• Lister

    Asi se to tu určitě řešilo, ale nějak jsem v rychlosti nedohledal.

    Plánuju přechod na 3×10 (2×10 by mi vůbec nevyhovovalo – neřešit), ale váhám z čeho to postavit.

    Pokud se nepletu, tak desítkové sady Sram a Shimano by měli být kompatibilní?

    Osobní preference Sram, ale dle zkušeností je údajně desítkové Shimano lepší – kvůli přehazce, projevu řazení, nebo prostě komplet?

    Nejvíce by se mi líbila kombinace XTR řazení a k tomu X0 – na řazení se mi líbí možnost odřazovat dvěma způsoby, ale neptejte se mě, proč X0 přehazka – nic racionálního :-)

    Svou roli hrají i brzdy – chtěl bych je na společnou objímku a tam asi vzájemná kompatibilita nebude?

    Původně jsem chtěl X0 brzdy, ale zase nemám úplně nejlepší preference – takže možná XTR nebo XT 2012?

    Poddotaz – pravá páčka je u Shimano kompatibilní s 2×10 i 3×10, u Sramu jsou dvě různé verze?

    0 0
    • BikeRider  

      Shimano XT 2012 je kompatibilní se 2 i 3 převodníky.

      Volil bych XT/XTR. Na menší pastorek lze řadit ukazováčkem i palcem, a to dokonce o 2.

      0 0
    • Evilcleaner  

      POZOR shimano 10sp NENÍ kompatibilní s sram 10sp, aspon teda šaltr ne, smyk asi klasicky bude.

      edit: šlo by 10sp řazení shimano + 9sp sram šaltr

      0 0
      • Lister  

        Takže jestli jsem tě pochopil správně – když zkombinuju Shimano 10spd řazení s klasickým devítkovým Sramem, tak z toho bude 10spd? Nebo je to jinak…

        0 0
        • Evilcleaner  

          přesně tak. komaptibilní kombinace:

          řazení shimano 10sp + 9sp šaltr sram ⇒ 10sp pohon

          řazení sram 9sp + 10sp šaltr shimano ⇒ 9sp pohon

          vždy krok 1:1

          desítkový sram nejde kombinovat s ničím (má stejný chod jako sram na silnici)

          0 0
          • Lister  

            Díky. Tak to vypadá, že asi ten Sram budu muset opustit, ale aspoň vzadu mi tam může zůstat – moc se mi líbí ten tvrdý krok, který má 9spd X0. S novým Shimanem nemám zkušenost, tak nevím, jak se chová, ale klasické bylo na mne vždy moc jemné.

            A nové brzdy XTR a XT se mi taky dost pozdávají – aspoň to půjde dobře namontovat na tu jednu objímku.

            0 0
        • kubad  

          POČET PŘEVODŮ URČUJE RAŽENÍ.

          prehazka už jen poslouchá :)

          0 0
          • Evilcleaner  

            ale víš jak, každý je trochu jiného ražení:-D

            0 0
          • přišlapávač  

            a pokud neposloucha dostatecne, popozeneme ji klackem pripadne poradnou ranou o kamen

            0 0
          • Lister  

            Jasně, mně to dneska nějak nemyslí. Nevím proč, ale nabyl jsem dojmu, že XTR i XO 10spd jsou 1:1.

            0 0
    • LáďaH  

      Vozím XTR řazení a X0 šaltr. Zatím spokojenost. Šaltr to už párkrát dostal a zatím drží (jen patka se musela rovnat). Pokud by jsi chtěl XTR řazení na matchmaker s brzdami, tak si musíš asi za 950 kč přikoupit adaptér (to mě čeká na jaře, pokud to dobře dopadne). XTR řazení má na sobě takový šroub, kterým když otočíš, nastavíš buď trojplacku, nebo dvojplacku. Do této kombinace bych šel znovu…

      0 0
    • LáďaH  

      Jo, nové XTR a XT 2012 umí nahoru řadit o 4 a dolu o 2 pastorky. Jen pro doplnění.

      0 0
    • Lister  

      Vidím, že Shimano zatím vede – v čem je o tolik lepší než Sram? Lepší přesnost řazení, lepší indexace nebo něco jiného?

      0 0
      • Hnoj  

        Shimano 10sp je v podstatě kopie sramu 9sp + 1 převod navíc, zatímco sram 10sp má proti 9sp zmenšený tah lanka, takže přesnost bohužel není tak skvělá :-(

        Na druhé straně, za ty nesmyslný prachy má pořád Shimano na řazení plastový páčky, který maj tvar asi jako okousaná kust z kuřete, což je dost smutný.

        X.O má páčky karbonový a celej interiér páčky bude pořád na hodně vyšší úrovni než Shimano. Nový XTR jsem teda ještě nerozebíral, ale tuším, že tam čeká hromada plastových výlisků.

        Výhodou novýho shimana je IMHO je velice přesnej krok, kterej se dá podpořit (skoro nezničitelnýma) přehazkama X.0 9sp. Bohužel, některý věci jsou u Shimana stále v roce 1990 :-/

        Pokud chceš super přesnost, šel bych do XTR + X.0 9sp. Pokud chceš exkluzivní díly se super zpracováním, šel bych do X.0.

        Navíc Matchmaker X je cca 100× lepší nápad, než tak „společná objímka“ u SH.

        0 0
        • Lister  

          Když už ses rozepsal… A brzdy XO vs XTR nebo XT 2012 – budou se X0 hodit na AM ježdění, má s nima někdo zkušenost?

          Jinak včera jsem ti psal mail, abys na mne prosím myslel s těma kolama – díky.

          0 0
          • Hnoj  

            Těžká volba, obojí jsou dobré brzdy, mám zkušenost teď s ELIXIR CR Mag a zdaj se mi docela super.

            Nový XTR jsem se jen svez párkrát pár km někde a taky se to zádlo dobrý, maj trošku „jinej“ tvar páky, kterej asi nesedne každýmu…

            0 0
            • Lister  

              Uvidíme, ale jak se znám, tak to stejně zase skončí X0 3×9 a nějaká vyšší verze Avidů spolu s Noir klikama.

              0 0
        • soc  

          Da se vubec nekde sehnat X0 9sp? Mel jsem za to, ze uz jenom 10sp, tzn. s jinym krokem…

          0 0
          • kubad  

            tak starého 9sp X0 je na trhu pořád dost

            0 0
            • soc  

              A jo, mas pravdu, ja jsem tak nejak automaticky predpokladal, ze ty soucasne X0 hazky uz jsou 10sp, pri pohledu do popisku uz je mi to jasne. Dik.

              0 0
            • Lister  

              A v hezkých barvách, což se o nové verzi říct nedá :-(

              0 0
        • capo  

          Mám zrovna rozebraný XTR devítkový řazení a můžu říct, že jediné co je něm z plastu, je madlo horní – odřazovací páky, a horní a spodní kryt.

          Pouze předpokládám, že u desítkovýho to bude stejný.

          Já třeba můžu říct, že možnost řadit dolů o 2 pastorky je naprosto úžasná věc, kterou používám fakt často a rád.

          0 0
          • Lister  

            Už je to vcelku fuk, dopadlo to asi tak, jak to dopadnout muselo – 3×9 X0 v kombinaci s XTR klikama 970 (což jsou IMHO jedny z nejkrásnějších klik, které kdo kdy vyrobil).

            0 0
            • přišlapávač  

              zrejme se Ti tam vloudila chybka a misto XTR 960 jako nejkrasnejsich klik jsi omylem napsal 970 :-)))

              0 0
              • RacerX  

                Zrejme dalsi chyba…nejkrasnejsi jsou 980ky

                0 0
                • Vilém  

                  nene, sedy 950ky:)

                  0 0
                  • RacerX  

                    Nene a nene a vubec, nebudu se hadat a jdu si je rovnou objednat!

                    Protoze ty 980ky jsou tak krasny,ze brzy nebudou! ;-)

                    0 0
              • Lister  

                No to je na tom právě to zvláštní – že po něčem tak obludném přišlo něco tak dokonalé a bylo to následováno něčím ještě obludnějším :-D

                0 0
                • RacerX  

                  To preci neni pravda, vsadim se a ruku na srdce ze kdyz by byly stejne drahy, nikdo si uz nekoupi 970ky…

                  0 0
                  • Lister  

                    Vsaď se o co chceš. 980 bych nechtěl ani zadarmo, vozit na kole připomínku Adolfa by se mi fakt nechtělo. Cena by nebyla problém, limit byl nastavený jinde než na ceně 970.

                    0 0
    • Lister  

      Vytáhnu si tohle téma. Potřebuju poradit s drobností.

      Dá se nějak jednoduše bez újmy na zdraví přehazovačky vymontovat hlavní upevňovací šroub? (Ten, kterým se šroubuje hazka do patky)

      0 0
      • Vilém  

        Nepises z jake, ale jeste jsem nepotkal takovou, z ktere by to neslo.

        0 0
      • kubad  

        jo dá, a vcelku lehce

        0 0
        • Lister  

          Jo, taky tam je jen pérovka? Jsme zkoumal jen klec a na tohle jsem nějak pozapomněl, teď to nemám u sebe.

          0 0
          • kubad  

            jo zezadu je „perovka“ :D která ten čep zajišťuje, stačí vytáhnout a čep vysuneš

            0 0
            • Lister  

              Díky, takže už stačí jen louh a ocet a problém s barvou přehazovačky vyřešen :-)

              0 0
              • kubad  

                u čepu určitě, klec je trochu pracnější rozebrat, ale jde to taky :D

                0 0
                • Lister  

                  Však mi pak poradíš :-)

                  0 0
                • juli  

                  Rozebrat klec je trochu horší, než vyndat čep, to jo. Ale skládání klece to je bezva zážitek :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Tak já budu potřebovat vyndat jen přední část klece, to by snad neměl být tak extravelký problém.

                    0 0
                    • juli  

                      jak píše kubad – jde to.

                      0 0
                      • Lister  

                        Cítím tam skrytou narážku – Užij si to :-D

                        Jsem tím myslel, že když budu rozebírat jen půlku klece, tak by to mohlo být o něco jednodušší, než když se přehazka rozebírá prakticky celá.

                        0 0
                        • juli  

                          Přesně tak, užij si to :-)

                          ušetříš si práci s demontáži/montáži dvou čepů, ale zavěšení pružiny a hlavně navlečení plastového válečku na čep tě stejně nemine.

                          Proč jenom půlku?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Eloxovana byva predni cast pantografu.

                            0 0
                          • Lister  

                            Protože nevhodně zbarvená je jen přední část klece. Zadní je stříbrná a k téhle barvě bych se chtěl dostat i vepředu. Pak ještě zadní část raménka, ale to už je drobnost.

                            0 0
                            • juli  

                              jj už tomu rozumím.

                              0 0
                            • Vilém  

                              A jsi si jisty, ze to pude udelat pouhym olouhovanim? Kdyz jsem si nechaval neco preeloxovat, tak napred olouhovali a pak znovu eloxovali, i kdyz chtel clovek stribrnou barvu.

                              0 0
                            • mirabike  

                              jak nevhodně… jestli je červená, tak vyměním celou.. mám X0 black box pro 9s ve stříbrné novou a „red win“ verze by se mi hodila…

                              0 0
    • Danikklotz  

      Ahoj, podělím se z pocitu nového XT 2012. Oproti XT 2010 pro me velmi pozitivní změna – presnejsi razeni, sice malinko tuzsi, ale paradne chodi. Celkem snadne stelovani. Sram jsem nechtel kvuli prehnane tvrdosti chodu. 2012 me sice trosku zaskocila, cekal jsem ji mekci, ale zvyknu si.

      Dej si pozor na to, jakou kupujes (i u XTR) variantu razeni.

      U XT je to tak, ze existuje varianta objimkova a bezobjimkova. U HNOJE na bikez.cz jsem sehnal za cca stejne prachy, ALE pokud chces objimkovou pozdeji na brzdy, tak adapter je za 700. A NOVE pokud chces odstranit displej (coz jsem na starem XT v klidu u delal, protoze krytka byla soucasti), tak si tu krytku musis koupit zvlast…Peknej opruz, takze zvazuj..Ja doporucuji primo na brzdy. A XT budou stacit…Mam SLX (jeste nejezdene), ale sama chvala…

      Dan

      0 0
    • intoxica  

      Mám nejasno ohľadom kríženia Sram a Shimano 3×10.Chýba mi na srame spôsob radenia rapidfire a aj ukazateľ, mám sram 3×10 X9 nu a ako som pochopil ak dám prehadovač X9 zo sady 3×9 1:1 a rapidfire XT 3×10 tak to pôjde, máte s tým niekto skúsenosť? Nebudú široké klady z 3×9 šaltra? A ako je to s prešmykovačom, ak budem mať Shimano rapidfire a chcem X9 3×10?

      0 0
      • Vilém  

        No moc v tom nevidim smysl, davat Shimano packy a SRAM 9sp saltr. To uz bych rovnou dal cely shimano, protoze jejich shadow bude lepsi.

        0 0
        • JakeF  

          To je celkem otázka… Pokud nedáš Shadow+, tak bude víc lítat řetěz.

          0 0
      • Hnoj  

        Řazní XT 10sp + hazka X.9 9sp funguje OK, vozí to hodně lidí.

        Přesmykače jdou libovolné.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.