• nobody

    Mám dotaz na ty co jezdili Karmu 2,0 a 2,2. Jaký je mezi nima rozdíl, četl jsem, že 2,2 má vyšší špunty? Nežvýká se to potom? Jak jede po tvrdém povrchu? Chtěl bych dát 2,2 na přední kolo a vzadu nechat 2,0.

    Jakou šířku mám 2,2?

    Dík

    0 0
    • marapara  

      Vozil jsem Karmy 2.25" kevlarové rok na fullu. Má opravdu vyšší špunty a taky trochu větší valivý odpor, než nižší 2.0. Další věc, která mě na nich nemile překvapila, tak váha. V kevlaru jeden vážil 650 gr. Sice dráťáky váží cca taky tolik ve 2.0 nebo 2.1, ale na kevlar je to dost. Na druhou stranu musím říct, že jsou na běhounu i na bocích podstatně silnější a za celý rok na ježdění, a že jsem je vůbec nešetřil, tak jsem neměl defekt. Ani na ostrých šutrech na Vysočině.

      Na předek bych si to možná ale rozmyslel. Špunty na běhounu jsou z tvrdší gumy a vydrží hodně, ale boční jsou měkčí směs. Bohužel v zatáčkách na tvrdém podkladu se měly tendenci žvýkat. Vzadu to je jedno, ale vepředu to chce něco stabilnějšího. Já jsem tam na letošek dal Nobby Nic 2.25.

      0 0
    • nobody  

      jáké máte rozměry Karmy 2,0 drát/kevlar.

      pár kusů drát – šířka kolem 50mm

      2 x kevlar – šířka 46mm

      mi vychází, že drát je širší než kevlar

      0 0
      • kubad  

        mám nahozené Karmy 2,0 kevlar 120Tpi na 18mm ráfku od Spinergy a přesně 50mm sem zrovna naměřil :-)

        jsou už asi 500km jeté

        0 0
        • tom_777  

          náhodou s NoTubes užitím Kenda Karmy zkušenost nemáš, jestli drží patka a nemaj moc slabý boky?

          0 0
          • kubad  

            já ne

            ale kamoš na tom najezdil dost a spokojenost :-)

            bez problémů

            0 0
            • tom_777  

              tak ja je asi zkusim – plánuju mít dva bezdušový sety – jedny na „velký sucho“ RaceKingy a druhý na „ne přímo sucho“ – právě Karmy dát na Olympiky

              0 0
              • kubad  

                sorry ale Race King a Karma je +/- to stejné :D

                tady tímhle nic neřešíš

                jede to stejně a v mokru sou oba stejně špatné :-)

                0 0
                • Luma  

                  Přesně Karma je na mokrých kořenech a kamenech o držku,v mokré hlíně a na trávě budiž.

                  0 0
                  • obda  

                    jj, na kluzký terén (mokrý i sypký) karma není. Rozdíl oproti Conti MK je výrazný.

                    0 0
                    • tom_777  

                      to píšu níž i vejš , že karmu chci na „ne ulpně sucho“ na velký sračky dám NN + michelin XC A/T

                      0 0
                • tom_777  

                  pravě že vloni jsem jel jednu takovou akci ve sračkách (okoloústí) a mě se RR na zadním kole úplně obaloval blátem zatimco jeden borec tam jel karmu a krásně se mu to čistilo – asi kvůli řidčímu vzorku – tak jsem mu záviděl a od tý doby o KK uvažuju.

                  RaceKing má podobně hustej a nízkej vzorek jako RR takže to beru, že to je +/- to samý. RaceKingy mě ale přijdou s kolem takže ty mít budu taky…

                  na opravdu jistý velký bláto mám obutí přichystaný – to bych dával (klidně s duší) NN+Michelin XC A/T

                  ale možná tu Karmu nechám bejt už teď mám gum plnou jednu velkou krabici + nějaký drátový opřený o zeď :)

                  0 0
                  • nobody  

                    zas Karma se rychle čistí, takže v blátě se s ní dá jet

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    V blátě mi karma nepřijde vůbec zlá, ale takovej mokrej kořen je jak led s ní

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Na mokrém kořenu snad klouže všechno, ne?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Kdyz je z korenu odrbana kura, tak klouze i muj oblibeny Timberwolf(2.3"). Taky mate radi mokre koreny pod jehlicim pri vyjezdu? Ja naposled nadaval asi deset minut:DD

                        0 0
                      • pepek  

                        Myslím, že starý Panaracer Dart neklouzal, ale už je to dávno. Každopádně měl nesnesitelný jízdní odpor.

