• t100-CZ

    Začímám teď trochu jezdit na kole, už jsem byl i na malém závodě(škodabike maraton),ale moc dobře jsem nedopadl, chtělo by to trochu potrénovat. Poradil by mě někdo jak nejlépe nabírat na výkonech?myslel jsem jezdit rychle a pořádně do toho dupat, ale včera mě někdo řekl že mám jezdit na pohodu a raději delší dobu. Mám si při jízdě hlídat frekvenci šlapání nebo raději tepovou frekvenci? Stačí jet 2× týdně třeba 40km (70%lesní cesty a terén,zbytek silnice)aby se výkonost zlepšovala? Za každou radu budu vděčný!

    0 0
    • JakeF  

      Chce si to hlídat hlavně tepovku, frekvenci šlapání se časem asi stejně naučíš jezdit vyšší. I to „dupání“ to chce trénovat, ale hlavně to chce mít najeto základ, jak ty píšeš „na pohodu“ a držet to na pohodu i v kopcích, i za cenu toho, že se ze začátku budeš plazit jak šnek. 2*40km na týden je žalostně málo na nějakej trénink. V základní vytrvalosti („na pohodu“) to chce mít najíždět hodiny a hodiny. Ale všechno je to o tom, kde chceš dojíždět. Hlavně se to nesnaž rvát přes únavu. Chce to dodávat dost cukrů a když začne bejt tělo unavený, tak zmírnit, když to budeš pokaždý rvát přes limit, tak si akorát škodíš.

      0 0
      • Chiron  

        Ty cukry sou důležité hlavně ze začátku. Aspoň podle mých zkušeností. Ze začátku sezóny sem jezdil na pohodu, po 40km nebo 2h sem měl celkem dost a takové stavy blízké hlaďáku se i dostavily. A uhlídat AP byl taky občas nadlidský výkon. Postupně se to zlepší a tělo začne s cukry a tuky pracovat jinak. Teď když jedu na pohodu, mám nižší tepy než ze začátku a přitom můžu jet i rychlej, ujedu 70km bez ničeho jen na čaj a zničený rozhodně nejsem. Taky ze začátku sem přijel, lehnul a druhý den regeneroval a nebyl schopný někde vyjet, teď sem na druhý den úplně fit.

        0 0
        • t100-CZ  

          asi vím o čem mluvíte, když ujedu cca těch 35–50km podle náročnosti terénu naprosto mě dojdou síly, mám hlad a pomalu bych kolo domů ani nedotlačil.

          0 0
        • JakeF  

          Jezdim tréninkovej okruh 53km v časech kolem 1:50, cukry doplňovat nemusim a hlad se ještě nedostavuje, ale většinou jezdim pod ANP, ne pod AP. Ale na delší trasy to už jídlo chce, minulý pondělí jsem se po obědě vracel 80km domů proti větru na jedinej banán, to jsem měl větší problémy, než mám na závodech, obecně bych na delší trasy doporučoval nějakou tyčinku nebo banán tak každou hodinu a půl. Nicméně s tou tepovkou je to zajímavý. Běžně při trénincích se držim kolem 160 a cca nad 165 mě začínaj pálit nohy. Teď jsem do Prachatic vzal tepák a ten první kopec, co má cca 11km a 550metrů vejškově (reálně nastoupáno víc, je tam pár kratších klesání), jsem jel prakticky celej v tepech v rozmezí od 179–184bpm, což když vytáhnu při tréninku, tak svaly cejtim vážně dost, tady jsem v těch tepech držel několik desítek minut a bylo to +/- ideální tempo, protože jsem se neodvařil a dva pojišťováky, co jsme s nima jeli ten kopec, jsem po chvíli trhnul. Tak by mě zajímalo, jestli to je adrenalinem (pochybuju na skoro 2 hodinovym závodě), gelama, ionťákem a tabletama nebo prostě jenom v hlavě… Asi si budu muset zajít na laktát…

          0 0
          • McBlacky  

            to je normál. Já na švihu se vůbec nedostanu vysoko a na závodě v prvním kopci 175–180.

