• Hedus

    Ahoj všem bajkerům.

    začal jsem se dost věnovat MTB, nicméně mne láká vyjet občas po silnici a polykat kiláky. Do silničky však nechci cpát moc peněz a tak se ptám jaké kolo pořídit v kompromisu cena, výbava,kvalita. Od Českého Favorita jsem našel nabídku kola za neuvěřitelných cca. 4 000,– CZK. Stačí to na občasné cca. 100 km výjezdy. Případně co na tom dodělat tak, aby se na tom dalo jezdit? http://www.kolafavorit.cz/silnicni.html,

    http://kupsikola.cz/…tempo-sport/

    Díky všem, předem za radu

    0 0
    • Smazaný účet  

      Asi bych pár dní sledoval cyklobazar a vybíral něco s dualama.

      0 0
    • maajkee  

      Já přemýšlím o tomhle Torpadu

      Dost mě láká občas jezdit delší štreky po slinici a na bajku to je zbytečný, myslíte, že na nějakých lehkých 2000km ročně by to mohlo bejt použitelný? + časem nějakej ten upgrade.

      0 0
      • Lister  

        Na zamýšlené použití bez problémů – Xenon vydrží 100%. Asi nebude nejlehčí, ale to vzhledem k ceně nikdo řešit nebude.

        A opět je tu možnost bazaru, kde se za 10tis. už dají najít zajímavé kousky.

        0 0
      • petrun  

        Na campagnolu to bude použitelný každopádně. Otázkou je životnost klik a středu ale až se to ojede, dají se vyměnit. Kazetu, řetěz a pneu bych neřešil, to je obyčejný spotřební materiál který se rychle opotřebovává a velmi často mění. Za tu cenu je to dobré;-)

        0 0
      • Dumbíček  

        Něco hodně podobného má manželka, jen vidlice je karbonová. Počítej s tím, že ti klidně přijde kolo s klikama 53/39 na čtyřhranu. To se stalo nám, museli jsme řešit výměnu, zdarma poslali kliky jiné.

        0 0
        • Hedus  

          Jaký je problém klika se čtyřhranem ? Promiň možná se ptám hloupě, ale jsem opravdový cyklistický amatér :)

          0 0
          • Dumbíček  

            Tak čtyřhran je zastaralejší koncepce klik, menší tuhost při záběru. Při nevýkonosti manželky by to bylo fuk, ale 53 zubů už problem byl.

            0 0
          • Lister  

            Můj názor je, že žádný – kdyby tam byly kliky taky Xenon, tak by tam ten 4hran byl taky. Osobně jsem tu jeho poznámku moc nepochopil.

            0 0
            • Dumbíček  

              Ve specifikaci na netu uvaděli kliky kompakt 50/34, kolo dodali s klikama 53/39 na čtyřhranu. Ten čtyřhran je jen detail, podstatný byl rozdíl v počtu zubů.

              0 0
              • Hedus  

                Jak velký je rozdíl v těch zubech. Zřejmě jde pak o zpřevodování celého kola ?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  v kopcovitém terénu je rozdíl značný…

                  0 0
                  • JSt  

                    rozdil vidim takovy, ze s kompaktama a 25z kazetou radim malou sporadicky. na druhym kole je zase 39/23 az moc do rychla :-)).

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ty jezdíš 34z sporadicky?

                      To zřejmě vyrážíš z Brniska jen jižním směrem:)

                      0 0
                      • JSt  

                        abych upresnil ;-). s klasikou pouzivam obe pily mnohem vyrovnanej nez s kompaktama. u tech velkou prevahu velka a je celkem jedno kerym smerem se ze statlu vydam ;-).

                        0 0
                    • roc.ker  

                      Tak Ty jsi určitě nadupanej, ale my ostatní lemry si tu malou placku rádi dáme. Když jezdíš někde v horách (Šumava, Beskydy), tak to tam malou také dáváš sporadicky?

                      Mě to přijde trochu jako honění trika!! Já osobně na malou placku jezdím docela často, protože když jedu do kopce nebo proti silnému větru, tak rád využívám jemného odstupňování začátku kazety.

                      Pravda je, že jsem silniční lemra, která jezdí průměry okolo 25km/h :-)

                      0 0
                      •  

                        rychlíku, cobych za to dal,bohužel v Jizerkách a okolích jsou furt nějaký kopce a když to valím někam k Mn.Hradišti tak se prostě zpátky do Jablonce nějak dostat musím,je to nahoru dolu…a moje průměry podle toho vypadaj

                        0 0
                      • JSt  

                        nadupanej nijak nejsu a do prihodnyho kopca samo shodim na tu 34z. u klasiky vezu malou klidne po rovine ;-).

                        abych dal rozvedl, co mi na tech kompaktech jeste vadi… 2 nejvetsi pastorky jsou vpodstate zbytecny. dohromady s velkou moc krizis retez a kdyz ten treti pastorek odshora zaradis s malou kompaktni, tak je to furt lehci kvalt nez nez 39/23 (jasne, o to u kompaktu jde, ale mne to proste nesedi). u klasiky vsecko opotrebovavam rovnomerneji.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          zajeď si na Šmelc přes Maršov:)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            I když je pravda, že jsem to za mlada vyjížděl na Esce Premier se čtyřmi převody, kolik měla pila zubů však netuším…

                            0 0
                            • JSt  

                              myslis bityska-lazanky? to davam na 52/19 :-P

                              0 0
                              • Edy  

                                Bitýška-Lažánky 52/19. Tak to pěkně kecáš ze začátku je 17ctka, a nebo nám to předveď.

                                0 0
                        • Lister  

                          Přidám se mezi lemry. Zrovna včera 3km kopec s 11% – točil jsem 34/25 a musím říct, že jsem byl prakticky pořád v pedálech a jel tak na 85% maxima. V sedě se na tenhle převod dá utočit rychlost kolem 10km/hod, pomaleji je to už moc těžký (rozuměj nízká frekvence šlapání) a člověk si musí vystoupit – no a těch 10km v prudkých kopcích často nedokážu vydržet…

                          Z mého pohledu kompakt jo a s kazetou 11–25 ideál pro běžného člověka (osobně bych příště vzal 12–26).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A to už bude dost nízká kadence na těch 10km/h. V sedě jsem měl tu hranici 10km/h taky, ale vozil jsem 34/29 (13/29 campa desetikolečko) a už i tak při těch 10km/h ta kadence na jízdu v sedle ideální nebyla (ale ještě se to dalo, zase tak nízká ještě nebyla).

                            Pořád jsem nepochopil, jak to tu většina nabušenců dělá v těhle delších kopcích typu co uvádíš. Buď jsou tak namakaní, že dokážou jet všechny takové kopce rychlostí 15km/h+ (pár jedinců to tu možná dá, ale určitě hodně ne) nebo na silničce má tolik lidí v oblibě lámat výjezdy s extranízkou kadencí ze sedla (krátké úseky tam problém nevidím, ale lámat ze sedla na nízké kadenci delší kopce…).

                            0 0
                            • Lister  

                              Jo zrovna jsem nad tím nedávno uvažoval v souvislost s bouřlivou diskusí na téma dvojpřevodník v MTB – tím pádem menší velká pila. Ti samí, kteří udávali pádné argumenty o tom, jak je 44zubů k ničemu, že to nikdo stejně neutočí, pak na silnici vozí a obhajují klasické převodníky – prostě mi to hlava nebere, je to dost schizofrenní situace…

                              0 0
                              • JSt  

                                jo. schizofrenni situace to je, ale jen v tom smyslu, ze jeden clovek jezdi na mtb i na silnici ;-). na silnici se prece obecne jezdi jinacim stylem nez na bajku ;-).

                                0 0
                                • Lister  

                                  Jako že bych musel na silnici drtit 30 otáček za minutu, tak to zase ne.

                                  Jezdím sice silověji, ale zase ne tak, abych si moc ničil. jak psal Mlok – silová jízda zbytečně zatěžuje klouby ty si musím šetřit (a měl by vlastně každý, protože nikdo neví, kdy mu začnou odcházet).

                                  Taky jsem odrostl na favoritu s 5 pastorky a jezdil těžké převody, ale to mě brzo přešlo a kamarád silničář mě naučil točit vyšší kadence. Potvrzuju, že to je jen o zvyku, ze začátku se cítíš hodně unavený, ale jak si zvykneš, tak pak jezdíš stejně rychle s menší celkovou zátěží pro tělo.

                                  0 0
                            • nooski  

                              Mloku, ale ne každý je kolibřík. Ja jel předevčírem Pustevny z ráztoky a skoro celé v sedě na 39/21 a 39/19. Rychlost netuším neb nemám tachometr, ale rozhodně jsem se neflákal. Každopádně na rovině jsem si kadenci spočítal na nějakých 60–70ot. podle situace a v kopci ještě méně. Vyrostl jsem na nejlehčím převodu 42/24 a nedá se svítit, jede se mi tak lépe. Lehké převody jsou v kopci často jen berličkou pro méně zdatné jezdce.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Takže jsi případ, co to láme v sedě na těžké převody. Když to vyhovuje, proč ne.

                                Ta berlička pro méně zdatné, tady rozhodně nesouhlasím.

                                Jako méně zdatný k tomu mám výborné srovnání. Jezdil jsem mnoho let také lámání těžkých převodů, protože to před 15–20 lety jinak nešlo, když jsem vozil třeba jeden převodník (tuším, že 48) a k tomu pětikolečko. Tenkrát jsem tedy musel často lámat kadence i typu 40ot./minutu.

                                A teď už mnoho let vyšší kadence (řekněmě že v kopci chci jet kadenci v sedle aspoň 70 a ideálně raději 80 nebo někdy i více).

                                Když jsem se přeučoval na vyšší kadence, tak mi to trvalo prakticky celý rok. První tři měsíce to šlo ztuha, jezdilo se mi nejprve znatelně hůře, jak jsem byl po ta léta zvyklý lámat ty nízké kadence.

                                A po tom roce když už jsem zažil ty vyšší kadence, tak byl výsledek nepatrný nárůst výkonnosti (a roční nájezd kilometrů jsem měl pořád po několik let před i po stejný). Nebyl to žádný propastný rozdíl, jen mírný, ale každé zlepšení dobré. K tomu ale velký bonus – zcela přestaly občasné problémy s koleny. Kolena zcela bez problémů dodnes a to jsem za poslední cca 4 roky roční nájezd kilometrů zvýšil a jsem starší.

                                Třeba bys byl na vyšších kadencích taky lepší. Třeba taky ne, i když pokud jezdíš občas v sedle kadence typu 50ot./min nebo i méně, tak je to velmi pravděpodobné., že s navýšením kadence by to bylo lepší. Samozřejmě ale až po nějakém delším čase.

                                0 0
                              • roc.ker  

                                Tak k tomu se dá napsat jen že jsi namakaný HOV*DO!! :-)))

                                0 0
                            • roc.ker  

                              Já jezdím kompakty a 12–27 kolečko. Kolem Prahy pohoda a 27 nepoužívám, ale třeba min. týden v Beskydech bych užil i 29. Raději jedu pomalu, ale v klidu si to odtočím než krev v očích :-) Ale je fakt, že mám prd najeto. Třeba se to příští rok zlepší a i s 27 to budu dávat s prstem v nose.

                              0 0
                    • Edy  

                      Hmm, zkus to jet na V. Bíteš přes Lažánky, myslím že komp. oceníš. Holt dnes lidi jezdí víc rovinky 53/39

                      0 0
              • Lister  

                jo, jo, takhle už to samozřejmě chápu, z původního postu jsem měl pocit, že hlavní problém byl ten 4hran.

                0 0
    • Hedus  

      Díky všem za rady, nicméně se tato diskuze trochu zvrtla ke zpřevodování kol. Můžete mi tedy někdo poradit, cenově dostupné a pro naprostého amatéra dostačující silniční kolo ?

      Předem díky všem

      0 0
      • juli  

        Cenový strop je jaký? Předpokládám, že budeš chtít něco lepšího, než Fávo za 4 ;-)

        0 0
        • Hedus  

          Cenový strop je cca. 10 000,– CZK

          U toho favorita jsem měl namysli, další ivestici do úprav. Otázka je jestli to má cenu a jaký je vlastně ten rám.

          0 0
          • Lister  

            Cenu to nemá.

            Podívej se nahoru na ten odkaz na Torpado za 10 tis. Pokud chceš opravdu kolo nové, tak je to jedna z nejlepších možností. Nebo zkusit prolézt Hervis a pohledat jestli nemají nějakou hezkou Fujinu ve slevě.

            0 0
            • Hedus  

              Uznávám, s tím favošem je to nesmysl. Hervis prolézám, bohužel se ty jejich silničky drží kolem 22000,– se slevou kolem 18000,–. V hervisu nakupuji celkem často, ale ze známích důvodů jim to prostě za kolo nedám. Zatím honím horáka a s tou silničkou budu ještě moc a moc přemýšlet.

              0 0
          • michals1  

            Koupit kolo za 10 000,– CZK, to je jako vyhodit peníze z okna. Jednu použitelnou součástku na něm budeš hledat těžko. Brzo budeš shánět nové kolo.

            0 0
            • maajkee  

              ale ne ne.

              0 0
            • JSt  

              ale di ty :-)))

              0 0
            • Hedus  

              Díky všem za typy a rady. Když se tak nad tím vším zamyslím, asi nejideálnější cestou bude investovat místo do silničky, do odlehčování kola současného,které prostě občas po silnici protáhnu. Mám letošního CUBE Acida. Máte někdo rozumný typ, čím začít. Počáteční investice kolem 6000,– CZK

              0 0
              • t29  

                v první řadě pořiď na bika slicky:

                http://www.kupkolo.cz/…hey726/Akce

                http://www.kupkolo.cz/…ek_4772.html

                je to nejlevnější způsob, jak bika přizpůsobit na silniční ježdění.

                Další na řadě jsou kola, v téhle ceně Crossridy nebo FRM5.

                0 0
              • Lister  

                Když se tak nad tím vším zamyslím, asi nejideálnější cestou bude investovat místo do silničky, do odlehčování kola současného,které prostě občas po silnici protáhnu.

                Což je samozřejmě nesmysl (to slovo ideální), protože kombinace slušného MTB a naprosto základní silničky odvede mnohem lepší službu než vytuněné MTB. Nehledě na komfort při užívání – prostě chňapneš to, na co máš chuť, a vyrazíš. Žádné přezouvání nebo dofukování plášťů na šutr apod.

                Proinvestuješ spoustu peněz a ve výsledku se k silnici ani nepřiblížíš – protože na silničce není skvělá jen ta rychlost, ale také geometrie a z toho vyplývající ovladatelnost, kterou s jiným rámem nemůžeš dosáhnout.

                0 0
      • Lister  

        Možná tomu nebudeš věřit, ale zrovna volba převodů je u silničky dost zásadní záležitost.

        Napiš, kolik jsi ochotný investovat.

        0 0
      • Daf  

        Koupil jsem si obyčejnou silničku z bazaru za 1000Kč viz. profil. Časem jsem ji ještě trochu vylepšil a jsem spokojený. Na trénink to úplně stačí, na závody je moc těžká. Ale jezdí pěkně. Rozhodně to stačí k tomu, aby si člověk jízdu na silnici vychutnal.

        0 0
    • kloubik  

      Využiju vlákno – chci pořídit první silničku a mám možnost koupit ve výprodeji 2009 Fuji Roubaix viz. odkaz (doufám, že se zobrazí link správně, nevím jestli website nerozlišuje regiony, dávám odkaz na US verzi, kterou bych kupoval). Pro jistotu ještě jeden odkaz

      Osazení Tiagra/105. Kliky kompakt 50/34 kazeta 9-ti rychlostní 11–25. Mám možnost ho mít za cca 15tis., vím že tu všichni doporučují jako „minimum“ komplet osazení 105 (čímž pokud chápu správně bych získat 10-rychlostní kazetu plus asi lehčí komponenty). Ale těch 15tis. je strop.

