Kellys (motor Panasonic) vs. Esconder (Bafang)?

7 nepřečtených
  • vojve

    Prosím o radu s výběrem:

    Kellys Tygon R10 P 725 Wh (motor PANASONIC GX Ultimate, 95 Nm)

    nebo

    Esconder MGX 18 900 Wh (motor BAFANG M400)

    ?

    Cenový rozdíl opomeňme.

    Jde mi o vybalancování parametrů, které se přirozeně „tlučou“ (a mezi kterými nedokážu jasně prioritizovat): dojezd (je žádoucí co největší), pohodlí (je žádoucí co největší dopomoc v nejvyšším stupni – větší možnost výběru dle aktuálních potřeb) a pravděpodobnost bezporuchového stavu při řádné údržbě. Jezdím se svými 70 kg převážně po silnicích (nejen – občas udělám odbočku i na polní nebo lesní cestu – ale jinde než po turisticky značených trasách nejezdím a opravdu komplikovanému terénu se vyhýbám), v kopcovitém terénu, dopomoc mám zapnutou vždy do kopce, ale na rovinách a z kopce nevyužívám. Reálně se asi tu a tam určitě stane, že mi baterie nestačí a pojedu do kopce bez jakékoli dopomoci. Jsem technciký antitalent; nikdo nechce řešit s kolem technické problémy, u mě to platí o to spíš, že si je sám operativně nevyřeším ani tam, kde by někdo jiný vyřešil; čím větší šance, že vše bude fungovat, jak má, tím lepší.

    Co byste za těchto okolnotí volili vy?

    Kolo Esconder má horší motor a zdá se mi těžší (i když bychom neřešili baterii; pocitově o dost těžší, možná to byl klam). Uvažujme, abychom srovnávali srovnatelné, že budu na motoru Bafang využívat maximální dopomoc a u Kellys stupeň dopomoci jí odpovídající (tedy nižší než nejvyšší, protože motor Panasonic zvládne víc). Platí pak, že z baterie 900 Wh získám zhruba o tolik delší dojezd, kolik by odpovídalo rozdílu 720 : 900 ? Nebo reálný rozdíl bude o dost menší a jednoduše porovnat kapacitu baterií nejde?

    Esconder (který mi přijde těžší) má jedenáct převodů, Kellys devět. Lze předpokládat, že ty dva navíc budou „odlehčovací“ převody vhodné do vysokých kopců, a že když mi dojde baterie, bude šlapání bez dopomoci srovnatelně náročné na obou kolech, protože faktory více převodů a větší váha se „vynulují“? (Pláště bych si u Esconderu vyměnil za vhodnější do silničního provozu.)

    Díky předem za všechny názory.

    1 4
    • Lion91  

      Kopce bez dopomoci reálně nejdou. Pokud je nebudeš šplhat na nejmenší kolečko rychlostí chůze (4 kmh) a po pár metrech tě to přestane bavit.

      Pokud chceš výkon a neřešit dojezd, kolega z práce má Crusise – GX Ultimate a 900 Wh. Ale je to celkem tank, hardtail má 26 kg.

      1 0
    • galerida  

      Oba bicykle poznám a dovolím si tvrdiť, že Kellys ako značka je na míle ďaleko pred Lectronom a samoptná značka BAFANG je ako kúpiť mačku vo vreci – teda nikdy nevieš, ako to nakoniec dopadne, tak ako ti to môže fungovať tisíce kilometrov, tak budeš jazdiť do servisu každých 100km s nejakým novým errorom :-). Mne osobne by to nestálo vôbec za riziko, absolútne by som bafang vylúčil z možných kandidátov. Je miliarda výrobcov bicyklov i motorov, tak ak nie je cena prvoradá, prečo by som si mal pozerať práve niečo na bafangu?

      1 0
    • Pecer  

      Dcera má Kellys Tygon 10 r.v. 2022 (myslím) s tímto motorem a já mám Focus Jarifa 2 s motorem Bosch Performance Line CX Smart System a mohu říct, že mi ten Panasonic přijde lepší – tišší, silnější, ale na stejnou baterku 625 má větší spotřebu. Měřeno na stejném úseku 20 km a stejné přípomoci.

      S Bafangem nemám zkušenost, ale Panasonic mohu doporučit.

      0 0
    • vojve  

      Děkuji za všechny reakce, vypadá to, že tedy upřednostním Kellys a Panasonic před Lectronem a Bafangem.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.