kevlarová páska mezi plášť a duši(bránící defektům)

85 nepřečtených
  • Wojtek

    používáte někdo?nějaké zkušenosti? má to cenu?

    0 0
    • kubad  

      Vyndej duši a mas po problémech nemuzes ji píchnout :-)

      0 0
    • destr  

      A kde jsi to vůbec viděl?

      0 0
    • novcze  

      asi myslíš tohle http://www.slime.com/…tectors.html 

      0 0
      • mountaineer  

        Co je na tomhle z kevlaru?:o)

        0 0
        • novcze  

          nic, v každém případě je to mezi plášť a duši, takže podobné

          0 0
          • destr  

            To se nalepí na plášt? Nebo jak se to tamdá, aby to drželo?

            0 0
            • novcze  

              co já vím, mě osobně zajímají spíš ty Tube Sealanty (Slime), které vydrží funkční v duši dva roky, ale nikdo je tady moc neprodává

              0 0
              • Ondry  

                jediný co je dobrý na slimu je to, že když píchneš a celýho tě zamrdá ten kekel, tak pak voníš po kokosu

                0 0
    • jf  

      Takového něco jsem dost dlouho používal, ale už je to víc než deset let. Takže to asi nebyl kevlar. Vložilo se to do pláště, pak duše, nafouknout atd. Směrem ke středu to bylo zesílené. Byla to taková dost tuhá umělá hmota a skutečně to fungovalo.

      Ale po dvou letech jsem to musel dat pryč. Pravděpodobně ta hmota ztratila puvodni vlastnosti, asi byla tužší, a stalo se, že v místech, kde jde přes sebe, se udělal na plášt hrbol a postupně se to klubalo ven. Navic to mělo snahu se spiralovitě stáčet. Žádnou adhezní vrstvu nebo tak něco to nemělo.

      Ale dokud to bylo nové tak to fungovalo dobře. Ty dnešní pásky budou lepší. Nestalo se mi, že bych píchnul (ale když jsem to dal pryč, byl jeden defekt za druhym, jak se postupně ruzne trny proklubavaly).

      Ale dnes bych asi dal přednost plášťům s ochranou proti defektu. Jak to vychází váhově?

      0 0
      • Wojtek  

        vubec nevim jen známý si to teď kupoval,tak o tom uvažuju taky,že za 500 koupim jednu pásku,a nemusim kupovat drahe kevlarove plaště

        o vahu mi nejde

        0 0
        • juli  

          To v tom máš trochu hokej. „Kevlarový“ plášť má kevlarová vlákna pouze v patce. Je tam pramenec kevlaru místo drátu a je tedy „skládací“. V kordu rozhodně kevlar není.

          0 0
          • Wojtek  

            šak ne,ale kevlarový plášť má vždy vyšší TPI(hustotu vláken) jak dráťák

            0 0
            • StuntJ  

              Blbost, kevlarové pláště mají stejné TPI jak drátové ..... Rozdíl je jen opravdu v patce

              0 0
              • Wojtek  

                ukaž

                0 0
              • Wojtek  

                ještě sem neviděl kevlar,který by měl TPI 20

                0 0
                • StuntJ  

                  Plášť se 20 TPI, ty se snad používají na kočárky ne ? běžné, rozumné, pláště mají TPI oklo 66, lepší +/- 127 a v obouch případech se dají sehnat  drátovky i kevlary  

                  0 0
            • juli  

              Pochopil jsem, když jsi napsal:„tak o tom uvažuju taky,že za 500 koupim jednu pásku,a nemusim kupovat drahe kevlarove plaště o vahu mi nejde“, že přepokládáš v pláštích kevlarovou tkaninu, pod běhounem a tím větší odolnost proti defektům.

              Myslíš, že je přínosné koupit levný drátový plášť, který je těžší, než kevlarový a s bůhví jakou směsí, do něj vložit vložku z kevlaru + další váha navíc a doufat, že nebudeš defektit?