      Dá se sehnat za tu cenu něco lepšího než je tohle nebo ne a mám to vzít. Ještě možná dotaz na velikost. Měřím 188 cm, rozkrok 84 cm, mají už jen velikost 58 ale ta by doufám měla mojí výšce sedět.

      0 0
      • Lister  

        Všechny co doporučují minimálně 105 hoď klidně za hlavu.

        I základní sady stačí a tiagra není vůbec špatná.

        Při slušném zacházení a nájezdu 3000–5000 za rok ti tohle vydrží bez problémů třeba 5 let a budeš jen měnit řetezy a pláště…

        Možná by se za ty peníze našlo něco lepšího, ale tohle není vůbec špatné.

        0 0
        • Lister  

          PS: velikost 58 si myslím bude stačit.

          Jinak z levných kol by nemuselo být špatné tohle Torpado

          Slibují sadu Veloce (určitě bych se poptal, zda je to včetně klik) + neorig brzdy. Veloce už vydrží opravdu hodně a osobně ho můžu vřele doporučit. Obrázek je ilustrativní, mají ho tam u všech kol na tomhle rámu, ať už mají jakoukoliv výbavu.

          0 0
        • JSt  

          soouhlas. aji ta blba sora haze jak z praku i v zaberu ;-).

          0 0
        • roc.ker  

          Za mě to není o nedostatečné funkčnosti např. Tiagry, ale problém vidím 9s vs 10s. Pokud bude v budoucnu měnit komponenty, tak bez výrazné investice do celého pohonu bude stále svázaný s nejnižšími sadami. Pokud je 105 už drahá, tak něco levného od Campy.

          0 0
      • Manas  

        Tak tak, ted sem hledal taky a ted se rozhodnul pro RB RR na kompletni 105 sade. Ale u me hlavne jde o iracionalni vztah k znacce, takze neni co resit ;-)

        Myslim ze i ta 105 vydrzi dlouho, pokud tomu nebudes nejak vyrazne ublizovat.

        0 0
        • dancing dog  

          RB a 105 je myslim ideální kombinace… jaký dáš kola?

          0 0
          • Manas  

            Jsou tam 105 kola. Na moji turistiku dobry :-)

            0 0
            • dancing dog  

              To jo, já taky uvažuju o RB rámu a 105, ale kůli váze( mojí) řeším právě kola.. nejspíš nějaký CXP ráfky na 36 drátů…pokud to budu vůbec realisovat..

              0 0
    • Juan Pelota  

      A jaké silniční kolo pro ženu? Do 45000.Dík

      0 0
    • Hedus  

      Díky všem za typy a rady. Když se tak nad tím vším zamyslím, asi nejideálnější cestou bude investovat místo do silničky, do odlehčování kola současného,které prostě občas po silnici protáhnu. Mám letošního CUBE Acida. Máte někdo rozumný typ, čím začít. Počáteční investice kolem 6000,– CZK

      0 0
    • adam320  

      Vyuziju vlakna k dotazu

      Nechci kupovat, ale chtel bych si pujcit na den kolo a nevim jaky

      S beranama jsem toho moc nenajel, jen v ramci nejaky obedovy pauzicky v praci treba 45 minut placani okolo komina

      Chtel bych jet okruh co mam v okoli a ma 177km(pripadna zkratka neni, je to kolem jezera)

      Kondicne se nebojim, je to rovina. Na mtb s 2,6 minion mi nedela problem 100 km xc terenem

      Ale co nevim, jakej typ kola bych mel cca pouzit co se tyka geometrie, principielne si myslim(tkze houby vim), ze sportovnejsi posed mi sedi. Otazka je co pri takovy porci bude realita. Jakoze zada a ruce

      Je vubec nejaka rada?

      0 0
      • ferlikster  

        Puč si na víkend silniční kolo s endurance geometrií (více vzpříměný posed než na klasické silničce). Pak budeš chytřejší co se týče geo i velikosti a uděláš si představu jaký si stanovit budget.

        0 0
        • adam320  

          Ja to nechci kupovat. Chci si to jen pujcit. Ale taky si rikam, ze asi neco takovyho

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.