Jakou hmotnost přibližně unese tohle kolo ???

17 nepřečtených
  • DomCZ

    Dobrý den, je mi 16 let ,měřím něco nad 180 cm a vážím

    okolo 94Kg.

    Cvičím ( Posiluji ) už tak něco přes půl roků činky ,– lavice

    apod. Ale spíš váha jde na horu – Ale spíš bych potřeboval jít

    s váhou dolů – proto jsem si pořídil / půjčil lepší kolo od

    známých. Na kole už jsem zkoušel jezdit chvilku okolo baráku ale vypadá

    že je to v pohodě ale docela by mě zajímalo teda.

    Jakou hmotnost přibližně unese tohle kolo ???

    Můj cíl je takový že chci zhubnout,zpevnit celý tělo a

    vylepšit výdrž

    Všechno si najdu na Internetu nebo se někoho – ale kol je mnoho a

    různých typu a tak se ptám tady na tomhle forum o kolech :)

    Další dotaz

    A ještě kdybych mohl se zeptat jakou stravu mám jíst když budu jezdit na kole ( 2–4 týdně ) Protože nejsem žádný Cyklista , a tady je vás hodně si myslím :D

    Abych měl nějaký plánek , nebo jestli nevíte nějakou stránku na stravu když budu jezdit na tom kole .

    Jedné se o kolo

    Značka : Scott

    Typ : Octane

    A dál už nevím – nevyznám se v kolech :(

    Vzc.-

    0 0
    • Vilém  

      Dobrej veteran.

      Ale jinak bych koukl po necem jinym.

      0 0
    • saddik  

      Ahoj. 94 kg není až tak moc, tedy žádné solidní kolo se pod Tebou přímo nerozpadne, maximálně bude o něco rychleji odcházet spotřebák (řetěz, pedály, výplety, střed), ale nijak tragické to nebude. Některé hodně odlehčené komponenty z nejvyšších cenových pater mají váhové limity dost nízko, ale to Tě zatím nemusí zajímat. Asi tomu taky nebudeš ze začátku moc zatápět v terénu, nebo jo?

      Pokud chceš na kole redukovat váhu a rozvíjet vytrvalost, tak počítej opravdu s vytrvalostními tréninky, tedy aspoň tak dvě hodiny v nízké intenzitě. Pokud pojedeš správně (dost pomalu), neměl bys mít během jízdy ani potřebu moc jíst. Jídelníček celkově bych nijak zvlášť neřešil, pokud teď jíš alespoň trochu rozumně, protože ten vytrvalostní trénink odjedeš v podstatě ze zásob. Dbal bych na rozumný přísun bílkovin kvůli ochraně svalů a se sacharidama to moc přehánět nemusíš, těch bych dal víc, až kdybys šel do intenzivních tréninků.

      0 0
      • DomCZ  

        Moc děkuji, hodně si mi pomohl :).

        nebudeš ze začátku moc zatápět v terénu, nebo jo?

        No jak se to dá říct budu jezdit v Okraje Prahy

        Nejspíš na Cyklotrase A50/č.8100 – tak do čtvrt trasy a pak zase trošku víc přidám.

        No tak ty dvě hodinky určitě – po rovině a v klidu :)

        No zatápět v terénu nooo , v Okrajích Prahy se najdou nějaký větší kopce. Třeba mě teď napadá jeden velký kopec jak se jede Praha Zbraslav : Dolní Břežany : tam je fakt velký kopec :D To musí být namáhavý. Jinak Okolí Prahy je docela rovina – Myslím teda .

        A ještě k tomu komu – nemusím se teda bát ? :)

        No a tohle mě udivuje to kolo je fakt Veterán ? To říkají hodně lidí – co se trošku vyznají v kolu.

        Ale mě to ani trošku nepřijde… :D

        A ještě něco k ty strávě – jím docela rozumně.

        Ale problém je že teď skoro nesnídám , jak jsou ty prázdniny tak vstávám okolo 11 hodiny… Ale to je vedlejší ..

        Jak budu jezdit na tom kole plánuji už tenhle týden začít jezdit .. :)

        Takže si ještě udělat plánek ,–budíček, stravu ,trasy a čas

        A teď mi ještě poraďte mám jezdit dopolední čas // acc 9 – 11hodin//

        nebo dopoledne // acc 14 – 16 hodin //

        nebo k večeru // 16–18 hodin //

        Děkuji předem za odpověď :)

        0 0
        • newbie  

          „zatápěním v terénu“ se nemyslí jen jízda do kopce a z kopce… ale spíš sjezdy přes nějaké kamínky a kořínky, skoky a tak… což u tebe zatím zřejmě nehrozí a že bys to kolo nějak rozštípal, se fakt bát nemusíš :-)

          kdy (v kterou denní dobu) budeš jezdit je celkem jedno, pokud to nebude čtvrt hoďky po obědě

          strava rozumná, pestrá a pokud možno pravidelná bude pro začátek stačit… :-) případně sem můžeš hodit jídelníček a my ti ho zkritizujem

          0 0
        • Vilém  

          Jen k tomu kolu. Je to rok cca 2000, spis o kousek starsi, takze temer 15 let stary sjezdak. Navic v hodne silene (velke) velikosti.

          0 0
          • saddik  

            Hm, dobra poznamka s tou velikosti, zakladatel by si mel overit, jestli na tom nema zdravi nebezpecnej posed.

            0 0
        • saddik  

          Jak píše newbie, rozhodující je povrch, nikoli sklon. Zdaleka nejvíc materiál trpí, když to pořádně pustíš do rozbitého (kamenitého či kořenatého) sjezdu nebo když skáčeš. Pokud ale s ježděním začínáš, tak Ti pravděpodobně pud sebezáchovy (pokud nejsi magor) nedovolí to nějak extrémně prasit, takže se toho bát nemusíš. Rozhodně se nemusíš bát seskočit z obrubníku nebo sjet přes pár kořenů.

          Veterán to kolo rozhodně je, takováhle koncepce rámu se dneska už používá prakticky jen na tesco kolech. Z hlediska pevnosti to ale není mínus, je to naopak spíš předimenzované, takže to asi bude něco vážit, zadní stavba se bude houpat, bude to prostě líný, ale zas by to mělo mít rezervu na Tvých pár kilo. Plus je určitě dvoukorunková přední vidlice, to by mohlo být slušně tuhé. Kola taky nevypadaj úplně špatně. Jen nastavení tlumiče, aby to fungovalo a nebyla to houpačka, dá asi zabrat. Na druhou stranu odpružení bude dobrý pro pohodlí, záda atd., který asi oceníš. Takže pokud Ti nejde o rychlost, ale chceš jezdit tak, abys to přežil Ty i kolo, tak tenhle veterán není úplně špatnej, když už ho máš k dispozici.

          Kdy budeš jezdit, je vcelku jedno, řiď se spíš pocitem, mně se třeba nechce dopoledne, nevím proč, ale je to tak, takže dopoledne prostě nejezdím. Když vyjedeš po guláši s osmi po po kachničce, tak si nijak neublížíš, ale budeš se dost trápit, protože to prostě nepojede. Taky není úplně dobrý jezdit pozdě před spaním, ale to asi přirozeně tak nějak nehrozí..

          0 0
          • DomCZ  

            Tak dneska jsem se konečně rozhodl že od dneška začnu pravidelně jezdit ( dopoledne acc 8 – 10h ).

            První delší jízda na tom kole – všechno v pohodě

            Jen že asi po 2 Km asi se mi nějak rozhodlo zabrzdit zadní kolo – (očekával jsem to protože už to blblo když jsem to kolo bral od známých apod.. -Takže musím vždy vzít do zadní kapsy na kole vzít klíč abych to mohl zase dát do pořádku . PROSTĚ NĚKDY SE ZASEKNE ZADNÍ KOLO , JAKO KDYBYCH TAHAL TANK..

            A proto by jsem se chtěl zeptat jestli to má cenu opravovat ty brzdy ??

            Centrála na tyhle kola (SCOTT) je prý v PLZNI a oprava bude stát 25oo Kč ..

            Jinak kolo je pro mě super / sedlo / řetěz / pedály /..Ale nechci to zakřiknout.. :D

            Jinak má cenu snídat ráno když se nasnídám a za acc půl hodiny vyrazím na kolo ?

            Na snídani mám vždy Musli nebo tak něco podobný s mlékem ??

            Nebo nějaký jogurt nebo mléčný náboj (ACTIVA)

            A jaký máte názor na Energický náboje PO dokončení jízdy nebo PŘI jízdě . ???

            0 0
            • saddik  

              Clovece z tech fotek neni moc poznat, co to je za brzdy, ale vypada to na hydrauliku. Moc me nenapada, co by se tam mohlo zasekavat, konstrukce tech brzd ale muze byt vzhledem k veku vselijaka a stav taky. Takhle na dalku opravdu tezko radit. V prvni rade je nutne identifikovat zavadu. Tedy jestli se opravdu kousne brzda, jetli se kousne v trmenu (u kotouce) nebo v pace atd. Kdyz pises, ze vozis klis, abys to dal do poradku, tak jak to delas – co udelas, aby se to odseklo? Ty paky jsou v jednom kuse s radicima packama nebo je to zvlast?

              0 0
            • saddik  

              Jo a s tou stravou to moc neres, rid se tim, co Ti dela dobre. Ja bych teda lehce snidal, co pises mi prijde OK.

              Energeticke napoje myslis treba Redbull apod. nebo iontaky?

              Redbull apod. bych nedaval, neni podle me duvod, je v tom tuna cukru, a Tobe jde o jizdu v nizkych intenzitach na tuky, kde telo potrebuje cukru jen trochu na nastartovani tukoveho metabolismu. Kdyz behem (nebo pak) lupnes naraz hodne cukru, zbytecne se ti nejak najety metabolismus vychyli z relativne ustaleneho stavu.

              Iontaky naopak v poho, na dlouhe treninky hypotonicky redene. Klidne muzou byt i se sacharidama (maltoddextrin), bude jich tam tak akorat udrzovaci davka, ktera by nemela spalovani tuku nejak vyrazne konkurovat. Behem jizdy ale urcite nedavat gely, tycinky apod. – pokud dostanes hlad, jel jsi moc rychle a priste zpomal.

              0 0
            • Smazaný účet  

              jak se zasekne, co opravujes aby se zase otacelo?

              0 0
              • DomCZ  

                Přidávám fotky

                Vím že se to blbě pozná :(

                0 0
                • Vilém  

                  No dobra, tak uz vime, ze je to nejaka stara Formula.

                  Ted by jsi jeste mohl odpopovedet na to, nac se ptal.

                  0 0
                  • DomCZ  

                    A ta je špatná ?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ja nic takoveho nepsal.

                      V cem je tvuj problem, jsi schopen to popsat?

                      0 0
                • Amaranth  

                  Jsou to nejspíš brzdy Formula Evoluzione a u nich se dá nastavit vzdálenost mezi kotoučem a brzdovou destičkou (ač jsou to hydrauliky).

                  Podle toho, co jsem četl na netu, tak k přibržďování (zvlášť, když je horko) bohužel u těchto brzd dochází, jak to odstranit, případně tomu zamezit jsem se bohužel nedočet.

                  Být tebou, tak ty brzdy vyměním. Podle recenzí a ohlasů se určitě nebude jednat o bezúdržbové brzdy (citlivé na nastavení a přehřívání, složitá demontáž a montáž brzdových destiček(pokud je vůbec dneska seženeš)…).

                  0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce