• JIP

    Ahoj, jelikož nemám žádné zkušenosti s karbonovýma ráfkama, chtěl bych se zeptat jak jsou na tom s odolností v terénu ?

    Pořídil jsem si Spec_Epic s karbonovýma Roval_SL. Doposud jsem jezdil Rovaly_AL a ty snesly občasné schody a nějakou tu lesní cestu s pořádnými kořeny a přes větší kameny v poho. Můžu si to dovolit i na těchto karbonech, nebo je mám radši vyměnit za ráfky ze slitiny ?

    0 0
    • bolekkrutor  

      Ahoj, zkušenost mám i když z trochu jiného spektra, než asi čekáš. Pár mi jich už prošlo při opravách pod rukama, a právě na základě toho, bych je do tvrdšího terénu nevozil. Tajně jsem doufal, že určité řešení bude procore od schwalbe, kdy by teoreticky nemělo dojít ke styku patky ráfku s podkladem-kamenem, tedy následné destrukci. Ale opak je pravdou, navíc enormní tlak v procore, poškozený ráfek doslova roztrhne.

      0 0

        MTBIKER odporúča

        Do 5 dní > 2 ks

        SUNringle A.D.D. Expert

        8359 Kč MOC 15473 Kč -46%

        Do 5 dní 1 ks

        SUNringle Black Flag Pro

        9553 Kč MOC 17506 Kč -45%

        Do 5 dní 1 ks

        SUNringle Black Flag Pro SL

        12933 Kč MOC 23858 Kč -46%

      • McBlacky  

        to jsem si taky myslel že to procore tomu spíš ublíží :/

        ale prodejci tvrdí že samozřejmě ne.

        bavíš se o hookless nebo hooked ráfcích – totiž hookless vypadá že vydrží dost, optimum jsou galusky, tak ráfek dá hodně, ale zase defekt je konečná

        0 0
        • Talaj  

          optimum jsou galusky, tak ráfek dá hodně, ale zase defekt je konečná

          Defekt není konečná, dáš tmel (nebo už máš preventivní) a jedeš dál. Říznutí je větší problém, ale to je velmi vzácná situace. Zvlášt s galdama s ochranou boků proti říznutí. Galdy vozím, ale nejezdím žádné extrémy a s kolem mám 80 kg. Nárazy kamenů zespodu přes galdu na ráfek cítím celkem často. Mám ovšem alu ráfek.

          0 0
          • McBlacky  

            defekt jsem myslel říznutí, klasický průpichy se dneska neřeší ani na TLR, bud to vezme tmel, nebo dáš knot. Zas tak vzácné to není, při jízdě na plno (top 10% pole na závodech – což je imho rozumný použití pro takový materiál)

            0 0
          • JakeF  

            Galdy jsou otázka jaký… Pokud by je udělal třeba Maxxis s objemem 2.2" Ikonu a EXO ochranou, tak dejme tomu… Co předvádí Tufo je absolutní tragédie, pokud to člověk nefasuje a nejezdí jen na závody.

            0 0
            • Talaj  

              S Tufem nemám problém ani na silnici ani na MTB.

              0 0
              • JakeF  

                Na silnici chápu, na MTB bohužel krutě zaspali dobu…

                0 0
            • nooski  

              Tufo Primus na cyklokrosce a zatím žádný defekt za skoro 2 roky.. Na ráfek chodím při 2 barech často a ani na kamení žádný problém.

              0 0
      • Pedro404  

        Jak dlouhá je ta tvoje zkušenost s Procore? Bude to průser i u hliníku? Já v to vkládal velký naděje, že by s tim byl ráfek prakticky nezničitelnej…

        0 0
    • Mr.Duck  

      Vcera sem odjel tohle na karbonovych rafcich.

      Tak sem se pochlubil, ja jen k tomu, ze nejsou na technictejsi jezdeni. Rovaly, co ja vim, by mely byt celkem bytelny kola. U me ma karbon podobnou vydrz jako hlina – zatim mam letos za sebou 4 zniceny rafky, zhruba takle:

      1. Karbon 2 mesice
      2. Hlina 3 dny
      3. Karbon 1 den
      4. Hlina 1 tyden

      Ted sem na dalsim karbonu, zatim teprv par dni. Je pravda, ze na obou hlinach sem dojizdel do stavu , kdy mi to na asfaltu drncalo vic nez na kopci, protoze to bylo na nekolika mistech nakoply klidne o cm na vysku. Karbon mi zas vzdycky vyreklamovali, takze mit jeden navic, tak neresim nic.

      Znam tu vic lidi, co jezdi carbon rafky, a neznam nikoho, kdo by se vratil k hline. Ta tuhost je dost prijemnej benefit, a nemusis to prakticky vubec centrovat. Neboj se toho.

      0 0
      • kesu  

        Ahoj,

        hele a zkoušel jsi nějaký těžší ráfky? Jako třeba mavic 823 atd? Já od tý doby co mám Fulcrumy RedFire nemám moc problémů. Ráfek má něco přes 600g…

        0 0
        • Mr.Duck  

          EX 729 a TR Revolution 32 – ten byl asi nejodolnejsi co sem mel. Jinak sem asi nic vylozene tezkyho nemel – nekolik 721, Spank Tweet a Spike Race, Flow EX.

          Ja vetsinou odrovnam patky, rad jezdim v kameni :) A tam treba 729 nenabizi snad vubec nic oproti 721. Jediny, kde sem neznicil patky, byl ten transition, ten sem prasknul kdyz sem ohranil celkem vec, a Flow, ten byl po druhym jezdeni ve tvaru ctverce, takze sem ty patky nestih poradne proverit. Tweet mi prisel taky celkem dost odolnej, ale mozna sem na nem hrotil o neco min.

          0 0
          • kesu  

            Já měl taky problémy s patkama, ale s těma fulkrumama je to skoro dobrý a mám je už několik sezon, krom nějakejch drátů držej pohromadě. Tlaky vozím tak 20psi. Ale je to dost ingot no…

            Ale nenajezdím toho ani zdaleko tolik co ty. Hele a nedělá někdo nějaký čínský karbon ráfky s váho hodně přes 500g?

            BTW Spank je hrozný bláto…

            0 0
            • Mr.Duck  

              No Spank (Tweet) mi zatim jako jedinej vydrzel celej rok, ale jak sem psal, ten rok sem najezdil min.

              O nejakym tezsim karbonu nevim, Enve sou celkem tezky, ale praskaj uplne stejne, a ta cena je urazliva.. Nevim teda jak ty novy 90ten, ale za tu cenu me to ani nezajima, urcite nevydrzi 4× vic nez LB, aby mi to stalo za to je vubec zkouset, nemluve o tom ze pochybuju ze by meli takovej customer support. Nehlede na potrebu je svlikat abych je moh vubec centrovat, i kdyz to neni moc potreba u umelaku..

              0 0
              • kesu  

                Mě se do karbonů pořád moc nechce, obávám se, že to pak zkolabuje jedním tahem, jak si je zničil, respektive jenom prasklinka nebo se to rozlítlo?

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Prasklina, relativne mala. V prvnim pripade sem tomu nalozil absolutni nesmysl – jel sem Canadian open na asi 10psi – je to HODNE kamenny, klepal sem rafkem jak zbijeckou, a zjistil to dole, ze ten zbylej tlak zacal utikat skrz prasklinu. Nejak moc sem tomu rafku veril, ze sem se rozhod tu jizdu dojet :) V druhym hlasita rana, a zas jen prasklina u patky, zadna exploze.

                  Ani sem neslysel, ze by se to nekomu rozlitlo, kdyz teda vedome nejezdil uz na prasklym rafku. Cet sem nejaky recenze, co psaly „joo karbon, to se ti rozleti na kusy“, a pak z nich vypadlo, ze to nekde prasknul, a jezdil na tom dal, no tak je dement, zejo. To nepotrebujes karbon, aby se ti znicenej rafek rozsypal :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    i hliníkový ZTR umí hezky zkolabovat, že si usteleš ani nevíš

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ja poskladal Mavic jak alobal. Vsechno de podle me uplne zdemolovat :)

                      0 0
            • McBlacky  

              26ky kolem 480gr je asi málo pro tebe?

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Jezdi je. Kdybys hrcal ráfek na doraz, pořiď objemnější gumu.

      0 0
      • hovanec  

        Jaké výhody ty ráfky přinesou? Na silnici to chápu.

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Analogicky jako u rámů. Al slitina je ve stejném rozměru a srovnatelných vlastnostech těžší.

          0 0
        • Radek Broz  

          Tuhost, hmotnost.

          0 0
          • hovanec  

            Je fakt, že těch 100 g na ráfku bude asi znát. Každopádně cena je astronomická. :D Ale pro fajnšmekry bez diskuse nejlepší volba. A je lepší klasika nebo tam lepit galusku? Force dělá jakési galuskáče za rozumný peníz, ale váhově to je jako DT a cenově skoro 3 krát tolik.

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Kterak ses dobral k tomu 100g rozdílu?

              0 0
              • hovanec  

                Z popisu výrobce?

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Přihodilo se Ti společenské faux pas – odpověděls otázkou. Buď konkrétní – jestli srovnáváš srovnatelné.

                  Na polňačkový přejezdy, kde se nudí i nejlehčí Al šlupka ráfek to asi sedí. Pokud se jezdí, kde jsou potřeba vyšší limity tuhosti ráfků, je potřeba hliněný hmoty více. Srovnatelné rozměry jsou např. zde http://www.nextie-bike.com/…beless-ready

                  http://spank-ind.com/…35al-evo-rim

                  0 0
                  • hovanec  

                    Srovnával jsem XC ráfky. U karbonových se dle mého názoru níže jak 250 g nedostaneš. Respektive se zachováním nějaké rozumné tuhosti. Pravdou je, že jsem prozatím karbonová kola nevozil, takže nemůžu posoudit. Záplety od DT, co teď mám, váží bez pneu 1,5 kg. U sjezdových kol ten rozdíl bude markantnější, to chápu.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      viz níže. 250gr je utopie aktuálně.

                      0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Mám C ráfky. Na vnitřní šířce 27 mm mám obutý 2,2 plášť a na 31,6 mm 2,35 plášť. Těm gumám hodně vyhovuje širší rozkročení. Průjezd zatáčkou je chirurgická práce: ráfky tuhý, žvýkání pláště není. V technice, když si vyhlídneš stopu, tak tě z ní nevystrčí boční propružení zápletu či žvejknutí. K tomu komfort objemnějších gum s nižšími tlaky. To na o 100 g těžším Al ráfku s vnitřní šířkou jen 18 mm vůbec nebylo.

                      0 0
                • McBlacky  

                  hookless MTB ráfky top hliník (ZTR podium, ZTR Gold) jsou váhově ± jako top carbon. Lehčí jsou galdy o kousek i malinko pod 300gr

                  Běžná váha MTB XC 29" hooked/hookless carbon ráfků je 330–380gr

                  0 0
                  • saintjv  

                    Hele a co nejakej tip na hrubsi zachazeni? Mysleno enduro/kameny/ko­reny, dropy vetsi 1m+.

                    Ted jsem rafek oddelal tak si rikam co tam dat cenovka 3–4k. Radeji trosku sirsi neco kolo 31mm.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já jezdím jen XC/AM tam mi stačí fulcrum 1XL (ekvivalent Mavic ST), i když už mi taky rupnul drát a zadní kolo sem tam rozhodím. Neskáču a zatím jsem to ani nikde brutál nekrešoval o šutr na přímo – což je častá smrt enduro ráfků.

                      V carbonu tip nemám, ale nebál bych se nějakýho hooklessu třeba tady přehled

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Light-Bicycle jezdim. Oproti treba Flow, kterej by se dal vahove trochu srovnavat je to daleko bytelnejsi. Nebo ten Spike by asi moh vyhovovat, ale je ouzkej.

                        0 0
                        • carlos1  

                          jezdim Nextie 35mm sirku, nakladam jim dost, omlaceny jsou, ale porad drzi, ani nemusim centrovat, ci dopinat draty, tuhy jsou pekne, pokud je zprasim, koupim si je znova

                          0 0
    • Radek Broz  

      Vydržej toho dost, netřeba se nějak bát.

      0 0
    • jonti  

      Jsou ok a vydrzi dost. Jezdim na Rovalech Carbon to same co na ZTR Crest, dal jsem i 5km na prazdne gume a zadny problem s rafkem. Mel jsem problem s draty, ktere jsou na Rovalech ponekud poddimenzovane.

      0 0
    • Tina  

      By som si tiež dovolila pridať pár mojich skúsenosti s karbonovými ráfkami. Ľahké karbonové ráfky sú vďaka svojmu vyššie mu profilu o poznanie tuhšie ako ľahké Alu ráfky typu ZTR. Na rovnakých trailoch s rovnakým tlakom v pneu som išla častejšie až na ráfik s karbónom ako s hliníkom. Takže vo výsledku som musela prifúknuť cca 0,1 – 0,2 Bar vzadu aby som tento rozdiel to vyrovnala. Karbonový ráfik sa mi napriek niekoľkým jazdeckým chybám zatiaľ nepodarilo rozbiť ani poškodiť. Alu ráfik by mal po väčšine týchto „jazeckých chýb“ minimálne prehnuté patky, ktoré by sa museli vyrovnávať.

      Mám jedny značkové (francúzske Duke) ráfky a jedny čínske od Light-bicycle. Oba ráfky sú hookless a tubeless-ready a plášte (Schwalbe RaR, Maxxis Ikon, Conti Race King) boli bez problémov nahodené veľkou dielenskou pumpou s jednou vrstvou Notubes pásky.

      0 0
    • zderes  

      Potřebuji rozlousknout ještě dnes. Protože nevyhovují kola Tune Schwarzbrenner (nejdou dát bezduše), mám nabídku zapletených kol Tufo Colibri, cena je podobná, jen nikde nenacházím test těchto kol. Už nějakou dobu na trhu jsou, jen o tom nikde nic moc není. je tu někdo, kdo s níma má reálnou zkušenost? Je nějaký vážný důvod do nich nejít? Protože např. na kupkole je prodej těchto kol 26" ukončen. Díky.

      0 0
      • JakeF  

        No tak v první řadě musíš vědět, jestli chceš galusky nebo ne… Pokud jo, tak Colibri jsou top kola.

        0 0
        • Pijer  

          Předpokládám, že budou pro třicetikilového cvrčka na závody a ten je rozhodně na jejich limit nebo po náby do bahna nedostane ;-)

          0 0
          • zderes  

            Tak s galuskama jsem laboroval dřív, protože to ale bylo hodně drahý, tak jsme zůstali u klasiky bezduše. Protože můžu kola prakticky jen vyměnit, tak bych do toho šel. Někde byly ale zmínky o tom, že tyto nebrat, ale nic víc, tak se ptám. Jo, něco přes 30kg.

            0 0
            • Pijer  

              S jeho váhou, ročním nájezdem a předpokládaným počtem sezón které na 26" odjede bych se toho nebál.

              0 0
              • zderes  

                Trošku jsem se „zasekl“ při pročítání jiného vlákna, ale objednáno a držím se "neřesit, jezdit! :)

                Díky, po sezóně můžu dát report :)

                0 0
      • kubad  

        co na nich je za problém , že nejdou na bezduše?

        0 0
        • zderes  

          Nasadíš rukou na ráfek, nijak to nejde utěsnit. Vyzkoušeny 3×, bezduše, fakt to nijak nešlo. Jinak ráfky suprový (pokud to teda malej dokáže zhodnotit)

          0 0
          • kubad  

            chápu, v tomto případě stačí použít třeba GorilaTape pásku která je silnější a problém řeší. nebo něco podobného silnějšího

            0 0
            • zderes  

              Já jsem to zkoušel jednou, pak dva mechanici na sobě nezávisle, z toho jeden je fakt výbornej. Netvrdím, že to nejde, ale nešlo to. Nikoho jinýho na to nemám, tak raději než to nějak mastit tak jsem se rozhodl takto. Měním pláště RoRo vzadu 3× za sezonu a při představě, že to nemá kdo udělat mi nic jinýho moc nezbylo a kdyby to řízl třeba před závodem, tam by mu to asi nikdo moc nevyměnil. Jinak zkušenost s RoRo evo + tmel pro lehkyhoýho kluka fantastická.

              0 0
              • Pijer  

                RoRo s tmelem v 1,85 vozíme dvě sezóny a spokojenost.

                0 0
                • McBlacky  

                  1,85? nerozmazluješ :) :)

                  0 0
                  • Pijer  

                    Když je ti 10, vážíš 30 kilo a honíš se hlavně po loukách a uhlazených pěšinkách s občasným kořenem nebo kamínkem, tak víc nepotřebuješ a to že je to lehké, je pro tebe jenom plus :-)

                    0 0
                  • zderes  

                    Pro dítě super varianta. Protože jsem je kupoval do zásoby, dva úplně nové mi zbyly. Jsou k mání :)

                    0 0
              • mr.antik  

                pokud je tvar vhodný na bezduše, přitom gumy jdou nasadit na patku moc lehce, tak jedině víc vrstev pásky

                0 0
            • jecnak  

              Nebo plastovou s prolisama. Myslim, ze Bontrager jeste ma i na 26". Vyhoda je, ze plast lip drzi v patkach a paska jde opatrne pouzit znovu na jinem kole nebo po vymene dratu.

              0 0
    • Maska1  

      Měl bych dva dotazy ke karbonovým ráfkům. 1 – Vadí karbonovému ráfku na silničním kole při použití pláště z klasickou duší, když se ventilek duše k ráfku zajistí napevno tou šroubovací matičkou, která u ventilku je, popř. jak moc ji dotáhnout, nebo je stejný postup jako u ráfku hliníkového, popř. tam tu matičku nedávat vůbec? 2 – Lze na karbonovém ráfku vnitřní šířky 21mm, venkovní šířce 28,75mm a výšce 30mm používat v pohodě pláště o šířce 700×32–35C, nebo již jsou tyhle ráfky moc široké? Díky za odpovědi.

      0 0
      • Cavendish  

        Matičku v pohodě jako u hliníkového ráfku, jen bych pod něj dal gumový o kroužek jako u bezduší.

        Pláště úplně akorát na tu šířku ráfku.

        0 0
        • JachymP  

          Zase bych nepřeháněl, gumová podložka nutná není. S karbon ráfkem zacházej jako s hliníkem.

          0 0
          • Cavendish  

            Jo, tak ona tam být nemusí. Ale mě ty potvory pak drnčí o ráfek. Tak je tam dávám a mám klid :)

            0 0
        • Maska1  

          Díky za rychlou odpověď. Vážím cca. 80kg a cca. 90% jízdy je po silnicích různé, spíše horší kvality a zbytek nějaké ty zkratky přes lesní či polní cesty. Uvažuji o těchto zapletených kolech.

          https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

          Nějaké poznatky k těmto by nebyly?

          0 0
          • Cavendish  

            Pancho je Rakouská firma. Kde ráfky vyrábí nevím, ale o kvalitu bych se nebál. Náboje DT Swiss 350 jsou rozhodně dobrá volba a dráty CX Ray jsou ty nejlepší co se dneska prodávají. Na tvoji váhu to bude v pohodě :)

            0 0
            • Maska1  

              Ještě bych měl jeden dotaz a pak už dám pokoj. Na těch zmíněných zapletených kolech jsou použity ALU niple DT Swiss. Není lepší je kvůli možnému tzv. zarůstání vyměnit za mosazné, tedy jestli to při té kombinaci komponentů vlastně lze?

              0 0
              • Cavendish  

                Tak mosaz je samozřejmě lepší co trvanlivosti týče lepší. Možná by stálo za to, se Radka v bikepart zeptat, jestli by nepostavil stejné na mosaz niplech. Mám alu niple na CX kolech a zatím mě nic nezarostlo. Ale jsou od Sapim a Sapim má obecně lepší alu niple než DT. Ty jsou hooodně měkké.

                0 0
                • miche  

                  Mosaz niple mi tam Bikepart dal, ale vyslechl jsem si, že jsem vlastně divnej ...... že všichni „chtějí“ hliníkový :-)

                  Podle mého servisáka je mosaz lepší a tím se řídím.

                  Pozor taky na to, že Bikepart ten výplet „zalepí“ – což je důležité vědět že (posezónní doladění třeba je pak „problém“) :-)

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Lepení alu jsou průser. Když už, tak alu se zámkem. Jinak mosaz.

                    0 0
          • JachymP  

            Mám je nachystaný na gravel, ale ještě jsem je nejel, jezdím zimáky. Nahodím je tak za měsíc, zkušenosti pak.

            Každopádně na pohled jsou krásný a bikepart je mnohokrát prověřená kvalita, já bych se divil, kdyby nebyly skvělý!

            Btw: vážím 83 kg a jezdím taky polňačky a lesní cesty, pláště jsem dal 43 mm GK SS.

            0 0
            • Maska1  

              Tak jak se na kolech jezdí, jaké poznatky k nim máš?

              0 0
              • JachymP  

                Jsou úplně skvělý! Mám na nich od jara najeto 3300 km, většinou asfalt, sem tam s nějakýma gravel zkratkama a lahůdkama. S kolama nebyl jedinej problém, do kopců krásně jedou, i mimo asfalt jsou v kombinaci s tím gravelkingem ss 43 krásně pohodlný. Možná na zadek zkusím GK Slick, ale spíš plus. Ale i ty 43 mm jedou solidně i na rovinách, pár KOMů jsem dal i podél Vltavy ;)

                Je teda fakt že nemám moc dobrý porovnání s těma origo zápletama, zatím jsem je tam nevrátil ani na chvíli. Musel se ladit zadní třmen a trochu i hazka a do toho se mi teď nechce, to si nechávám na podzim. Ale znát byla hned hmotnost (akcelerace) a pohodlí, což je ale pochopitelně dané pláštěm širším o 5 mm.

                Jinak kvalita práce bikepart už poněkolikáté vynikající, mám porovnání i s jinými zaplétači, ale bikepart se nic nevyrovná. A to nepočítám jak to u nich v dílně vypadá ;)

                0 0
                • Maska1  

                  Díky za info. Já se teprve až teď odhodlal k tomu, že je objednám.

                  0 0
    • maxmin  

      Takhle mi dnes praskl hollowgram.

      Jen tak z ničeho nic na asfaltové cestě při cca 25–30km/h. Mám pocit, že se mi nejdříve sundala guma a jak jsem otočil řídítkama, tak prasknul ráfek.. ale možná to bylo naopak. Letěl jsem na držku, mám 3 stehy na rtu, ale jinak jsem celkem OK.

      Jsem moc rád, že se mi tohle nestalo třeba při sjezdu, nebo někde na hlavní cestě kde jezdí auta..

      Ty ráfky byly naprosto úžasné, každou jízdu jsem si vychutnával, jak je to kolo lehké a lehké ráfky jsou fakt znát.. Ale nechci aby se tohle opakovalo. Co mi doporučíte místo toho? Je to 29" s 28 dráty na lefty. Ani jsem nikde nenašel, že by se prodávaly samostatné ráfky hollowgram, ale nevím jestli budu ještě chtít to samé.. :-(

      0 0
      • JakeF  

        Mne podle stylu prasknuti taky prijde, ze prasknul kord plaste a rafek az potom behem padu.

        Ale kazdopadne bych to poslal do Cannondalu na vyjadreni.

        1 0
      • žvejk  

        Sorry , ale to není možné aby jen tak při běžné jízdě praskl tímto stylem a až tak moc. Jak ti vylezla, ufoukla ta guma, muselo se ti vzpříčil přední kolo a šlo bokem o zem a zlomilo se to…

        Jinak jsou i lehčí ráfky a taky širší. Ale myslím, že náhradní se prodávají , musíš to poptat přes prodejce Cannondale. Ať rychle srůstáš ;-)

        0 0
        • Noviak  

          vzpricilo? snad Žvejklo ne? :-) ale jinak souhlas. bylo by dobré vědět, na kolik bylo nafoukano, zda byly opravdu dobře zaskočene patky a přesný sled událostí…

          0 0
      • JachymP  

        To seš hrdina že přemýšlíš o stejných ráfkách. Já bych na tvým místě zahodil jak ráfky, tak ty mitasky (nemám s nima zkušenost, ale pokud by se mi tohle stalo, tak bych stejný rozhodně nechtěl).

        Kolik vážíš?

        0 0
      • McBlacky  

        Z niceho je hodne divny. Podle me to bylo brutalne nacnuty od nejaky akce jiny. Navic ze to nedalo o sobe vedet nejdriv nejakym zaplavanim nebo zvukem atd je taky netypicke pro kolaps carbon vypletu.

        Kazdopadne super ze te si nestalo nic vaznejsiho, tohle posli na reklamaci a uvidis co napisou.

        0 0
        • komajz  

          zvlastni aby se to takhle rozpaslo na silnici, kazdopadne poslat cannonu na posouzeni

          0 0
          • McBlacky  

            víc je divný ten náhlý kolaps. Všechno člověk vidí jednou poprvé :)

            už jsem viděl pár carbon ráfků ve smrti i s historkou jak se to stalo a většinou předcházela rána jak kráva o hranu. Na silnici ještě umí potrápit koleje a blbej kanál, samozřejmě když ti někdo spadne do výpletu, tak je taky konečná.

            0 0
            • novas752  

              Jednu testovací Emondu jeden den týpek lehce položil (nikde nic moc odřeného, žádné viditelné poškození ráfků ani po sundání plášťů), a druhý den jinému borcovi doslova implodoval zadní výplet na Řevničáku směrem dolu do Řevnic na hladkém asfaltu. Z kola třísky, borcovi se nic moc nestalo.

              0 0
              • McBlacky  

                že někdo rozložil testáka divné není, ale že to nebylo vidět po kontrole s pláštěm dole je teda hustý.

                0 0
      • vysmátej bajker  

        to je jak Cink. jedu a prasknul ráfek :).

        0 0
      • TJK  

        Mám podobnou zkušenost.. ráfek na zadku… první trejl v Rakousku, 1 den a prvnich asi 50metrů :-) jeden hrbek a ráfek vejpůl… imho spíš povolila guma a ráfek šel na kaši…

        dlužno říct že měl za sebou 2,5 sezony praseni pod 100kg a nespocet nedoletu a hran a orazitkovanch sutru… takze se tomu nedivim..

        Co je blby, ze se uz moc nedozvis jestli sel prvni rafek a pak guma nebo oboji… ja sem dal novy rafek a gumy sem zahodil (uplne nova) a dal jine..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.