• snake_biker

    Sháním kolo pro manželku od kamaráda, která je velmi malého vzrůstu (158 cm) a muší váhy (do 50 kg), na ježdění po cyklostezkách a v lehčím terénu, tzn. polních a lesních cestách. Poohlížím se po lépe vybavených kolech z druhé ruky, nicméně najít něco schopného v odpovídající velikosti je celkem složité. V hledáčku jsem měl karbonové HT 27.5 ve velikosti XS/S s vahou kolem 10 kg. Sedmadvacítku s danými parametry jsem ale nikde nenašel.

    Narazil jsem ještě ale na zajímavý kousek postavený na karbonovém rámu MRX ve velikosti S, ve výbavě má TOP komponenty (kola zapletená na nábojích FRM, ráfky ZTR PODIUM MMX, vidlice DT Swiss, pohon SRAM X0 3×9, střed FSA K-FORCE LIGHT, brzdy Shimano XT, karbonové kliky, sedlo, sedlovka a kokpit), váží 8,5 kg. Jediným háčkem je to, že má kola velikosti 26" a je trochu old-school. Majitel za něj chce 29 tis. Kč.

    Nechci tady radu, jestli kolo vzít nebo ne, chci znát pouze váš názor na to, jestli je takové MTB HT 26" pro dané účely teoreticky použitelné nebo je to s ohledem na rozměr kol už opravdu mrtvá kapitola MTB.

    Děkuji všem za názory…

    0 0
    • gersa  

      29k je dost i na bazarové kolo podstatně novějšího data výroby

      0 0
    • mirorek2  

      Rozměr kol je to poslední co bych řešil, pokud budou gumy. Spíš bych to chtěl překopat na 1*x řazení, to uživatelky oceňují nejvíce.

      Past může být i starší DT vidla, nevím, jak je to s nd na ni. Kdyby náhodou rám praskl, taky je to dnes už levně řešitelné.

      Jinak pojede to parádně, tak lehké kolo se dnes už jen tak nevidí, anebo za raketu.

      0 0
      • snake_biker  

        Její stávající kolo je hliníkový HT 27,5", který má pohon 3 × 9. Kdybych koupil tady tohle, chtěl bych to překopat na 2 × 9.

        Co se týká vidlice, ano, to může být problém, ale přinejhorším se dá vyměnit za jinou.

        0 0
        • Gwaihir  

          Proč ne na 1×11? Jako že by přehazovačka byla na 26" kole už moc nízko? 8.5 kg kolo je super a 26" bude furt dobrá. Jedině snad potenciálně problémová může být vidlice, ale pokud se zvládne servis hned, tak to bude mít na deset let :)

          0 0
          • snake_biker  

            Nejsem si jistý, jestli by 1 × 11 ušlapala v rozsahu daném stávající kazetou…

            0 0
      • iceduck  

        1× cokoliv bude na 26" kole vypadat fakt vtipně, těch 50 zubů vzadu bude skoro stejně velké jako kolo :)

        Za mě ideální volba – 8,5 Kg nemá ani spousta gravel kol. Resp cokoliv nové v cenové relaci do 30k (trek, MTB) bude 12 kg a víc. A při její výšce/váze to ocvení nejvíc. Jestli 2× nebo 3× je už spíš volba podle toho kde bude jezdit. Pokud je vidlice v pořádku tak jí to kolo vydrží na věky. Při údržbě asi taky není potřeba se držet top komponent (řetězy, kotouče).

        0 0
    • couffy  

      Na dané použití úplně v pohodě.A 26 se stále jezdí,jen se přesouvají do kategorie dětských kol,co tak sleduji,tak na nich jezdí i spousta zdejších uživatelů a nedá na ně dopustit.

      0 0
    • pocestny  

      To jsou kecy ze na 26" vypadá blbě 1×, je to úplně v pohodě, a jestli má ta žena 158cm a seženeš lehká kola, bude to dobrý i na rozměru 27.5 i na rozměru 26

      Jestli se ti bazarovka nezdá, tak uvažuj o stavbě případně „nechat postavit“, tohle fórum je plné inspirace

      0 0
      • snake_biker  

        Pojedu se na ten bike v týdnu podívat a uvidím na místě, jestli mě něco odradí nebo ne. Podle specifikace a fotek to vypadá jako velká voňavka a té hmotnosti bych dle komponentů věřil.

        0 0
      • iceduck  

        řekl sem že to bude vypadat vtipně – já bych se třeba trochu bál o přehazovačku u nějaké kombinace 50z. Současně nemá smysl z 1× cokoliv dělat svatý grál, znám spoustu holek co přesmýkač používat umí.

        Takhle to má vlastně komplet a nemusí nic dalšího kupovat, u 1× bude kupovat přehazovačku, páčku, kazetu, kliky… Celkový provoz ho pak vyjde na minimum oproti 1× s větší životností všeho.

        Počítám že lehká kola tam už nyní sou když je to 8,5kg kolo.

        0 0
        • pocestny  

          já mám na dětském 26" bajku RD-M7100 a žádný problém tam nevidím

          0 0
    • Georrge  

      Ze to ma 26" bych resil jako posledni. Chapu ze marketing je mocny, ale predstava, ze v dobe devetadvacitek je 26" na hranici pouzitelnosti, je fakt usmevna.

      3×9 pohon neni az takovy problem, pokud se s nim nauci. 1× pohon by byl lepsi, ale u 26" muze byt problem osadit dostatecne velky prevodnik.

      0 0
      • snake_biker  

        Můj názor na 26" kola je asi takový, že při souzení, zda se na bajkování hodí nebo ne, je nutné brát v potaz hlavně terén, kde se s kolem pohybuješ. Pokud chceš jezdit v těžším terénu, bude to na šestadvacítkách náročnější, kolo bude vyžadovat skutečnou „pilotáž“. Dnes bude asi většina jezdců na kolech 27.5 nebo 29 rychlejších. Na druhou stranu jsme ma 26" začínali všichni, takže z tohoto pohledu je to jenom o naší lenosti či pohodlnosti.

        Na stávajícím kole má ta holka řazení taky 3×9, takže zvyklá na daný systém určitě je. V rámci zjednodušení bych to následně překopal na 2×9. Pokud budou vepředu placky s rozumným počtem zubů.

        0 0
        • iceduck  

          U malé holky která není vyježděná hrozí spíš riziko že se bude s většími koly prát. Malá kola sou do terénu lépe ovladatelná – nemusíš mit tak široká řidítka, což je u malé holky další problém.

          Rychlejší asi ano, ale v reálu o kolik – 1km/hod ? U MTB? Who cares.

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Ber to jak to je. Jestli je ta váha pravda, tak není co řešit. Ad 26" – spokojeně na nich pořád jezdím ;-)

      0 0
      • snake_biker  

        Určitě, osobně jsem šestadvacítky nikdy nezatracoval, takže přeju hodně dalších spokojených kilometrů.

        0 0
    • Tomcat  

      Sehnat kvalitní lehké nové 26" pneumatiky bude skoro nemožné.

      Nemyslím, že 26 v topu bude tak levnější a výdrži víc než novější 27,5 nebo i 29 i ta by na skřítka šla sehnat. Jasně nebude mít pod 10kg ale nebude problém sehnat díly na vidlici, nebude problém sehnat výplety a pneu.

      Možná je to psychologická projekce partnera. Ale pozná ta ženská rozdíl mezi tou 26kou v topu a a nižší střední třídou 27,5/29 ? Nebo pozná se to na jejím výkonu víc než v nějakých desetinách či setinach?

      0 0
      • pocestny  

        Pravděpodobně gumy nikdy neojede.

        0 0
      • MatS  

        U nas se budou 26" plaste shanet blbe, ale stale se vyrabi i top verze plastu. Treba www.bike24.de jich ma dost skladem.

        0 0
        • oddie  

          Aktuálně dostupné pláště 26" namátkou třeba Kupkolo skladem:

          Rocket Ron Addix speed, S-skin TL-Easy SuperGround 2021

          Rocket Ron Addix speed, TL-Easy SuperRace 2021

          Racing Ralph Addix speed, S-skin TL-Easy SuperGround 2021

          Racing Ray Addix speedgrip Super Ground, S-skin TL-Easy

          Magic Mary, SUPER DOWNHILL, Addix ULTRASOFT

          HANS DAMPF SuperGravity TLE AddixSoft černá

          Nobby Nic Addix Speedgrip SuperGround, Snake skin, TL-easy

          A to je jen jeden prodejce a jedna značka. Nějak nemám pocit, že se 26" pláště shání blbě nebo že není na výběr…

          0 0
          • mirorek2  

            :-)

            0 0
            • oddie  

              A to ani nemluvím o tom, že pro účel viz první příspěvek budou i Rocket Rony Performance verze až až… nebo Race Kingy dtto, ještě o chlup lehčí.

              0 0
          • snake_biker  

            Přesně tak, souhlasím.

            0 0
          • Tomcat  

            A kolik pak jich bude na XC kolo pod 9kg? :) jasně řešíse tu pár gramů, ale pak ji tam daj 2,2 a víc… To není 29 kde je xc i 2,3

            Pro toho střízlika je tak 1,95 a ne dh/am. pneu . To pak se muže na 26 v topu vypnout.

            Jinak i pneu stárne takže není jistota ze výdrž i 5let obzláště na sluníčku.