              Ta vložka o které píšeš a všechny další možné Antipuncture aplikace, jsou právě určené do lehkých a málo odolných plášťů s tenkými dušemi, pro jízdu v extrémech s ostrými kameny, trny… a ani tam ti nemohou poskytnout naprostou jistotu, že nebude defekt.

              0 0
              • Wojtek  

                neříkám,že bych kupoval těžké dráťáky,ale ne 2krát dražší kevlaráky

                a když uš sme u toho,co  by ste mi doporučili za plášť do 400,spíš do 80%sucha a zbytek mokro,prostě aby to dobře válelo a v bahně bylo použitelné

                přemýšlím o Kenda Karma

                0 0
                • novcze  

                  a co ten Racing Ralph v drátu, ten je za 430,– Kč

                  0 0
                • jIrI___  

                  Za mě Maxxis Crossmark. Teď budu nejspíš objednávat drátěný RR, tak jsem zvědavý, jaký bude v porovnání s Crossmarkem :)

                  0 0
              • lukasmaster  

                Přidávám se k Maxxis Crosmark.

                0 0
      • Leos2  

        Také jsem měl často defekt ( 1000km = 8 defektů většinou trny ) koupi jsem tu samou pásku, nějaký ohebný plast , uprostřed pásky je to tl.2mm kraje se zůžují do 0,5 mm , první nasednutí, bylo takové zvláští jako kdybych jel na pláštích které jsou uprostřed nafouklé a kraje prázdé , při naklonění to se mnou hodilo , Po pár km je buď klid nebo jsem si zvykl . Každopádně zatím bez defektů.

        Ještě jsem dal pláště s auto ventilkem nalil tam tu slavnou silkon sračku, a vozím ještě 75 ml spray lepení Zéfal proti defektům .

        0 0
        • se-se  

          Prosímtě jak jsi to do toho pláště dostal. Mám to v regálu a vzdal jsem to protože je to jak živý.

          0 0
        • Dejv94  

          Myslím, že jediná smysluplná cesta je bezduše s kvalitním pláštěm. Rvát tam něco další navíc je podle mě ztráta času. Je to nejenom váha navíc, ale další věc co mi přidělává starosti.

          0 0
          • se-se  

            pláště s pancéřovou vložkou pro 26" jsou ale pro 29" bohužel ne a bez toho jsi v trní vedle.

            0 0
            • kubad  

              aTohle znáš?

              0 0
              • se-se  

                používám Dr.Sludge a Caffélatex. Problém je že čím líp zaceluje defekty, tím víc ucpává ventilky.

                0 0
                • kubad  

                  exitují i ventilky s měnitelnou vložkou :D

                  0 0
                  • se-se  

                    Jiné tedy ani neznám (myslím autoventil)a vložek vozím stále plnou hrst – tak jednou týdně nějakou měním. Proč viz níže.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Už jsem byl bez duší na mnoha akcích, kde bylo plno trnů (akce typu Sardinie, Korsika, kde ti s dušema řešili jeden defekt za druhým) a nikdy jsem nemusel řešit jediný defekt, který by nedal tmel.

              Jednu z těch akcí jsem jel už i na 29tce.

              Trošku odolnějších plášťů je i na 29tku spousta. U Contíků protection verze, u Schwalbe snake skin verze (i běhoun je díky 67tpi trošku odolnější) a to včetně i terénější vůbec odolnějších plášťů jako Hans Dampf.

              A žádná pancéřovaná vložka není třeba. Třeba UST verze jsou tlustší (více materiálu), ale rozhodně ne vůbec pancéřované (žádná tvrdá ochrana proti defektu) a s tmelem jsou právě na trny naprosto spolehlivé (v tlustší vrstvě měkčího materiálu funguje tmel nejlépe).

