Jaké hydraulické brzdy koupit? Cenově tak do 3000.

55 nepřečtených
  • kaneeec

    Zdravím. Chtěl bych nějaké kvalitnější hydry na přední kolo a nemůžu se rozhodnout. Jednak nevím, jestli nechat 160 kotouč a nebo nasadit 180 a pak nevím, jaké konkrétně vybrat. Ale rád bych něco dobrýho, mám nějaký dva roky starý od Shimana, po servisu navíc, a vůbec nebrzdí, takže už podobný šmejd nechci.

    0 0
    • Ricci  

      Elixir CR+180mm

      0 0
    • Shadow.1  

      a staráš se o ně trochu? nebo jen jezdíš, brzdíš a pak říkáš, že to nebrzdí :-)

      0 0
      • kaneeec  

        Samozřejmě že starám. Mám tam nové destičky, brzdu samotnou jsem nechal servisovat a nedávno jsem odmaštoval i kotouč. Ale je to hrozná houba. Ony nebyly nic moc už jako nové, ale ted už se fakt nedají…

        0 0
        • pepino  

          Houba nebo nebrzdí?

          0 0
          • kaneeec  

            Je to houba a k tomu ještě vůbec nebrzdí, není schopná ani zarazit vidlici, to prostě jen tak jemně přibržďuje…

            0 0
            • blisterexist  

              to nebude v brzdách, nemůžou za to že se o ně nestaráš

              0 0
              • kaneeec  

                Umí tady lidi vůbec číst? Neptal jsem se, jestli se o brzdy starám nebo ne. A mimo to, psal jsem, že se o ně starám.

                0 0
            • jonti  

              Pokud neni schopna zarazit vidlici a nevazis 120kg, tak je neco blbe. Mastny nebo spatny kotouc, zavzdusnena brzda, cokoliv, po netu to nejde zjistit. I ta nejlevnejsi brzda v dobrem stavu zablokuje predni kolo.

              0 0
      • o.1  

        Ved predsa kotucovky su bezudrzbove, nie?

        0 0
    • Vilém  

      Hladal bych spis problem nekde jinde, nez v te brzde.

      0 0
      • JakubCh  

        Asi tak…mám Shimana Deore (525) a prostě nějak nemůžu najít důvod, abych kupoval jiný. Brzdná síla více než stačí a snadno se servisují – čti jako mění destičky a centrují…více mě nenapadá, co s tím provádět, čas od času je umyju od bordelu, pístky chodí krásně…spokojenost. Nevím, co by mi jiné brzdy po pravdě mohly nabídnout, pro mé ježdění ale asi nic. :)

        0 0
        • Vilém  

          Jednu 525 mam od prvniho roku, co je zacli delat (cca 2004), krom vymeny desek a parkrat mazanejch pistku jsem s nima nikdy nic nemusel delat.

          0 0
          • fousac  

            kolega… ;)

            taky 525 od 2004 a krome vymeny desek sem na ne nesah a furt fungujou…

            0 0
            • Evilcleaner  

              u nás doma 525 od podzimu 2003, přední jen výměna desek, zadní chybou uživatele asi někdy v roce 2005 vytekla kapalina (vytlačeny pístky:-) ) no a od té doby taky už jen výměna desek.

              0 0
            • pitos  

              také se hlásím do klubu 525tek, od roku 2004 jen výměna desek:)

              0 0
              • kyl  

                Taky jedny mám a kromě toho že mi přední chytala přes třmen vzduch jsou dobré.Stačilo dotáhnout spojovací šrouby a odvzdušnit a pak jen měnit desky.

                0 0
        • pitos  

          Jenže 525ky jsou vyjímečné brzdy a obávám se že už se žádné takové snad nikdy nevyrobí:)

          0 0
          • Jenda  

            s laskou na ne vzpominam, manzelka ma na kole jednu z prvnich. Hlavne prechod z formule B4 byl jak skok do jinyho sveta :-)

            0 0
          • fun-rider1  

            525ky neznám, ale myslím, že 595ky jsou (nebo byly) v dané cenové relaci (do 2,5k – bez kotoučů) bezkonkurenční.

            Když jsem si před rokem vybíral, tak jsem si udělal takový přehled (který jsem tady už prezentoval) a vyšlo mi ⇒ viz obrázek…

            Je pravda, že SH letos hodně inovovalo, takže jestli se tím někdo zabýval v současnosti, mohl ev. přijít k novějším údajům, ale já 595ky od loňska mám v kombinaci s XT kotoučema (hliníkový unašeč) a vzhledem k ceně a funkčnosti maximální spokojenost.

            0 0
            • MlokCZ  

              To barevné zvýraznění má být pro lepší výsledky? Jestli ano, tak proč, tak proč jsou zvýrazněné pro 5N Fun drop IN a nejsou žádné Elixiry, když troje vyšly lépe?

              0 0
              • fun-rider1  

                Máš pravdu.

                Zrovna u té brzdné síly 50N jsem tam (nechtě) zažlutil zrovna Funn Drop IN :-( i přesto, že ty zmíněné Elixíry mají lepší hodnoty. No už se stalo…předělávat to už nebudu.

                Ber to jako rámcový přehled, ale jak jsem napsal, platný pro brzdy dostupné na trhu na podzim 2010!

                A ještě pro úplnost:

                to žluté označení jsem si dělal u velice slušných parametrů, červeně ty nejlepší, nebo patřící mezi nejlepší, pro tu kterou brzdnou sílu (sloupec).

