíš pokud to nemá skoro žádnej vliv na výkon, tak je rozumnější jezdit vyšší kadence, protože to je šetrnější ke kloubům a i k pohonu kola.

                  0 0
                  • kubad  

                    s kolenama souhlas, s šetrností k pohonu bych byl velice opatrný, naopak si myslím že čím víc točíš řetěz tím víc se opotřebuje :D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Zase je v něm ale menší síla a minimálně u mě díky tomu využívám líp rozsah kazety, takže jí nevyhazuju kvůli sjetejm dvoum nejtěžším pastorkům. Ale jo, o to už moc nejde, kloubů bude člověk litovat víc, než pár stovek za kazetu :D.

                      0 0
                      • JSt  

                        zase se pletes. ;-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Čím?

                          Že když se řetěz otočí víckrát, tak při stejný wattáži je to menší síla?

                          Že já využívám líp převody na kazetě?

                          Že člověk lituje víc bolavejch kloubů, než nový kazety?

                          Možná tak o tom posledním by se dalo diskutovat, ale tím bych se na tvým místě nechlubil :D

                          0 0
                      • Necris  

                        Sjeté dva nejtěžší pastorky ? To jezdíte stále na malou placku pane ?

                        0 0
                  • yetti  

                    Já bych to s tím vlivem na kolena. Znám pár starejch dědků, co za svojí aktivní kariéru lámali tak těžký převody, jaký si dneska neumíme ani představit a jejich kondici a zdraví bych chtěl mít :-)

                    Cyklistika je na klouby celkem šetrnej sport – pokud se teda nezrakvíš pádama

                    0 0
                    • Lister  

                      Tohle je dané hodně geneticky, někdo má kvalitní chrupavky a klouby, někdo méně. Když lámu těžší převody, tak kolena bolí opravdu hodně, občas i tak, že pak sotva chodím.

                      0 0
                • Tina  

                  Kadencia má podľa mňa vplyv na dlhotrvajúci výkon a následnú regeneráciu, prípadne opakovaný dlhotrvajúci výkon. Krátke stúpania je lepšie a optimálnejšie vyšliapať na ťažšom prevode za využitia zotrvačnej sily. V dlhšom stúpaní (viac ako 10min) však už môžeme mať problém a efektivita „lámania“ ľažkého prevodu bude nízka. Na pretekoch na ťažkom prevode nedokážeme už efektívne zrýchliť a zachytiť prípadný nástup súpera, t.j. krátke a rovnako strmé stúpania v Alpách sa v našich podmienkach dajú vyšliapať na ťažších prevodoch ako keď máme na vrchol ešte 10km ;).

                  Ďalším problémom je podľa mňa aj regenerácia po vysokom a silovom svalovom výkone na ťažkých prevodoch. Vyššia kadencia je menej namáhavá pre svaly nôh a preto je vhodnejšia nie len pre dlhé stúpania, ale aj na etapové preteky typu TdF.

                  Kadenčné jazdenie sa IMHO nedá efektívne praktizovať zo dňa na deň. Je potrebné „natočiť“ veľa hodín na bajku (najlepšie na silničke na valcoch ešte pred sezónou). Takže aj niekto považuje svojich 60ot/min za optimálne a odrazu mu niekto povie aby točil 90+ ot/min tak sa bude diviť, že to nie je možné, že šliape do „prázdna“.

                  Pre miestnych odborníkov (čítaj rýpalov): Tento príspevok je môj osobný názor (nikomu ho nevnucujem) vychádzajúci z osobných skúseností, rád trénerov a načítaných informácií z rôznych zdrojov. Už roky jazdím hodne kadenčne, ale moje začiatky na bajku boli asi ako u každého v znamení nízkych otáčok.

                  0 0
                  • karliner  

                    Tvůj pohled na věc vysvětluje, proč Lance vždycky Ulleho na TdF vydrtil. Trénovali i sypali +/- stejně (jak se v poslední době ukazuje..), ale Lance jezdil frekvenčně, kdežto Ulle drtil těžké převody.

                    0 0
                    • Tina  

                      Mám taký dojem, že keď Jan zmenil v niektorom roku trénera a začal jazdiť viac kadenčne tak bol medzi ním a LA asi najmenší rozdiel. V roku 2003?

                      0 0
                  • kralovek  

                    zadne optimalnejsie neexistuje ;o)

                    0 0
          • prvniodkonce  

            Pak ti bajkeři sednou na silnici a jdou do 20% stojky pěšky a vyžadujou compacty :D

            Ne, naopak mám pocit, a už jsem to tady kdysi psal, že tady na BF je kadenční policie a minimální povolená kadence je tady 90. Zkrátka je to individuální záležitost a každý si jezdí to, co mu vyhovuje. Existuje hodně úspěšných závodníků, co jezdí těžší převody s nižší kadencí.

            0 0
            • JakeF  

              To je pak otázka, jestli je do tý stojky lepší vzít kompakty nebo to rvát s klasikou na kadenci 40rpm ve stoje zakouslej v řidítkách :). Osobně mám celkem jasno…

              0 0
              • prvniodkonce  

                Znám místa, kde to silově nevybavení jedinci lámou i na 34×25 :)

                0 0
                • JakeF  

                  Takže když si tam hodí klasiku a budou to lámat ještě víc, tak to něčemu pomůže?

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Nebudu se tady asi vměšovat do tématiky tréninku na kole, na to jsou tady jiní. Ale nelze vyloučit, že kdyby dotyční třeba občas trénovali tenzně, tak budou točit rychleji i na klasice.

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Ani já se do toho nebudu motat, ale jednou to tady krásně napsal RT, ze lidi nevědí, ze se dá na ziltce jezdit rychle, točit vyssi kadenci tezsi převod.

                      0 0
                      • obda  

                        Ja to vim a co je mi to platny? Prd. Kdyz zkusim jet rychle, tak se hned odrovnam ;) O utrpeni v prudsim kopci, kde na bajku v klidu tocim 22/34 a na ziletce lamu 34/25 (kde bych tam vzal vysokou frekvenci?) ani nemluvim. Takze s tim „da jezdit rychle“ bych byl opatrnej ;)

                        0 0
            • Toman  

              Individuální to je, jako všechno ostatní. Ale v určité omezené toleranci. V posledních letech je přechod ke kadenci ve všech disciplínách zcela zřejmý.

              Kadence navíc šetří svalstvo, klouby, napadlo tě, že třeba právě v terénu ti malá kadence na hrbaté stezce zastaví kliky, kolo jede méně plynule, silničář bez kadence nezrychlí do nástupu atd. Pouvažuj o tom a nevylmouvej se na lenost.

              I tobě by dokázal sportovní lékař, že rychlejším pohybem při menším silovém podílu nakonec dojedeš dál, rychleji, tedy ekonomičtěji a zdravěji.

              0 0
              • prvniodkonce  

                Já nemám problém někdy objet trénink s kadencí 110, naposled teda vloni no ;)

                O tom, jak dojedu dál, rychleji a zdravěji, trochu představu mám.

                Ale říct o někom, že jede pomalou kadenci, protože neumí šlapat, je stejná blbost jako říct, že jede vysokou kadenci, protože nemá sílu.

                0 0
                • JakeF  

                  Upřesnění pojmů, čemu říkáš „pomalá kadence“? Dejme tomu na rovině bez větru…

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Třeba 70. Ale třeba to, že někdo jede zrovna tenzi, neznamená, že někdy jindy zase pojede s vysokou kadencí. Prostě do cyklistiky patří oboje, já nepopírám, že umět jezdit s vysokou kadencí je důležité.

                    0 0
                • Toman  

                  No, podívej, zpravidla je tomu tak. Kdo neumí šlapat a to jsou všichni začátečníci – závoďáci, většina cykloturistů a starší lidé, tak tihleti všichni tahají šajbu na pomalé, či pomalejší frekvenci šlapání. S únavou padá i kadence a to bez vyjímky i u těch dobře trénovaných s parádním jízdním projevem. Význam kadence je mnohočetný – únava, pohybový aparát, průchodnost kola v terénu, jízda proti větru, zrychlení atd. Už jsi viděl někoho, kdo na 50ot/min půjde to opravdu rychlého nástupu? A na stejné kadenci projedeš elegantně bez ztráty v čase členitý, kamenitý, kořenovitý a hodně zakroucený terén? Jestli si za tím stojíš, tak jsi dobrej a měl bys vyučovat.

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Tak třeba na dráze se zrychluje prakticky z nuly, a to jsou sakra jiné převody. O přejezdu terénu se nepřu, ale někdy je lepší na silnici při nástupu zrychlovat kadenci na jednom převodu než úpěnlivě přehazovat, tak se to často jezdí. V tréninku musí být rychlost, síla a vytrvalost v rovnováze. Kdo sílu netrénuje, tak točí vzadu kašpara, ale závodí se vepředu.

                    0 0
                    • Toman  

                      No, dráha a její některé disciplíny vyžadují opravdu specifický trénink. To jsou metody s promněnnou anebo progresivní zátěží a ty je jako klasický cyklista potřebovat nebudeš, tak se tím netrap. Ti chlapi a baby jsou na to trénovaní. My, většina jezdíme něco trošku jiného.

                      Zkus si nastoupit několikrát po sobě na malé kadenci a velmi silovém projevu. Kolikrát to dáš po sobě, i když dodržíš regenerační a stále stejné pauzy?

                      A je potřeba od sebe odlišit trénink určitých specialit do zatížení závodního. Zde nelze míchat vše dohromady. Na tréninku se věnuješ něčemu, co hodláš vylepšit a v závodě to pak použiješ ve směsi všech ostatních schopností a dovedností.

                      Takže něco jiného je používat těžký převod a nízkou kadennci v tréninku a jinak se toto stejné na tobě projeví v závodě.

                      0 0
                      • prvniodkonce  

                        Souhlas, já myslím tenzi v tréninku, ne v závodě, tam je to většinou na škodu, ale jsou i výjimky, např. při časovce. Ale je to prostě individuální.

                        0 0
                        • Toman  

                          Tak v tréninku určitě sílu ano a to v různých podobách. Např. střednědobá a dlouhodobá silová vytrvalost, která se obvykle jezdí tepově mezi prahy. Pak je to síla dymnamická – kratičké silové záběry s max. úsilím, dála síla s proměnnou nebo progresivní, či střídavou zátěží jako např. rozjezdy z nuly bez řazení, nástupy v sedle přímo z jízdy, ze sedla,na rovině, do kopce ale také z kopce dolů, aby tam byl rychlý přechod do rychlosti pohybu. Pro bajkery mám také silové metody nácviku hrubé síly v členitém terénu. V závodě už pak sílu využiješ do kombinace rychlosti pohybu nohou na klice a s vytrvalostí. Tvá výsledný rychlost jízdy bude vždy určitý a u každého jiný poměr rychlosti, síly, vytrvalosti, taktiky a pohybových dovedností. A ty poměry záleží na trénovanosti těla, na věku, disciplíně, pohlaví atd.

                          0 0
            • DaSnail  

              jak netočíš furt cez 90, tak si 40rpm mudla.

              Jake F rekvencie sú tie pravé, určí najzávodnejší závodník.

              0 0
              • Peslezedirou  

                A Jak F se takový závodník pozná?

                0 0
              • JakeF  

                Tak ono 20% stoupání s klasikou bude těch 40rpm spíš ještě optimismus, pokud nemáš výkonnost závodníka TdF.

                Jinak já zrovna v tomhle dělám dost chyby, i když se snažím se hlídat, pořád si často nechám založenej moc těžkej převod a snažím se to rvát na sílu…

                0 0
              • Toman  

                Tu si určí každý sám, ať už k jeho škodě, či prospěchu.

                0 0
            • Tina  

              A ktorí sú to tí „úspešní závodníci čo točia nižšiu kadenciu“? Napíš aspoň desať z nich.

              0 0
              • prvniodkonce  

                Fuu, deset nedám asi…

                Evans, Ullrich, Sörensen, Kulháč, Svoboďák, Čapíno, Honzis…

                Neznám závoďáky :)

                0 0
                • Tina  

                  Napísala som aspoň 10 pretože si ty napísal, že „existuje hodně úspěšných závodníků, co jezdí těžší převody s nižší kadencí.“ :)

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Já neznám moc závodníků, takže když já si z fleku vzpomenu na 7, tak to vypovídá o tom, že jich skutečně hodně bude :)

                    0 0
              • prvniodkonce  

                Nutno též však poznamenati, že tou nižší kadencí samozřejmě nemyslím 40 ;)

                0 0
                • Tina  

                  Možno by bolo vhodné poznamenať, že tá nižšia kadencia v prípade závodníkov, ktorých si uviedol vyššie je nad 80RPM, čo je pre mnohých diskutujúcich už aj tak vysoká hodnota ;)

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Souhlas, však já tady neobhajuju stání v klikách, ale silový styl jízdy. A pro někoho je zkrátka výhodnější rvát do kopce velkou s kadencí třeba 65 než tam točit dejme tomu 90.

