• Lada1

    Koupil jsem jete A3300 na rozjezdeni (na MTB si jeste netroufam). Naposledy jsem jel na silnicnim pred 28lety na favoritu.

    Oproti MTB to kolo vubec nebrzdi. Zadni nedela skoro nic. Projizdet zatacku na horsim povrchu -tramvajovy pas, asfaltova cyklosteska v lese je strach nahanejici. Je to normalni nebo je to kolem – blbe brzdy(spalky) a blbe plaste?

    Dale pri kombinaci mensi prevodnik a male kolecko retez chrasti – da se to lepe nastavit nebo je to normalni?

    Dekuji

    0 0
    • novas752  

      Neuskodilo by dat nejakej odkaz na to kolo nebo aspon na brzdy a pripadne spaliky tam mas. Nektere silnicni brzdy + spaliky brzdi dost blbe, jine daleko lip. Ale ze to bude kotvit jak dobry mtb brzdy necekej, stejne by to akorat zablokovalo kola a letel bys.

      Pro zacatek bych zkusil odmastit rafky nejakym cisticem na brzdy a poradne je seridil.

      Ohledne toho chrasteni by se taky hodilo uvest komponenty ktere se razeni tykaji – nekdy to chrasti kvuli kontaktu retezu s velkou plackou nebo kleci presmykace kdyz mala placka nema trimovaci mezipolohu, napriklad SRAM Apex na posledni 3–4 kolecka chrasti, ale maly prevodnik se stejne vzdycky pouziva jenom s vrchni polovinou kazety. Ale taky to muze byt spatne nastavenym presmykacem – at uz spodni doraz, nebo vyrovnani klece nebo napnuti lanka.

      Jestli ti ty brzdy vadi hodne, klidne muzes jezdit na mtb i po silnicich, spousta lidi to tak dela vcetne zavodniku (napr. J.Kulhavy ze svyho epica snad ani nesleze) a neskutecne se ti zvysi moznosti – hodne spatne asfaltky, sotolinove, lesni a polni cesty… To neni zadny teren a pritom se tam na silnicce dostava blbe.

      0 0
    • tromboonen  

      Dej nový bowdeny a lanka a lepší špalky, plus to správně seřiď – i totálně no name brzdy potom brděj dobře… návodů je na to na netu tisíce…

      A klidně i lepší (měkčí směs) a širší pláště, idálně 28 mm pokud jezdíš po městě, akorát A3300 tuším bude jeden z těch rámů co poberou max 23 mm???

      0 0
    • Lada1  

      Po pár naježděných km bych shrnul problémy. Poprosil bych o návrhy, jak to případně řešit.

      • Kolo je strašně tvrdé. Dají se tam použít pláště 28? Je karbon měkčí než hliník?
      • Kolo velmi špatně brzdí.
      • S kolem se jede hodně „na hraně“ do zatáčky -pocit, že spadnu.
      • Velmi těžce se šlape do kopce.

      měřím 182cm. Je velikost kola a představce v pořádku pro mou výšku?

      Aktuální osazení: Shimano Sora, kazeta 11–25 (krátké ramínko přehazky), převodníky 34/50, alu (Author 3300) vel.540, představec 110mm, pláště 700c 23 (foukám na 9.6 bar), ráfky 770C 622×14, brzdy Tektro R350, sedlo Ritchey WCS

      0 0
      • platypus  

        9.6 baru je strašně moc, zkus pláště 25mm a dej 6 barů, naučit se řadit už před kopcem, nepřátelé to furt na sílu.

        0 0
      • platypus  

        9.6 baru je strašně moc, zkus pláště 25mm a dej 6 barů, naučit se řadit už před kopcem, nepřátelé to furt na sílu. Neprat to furt na sílu, tam mělo být.

        0 0
      • Tom-T45  

        Navrhuji, abys to prodal a koupil gravel nebo endurance silnici s kotoučema, kam dáš v pohodě 32 mm gumy a ideálně v karbonu.

        0 0
        • Krejza  

          Nebude lepší elektro?

          0 0
          • JachymP  

            Lepší je auto, to jede do kopce úplně bez šlapání. V zatáčkách je taky stabilnější. A brzdí taky líp.

            0 0
      • Krejza  

        Bod 4 to celkem vysvětluje – nereálné nároky na stroj.

        Každé kolo do kopce je tak dobré, jak dobrý je jeho motor.

        Do zatáčky to chce trochu zkušenosti s jednou stopou. Po asi 1/4 milionu km na motorce jsou zatáčky na silničce naprostá pohoda a zábava.

        Ano, ráfkové brzdy jsou obecně o hodně slabší než kotouče. Ale kdo brzdí … Však znáš to heslo, ne?

        Silnice bez odpružení, na úzkých kolech nafoukaných skoro na maximum. Hm.

        0 0
        • novas752  

          S 25z kazetou má problémy spousta lidí, když tam dá 30 nebo 32z kazetu a delší ramínko, vyjede s tim téměř jakýkoliv ailniční kopec v ČR, rozdíl je to velkej.

          Čelisti Teltro jsou na hovno, špalky rovněž. Když si koupí Shomano 105, bude to brzdit mnohem líp, v suchu naprosto dostatečně. Kotouče na silnici stejně nejsou silné, silnej kotouč jako na mtb by silniční plášť okamžitě urval do smyku.

          S tlakem souhlas, dal bych tam o dost míň a co nejšorší pláště co se vlezou a nějakou měkčí omotávku.

          0 0
          • Hrabex1  

            celisti Tektro jsou na hovno v kombinaci s pakama od shimana.

            Nebo jsi je zkousel i s jinyma?

            0 0
            • novas752  

              I s Sram pákama jsou naprd.

              0 0
              • ladias  

                Já bych pro začátek zůstal u výměny špalků. Ty brzdy jako takový nepřinesou tak zásadní efekt za vynaloženým prostředky.

                0 0
      • Bubaaak  

        Bod 1. Author měl dost krátký stavby, tak si ke kolu vezmi metr a změř si kolik místa máš v nejužším místě… když tam 5 mm najdeš, pak se tam 28 mm nejspíš vlezou.

        Proč foukáš na 9,6? Jezdi rovnou na ráfku bez pláště

        Bod 2. Ty tektra jsou snad už dvoučepy, ty by už by měly chytnout ráfek do smyku… takže v jakým stavu je ráfek (odmaštěn, neprobržděn), v jakým stavu jsou špalky (špalky nejsou ztvrdlý, rovnoměrně sjetý…), máš to seřízený (jdou oba špalky společně, jak dosedá na ráfek…)? Jinak opět s tlakem 9,6 to půjde do smyku snadno a brzdit to nebude…

        Taky otázka jak starý máš pláště…

        Bod 3. Silnička pro začátečníka je hodně vratka a nejistá v zatáčce a s 9,6 baru tomu skutečně nepomůžeš

        Bod 4. převody 34×25 nejsou zrovna nejlehčí pro nevyjezděného jezdce, chceš aby se ti jelo lehce, musíš jet rychleji, nebo dát kazetu alespoň 28z, ale převody jsou hodně o profilu trati, fyzické kondici a způsobu jízdy…

        Ad velikkost, každý tvor má jiný proporce, na někoho kdo má 182cm může být 540 malá, jinému velká, jinému akurát a všichni budou mít 182… Můžeš zkusit se na ní zkusit vyfotit, ale ani tak ti to nikdo tady neřekne 100%

        0 0
        • Tomas_82  

          „Bod 4. převody 34×25 nejsou zrovna nejlehčí pro nevyjezděného jezdce“

          Já na silničce jezdim převod 39/26 už 15 let a pořád je to pro mě dost těžké, nebo ještě hůř – čím dál těžší......

          0 0
          • novas752  

            Taky záleží kde člověk jezdí.

            Já bych bez 34–32 nebo aspoň 28 asi moc nevyjel, hlavně takhle z kraje hlavní sezóny.

            0 0
        • Lada1  

          fotky přiloženy.

          Můžu použít jakoukoliv 9 pastorků kazetu do 32z? https://www.cyklodiskont.cz/9-pastorku-1250

          Někde je psáno pro krátké ramínko Sora RD3000 max 27z někde 32z…Dají se koupit ramínka/vodítka samostatně?

          0 0
          • Espen  

            Dát kratší představec a do pozitivu. Ve vašem věku je zbytečné být takto natažený.

