• Andrew

    Ahoj chtěl bych požádat o radu, jak na zarezlý šroub na tretře (drží kufr k botě). Už jsem zkoušel malou i velkou sílu a na řadu přišla i kofola a WDčko. Bojím se, že když zaberu moc, tak strhnu imbus a bude vymalováno. Nemá někdo zkušenosti, jak na to Dík

    0 0
    • ares  

      WD a fénem ohřát :-)

      0 0
    • Vilém  

      Posledni reseni je flexka a rozriznout hlavu sroubu.Pri teto operaci „umre“ i kufr.Pak se da z boty vyndat plech se zavity v kterem drzi srouby a da se tam novej.

      0 0
      • Andrew  

        Drastickýmu řešení jsem se chtěl vyhnout. Ale nevěděl jsem, že plech z boty jde vytáhnout. To je pak celkem dobrý. Botky totiž ještě něco vydrží

        0 0
      • Pablo  

        Jde ten plech vyndat bez poškození určitě z každý boty? Já měl Adidasy a tam to bylo vpoho, plech jsem si tam sám dával, takže i ven by šel, ve Spešlech Comp už byl a na první pohled mi přišlo jeho vyndání jako nevratná operace, ale ještě jsem to moc nezkoumal, jestli ta tlapka co to kryje je jen vložená, nebo vlepená.

        0 0
        • Extremist  

          V compech to jde taky vymenit. Delal jsem to a no problem. V miste plechu je ten papir narizly.

          0 0
    • RUR  

      WD- zahřát-dát na klíč velkou páku- zabrat. Pokud se to urve: odvrtat hlavy šroubů- sundat kufr- vyndat ten plechovej protikus z boty- hodit na tři dny do kvalitního odrezovače- povolit(mě to pak šlo normálně kombinačkama)(pří­padně by to asi šlo i odvrtat a protáhnout závitníkem) Byla to záležitost pár minut( až na to čekání)

      0 0
      • martt  

        Iba doplnim, ze original srouby do tretier su z takeho kvalitneho materialu, ze to odvrtavanie je celkom divoka akcia.

        0 0
        • kubad  

          Kdybych to nedělal, nebudu psát, že to nejde :-) zase tak tvrdé nejsou.

          0 0
          • hawrda  

            Jde to.Já vrtal taky,ale na na dva šrouby jeden vrták…

            0 0
            • kubad  

              Mě se kousl jen jeden šroub – stačil jeden. Chce to postupně menším a pak zvětšovat

              0 0
              • 0riso0  

                alebo netreba davat titanove sruby,znicena 6 vrtakov , flexa, a spalena podrazka. ked som to videl s servise tak som sa len smial. ale inak su to sikovni chlapci ;)

                0 0
        • Andrew  

          Já už tam originál šrouby nemám. Rozlomila se mi hlavička tak jsem je musel vyměnit a originálky se nedají sehnat. Tak jsem šel do železážství a koupil náhradu. Mají myslím o 1 mm menší imbus

          0 0
    • kubad  

      Kvalitní klíč, když šroub strhněš, není problém odvrtat hlavu a zbytek šroubu u plechu v tretře dostaneš pomocí svěráku, kus ho trčí. případně vetšina tech plechů má 4 díry stačí otočit.

      0 0
      • Andrew  

        Asi si budu muset koupit nějaký lepší imbus, tuším, že je to 3mm. Ale protože je tak tenkej, tak je problém ho neohnout.

        0 0
    • davevi  

      já jsem koupil ve Feroně za 30.- jakousi lahvičku s odrezovačem (na povolení zarezlych spojů) a vždycky jsem to nechal přes noc v klidu působit a ráno to bez nějakých problémů povolil. A ta tekunina byla vůči tretře bez jakýchkoliv náslédků.

      0 0
    • Elwing  

      0 0
    • Volf  

      Možná alibistický, ale pokud to nejde tak se zastav v servisu, většinou mají lepší nářadí a víc zkušeností. No a když to ztrhnou tak to musej nějak napravit.

      0 0
      • vifon  

        Kup Teroson (alebo Loctite) Solvo Rust-odhrdzovac. Ucinkuje na 100 %. Je to sprej urceny specialne na uvolnovanie zhrdzavenych skrutkovych spojov. Ma vysoku zatekavost (kapilarne). Nastriekas, chvilu pockas az zatece a potom uvolnis. www.amka.cz/loctite/m06.php

        0 0
    • davevi  

      Ahoj, tak jsem na to doma mrkl. Je to TECTANE – uvolňovač šroubů (uvolňuje a maže) a je to od firmy Den Braven. Malá lplastová lahvička o objemu 50ml.

      0 0
    • yoggi  

      toto sme riesili na kamaradovych tretrach ani za nic povolit tak prisla na radu vrtacka. odvrtat skrutky a mas. potom uplatnic vytiahnutie prechu a dodatocne povolis alebo odbrusis ich a mas tam este jednu variantu dier :))))

      0 0
    • Andrew  

      Díky všem za rady. Nakoupím materiál a budu se snažit no a v nejhorším zajdu do servisu

      0 0
    • mr.antik  

      Nemůžu sundat kotouč, podařilo se mi povolit zatím jen jeden z šesti šroubu, co s tím. Šrouby klidně oželím, ale náboj ne. Zkoušel jsem WD, fén, led…

      0 0
      • Santus  

        to musi jit, zkus to nahrat horkovzdusnou pistolou, bude to zalepeny lepidlem.

        0 0
        • mr.antik  

          doma mám jen fén a elektrickej sporák :-)) Zkusím do vzít k našim a tou pistolí… Na těch šroubech byl takovej ten modrej loctite, mám pocit že to drží on

          0 0
          • ares  

            Buď rád, že drží. Mě tenhle modrej zázrak neudržel v závitu čep. Poprvé jsem si toho všiml včas, zašrouboval jsem ho zpět. Podruhé jsem si toho všiml, až když mi zadní kolo začalo tancovat. Třičtvrtě hodiny jsem ho hledal s přáteli mezi klackama a jehličím. To se nakonec povedlo. podložky jsem se ani hledat nesnažil. Novej s podložkama stál 250 Kč – to by mě snad ani tak netrápilo, jako to, že mi dali jednu podložku špatně. Jedna má výšku 2,5 mm a druhá 2 mm – to je vidět očima. Já dostal obě 2,5 mm. Byl docela porod to sestavit dohromady. Spešl je holt Spešl a servismani servismani. Zkus do inbusu zprudka udeřit. Mělo by to odlehnout. :-)

            0 0
    • stan.zak  

      WD by ti mělo pomoci, chce to ale nechat mu čas: dnes nastříkat, zítra povolit.

      0 0
    • kali222  

      jj to vedecko bych urcite zkusil jinak vzpominam si kdyz jsem mel jedny formuly, tak mi na trmenu ulitla hlava sroubu:-)(odvzusnovak) tak se pouzil tzv „vytahovak sroubu“ a ten se v tom zlomil taky:-)) dobry no:-)

      0 0
    • Lister  

      To se mi hodí :)

      Mám dotaz jak povolit šroub, který drží převodníky na nových XT klikách, jak jsem se tak na to díval, tak by tam měl být torx klíč, ale klasická 25, která se používá na kotouče je malá :(

      Neví někdo přesně, která velikost je potřeba.......

      0 0
      • ares  

        Na XTR to je 30, ale něčím to namaž, protože to maj opravdu fest utažený a je to z hliníku… No a chtělo by to nějaký kvalitnější Torx než Jobi profi… :-(

        0 0
        • Lister  

          díky, zkusím nějaký zítra sehnat, v manuálu jsem tohle nenašel, takže tuhle radu opravdu ocenuju........

          0 0
          • ares  

            Ale namaž to! Já to neudělal a oholil jsem vnitřní Torx v šroubu… No a na patce, kde ho mám taky, jsem zase málem Torx ustřihl – proto něco kvalitnějšího! Ten den se mi prostě dařilo… :-(

            0 0
    • Sakullic  

      Střídavě nahřívat, prostříkávat nějakým penetračním olejem – WD či cokoli jiného, nebo i speciální penetrační směs a potom !! zkusit povolit pomocí akumulátorového šroubováku tak, že (většinou to je imbus 4 – ne 3, jak jsi někde psal) „prořehtáš“ šroub přes onu spojku krutného momentu, – zase, dát pozor, jestli ho skutečně povoluješ, tj. povolení je proti směru hodinových ručiček. Pstupně nastavuješ větší a větší krutný moment, a děláš to na co nejvyšší rychlost šroubováku – opakované vibrace pak šroub skoro jistě uvolní.

      0 0
      • Honza729  

        No, ja jsem tento problem nedavno resil, sice ne na tretrach, ale princip je stejny.

        Takze:

        WD40 30minut,obcas prostriknout dat imbusovy orech do nasady a PEVNE utahnout do sklicidla zasunout (imbus do sroubu, sprostaci ! :-) ) nastavit na vrtacce zpetny chod a PRIKLEP vzpomenout si oblibenou melodii a zacit si piskat v klidu a pohode povolit sroub pri opetovnem zasroubovani maznout vazelinkou jit na pivko

        0 0
    • MirosPikos  

      Zahraju si na archeologa, ale pořád lepší, než zakládat nové téma.

      Tak teď k věci. Brácha potřebuje povolit šroub na motoru Rotax co má na UL. Nějakej magor, co to kdysi montoval, to dotáhl jako kráva a ještě nejspíš namazal LT. Palcový 6-ti hran již vzal za své a tak si teď nevíme rady, jak to povolit.

      Když bychom tam něco navařovali, tak to bude dost obtížný, neboť je tam všude okolo magnet, na kterej akorát přilepíme elektrodu nebo drát. Leda to zaizolovat něčím nehořlavým.

      Spíš bych vás chtěl poprosit o nápady, jak by se to dalo nejsnáze povolit. Díky za všechny vážné návrhy :)

      0 0
      • kyl  

        Majzlíkem seknout drážku a pak WD,nechat působit a vytočit.Při těch rázech kladivem do majzlu by se to mohlo odrazit a uvolnit.

        0 0
        • jecnak  

          Nebo odsroubovat vsechny ostatni, tomuhle odvrtat hlavu, sundat tu prirubu magneta nebo co to je a na zbytek sroubu navarit tycku a povolit. Pri zpetne montazi doporucuju momentak.

          0 0
        • MirosPikos  

          Tohle jsem radil já, ale chtěli jsme to nechat uležet a už to víc nekurvit. Zkoušeli jsme tam namlátit i ten torx a ani v kombinaci s rázy od kladiva to nepovolilo.

          Zítra začneme asi tou drážkou + zkusit nějakej sajrajt (stará červená brzdovka a nebo ještě něco spešl, co mají na letišti). Když to nepomůže, tak se mi ještě líbí to nahřátí jak píše „kyl“. No a pak jedině jak říká „jecnak“ ale to už je finále. Zato ale snad jistý.

          Jinak momenťák je samozřejmostí :)

          Díky moc za vás čas pánové.

          0 0
          • kyl  

            Můžeš to i zkombinovat,vy­seknout drážku a ještě pro jistotu nahřát.

            0 0
            • MirosPikos  

              Jasný, díky, s tím jsme počítali. Nějak to zkombinovat a pak děj se vůle boží :)

              0 0
              • jecnak  

                Jinak s tim sekanim bacha. Jestli na te hrideli je cast, ve ktere jsou srouby nasroubovane duralova, tak zlikvidujes zavit. Takze nahrat a sekat opatrne co nejvic pod uhlem.

                0 0
      • kyl  

        Škoda že je ten 6ti hran v háji ale možná by do toho zbytku šel natlouct větší torx.Před tím ale pokud je možnost tak nahřát železnou kulatinu vhodného průměru pěkně do červena a přiložit na hlavu šroubu,ať se rozpálí a pěkně teplem zapracuje,tím by se měl uvolnit.

        0 0
      • StuntJ  

        jednodušeji to nejde …

        0 0
      • mirabike  

        nejdřív vzít nějaký průbojník, co se vejde do šestihranné díry a pořádně tomu naložit kladivem – ten závit se otřesama uvolní. Pak najít torx (nejlépe oříšek) rozměru takovýho, aby šel do šestihranné díry zatlouct (s přesahem), kladivem tu hlavu trochu sklepat – tím se ta šestihranná díra trochu zavře a pak tam navrdo zatlouct ten torx, ohřát horkovzduškou, nastříkat nějaký přípravek na povolování zarezlých šroubů, případně zmrazovač k tomuto účelu a zkusit povolit… případně několikrát celé opakovat.

        0 0
      • sputnik  

        přes nějakou plnou kulatinu v hodného průměru pořádně poklepat (pořádnou ranou) hlavu šroubu. Poté místo imbusu naklepad to hlavy vhodný průměr torxu ( hvězdičky) a zkusit povolit například ráčnou. I matička by šla COčkem navařit (výhodou je, že se šroub prohřeje a pak už to jde samo). Šikovnému magnet nebude vadit.

        0 0
        • MirosPikos  

          Uvidíme, vyzkoušíme. Každopádně moc silou do toho bacit nemůžeme, to bychom museli motor sundavat z éra a to by byla až hodně krajní varianta na kterou snad nedojde.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.