            0 0
            • rich  

              naposledy som bezal pol maraton 175 v jednom kuse a nie preto, ze by som atakoval nejake uzasne casy, normalne trema, len nechapem z coho kedze nemam vobec, ale vobec ziadne ambicie. kazdopadne potom clovek lahsie chape spickovych sportovcov kolko urobi hlava, napr v tenise

              0 0
            • treatt  

              Tak tos mě uklidnil. Mám za sebou první větší závod (maraton) a byl jsem ze sebe naprosto nešťastnej, nechal jsem tepák nastavenej jako v tréninku, deset vteřin před startem tep 135 (a to jsem si myslel, jak to mám na háku) – to už normálně celkem šlapu, 30 sekund po startu na mě tepák začal řvát, že jsem na hraně AP (pako jsem si to tak nechal), tak jsem se snažil zvolnit, abych se neutavil (neuvědomil jsem si, že to je „jen“ AP), přitom jsem couval v pořadí, takže o to větší stres, že jedu blbě, tak i při zvolnění tep vůbec nešel dolů, Polar dál řval jak zběsilej..jsem byl totálně ve stresu, naštvanej na sebe…za deset minut jsem dokázal totálně prokaučovat celej závod :-D

              No prostě chyba za chybou, příště to snad bude lepší..

              0 0
              • martin_bakov  

                Ja si tepak poridil az pulroce, prvni zavody bys proste mel brat tak ze kdyz neskoncis uplne posledni je to ok a jed si v klidu abys to udejchal, zadna krec ze te nekdo predjel… Podle toho cos tu napsal jsi to bral nejak moc vazne napr. 135 tep pri startu :)

                0 0
              • Krab  

                LOOOOL :-D Pobavil jsi dost! Drzim palec, aby to priste bylo lepsi :)

                0 0
              • karliner  

                ale zase jsi měl určitě nejhezčí kolo :-)))

                0 0
                • treatt  

                  A to ještě nevíš, že mi drátek na přidělání čísla ladil s polepama! :)

                  0 0
              • meiilax  

                Přesně i můj problém, který jsem měl v sobotu na crossmarathonu, ale už se mi to stalo víckrát a nevím jak to dát do richtiku pro příště. I když jsem si pořád říkal, že se nebudu stresovat, vůbec o nic nejde, jedu si to užít, tak ještě jsem ani nešlápl do pedálů a tepovka před staretm 140, po startu hned vylítla na 180 a to jsem nejel nijak na krev a totálně se pak utavil při prvním stoupání, i když subjektivně bych při tréninku tady jel s tepem tak 160–165, měl jsem pořád ke 180. Pak už jsem jen myslel na to, jak jsem v pr**li a nemám vůbec sílu, tam kde jedu střední pilu, jsem musel dávat nejmenší, i tak ale tepovku nemohl za boha sundat, nohy jsem pomalu necítil a chtěl to otočit domů. Když se pak přede mě kdekdo hnal, včetně kamaráda, který měl defekt a muslel přezouvat duši a ještě mě v tom kopci udělal, tak to psychiku už totálně zabije. Totálně prokaučováno. Mám z toho ještě pořád depku :-)

                0 0
                • vsn  

                  takže jestli to chapu dobře tak je tepak jen na obtiž a nema cenu ho kupovat na nosit – hlavne do zavodu …

                  já jel jeden zavod (extrem bike v Moste) a zvladl jsem to docela v poho, na konci jsem toho mel teda dost ale ujel jsem to a dojel v polovine v moji kategorii – kolo jsem mel v tu dobu dva mesice – predtim naposled v detstvi)

                  0 0
                  • martin_bakov  

                    Jezdis ty s tepakem nebo tepak s tebou :) ? Zahod ho a poslouchej svy telo, bud budes moct nebo ne a pak zpomalis, po nekolika zavodech se to naucis regulovat abys vydrzel az do konce.

                    0 0
                • Beeda  

                  tohle odstarnis jedine kdyz budes jesti casteji…

                  a ja jsem treba ted na startu blbnul s labradorem, tak si tam vem taky neco na hrani, treba vedle stojici zavodnici:-)

                  0 0
                  • t100-CZ  

                    a jak tady všichni píšete že jedete na 180 tepů a bylo by lepší méně. Znamená to když pojedu na max své tepovky že se utavím o hodně dříve než když pojedu „jen“ na cca 80% ?

                    0 0
                    • martin_bakov  

                      No jasne !

                      Treba ja na kralovi sumavy sem jel prvni pulhodinu v tempu ktery bych nevydrzel cely zavod >150tepu, pak sem mel pocit ze uz sem rozjety a balik zavodniku se docela rozpadl a pak uz sem jel celou dobu(7hodin) v pohode pod 140 tepu. Samozrejme ze obcas sem musel vic zabrat (predjet/vystoupat prudsi kopec/udrzet se baliku) a vyskocit tepama vic, ale to bylo jen na par minut…

                      No a kdyz si tempo nasadis opravdu pekne, tak ti zbydou sily ke konci jeste predjet par lidi ktery uz sou utaveny a nemuzou finishovat :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        pod 140 to je málo na závod. Já teda Krále nejezdím 7 hod, ale průměr mám tak 159–163 časy okolo 5hod. maximálku mám okolo 190

                        0 0
                • duk  

                  Nevim co na tom startu děláte, já mívám většinou na startu TF pod 80 a to jsem docela vysokotepec , ale při závodě samotným mívám při stejný intenzitě o ca 10 tepů víc, než při tréninku, kratší závody řekněme do hodiny a půl jsem schopnej jet nepřetržitě 2–4 tepy nad ANP. Asi tam trochu hraje roli ten stres, případně motivace do závodu, kteru při tréninku nikdy nemám… jsem línej jak veš a pokud nemusím, tak jedu pomalu, když chci při tréninku jít přes ANP musím si najít nějákej delší kopec a jet ho na kref :-)

                  0 0
                  • duk  

                    Jiak tepák používám jenom k tréninku, na závody ho vozím jenom tak pro zajímavost, abych se pak měl doma čemu divit :-)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Na krátkém závodě tepák funguje jen jako zbytečné závaží a ještě zbytečnější omezovač rychlosti :-)

                  0 0
            • Ricci  

              psychika

              0 0
      • t100-CZ  

        píšeš hlídat si tepovku, ale kolik bych si měl cca hlídat? 130?150?mám možnost si půjčit hodinky co to ukazujou . . .

        0 0
        • Smazaný účet  

          Když nepůjdeš nad 160 (jakožto ne moc trénovanej), tak by to měla být záruka vytrvalosti.

          0 0
    • martin_bakov  

      Nejezdi treba na hodinu nejaky kudly, to pak budes hodne unavenej a moc nenatrenujes. Spis delsi vyjizdky v tempu abys primo nezevlil ale abys u toho mohl jeste mluvit… Co treba behem pracovniho tydne 2× na 2 hodiny a o vikendu si dat treba i neco delsiho tak na 3 – 4 hodiny. Je na tobe jak na to mas cas a chut. Hodne pomuze najit si o trochu schopnejsiho sparing partnera kterej te bude tahat kdyz se ti nebude chtit :)

      0 0
      • t100-CZ  

        vezmu si rady do hlavy a zítra hned vyrazím! Sparing partner by byl, ale on by si nezajezdil a já bych jel závodním tempem a po 10km bych odpadnul…

        0 0
    • sagista  

      zkus za sebou tahat pneumatiku od traktora, pred zavodem pak sundat a budes z toho mit motorku:))))

      0 0
      • t100-CZ  

        docela dobrý link, díky. Sice je zaměření spíše na závodění ale nevadí. Já jsem sice zmínil že chci občas na závod, ale nic profi. Chci jezdit jen pro zadost, ale pěkně v tempu abych někam dojel . . .

        0 0
        • Thidney  

          to jsem si jen vzpoměl na Lempla ,)

          pokud chceš cíleně trénovat čeká tě tepák a vyšetření na laktát

          0 0
          • Thidney  

            pokud by jsi chtěl jezdit pro potěchu z pohybu bez závodních ambicí, kašli na tepák a jezdi tak, aby ti to přinášelo radost a aby jsi po dojetí byl spokojený a užil si samotnou jízdu bez ohledu na výkonost.

            Jde jen o to jestli je pro tebe důležitější (a přinese ti větší uspokojení) dosažený výkon (čas, umístění, bedna) nebo to že se dosaneš do míst, kde jsi třeba ještě nebyl nebo nesjel, případně vyjížďka s kamarády kdy si odpočineš od běžných stresů.

            0 0
    • HugoZvonecek  

      Jestli se chceš celkově kondičně zlepšit a ne se cíleně zaměřovat jen na výkony v cyklistice a máš čas, tak doporučuji například boxování a dynamické posilování vlastní váhou…Boxováním se ti zpevní a pěkně vyformuje celé tělo, svaly získají sílu a výbušnost a hlavně si zvyknou na trvající fyzickou zátěž. Každý druhý den vyjeď na bajk v rychlejším tempu, tak abys tu vyjižďku cítil, ale ne zas tak moc abys druhý den nemohl cvičit… Můžeš to také občas obohatit běháním. Po pár týdnech tě těžko něco zdolá jak fyzicky, tak psychycky ;-)

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      no kdybys byl T1000.. ;-))

      Prostě jezdi, často, z kraje sezóny – prvních 1000Km se moc neštvat, pak můžeš trochu přitlačit na pilu.

      Tepák může být fain (já ho třeba nevozím)..

      0 0
    • royal  

      predpokladam ze jsi z Plzne nebo okoli, kdyztak napis, muzem zajezdit spolecne, zadny zavodni tempo, ale parkrat za tyden nejakou vyjizdku muzem dat…

      0 0
    • dancing dog  

      jezdit do kopce nebo s pneumatikou uvazanou ke kolu?