            Přehazovačku dejte nějakou MTB, stojí 2–3 stovky.

            0 0
          • Nydlak  

            Sora SS(krátké ramínko) dá max 32z kazetu, rozsah má 37z dle doporučení výrobce . Mohla by dát i 34z kazetu.

            Osobně používám Sora GS s 36z ačkoli výrobce doporučuje pouze 34z.

            0 0
            • Bubaaak  

              Otázka zda tam je skutečně rd3000

              Souhlas s Xtonda, kouknout co je fyzicky na kole

              0 0
          • xtonda  

            Sora z roku 2008/2009 co na tom byla z výroby má max 27z SS i GS, aktuální Sora RD-R3000 má max 32z SS a max 34z GS.

            0 0
            • Lada1  

              je tam RD 3400

              0 0
              • xtonda  

                Osmičková Sora 3300 i devítková 3400 SS i GS je všechno max 27z, v tý době na silnici víc než 28z nikde nebylo.

                0 0
                • Lada1  

                  Jak s tím vyjeli velké kopce?? …. takže mám přidat na nohách

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    28z vs 25z už poznáš :)

                    Navic starý silniční sady jsou kompatibilní s MTB sadou od shimana

                    Takže stačí sehnat 9s MTB shimano házku, 32z kazetu a si v klidu :)

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      https://www.koloshop.cz/…zovacka.html

                      Ale na bazaru jich taky bude…

                      0 0
                    • xtonda  

                      Sou, a i v rámci rychlostí, takže tam může dát cokoliv 8 i 9 sp. Levný je Altus RD-M310 nebo Claris RD-R2000-GS pokud by chtěl aby to nějak vypadalo. :-) A sou dělaný na 11–34 + trojplacka, takže s dvojplackou to vezme i 11–36.

                      0 0
                  • xtonda  

                    To netuším, já jezdím na horském a mám nejlehčí převod 22/42.

                    0 0
          • Vilém  

            Prijde mi, ze sedis dost vzadu. Ta prehazka je odpravdu RD3000, u vic jak 10 roku stareho kola?

            0 0
            • ladias  

              Jo, protože má moc dlouhej představec a kompenzuje to natažením posedu dozadu, aby neměl všechnu váhu na rukou.

              0 0
          • PENE  

            Mozna klamou ty fotky, ale zda se mi, ze sedlo je moc vysoko a moc vzadu.

            0 0
          • Tom-T45  

            Převody pořešíš novou kazetou a případně přehazkou, ALE základ zůstane pořád stejný, to znamená tvrdé kolo s krátkou hlavovkou, hliníkovou vidlicí, kam dáš stěží 25 mm pláště. Takže bych tohle přenechal nějakému mladému rafanovi a sobě bych pořídil něco odpovídajícího, jak jsem psal výše, buď gravela nebo silnici s ne tak ostrou geometrií, karbonovou vidlí a místem nejméně na 28 (30) mm pláště.

            Pokud si ale tohle kolo chceš mermomocí nechat, tak si alespoň pořiď karbonovou sedlovku, rozdíl v pohodlí na zadku je propastný.

            0 0
            • ladias  

              Skoro bych řek, že by mu pasoval ten můj Triban, co sme diskutovali vedle. ;-)

              0 0
              • Tom-T45  

                Určitě, na zimně – jarní turistické ježdění je jak dělaný :-)

                0 0
    • matej1111  

      nebolo by lepšie dať dopredu trojprevodník ? 50/39/30 + 27–32 kazetu dokupit to potom pôjde samo

      0 0
      • Bubaaak  

        Jako koupit nový kliky, levou páku a smyk?

        Tak určitě…

        0 0
        • matej1111  

          tak bazar samozrejme predat kluky, paku a presmykac a hodiť tam trojprevodník a kazetu veľkú akú len pustí stále lacnejšie ako nový bicykel

          0 0
          • ladias  

            Já se z tyhle konfigurace vysekal 32z kazetou.

            0 0
            • Vilém  

              S pouzitim prehazky pro 27z?

              0 0
              • ladias  

                9sp. Ultegra s krátkým raminkem s vědomím že kombinaci velká x velká z principu nepoužívám. I když jí to zvládne, ale už to nepůsobí zdravě ;-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.