              Ucpaný ventilek jsem neměl za těch 5 let co jezdím bez duší nikdy…

              Pokud ovšem zůstáváš stále u nesmyslného řešení duše + tmel, tak se není co divit…

              0 0
              • se-se  

                co vozím v duších tmel tak už s trny taky problém nemám. Ty ventilky jsou jiná věc – mám místo čepiček snímače tlaku tak proto. Pravda je že jsem to bez duší nezkusil, ale nechvæe se mě do toho. Co čtu, tak se neustále názory různí a není to jednoznačný pro aní proti. Já s dušemi problém nemám.

                0 0
                • Bysto  

                  „snímače tlaku“ ? toto prosím rozviesť, si to neviem akože nejak živo predstaviť :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tipuju to na klasický bezdrátový snímač tlaku a údaje z něj se se-semu budou zobrazovat na nějakém displeji na řidítkách.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Údaje projdou minimálně dalšími třemi nezbytnými krabičkami a krabicemi.

                      0 0
                      • se-se  

                        ale kdež, ta ustřednička s displejem je 35×55×15 mm na jednu mikrotužku.

                        0 0
                • Vilém  

                  Ten snimac, aby meril, zamackava jadro ventilku, ne? pokud ani, tak se neni cemu divit, ze se ti ucpavaji a musis je stale menit.

                  Zbytek skoda komentovat.

                  0 0
                  • se-se  

                    Hahah no to přeci vím, nejsem pitomej ne – mezi snímač a ventilek jsem instaloval filtry jinak by odcházely snímače. Když chci obojí – tedy snímače i latex, tak musím měnit ventilky. Jde jen o to něž vytiluju druh latexu, který je nejpříznivější. Rozdíly mezi nimi v tom ohledu jsou. Kdybys TPMS vozil, věděl bys že je to fakt dobrý.

                    0 0
                    • kubad  

                      chtelo by to jeste regulaci tlaku a dofukovani

                      0 0
                    • saddik  

                      A nepozoruješ s těmi snímači rychlejší pokles tlaku? Já bych tedy nic, co by mi drželo otevřené ventilky, nechtěl (když pominu fakt, že bych snímač tlaku na kole nechtěl vůbec, ale to je samozřejmě jiná věc).

                      0 0
                      • se-se  

                        To určitě ano, protože to těsní jako kovová čepička tedy na gumičku a jakse to přád sundává, tak musím dofukovat i dvakrát týdně. Ale spíš je to tak že dofukuji i upouštím podle teploty vzduchu. Já si to už bez měřeni on-line neumím ani představit, chybělo by mě to.

                        0 0
                        • saddik  

                          Tak u obyčejného cyklisty by mi přišlo absurdní monitorovat tlak v reálném čase, když by ho často upravoval a při tom ho i měřil. V rámci Tvého přístupu k cyklistice se k tomu nedá říct nic :)

                          0 0
                          • se-se  

                            No pro mě jsou strašně zajímavý ty souvislosti – možná nikdo neví, že při vyjetí z chladné garáže tlak v pneumatice nejdříve klesá jak se guma zyhřívá a stává se pružnější. Až po 15 – 30 minútách (podle teploty). začne teprve tlak stoupat. Při ochlazení třeba projížděním louží tlak poklesne více než by odpovídalo teplotě asi proto, že se zchladí gula v nafouknutém tvaru a pak se pži ochlazení vzduchu jemn pomalu stahuje. Je to fakt hodně zajímavé to pozorovat. Děsně mě to baví.

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              No ty vole…

                              0 0
                              • se-se  

                                a tyky mám miniaturní meteorologickou stanici a sleduji závislost pocení vedle teploty a i na relativní vlhkosti. Taky je zajímavé porovnávat průměrnou teplotu ve výšce osy kol (ve snímačích tlaku jsou i teploměry)a teploty na řidítkách (meteostanice).

