jaká je výhoda cyklo kraťasů?

74 nepřečtených
  • newby

    Když jsem kupoval MTB kolo, tak mi prodejce naznačil, že se s tretrama a sprinter kraťasama posunu dál. Tretry chápu, ale moje otázka je, jestli pro mě, jako rekreačního cyklistu, který jede výlety zatím tak max 70km mají cyklo-kraťasy cenu? Doteď jsem nepocítil po takovýhlech výletech žádný potíže. Má to pro mě vůbec cenu a pokud ano, v čem spočívá jejich výhoda?

    0 0
    • martin_p2  

      Výhoda oproti čemu? Tohle je podobná otázka, jako čím se liší vrána? Správná odpověď je: Má obě nohy stejný, zvláště pak pravou.

      0 0
    • Bocka  

      70km bez cyklokraťasů? Máš můj obdiv nebo máš místo sedla křeslo.

      0 0
      • mr.antik  

        otázka je, jak dlouho těch 70 km jezdí. Taky mi nedělá problém usedět 3 hoďky ve volných kraťasech a funkčních trenkách

        0 0
        • newby  

          no jelikož těch 70 km není jen po silnici, ale i lesama, nerad jezdím jen po rovince a nikam nespěchám, jezdim tak, abych si to užil (zase ne jako slimák nebo s běžnou ženskou) tak ty 3 hodiny ani na to nestačí. Většinou jedu někam a jinudy zpět, takže když tam někam dorazím, dám si chvíli pauzu (ale ne hodinu) a jedu zpátky. Nehodlám se tu chvástat kolik mi co trvá, ale jen hledám výhody cyklo kraťasů.

          Sedlo mi padlo na pudel tak, že ji ani nemám otlačenou a druhej den sice po sednutí na sedlo cítím, že jsem jel, ale po chvilce to přejde.

          0 0
      • Mysee  

        Běžně jezdím na bajku 80 km 4–5 h a nebo jsem dal i 160 km na silnici za 7 h a jezdím volný kraťasy bez vložky a celkem v pohodě. Stačí vhodně vybrat sedlo a zvyknout si.

        0 0
        • Rubi  

          abys pak mel jeste deti kterym to muzes vypravet…:D

          0 0
          • mr.antik  

            ta vložka tam není kvůli dětem… na to je právě ten vhodný tvar sedla…

            0 0
            • Rubi  

              jel si nekdy 7h v trenkach a volnych kratasech? odvetravani 0, schnuti 0, zaparenost velika…

              0 0
              • JakeF  

                Ono stačí si pod ně ty trenky nebrat, žejo :D. Nebo funkční, jak bylo psáno výše… Pak odvětrávání lepší a zapařenost žádná.

                Ale teda chce to fulla, na HT to je horší…

                0 0
                • antt  

                  já měl z funkčních trenek na kole několikrát oděrky a to i na kukátku. Konkrétně ultra light od moiry

                  0 0
                • Rubi  

                  pise ze 7h na silnici…:D

                  no zas jet v nejakych tech volnejsich cyklokratasech bez trenek si zadelavas na odrene ci slusne nabite naradi…:D

                  zas taky zalezi jak se kdo poti, ja uz jsem pri trochu rychlejsi chuzi mokry jak po zavode…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Proto říkám na fullu, na HT je to fakt nic moc… A s tím pocením to je právě ono, samotný volný kraťasy větraj zdaleka nejlíp.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      neřekl bych, na fullu sedíš v součtu na stejné trase déle než na HT.

                      0 0
                      • JakeF  

                        To sice jo, jenže jak to drncá, tak na HT bez vložky ten zadek bolí daleko dřív. Na fullu nemám problém jezdit celodenní bez vložky a naopak jsem radši, že líp větraj.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to bude záležet na stylu jízdy. Bez vložky nejezdím nikdy. Když ale srovnám HT x full, tak když už mi vyjímečně zadek bolí (což se běžně nestává), tak jedině na fullu.

                          A přesně z důvodu co píše McBlacky, tedy, že na fullu na stejné trase sedím mnohem více.

                          Někdo ale vydrží na HTčku sedět mnohem déle. Běžně se mi v partě stává, že konkrétní trochu rozbitou pasáž po rovině na HTčku jedu ve stoje a někteří ještě sedí.

                          0 0
        • pee.tr  

          Jezdíval jsem na nissenu v bavlěných trenkách a dost volných kraťasech (krátké nohavice ani ne do půlky stehen), do nichž foukalo. Odjel jsem v nich i 120km Salzkammergut trophy a bez potíží. Naopak po přechodu na jezdění s vložkou a bez prádla se mi pr*el zapařuje víc a občas problém je. Takže za mě s pohodlným sedlem a vhodným oblečením je často lepé bez cyklokraťasů.

          0 0
          • allrose  

            souhlas,od té doby co jsem začal používat „vložky“ ať elasťáky či kraťasy se mi neskutečně poťej koule,v elasťácích mírně lepší…od té doby co mě vyškolila vosa ,bez ochrany nevyjíždím

            0 0
    • mr.antik  

      myslíš jako elasťáky s vložkou? Proti plandavejm kraťasům a bavlněným slipáčům?

      0 0
      • antt  

        on ještě někdo, krom mého táty, nosí slipy? :)

        Spíš než funkční spodní prádlo bez vložky, je podle mých zkušeností lepší vozit bavlněné trenky, které mají zadní část ze tří dílů, takže se nezařezávají…

        zrovna včera jsem si tak dal na trekingu spolu s bavlněným tričkem nějakých těch 70km a spokojenost.

        Do lesa za barák to jde taky, ale jak se člověk musí vrťět v sedle, tak je to opruz a hrozí opruz :)

        Ona ta vložka má i jiné výhody, hlavně to chrání vercajk před natrhnutím, takže za mě ano a klidně i z Lidlu. . .

        0 0
    • Nimrod  

      jezdím v outdoor kraťasech/kalhotách s funkčníma trenkama. nejdelší výlet trval 11 hodin (odpo bylo něco málo přes 30°, takže vedro k zalknutí). občas nějaká zastávka na sváču a podobně. a cajk. potím se jak prase, ale krom trochu červený kůže, což mám tak nějak skoro všude, je to všechno absolutně normální. chápu, že mnozí maj problémy, holt je to individuální. pokud ale nepociťuješ problém, tak je to jen čistě o tom, jestli si je koupit chceš a nebo nechceš. zbytek jsou jen bf moudra

      0 0
    • skorpion  

      Posunuli by ta dalej len v pripade, ze by ta sucasne oblecenie limitovalo. Pokial nemas problemy s tymi sortkami, ktore pozuivas teraz, tak by som to moc neriesil.

      0 0
    • Erknold  

      proto mám na kole furt takovou chuť na pivo. Já blb nemám sprinter kraťasy :)

      0 0
    • Yura  

      Je to to same jako dres z dobrého materialu na telo vs normalni bavlnene tricko… Byt pul dne v cyklohadrach a nebo ve spocenem, mokrem, zaparenem normalnim obleceni to je sakra rozdil heh..

      0 0
      • svobikk  

        jezdím na fullu po všelijakým povrchu v obyč kraťasích na fotbal a good (pochopitelně bez trenek) :D aj celej den klidně :)

        0 0
      • newby  

        no na těle právě vozim funkční triko, protože vim, že mi k něčemu je a to i z jinejch sportů, ale kraťasy nechci kupovat jen proto, abych zjišťoval, jestli mi k něčemu jsou, nebo ne. V podstatě jsem spíš očekával, že mi ti, co jezděj závody, delší tratě apod. napíšou, že na moje ježdění to ani není potřeba…

        0 0
        • Yura  

          Ou maj gat.. Kratasy na kolo jsou delane na kolo, tak je logicke, ze budou pohodlnejsi a praktictejsi nez nejake bermudy nebo ryflove kratasy. Asi logicky když se spotis v normálních hadrech, tak mas proste zapareneho ptaka, koupe a prdel no a pak uz je jen na tobe, jestli ti to vadi nebo nevadi. Když mas na sobe dobře cyklo kratasy, tak je defakto necejtis, jako kdybys jel uplne nahej. Ja bych teda v normálních hadrach v lete v horku nemohl jet nekam x hodin, to je hnus velebnosti a ten vlk co bych mel na druhej den..

          0 0
          • Yura  

            *koule

            0 0
          • newby  

            v horku jsem ještě pořádně nejezdil (letos takovejch dnů moc ještě nebylo), takže možná už se dostáváme k tomu, co jsem se potřeboval dozvědět. Takže jestli mě netrápí, jako že netrápí, otlačená pudel, tak výhoda kraťasů bude v tom odvětrávání – takže počkat jestli/až se zapařím a pak pořídit :D no a v riflovejch kraťasech fakt nejezdim :) v normálních, sportovních volných …

            0 0
            • nitraq  

              Ono to je hlavně o tom pohodlí. Největší rozdíly v tom vidím dva – prdel se tolik nezapaří, takže nižší výskyt vlka, a nikde nic neplandá. Sice na to možná musíš mít zkraje mentálně, ale pak si zvykneš a nic než cykloelasťáky nebudeš vozit:))

              0 0
              • Yura  

                Tak jestli někdo jezdi z lesa do hospody a naopak, tak mu ty plandave kratasy nevadi, ale po silnici je ten „padak efekt“ fakt na hovno. :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Nene, tam právě plandavé nejvíc větrají :-).

                  Jinak bych určitě nedoporučoval začínat s kraťasy z Lidlu, ty jsou dobré jen na kratší cesty, které zakladatel zvládá i bez nich. Na skutečně dlouhá putování bych pro začátek volil něco ze střední třídy (typicky 800–1500 Kč).

                  0 0
                • nitraq  

                  „Padák efekt“ je pěkně blbej i v lese. Když jsem vozil dost padákovitý, tak to překáží při pohybu ze sedla a zpátky.

                  0 0
              • JakeF  

                V cykloelasťákách jsem se najezdil celkem dost a teď zase vozím už jenom volný… Jen na silnici bych si teda elasťáky nejspíš vzal. Nějaký níž zmiňovaný překážení při pohybu ze sedla a zpátky nepozoruju.

                0 0
                • abel  

                  ono je to kus od kusu, mám několikery volný a v některejch to jde v pohodě a v některejch si musím dát pozor. zkrátka nesměj mít rozkrok nízko jak rapeři:-)

                  možná i záleží na tvaru sedla…

                  0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Abys to neměl tak jednoduché, tak se kraťasy hodně liší v materiálech, a to jak vložky samotné (ale i jejího vsazení, tvaru a tloušťky), tak třeba materiálu lemu nohavic, pružnosti vlastních nohavic, prodyšnosti a délky šráků, materiálu laclu (síťovaný/plný)…

              Až se zapaříš, to už bude pozdě :-).

              0 0
            • Yura  

              První co se ti snad spoti je ta oblast mezi nohama, na zadku a v pase. Cyklo kratasy hned schnou, paradne vetraji, bavlnene spodary ti uschnou az doma na snure. Proste a jednoduse az si koupis cyklo hadry, tak nebudes chtit jezdit v nicem jinem(v teple při delších jizdach..)

              0 0
    • Breakpain  

      Spravna odpoved – vyzkouset …

      Mne osobne se v elastakach jezdi lepe – nikde to neplanda, nechytam se za sedlo a rychle to schne. Jelikoz jsem nenasel idealni sedlo prozatim – bez vlozky bych chcipnul, po 100 km jsem slusne otlacenej. Zkiusel jsem jezdit i ve volnych a neni to ono … mazimalne, kdyz je kosa. Ale pokud drepim na.sedle konstantne a jen „tocim“ nohama … to plandani mi vadilo. Vetsinu jizdy sedim … ve vetsim terenu by mi to asi bylo sumak, ale tam nejsem tak casto … imho pro me jasna volba elastaky.

      Pokud.Te to laka – vyzkousej, pokud ne, tak dle toho co pises.to pro Tebe nebude ztrata, kdyz das 70km bez vlozky. Asi tak.

      0 0
      • newby  

        nějaký tip jak vyzkoušet a nemuset kupovat? přeci jen se pod ně nenosí prádlo, tak cizí jen tak nevyzkoušim a nový bych jen tak propocený nepraný nevrátil a praný už zas nevezmou…

        0 0
        • Breakpain  

          Bohuzel … koupit …

          Pokud nemas dusevni problem s tim, ze budes jak „buzik“ – tak si podle me rychle zvyknes na ten komfort. Nekomu ten vzhled vadi, mne to nikdy nenapadlo, tak neresim … ridim se dle vyhod a nevyhod … zde jasne prevazuji vyhody.

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        JJ. Ještě záleží na tom, jak často jezdí. Dát 5 dní po sobě nějakou 100km silniční rovinu bez vložky, to asi ne. Jet 2× týdně členitým terénem, to asi ano. Záleží, jak jezdec sedí, jakou silou šlape, jak moc se o sedlo opírá. Myslím, že rozdíl se nejvíc pozná v opravdu dlouhých stoupáních při konstantní silové jízdě v sedle.

        0 0
        • newby  

          5 dní po sobě určitě ne, při mé pracovní vytíženosti jsem rád, že dám tejdně jeden delší výlet o víkendu a dva

          kratší přes týden – třeba do práce, to je 37, ale po silnici…a druhej třeba jen na místní kopeček na stezky do lesa to je cca 20

          0 0
    • Jamin  

      Já na elasťáky zatim nemám mentálně.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nemusí být každý vzorová elasťáková cyklobuzna. Naštěstí existují i normálně vypadající kraťasy s vložkou.

        0 0
        • newby  

          na netu jsem pohledal a vim, že existují, ale nějaký tip jaký značky brát/čemu se vyhnout?

          0 0
    • sv. Filip  

      Take jezdím bez plíny. Pokud Ti 70 km nedělá potíže, tak je neřeš.

      0 0
    • Kysky  

      Jako malej jsem si koupil cyklokraťasy s vložkou a to jsem jezdil výlety do 30km. Bez nich ani ránu. Kor teď při 200km na silnici :D

      Nedokážu si představit bejt spařenej v bězným oblečení.

      0 0
    • Espen  

      Přirovnám to k jízdě na windsurfingu.

      Můžeš jezdit jen v plavkách, ale nejspíš si spálíš záda a ramena. Pád do vody = značný teplotní šok. Uschmeš a následuje další pád.

      Nebo můžeš jezdit v tričku. Nespálíš se, ale po pádu opět značný teplotní šok + mokré triko na těle ve značném větru = nic příjemného. Ale taky se takhle dá jezdit.

      Pak je možnost si koupit surfařské tričko(ne neopren). Nespálíš se, při pádu značně sníží prvotní teplotní šok, na větru nestudí a velmi rychle schne.

      Na kole můžeš jezdit taky v čem chceš, ale v oblečení k tomu určeném, to bude prostě o trochu lepší, příjemnější a komfortnější.

      Nedávno měli v Lidlu elasťáky s kšandama za 350,– a sou v pohodě. Na bika přes ně natáhnu třeba kraťasy a je to.

      0 0
      • newby  

        no doteď jsem se neodvažoval ani zeptat, ale právě jsem viděl jak na vlastní oči, tak na videích chlapíky co měli, jak říkáš ty, elasťáky a na nich kraťasy…tak jsem si říkal, jestli teda stejně neposlouží systém co uváděli výše – funkční boxerky/trenky a na to kraťasy.

        Na druhou stranu, je tu zmiňovaný ten „padák efekt“ a znovunasedání po vysednutí ze sedla (když jdu třeba za sedlo pro změnu těžiště).

        PS: na prkno jsem nosil neopren, jižní pacifik byl docela studenej :D

        0 0
        • Yura  

          U bikeru to není cool jezdit v uplejch elastakach jako silnicari, takze si na ty kratasy s vlozkou daji volny, nejlepe s nejakym maskaco potiskem, aby byli hodne drsni. :) Nic jiného v tom nehledej.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No abych řekl pravdu radši si rozbiju hubu v těch volnejch než v těch elastákách – teoreticky bych měl být míň sedřenej a hlavně nejezdím takový rychlosti jako na silnici takže mě pytle nevadí.

            0 0
          • abel  

            nevím, co je cool a co ne, ale vložka+kratasy maj ještě jeden podstatnej prvek – v chladným počasí to tak neprochladne, pevnější verze částečně ochrání proti dešti a větvím v lese. v sobotu jsem neplánovaně tlačil v kopřivách podél Sázavy a jak mě ochránily.

            0 0
          • Martin  

            ale hovno

            0 0
        • Espen  

          Ten neopren není taky moc sexy. Takže jsi vidět, že Kiteři i surfaři taky nosí třeba volný kraťasy přes to. Na kole je to podobný. Necítíš se v tom, tak přes ně natáhneš kraťasy. Jasně, že můžeš jezdit bez vložky, ale proč? Když tam je a je to zas trochu pohodlnější.

          Všichni tenisti mají potítka, fotbalisti mají tetování a vlasy na patku,orientační běžci mají divný volný dresy. Každý sport má něco.

          0 0
          • JakeF  

            „Jasně, že můžeš jezdit bez vložky, ale proč?“

            Protože ve vložce se daleko víc potíš a když přes to ještě hodíš volný kraťasy, tak to neschne…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zajímavé že se říká aby cyklista i v létě nosil dvě vrstvy, kdy ta první slouží k odvodu potu.

              0 0
            • Espen  

              V létě nosím na bika trenky s vložkou a volný kraťasy. Na silnici jen elastaky. Teď je mi třeba ještě zima, takže nosím elastaky a na to kraťasy.

              Za sebe musím říct, že já mám prostě rád piňďu v teple. Když je mi na něj chladno, potřebuji pořád čůrat. Mám i syna, takže na funkci nemá vliv :-D

              0 0
    • Pan.Fazole  

      dával sem 100km celodenní vejlety jen ve funkčních trenkách a frisbee kraťasech. A jako dalo se ale k večeru už to bolelo a nebylo to ideální. Tak sem akorát nahradil funkční trenky za trenky s vložkou a faktor pohodlí se zvýšil o 723%. Ale zas mi je v tom větší horko.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Vozim klasický kraťasy na běhání či kolo bez vložky a pod ně cyklokraťasy. Výhodu to má největší v tom že mě nebolí zadek a tolik se nepaří.

      0 0
      • Bocka  

        +1

        Přesně tak to dělám i já. Cyklovložku z Endur kraťas a na to lehkné sportovní kraťasy, na léto ideál.

        0 0
    • pee.tr  

      Nevýhodu cyklokraťasů je určitě jejich praní. Nebo poradí tu někdo, jakým fíglem dostáváte z elastických s vložkou jemný píseček, který se po několika hodinách v dešti zamačká dovnitř a ani pračka ho ven nevymyje? Člověk to může po vyprání a uschnutí vyklepávat desítky minut a pořád se to po nepatrných dávkách sype ven.

      0 0
      • Breakpain  

        Zmoknul jsem jen parkrat, tak moc neporadim … ale nejsou uz na odpis? Ja tohle nastesti nepozoruju. Peru teda po kazdem noseni …

        Vzdy nejdrive vymacham a teprve pak peru.

        0 0
        • pee.tr  

          Mně se to už stalo několikrát, taky hned se skoro novýma. Na odpis uritě ještě zdaleka nejsou. Zkoušel jsem už i vysavač, ale ten to nevytáhne. Jakmile ale látkou nějak zahýbu, prach (jemný písek) stále vyskakuje napovrch. Zřejmě je nacpanej v (na) té vložce. Kromě toho, že se to pak sype ven i doma a že se tím zřejmě rychleji kalhoty ničí, když se natom člověk z jízdy prdelí, tak mi to v ničem na kole nevadí. Jinak po takové deštivé akci je taky x-krát máchám ručně v kýbli (občas i hadicí), pak až do pračky.

          0 0
      • Rychlej turista  

        Blatníky.

        0 0
    • Hrubiduk  

      Zdar Vojto,

      jezdit se da tak i tak a jak uz nekdo psal, dokud nevyzkousis, co ti sedi lip, nepoznas jestli je pro tebe lepsi to nebo ono.

      Osobni zkusenost: kdysi v prehistorii jsem jezdil s ustrizenejma trenkama a lidem s cyklokalhotama jsem se v duchi smal.

      Dnes uz bez nich nevyjedu, je to pro me pohodlnejsi. Pokud se ti nelibi uple cyklogate, kup si volnejsi, kazdopadne s cyklovlozkou.

      Podle me jsou cyklogate s vlozkama tak nejak hygienictejsi (kdyz je peres) a pohodlnejsi, volnejsi gate muzou navic mit i kapsicky, kam muzes dat cokoliv a netahat to po batohu…

      Za me, jednoznacne zkus, zajdi nekam do obchodu a vyzkousej a nech si poradit od obsluhy.

      0 0
    • Venda  

      Jezdil jsem obojí, hlavně dřív s vložkou a elasťákách. Víc se to pařilo ale nedovedl jsem si bez toho jízdu představit. Teď už jezdím hlavně bez vložky (i volný i elasťáky), zadek netrpí, to je o sedle ne o vložce. Většina tady srovnává kraťasy (asi nějakej wietnam) a cyklo oblečení, ale v dnešní době si teda rozhodně nemyslím, že cyklo oblečení je nějak funkčně nadřazeno kvalitním kraťasům. Co simyslím, tak jediný co hovoří ve prospěch elasťáků na kolo je, že aspoň u mě mi volný kraťasy při delší vyjížce občas odřou třísla. Ale jestli to máš vyzkoušené, že to v pohodě zvládáš, nevidím jediný důvod kupovat spešl cyklo super elasťáky s vložkou. Horší cyklista bez nich určitě nebudeš.

      0 0
    • Bocka  

      +1

      E:špatně zařazeno

      0 0
      • standoslav  

        Tak mne napadá, zkusil někdo jet 70 a více v „kožených kraťasech s padacím mostem“ ???

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.