                        0 0
                      • Luma  

                        Podle mých zkušeností je na mokrých kořenech a kamenech nejlepší Continental MountainKing(su­personic)ten fakt podrží.

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        No moc srovnání nemám, tak moc neposloužim, ale co sem měl posledně možnost mokrý kořeny okusit, tak já si na nich ustlal jak malý děcko, a kámoš na ňákejch DH traktorech se přes to přehnal jak prd. Ale těžko říct jestli tam pneumatiky hrály roli, nýbrž to byl úsek kde sem bejval rozházenej i za sucha, a navíc já byl na XC HT a kámoš na Big Hitu, tudíž to srovnávat moc nepude :-)

                        Tak jako tak, na karmu jako univerzál si nemůžu stěžovat, vozim jí v kombinaci se SS (z velký části taky abych ušetřil:)) a na Maturitu mě to vytlačí, ze Závisti dolu podrží takže je to pro mě uspokojivý, i když samozřejmě to za jistejch podmínek je slabší než by byly jiný pláště.

                        0 0
              • roud  

                A proč na jedny kola nedáč RK a na druhý MK ?

                0 0
                • tom_777  

                  oba sety maj bejt hodně-rychlý na maratony – MK určenim a hrubostěj vzorku podobná guma jako NN nebo moje oblíbená Michelin XC A/T tzn. na maratony pomalý

                  0 0
                  • tom_777  

                    na maratony, který nejsou upně na blátě, ale jen trochu…

                    0 0
      • marapara  

        Mám na HT kevlarové Karmy 2.0 60 tpi a mají taky 50 mm šířku.

        0 0
      • drsnej márvin  

        To samý Karma 2.0 drát 60 TPI – šířka 50 mm

        0 0
    • venabch  

      Je to jednoduchy karmu nebrat , nejede a smeka v tockach .

      0 0
      • teepeex  

        sign

        0 0
      • kubad  

        to bylo na tu 2,2" ?

        a co jede a nesmeká se?

        0 0
        • teepeex  

          Maxxis Ranchero 2,0 eXCeption je nejlepsi odpoved na tve otazky pane kolego:)

          uvidis a vyzkousis zrejme na socialnim kempusu:)

          0 0
        • venabch  

          Kdyz chces mermomoci traktory tak si kup treba geax saguaro na tech je aspon malo defektu a sou pohodlny.

          0 0
    • Luongo  

      2,2 ma siri na 19mm rafku 60,5mm(pres spunty),zvyka se,ale to jen zpocatku,nez se trochu ojede a ma 2× vyssi vzorek nez 2,0.Na tvrdem moc nejede,nejvetsi problem je pro ni asi mokra trava,koreny a kameny v pohode.Kombinace dvou rozmeru nevypada dobre.

      0 0
    • Tygr  

      tak jak to tady tak čtu, tak ideální kombinace pro mě bude 2.2 nobby nic dopředu a 2.0 kenda karma dozadu. šířkou bude předek jen vo trošku větší ( což je k vedení dobrý stopy cajk )a karma 2.0 vzadu pojede vo něco lip jak 2.2… kua to je alchymije to namichat…

      0 0
      • kubad  

        Jj ale to cos vymyslel bude navic blbe vypadat :-)

        :-)

        0 0
        • Tygr  

          v čem?

          0 0
          • kubad  

            Ve vsem :-)

            osobne se aspon drzim jedne znacky kdyz uz kombinuju pneu

            ale funkcne to asi bude ok

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak. Kdyby to aspoň mělo nějaký extrémní přínos oproti NN/RR, ale to mít nebude.

              0 0
              • Tygr  

                no já vycházel z toho, že karma ma dost podobnej vzorek jak nobby, ale ma hustší vzorek na běhounu = mohl by vzadu lip jet a dle přispěfku vydrží rozhodně vic jak RR… toť čistá teorie…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Karma v užší šířce tím jak má hustší vzorek a přitom asi i nepatrně nižší než NN, tak s NN nemá nic společného a má mnohem blíže k RR.

                  Výdrž mít větší může, já ji nejezdil, takže nemůžu srovnat. Já narozdíl od některých problém s výdrží RR nemám (3–3,5tis. km na zadním do poloviny vzorku mi přijde ok, ale je jasné, že ti co nedají ani 1500km na RR, tak to bych taky už nadával).

                  0 0
                  • Tygr  

                    uvidíme až je budu mit v realu vedle sebe… třeba svůj názor ještě přehodnotím… každopadně dat za gumu 500 a 1000,– je rozdil a najet na ni 1500 a třeba 4000km taky… to nákou tu vyjimečnou vlastnost možná i oželim…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To jistě, ale chce to brát reálná čísla. Obyč verze RR nestojí tisíc, ale o hodně méně (během sezony se pohyboval kolem 650Kč k sehnání, do 700 byl k sehnání vždy). I UST verze jsem bral za 850Kč a ne za tisíc (a ty jsou dražší).

                      A kolik kdo najede si musí zkusit. Při méně než 1500km bych asi taky trošku rozmýšlel o RR a možná vzal něco jiného, ale když já na RR skoro ty 4tis. na zadním dám… (a to měním při polovině vzorku, žádné dojíždění do mrtě).

                      Ono to kromě stylu jízdy a váhy jezdci velmi ovlivní použitý tlak. Pokud se fouká na velké tlaky, tak výdrž hodně klesá.

                      0 0
                      • Tygr  

                        no rád bych pořídil verzi 2.25 snakeskin a tu pořídím za cca 900… asi mě nezbude nic jinýho, než koupit co je srdci nejbližší a sám na sobě otestovat kolik vydrží ( jezdím kategorii truck ) a pak dle rerality u RR a NN zůstanu nebo vod nich vodejdu… za zkoušku nic nedám, respektive dám 1800…:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud chceš odolnější verzi, tak ber už rovnou double defense.

                          0 0
                          • Tygr  

                            v čem je lepší, že má krytej i horní kord nebo i v dalších vlastnostech?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Liší se jen zesílením běhounu navíc. Už je to jen další pár gramů a obyč verze jsou šlupky právě i na běhounu. Takže když už odolnější verzi, tak celkově.

                              I třeba na trny je to lepší. Samozřejmě trn někdy píchne jakýkoliv plášť, ale u DD je to méně často.

                              0 0
              • nobody  

                extrémní asi ne, ale když tady čtu problém s oem verzemi, které se prodávají na netu (a od při koupi na netu to nepoznám), vytrhávání špuntů apod, tak mi Karma vychází líp (cena/výkon).

                0 0
        • Rychlej turista  

          Jo, z těchto kombinací bych dal vždy na obě kola stejné pláště, i šířkou.

          0 0
          • Tygr  

            no když to tady tak čtu tak realna šiřka plaštu lita v řadech mm a pokud bude mezi přednim a zadnim rozdil třeba 4mm, tak to nemuže bejt vůbec poznat. a o trošinku širši plašt vepředu dle miho nevadi. no každopadně si necham posla obě šiřky na zkoušku a uvidime jak to bude vycházet…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Když už kombinuju pláště, tak to dělám tak, abych kombinoval pláště výrazně rozdílných vlastností a tak pokud možno využil předností každého z nich za co možnou nejmenší újmu. Když tedy dám dopředu můj oblíbený Nanoraptor a dozadu Conti Leader, mám vpředu pohodlný a zubatý plášť a vzadu sice skoro hladký, ale zato rychlý plášť. Přední Nanoraptor mi tak dodá na jistotě a pohodlí a zadní leader na rychlosti. Nevýhodou NR je pomalost a Leadera menší záběr, ale ve výsledku se tato kombinace na suchu vyplatí. Když ale zkombinuješ pláště podobných vlastností, ve výsledku získáš nevýhody obou. Oba jedou zhruba stejně, ale chovají se rozdílně. Jeden třeba drží na šotolině a druhý na kořenech. Takže na kořenech ti ustřelí první a na šotolině ten druhý a ve výsledku tě to zpomalí, protože budeš muset jet pomalu tam i tam. Proto bych nekombinoval pláště podobných vlastností. Pokud dáš oba vždy stejné, máš jistotu, že budeš rychlejší buďto na kořenech nebo na šotolině, ale hlavně se to nebude chovat nevyzpytatelně.

              0 0
              • pepek  

                Přední Nanoraptor přidá na jistotě? Jsem zklamán, čekal jsem Weirwolf na obou kolech, podle tvé poučky, napsané výše. A teď najednou-nanoraptor+galuska?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Uvedl jsem to jako příklad hodně rychlé kombinace plášťů, s nimiž se dá pohodlně a bezpečně na suchu a sem tam vlhku v běžném terénu i na asfaltu jet.

                  0 0
    • JakubCh  

      Nějaké další poznatky o Kendě 2.2 ve srovnání s drátem 2.0? Valivý odpor, grip…?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.