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                            • fousac  

                              hračičko… ;)

                              ja dělim tlak v gumách na:

                              • drncá
                              • nedrncá
                              • málo

                              zjišťování probíhá empiricky neboli „na vlastní kůžičku“, takže sem například nedávno vlítnul v padesátce do serpentýny z Bechlína na Počaply a zjistil, že mam nafoukáno fakt „málo“ a že kolo prostě nezatáčí… ;)

                              no a při nouzovym brždění se mi ještě zkrabatil přední plášť, takže vypadá jak zmijí hřbetní čára…

                              je teď sem si vzpoměl, tys počítal, jaká síla je potřebná k narovnání zmijí čáry, šla by metodika otimalizovat i pro narovnání klikatýho pláště? abych ho nechtěně nepřetrh jak hada… :D

                              0 0
                              • se-se  

                                u zmije je to 620kg, ovšem počítáno extrapolací bez poškození hada. U pláště Schwalbe je to stejnou metodou 27,16 Bar ovšem záruky. Pro ověření doporučuju zapůjčit hlubinný skafandr a pro sichr ještě odvrátit tvář. Ale narovinu upozorňuji, že tím asi přijdeš o prodejní záruku na plášť.

                                0 0
                              • Slavoš  

                                1++

                                za dělení tlaku v gumách

                                0 0
                                • se-se  

                                  jojo sranda je sranda ale mě například překvapilo, jak je pocitově znát rozdíl mezi 2,4 a 2,6 bar. Dřív bych si myslel že to nepoznám. To proč jsem pořídil měření má svůj důvod. Koupil jsem ráfky, který mají pro 2,3" uvedený max. 2,6 bar. Já mám 2,35 a jezdím až 2,75 bar – tedy trochu nad maximum. Z 26" Schwalbe jsem byl zvyklej na 4,5 bar. Chtěl jsem tedy jezdit pořád s malým valivým odporem ale bez ohrožení stability ráfku. Uznávám že je to do značné míry hračka, ale opravdu je smysluplná.

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Dej si bajka do galerie, myslím, že nejen já jsem na něho zvědavý.

                                    0 0
                                    • jimac  

                                      K tomuto se přidávám, i já jsem na něho zvědavý.

                                      0 0
                                    • se-se  

                                      jojo nafotím nový fotky -ty co mám nezahrnují posledních několik vylepšení

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Zrovna jsem na tebe dnes myslel, když jsem jel za tmy v rokli a lovil převody, jak jsi vyřešil osvětlení indikátoru řazení, myslím, že si to někdy psal.

                                        0 0
                                        • se-se  

                                          viz fotky výš – dobře vidět na 1. fotce vpravo – je to taková lappička od čičmáků – spíš přívěše na klíče – je to chycený jednou z mnoha druhů objímek na blikačku – taky něco za pár kaček z tržnice. na obrázku je ta lampička zvednutá nahoru – taqk to vozím ve dne abych viděl když bych to omylem zapnul. je to utažený na křídlovou matičku. Vždy si posvítím a zas to zhasnu. Funguje to špičkově. Druhou stejnou mám chycenou elektropáskama na zimní helmě.

                                          0 0
                                          • iron.hide  

                                            se-se zdravim, napis prosim ako dlho trva kym sa vychystas na vylet :)

                                            a typujem ze este vecer pred vyletom musis vzdy skontrolovat a pripadne dat nabijat vsetky baterky, vsak?

                                            0 0
              • vsn  

                ty jsi jel letos rallye de Sardegna? … závidím … byla tam naše výprava a nádherný to tam bylo prý až na jídlo který bych tam nežral a chcípl hladem :D

                0 0
                • MlokCZ  

                  To jsem nejel, to ani nevím co je a na první kouknutí to vypadá jako závod, takže fuj :-)

                  A ještě koukám, že to je na danou oblast pořád v pěkně „vypečeném“ termínu. Já tam byl koncem září a to je na mě tak akorát (pořád je tam tou dobou docela ještě vedro).

                  A byl jsem tam výletničit.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Rvát tam něco dalšího mezi je úplně padlé na hlavu.

            Nejen, to co už jsi zmínil, ale navíc to dotahuje valivý odpor k úplné dokonalosti. To už nebude jen špatné jako s dušemi, ale ještě daleko horší.

            O zhoršení gripu ani nemluvě…

            Prostě samá pozitiva a jistoty…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.