Jaký tlumič na nový rám ? Pokus č. 2

43 nepřečtených
  • pajasimi

    Zdravím, na novou sezónu budu mít nový rám , geometrie tedy nebude úplně identická s tímto, ale uchycení tlumiče víceméně ano. Rozhoduji se, co na to vzít za tlumič (délka 190mm). Chtěl jsem nějaký, který má kromě regulace tvrdosti a odskoku už jen nastavení linearity konce zdvihu, čemuž by odpovídalo manitou x4, který stojí 8500. Za 9500 už však můžu mít manitou x6, nebo foxe dhx, který má kromě tohot ještě regulaci nízko i vysokorychlostní komprese. Mám však hrůzu z toho že když tam bude padesát hejblátek k nastavování, tak se z toho zbláznim a nebudu vědět co dřív štelovat:D jaký je váš názor na věc? co byste vzali? když bych chtěl ušetřit a vzít něco levnějšího, tak budu vlastně tam kde jsem teď, u manitou metela, nebo foxe van, který má jen regulaci odskoku a to se mi zdá zase možná málo. Co myslíte?

    Anketa: měl jsem založit anketu, ve které se zeptám, jaký tlumič byste doporučili?

    ano
    0x
    0%
    0x
    0%
    0x
    0%
    ne
    2x
    50%
    0x
    0%
    :-)
    2x
    50%
    0 0
    • assassin  

      otazka jestli ti vlastni nastaveni neco prinese – jestli to umis, jestli se s tim chces zabejvat…

       

      treba spouste lidi urcite staci ten van s nejakou tovarnou nastavenou vychozi hodnotou vsech utlumu…

      spousta lidi pak na stelovatkach nakrouti nesmysly a vetsinou jim pak top rady odpruzeni chodi hur nez ty obyc… (moje zkusenost z motorek, cim vic je to tvrdy, tim vic racing a lepsi, takze vse utahnout na max.....)

      ja bych si vzal pruzinovyho foxe…

      0 0
      • pajasimi  

        jasný, u foxe mám však na výběr právě ze dvou..jeden co má nastavení „Všeho“ tzn dhx, nebo jen útlum tzn van..ten van by nemusel být špatný ale otázka, je lepší než třeba obyč metel, co mám teď?

        0 0
        • hanz  

          ja bych na to koukl uplně jinak…nekoupil bych ani tento rám ani tlumič a koupl se po bazaru po nějakým slušným rámu aj s tlumičem..vyjde te to na stejno a budeš mít třeba DHX5tku tlumič na určitě lepším rámu…nevím jestlis todle chtěl slyšet…jinak klido vem DHX 5 jestli si budeš travat na svým, na tý toho moc nezkazíš..na vanu si fakt nenašteluješ ani doraz atp.

          0 0
          • pajasimi  

            sem hodně náročnej na tu geometrii, mám jasno v tom co chci, rám bude přesně podle mých představ, bude to slopestylovej rám, takových si myslim moc po bazarech neseženeš..nechci žádnej fr dh rám..nepotřebuju mermomocí novej rám, sloužícího fulla mám i teď..ale tohle bude rám přesně podle mých představ..o to de..neřešme prosím rám, ale tlumič

            0 0
          • pajasimi  

            jo ještě ps: neřešte prosimvás ani finanční stránku.. na tlumič získám 85% prodejem současnýho rámu a tlumiče

            0 0
            • hanz  

              jestli je to slopestyle tak je fuk jakej tlumič, ale štelování dorazu se muže dost hodit.

              0 0
            • hanz  

              jinak ještě co se týče geo nebyl bych tak skeptickej..taky sem si myslel jak přesně vím co chci ale nakonec jsem zjistil že se nedá kolo hodnotit podle tabulky geo…za prvé sou ty tybulky dost nepřesné a za druhe se každe kolo a odpružení chová jinak..takže když jsem hledal krátkej rozvor a krátkou zadní stavbu na DH tak si nakonec uplně chrochtám v dlouhý stavbě a v dlouhatánským rozvoru…to jen tak, přišel jsem nato asi u sveho 8meho sjezdáka.

              0 0
          • jimiAJ7  

            taky bych do toho nesel.....je to mnohem snazsi si koupit cely ram i s tlumicem…divej koupis ram tlumic kde mas vlozky…a jine podle me to budes mit slozite a starosti navic…muj nazor

            0 0
            • pajasimi  

              prosimtě co je to za blbost?:) vložky a takový věci sou otázka chviličky (klidně cizí, za 100kč) práce na soustruhu, proč se upínat na rám i s tlumičem? si rovnou můžu koupit celej novej bike ne? a bude to upe bez starostí:D já rád stavim;)

              0 0
            • pajasimi  

              jinak vložky mi stejně žádný dýl než půl roku nevydrží, se to stejně ochodí,udělá se vůle a du do novejch..ale to je opravdu banalita:D

              0 0
              • jimiAJ7  

                 to si delas srandu pul roku a vule?a z ceho si je usoustruzis ze zvykacky?:) to vydrzi teda sakra dyyyyl ja sem si taky stavel postavil jsem prvni kolo a to ram zvlast a tlumic a s vlozkama pri vyberu s dobrym soustruznikem jsem mel hodne velke starosti…ale to je otazka nazoru to neva. Ted jsem koupil druhy ram s tlumicem a skladal jsem.A bylo to mnohem lepsi…to je muj nazor a moje zkusenost…nic vic

                0 0
                • pajasimi  

                  ne, ze žvýkačky opravdu ne. nezlob se že jsem tak vyjel ale co opravdu nedokážu strávit jsou právě tyhle řeči „na tohle se upe vyser, udělej to takhle je to snažší“ a přitom pokud jde zrovna o takovou blbost jako sou vložky..neřeknu kdyby na to třeba byl potřebnej atyp tlumič co nejde sehnat ale takhle..vložky mi v současný době udělá kopice lidí, ale to nebude třeba, protože je už k rámu pro tlumič co budu mít dostanu..bazarovej rám ani nechci, a navíc myslim že právě s mou požadovanou geometrií bych měl sakra co dělat..ještě pro upřesnění, rám co budu mít, bude co se týče geometrie hodně vycházet z dnes už osvědčený akity od dunconu, takže skeptici, dejte prosím pokoj s rámem, a radši poraďte co na to za tlumič:)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže výdrž montážních vložek u tlumiče je strašně moc závislá na typu rámu (především na tom, jak moc se daný čep tlumiče otáčí). Zrovna Tvůj rám je konstrukce, kde se otáčí čepy na tlumiči velmi málo, prostě typ rámu, kde vložky by měly vydržet nejdéle.

                  Tohle je dobře vidět hlavně u kol, kde jeden čep tlumiče se otáčí ve výrazně větším rozsahu než druhý a pak je běžné, že ta jedna montážní vložka vydrží klidně i 3× déle než ta druhá.

                  A pak samozřejmě záleží co a jak s tím kdo jezdí.

                  Výdrž pak může být v extrému i klidně jen měsíc a v druhém extrému i pár let.

                  0 0
          • pajasimi  

            ještě k tomu van vs dhx..nahoře píšu, že by mi kromě odskoku možná stačil právě ten doraz, což by jasně hovořilo pro manitou x4..co mě právě uvádí do rozpaků je to, že ten fox dhx už je proti x4ce dražší jen o 800 a má právě navíc regulace nízko+vysokorychlos­tní komprese, ale bojim se, že bych možná nevěděl co ladit dřív..čas bych tomu klidně vyhradil a pohrál si s tim, to je jasný, ale přesto už to je spousta věcí k nastavení

            0 0
            • jimiAJ7  

              tak ja ti jeste poradim ..jestli me zase neokriknes…jezdil jsem x4 sice jen pri dvou sjezdech ale nejak extra me nenadchl…pak sem mel doma konu s van to uz bylo celkem lepsi ale absence nastaveni moji vaze vazne chybela…no a dneska jezdim spickovy tlumic DHX a nemuzu si ho vynachvalit.z toho ze tam je moc tahatek a stelovatek strach mit nemusis protoze ani jedna vec na sobe neni zavisla…je moc meky doufouknes…je moc tvrdy ufouknes…chces vetsi kompresi povolis skacech velke dropy … nastavis vetsi hydraul doraz jedes po rovince zapnes propedal do jake polohy chces…a to vsechno aniz by ses bal ze musi byt neco na sobe zavisle…takze jasna volba je DHX,kdyz chces tlumic za 8500 litru…dosetri a vem fox!

              0 0
              • pajasimi  

                ufoukneš/přifou­kneš, vozíš tedy vzduchovou verzi?

                0 0
                • jimiAJ7  

                  ne u DHX 5.0 coil se da dofukovat tlak v expanzce <span style=„font-size: 10.0pt; font-family: "TimesNewRoman\,Bol­d“; mso-fareast-font-family: „Times New Roman“; mso-bidi-font-family: „TimesNewRoman\,Bol­d“; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;„>Nastavení přetlakové nádržky pro tlumení stlačení (Boost Valve Adjustment) – <span style="font-size: 10.0pt; font-family: "TimesNewRoman\,Bol­d“; mso-fareast-font-family: „Times New Roman“; mso-bidi-font-family: „TimesNewRoman\,Bol­d“; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA; mso-bidi-font-weight: bold;">přetlaková nádobka kontroluje tlumení stlačení. Na tlumiči DHX5.0 můžete nastavením tlaku v přetlakové nádobce nastavit efektivitu šlapání a odolnost tlumiče proti propružení na doraz. Hodnoty tlaků v přetlakové nádobce jsou v rozmezí 75–200 psi, přičemž tovární nastavení je 150 psi, což by mělo vyhovovat většině jezdců. Vyzkoušejte váš bicykl v rozbitém terénu a sledujte chování tlumiče. Pokud se tlumič chová příliš tvrdě a tlumení stlačení je příliš velké, připojte k tlumiči vysokotlakou Fox Racing Shox pumpu a snižte tlak v nádobce o 10–15 psi. Postup opakujte dokud nebude dosaženo požadované nižší úrovně tlumení stlačení. Pokud je tlumení stlačení naopak příliš malé, zvyšujte tlak v nádobce vysokotlakou pumpou o 10–15 psi dokud nebude dosaženo požadované vyšší úrovně tlumení stlačení. Buďte opatrní při připojování a odpojování pumpy abyste neztratili příliš mnoho tlaku. Přetlaková nádobka pracuje s velkým tlakem v malém prostoru a i malý únik vzduchu může mít vliv na její funkci. Upozornění: Nikdy nepoužívejte DHX tlumič s tlakem v přetlakové nádobce menšíme než 75 psi.

                  0 0
                  • hanz  

                    no ale nad 130psů je tlumič už dost tupej, shodli sme se natom s dost lidma…funkčně si myslím že je mnohem lepší a líp nastavitelnej revox, bohužel manitou a jejich zastoupení progrescyclem je „parodie“ na servis a podporu prouktu.

                    0 0
                    • pajasimi  

                      no teď otázka jestli je zastoupení manitou progresem menší parodie, než zastoupení foxe cyklošvecem:))

                      0 0
                      • pajasimi  

                        jinak revox se mě netýká..kvuli dýlce..ten se ve verzi 190 pokud vím nedělá:(

                        0 0
                        • hanz  

                          no čekat na tesnení do revoxu pul roku to se ti u švece nestane ani omylem

                          0 0
                          • jimiAJ7  

                            no ja teda u zitneho zadne problemy nemel byli vstricni a vsechno udelali tak jak slibili

                            0 0
                            • jimiAJ7  

                              teda u svece…uz blbnu

                              0 0
                              • hanz  

                                švec je podle mě nejlepší zastoupení na tlumáky a vidle u nás…žitný nebo progress sou natom o dost hůř.

                                0 0
                                • jimiAJ7  

                                  sice sem mel tlumic manitou metel RP ale nevyhoval mi takze jsem se ho zbavil tudiz jsem jejich servis nevyuzil,nemuzu konstatovat

                                  0 0
                    • jimiAJ7  

                      jeste se te zeptam uz si nekdy vozil fox?dhx 5.0? ono jak tak koukam na tvuj prispevek, neni tlumic jako tlumic. mam ho na 160 kvuli vaze nebo neco kolem.a je to nadhera

                      0 0
                      • teepeex  

                        ono zalezi na prepakovani, tzn typu zadni stavby

                        takze rici obecne, ze tlumic nad 150PSI je tupej, neni uplne presny

                        0 0
                        • jimiAJ7  

                          toho co jsi prave napsal jsem chtel docilit…neni to uplne presne

                          0 0
                      • hanz  

                        vozil jsem ho v M3, nomadu, V10, a ted v bluru…řešil jsem tlaky s dalšíma lidma co maj nomad, demo 7, v10, demo 8, glory…všichni vozíme hranici kolem 100vky právě kuli tomu že se fakt všem zdá že nad 130 začne bejt tupej…to je stejný jako u vzduchovejch C tune na max, to taky zabije každej system a je to tupý.

                        moje situace je ted už ale jiná, všechny tlumiče mám PUSHed od TFka takže se chovaj jinak.

                        0 0
                        • jimiAJ7  

                          muzu se zeptat na tvou vahu??

                          0 0
                          • hanz  

                            momentálně 90kg

                            0 0
                            • jimiAJ7  

                              no tak ja tech 112 takze proto si nemuzu dovolit jit na sto a proto mi pripada ze je pri teto vaze citlivy

                               
                              0 0
                              • hanz  

                                kolikátku vozíš na tom VPčku pružinu?

                                 
                                0 0
                                • jimiAJ7  

                                  550

                                  0 0
                                  • jimiAJ7  

                                    mel jsem tam 650,to bylo moc…takze jsem presel niz,je daleko vic citlivejsi

                                    0 0
                                    • hanz  

                                      ta 550 bych řekl že bude tak na hranici na tvoje kila…možná kdybys dal 600 tak pak nemusíš tolik foukat do tlumiče…vozil jsem se na VPčku s 500ti stovkou a byla mi akorát..jestli máš o cca 20kg víc to je tak na 600…ale zaleží jak jezdíš a co preferuješ.

                                      0 0
    • Vilém  

      To si chces fakt koupit tento ram? No fakt nevim. Kdyztak koukni jestli u vyrobce neporidis levneji.

      0 0
      • pajasimi  

        ach jo pánové..tady je to marný:) i kdy­bych do názvu nap­sal „NEŘEŠTE RÁM“ tak j­e to zbytečný­.. ten rám bude od tohodle výrobce, a ce­na je DOBRÁ..jes­tli nechceš p­oradit s tlumi­čem, tak prosím už ne­reaguj:/

        0 0
      • pajasimi  

        nevím jak bych se s polákama domlouval na geometrii rámu a sám se s tim ***** nechci a ani to neumim, jasně že si asp vezme určitou provizi, ale to beru jako cenu za to, že mi rám nakreslili…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.