• Smazaný účet

    Shimano dodává XT 12sp řazení spolu s SP41 bowdenem a řadicím lankem s tmavší povrchovou úpravou. Předpokládám, že se jedná o Optislick. Bowden SP41 je klasika, ale tohle lanko neznám a po pročtení diskuze na téma Optislick si nejsem jist, jestli původní lanko nevyměnit.

    Nebude lepší to rovnou preventivně vyměnit za klasický a spolehlivý nerez?

    https://www.kupkolo.cz/…100mm_z5085/

    0 0
    • novas752  

      Já bych to nechal. Přinejhoršim ho pak vyměníš o něco dřív než klasiku

      0 0
    • Singlespeed  

      Dát lanko bez povlaku hned při první montáži je rozumný počin.

      0 0
      • kubad  

        +1

        pocitove to lanko nechodí lehce menim

        0 0
      • DaD  

        Já to také měním. Ta kravina se z lanka sedře a pak to dělá bordel v koncovkách bovdenu. Navíc je hnusné jak se to třepí:)

        0 0
        • pavelmisar  

          To samé mám na té mé nové Scultuře. Úplně to nesnáším takové lanka. No chvilku budu jezdit a jak nastane problém jdu to dát pryč. Nějaké potahy na lanka. Svinstvo.

          Buď klasické nerez, leštěné bez potahu nebo eletrika xD

          0 0
          • DaD  

            Broušené (leštěné) nemají chybu. I po letech to maká jak má. Na brzdách je to lepší občas, preventivně, vyměnit, ale na řazení není potřeba.

            0 0
          • Doyle  

            Elektrika

            0 0
            • pavelmisar  

              Mně třeba ale aktuálně přijde Di2 krok dozadu. Člověk chce opravdu jednoduchost, nechce žádné kabely nic a Di2 má tolik kabelů, že by se z toho člověk mohl po… Strašně moc se mi líbí princip SRAMu na silnici, ale nelíbí se mi jak funguje ta Force sada ikdyž někteří tvrdí, že jim funguje výborně. Není opravdu nic jednoduššího než namontovat hazku, přesmykač, páky, ufiknout hadice a odvzdušnit. Opravdu jednoduché a efektivní řešení. Žádná kabeláž a funkčnost výborná. Tak snad i Shimano přinese něco v roce 2021.

              0 0
              • Jáchym 1  

                13sp bezdrát

                0 0
                • pavelmisar  

                  A pak 14sp, 15sp atd. Pak to bude chtít časem nějaké 31” kola.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Tohle ale fakt mají.

                    0 0
                    • pavelmisar  

                      Myslíš Campu Ekar? To je spíš Gravel sada a hlavně 1×13. Nevím možná budou časy, kdy se bude jezdit jedna placka vepředu i na silnici :)

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Ne,Sh.

                        Jednoplacka na silnici se jezdí.Sram.

                        Měl to nějaký profi team/nechce se mě hledat který/Neprosadilo se to.

                        0 0
                        • kubad  

                          zatím :D to ještě přijde

                          0 0
                          • pavelmisar  

                            Když vidím jak se pere Sram se Shimanem o zoubek s tou novou kazetou tak to bude ještě zajímavé :D

                            0 0
                        • pavelmisar  

                          Aha tak o Shimanu a 13sp jsem nevěděl.

                          Jo to vím, jezdí, ale za jakou cenu, ten rozsah není optimální a je to buď do rychla nebo moc do pomala.

                          0 0
                          • Jáchym 1  

                            Pokusim se zjistit něco víc.Je na tom zatím informační embargo.Vzdycky něco prosákne.(Sh.)

                            0 0
              • DaD  

                Rozhodně to není krok zpět. Kdo jednou okusí Di2 tak mechaniku už nechce. Já také ne. Di2 je neskutečně návyková a hlavně funkční. K AXS mám své výhrady, ale celkem jsem je dokázal eliminovat. Hlučnost řeším tuhým, suchým mazivem. Padaní z převodníku na rám neznám. Trek tam má antipadač z výroby. Padání na kliku, jsem doufám, už vyřešil úpravou přesmyku. Brzdy má Sram lepší než Shimano.

                Di2 má sice kabely, ale AXS má baterie, které kolo nesluší. Každému co jeho jest. Ale jedna věc je jistá. Dvanáctka na silnici mě hodně baví a rozsah odstupňování 10–28 je prostě pecka!

                0 0
                • pavelmisar  

                  Tím krokem zpět jsem to tak nemyslel. Spíš jsem to myslel v tom smyslu, že bezdrátové sady se blíží a bude to již standard a kdo se nechce “škubat” s kabelama, vytahovat střed kvůli montáži Di2 tak vsadí na bezdrátové sady (aktuálně bohužel jen Sram).

                  Vše má své plusy i mínusy. Ty brzdy má opravdu lepší Sram? Já myslel, že brzdy umí dělat lépe Shimano :O

                  Jinak na ten přesmykač od Sramu je teď nějaká nová vychytávka abys ho tam usadil přesně, to jsi použil a od té doby OK? Tou hlučností trpí nejvíc kazeta ze sady Force, prý stačí koupit Red kazetu a je po hluku (možná jsme to spolu už někde řešili :D )

                  0 0
                  • DaD  

                    S jednoduchostí bezdrátu naprostý souhlas. Nemá to chybu. Nic nemůže v rámu drnčet a jednoduchost instalace je geniální. Oproti Di2 musíš hlídat stav dvou baterií. Nic zásadního, samozřejmě.

                    Brzdy Sram mi sedí lépe než Shimano. Musí se opravdu dobře odvzdušnit a pak jsou krásně čitelné. Shimano má také o dost delší krok. Nesedí mi to. Navíc u Sramu si můžeš nastavit mrtvý chod a to japonci neumí.

                    Tu kravinu na přesmyk samozřejmě mám, ale podle měření s ní jsem to měl vše naprosto přesně. Musel jsem upravit klec přesmyku. Je prostě moc úzká a přehazuje to občas přes kliku. Teď to vypadá naprosto skvěle. Také jsem rovnal po desetinách velkou placku. V dolní úvrati to škrtalo a mě toto velmi vadí. Dílko se podařilo a maká to jak má. Skoro mi teď mrzí, že jsem Madonu nabídl k prodeji. Nová kola jsou však již objednána a tak se nedá nic dělat. Objednal jsem si Cervelo S5 a Propel Pro 0. Uvidím co mi sedne lépe. Je i možnost, že si Madonu nechám a prodám obě nová kola. Ještě nevím…

                    0 0
                    • pavelmisar  

                      Výhoda zase může být, že Di2 nabiješ přes jeden konektor, u Sramu musíš tak jak píšeš kontrolovat obě.. Pak ale zase plyne z toho výhoda, že jednu náhradní baterii si dáš do kapsy a jedeš na jistotu.

                      Jo tak na to se těším to je super.

                      Škoda, že Sram takhle neinformuje výrobce kol, aby to došlo z výroby seřízené jak má.. evidentně ses s tím pohrál a šlape to, což je určitě super, protože Force sada by mi stačila, kdybych si ji dokázal seřídit. Proto raději volím do budoucna Red sadu, ale kdoví kdy to bude, zatím si zajezdím na mechanické Ultegře když je nová…¨

                      Hmmm objednáváš si luxusní zboží, to je pak těžko vybrat co bude hlavní stroj :D

                      0 0
            • Mr.Duck  

              A ja zrovna vcera potkal na trailu znameho jak jde pesky, a povidal ze chtel na kolo ale ze zapomnel nabit AXS tak se sel projit.. :(

              0 0
              • pavelmisar  

                To je věc druhá. Ti chytřejší vozí náhradní baterii v kapse nebo na teleskopce :D

                Každopádně rozdíl eletrika vs mechanika je nejvíce poznat na MTB kole v bordelu. Na silnici to jde cítit asi nejvíc na přesmyku, jinak žádné zásadní rozdíly, ale je to prostě tak nějak lepší, co si budem :D

                0 0
    • Mr.Duck  

      Já bych to neřešil. S tím origo kabelem mi to fungovalo super a myslím že celou sezónu dokud jsem to nepřehodil na nový kolo s novým vedením. Spíš přemýšlím že bych ho zkusil zas.

      0 0
    • mr.antik  

      Vozim takový ty černý teflon od shimana nebo force a funguje to v pohodě. Jestli to je optislick netušim.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.