            0 0
              • Tomcat  

                Tak si to znova přečti a podívej se co nabízejí. Ne lehký XC 1,95 pro lehký kolo nemají. Pneumatiky pro ebike označení Exx jsou těžší i širší. Větší výběr je těch širších, které na to taky nejsou ideální. Většinou drátová patka nebo „trekové&city“ a rozhodně ne běžné XC.

                Celé mě to přijde padlé na hlavu hnát se za každou cenu za lehkým kolem a pak to zabít širokými a těžkýma plášti. Paradoxně na stejně těžkém , nebo těžším kole se jí s lehčím užším a víc nafoukaný pláštěm lépe pojede. Než na topovce s horším pláštěm.

                0 0
                • yetti  

                  Conti RaceKing RaceSport má v šířce 2,2" 475g

                  To ti přijde těžké?

                  https://www.bike24.com/p2261970.html?…

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Nepřijde těžké a přijde ti odpor pláště 2,2 menší než 2,1 či 2,0 a nebo 1,95 o kterým sem psal?

                    Tenhle plášt sem vozil na závody MTB na bikrosový dráze . Páč ten balón nešel tak jednoduše cvaknout a nevyskakovalo to na širokým ráfku jako byl Alex DM24.

                    0 0
                    • yetti  

                      Roky jsem na 26" jezdil pláště 2,2" (Racing Ralph a právě RaceKing) k naprosté spokojenosti. Rozdíl ve valivém odporu je naprosto zanedbatelný, ale je to pohodlnější, odolnější proti defektům a lze jezdit o něco nižší tlak, takže je to i pohodlnější. Vozil jsem to na úzkých 17mm Mavic SLR ráfcích a ani ta šířka ráfku nebyla problém.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Bavíme se o plášti pro malou a lehkou ženskou viz prvotní dotaz. To co je pro trenovaného a těžšího chlapa zanedbatelné může někomu ubírat už na tak slabém výkonu.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Zena ted ma na 26 2,25 Noby Nic vepredu a 2,1 Hutchinson Python vzadu. Je teda vetsi a tezsi…

                          Ale po 3 letech bez kola na nem ujela 31 km a na pohodu ;)

                          0 0
                    • MatS  

                      Jako sorry, tys ten web asi nevidel. Je tam dost spickovych lehkych plastu pro XC v siri 2.0 az 2.2.

                      Jestli ji doporucujes uzsi, tak horak nedava smysl.

                      Navic ocividne o valivem odporu vis hodne. Neni to jen o sirce, ale o smesi. Zbytecne delas z komara velblouda a hledas problem kde neni.

                      0 0
                      • oddie  

                        Zbytečně krmíš trolla.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Jistě soupis Vašich založených vláken vypovídá, že jste obzláště expert .

                          0 0
                      • Tomcat  

                        1,95 je normální XC šířka na tom nevidím nic divného, ale pravda směs a vzorek dělá hodně.

                        Osobně na XC v 26" bych nešel moc nad Racing Ralph 2,1 nafureny na 3,5baru

                        Osobně tu nabídku tak optimistický nevykladam. Hodně to vypadá, že několik eshopů a to i některé české berou, ze stejného skladu. A prostě je to vybrané.

                        0 0
            • yetti  

              2,2" je i na 26" na XC naprosto ideální. A 9kg i s touhle šířkou není u malého rámu problém. Mám pocit, že už se zapomnělo o kolik měly sestadvacitky lehčí kola i bez karbonovych rafku.

              0 0
        • zbartos  

          Tady je taky ještě nějaký zbytek pro dítě – https://eshop.tufo.com/…cerna-cerna/ .

          0 0
      • snake_biker  

        Se sehnáním náhradních dílů včetně pneumatik problém není a nebude. Při ročním nájezdu cca 700 – 1000 km po cyklostezkách a lehčím terénu rozhodně nepočítám s tím, že bych pro ni potřeboval nějaké náhradní díly kromě spotřebních záležitostí jako jsou řetězy, pneu, duše, bowdeny, lanka apod.

        Co se týká poslední části tvé reakce, tak ano, pozná. Pro 50kilovou holku, která nemá moc najeto, bude zásadní rozdíl, jestli šlape na high-end karbonovém malém lehkém kole nebo střední třídě na 27,5 nebo 29. Rozdíl ve váze mezi 8,5 kg a 12 – 13 kg pro ni bude propastný. Pět kilo je desetina její vlastní hmotnosti…

        0 0
        • iceduck  

          Přesně tak. Mám 62 kg a tyhle “detaily” poznám na kole opravdu rychle (a to nejen kvuli nošení do 3 patra).

          0 0
          • kandik psi zub  

            a pak je tam jeste takova drobnost, na kterou vsichni kdo 26kovy kola vyhazeli a maj jen ty velky uz davno zapomneli – to jak to kolo je proste maly, tzn. jak se sklada do auta, jak se s nim vytoci ( obzvlast malej clovek) v chodbicce atd. A pak jeste tyhle kola obvykle maj rychloupinaky, coz je system rozhodne pochopitelnejsi a zvladnutelnejsi nez pevny osy, bych rek ze zkusenosti s lidma v mym okoli.....

            0 0
            • Gwaihir  

              Až na ty pevné osy souhlas. Možná si nepotkal ty správné pevné osy.

              0 0
              • snake_biker  

                Jo, pokud je systém upínání pevné osy řešený rozumně (buďto přímo na imbus nebo pomocí QR mechanismu), je to OK a zapnutí/vypnutí osy je pak otázkou několika sekund. U systémů typu Manitou Hex Lock nebo jak tomu říkají už je to trochu náročnější a někoho to může potrápit…:-D

                0 0
            • iceduck  

              AMEN

              0 0
    • kandik psi zub  

      jestli je mala lehka , a na tom kole neni zjevna past, tak to ber. Nedostupnost 26kovych veci jsou salonni b-f teorie. Gumy jsou, rafky jsou, naby tezko kdy znici, loziska se budou vyrabet do konce veku. Vidle se u takovych kol resej bazarem kus za kus…

      Pohon a brzdy si navesis dle libosti.....

      0 0
    • Smazaný účet  

      já mám kamaráda co má 155cm a koupil karbon ghost 26 ve výprodeji a je spokojený jak želva! Velikost tuším XS. Ve větším nic použitelného nebylo.

      nedej na předsudky. S tou výškou bude 26ka poměrově stejná jako 190cm na 29ce…

      0 0
    • snake_biker  

      Vidím, že se nám tady rozběhla celkem zajímavá diskuse, která má trochu filozofický podtext a plní nejen účel usnadnění rozhodování o koupi HT 26", ale i zpestřuje a tříbí názory…:-D Díky za to!

      0 0
    • mr.antik  

      Mrkni jakou má to MRX geo, co vím tak některé jejich pánské geo jsou celkem dlouhé a tipuju že pani bude spíš chtít pohodlnější posed.

      Jinak proč ne, když bude na bánány.

      0 0
    • yetti  

      Manželka je jen o 4cm vyšší a jezdí také na 26" s rámem 15"( viz obrázek). Váha kola je cca 9kg na 3×9, takže věřím, že konfigurace kterou popisuješ může mít těch 8,5kg.

      Za mě je pro takhle malé lidi 26" ideální a pokud jsou ještě navíc mušší váha, tak více než velká kola ocení nízkou hmotnost kola, které u 29" těžko dosáhneš. Respektive bude tě to stát minimálně 3× tolik, aby ses k podobné váze alespoń přiblížil.

      0 0
      • oddie  

        Taky pěknej kousek.

        0 0
      • snake_biker  

        Parádní bike!

        0 0
        • yetti  

          je to takovej „zbytkáč“, ale na těch pár set km co žena za rok najezdí to stačí. Vzal jsem svojí vysloužilou šestadvacítku, kterou mi bylo líto prodat za těch pár šupů, za které se bazarové 26" prodávají a přeskládal to na malý rám.

          Když veztmu v potaz za kolik bych to své kolo byl prodal, tak tohle vyšlo i s novým rámem na cca 30tis a za to by se žádné srovnatelné kolo pro ženskou sehnat nedalo.

          0 0
    • snake_biker  

      Sice už je to teď bezpředmětné, ale pojďme odkrýt karty. Nakonec jsme ho nekoupili, nicméně i tak si myslím, že je to krásný stroj, který by svůj účel bezezbytku splnil:

      https://www.cyklobazar.cz/…o-velikost-s

      0 0
      • RichP  

        Ono nebylo tak těžké to podle indicií najít, ale nechtěl jsem to sem dávat, abych nezkazil případný kup :) 26" mi vůbec nevadí, pořád jezdím starého zimáka a je to naprosto v pohodě. Nevidím v tom tak zásadní rozdíl jak někteří tvrdí a 26" mi na rozjezdu přijde rozhodně živější.

        Proč jste ho vlastně nevzali? Na mě je to barevně už moc velký cirkus a viděl bych tu cenu tak o 5k níž, ale ze zvědavosti…

        0 0
        • snake_biker  

          Našel jsem nakonec ještě něco jiného, co nás přesvědčilo na první pohled. Zakázková stavba, taky na rámu MRX, tentokrát hliníkový MRX Elite X7 se zabroušenými sváry. Osazený komplet na Shimano XT, karbonový kokpit, vidlice Suntour Axon s titanovou osou, kola Remerx XCO Rio 27,5". Hmotnost kolem 10 kg. A hlavně se budoucí majitelce líbil na první pohled, takže trochu zaúřadovala estetika:,–)

          0 0
      • Gwaihir  

        A já bych zas bral toto:

        https://www.cyklobazar.cz/…-kg-100-stav

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.