Jaké kotouče pro hydrauliky XT 08?

18 nepřečtených
  • Senoy

    Prosím, poraďte, jaké kotouče si mám pořídit k novým hydraulikám Shimano Deore XT 08? Hodně jezdím dlouhé sjezdy a chci co nejlepší chlazení. Můj typ je XTR, vepředu i vzadu 180mm. 203mm údajně cinkají. Líbí se mi magura Ventidisk, ale je to jen 203 nebo 160. Dík za odpověď.

    0 0
    • Almond  

      Na chlazeni jsou urcite nejlepsi ty 203, ale obcas si cinknou no… ale pokud jezdis naky enduro tak bych osobne do tech 203 asi sel…

      0 0
    • MlokCZ  

      Cinká každý kotouč, jen je otázka kolik. A nejvíc to ovliní dva faktory, velikost kotouče (čím větší, tím víc cinká) a vzorek na předním plášti (od něj se přenáší vibrace a z toho vzniká cinkání kotouče). A pak na to má ještě vliv konkrétní typ kotouče, ale už menší.

      Ale zase čím větší tím lépe se chladí.

      Nepíšeš ani kolik vážíš, ani na jaké kolo to chceš, ani co s tím budeš jezdit.

      Na HT a pro ježdění v menších kopcích bych dal asi 180/160, na fulla a ježdění v horách bych dal 200/180.

      0 0
      • MlokCZ  

        A samozřejmě nejen dle HT/full, hory/menší kopce, ale také dle toho co jezdíš.

        0 0
      • Senoy  

        Mám XC rám Superior, vidlici Marzocchi XC500, ráfky Alexrims TD25. Vážím 85kg. Co se týče sjezdů, jde většinou o to, že se vydrápu na největší kopec v okolí a šupem dolů. Vějšinou pod přední brzdou.

        0 0
      • K2  

        Chci se zeptat jestli je znatelný rozdíl v brzdném účinku a chlazení mezi předním kotoučem 203 a 180 mm. (vzadu by byla 180-ka)

        Mám celopéro, jezdím agresivní XC cestou necestou hlavně v Beskydech, jednou ročně Alpy a vážím 75 i s batohem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          podle mě je u toho hlavně velké plus v podobě větší páky a lepšího brzdného účinku

          0 0
          • K2  

            to vím, že větší brzdí více, ale jestli ten účinek znát o trochu, nebo jestli je to propastný rozdíl…

            Ted¡ mám Talase a je tam 203, ale zvažuju nové kola (asi center lock) a zvažuju jestli nepřejít na 180 XTR kotouče (203 XTR jem na webu nikde nenašel)

            0 0
            • MlokCZ  

              Rozdíl mezi 200 a 180 kotoučem je na stejných brzdách dost velký, několikárt jsem takhle  prostřídal přední na Stereu v profilu, mám doma trvale obě velikosti.

              0 0
    • Martin11  

      Používám Hayes kotouče na stejných brzdách a jsem spokojený. Jsou z kvalitního materiálu, takže můžeš používat i sintrované brzdové desky, něco vydrží a celkem slušně vypadají. Používám průměr 180 a s přehříváním není problém. Je ale pravda že DH nejezdím. Pokud použiješ 203 kotouče, určitě chybu neuděláš. Taky záleží jakou máš vidlici, aby se s tím 203mm kotoučem nezlomila :-).

      0 0
      • Senoy  

        Hayesové kotouče jezdím doposud, jedná se o 160 a pečou každou chvíli. Jsou vždycky rozpálené dofialova.

        0 0
        • Martin11  

          No ono to nemusí být zrovna kotouči :-D

          0 0
        • StevensSFC  

          Nevím XT jsem neměl.Ty máš na kolech teda centrolock?Tak co redukcy a koupit kotouče na 6děr a tam máš vetší výber neč u centroloku hm?

          0 0
          • MlokCZ  

            Redukci bych si na kolo nedal, spojíš nevýhody obou systémů, zvýšíš hmotnost, zvýšíš riziko problémů. A Shimano kotouče jsou přitom slušné.

            Ale dle toho co píše stejně centerlock náboje nemá.

            0 0
    • Vegan  

      No osobne si myslim, ze v diskuzi nademnou se opomiji jeden dulezity fakt a tou je pevnost vidlice at uz predni kvuli krouceni ( bez pevne osy davat 203 je dle meho blbost ) tak i zadni kvuli vybracim v ramu, zde muze byt paka u 180 kotouce uz dost velka na to aby to ram neudrzel a zacal rezonovat a vybrovat. proto bych volil postup nasledujici koupit jeden 180 kotouc vyzkouset vzadu pokud bude ok koupit druhej 180 kotouc i do predu pokud pises, ze mas XC ram od supu tak ti to dle meho bude bohate stacit :) to se svyma kilama neuvaris zvlast ne v cechach :)

      S kotoucu bych volil XTR a to s duvodu, ze ma velky vnitrni unasec ktery spevnuje kotouc a ten je mene nachylny jak k vybracim tak skrouceni vlivem prehrati ( pokud by si ho preci jen nahodou upek )

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce