Jak poznat co to je za Favorit ,F1 ,F2 nebo F12?

304 nepřečtených
  • Brewmaster

    Zdravim vas pratele dvou kol,

    nevite nahodou co to je za typ favorita? Dle mne patri k tem nejstarsim a to kvuli tomu ,ze ma uchyt na svetlo. Nicmene nevim ktery typ by to mohl byt? Je tento ram kvalitni nebo patril k tem horsim od favoritu?

    0 0
    • Vilém  

      Uz zase?

      0 0
    • Otto96  

      Jedná se o úchyt dynama a ne světla. Je to obyčejný Favorit F1 z 80-tých let.

      0 0
    • Otto96  

      F1 mají takovéto zakončení vzpěr do sedlové trubky:

      0 0
    • nooski  

      Tohle kolo má jedno přesné místo v dějinách a tím je nejbližší kontejner.

      0 0
      • standoslav  

        ano, jen mne zajímá, proč autor pro tuto tuctovku založil nové vlákno

        0 0
      • LubošL  

        Tohle kolo už nikdo nekrade. Takže výborné na dojetí do hospody, do krámu nebo k nejbližší stanici MHD.

        Na západ od nás až k Atlantiku jsou podobné unikáty právě k danému účelu hojně používány. A velmi často i důkladně zamykány. Hlavně kolem nádraží a stanic metra je to více než zřejmé.

        0 0
        • servisman  

          Nabídka kol Favorit na Mezinárodním veletrhu Brno 1961. Kvalita hrozná, pouze informativní text

          0 0
          • servisman  

            Nabídka kol Favorit Mezinárodní strojírenský veletrh Brno 1961

            0 0
            • Otto96  

              Zajímavé, já mám něco podobného obsáhlejšího z roku 64 a F11 je již značen jako F12. Myslím, že pak ještě změnili značení v 70 – tých letech a 80 – tých, to však nemám potvrzené. http://www.sterba-bike.cz/…cni-mix-foto

              0 0
              • Otto96  

                Značení ostatních typů kol, F12 už zůstal.

                0 0
                • Otto96  

                  1964

                  0 0
                  • servisman  

                    Z jaké knížky to Otto máš? Na těch fotkách, co jsem tu dal je na obou kolech pákový přesmykač. Na F1 je paralelogramová přehazovačka (snad Favorit PWB, je to blbě vidět)a původní typ představce, na F11 je přehazovačka s řetízkem. Zajímavé je, že ve článku Fr. Babického http://www.sterba-bike.cz/…7aee5a90.jpg je F1 ročník 61 s přesmykačem ovládaným lankem a novější duralový představec. Ale třeba dali do katalogu pro veletrh nějaké starší fotky.

                    0 0
                    • Otto96  

                      Karel Fiala, Dominik Vybíhal – Šicí a pletací storje, Jízdní kola a ruční vozíky 1967 Merkur

                      Vypadá to, že se počátkem 60-tých let začala vyrábět přehazovačka pwb (431) a přesmykač lankový, nejdříve se montoval na F1 a o něco později se začaly montovat i na F12 (F11), nakonec na obyčejné turistické modely a v druhé polovině šedesátých let se řetízková přehazovačka přestala montovat.

                      0 0
                  • servisman  

                    Hlavní výhra sběrové loterie v roce 1952.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Bowden tam byl do zasoby:) Vypada to, ze to poskladali taky ze sberu:)

                      0 0
                    • kali222  

                      ty gripy to byl totoznej part na rudl, kolecko a koukam i facko, ne? :D

                      lokomotivu do sberu a bylo facko jisty 8-)

                      0 0
              • Patar  

                F 11 a F12 nebylo identické kolo. Typickým znakem u rámu byla pravá zadní patka, kdy F 11 ještě neměla možnost přímé montáže měniče do rámu se závirem M10×1. Toto kolo jsem měl již v roce 1956, kdy jsem přecházel ze žáků do ml. dorostu. Bylo opatřeno dvojpřevodníkem 47/51z a pákovým přesmykačem. Nic lepšího v komerční verzi neexistovalo a díky za to této značce. Cena kola byla 1450,– Kč a musel jsem si polovinu uhradit brigádami.

                0 0
                • standoslav  

                  No konečně, že tady těm Fáčkám někdo rozumí; já jsem trochu mladší, ale taky jsem na ně v mládí pokukoval s úctou a toužil něco podobného mít. tata dělal na šrotišti, tak se občas i zadařilo …

                  0 0
                • cyklotroska  

                  Myslel jsem že patku s očkem měla v 60tých letech pouze F1, podle čeho tedy F1 z 50 a 60 let poznám? 70 a 80 jsou mi dokonale jasný.

                  0 0
                  • Otto96  

                    Jo to bych taky rád věděl. Právě že do roku 69 neměly všechny F1 očko součástí patky. Asi podlě zakončení zadních vzpěr. F1 z 50. let jsem nikdy neviděl a z 60. pouze několik.

                    0 0
    • Nepér  

      Mužete mi někdo kouknout na tohle a něco o tom říct? Zatím nemám lepší fotky…

      http://www.dropbox.com/…RvBKOj3LuUea

      0 0
      • Otto96  

        Favorit první série (1951–55) až na šlapky a osvětlení originální. Pěkný sběratelský kousek.

        0 0
        • Nepér  

          Hm, takže na nějakej tuning (použít jen rám a přeosadit na něco současnýho) by ho byla škoda, spíš jít cestou originálu…

          Jo a přidal jsem tam další fotky.

          0 0
    • panntherr  

      Ahoj, prosím poraďte, má to cenu kupovat? Kliky a pár věcí origo, rám asi F12. Mám to hnát přes 1500?

      http://aukro.cz/…1556134.html

      0 0
      • Vilém  

        A co by jsi s tim zamyslel?

        0 0
        • panntherr  

          Zprovoznit a jezdit po meste. Mam k Favoritu nostalgickou uchylku z detstvi.

          0 0
          • Vilém  

            Osobne bych za to vic jak 500,– nedal. Aby to clovek dal do pekneho stavu, tak by na tom byla spousta prace a neco by to stalo.

            0 0
      • Mig_all  

        K cemu je to dobré?

        0 0
      • Otto96  

        Myslím že na ježdění po městě nejsou galusky úplně nejvhodnější. Vzhledem k tomu že je z 60. let s původním lakem, mohl by se prodat okolo 1500Kč. Pokud necháš lak, tak do něj dáš stejně 1000Kč + galusky. Pokud ti nejde o kolo z určitého období, nejlacinější jsou Favority z 80. a 90. let. Dá se shenat téměř nejetý za 1500, ale samozřejmě 60ky jsou větší retro a výroba byla kvalitnější.

        0 0
    • cyklotroska  

      Nevíte někdo jestli se tato přehazovačka sériově vyráběla?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Skutecne je to plastovy vylisek?:)

        0 0
        • cyklotroska  

          Ano, je to celoplastové.

          0 0
          • sr71  

            Nejspíš se seriově vyrábělo i tohle. Já jsem kupoval okolo r. 1989 klasickou favoriťáckou přehazovačku (myslím že tenkrát stála 114kčs a možná bych ji ještě našel) a bylo to provedení s celoplastovým vrškem jako na fotkách, ale to raménko s kladkami dole jsem na tom měl normální kovové

            0 0
            • Vilém  

              Nejsem zadny znalec, ale v tomto provedeni jsem to videl oznacene pouze jako Walter.

              0 0
            • standoslav  

              To se seriově nevyrábělo, je to zřejmě nějaký prototip, a ta hazka i s těmi Al komponenty je v podstatě geniální

              0 0
              • Smazaný účet  

                Neivm jak moc genialni je ta hazka a s jak velikou nadsazkou to pises, ale mi to prijde jako totalni demence vizionarskych konstrukteru:)))

                0 0
                • cyklotroska  

                  Jsem tu sice nový, ale už se nestačím divit. Jak někdo může napsat „demence konstrukteru“ o věci která přes třicet let spolehlivě funguje. Kola spravuji a zmiňovaná přehazovačka je skutečně nadčasová ve srovnání s tím co vidím na dnešních kolech, alespoň co se životnosti týče. Jinak přehazka na fotu je z roku 1979, tudíž několik let před Waltrem.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak predevsim to ti konstrukteri temer komplet obslehli, stejne tak jako zbytek toho co tehda delali.

                    0 0
                  • Mig_all  

                    Myslíš že byla opravdu v provozu 30 let? Na to bych si teda nevsadil :-D

                    0 0
                  • standoslav  

                    Jak jsem psal, je to jakýsi prototip, určitě ho má málokdo, první takové se vyráběly ještě bez nápisů, s třemi dírami nad sebou v tom hliníku, pak s nápisy. Ty díry nám tehdy gramařům ladily oku a tak jsme vrtali co se dalo. Jinak, je jasné že je něčemu podobná, ovšem která hazka ne ? Určite je ale nejgeniálnější z těchto klasických, které ještě nepružily dozadu. Ladění dorazů zvrchu, apsolutně jednoduchá demontáž esíček, jejich předpětí aké nemá obdobu. Jediné mínus- brzký vakl, ale všechny komponenty se daly snadno vyměnit, za pár Kčs.

                    0 0
                  • Otto96  

                    Jo rychle si zvykej :D. Vše staré je podle většiny zdejších uživatelů špatné.

                    0 0
              • Otto96  

                Je geniální co se týče jednoduchosti a pohodlnosti nastavení krajních poloh a předpětí řetězu.

                0 0
                • Vilém  

                  Jo to predpeti retezu byla dobra vec, naprosto primitivni a funkcni.

                  0 0
      • Otto96  

        Zřejmě prototyp, později se vyráběla jako Walter. Když jsem byl nedávno na Luhově na výstavě historických kol, ve vytrýnce byly zajímavé prototypy Favoriťáckých přehazovaček, tuto jsem tam však neviděl (pouze až jako Walter).

        0 0
        • cyklotroska  

          Děkuji za morální podporu a těší mě, že se o staré Favority zajímá více lidí. Neplánujete někdo vytvořit stránky kam by se ukládaly takovéto poznatky a třeba fotky kol, nejlépe v původním stavu, aby bylo možné udělat společně přehled o tom v jakém období se konkrétní model např. podle ukončení vzpěr, patek, mufen, polepů apod. vyráběl? Nebo už něco takového existuje?

          0 0
          • Otto96  

            Přesně to mám již delší dobu v plánu, už jsem i začal. Poznatků o seriových modelech mám spousty a fotomateriály udělám u kamaráda sběratele, který má několik desítek Favoritů. Jediné co mi dělá problém je forma webu (html neumím a webnode a podobné mi připadají příliš nedůstojné) a čas. Dávám přednost renovaci vlastních kol před tvorbou webu. Co se týče modelů bylo jich tolik, že to bez dobového firemního materiálu nepůjde, určitě ale můžu přiřadit komponenty a nálepky/ obtisky do jednotlivých období + změny stavby rámu. A navíc jeden konkrétní model se osazoval více typy komponentů, podle toho které zrovna byly – zásobování vázlo a proto se muselo improvizovat, tak mi to vyprável pan Babický. http://stara-kola.webnode.cz/…it-rokycany/ (ta 60. léta nesedí) Mohu doporučit tyto stránky, informačně mají velké rezervy, ale jako obrys dostačující: http://www.ifavorit.cz/ http://www.retromuseum.wz.cz/kola/kola.html

            0 0
    • honakr  

      Zdravím přátele favoritů. Našel by se zde někdo, kdo by dokázal identifikovat o jaký rám favorita se jedná? Zajímá mě to čistě ze zvědavosti. Díky

      0 0
      • MysoK  

        Obycajny hodne stary favorit. Taky si moj otec kupoval niekedy okolo 1968.

        0 0
        • honakr  

          Diky. Myslel jsem si to. Chci ho jen na dojizdeni po meste do prace. Jeste se zeptam. Mam asi 177 cm. Kolo velikost 56. Je to ok?

          0 0
          • learita  

            Toto je Favorit kolem roku 58. Navíc se nejedná o obyčejný Favorit. Kdyby jsi se ho chtěl zbavit, rád ho koupím. Na ceně se domluvíme. Do práce je ho škoda:-)

            radim.klym@seznam.cz

            0 0
    • sumak99  

      Je toto prosím F1 nebo F1/TV? Trubky pod sedlovkou

      nejsou zkosené,tak to bude spíš něco obyčejnějšího,

      asi upravovaného.

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Tipoval bych to na porevolucni typ, passat, nebo tak neco.

        0 0
        • sumak99  

          Díky,bude to obyč rám,je tam myslim rok 84.

          Zejtra přidám možná F1 special,je to někde kolem roku 58, prošla teda

          návarkama,pamatuju si snad i zkracovaná,což mi moc nesedí

          k F1,uvidíme.

          Díky

          0 0
          • sumak99  

            Tak přidávám, fotky nic moc, dodám lepší, ale třeba to někdo pozná:

            • rám favorit z roku 1959, otec mi tvrdil, že to je F1 nebo F12
            • před 20-ti rokama se nechal navařit držák na přesmykač a napáčky,možná se i zkracovala zadní stavba. Držák na pumpičku je asipůvodní

            Sedlovku co sem zhruba měřil se motá kolem těch 26 mm,

            zkosený to je.

            Je to tedy „jen“ historický kalsický rám či F1,F12?

            Díky

            0 0
            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

              0 0
            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

              0 0
            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

              0 0
            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

              0 0
        • standoslav  

          Už jsi toho Passata někdy viděl ?

          0 0
    • aktuality  

      Prauji na faktech kolem kol favorit. Mate-li nejaka piste prosim na aktuality@seznam.cz. Ppresne typy, charaktersitiky modelu, vahy, miry, rv… Diky za vse, co vas napadne.

      http://cs.wikipedia.org/…rit_Rokycany#…

      Sportu zdar Hajek

      0 0
    • charlie12  

      Dobrý den, poskládal jsem si jako doplněk k MTB Favorita. Na výběr jsem měl z více rámů, tenhle se mi přišel nejlepší. Nevíte někdo o jaký model se jedná? Popřípadě pošlu rozměry. Děkuji

      http://s8.postimg.org/…DSC_0060.jpg

      http://s21.postimg.org/…DSC_0049.jpg

      http://s27.postimg.org/…DSC_0051.jpg

      http://s17.postimg.org/…DSC_0055.jpg

      http://s24.postimg.org/…DSC_0062.jpg

      0 0
    • jerryno  

      zdravím vás

      chcel vás poprosiť o identifikáciu rámu… dnes sa mi ho podarilo zohnať za 5 euro :D nie som si istý, ale mohla by to byť F8?

      0 0
    • MatoGlac  

      Zdravím vás všechny, vím že je to už trapné jak se každý ptá co je to za model kola apod. ale já se v těchto kolech opravdu nevyznám a toto kolo mi přišlo nedávno pod ruku. Je nějak amatérsky přebarvené na šedo a vypadá že je u hlavy trochu koplé. Mám na vás odborníky pár otázek. Myslíte si podle této fotografie, že je tento ram k vyhození, nebo se na něm dá bezpečně jezdit, a popřípadě si ho nechat nastříkat profi? Jde mi o to, že nechci renovovat něco u čeho mi brzy prdne rám. Dále bych se vás zeptal zda jste podle této fotky schopni poznat o jaky model se jedná? Poslední otázkou je pokud by jste někdo nechtěli prodat stejný rám jako mám na fotce, ptže se mi fakt zdá, že je koplý- Děkuji vám moc.

      0 0
      • 123J  

        Zdá se že to je trochu lepší rám. Pokud není prasklý tak jezdit na tom můžeš, vidlice je víc vzpřímena.

        0 0
    • Fejfa  

      Taky zdravím mam stejný dotaz a potřebuji radu co je to za rám. Chci si koupit F1 a nejsem si jist, předem všem moc děkuji.

      0 0
      • jama  

        Podle zakončení zadních vzpěr pod sedlem by to měla být F1 z konce 70.let. Ale to by zas měla mít sedlovku průměr 26.2mm. Není tam náhodou menší sedlovka a brutálně sevřená sedlová mufna?

        0 0
        • Fejfa  

          Prave to nevím nejsem u kola jeste mam tuhle fotku těžko rict jestli je to víc stahnuty.

          0 0
          • learita  

            Mám doma stejný rám a vše vypadá jak na základním modelu F1, pouze sedlovka je 25.7mm. Někde v rozhovoru s panem Babickým stojí, že dělali F1 také z obyčejných trubek…

            A ta šuplera bude taky už po dědovi :-)

            0 0
            • standoslav  

              Nechce se mi to tady hledat, byly ještě F-1 T, prý jako snad tuzemské, i když vlastně vše tady bylo tuzemské, ale ten průměr sedlovky na nich nezním. Měl jsem a mám jen čistokrevné F-1 a reinolds.

              0 0
              • Fejfa  

                Tak příští tyden mne kolo dorazí tak to prozkoumal a napisi co a jak jinak dekuji.

                0 0
                • Fejfa  

                  Tak kolo mam doma zda se ze sedlovka neni originál a kdyz se sedlovka uplne povolí dost se vikle, můžete mi nekdo prosim napsat kolik ma rám F1 vnitřní průměr rámu kam se stéká sedlovka. Předem diky.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Vzdyt ti ten prumer sedlovky pise o kousek vyse.

                    0 0
                    • Fejfa  

                      Prave nevím co je myšleno jestli průměr stříbrné sedlove trubky nebo průměr otvoru kam se sedlovka stéká :-/

                      0 0
                      • Vilém  

                        Vzdyt ti to vychazi:)

                        Byl myslen prumer sedlovky, tj toho stribrnyho, dira v ramu je o nejakou setinku vetsi, aby tam sla sedlovka bez vule zasunout.

                        0 0
                        • Fejfa  

                          Diky takhle v tom hrozne litá kdyz je to povoleny (majitel přede mnou tam dal proste menší) tak diky ;-)

                          0 0
                          • Fejfa  

                            Schanim sedlovku 26,2 nevíte prosim o nějaké, předem diky.

                            0 0
    • polhand  

      Vyplatí se to koupit za 1.000,– Kč? Jen jako doplněk k MTB do práce. Předpokládám, že to je obyčejný rám?

      0 0
      • Vilém  

        Ty tam neco vidis?

        0 0
        • polhand  

          Pravda moc ne, možná je tohle lepší odkaz.

          http://sport.avizo.cz/…0653342.html

          0 0
          • Vilém  

            Tak za litr na jezdeni do prace by to nemuselo byt tak zly.

            Favorit to asi nebude, coz je jen dobre:)

            0 0
            • polhand  

              Tak borec neví co to přesně je za rám, ale mělo by to být na shimanu, říkal něco na přehazovačce Siska 300 exage.

              0 0
              • obda  

                300 je v pohodě.

                0 0
                • standoslav  

                  Jenže je to tuším rám pro dlouhána, 600mm, bude Ti to ???

                  0 0
                  • polhand  

                    Asi jo, ještě to budu zkoušet, ale mám 190 cm.

                    0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Možná Ti ani výška rámu nebude stačit na úchopu – oblouky jsou dost hluboké a když vidím komín pod představcem vyskládaný na Tvém MTB. To kolo se mi jinak moc líbí, vypadá, že je na galuskách, ráfky Mavic Reflex.

                      0 0
                      • polhand  

                        Tak už ho mám doma, nakonec jen za 850, vrazím do toho ještě pár korun a přidám pořádnou fotku :).

                        0 0
    • vpa007  

      Zdar, rád bych poprosil o konzultaci / potvrzení doměnky :-)

      Mám už nějakých pár let favorita a rád bych se dopátral, co je to konkrétně zač (rám nemá žádný značení a jeho historii neznám). Podle wikipedie), Patrova komentáře i Ottova skenu z dobového katalogu 1694 zde ve fóru by to mohla být verze F12-S. Akorát jsem nikde nenašel 100% shodu, která by to potvrdila… Hlavní znaky:

      • patky kované s očkem na nosiče, ale bez háku na přehazku
      • návarky na pupmu pod štanglí, ale bez návarek na brzdový bovden
      • návarek na řadicí lanko u středu
      • brzdy Favorit SPECIAL, náboje RENAK, pětikolečko, přehazka Favorit PWB, smyk Favorit Romet, sedlo Favorit Sport 05

      .

      Díky! Více detailů i komplet galerie zde

      0 0
      • learita  

        Jak už ti napověděl Standoslav, jedná se o model F12. Bowden k zadní brzdě byl veden pod objímkami. Pumpa dlouhá galusková. Očko na přehazku na tyto kola začali dávat až v osmdesátých. Přehazka PWB a smyk bych tam viděl původní Favorit namísto Rometu. Kola Galusková. Rok 75 mohl být poslední kdy se tento rám produkoval…v těch sedmdesátých mohl vypadat takto- http://www.bikeforums.net/…lovakia.html

        0 0
        • learita  

          Jo a máš tam už prvky novější konstrukce používané na F12 v druhé polovině sedmdesátých. Už je tam upravený držák řadícího lanka a zadní vzpěry už jdou do sedlové mufny. Zatímco uchycení pumpičky je ještě postaru. Budeme tomu říkat mezityp:-)

          0 0
          • vpa007  

            Jo, dík moc za potvrzení domněnky :-). Je to asi fakt nějakej mezityp nebo special. Každopádně díky tomu jsem se dokopal si konečně něco po letech o kole zjistit a došel jsem k tomu, že kolo nedávno „oslavilo“ 40 let.. tak si ho zas o kus víc vážím ;-)

            0 0
    • Woland  

      Ahoj, mohl bych poprosit o identifikace tohoto rámu. Jde mi hlavně o to, zda je to F1. Podle čísla na rámu je to rok 1963. Děkuji

      0 0
      • standoslav  

        Pokud to má kované koncovky, né ty plechové tak snad F 12; z té doby jsem 12ku ještě neviděl, ale Jednička to určitě není.

        0 0
        • learita  

          Přesně tak, pokud tam jsou kovaný koncovky, pak to bude F12. Mám doma dvě F12 z roku 1963. F1 v tom nehledej.

          Jinak se na tom dá postavit parádní klasika.

          0 0
    • Smouky  

      Zdravím pánové, doufám že nevadí pokud oživím toto vlákno. Měl bych tady rám k identifikaci. Děkuji mnohokrát za Vaši ochotu a brzkou odpověď. Krásný zbytek víkendu.

      0 0
      • learita  

        Má to držáčky na dlouhou galuskovou pumpu a pokud mě zrak nešálí, tak dvojpřevodník. Takže tam byl nejspíš pákový přesmyk. Bude to model F11 stavěný na galuskách. Pěkný a zajímavý rám, který má ještě staré do špičky protažené mufny, které rokem 1955 končili. Rozhodně nepatří do šrotu.

        0 0
        • Smouky  

          Díky moc za odpověď, nejradši bych chtěl F1 ale lidi za to poslední dobou chtějí nesmyslné peníze… Rád bych si udělal festku do města… Přemýšlím jestli to teda koupit a nebo počkat na něco lepšího ale taky mi ten rám přišel zajímavý. Záleží kolik si za to pán řekne.

          0 0
          • JSt  

            plechovy silnicni koncovky, na ktery nedas poradny napinak – na festku nevhodne. da se koupit ram s drahovyma patkama za par supu, ktery bude mit ± stejne jizdni vlastnosti a bude kompatibilnejsi se soucasnymi standardy (1 1/8" hlava).

            http://www.cyklosvec.cz/…celovy-700c/

            0 0
          • learita  

            Na festku je toho škoda, na šedesátníka má super lak atd. Nech to raději někomu kdo to zachrání. S těma patkama je to pravda. Kdo to kde prodává?

            0 0
            • standoslav  

              Hlavně, pokud to nevyselo někde v suché stodole a i jezdilo, budou ty trubky zevnitř rezavé a po vzkříšení ten rám někde praskne.

              0 0
    • JardaGT  

      Zdravim, poradi nekdo co mam doma za Favorita ? Dle foto. Jinak vybava vse favorit. Kliky Walter, pedaly celokov lodicky, Centric, velke naby kol. Bowden vede po horni hrane ramu v pevnych ockach. Kovane patky, oko na prehazovacku. Sedlovka 26,2 mm. Diky

      0 0
    • honakr  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda by někdo dokázal identifikovat tento silniční rám. Myslel jsem si, že by to mohl být Favorit, ale výrobní číslo tomu neodpovídá. Je to i poměrně větší velikost než standard. Mám jen tento rám bez vidlice. Barva asi není origo, byla prý původně šedá. Díky

      0 0
      • standoslav  

        A jaké tam je tedy vč ? Podle mne je to nějaká F 12ka po tuningu nějakého tehdejšího sikuly.

        0 0
        • honakr  

          Teď z hlavy přesně nevím, zkusím ho vyfotit. Asi 8 čísel, ale to f v kroužku tam není. Vyrábela se F12 ve velikosti 62 ? Tak jsem to změřil, a i ty patky se šrouby…

          0 0
          • standoslav  

            Pár % těch 62 mohlo být. Ty patky co se ke konci dávaly na Fava, měly přípravu na šroubky. Já jsem to tedy nikdy nevtal a nerezal závit, ale možná to jde. Orig.patky na Suprech z mat.Reinolds měly patky orig.s nápisem Campagnolo.

            0 0
            • honakr  

              Ok. Díky. Na těch patkách žádný nápis není. Udělám ještě fotky toho výrobního čísla. Třeba to pomůže. Jo a když jsem ten rám vážil měl o cca 20 dkg míň než obyčejný favorit velikosti 58. I vnitřní průměr sedlové trubky byl trošku větší. Ale to se nedá přesně změřit.

              0 0
    • honakr  

      Konečně jsem se k tomu dostal a udělal nějaké fotky toho výrobního čísla. Ale není to moc vidět. Takže jestli to alespoň trošku pomůže k identifikaci toho rámu…

      0 0
      • standoslav  

        Nevidím nic, leda změřit vnitřní průměr.sedl trubky a můžeme z toho vyvodit sílu stěn, potažmo F1/Reinolds.

        0 0
        • Vilém  

          No kdyz tam vidim ten svar, tzn stredova mufna vylisovana z kusu plechu, tak dost pochybuju ze je to neco lepsiho.

          0 0
          • honakr  

            To v. č. je osmimístné ale bez toho f v kroužku. Takže favorit to asi nebude. Vnitřní průměr trubky je určitě trošku větší než u klasického Favorita. Přesně to ale nejde změřit. možná to fakt bude něco obyčejného. jen jsem si říkal,že ta nižší hmotnost i při té větší velikosti rámu a krátká zadní stavba, absence držáků na blatníky, závity na držák láhve by něco mohly znamenat… Nedá se nic dělat. Přesto díky za info.

            0 0
            • standoslav  

              Zase na druhou stranu, o co jde ? Bádat takto před 30ti lety by možná bylo zajímavé, mít něco jiného, ale dnes ? Rámu je dost, za pár supu i v Al a ta velikost se dá taky pro dlouhama sehnat, takže proč si se starým střepem lámat hlavu ?

              0 0
    • jenicekgti  

      Ahoj pomuze me nekdo co je tohle za ram?

      0 0
    • janoxl  

      Tak pridam sa aj ja, na pohlad je moc zachovaly, nechcem ho vyuzivat naplno, obcas nejaka retro kavicka.

      Ale nech mam dusu na miste, co vlastne mam.

      0 0
      • standoslav  

        Jeníček: úplně ten nejlevnější Favo rám.

        Jano: nafot to místo pod sedlem; …jinak podle výr.cisla se da zjistit jen rok výr., ne typ rámu.

        0 0
    • janoxl  

      standoslav, asi takto?

      0 0
      • standoslav  

        Trubky to má normální, standart, pokud to má kované koncovky na Rychloupínák je to F12, pokud ne je to ten nejlevnější rám.

        0 0
    • pettyxk  

      Zdravím potreboval by som Váš názor na tento bike či sa ho oplati kúpiť alebo nie vopred dík za názor :D

      0 0
      • Vilém  

        Z jediny fotky, kde je neco malo videt, to vypada na uplne obycejny Favo. Takovyto stroje jsou tak na darovani za odvoz, ne na kupovani.

        0 0
    • pettyxk  

      Myslel som si to Ďakujem za názor :D

      0 0
    • pettyxk  

      Taktiež uplne obýčajne fáva že ?

      0 0
      • Vilém  

        To druhy urcite, to prvni je mozna F12. Opet je z tech fotek videt prd.

        0 0
    • pettyxk  

      Je to f12 že ?

      0 0
    • ⊗BsC⊗  

      Prosím o pomoc s identifikací rámů viz fotky. Zadní stavba je krátká. rok výroby 1955 (výrobní číslo je na fotce). Díky.

      0 0
      • learita  

        Bude to jakýsi povareny derivát, nebo první Favorit s kovanými patkami. Ovšem mufny jsou pěkně zpilovane do ztracena, jak na F1. Jenže salámy zadní stavby zase na F1 nevypadají. Ovsem držáky pumpičky jsou jak na F1 z té doby. Zadní stavba zrovna krátká není. Nemáš lehčí otázku?

        0 0
    • Kouba21  

      Dostal se ke mně rám z roku 1973 (podle výr. čísla). Dokázal byste mi někdo poradit, co by to mohlo být za rám? F1 to není určitě, to je mně jasné… Rám se ke ke mně dostal ve stavu, kdy tam nejsou žádné polepy, jediné komponenty co tam byly tak to byl představec cinelli, přesmyk campa, řazení walter a brzdy centrik, ale nepředpokládám, že by něco, teda kromě brzd, bylo původní z výroby.

      0 0
    • Smíšek964  

      Dobrý den,

      Zajímalo by mne, co je tohle za model popřípadě z kterého roku.. Dokáže mi někdo odpovědět?

      Průměr sedlovky je 25,5–25,7

      číslo rámu je 64 00 77 08 asi

      Děkuji předem za odpovědi

      0 0
    • lysi  

      Zdravím také mě zajímalo co to je zač díky

      0 0
    • Effa  

      A tenhle?

      0 0
      • Vilém  

        Je tam videt prd, ale neni.

        Co te vede k tomu shanet takoveto veterany? Nejaka prestrikana F1 stejne nema zadnou cenu, v originale to zase nebudes ochoten zaplatit, pokud nebudes mit z pekla stesti a nenarazis na nekoho, kdo nevi co ma. I kdybys narazil tak co s tim? Na jezdeni to neni, leda tak na vystavku do vitrinky.

        0 0
    • Smíšek964  

      http://aukro.cz/show_item.php?…

      stojí to za to? F1

      0 0
      • Vilém  

        Na co? Kdyby to aspon melo original lak, nebo alespon komplet dobove osazeni. Ale toto je jakysi mix co dum dal, prestrikany, napadeny kutilem.

        0 0
        • Smíšek964  

          Jen mne zajímalo, jestli to má cenu..

          A tohle:

          Prý to je model 92F rám F1/TV 580cm v.č.020119

          0 0
          • Vilém  

            To malo co je videt by F1 mohlo byt.

            Potreti se te zeptam, co s tim chces delat?

            0 0
            • Smíšek964  

              No chci sehnat origo součástky a postavit pěknou F1..

              A co znamená to označení TV? jako tovární výroba?

              0 0
              • Vilém  

                Origo soucastkama myslis co? Treba starou campu record? To se pekne prohnes. Pak s tim co? Postavit do vitrinky?

                Co je TV netusim.

                0 0
              • standoslav  

                Označovalo se to jako T , někde tady jsou ty modely Fav. popsané, (hledat!), snad T- tuzemské, podle mne to byla taková horší F-1.

                0 0
          • 123J  

            Kolik za to chce, asi balík.

            0 0
    • Smíšek964  

      Dokázal by někdo říct co mám doma?

      0 0
    • Smíšek964  

      Mohl bych se zeptat, co je tohle za rám? Nejsem si jistý..

      Díky

      0 0
      • learita  

        F12.

        0 0
        • Smíšek964  

          No pán mi řekl že to je: rám Favorit F1 60cm 72f vyražené úhly na mufně 86° , ale nějak se mi to nezdálo, díky

          0 0
        • Smíšek964  

          A proč myslíte že to je F12?

          0 0
          • standoslav  

            Prostě to poznáme.

            0 0
            • Smíšek964  

              No pán mě furt přesvědčuje, že má pravdu…

              1. F1 poznáte dle zobáčků na galuskovou pumpu 50 cm od sebe. F12 a F1 poznáte dle zobáčků na galuskovou pumpu 50 cm od sebe.
              2. F12 měly ukončení šavlí pod sedlovou mufnou.
              3. F12 neměly označení úhlů na mufnách, protože rám byl z obyčejného materiálu.

              To jsou základní rozdíly mezi prvními modely F1 a F12. Pokud se sejdou tyto 3 věci na jednom rámu, jde o F1.

              0 0
              • learita  

                V první polovině sedmdesátých let Favorit své F12 skutečně značil na mufnach. Ovšem modely F1 ve všech mutacích z této doby máme my Favoritaci dávno zmapovány.

                Nejspíš chceš moc moc koupit rám F1 tak bys rád věřil, že to tak je, ovšem není.

                Prodejce může být motivován vyšším ziskem z rámu F1, obzvláště pokud je z Ostravy.

                Trpělivost a ono se něco najde.

                0 0
              • Pilane  

                asi jdu s křížkem po funuse, ale nedá mi to F1V-60cm rám má 2215g +/-, F12–60cm 2380g, a pak je rozdíl mezi průměrem sedlovek 26,2 versus 25,7. Schválně, ať ho pán zváží.. :-)

                0 0
                • learita  

                  Moje F1 má hmotnost 2212g, tak to se můžeš jít bodnout:-)

                  Vyprdnul bych se na to, na takovém rámu s označením úhlů na mufnách, bych si já postavil tak max. elektrokolo:-)

                  0 0
                  • Pilane  

                    no bodejť, kolikátka to je ? šestapadesátka ? .. a už máš natěžený nějaký lithium ?

                    .-)

                    0 0
    • Majkel  

      Zdravím Vás!

      Píšem Vám zo Slovenska. Dostal som rám f1 z roku 1972. Mno nejaký borec odrezal z patky háčik na prehadzovačku. Mohli by ste mi prosím pomôcť, kde by som mohol kúpiť také patky alebo rám? Zaoberá sa s tým niekto? Je to ten typ ako na fotke. Za všetky informácie dakujem.

      (aukro a bazos sledujem)

      0 0
      • learita  

        Mnoho obyčejných Favoritů, ovšem pouze v osmdesátých letech mělo kované patky s háčky na prahazku. Myslím tedy… Budeš to muset vzít z jiného rámu.

        0 0
    • bimjeam  

      No ak chceš niečo takéto , tak to kúpiš hocikde

      http://sadesport.sk/…zovacku.html?…

      0 0
    • Smíšek964  

      Zdravim, chtel bych se zeptat, zda nekdo identifikuje tento ram.

      Omlovam se za kvalitu fotky

      Děkuji

      0 0
    • Smíšek964  

      Sedlovka 25.4

      Mufna euro stred normalne

      Zavit cisty ostry

      Hlava jedno palec

      Ani teď??

      0 0
      • learita  

        Je to malý a dráhový.

        Podle mufen, pokud mě zrak nešálí, by to mohl být Favorit. Tedy Favorit F2 ve velikosti tak 52. Max do roku 1980.

        Co říká výrobní číslo? Sedlovka asi bude spíše 25.7.

        0 0
        • Smíšek964  

          Výrobní číslo je právě pod komaxitem… A pan majitel si ho nenapsal…

          Děkuji za informace

          0 0
    • TKapr  

      Zdravím kluci.

      Mám tady takovej špíček…,

      Je to Favorit r.v. 1962, velikost rámu 56, průměr sedlovky 26,2, krátká zadní stavba…

      Původně měl štítek.

      Ale co ty patky???

      Co myslíte, je to klasická F1 ??? tuhý je to jak prase…

      Díky za příspěvky!

      0 0
      • Vilém  

        Znalec nejsem, ale rekl bych, ze je to neco prevarenyho.

        0 0
        • TKapr  

          Vypadá to, že patky převařený jsou, ale zbytek?

          Chci se dopátrat jestli to je opravdu F1čka.

          0 0
      • learita  

        Bude to prevareny v lepším případě z F12. Dle mého špatné rozhodnutí osadit takový rám patkami Campa. Na zakončení u pátek je vidět, že je to trošku nemehelne prevareny. To samé plati pro navařky řadících pacek atd. Až na ty patky bezcenný. Tím průměrem 26.2 si jsi jistý?

        0 0
        • TKapr  

          měřil jsem to než jsem sem ten příspěvek hodil… 26,2..

          s tou F12kou se mi to ale moc nezdá… ta se dělala až od roku 63.

          0 0
          • learita  

            Jasně, tak to bude F11 nebo něco obyčejného. A zkoušel jsi dostat sedlovku 26.2 do rámu alespoň do hloubky 7cm?

            0 0
            • TKapr  

              To jsem nezkoušel.

              Ale F11 by to být mohla, ikdyž mi na to pořád nesedí ta velikost 56.

              Hledal jsem ale nemůžu toho o F11ce moc najít.

              Nevíte alespoň z jakých se dělala trubek?

              A nechápu koho napadlo dát na ní všechny čtyři patky s Campa…

              0 0
              • standoslav  

                Je to obyčejný F rám, který prodělal tuning v 80tych letech, kdy byl nedostatek všeho, natož F 1cek. Prostě majitel sehnal koncovky, , slušného zámečníka a sedlová trubka ? Buď se myslíš, nebo mne napadá možnost nějakého vystružení, na těch 26,2mm, ale s tímto řešením jsem se zatím nesetkal. Navrhuji i rám zvážit, tady už někdo váhy F1, 12, atd uváděl.

                0 0
              • learita  

                Ještě jednou jsem si prošel ty fotky a velikost bude 58. Tedy univerzální. Měřit od středu šlapání po konec sedlové trubky. To jak je sedlová trubka zakončená, jak jsou hrubé mufny, to vše mluví jasně a o F1 se nejedná.

                Zřejmě tenkrát to někdo považoval za správné naletovat tam tyto patky. Každopádně pokud by jsi to chtěl vyhodit, tak ty patky stojí za vyjmutí.

                0 0
    • Smíšek964  

      Zdravím chci se zeptat, jestli někdo neví RAL označení modré barvy používané na F1..

      Děkuji

      0 0
      • learita  

        Nevím, dělám aby se mi barva líbila. Těžko ti někdo řekne jakou barvu tenkrát používali. Navíc byla rok od roku jiná.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Toto je prosím Vás co za model? Mělo by to F1 být, co jsem našel..

      0 0
    • parecek13  

      Včera jsem přišel u kontejneru k tomuto rámu a zajímalo by mě co to je.Je zvláštní že má výrobní číslo na sedlové trubce a né na středové. Číslo je taky zjímavé začíná tiskací malé f v kroužku a pak je to 10961818. Velikost je 60 a průměr sedlovky je asi 25,6 nebo 25,8.

      0 0
      • learita  

        Vypadá to jak některý porevoluční Fávo. Ovšem zadní můstek pro brzdu z plechu, absence patky s držákem přehazky a navárek pro řadící páčky, bodované spoje u mufen z toho dělají celkem obyčejný rám.

        0 0
    • pap  

      Zdravim, jelikož se v tom nevyznam, tak se raději zeptam na identifikaci zde, děkuji ;)

      0 0
    • Alex.G  

      Ahojte

      Dostal sa mi do ruk tento Favorit. Prosim, co to moze byt? Vdaka

      0 0
      • standoslav  

        Dost zachovalý, ale ten nejobyčejnější rám.

        0 0
        • Alex.G  

          Vdaka. Moc sa nevyznam, ale zaujimave su Centric brzdy (vacsinou som videl tie gulate Favorit) a to drzadlo bowdenu. Ci aj to je standard?

          A chyba mi tam tanier na zadnom, neviem ci ho niekto daval dole alebo to tak aj bolo. Predne koleso chybalo, ale gumky na brzdach su uplne nove aj s vystupkami.

          Zachovaly je, dokonca pedale su ako nove.

          0 0
      • JSt  

        prava zadni patka nebudi moc duvery. :-)

        0 0
    • Skladatel  

      Dobrý den, chtěl bych se zdejší komunity optat na radu. Jsem úplný laik, ale zase je mi líto tyto dvě kola vyhodit. Raději bych je daroval, nebo prodal někomu, kdo by z nich měl radost a užitek. Jsou to nejspíš kola Favorit, jedno modré a jedno stříbrné, ale netuším jaký model. Děkuji za případnou pomoc!

      0 0
    • ich202  

      Zdravým, chtěl bych se zeptat na typ ràmu případně na rok výroby kola. Předem děkuji.

      0 0
    • Mir0  

      Ahoj, chtěl bych vás poprosit o identifikaci rámu…bohužel mám fotky už z odstrojeného kola, většina komponent jsou Favorit, Favorit speciál a přehazovačka Campagnolo. Sedlovku jsem změřil na cca 25,5…Prý se s kolem závodilo, číslo zespod je bohužel nečitelné. Díky :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Podle podsedlové mufny, která jde přes horní rámovou trubku, by to měl být rám F1, ale průměr sedlovky by měl být 26,2. Měřil jsi správně? Vzhledem k oku na přehazovačku bych řekl, že rám bude z konce 70. let.

        0 0
        • Mir0  

          Díky za reakci. Průměr se mi právě pohybuje od 25,0 po 25,7 … připomíná to spíše nějakou elipsu, jako kdyby někdo trubku po celé délce stlačil. Je taky dost poškrábaná a už asi něco zažila…v rámu je díra od 25,5 do 26,6. Číslo jsem nakonec přečetl…na začátku možná býval kroužek, možná je to jen rýha. Pokračuje 634833…číslice 6 na začátku vypadá spíše jako 0, akorát 6 dává větší smysl.

          0 0
      • Pietros  

        Tak údajně by mělo jít o F12 vypadá stejně jako F1TV akorát F1TV má průměr sedlovky 26,2 a ty máš 25,5 což odpovídá F12 přesně nevím mám to od Nakladala z Brna tady máš na něj email tak to zkus u něj…Bořivoj Nakládal <nsm@volny.cz>

        0 0
      • Pietros  

        Ale podle mě se jedná o F1 možná někdo před tebou dal špatnou sedlovku a stáhnul obvod na 25,5 vem výstružník a protáhni to na 26,2 a je to neřeš…

        0 0
        • learita  

          Přesně se jedná o průměr 25,7mm versus 26,2.

          0 0
          • learita  

            Jinak věčné téma nezměřitelných sedlovek.....

            Často bývají stažené sedlové trubky po použíti menší sedlovky. Jak šel čas, tak se lidé na rámech podepsali. Chce to si s tím trochu pohrát, narovnat, vyčistit řádně uvnitř a pak zkoušet tu či onu konkrétní sedlovku. Suplera je na prd.

            0 0
    • BabbaJagga  

      Ahoj všem odborníkům, tak už zase :-) Poradíte mi prosím, co vlastním a jak moc na tom dneska zbohatnu, když to pošlu dál do světa? Jo, vím, za kilo železa dostanu asi 3–4 Kč… Je z 1970 (výr.č.26192), prý stál kolem 1400,– Kčs, byl na galuskách a trochu se doma handrkujeme o to, jestli to byla F1 nebo jak tady čtu v diskusi, spíš něco jako F11/12. Přemalby si prosím nevšímejte, ženě se originál modrá favoriťácká barva nelíbila. Děkuju za konzultaci.

      0 0
    • robin54  

      ahoj ahoj ,, prosim o pomoc

      toto som nasiel doma .. má to zmysle renovovať alebo to mam tomu nechat rezervaciu v zbernych surovinach ??

      Ďakujem

      0 0
    • Pietros  

      Je to šrot obyčejné Fávo…

      0 0
    • Konaprocess  

      Můžu dotaz, jestli by to nemohl byt favorit F1 92F? Nebo se jedná o úplně jinou znacku kola, prelepenou shimano polepy?

      Díky za pomoc

      0 0
    • DodoDuke  

      Zdravím, mám doma tento kousek, prosím o identifikaci. Má to cenu z nostalgie zrenovovat? Měl bych to na občasné ježdění jako silničku.

      Je to Galuska 28", mám to po strýci, řekl bych že to bude tak let 1980–90.

      Před 20 lety jsem na tom ještě jezdil, pak bylo kolo ve sklepě u rodičů a takto dopadlo …

      0 0
      • Bubaaak  

        Rok zjistíš na spodní části středu

        Jinak je to úplně obyčejný favorit

        Pokud z nostalgie, tak to cenu má, jinak moc ne, ale je to jen o tobě a o tom, co si od toho slibuješ

        0 0
        • DodoDuke  

          Díky, s překvapením jsem zjistil rok 75. Nevím jestli to strýc nějak „vytunil“ nebo galusky jsou originální.

          Jen si nejsem jist jestli galusky chci… nemyslím že do města je to ideální, možná bych chtěl spíše „pologalusky“. To by ale znamenalo koupit nová vypletena kola, a je otázka jestli se vyplatí investovat.

          0 0
    • kapo111  

      Podle mě to galusky nejsou. Brzdy jsou Special, přehazka ještě stará celokovová PBW (Praha, Berlin, Waršava), rám má kované zadní patky. Přečti na plášti rozměr – dávaly se tam větší ráfky velikosti 630.

      0 0
      • DodoDuke  

        Galusky to jsou, sám jsem je před 20lety měnil a jezdil na nich.

        0 0
        • jardalee  

          no jak uz psali ostatni je to ten nejobycejnejsi favorit akorad starej :) ty kola jsou tam dodelavany ,proto tam nejde poradne ani nastavit zadni brzda ,udelal bych novy vyplety ,to nejlevnejsi co se da koupit to znamena naboje force a rafky remerx dragon ,zaplest si to doma ,jinak tenhle ram ma jednu vyhodu ,kdybys to chtel predelat na torpedo a singla tak se do toho vejdou plaste i 36mm :D

          0 0
          • DodoDuke  

            Výplet doma udělat neumím, to jsem zkoušel jednou asi ve 13 letech, dopladlo to tím, že jsem ráfek tak pokřivil, že to chtělo nový a odnést k profíkovi :-)

            Dá se to koupit už hotové? Někde jsem tu viděl odkaz na zapletená hotová kola, ale nevím, jak je to se zadním 5-ti kolečkem, jak se tam dá dát, nebo jestli se koupí už s namontovaným X-kolečkem.

            Přehazku a přesmykač asi zachráním, i když jsou trochu zrezlé, řetez bude chtít asi nový, je rezavý až běda. nevím jestli má cenu ho rozhýbávat.

            Poslední co jsem si všiml jsou středy na nábiji šlapek, je to dost volný , asi vypadený věnečky, nebo neutažený…dá se koupit náhradní? Díky

            0 0
            • jardalee  

              jj kola se daji koupit uz hotova ,predni resit celkem nemusis ,tam je pokazde roztec 100mm a pasuje tam cokoliv na rafkovou brzdu ,se zadnim je to trochu slozitejsi tam bude roztec tak 128mm no a moderni kola maj 130 a 135 ,130mm je u silnicnich kol ale tam zase nesezenes levne s nabojem na sroubovaci vicekolecko ,no a 135mm uz muze byt dost ale ta stavba jde roztahnout ,pak tam das i 7kolecko ale musis zase vymenit i razeni a nejspis i prehazovacku ,nebo koupit vypletene kolo s nabojem na vicekolecko a upravit ty vymezovaci podlozky tak aby to melo 130mm a kolo bylo tak nejak uprostred a veslo se tam to 5kolecko ,obcas jsou ty zadni stavby krive

              0 0
    • standoslav  

      Je to stará F12, ještě bez patky na prehazku.

      0 0
      • DodoDuke  

        Díky, myslel jsem si že mám nějaký poklad a ono ne…

        0 0
        • standoslav  

          S tím jak píšeš, co vše neumíš bych to odvezl do sběrného dvora. Pokud ovšem máš k tomu kolu nějaký vztah, našetří 3t a svěř to odborníkovi, pak Ti kolo poslouží ještě mnoho let.

          0 0
          • DodoDuke  

            To tak není, že bych byl nemehlo, jen s některými věcmi nemám zkušenosti. Opravím téměř vše, ale na výplet kola si netroufam.

            0 0
    • André Vebr  

      Mám na všechny vyznavače F1 prosbu, rozkóduje někdo, co jsem dnes vytáhl ze šrotu?

      Evidentně se jedná o starý F1 určený pro cyklokros. Krátká stavba, kované patky (bez zesílení pro doraz. šroub), oka pro vedení řazení v řídítkách. Rám je dost lehký, ale nikde jsem nenaše žádný číslo, přední vidlice je dost divoká s vysokou korunkou. Brzdy Mafac (čelisti), přehaz. Sachs-Huret, zbytek Favorit, vč. gal. ráfků. Nebo je to jen rezavý křáp? :)

      0 0
      • standoslav  

        F1 ale pokud to je tak nahnilé z venku, bude to i zevnitř a pod nekymse to i po důkladné generalce zlomí. Měl jsem takový , i s brzdami, zachovalý,jel jsem na něm i Krále Šumavy a za rok praskla P vidle.

        0 0
    • Francek65  

      Zdravim, potreboval by som pomoct a identifikaciou ramu vo fotkach. Dakujem za pomoc.

      0 0
    • Romaskov  

      Je to Favorit? Taky bych potreboval poradit, rv 54, osazeno Huret, Perič, Campagnolo, Brooks

      0 0
      • mech1  

        To není Favorit. Ten měl dvojčíslí(rok výroby) f v kroužku a výrobní číslo.

        0 0
      • FrŠv  

        Podle čísla a tvaru středové mufny to je velmi pravděpodobně favorit, rok výroby 1953. Číslo s f v kroužku za druhou číslicí bylo až od roku 1954.

        0 0
    • Renovatom  

      Zdravim. Chtel bych poprosit o pomoc pri identifikaci favorita viz fotky. Projel jsem toto forum skrz, ale moudry z toho nejsem. Na brzdach je favorit special, na presmykaci romet a na predstavci wihu. Na stitku vepredu je favorit 30 let – 1951–1981. Cislo ramu neni podobne nicemu co jsem tu nasel. Sedlo a blatniky nepuvodni. Jde mi o to jesli jde o tuctovy model, nebo neco hodne zachovani puvodniho stavu. Diky za pomoc.

      0 0
    • kapo111  

      Favorit to není, zadní patku se slisovanou trubkou favorit nikdy nedělal.

      0 0
    • tomvv  

      Zdarec,

      Mám doma Favorita, nevím co přesně je to za typ? Kupoval jsem ho jako nového tuším v roce 1996. Kromě sedla a pedálů je vše v původní perfektním stavu. Teď bych chtěl jezdit víc na silničce (zima, bláto ) a nevím, jestli není škoda ho zničit. Otázka – má cenu si ho nechat jako „veterána“ na léto nebo je to tuctovka a mužů to ojezdit a popřípadě modernizovat?

      0 0
    • tomvv  

      No je to možný, já se v tom nevyznám :-) Ale i tak – má to cenu udržovat v původním stavu nebo je to zbytečný ?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zeptám se tady.

      Mám Favorita s kolama 27 1 1/4, které mají v mm 630, kdežto 28 mají v mm 622. Ty 27 kola jsou větší, přesto značeny jako „menší“. Proč to tak je?

      Potřeboval jsem nový záplet a stěží sehnal 1 druh na 27 1 1/4 od remerxu a přitom, kdybych to přehodil na 28", tak jsem tam mohl dát v podstatě cokoliv. To samé u plášťů. Díky za osvětu.

      0 0
      • Cen da H  

        sheldon uz to sepsal, tak dávám odkaz https://www.sheldonbrown.com/rim-sizing.html

        preciznějěí vysvětlení všeho okolo kol těžko jinde najdeš pokud ovládáš angličtinu

        ještě poznámka, pokud tam byly 630 a budeš je chtít nahradit 622 tak si nejprve ověř že brzdové špalíky dosáhnou na ráfky – delší brzdy.

        0 0
      • Janes  

        Je to logický, kola byla záměnná, protože na 630 byly pneu o menším průřezu 27×1 1/4 a na 622 pláště 28×1 3/4…oboje se vešly do rámu. Těm 27 se říkávalo nepřesně „pologalusky“ a vozili je ty největší amatérský frajeři, včetně mně :-).

        0 0
        • Cen da H  

          jj, mám 630 na CILu, jen nové ráfky zapletené nerezem na Favo naby https://www.bike-forum.cz/…nn-16-8-2020

          0 0
        • cibi  

          pologalusky se říkalo plášťům 25×622.

          jejich obdobou byly pláště 23×630, ale ty jsem potkal v obchodě snad 2× a údajně skončila výroba.

          0 0
          • Janes  

            Nikdy jsem takový pláště na Favoritech neviděl…to už rovnou galusky.

            0 0
            • mech1  

              Rubena dělala a dodnes dělá 25–622. 25–630 býval běžný rozměr, po r. 90 se objevily i 20–622 a 23–630 jsem viděl asi třikrát. V rozměru 630 dneska u Rubeny pouze 32–630.

              0 0
              • Janes  

                Je to možný, já pak vozil 19 Hutchinson a 20 Michelin…jen už si nepamatuju, jestli s rámem Favorit, nebo na Barešovi…

                0 0
            • cibi  

              nejbíž co jsem našel na netu je toto:

              http://www.dvekolesa.sk/…-500x500.jpg

              jen vzorek vypadal jinak- uprostrřed několik proužku a směrem k okraji myslím jemný rastr.

              Ty 23×630 měly bílé boky, 25×622 béžové.

              0 0
          • Cen da H  

            já tam mám CST 32–630 27×1.25, dostal jsem je od kamoše s původníma kolama, která jsem zrekontruoval, vyměnil osy, konusy a kuličky a nechal přeplést nějaké německé nové ráfky 630 (už si nepamatuju jméno)

            je fakt že 23–630 jsem asi v ruce nikdy neměl, moje fávo z dětských let bylo na ráfcích 622

            0 0
    • matejpolak  

      Ahoj, nedávno jsem koupil favorita ale vůbec ve finále netuším co je to za typ. Můžete prosím někdo pomoct s identifikací? Podle výrobního čísla (začínajícího 91f…), předpokládám, že to je ročník 91, ale tím jsem tak nějak skončil :D.

      Díky moc!

      0 0
      • jama  

        Takzvaná tovární F1, ale F1 Special na hony vzdálená. Materiál a geometrie jako obyč cesťák, proti cesťáku má trubkové můstky zadní stavby.

        0 0
      • FrŠv  

        Takzvaná tovární F1 to není! Je to Favorit Speciál, který v roce 1991 s těmito polepy býval s výbavou Walter, tj. dvoupřevodník, přesmykač, přehazovačka, řadící páčky a pedály s klipsnami – toto vše Walter, a s galuskami, ale tady z od Waltra zbyl už jenom jenom dvoupřevodník.

        0 0
        • jama  

          Dovolil bych si oponovat – Speciálka by měla novou korunku př. vidlice, zadní vzpěry ne do mufny, ale vně „salámky“ a patky vidlic bez oček na blatníky. A taky průměr sedlovky 26,2mm.

          0 0
          • FrŠv  

            Nemám na mysli F1 Speciál se salámama (F1S). Ale že v tomto případě jde o Favorit Special si můžeš přečíst na rámu.

            0 0
    • kapo111  

      Trochu lepší normální favorit, lepší proto, že rám má kované patky, ne plechové.

      0 0
    • matejpolak  

      Ok, díky moc za pomoc. Takže víceméně celkem obyčejnej kus. Každopádně popis F1/TV krásně sedí co teď koukám, takže aspoň vím na čem sem. Díky.

      0 0
    • Hanii  

      Dobrý den, můžete mi prosím někdo říct co je to za tip favorita a jestli má nějakou hodnotu?

      0 0
      • kubad  

        Jednou v jiném vláknu ti nestačilo napsat ze je to obyčejné kolo bez nějaké hodnoty?

        0 0
      • Cavendish  

        Je to šrot

        0 0
      • Prazak0  

        Je to hlavně prožrané rzí, bál bych se na tom jet. Na rozdíl od kola výše, tam je to nějaká F1 – kratší zadní stavby, zadní stavba spojená trubičkou, ne plechem, kliky Walter, RU atd. Tady nejzákladnější vybavení. Favority, to byla kole hezká leda na pohled, potom tu nic jiného nebylo, lepší než Liberty nebo Esky. Vybavení na úrovni supermarketových kol za pár tisíc.

        0 0
      • cibi  

        základní Favo. Prodáš tak brzdy+ páky (řádově stovky, pokud nejsou křivé) dvoutác pokud není zničený, možná ráfky, motýlky v tomto stavu 10 korun kus. Dále ocel 6kč/kg, dural malinko dráž.

        Sice si s tím kdysi někdo pohrál ale dnes to nemá smysl.

        0 0
        • Prazak0  

          Tak kliky na klínky opravdu ne, křivé nejspíš budou, ale mít kolo s klínkovým středem, to si neumím už představit. Ráfky – co se pamatuji, tak mi po pár letech jeden ráfek praskl. Jednostěnné ráfky, jestli nezdražili, tak cena tak stovka za nový. Motýlky – nejsem si jist, jaký průměr má osa v náboji, může to být atypické. Motýlky měly svůj význam, než se objevily rychloupínáky.

          0 0
          • FrŠv  

            Je škoda, že bike-forum.cz degradují bohužel četné rádoby rady takových autorů, kteří např. nevědí, jaké jsou osy v nábojích, apod.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.