                Ty hodnoty vlevo (tři levé sloupce) jsou výsledky pro brždění za sucha a ty vpravo za mokra.

                0 0
    • JakubCh  

      Houba? Nemáš je čirou náhodou celou dobu zavzdušněné? 6e byly v servise je moc krásné, ale nejlépe vím, čeho jso uservisáci někdy schopní…takže možná změnit servis a bude to v cajku…

      0 0
      • fousac  

        taky myslim…

        ono to i muze bejt krasne a dobre odvzdusneny, ale pak staci poradne nenaplnit expanzku a vzduch je tam zpatky…

        0 0
      • kaneeec  

        Zkusim to teda šoupnout ještě jinam a uvidim…

        0 0
    • Player  

      Opět se zeptám na cizím na vlákně mám možnost koupit za celkem zajímavou cenu hydraulické brzdy. Mám na výběr z Shimano M485 a avid juicy 3 mohl by mi někdo říct pro které se rozhodnout ať už z hlediska brzdného účinku a údržby atd… díks

      0 0
      • Evilcleaner  

        z hlediska účinku jsou to obě low end brzdy. z hlediska servisu jednoznačně shimana.

        0 0
        • marapara  

          Z hlediska servisu Shimana, z hlediska funkce Juicy 3 :).Ty 485tky jsou strašné houby s plechovou pákou. Kamarád je má na kole a s J3 se fakt nedají srovnávat, ty brzdí mnohem lépe.

          0 0
          • Evilcleaner  

            je jen málo brzd které bych nesnesl na kole a J3 je jednoznačně jednou z nich;)

            0 0
          • Player  

            Jsou pro přitelkyni místo mechanických jí budou stačit na ty její občasný výlety asi jí teda vemu ty 485 díky

            0 0
            • DAWE25  

              Rozumné, také bych volil Shimana.

              0 0
            • marapara  

              Tak to asi bude stačit, ale raději bych bral J3. Brzdí lépe.

              0 0
            • Kubas.1  

              já bych bral ty Juicyny…netuším jak se chovají 485, mám zkušenosti jen s 535, ale Juicy 3 sem měl a byl sem spokojenej

              0 0
    • venabch  

      Jednoznacne Simako uplne stacej deorka nebo SLX. S tema budes spokojenej je snima nejmin srani. Avid je takovej o neco ostrejsi ale ty plastovy pistky to je porad neco. Simako je jednoduchy neserese, odvzdusnis to svepomoci jak u auta. Je tam olej (kdyz menis tak staci dat LH volej ze serva nebo ten co je v citroenu) tak ze na sebe nevaze vodu jako brzdovka tim padem se nemusi tak casto menit.

      0 0
      • MirosPikos  

        Plastový pístky?

        Ale jinak nevím, že by se Avid, konkrétně Elixir 5 nějak sral. Odjezdil jsem na něm sezonu a jediný problém byl, když jsem převážel rozložený kolo a pak sem ho složil. Musel jsem seřizovat pístky, jinak jsem na brzdy do dalšího skládání/rozkládání víceméně nesahal.

        0 0
        • roud  

          u levnějších modelů dává avid plastový pístky párkrát je protáhneš bahnem a brzda je v ****** respektive pístky totálně zadřený :O(

          0 0
          • marapara  

            U Elixirů 5 snad už plastové nejsou. Jinak E3 nebi E1, nejspíš jo, což je peklo.

            0 0
            • jIrI___  

              U Rka jsou na omak taky plastové pístky, resp. nějaké kompozitové. Nějak podrobněji jsem to nezkoumal, ale kov to myslím není.

              0 0
              • Smazaný účet  

                J3,J5,J7, E CR…vsechny maji po prezkoumani pistky ze stejneho materialu, nazval bych to asi termosetem. Docela pochybuju ze jine avidy maji pistky kovove-kovovy pistek docela rychle vede teplo, ktere potom prevari kapalinu:)

                0 0
                • jIrI___  

                  A pokud si dobře pamatuju, tak u XT jsem měl pístky kovové. Je pravda, že o ty pístky u Avidů se člověk musí starat víc než u Shimana.

                  0 0
                • marapara  

                  To je pravda, že kov vede teplo víc a nějakým termoplastem se vedení tepla na kapalinu zhorší.

                  0 0
                  • Carlos.f  

                    Já mám jedny LX a jedny SLX. Oboje mají kovový pístek ve tvaru hrnečku, který je vyplněný plastem, co se dotýká destiček, takže je zijištěna větší odolnost i dostatečná tepelná izolace.

                    0 0
                    • venabch  

                      Jojo je to presne jak rikas. U avidu je problem v dleouhejch sjezdech na blate, se tam ten pisek uplne zapece. Staci jeden Beskid Trophy a je ponich pokud budes jezdin jen nejaky kolopro tak je to sumak tam to ubrzdis i kantilabrama :-D . JAk se ale zacne jezdit do hor tak to chce kovovy pistky nebo je to co mesic delat brzdy.

                      0 0
    • UndeR  

      Chtěl bych se zeptat ohledně nových hydraulických brzd. Vybral jsem jako náhradu za ty stávající tyto https://www.kupkolo.cz/…dni_z102221/

      V poznámce píšou, že přední třmen je pro 160mm kotouč, teda jestli jsem to pochopil správně. Jenže nikde jsem nenašel brzdy pro 180mm kotouč. Jaký je mezi nimi rozdíl? a Pokud koupím ty co jsou v odkazu budou pasovat i na 180mm kotouč?

      Díky za odpovědi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.