                    0 0
          • Toman  

            Souhlasím s tebou, kadence je základ, ať už jsi jakýkoli somatotyp. I hřmotní jedinci se neučí jezdit kadenčně a kupodivu jim to prospívá. I když to samozřejmě nebude kadence staršího žáka, či kadeta.

            Tazateli musí 40z bohatě stačit. Já jsem vozil na bajku kvůli jemnějšímu zpřevodování na malých pastorcích přeskládanou kazetu, kde byla 13, 14, 15, 17, 20, 23 atd. a nikdy mi nikdo z kopce neujel. Tedy pokud by šlo o cíleně zaměřený závod ve sjezdu na sfaltu, tak by mi asi ujeli, ale v běžném terénu a na horských asfaltkách neujeli.

            Naopak si myslím, že použití dvoutáce se přichází o nějaký ten převod na opačném konci a kdo jezdí kadenčně i nahoru, tak mu bude 22z na malé chybět. Frajeři takovou lehkou šajbu nepotřebují, buď na to mají výkonnost, anebo ještě nejeli pořádný, prodký kopec. Toť můj názor. A kopců, kdy jsem byl rád, že mám k dispozici 22 / 34 jsem jel nepočítaně.

            0 0
            • tomxxx  

              Otázka je, jestli je lepší jet 22/34 nebo tlačit, ale podle mě, kdyby potřeboval takový převod, tak by to vyřešil 24/36

              0 0
              • Toman  

                Vždy je lepší jet, už pro ten pocit, že jsem stoupání vyjet a nemusel tlačit. 22 / 34 je pořád o něco lehčí a mám na trojtácu jemněji odstupňováno. Ale ať si každý jezdí na čem chce, jsou třeba mladí, silní a tak utáhnou těžší šajbu než já.

                0 0
              • JakeF  

                Pořád je lepší jet. Na krátký stoupání možná budeš rychlejší, když poběžíš i když se odečtou časy seskočení a naskočení, ale pokud nejsi trénovanej na ty změny šlapání x běh, tak se to na nohách daleko víc podepíše…

                0 0
          • v POHODÌ klokan  

            No třeba já jezdím nejčastěji kolem 70rpm a maximálně 100. Nějakých 130–140 dosáhnu při maximálním snažení z kopce, víc ze sebe prostě nedostanu :-) Když vidím třeba Cinka, jak jezdí, tak to vůbec nechápu. A to si myslím, že mám naježděno už poměrně dost na to, abych poznal, co mi vyhovuje. Ale kolena trpí, to je taky fakt :-(

            0 0
            • Peslezedirou  

              BTW Cink je představitel drtiče velký pily?

              Kadenci jezdím asi průměrně, žádný extrém směrem nahoru nebo dolu, jednou jsem se potkal na silničce s Radiusem a od té doby vím, jak vypadá vysoká kadnece, i když jel ze sedla tak měl kadenci jak já z kopce :-)

              0 0
    • ddan  

      jsem se Sramem spokojený a nevěřím, že nemá dostatečnou životnost. Mám na 29-tce 38×24 s 11–36 a mají hrubě přes 10tis.km Řetěze jsem měnil cca po 1500–2000km a nechával jsem si je. Teď už nový nedávám, a jedu s nima druhý kolo a zatím žádný problém. Snažím se co to de využívat všechny převody. A co se týká počtu zubů, tak 38 stačí bohatě. Na 26-tce jsem měl 39×26 s 11–36 a taky mě to stačilo, ale záleží co a jak s tím jezdíš :-).

      Takže vůbec bych se Sramu nebál – za sebe, nedám na něj dopustit, ale to je věc názoru a jinak nevěřím, že budeš schopen rozeznat rozdíly, pokud bude vše dobře seřízený.

      0 0
    • tomxxx  

      Ty bláho, tak jestli ti nestačí 45 zubů v terénu, musíš mít nohy jako bejk.

      0 0
      • lukysheck  

        Tak v terenu asi ne, ale u nas jsou kopce jako krava a chvili sotva utahnu 24 zubu ale zpatky mi skoro nestaci 45:-). A uplne nelogicky chci 2×10:-).

        0 0
        • Singlespeed  

          Klasika, jsi marketingovými odborníky pomatený biker… :-o. Kašli na současnou módu a jezdi dál trojplacku.

          0 0
        • Lister  

          Takže budeš 90% času točit malý převodník a pak si občas budeš moct přišlápnout z kopce dolů, abys jel místo 45km/h 47km/hod???

          0 0
        • tomxxx  

          Tak on horák je prostě do terénu a 2×10 taky, pokud si nadšenec do to mastí po asfaltu padesátkou, tak si A)kup silničku B) nech trojplacku. Dvojplacka se 42 zubama na velkym převodníku, nebo víc je podle mě blbost a ztrácí tim smysl, jen přijdeš o lehké převody, ale výhody dvojplacky nevyužiješ.

          0 0
    • Lachtis  

      Já měl na své 26tce 38X24, kazeta 11–36 a velká pila mi přeci jen chyběla… nakonec jsem si koupil a vyměnil velkou pilu za 40z a nyní jsem max. spokojený. Do terénu mi to bohatě stačí, ale samozřejmě na silnici je max. kolem těch 45 km/h a kámoš s klasickou 3plackou (44z) mi ujíždí – myšleno z kopce :-D.

      Jinak se SRAMEM jsem taky spokojený, předtím jsem měl Shimano a Sram mi asi vyhovuje více, ale to věc názoru.

      0 0
      • ddan  

        Že ti bylo na 26-tce 38×24 s kazetou 36–11 už málo věřím. Já mám vyzkoušeno 39×26, s tím, že kolo bylo stavěno jako chrtí full.

        0 0
        • Lachtis  

          JJ, těch 38X24 je ideál na 29tku. Já mám chrtí HT a s kazetou 11–36 je podle mne ideál 40X24. Se 40 zuby už se dá jet rychleji a 24 potřebuji, jelikož často jezdím kopce, kde 26 či snad 28 by bylo smrtelné. Jen škoda, že sram žádné takové kliky s těmito převody nedělá…

          0 0
          • JakeF  

            Protože by to řadilo na houby…

            0 0
            • Lachtis  

              řazení X7, hazka X9, smyk X7, kliky Sram 1250 40X24 (velká pila gebhardt), kazety Sram 1030 11–36 a řadí to naprosto bez problému jako s origo 38X24, takže toto tvé tvrzení nemohu potvrdit…

              0 0
              • JakeF  

                Když myslíš… Chtěl bych to vidět někdy v ostrým nasazení, když člověk potřebuje přehodit těsně před sjezdem, aby nejel sjezd na malou…

                0 0
          • Lada,s  

            Vozím 40/26 a je to pro mě na 26" akorát. Možná v rychlejších pasážích je te 40 už na hraně, ale nevadí mi šlapat kadenčně, takže pohoda.

            0 0
            • destr  

              Já teď dávám 38 zubů místo 42 na 26, tak sem zvědavej jestli mě to bude chybět. Ale zase na druhou stranu už skoro nebudu používat malou :-D

              0 0
              • Turbo  

                Na svým 26" biku vozím 2×9: 39/26 a vzadu 11/32 Na xc je to v pohodě. Utočím to do cca 40 km/hod, vyjedu vše.

                Pořád uvažuju nad 1×10 nebo 1×11 ale je to kompromis v odstupňování převodů u tý xx1 (což je dost blbý) a trošku by se mi zmenšil rozsah v případě 1×10 docela dost když vezmu kazetu 11×36.

                Když přejdu na komplet 2×10 tak si polepším odstupňování a nově má SRAM řazení s ložiskama i u X9 a X7 :-)

                Hmm asi na to peču a počkám na elektriku jak se to vyvine :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to moc turbo nejsi…40kmh utocim na 32/11 vpohode…na 50kmh uz se musim snazit a soustredit na slapani abych se nekatapultoval:)…s 39z pilou je 40kmh takova pohodicka:)

                  0 0
                  • karliner  

                    Jestli počítám dobře, tak na 50 je kadence skoro 140?

                    0 0
                    • JakeF  

                      A to je nějakej problém?

                      0 0
                      • karliner  

                        Přijde mi to tedy dost, ale předpokládám, že ty ji točíš ráno cestou pro rohlíky.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Krátkodobě se to dá… Že by chtěl někdo dlouhodobě jezdit 50km/h na bajku, na to jsou tu jiní experti :).

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            vyjimecne s tebou souhlasim;)

                            0 0
                          • karliner  

                            Ale jo, chvíli, z kopce… Pak to asi musí přestat bavit každého :-)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              tak ono nejde o to zda z kopce nebo na rovine ne?…pokud mas vykon, tak 50kmh na bajku na rovine das a kratkodobe i na vysokou kadenci..pokud ten vykon nemas, tak to nedas…z kopce potrebujes jenom o neco malo mensi vykon, ale to zda jde takova kadence utocit nebo ne je to, co se zde resi…

                              0 0
                              • Turbo  

                                Tak mám asi tedy mrzkej výkon. Na 26" biku převod 39×11 a dlouhodobě na rovině dám těch 30–35km/h s kadecí cca 90, 40km/h se nedá dlouho vydržet.

                                Z kopce utočím 45km/h pak točím, naprázdno.

                                Asi jste jinej level, no…

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tak ale vidis, ze na tech 40Km to chvili jde…kdyby ses hecnul, tak tech 50Kmh z kopce taky vytocis…pri tomhle slapani ani tak nejde o vykon, protoze jenom malo lidi ma pri (od oka) 140rpm jeste nejakou silu…

                                  Abych nedemonizoval, posledne jsem trochu pospichal na sraz. Na 10Km jsem tocil prevazne prevody 32/15 a 32/13 s prumerkou chabych 23Km/h (bylo tam vice mist kde jsem musel zpomalovat, prejezdy, podjezdy, tereni nerovnosti:) Kdyz se dalo jet, tak jsem tam mel tech 302Km/h.

                                  Stejnym stylem jsem si dal „prejezd“ po asfaltu cca 4Km s prumerkou 26 (ano, je to prumerka jenom na ty 4Km) a opet na 32/13 nebo 32/15…32/11 skoro nepouzivam:)

                                  Nevim jestli je to pro tebe dlouhodobe, pul hodky skoro nic neni, ale abych jel dele kolem 30Km/h, tak na to nemam motor a moral:)

                                  0 0
                    • Smazaný účet  

                      no..je…neni to kadence na cely den, ale kratkodobe to utocit jde, ne? kilometrik az dva… Taky nemam celopero abych krajel prumery na silnici:)

                      (v realu to bude trochu mene, protoze mam buclate gumy)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jinak teda jsme chtel poukazat na to, ze prevod 39/11 pri 40kmh nemuze byt zadny problem co se tyce kadence…

                      0 0
                    • JakeF  

                      Jsem si to pamatoval blbě, jsem myslel, že to bylo jenom 182 :D.

                      0 0
                      • karliner  

                        Ten Polar bych na tvém místě běžel reklamovat ;-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tohle bylo ze srandy na lehkej převod ;). Normálně tak do těch 130rpm, ono při převodech na silničce je málo sjezdů, kde se dá jet rychlejš.

                          0 0
                      • Ruprt2  

                        Magnet se dává jenom na jednu kliku vole!

                        0 0
                        • JakeF  

                          Proč se tak moc ponižuješ?

                          0 0
                        • ddan  

                          já bych řek, že měl trojpřevodník s trojklikama :-) a když zapojil tu třetí nohu, tak se už hold polar zbláznil no…

                          0 0
                      • Peslezedirou  

                        Jaku, co takhle malá sázka, o koutskou dvanáctku?…Myslím, že jsi z Hořovic, tak to tam nebudeš mít daleko. Sjezd z Hradce do Hostomic, jen by mě zajímalo kolik tam dokážeš vytáhnout max rychlost směrem dolů do Hostomic. Když jsem tam jel minulý rok, tak jsem tam vytáhnoul 80km. Na žiletce mám kompakty a tenden bylo bezvětří, takže ideál.

                        0 0
                        • karliner  

                          s převodem 50×12 to odpovídá kadenci něco přes 150. To tam Jake vytáhne přes kilo :-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jsem psal, že to bylo ze srandy na lehkým převodu…

                            0 0
                          • Peslezedirou  

                            I ty to když tak kus, vážně mě to zajímá kolik se tam dá vytáhnout, co si pamatuju tak jsem přestal šlapat kolem 55–60km a zalehnul…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak jestli jsi ani nešlapal, tak už vůbec o čem to je? Akorát dokážeš, že jsi těžší :D.

                              0 0
                              • Peslezedirou  

                                No hele vážím asi 69kg, neber to jako nějaké dokazování něčeho o to mi fakt nejde, vážně mě zajímá kolik tam trénovaný člověk dokáže vytáhnout s compaktama, když dokážeš stále přišlapávat..…jes­tli nepiješ pivo tak ti koupím kofolu :-) do půlitru…

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak to jsi lehčí :D. Já mám vepředu klasiku… A šlapat na těch 80km/h už stejně moc efektivní není. Spíš jsem dneska plánoval dát si to z Hostomic nahoru přes Kuchyňku.

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Už jsi to prubnul?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Ne, úplně jsem na to zapomněl, honění maximálek z kopce po asfaltu mě nějak nebere a ani to není zrovna na trasách, který jezdím…

                                      0 0
                        • JakeF  

                          A k čemu to bude dobrý? Pojď to zkusit obráceně :).

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            K ničemu…jen mě to zajímá, kolik se tam dá udělat. Minulý rok jsem to vytáhnul díky zalehnutí, nad 60km, už pro mě bylo šplapat neefektivní. Letos jsem tam jel když byl na jaře nejsilnější vítr a měl jsem problém jet 40km…směrem nahoru moc nejzedím, skoro vždy ze směru od Dobříše, vracím se tamtudy z Neveklova…

                            0 0
                  • jIrI___  

                    40 km/h je pro mě limitní rychlost na 38/11. Když ve sjezdu vidím na tacháči tohle číslo, tak vím, že ani nemá smysl začínat šlapat :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      to je jina vec…v terenu neslapu se sjezdu skoro nikdy…na asfaltu od nejakych 35kmh taky ne..nechce se mi:)…ale nic to nemeni na tom, ze to jde…

                      0 0
                  • Turbo  

                    Good joke.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Má pravdu… Vždyť 40km/h je na 39/11 skoro přesně 90rpm, což je na rovinu a do sjezdů do vysokejch rychlostí spíš nižší kadence…

                      0 0
                      • Turbo  

                        Na bika mi ta kadence přijde ok. Já si snad na zkoušku vrátím čidlo kadence a projedu to. Pro mě i těch 50 bude sakra dost to utočit. Krátkodobě jasně, že utočí borec i 150rpm… :-)

                        0 0
              • Lada,s  

                Tak uvidíš no. Na XC co jezdíš to asi bude OK, ale na nějaký rychlejší závod je i ta 40 už tak tak. Zrovna nedávno mě na závodě kucí málem orvali na asfaltu z kopce, protože založili vpředu 44 a frčeli. Já s 40z jsem motal jak debil a stejně mě skoro ujeli :-D

                0 0
                • Turbo  

                  No na takovým marathonu při jízdě v háku to už není jaksi ono, to už by chtělo aspoň těch obligátních 42…

                  Je to jen na tobě co od toho čekáš a co jezdíš.

                  0 0
                • JakeF  

                  No jo, to je tak, když někdo závodí na bajku po asfaltových sjezdech, žejo…

                  0 0
                  • Turbo  

                    Ono se to hodí pomalu i na KPŽ…

                    0 0
                    • JakeF  

                      O tom jsem přesně mluvil :D.

                      0 0
                      • Turbo  

                        Takže je to dobrá výmluva, že KPŽ nejezdím, protože na to nemám velkou pilu? :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Já ho jel posledně s 38z velkou a jediný, co mi chybělo, byla výkonnost a lepší zvládnutí horka. Takže ne :D.

                          0 0
                          • Turbo  

                            Ach jo :-)

                            Moment, ty máš 29ku?

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jo :). Ale ani nevím, jestli jsem tam vůbec někde hodil 38/11, jel jsem teď Karlštejn a tam žádný dlouhý šlapavý sjezdy nebyly, neviděl bych tam problém s 39/11. Ale stejně moc nevidím důvod KPŽ jezdit, je to o ničem, akorát starty o život.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Já sem teď jel svoje první KPŽ a zrovna starty mi přijdou férový. Ty bys byl schopen startovat v první, nejhůř druhý padesátce, ne? Tak co je o život?

                                0 0
                                • bosmilan  

                                  dneska je v modě říkat,že KPŽ je o ničem,atd…přitom to jsou závody jako většina dalších

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    No to nedokážu posoudit, ale rozhodně šumava byla technicky nejlehčí závod co sem jel a to celkem o hodně lehčí. A netajim se, že mi to tak vyhovuje. Techniku nemám buhví jakou, spíš žádnou a když se utavim, tak tohle jsem schopen dojíždět se ctí, narozdíl od jinejch méně komerčních závodů.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    KPŽ ale je o ničem :D. Na celý trati jediný místo, kde bylo potřeba jít za sedlo a nakonec i tam by to šlo bez toho, kdyby mi tam nepřekáželi ti, co to pro ně byl vrchol techniky :D. A to jsem jel celkem vepředu, kde přecijen většina lidí aspoň trochu jezdit umí…

                                    0 0
                                    • Turbo  

                                      +1 Nechci KPŽ nějak odsuzovat, ale třeba oproti ČP je to co se týče techniky nebe a dudy.

                                      0 0
                                    • karliner  

                                      Já myslím, že ty bys dokázal hubou vyhrávat i svěťák.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Potrefená husa? U mě si každej může najít, co jezdím… Když si srovnáš KPŽ se závodama typu Trilogy nebo ČP XCO a XCM, tak má blíž k cyklokrosu, než k nim :D.

                                        0 0
                                        • bosmilan  

                                          Je třeba ale porovnávat KPŽ s CMT,Galaxy a podobnýmy seriemy a ne s ČP,Etapáky a pár delšíma závodama.

                                          0 0
                                        • karliner  

                                          Ještě do toho porovnání přidej cílovou skupinu, na kterou kdo míří.

                                          Nemyslím, že rideři tvého skillu a výkonnosti by se měli pohoršovat nad technickou úrovní tras určených primárně masám a výletníkům.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            A vždyť já to chápu a nikomu ta zaměření neberu… Jen jsem vysvětlil, proč tolik lidí říká, že je KPŽ o ničem. Nakonec závodit se dá i na asfaltu…

                                            0 0
                                • JakeF  

                                  Nemluvím o řazení… Ale třeba teď na Karlštejně (startoval jsem s B15 z první lajny) těžce nezvládnutý, auto jelo pomalu, takže se to nemohlo roztrhat, každou chvíli někdo změnil stopu a pak těsně před tunýlkem mě tam jezdec vedle mě zavřel takovým způsobem, že jsem byl zapřenej mezi ním a tím na druhý straně a akorát se snažil udržet na kole. Kvůli 3 vteřinám na 2h závodu, to má smysl? A neuděláš nic, protože všude kolem máš lidi na 20cm od kola. Na normálním závodě se to prostě odstartuje do kopce a nahoře to máš rozsypaný. Ze 3 KPŽ, co jsem jel, jsou 2 starty po rovině, to druhý jsou Trans Brdy a tam jsem taky viděl po startu ošklivej pád.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    JJ já měl štěstí, že sem jel jen šumavu a tam je to po široký asfaltce do kopce, takže pohoda. S ostatníma lidma sem neměl větší problém než jinde. Karlštejn sem slyšel, že je blbej na startu…

                                    0 0
                  • Lister  

                    No jo, to je tak, když někdo závodí na bajku…

                    Ale tak každý máme své postižení.

                    0 0
          • ddan  

            Je to fakt věc názoru a jak to komu sedne… :-). Ale to co píšeš je si myslím pomalu už zralé na 3× než 2×. 24z u 26-tky s možností 36z na zadu mi přijde už málo – ale je to fakt jen osobní názor. Zkoušel jsem už pořádné stojky a problém byl spíše ve zvládnutí excelentní techniky, aby to neprohráblo a člověk to vůbec ustál bez zvedání kola.

            A pokud bych potřeboval jak píšeš alespoň 40 a nutně malou 24 – tak je to podle mě už hodně velký skok. Hodně dořazuješ, to už musí být plynulost v háji. Pak nevidím už při této potřebě výhodu 2× a raději bych šel do 3×, kde získáš daleko plynulejší skoky, které ti budou nohy daleko lépe snášet.

            0 0
            • tomxxx  

              Já vůbec nechápu, k čemu ta 3×10 je. U 3×9 je plynulost dostačující a rozsah větší. Osobně se mi furt 9×3 zdá na dlouhý závody to nejlepší.

              0 0
              • JakeF  

                Na dlouhý závody právě trojplacku nepotřebuješ už vůbec, protože tam to fakt nehrotíš tak, abys potřeboval nejtěžší převod.

                0 0
                • tomxxx  

                  To jo, já spíš myslel ty lehký, páč na nějaký 24hodinovky, nebo 200km se kašpárek hodí. Já jezdim jako pračka, takže ho využiju dost často. Pravda je, že nejlehčí mám 32×22 a podle mě je to poslední převod co se dá točit, cokoliv lehčího (34kazeta) je zbytečnost.

                  0 0
                  • JakeF  

                    No a s 10sp máš vzadu 36z, takže když budeš mít 40/26, tak bys neměl mít problém. Ono i kdybys dal 42/28, tak to nebude moc velkej rozdíl a na většinu situací to stačí.

                    0 0
                    • tomxxx  

                      No možná to někdy zkusim. Rozhodně s novym kolem, nebo až dojezdim stávající řazení do mrtva.

                      0 0
                    • Necris  

                      28 už nemusí být pro každého, zvlášť na horské závody.

                      0 0
                      • JakeF  

                        A hned o kousek níž ze sebe koukám děláš blbce podruhý… Vždyť psal, co teď jezdí za převody, nikde nepíšu, že by 28čka měla být pro každýho.

                        0 0
              • ddan  

                Jen jsem reagoval, pro mě je 40×24 už velký skok – jen osobní názor a schválně jsem psal poté jen 3× a s jakou kazetou si už musí každý zvolit sám. Mě vyhovuje 2×10 kdy po srovnání mezi 26/29 volím pro 29 nakonec 38×24 s 11–36. A to jsem uvažoval ještě o 36×24, kdy by se dalo více využívat jen velkou – nakonec ne.

                0 0
              • Lister  

                3×10 má třeba jednu výhodu v tom, že při použití 36z kazety toho najednou mnohem víc utáhneš na prostřední pilu a nemusím furt drtit malý převodník, kterému to rozhodně nesvědčí.

                Tady je to samý závodník a všichni mají asi nohy jak bejk, ale já jsme za malý převodník často velmi rád, máme tu kopce, kde není problém jet třeba 90 minut stále dokopce s průměrným sklonem kolem 10% a tam jsme za malou placku často velmi rád a občas řadím na střední.

                Kdybych měl 2×10 tak jezdím naprostou většinu času jen malý a velký řadil minimálně – zkoušel jsme to a nesedělo mi to.

                0 0
                • pepek  

                  Tady je to samý závodník – přesně. Nikdo udajně malou vůbec, ale vůbec nikdy nedává, tak bys řekl, že se těch malých placek musí všude válet-a když ji pak po někom chceš, tak nikdo plonkovní nemá :-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Když si pro ní přijedeš, tak jí určitě někde vyhrabu ;).

                    0 0
                • Lada,s  

                  Mě prostě na 3×9 štvalo že jsem furt vepředu řadil mezi střední a velkou. Teď s 40/26 jezdím většinou na velkou, a až když jde do tuhého tak shazuju na malou. V tomto má pro mě dvouplacka přínos.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  porehazovani o pilu je vopruz, jak pises…proto jsem velikou zahodil a vozim 32/22 a jsem rad…ale jizdu na malou placku rposte plasanum z polabi nevysvetlis:))))

                  0 0
    • nox159  

      pri rychlostech nad cca 50–70km/h se uz stejne z kopce nevyplati slapat ale mas lepsi zalehnout…

      jinak pokud si 2placka nevyhovuje tak jezdi dal 3placku ovce :D

      0 0
      • borda  

        Clovece, mam tri kola a na vsech trojplacku. Takze jsem nejen starej, ale i ovce, jo? No abych si na tebe pomalu nedoslap :-D

        0 0
        • JakeF  

          V pohodě, on tím jen chtěl říct, že neumíš šlapat :D.

          0 0
          • borda  

            Jo, takze kvuli blby marketingovy masirce mam na dvou kolech menit komplet xtr, vcetne dualu, ktery na desitku nesezenu. Navic jedno z tech kol je krosovy, tam bude dvouplacka ideal. A treti je zimak s osmickou, uplne se klepu na to do toho rvat prachy jen pro to, abych na b-f vypadal, ze umim slapat ;-)

            0 0
        • nox159  

          doslapni si na co chces, mozna sem to blbe napsal nebo ty blbe pochopil tak znova.

          pokud ti dvojplacka nevyhovuje, dej tam 3placku a nepodlehej marketingu ovce

          0 0
    • Hynas  

      Vyměním svůj 24 převodník SRAM za 22-zubový. Nabídněte.

      0 0
      • Haryk  

        Něco jsem našel, je to shimano, je jetý, ale vypadá dobře.

        0 0
    • javormartin  

      Myslím si, že na tvoje použití bude ideální spíš ta trojpila. Já osobně jsem přešel z 2×9 na 2×10. Mám na 26" 40×28 s kazetou 11–36 a jsem moc spokojenej. Z kopce se dá efektivně šlapat do cca 56–58, pak je už lepší jen zalehnout a v terénu to je v pohodě. Myslím si, že ta 40 je lepší jak 42, protože se dá jet hodně kopců na velkou, až jen ty delší opravdu prudké znamenají nutnost přeřadit na malou. Samozřejmě záleží i na tvé kondici. Protože přeci jen převod 28×36 je lehce těžší než 22×32…

      0 0
    • Georrge  

      s nízkou kadencí tady neuspěješ :) a nevysvětlíš jim že když drtíš do kopce, tak pak jsi rád že jedeš zkopce ale na kadenční šlapání nemáš moc chuť, chceš nohám trochu odpočinout, takže ideál špalap pomaleji ,ale na to je potřeba těžší převod :) to tu ale moc lidí nechápe… jak zaznělo, pro lidi co jezdí pro zábavu a nehoní časy je trojpila pořád nej.

      0 0
      • tomxxx  

        Počkat, to nechápu,drtit do kopce se přeci dá s vysokou kadencí. Z kopce fakt nemusíš šlapat jako večerníček, to moc smysl ani nemá.

        0 0
        • Georrge  

          jsem to myslel tak, že do kopce drtíš s vysokou kadencí, a z kopce pak odpočíváš s malou kadencí, ale abys nešlapal do prázdna tak se těžký převod hodí.

          0 0
      • JakeF  

        Jízda z kopce je právě dobrá na to, aby sis vytočil nohy ve vysoký kadenci. Jinak když teda jezdíš pro zábavu, k čemu je dobrý honit tempo z kopce?

        0 0
        • Georrge  

          já nehoním tempo z kopce, ale protahuju nohy :) a ne, opravdu mě nebaví (a nevidím v tom ani smysl) šlapat z kopce jako zběsilý, lepší mi přijde šlapat pomaleji a nohy tak „dotočit“ po výšlapu, protože mi nepřijde vhodné vyšlapat kopec, a pak najednou přestat šlapat a jen se vézt z kopce.

          0 0
          • JakeF  

            Vždyť jo, vytočit si nohy a odplavit laktát po cestě z kopce… Akorát to se právě dělá vyšší kadencí a v nízkých tepech.

            0 0
            • Georrge  

              vyšší? No moje nohy by si takhle moc neodpočinuly :D a proto jsou lidi kterým přijdou těžké převody vhod :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              V nizkych tepech…to by musel ten kopec byt docela dlouhy, abych mohl zacit tocit az kdyz mi spadnou tepy:)))

              0 0
              • JakeF  

                Nesmíš tolik řešit ten tepák… Jde o to jet tak, abys jel watty odpovídající těm nižším tepům, že ti tepy na tu úroveň spadnou až za chvíli už je nepodstatný.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ja tepy neresim vubec…akorat kdyz teda "vylamu kopec, tak ikdybych se pustl do vytaceni nohou, tak na nizke tepy to proste nepujde bo tam nebudou a nejakouu dobu trva nez spadnou…:)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vždyť to píšu, to nevadí… Tepy maj proti výkonu vždycky zpoždění, proto se taky líp trénuje s wattmetrem. Když ho nemáš, tak to chce odhadnout, jakou zátěž máš jet, aby tepy spadly až tam, kam potřebuješ…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jasne..odhadovat se to nejak da…pro bezne jezdeni si staci zapamatovat ze je dobre i pri sjezdu nejak tocit nohama aby nestuhly…

                      0 0
    • TeryPV  

      Využiju tohoto vlákna. Vzledem k tomu, že na fullu vůbec nevyužívám 2–3 nejmenší převodníky na kazetě (11–12–13) tak uvažuji o tom, že shodím 44z převodník, místo 33z dám větší a 22z zanechám. Otázka zní, jaký převodník bych musel použít abych se na nejtěžší převod dostal zhruba na úroveň 44–13, klidně i krapet lehčí. Stačil by 34 nebo 35 ? Díky

      0 0
      • kOmE  

        37 :)

        0 0
        • TeryPV  

          to mi přijde už hrozně velký skok z 22 na 37…

          0 0
          • Smazaný účet  

            taky ze je…si musis srovnat co chces:)

            Ja zkousel 22/32,36,38 a kvuli skokum jsme se vratil ke 32z placce…mozna az upravim motor, zkusim 34..

            0 0
            • TeryPV  

              tož to jsem napsal co chci :) Chi využít celou kazetu na prostřední placku, abych zbytečně nevyhazoval kazetu s nesjetýma 3 kolcama… jako já na fullu když jedu 30 tak leda s kopce a bez šlapání, nikam se neženu, ale nejtěžší převod 32–11 mi přijde zase málo. Jak velký by byl rozdíl 44–13 a 34–11 ?

              0 0
            • Georrge  

              vždyť na trojplacce se běžně používalo (a možná ještě používá) 22/33 tak 22/34 musí být úplně v poho ne?

              0 0
              • TeryPV  

                mě by hlavně zajímalo, zda při kombinaci 34/22 nebo 36/22 jestli se pak nebudou nějak překrývat převody, nebo spíš by mě zajímalo, když se převodníky vybírají, jak je třeba aby se převody překrývaly, nevíte někdo ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jestli chceš s kazetou 11/36 aby se vůbec nepřekrývaly převody při použití dvojplacky, tak budeš muset zvolit ke 22 malé placce velkou 72 zubů a více :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hmm…bude docela kumst takovou pilu dat na kolo aby neskrtala o zem a soucasne o pytlika:)

                    0 0
                  • TeryPV  

                    jéééé tak jsem to přeci nemyslel:) Jde mi o to aby ty převody pak nebyly nějak nelogické, je pro to nějaké pravidlo, nebo něco takového? jak nejlépe poskládat převody?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je proto jediné pravidlo, použít takové převody jaké ti budou vyhovovat.

                      Každý to má úplně jinak, někdo si dvojplacku chválí jak ušetřil řazení na plackách, někomu dvojplacka řazení na plackách hodně přidá, někomu stačí rozsah takový, jinému makový, někomu vadí větší skok mezi malou a velkou plackou, někomu ne, atd.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Jo to je mi jasný, já se chci zbavit velké pily jen proto, že prostě nejezdím spodní tři převody. No s těma převodama mi jde o to, že asi není úplně ideální aby se převody na malé a velké pile sobě podobaly, jako aby převod třeba 22–13 nebyl jako 34–11 (pouze příklad). Tak jestli je nějaká univerzálně ideální varianta :)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Napiš mi maila…pošlu ti pomůcku;)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Když už tak právě naopak.

                          Tedy aby byl ten převod stejný. To proto, aby při změně pily a současně zařazení na kazetě na navazující převod to vycházelo o ten cca 1 převod těžší/lehčí. A to vyjde právě v situaci kdy ten sousední převod je shodný.

                          Ale ani tohle není nutné, i když je to příjemnější.

                          A tohle případně řešit pro velká pila/největší pastorek (nebo druhý či třetí největší).

                          Například kazeta 11/13/15/17/1­9/21/24/28/32/36

                          a dvojplacka 26/39

                          39/36 je totéž jako 26/24. Takže to pak vychází dobře. Ze 39/36 máš hezky navazující lehčí převod 26/28. A ne že to vyjde jen o půl převodu lehčí.

                          0 0
                          • TeryPV  

                            takže to v podstatě znamená, že velká pila poslední dva velké na kazetě, aby rovnoměrně navazovaly na malou pilu a některé z převodů? A já si naivně myslel, že to mám být právě tak, aby se převody nepřekrývaly, pač má člověk jakoby pak několik převodů stejných…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano.

                              To by stejně nešlo rozumně nikdy využívat, kdybys měl na velkou a malou placku ty „odpovídající“ převody o půl převodu posunuté a ještě k tomu by to nic v terénu nepřineslo.

                              Ty stejné převody se jezdí jen na větší placce a na menší se nepoužívají, tedy na velkou jezdíš celou kazetu a na malou jen několik největších pastorků.

                              0 0
                              • TeryPV  

                                Hmm to zní rozumně, tak moc díky a zkusím si to spočítat jak mi to vyjde pro moje potřeby :)

                                0 0
                                • TeryPV  

                                  Tak se dívám, že mi asi bude plně dostačovat kombinace 34/22 i když možná by bylo super i 37/22 ale nevím, zda by skok mezi převodníky nebyl moc velký…

                                  0 0
              • Smazaný účet  

                tech 34 nemam vyzkousenych,a le pri 36 a 38 uz byl veliky skok pri shozeni placky a v kopcich se mi casto stavalo, ze uz jsme neurocil prevod 36(38)/34 a pri shozeni na 22z(nebo 24z) jsme musel shodit o dalsi 3–4 pastorky na kazete…

                0 0
                • JakeF  

                  Když ti nestačilo 36/34, takže jsi chtěl hodit lehčí převod, což 22/23 skoro není (zvlášť když vezmu, že než přeřadíš vepředu, tak ti rychlost ještě trochu klesne), takže to chtělo 22/26 a to je přeřazení o 2 pastorky, ty 3–4 jsou nějak podivný :).

                  0 0
          • kOmE  

            nejspis sezenes ale 36 nebo 38 ,pokud chces s nabehama, a 38/24 se vozi bezne

            0 0
          • JakeF  

            36/22 a 38/24 se osazujou celkem běžně, druhou z těch kombinací mám na kole a až mě překvapilo, jak v pohodě to řadí.

            0 0
            • TeryPV  

              Hmm tak to je to co jsem potřeboval slyšet:) Takže asi nahodím 36 nebo 35/22 :)

              0 0
              • Georrge  

                asi taky bude záležet na kvalitě smyku a jaké budou mít placky náběhy :)

                0 0
            • alinceb  

              Na AM fulla 130/130 uvažuju od 36/22 nebo 36/24 + rockring místo klasiky 42/32/22. Nemáte někdo dobrý typ na komplet kliky v téhle sestavě?

              0 0
      • Peslezedirou  

        Asi bych začal na kombinaci 39/26, 24 dam pokud pojedu někam na dovolenou do hor. Na bajku nemam letos moc najeto, beru ho jen na vyjeti po silničních svizich, zatím jsem nejel žádnou delší trasu s touhle kombinaci 100+. Skok na 24 mi přijde už moc Velky, 39/26 je plynulejsi.

        Debata o kadenci mé isnpirovala, tak jsem se na kadenci zaměřil a nakonec po letech vzal Tepak, abych se po nemoci neutavil. Se spolujezdki o rovině kdyz kecame 75ot, Sam cestovní rychlosti (základní vytrva) 80_85 dle profilu, zajímavý je, ze mi v kopcich kadence roste, holt. sudlam lehke převody, mereno na ziletkoj.

        0 0
        • Georrge  

          ja v male zatezi (roviny, lehce z kopce, vitr v zadech) taky jezdim male kadence, a do kopcu pak tocim jak tajtrlik :)

          0 0
      • MichaelSimek  

        http://gears.mtbcrosscountry.com/… nevim jestli ti to pomuze, ale treba jo :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.