Jak se díváte na koupi kola z bazaru?

47 nepřečtených
  • o5majkl

    Zajímalo by mě, jestli by jste si koupili kolo z bazaru, nebo radši dáte přednost novému kolu z krámu, popřípadě vlastní stavbě. Já osobně zatím zkušenost s koupí ojetého kola nemám, zatím sem vždycky jenom prodával… Poslední dobou jsou na bazarech super kola za úplně neuvěřitelný peníze a kolikrát skoro nový.

    Vaše zkušenosti když jste koupili, nekoupili-dobrý, špatný…? Popřípadě co by to kolo muselo mít aby to bylo zajímavý.

    0 0
    • martin_bakov  

      Po kontrole kola – at uz osobni nebo v servisu nemam problem s koupi kdyz sou k nemu papiry.

      0 0
    • marapara  

      Pokud jde o nová nebo skoro nová kola za supr ceny v bazaru, tak toho bych se trochu bál. Pokud by prodávající požadoval platbu předem, tak do toho bych nešel, kdybych to neviděl osobně nebo nemohl vyzkoušet a neviděl doklady.

      Co se týče jetých kol, pokud by byly doklady, dobrý stav odpovídající ceně, navíc by třeba provával kolo zapálený cyklista, u kterého je předpoklad, že se o své kolo stará, tak proč ne? Cenově se u jetého kola v dobrém stavu dostaneš třeba na třetinu ceny.

      Kolega z práce tak 2 roky zpátky koupil za dobrý peníz Spešla Stumpjumpera model 2007, od nějakého člověka za Zlína. Byl celkem málo jetý, pár stovek km za slušný peníz.

      Kdyby mi šlo o peníze, taky bych vzal bazarovku, pokud by kolo bylo za rozumnou cenu, měl bych možnost ho vidět, popř. zkusit se a viděl doklady původu.

      0 0
      • karliner  

        U biků je pravidlem, že na bazaru se objevují kola jetá nezávodně po polňačkách a cyklostezkách 50kg holkou nebo nevhodné dary…

        0 0
        • marapara  

          No a právě na takové bych si dal hodně pozor :).

          Inzerát typu: Prodám freeride nebo DH full, 1/2 roku starý, jetý dívkou 50 kg po městě cca 500 km, pc 89000, nyní 29000, ve mně rozhodně moc důvěry nevzbuzuje :).

          0 0
        • o5majkl  

          ty jo hele jeden příklad za všechny… našemu zákazníkovi a zároveň kamarádovi se narodilo dítě a jelikož není z čech, tak potřeboval koupit auto… Měl totálně potuněnou Ninety-Sixku v tý době (přes rok zpátky) dosahující ceny skoro ke 200 kolíkům. On teda řikal, že jezdí hodně, ale my sme ho podezřívali, že to má jenom opřený doma a zeď, ptz to kolo bylo po roce jako nový-žádnej škrábanec kdekoliv! Dělal sem mu inzeráty a kolo se nakonec prodalo asi za 60 tisíc, to byla výhodná koupě jako prase…

          0 0
        • ZuzicK  

          co máš proti 50kg holkám? :-)

          0 0
    • Lister  

      Nerozumím otázce, ale možná jsi myslel: // Koupili byste…???//

      Uvažoval jsem o koupi, měl jsme dobrou nabídku, ale nebyly doklady, tak jsem od toho dal ruce pryč. Na bazaru se dají najít opravdu dobré věci, hodně lidí bude podvádět, ale je i hodně lidí, kteří mají kvalitní kola, naježděno minimálně a z různých důvodů ho pak chtějí prodat – náhlá změna finanční situace, zdravotní důvody nebo třeba jen touha po nové krásném kole, když na to člověk má.

      Takže pokud jsou doklady o koupi, kolo si můžu prohlédnout, vyzkoušet a sepíše se smlouva, tak bych se toho vůbec nebál.