      0 0
      • t100-CZ  

        už jsi druhej kdo to radí, koukám že to bude zaručený způsob ;-)

        0 0
        • JSt  

          // …Other famous drills are dragging a car tire behind your bike during road training–and forced motorpacing. Forced motorpacing involves being towed by a rope behind a motorcycle. If the speed is too fast for the rider, there is a modified brake lever that can release the rope before a crash occurs.//

          cerpano tady

          0 0
        • mr.nikdo  

          tak tusim u nas trenovavali Atlatici – behali s tim :D

          0 0
    • martin_bakov  

      A kolik meris a vazis vlastne ?

      0 0
    • JSt  

      domluvit u veterinara nejaky bobule. vsecko ostatni je moc zdlouhavy :-)).

      0 0
    • Rychlej turista  

      Cyklistika je vytrvalostní sport a jediný způsob, jak se někam posunout, je na kole trávit hodiny a hodiny. Bez toho ti nepomůže ani svěcená voda. Takže na tvoji otázku, jestli stačí jezdit 2 x týdně 40 km je odpověď jasná. Nestačí.

      0 0
      • JSt  

        bych si dovolil upresnit ;-). nektere discipliny cyklistiky jsou vytrvalostni sport.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          No, kromě dráhy a kritérií jsou vytrvalostně zaměřené všechny. I na XC vytrvalost potřebuješ. Tam, kde ostatní sporty končí, tam cyklistika začíná. 2h na kole jsou skoro nic, přitom na 2h se s kolem začíná, když to řeknu laicky. Nám trenér vždycky říkal, že pokud chci objet slušně 50km závod, tak musím bez jakýchkoliv problémů objet dvojnásobek, tedy 100km…

          0 0
          • JSt  

            kolova, trial apod. to nebudou vytrvalostni, zejo ;-). cyklistika je sice enem jedna, ale je rozmanita ;-).

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Nj, máš pravdu… tady na tyhle jsem úplně zapomněl. :-)))

              Ještě krasojízda! :-D

              0 0
              • Rychlej turista  

                Jo to jsou všechno typicky cyklistické disciplíny. Asi tak, jako pro chůzi je typická chůze pozpátku. Chůzi vpřed je proto třeba vždy výslovně uvádět, aby měl člověk jasno, že nešel pozpátku.

                0 0
                • JSt  

                  ty se na to divas ze sveho subjektivniho pohledu. drtis kilometry a rikas, ze jezdis na kole a nic jinyho pro tebe neexistuje. jenze na kole jezdi aji kluk co se vykruca pri flatlandu na bmx ;-).

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo, jezdci BMX jsou cyklisti :-D. Vždycky dva sedí na lavičce, třetí sedí na rámu a čtvrtej jezdí okolo a skáče na obrubník s přehuštěnejma gumama, aby je neprocvak, když trefí hranu zadnim kolem…

                    0 0
            • Smazaný účet  

              a nebo DH…tam musis vydrzet v plne palbe nekolik minut.

              0 0
    • Smazaný účet  

      1. divím se, že sem ještě někdo nedal toto.

      http://www.kpo.cz/…ziologie.htm

      2. tady je taky pár zajímavých příspěvků, který ti výkonostně sednou. http://www.bike-forum.cz/…maraton.html#…

      0 0
    • Sipal  

      Já co mám tréninkový plány, tak tam první 4 měsíce nebylo v podstatě nic než ZDV (do 80% max TF) v objemu cca 10 hodin týdně a posilovna. Až potom jsem začal dostávat silovou vytrvalost a intervaly na vyšší tepovce. Výkonnost jde nahoru sice pomalu, ale tělo si postupně zvyká na zátěž a člověk se při tom nezničí. Ze začátku 2 hodiny ZDV bohatě stačily abych je cítil i druhý den, teď o nich víceméně nevím.

      0 0
      • t100-CZ  

        tak po nějakem čase ježdění už vidím malé pokroky. Snažím se vyjet sám přes týden cca 3× tak 1 až 2 hodiny podle času a o výkendu jezdím s kamarády. Oni jedou pohodu a já na 95% svých možností – takže závod :) Sice je to makačka, ale přijde mě že už víc stíhám a třeba po létě snima pojedu vyrovnanou jízdu. Cesty jezdíme stále podobného druhu a průměrná rychlost se šplná z 18 občas i k 22km/h. Tím jsem chtěl říct DÍKY ZA RADY a už se přestávám vykecávat a jdu jezdit :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse