• FrontMan

    Jaká kola by jste doporučili na Scott Genius s ohledem na hmotnost (+/- 1600gr.), tuhost a design, v ceně okolo 16.000,–? Jezdím gumy do 2.3" šíře a celodenní výlety po různorodém povrchu, občas nějaký ten marathon. Díky za jakékoliv postřehy.

    Dostal jsem tip na C-maxy SLR ´08 ale nevím, jestli je to „to pravé ořechové“ na tento typ kola.

    0 0
    • Hnoj  

      Myslím, že za 16 000Kč už můžeš mít nějaký bombice s CX ray dráty, stačí si domyslet nějaký náby ráfky a nemusíš se zabývat Xmaxy, kterých je v čr několik tisíc párů…

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud vozíš 2,3 pláště, tak SLRka určitě ne, z Maviců tady jedině STčka kvůli širšímu ráfku.

      Podstatné taky je, zda je požadavek na UST ráfky nebo ne. Pokud ne, tak se dá postavit za ty prachy opravdu lecos.

      0 0
    • kesu  

      vzal bych cmaxy ST jak uz pise mlok vyse

      0 0
    • ropman  

      co za 15 tis tyhle DT 4.2d s nábama 240s , jinak na těch stránkách (nijak je nepropaguju, jinde bude třeba levněji) máš námětů docela dost

      0 0
    • kubad  

      Mavic bych tam nedaval, je jich strasne moc

      neco bych zapletl, Hope, DT Swis, Chris King vse se do te ceny vleze

      0 0
    • FrontMan  

      Tak po dlouhých chvílích zvažování, hledání plusů a mínusů, mi zůstaly v hledáčku tyto kola:

      1. MAVIC Crossmax ST disc ´09 (1630gr./cca 15.000,–)
      2. Záplet DT SWISS 240s + DT SWISS XR 4.2d + DT supercomp (1683gr./17.650,– vč. upínáku DT)

      3. FULCRUM Red Metal Zero (1568 gr./ 19.000,–)

      Kdo mi pomůže rozlousknout tento rébus a doporučí které vzít? Jo a budu na to nazouvat asi Schwalbe NN/RR 2.25 UST. U DT potom bude třeba ještě dokoupit Notubes set za cca 1600,–za obě kola. HELP ME PLS!

       
      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš vozit ty UST pláště, tak je nesmysl brát kola, co nemají UST ráfky.

        Ale abys to neměl tak jednoduché s tím vyškrtnutím těch DTček, tak se dají pořídit mnohem levněji z Německa. Nezkoumal jsem jaké tam jsou dráty v tom odkazu, ale kolem 10tis. se tahle kombinace dá pořídit v Německu z více shopů, takže někde to bude jistě i se supercompy.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale když už srovnávat lepší ceny, tak STčka se dají kolem 13tis.

          0 0
          • FrontMan  

            Jj, ale já bych bral ST ´09 kvůli hmotnosti (745 g přední / 890 g zadní) . Jsou na tom o trochu líp nez ´08 (Hmotnost: př. 860g / zad. 945g). Proto taky ty 3000,– navíc…

            0 0
            • MlokCZ  

              Máš špatná čísla. Ty čísla co uvádíš jsou pro 07, který byly opravdu o dost těžší.

              Připlácet za 09 kvůli váze nemá cenu oproti 08. 08 mají 1650g (všechny svoje STčka jsem převažoval a ± jim ta váha sedí, ten nejtěžší pár co mám má o 15g více než těch udávaných 1650g), 09 maji 1630g.

              A protože třeba na Koloshopu ty STčka nemají skladem, tak to klidně mohou být i 09, ale těžko to budou 07.

              0 0
              • FrontMan  

                Aha, sorry za mistifikaci. Máš pravdu, tak jak jsi to napsal ty. Imho Kastar by měl prý dostat příší týden 100 nových kol, takže sehnat ´09 by neměl být problém.

                0 0
        • FrontMan  

          U DT, samozřejmě pokud dokoupím Notubes kit, tak můžu ušetřit na neUST pláštích Schwalbe. Bral bych tedy klasické Etrto pláště.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale to si musí předem dobře rozmyslet, zda chce vozit klasické pláště s klasickými ráfky + bezdušovou sadou nebo plnohodnotné UST řešení.

            Osobně bych se k duším už nikdy nevrátil, ovšem dušové pláště s dušovým ráfkem bych nechtěl vozit ani náhodou a to z mnoha důvodů.

            Přesně kombinace 4.2d ráfek + 2,25 Schwalbe bylo to, co mě definitivně od této varianty odradilo a kterou jsem kdysi zkoušel a trápil se s ní. A to mě to tenkrát odradilo pouze kvůli montáži, která bez kompresoru byla zcela bez šance. Když k tomu přičtu výrazně horší odolnost + horší fungování tmelu v dušových verzích, tak dnes bych o takové variantě pokud negramařím na závody vůbec ani nezauvažoval když kupuje nová kola. Těch ani ne celých 100g na každém kole navíc za tu plnohodnotnou variantu rozhodně stojí (rozdíl plášťů je 120–130g pro NN a RR, ale do dušových potřebuju nějaké věci navíc + více tmelu).

            0 0
            • MlokCZ  

              Sory, samozřejmě to mělo být celé v druhé osobě a ne ve třetí.

              0 0
            • krokus  

              Liší se nějak od té kombinace klasické ráfky + klasické pláště + bezdušová sada kombinace UST ráfky (konkrétně No Tubes) + klasické pláště + bezdušová sada. Nevím ale, jestli nemíchám hrušky s jabkama (UST x No Tubes apod.)…

              0 0
              • MlokCZ  

                Obecně se UST ráfky + dušové pláště od varianty dušové ráfky + dušové pláště moc neliší (samozřejmě se to liší tím, že v případě UST stačí UST ventilek, pokud to bez pásky se na UST ráfku podaří dušový plášť nafoukat a pro dušové ráfky je třeba pásek přes niple + ventilek s těsnící páskou), většina těch nevýhod, které třeba mě vadí jsou u obojeho a zmizí pouze pro variantu UST ráfky + UST pláště.

                0 0
                • FrontMan  

                  Hele Mloku, koukal jsem na tvůj profil a vidím že máš na Cmaxech ST asi už něco odježděno. Zajímalo by mě, jak je to u Maviců s praskáním drátů. Něco jsem se už dočetl v historii, něco slyšel od mechaniků v servisech, ale čím víc lidí, tím víc různých názorů. Co mi k tomu můžeš říct ty, jakožto dlouhodobý uživatel?

                  Jo a najdou se tady nějací uživatelé Fulcrumů?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já neměl s STčky problém žádný, natož nějaké praskání drátů (ale ty moje zase tak moc najeto nemají, odhaduju tak 7tis. km, ale to je pro všechny dohromady, takže když se to rozloží, tak je to na každý pár dost málo). Prasknout může samozřejmě cokoliv. Když pohledáš v historii, tak jsou tu i tací, co mají na Crossmaxech najeto několik desítek tisíc km. Zatím jsem jen mazal na dvojich ořech, ale i to bylo ještě zbytečné, ani tak brzo nebylo třeba (ale když je to otázka dvou minut a Mavic olej tu mám…). A dotahoval jsem zatím z těch 6 kol pouze dvě zadní, na ty ostatní také dojde, ale zatím nebylo třeba (mám tu i tensiometr, takže kontrola byla).

                    Ty Fulcrumy neznám, ani jsem neměl nikdy v ruce.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.