      Věci z bazaru si běžně kupuju, ale nemám z nich takovou radost, jako z nových věcí – jsem prostě velký fetišista :-)

      Dávám přednost koupi od stálých členů BF, protože mám větší jistotu, že to proběhne dobře – nákup od Kubada nebo Mloka prostě nemůžu považovat za rizikový :-)

      0 0
      • nooski  

        Na druhou stranu už jsem zažil i to, že někteří členové BFka jsou nehorázní blbové :-) Samozřejmě to chce brát od někoho „provařeného“ a dobře známého. Bral jsem karbon vidli na MTB od jednoho místního známého člena a všechno v nejlepším pořádku. Osobně ale ještě více věřím známým z cyklodiskuze. Přecejen je to tam menší.

        0 0
        • marapara  

          To, že někdo navštěvuje a příspívá na BF ještě neznamená, že je to vždy správný člověk ;) :).

          0 0
        • kali222  

          s prvnim radkem souhlasim s druhym uz ne tak, respektive nemam stejnou zkusenost – stejny nazor, ze znamy uzivatel je vzdy terno :).

          a za me? jezdim drtivou vetsinu jetin. jak dilu, tak celku.

          proc? kolo nemam jako jedinej konicek(ikdyz je to ten nejtrvalejsi a asi nejzavaznejsi) a jako-hlavne študák :)) si nemuzu az tak vyskakovat. dava mi to moznost vice si toho vyzkouset(nekdy „lepsi“ tridu) a vidim v tom cil, ze se finalne rozhodnu „tohle je pro me to nej“ a koupim si to nove :)+ mam na delsi dobu vystarano. ovsem ma to vedlejsi ucinek… zacnete jezdit stylem co je a co je levneho za spotrebak, protoze nikoho dlouhodobe nebavi hledat to NEJ. jen vedete v evidenci, co by tak mohlo byt :)

          co se ale snazim kupovat nove, jsou vsechny tlumitka-pruzitka a mechaniku(pre­vodniky,kazety retezy…)

          0 0
        • Lister  

          Na druhou stranu už jsem zažil i to, že někteří členové BFka jsou nehorázní blbové :-)

          Jako všude :-) Od člověka, jehož jednání a vystupování zde na foru nesnáším, bych si asi nikdy nic nekoupil. Ale od „staršího, léty prověřeného člena“ s klidným svědomím koupím a nebo pošlu systémem koukni na to a pak mi ti zaplatíš – už jsem tady takhle věci kupoval i prodával a nikdy s tím nebyl problém.

          0 0
    • blaza84  

      Já taky prodával bike jetý jednu chabou sezonu a prodával sem ho proto, že sem netrefil geometrii. Náprava pomocí představce atd by už byla problematická, takže sem to prodal a z 27 tis rázem bylo 13.

      0 0
    • mr.antik  

      Co jsem kdy kupoval komponenty, tak to vždycky vyšlo. Záleží hodně co kupuješ a jaký tam jsou rizika. Ale člověk prostě musí počítat s tím, že to nevyjde a bude to chtít další investici (např. repase vidle, brzd) a ta cena musí odpovídat tomu riziku.

      0 0
    • McBlacky  

      už jsem i koupil kola/rámy/kom­ponenty a i prodal.

      když se dá ověřit původ a je osobní předání proč ne.

      sám víš jak to je. koupíš kolo za 100tkč, jezdíš ho rok a sotva ho prodáš za 45 po dvou letech 30. A to na něm ani nemusíš moc najet. Hodně z nás má víc kol a pak i za tři roky najedeš na některém z nich třeba jen 5tkm. A po servisu je to skoro nový kolo.

      Jenže když chceš čas od času nový kolo tak co potom? Bud dopadneš jako pár kamarádů co mají doma 6 a více kol, totální palby, nebo holt kousneš to, že tratíš a pošleš to do světa.

      0 0
    • jIrI___  

      Bazar jasná volba. Ale jen v případě slušného jednání prodávajícího a možnosti osobního odběru a prohlídky. Když jsem vyhlížel po bazarech nový rám, tak tam byl jeden parádní, ale prodávající odpovídal jednou větou, ne-li slovy, bez diakritiky, žádný pozdrav atd., prostě jako úplný vymatlanec. Od toho jsem dal ruce pryč.

      0 0
      • Duppy123456789  

        Moje řeč, obě kola mám bazáče. Když sem kupoval silnici, měl sem hodně vyhlídlejch a všem sem napsal. Byla tam jedná pěkná merida, vypadala v dost pěknym stavu a za slušnou cenu, ale majitej odpovídal přesně jak říkáš… Takže sem nakonec vzal úplně něco jinýho…

        0 0
    • RADO77  

      McBlacky to popsal dobře. Má zkušenost je totžná. Už jsem bazarově koupil dvě kola i nějaké komponenty a taky něco prodal. Při koupi celého kola jsem si ale pro kolo vždy dojel osobně, s člověkem se potkal. Shodou okolností to byli vždy závodníci, takže i ověření referencí (např. přes teamové webovky) nebyl problém.

      Ověření „papírů“ jsem ale přes původní odhodlání nedělal, protože to byly zjevně skládaná kola, takže papír na kolo jako celek by byl problém. Pokud by se jednalo o „sériovku“ tak bych ale na papírech asi trval. Nechce se mi podporovat případného zloděje.

      0 0
      • Greyhound  

        Důležitý je setkat se osobně – kamarád takhle loni našel inzerát na minimálně jetýho celokarbon Sparka, komplet XTR/SLR o něco málo více než 40. Do telefonu majitel říkal, že na tom jezdí akorát do hospody a na to je to škoda a papíry že nemá – velmi nedůvěryhodné.

        Nicméně nebyl línej, dojel se podívat a zjistil, že chlapík bydlí v nový vile u Prahy, v garáži dvě Porsche (takže asi neměl zapotřebí krást někde kolo a už vůbec zvát si pak někoho k sobě domu…) a papíry neměl, protože mu to skládal nějakej známej z bikeshopu (což si ověřil).

        0 0
        • vikicek  

          Jak si to ověřil? Hééj, franto, dělals tomuhle typanovi bajka? :)

          0 0
          • jIrI___  

            Týpan by očividně neměl problém Frantu podmáznout a Franta „jooo, jasně že dělal, pěknej kousek“ :)

            0 0
            • Greyhound  

              jasně, v zavedenejch velkejch bajkshopech běžně pracujou lidi co pomáhaj prodávat kradený kola

              0 0
    • Flegmatik  

      Kdybych sháněl kolo, nahlídnu do vlákna Inzeráty na kola k smíchu XYZ, a tam se dají vybrat unikátní kousci :-)

      0 0
      • Duppy123456789  

        Naprosto nejlepší příspěvek :D Kdo by nechtěl špičkovýho sjezĎáka Olpran za dvojku :D

        0 0
    • Bystrous  

      Nakoupil a prodal jsem toho přes internetovej bazar už za desítky tisíc. Mraky komponentů, nedávno dvě celá kola, (ted prodávám další) a drtivá většina z toho byla bez osobního předání. Pouze jsme se dohodli mailem nebo mobilem a zatím nebyl žádnej problém. Dycky se dalo vypozorovat jak se dotyčnej chová. Pravda, kdybych já kupoval celé kolo tak bych si pro něj asi dojel. Muj nejlepší kauf byl zadní kolona bmx za flašku rumu na závodech :D

      0 0
    • winter78  

      Nie , nikdy som z bazáru bike a komponenty nekupoval a nikdy by som to ani neurobil. Radšej kúpim lacnejší ale nový bike, než „značkový“ ,ale jazdený.

      0 0
    • Chiron  

      Tak na bazarech moc nenakupuju, ale nebráním se tomu. Kdybych bral celé kolo, tak bych ho asi chtěl nejdříve vidět v reálu nebo na detailních fotkách. Ale jen s papíry od kola. U skládaného kola bych chtěl papír aspoň od rámu.

      0 0
    • Pedro404  

      Nebránim se tomu, protože třeba teď chci sjezďáka a tam sou ceny za půl sezony až sezonu jetý kousky klidně poloviční. Ale rozhodně to kolo budu chtít vidět a projet – což bych ale chtěl i u novýho.

      0 0
    • siafu  

      Přes bazar mám doma akorát dvě odpružené vidlice – Sid 04 a Sid 07, ale to bylo ještě v době, kdy Sid stával 16–18 tisíc… Dnes už by na Sida musela být hodně zajímavá cena. Obě vidle byly OK, doklady mě u toho nezajímaly. No a pak ještě zadní kolo na nábě DT Hugi 240 – už mi z něho zůstala jen nába. Vždy bylo podmínkou osobní předání.

      Bohužel pokud potřebuji malý rám (HT 15"-16"), tak pravděpodobnost, že takové kolo – typu např. karbonový Scott Scale – seženu v bazaru je vcelku mizivá. No a při přestavbě Meridy se mi přes bazar nepodařilo sehnat vůbec nic – záplety na ráfkách No Tubes a nábech DT 240 nenabízel nikdo a Avid Juicy Ultimate mi přišly zajímavější rovnou za sedm tisíc nové než za pět tisíc z bazaru v bůhví jakém stavu.

      0 0
      • Lister  

        S tou velikostí je problém i při prodeji. Potřeboval bych prodat fulla s rámem 16.5. Ale vzhledem k tomu, že to je pánské kolo, tak to bude velký problém. Kdyby byl o velikost větší, tak se bude prodávat mnohem lépe.

        0 0
        • McBlacky  

          když řekneš ale A je potřeba říct B.

          malé rámy nebo extra velké se dají sehnat často za směšný peníz proti M,L.

          0 0
          • Lister  

            Právě že to spolu souvisí, okrajové velikosti mají prostě menší počet potenciálních zájemců a proto jde pak cena dolů, protože prodejce je většinou rád, že se toho vůbec zbaví.

            0 0
            • McBlacky  

              to jo, ale při bazarovém prodeji pak s tím musíš počítat a dát cenu o 30 a víc% pod modely velikostí M,L. Odrazí to tak tvoji úsporu při nákupu

              0 0
              • Lister  

                Jo takhle, tys myslel, že se dají sehnat jako nové za směšné peníze – bohužel to se mi ještě nepovedlo :-(

                Pokud jsem mluvil o nákupu, prodeji, prodejcích, tak jsem vždy myslel bazarový prodej.

                0 0
                • McBlacky  

                  no já občas narazil, ale se 183cm :) si moc nepojezdím na XS a S

                  0 0
                  • mr.antik  

                    jenže ty „S“ za tolik na sklad neberou, takže my malý to taky nemáme jednoduchý

                    0 0
    • robb  

      Měl bych takový dotaz.

      Na co si dát pozor při koupi kola z druhý ruky?

      Když vynecháme takový samozřejmosti jako že se na to kolo jdu podívat osobně a projet ho. Spíš mě zajímá, jak posoudit technický stav toho kola. Koukáte jestli nejsou někde praskliny ve spojích, jestli nemají kliky vůli a tak?

      0 0
      • Pedro404  

        Jj, praskliny u svárů a vůle, jestli funguje odpružení, vycentrování kol a napnutí drátů…

        0 0
    • maajkee  

      Zajímavý je, že drtivá většina lidí co ode mě kupovala kolo, nikde nechtěla doklada a musel jsem se i sám dobrovolně nabídnout. Většinou prodávám skládaný kola, komponenty nakoupený velkoobchodně, takže s papírama je to těžký, ale na požádání vždycky nějakej paragon napíšu a orazím svým razítkem.

      Jsou dva typy lidí co si pro kolo přijedou. Jedni kouknou, řeknou pěkný, zaplatěj a odjedou. Pak tací co jsou schopni půl hodinu zkoumat každou miničást a miniškrábanec. Dokonce jednou byl u mě týpek co chtěl na kole fotit a posílal to na schválění někoumu známýmu i když bylo evidentní že mu to je ok.

      Na co si dát při koupi pozor? Kolo je celkem jednoduchej stroj, nedá se tam moc toho skrýt. Chce to zkusit vidlici, jestli chodí ± v celým rozsahu, jestli zamyká, projet si všechny převody, zkusit brzdy a prohlídnou rám, jestli není někde prasklina.

      Nejdůležitější je trochu pokecat s člověkem a zjistit co je to zač.

      Sebe musím pochválit, prodával jsem snad už 10, 12 svých kol a nikdy ten kdo přijel neodjel bez toho kola.

      Taky jsem tady celkem známá persona a nerad bych aby tady o mně pak někdo psal, že jsem mu prodal něco na hovno. :)

      Takže za mě bazar, určitě ano.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.