• Tom.H12

    Ahoj všem, mám Gravel s novou sadou Shimano GRX 1×12. Chtěl bych upgradovat na karbonová kola a mám k tomu pár dotazů.

    1. opravdu to valí o tolik víc jak hliník? Tzn. je to upragrade který se opravdu vyplatí, tak jak mi všichni říkají?
    2. za boha nemohu najít slušné karbon ráfky s ořechem microspline, neporadite prosím nějaké?
    3. kdybych koupil bazarové silniční karbon ráfky, půjde jednoduše vyměnit XD ořech za microspline? U mého kola jde ořech jednoduše sundat, ale je to kompatibilní se všemi různými náboji?
    0 1
    • Kysky  

      Fulcrum Soniq nebo vyšší varianta Sharq s keramickými ložisky, obojí se dělají ve verzi na Microspline

      Ad 1 – ano, neni to kec

      Ad 3 – jsou různé standarty uchycení ořechů

      0 0
    • jonti  
      1. Záleží jaký hliník a jaký karbon, ale rozdím tam je velký.
      2. u většiny nábojů jde bez problémů vyměnit ořech, jen někdy je těžší ho sehnat. Držěl bych se klasických značek jako DT. Nebo se podívej na vlákno EIE. Donedávna nedával na silnici ani gravel microspline smysl, proto v nabídce na silničních kolech nebývá.
      3. bazarové silniční ráfky budou pravděpodobně úzké, míň vhodné na gravelové pláště.
      0 0
    • ZdeNECK1  

      Podle sirky plastu, ktere jezdis, vybirej sirku rafku

      0 0
    • Sulka  

      Nevim jestli je to jen pocit ci skutecnost, ale ja byl z prechodu na karbon kola uplne mimo. Uz jen pro ten pocit se to vyplati!

      3 0
      • Hrabex1  

        Jde o to, z ceho prechazis. Jestli jsi mel uplne obycejna kola, je to rozdil hodne velky.

        0 0
    • Stanooo  

      Přidal bych se k tématu taky s jednou otázkou:

      když mám kolo sbalené na několikatýdenní výlet, tedy s hmotností 20kg a výše, úsporu váhy 2×100g přechodem na karbon asi nepoznám. Nebo to poznám na tom, že se snížila rotační hmota? (tedy při rozjezdech a při jízdě do kopce, kdy rychlost přeci jen trochu kolísá v rytmu šlapání)

      0 0
      • jIrI___  

        Poznáš jen to, že kolo jede výrazně hůře než nenaložené :)

        2 0
      • McBlacky  

        Na nalozene expedicni kolo je to jedno. Tu chvili se z cyklistiky stava rehole.

        6 1
        • kamaro  

          Na expedičáku bych bral karbony kvůli tuhosti a celkové odolnosti. Jak je to kolo naložené, tak se všechno trochu více křiví a v případě nějakého pádu nebo nárazu na hranu to hliník nemusí přežít, ale karbon by mohl. Nějaké AM nebo a EN ráfky by byly nesmrtelné. Kdybych skládal znovu expedičák, dám je tam

          0 0
      • Hrabex1  

        Neni to zdaleka jen o hmotnosti.

        2 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz