Jak jsem nakupoval - Helia a bike-eshop.cz

54 nepřečtených
  • JanN

    Tak jsem rozhodl koupit nové pláště (cca 1100,– jeden), vidlici (cca 6000,–) a pár doplňků plus servis a nastavení, počítám vše tak za 11.000,– Kč. Kde to realizovat? Na Praha 9, kousek od metra Kobylisy, je www.bike-eshop.cz, kde mají i prodejnu a servis. Hned je tam i Helia Sport, mám to kousek, ve dvou prodejnách/ser­visech se určitě domluvím. Tak jsem vyrazil. Přijdu do Helia Sport, tam za pultem asi 5 lidí, očividně se nudí, zákazník je obtěžuje. Na dotaz na konkrétní pláště ani neví, o co se jedná, pán v pestrobarevné plážové košili za mnou otráveně šmajdá v pantoflích… Raději odcházím a pokračuji do bike-eshop.cz . Prodejna tam je, servis také. Za pultem ale funguje jen jakási otrávená paní výdejní. Na stojanu mačkám tlačítko „Potřebuji poradit s výběrem“, protože chci některé věci ještě konzultovat a domluvit přímo s technikem. Věnuje se mi ale paní výdejní. Žádám tedy o technika. Za chvíli něco jako servisák opravdu přichází, jen vypadá, jak když jsem ho vytáhl od oběda. O pláštích nemá ani poruchy, bezradně krčí ramena. Ok, objednám přes web, nějak si poradím. A přecházím k vidlicím. Říkám mu přesně, co chci. Je úplně dezorientovaný, absolutě neví, o čem mluvím. A cpe mi stále jednu vidlici od Suntouru. Znám jejich nabídku, přesně vím, co chci, a tato vidlice je nevyhovující. Pán jen mlčí a kouká, pak se dozvím, že se vzduchovou vidlicí s možností V brzd mám smůlu, mám si dát disky. Když mu odpovím, že disky nechci, že chci V brzdy, tak opět jen odpoví, že to chápe, ale že mám smůlu. Nezájem, prostě tam jen tak stojí a stojí a čeká, až vypadnu. Tak jo, tak jdu. Představa, že toto by mi mělo servisovat kolo, by mne zřejmě strašila ještě dost dlouho.

    Po cestě zkouším ještě dát šanci Helia Sportu. Třeba jsem se jen spletl, nesmím být tak přísný. Pán souhlasí, že pláště by šly objednat. Sice chudák vůbec neví, jaké chci, ale je mu to jedno. Tak pokračujeme. A chci vidlici. Dozvím se, že nemají. Ptám se, zda ji nemohou objednat. A prý asi mohou. Pán se otráveně ptá, co že to chci. Tak mu to diktuji. Něco si píše. Když dopíše, ptám se na ceny. To nevím, pokrčí rameny pán, prý to musí zjistit. Ještě jednou si nechá nadiktovat, co chci, píše to na nějaký ušmudlaný papírek, pak chce kontakt na mne. Ptám se tedy, zda mu údaje stačí. A prý ano. No, to by mne zajímalo, když si sice napsal hlavní názvy, ale už ne detaily, co by vlastně nacenil a objednal… Znechuceně odcházím, prodavači jsou rádi, že mají zase svůj klid.

    Naštěstí si vzpomínám, že na Kobyliském náměstí je ještě prodejna, EuroBike. Zajdu tam. U pultu je aktivní prodavač, který si vyslechne kompletní požadavek na nové věci i servis, na prodejně to neměli, ale vzal katalogy, našel konkrétní položky, probrali jsme vhodnost a případné alternativy, přesně mi vše nacenili, řadu služeb nabídli navíc v rámci zakoupení nových věcí (výměnu, přehození, seřízení)… Za 20 minut odcházím spokojen, vše vybráno a domluveno…

    Děs a běs – vůbec by mne nepadlo, že v dnešní době je ještě přístup, který předvedli Helia Sport a bike-eshop.cz, možný. Zřejmě 10 – 15 tisíc není mnoho, asi jim ty peníze za tu námahu nestojí. Jen doufám, že si to tu třeba přečtou i majitelé, mám manželku a 3 náctileté děti, takže budu kupovat elektrokolo a 3 další kola, takže tam už půjde o částky zajímavější, ale po současných zkušenostech rozhodně mé peníze neskončí u nich.

    0 0
    •  

      Téma hodné dvojky červeného a popcornu

      0 0
    • Delkim  

      Tohle má potenciál. Ideální k dnešnímu léčení střevní chřipky na gauči :)

      0 0
    • AussigBiker  

      Já v bike-eshopu v Kobylisích byl párkrát vyzvedávat objednávku a v pohodě. Že tam mají servis jsem netušil a popravdě bych tam kolo asi servisovat nedával, páč mi to přijde jako taková cyklo-hrabárna ala C&A :-)

      0 0
    • plzakj  

      To vis, pondeli po dovoleny. Ze se je vubec opovazujes otravovat. Ja byl dnes rano ve 2 lekarnach a pristup stejnej. Aneb “jak zanikly kamenne prodejny v cr”.

      0 0
      • MiKED  

        Mno, s bike-eshopem mám poměrně bohaté zkušenosti a podobný přístup jsem tam nikdy nezažil – i když jsem přišel deset minut před zavíračkou…

        0 0
        • JanN  

          Uznávám, pokud fungují jen jako výdejní místo eshopu, nebo chceš nějakou konkrétní vystavenu věc, tak to mají udělané celkem dobře. Já hodnotil znalost sortimentu, schopnost poradit a najít řešení a celkovou vstřícnost a odbornost personálu.

          0 0
          • MiKED  

            Já se osobně vždy setkal s vstřícností personálu. I pokud jsem potřeboval akutně servis, udělali to de facto na počkání. Jestli to částečně nebude o přístupu potenciálního zákazníka…

            0 0
      • MartyM  

        na tom něco bude. Dnes v Hornbachu přesně tu ten přístup, hlouček čtyřech, nulový zájem, když jsem přišel s dotazem kde to mají (věděl jsem co chci) ofuky a protočené oči v sloup že jsem se nedovtípil, že zrovna ten rozměr mají v opačné uličce mezi úplně jiným sortimentem… :-) No a pak dvě lékárny, kde jsem trefil zrovna v obou nějaké mladé „brigádnice“ co na mě čuměly jak z jara… Takže eshop a jedem :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      plášť za 1100 a vidlici za 6000? není to krapet kvalitativní nesoulad? :-)

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Ne všude mají to, co chceš (očividně retro) a ne všude to chtějí měnit, co je na tom? Zakázek i práce je dost a vyhrožování dalším možným potencionálním (dle mého smyšleným) nákupem nikoho nedojmeš. Ani ty majitele.

      0 0
      • JanN  

        Nejnovější pláště Schwalbe a vidlice RST, model 2017, je retro? A že mají moc práce? Jako myslíš když tam sedí, popíjejí kafe a vykecávají, v celém dvoupatrovém obchodu jsem sám, že jsou tak zaneprázdněni, že se mi nemohou věnovat? Tak ať nevěnují, jejch problém, ne můj. A jestli se někdo dojme, nebo ne, je mi jedno :-) Je mi jasné, že o jednoho člověka nezchudnou. Prostě jsem jen napsal mé dnešní zážitky ze shánění cyklověcí, toť vše :-) Nalož s tím, jak uznáš za vhodné, fakt je to jedno. Včetně toho, co si myslíš :-)

        0 0
        • atty  

          V Heliasportu jsou spíš přes brusle (o tom vědí více i když taky s rezervami – 5 minut mi v katalogu hledali šroub do koleček speedovejch bruslí, aby pak zjistili, že tento konkrétní by museli objednat – a byla to v podstatě současná řada bruslí, žádnej atip), ale nikdy jsem tam neviděl nějakou neochotu, to se naopak docela snažili.

          Bike-eshop je primárně asi výdejna e-shopu, když jsem tam onehdá pro něco objednaného byl, tak si mne paní všimla až po pár minutách (a já jí v podstatě taky). Bejt zloděj a čapnout tam něco ze stojanů u východu, asi to zjistí až hodně za dlouho…:)

          0 0
    • embi  

      V Helia sportu jsou dementi, souhlas.

      0 0
    • random  

      Neni to tak dlouho, kdy jste s reklamou na eurobike zahltili vsechny dotazy na mtbs, stare i 5 let. Tolik casu stravit na takove sracce, navic tak okate.

      0 0
    • CzechJoker  

      To jsi se tady registroval jen kvůli tomuto výlevu?

      0 0
      • MiKED  

        pak si ale řekl, že jsou všichni na prodlouženém víkendu, tak počkal do pondělí… :)

        0 0
      • JanN  

        Ne, koukni se na diskzui G-One Allround… Registroval jsme se kvůli dotazům na pláště. Jinými slovy, 4.7. při návratu mi odešel plášť. Malá bulka, jako když máš na kole nalepený list. Ta za pár stovek metrů praskla s ostrýmn prásknutím a nic. Doma jsme zjistil, že skrze trhlinu vidím oplet :-) Takže jsme hledal pláště a když jsem si je vybral, napsal jsem 5.7.2018 19:18 dotaz na ně. No a dnes ráno jsem si je šel koupit, respektive objednat. Dokonce jsem 7.7. i psal „Přemýšlel jsem i o lepší vzduchové vidlici (RST Vogue Air-TRL)“

        No a mé dnešní nakupování se týkal právě uvedené vidlice a uvedených plášťů. Máš ještě nějaký dotaz?

        0 0
        • CzechJoker  

          Vlastně ano. Neměl bys uvažovat o komplet novém kole, když letos plánuješ ujet dalších kulervoucích tisíc kilometrů?

          0 0
          • JanN  

            Tak přemýšlel jsem o tom, ale nenašel důvod. Chápu, že pro řadu lidí je tento nájezd tak na týden a že co já mám jako zážitek mají oni na zahřátí. Ale kolo mám jako zábavu, dělám k tomu ještě kajak, lezení, paragliding, koně, mám dva psy, tři děti… Je něco špatného, když i za těchto podmínek chci, když už něco musím koupit, koupit něco slušnějšího? Když je hezky a jedu se projet, budu rád, když ujedu za ten samý čas a námahu o pár km více. A nevím, jak pro většinu populace, ale 10 – 15 třeba 50–100 km vyjížděk do konce roku mi za trochu hledání stojí. Teď se chystám na víkend na kole z Prahy do HK a zpět, mám v plánu cyklotrasu 8100 (126km). Co je špatného na tom, když si chci dokoupit nějaké lepší díly, aby se mi jelo lépe, ale zase za to nechci vyhodit zbytečně moc?

            0 0
    • jIrI___  

      Příběhy to jsou smutné, ale vrtá mi hlavou jedna věc – přesně víš co chceš, tak proč sis to neobjednal z nějakého osvědčeného eshopu? Kromě nějaké ušetřené kačky bys ušetřil především čas a nervy. Do kameňáků chodím už jen pro spotřebák, co se nevyplatí objednávat kvůli poštovnému.

      0 0
      •  

        Tipnul bych to na aktivního zaměstnance eurobiku kterej chce udělat radost šéfovi :-)

        0 0
        • exxonvaldez  

          Taky mi připadá že se snaží někomu tlačit káru,,,,,,,,,,­,,,,,,,,,

          0 0
          • HKs  

            Je to samozřejmě reklama jak cyp. Navíc na Kobylisích jsou lepší obchody.

            0 0
            • JanN  

              Tak to bys těm „lepším“ obchodům měl napsat, aby se posnažili a zapsali se do googlu, aby je někdo našel. Jestliže hledám něco na Kobylisy (byl jsem na katastru) našel jsem přesně to, co je na přiložené mapce. Jinými slovy – vybral jsem si bike-eshop.cz, po cestě tam se stavil v Helia, po cestě zpět se stavil v Helia, a nakoneš došel až EuroBike. Důvod této trasy byl jednoduchá, bike-eshop.cz měl zajímavější ceny a nabídku, než EuroBike. Proto jsem šel prvně tam. Jiné obchody poblíž nevidím.

              0 0
      • JanN  

        Důvod je jednoduchý – jednak se v tom nevyznám tak detailně, abych znal každou maličkost, například u plášťů v oficiálních popisech píší: „Schwalbe One jede gravel. Také pro nový trend gravel kol nabízí Schwalbe One ten správný plášť.S lehce se odvalujícím G-One dezénem a technikou Tubeless Easy je radost letět po polních a lesních cestách.“. jenže tento popis je i u verze Performance, která údajně Tubeless není. Takže je tubeless nebo ne? A jednak píši, že jsem na kolo leta nesáhl, takže chci i servis. A jak mám třeba vědět, co je u vidlice za hlavu? Nebo proč ráfek hází? Na přehazovačku nikdo ani nesáhl, nepotřebuje seřídit? Takže když objednám z eshopu a nebude to sedět, co pak? Asi to jde vrátit, ale další týden pryč. Do kobylis to mám kousek, moje představa byla, že se dohodneme na dílech a já jim tam kolo na den hodím a oni ho prohlédnou, vše vymění, udělají servis a ještě pomohou s nastavením. Což bike-eshop i Helia nabízí. Také jsem se tam ptal po servisákovi.

        0 0
        • Smazaný účet  

          začínám mít pocit, že se onuce nudí a zakládá nová alter ega. jeden chce prodat letitou šunku a neví, co je na ní špatného, druhej bude týden vykládat o zlých prodavačích, kteří mu nevysvětlí, proč háže ráfek.

          0 0
          • JanN  

            Ti prodavači nejsou zlí. To jsem nikde netvrdil. Jen je považuji za líné a neochotné hlupáky a celé mi to přišlo poněkud směšné. Tak proč se nepodělit o zážitek :-) Jestli se ti to nelíbí, tak to nečti.

            0 0
        • jIrI___  

          Podívej se vždy nejdříve na stránky výrobce, ten u svých výrobků v naprosté většině případů mívá uvedeny veškeré informace. U G-One to samozřejmě není jinak , nemusel by jsi pak špekulovat na bezdušovostí Performance verze.

          Se servisem to ale chápu, každému se s kolem nechce drbat doma.

          0 0
          • JanN  

            A jsme u toho… Takže české eshopy mají na stránkách nějaké informace, ty jsou špatné, a já si mám reálný stav zjišťovat sám na stránách výrobce? Jako že když chci nějaký servis kola, mám si každičkou část prověřovat u výrobců? Co když někdo neumí AJ? Normální člověk tedy nakoupí na eshopu podle jejich popisu a doma, když přijde zboží, zjistí, že informace byly špatné a zboží nesplňuje parametry v popisu. Nepřijde ti to trochu padlé na hlavu? A neměla by právě toto vše znát obsluha v cykloobchodech. Ale jestli je to podle tebe normální stav, tak se samozřejmě omlouvám.

            0 0
            • Barak  

              Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.

              To, že e-shopy nemají 100% dokonalé popisy u zboží je snad naprosto (bohužel) normální jev a nejen v cyklo brandži. Taky by se mi líbilo, kdybych nemusel často hledat info z více zdrojů, protože tam, kde chci objednat, něco chybí nebo popis není jednoznačný. Bohužel, tak to není.

              Obsluha v obchodě by potřebnou informaci dohledat měla, nicméně, pokud zboží nemají v nabídce…

              0 0
            • jIrI___  

              Na hlavu padlé mi to nepříjde, protože takhle to funguje snad všude. Prostě řetězová reakce, něco jako tichá pošta – dovozce přeloží informace od výrobce (mnohdy ledabyle a nepřesně), informaci od dovozce přeberou solidní eshopy (opět může vzniknout nějaká chybka) a od solidních eshopu to přeberou nesolidní eshopy, které zamotají všechny informace dohromady a vznikne to, co ti dělá problém. S tímhle je jednoduše potřeba počítat a informace zjišťovat přímo u zdroje.

              0 0
              • Slavik  

                Ono by stačilo, kdyby eshopy produkty označovaly produktovými čísly od výrobce, pak se to všechno dalo lehce vyhledat.

                Čest výjimkám.

                0 0
    • MatS  

      Popravdě investovat do takového veterána vůbec nedává smysl.

      Jinak co ti brání v tom chodit do známých zavedených bike shopů a ne testovat ochotu té či oné neznámé prodejny. Takové experimenty se pak zbytečně prodražují. Navíc v Praze je nespočet bike prodejen a v době telefonů lze pořešit dotazy telefonicky a pak už jen objednat a vyzvednout.

      BTW s tou vidlí RST sis pomohl teda. Good luck.

      0 0
      • JanN  

        A co se ti na veteránovi nezdá? Jo, koukal jsme na nová kola úplně, protože jsem si říkal to samé, co ty. Mám na to řekněmě 60 000. No a zjistil jsem, že bych si nijak zásadně nepomohl. Rám je hliníkový, nic mu není. Co je na kole dál? osazení je Deore, funguje dlouhá leta bez zásahu, nevidím důvodu, proč měnit. Brzdy? Mě V vyhovují. Za deště a v bahně nejezdím, za celý život ani jeden problém. Disky nechci, nevidím v nich smysl a výhodu. Co dál? Ráfky a kola? Tyhle jsou v pohodě, jen ráfek v předu asi 1mm hází. V předu by mi stačil dvojtác, ten velký jsem nikdy nepoužil, nijak zásadně tam ale nevadí. Vidlice – tahle je asi jen blbě seřízená, ale říkám si, že bych si udělal radost :-) Takže? Ukaž mi jediný důvod, proč bych měl kupovat nové kolo. Já ho nenašel. A jestli nebude vidlice, neva, s touhle jsem u něco najezdil a najezdím dál. Mimochodem, když jsme u těch vidlic – poraď, co na krosové kolo s V brzdami. Když mi napíšeš, čím si tak zásadně pomohu, když koupím celé nové kolo do 50–60k, klidně ho koupím. Ale podle mne racionální důvod neexistuje.

        0 0
        • Espen  

          Ale jó, já tě chápu, nechceš se v kole hrabat sám. Chtěl sis tam s nima pokecat co objednat, kdy kolo přivézt na servis, aby vše vyměnili a zas se v klidu vozit na kole dál. Racionální důvod ke koupi kola asi taky není. Jestli ti vyhovuje a na tvé ježdění stačí, pořeš to holt jinde.

          0 0
        • exxonvaldez  

          To pochopíš až vyměníš svou Nokii 5110 za novější model........­.............­.............­.....

          0 0
        • MatS  

          Jde o to, ze u tak stareho kola jakakoliv investice uz prodejni cenu nezvysi. Takze jestli ho budes casem chtit prodat, moc penez nedostanes.

          Dale hlinikovy ram ma urcitou zivotnost, takze je otazkou casu, kdy nekde praskne a bude z nej srot.

          RST moc dobre vidle nedela, zivotnost i funkce mizerna. Ta Suntour Ncx neni spatna a chodi pekne. Je vzduchova. A verze pro vcka je taky.

          0 0
          • JanN  

            Proč bych ho měl chtát prodat? Mám tři děti, to jsem psal, po těch jsem kola prodával, každé dva roky z nich odrostly, takže tam se to vyplatilo, byla v pohodě. Ale s mým jsem spokojený, až ho dojezdím, půjde do šrotu. Těch pár korun, za které bych ho prodal, mi za ten čas strávený prodejem nestojí. Podobné věci dávám za odvoz.

            0 0
            • MatS  

              Já tě nenutím ho prodávat. Jen píšu, že do tak starého kola (rámu) se nevyplatí investovat. Je jen otázkou času, kdy půjde rám do kopru, takže dávat na něj drahé díly, které nejsou spotřebním materiálem, je vyhazování peněz. Pokud ti stávající vidle funguje, dojezdil bych ho s ní a mezi tím šetřil raději na nové kolo.

              Ale je to samozřejmě každého věc, jak s čím nakládá. Taky jsem si tím prošel.

              0 0
              • Booker  

                Zas nájezd 1000 km za rok na crosu asi ten rám moc nezničí, aby ses dostal na jeho životnost… Zbytečnost vidle je otázka, ale proč si neudělat radost:)

                0 0
              • JanN  

                Šetřit nepotřebuji, zda nové kolo nebo ne není otázka peněz. Jen jsem nepřišel na to,jaký přínos by nové kolo mělo. No a k těm drahým dílům – částečně máš pravdu, ale pokud mi odejde rám, tak si koupím nový a přendám věci ze současného kola, takže nazmar nepřijdou. Ale jinak máš pravdu s tou vidlicí. Extra jsem se na ní zaměřil, asi funguje, když ji zamknu, drncá to víc :-) Takže na ní asi kašlu, jen jsem si chtěl udělat radost, ale v klidu budu jezdit dát s touto. Pár dní zde na ve foru a shánění komponent mne z chtění vyléčilo, koupím jen nějaké pláště a v klidu si budu jezdit tak, jak jsem jezdil.

                0 0
                • nitraq  

                  Myslím, že jsi první zdokumentovaný případ svého druhu. Protože snad každý, kdo sem přišel pro radu, odcházel z představou, že potřebuje něco daleko lepšího a samozřejmě dražšího, než s čím původně počítal.

                  0 0
    • mr.antik  

      je někde zkrácena verze? klasickej příběh, někam vlezu, jsou na mě nevrlý a placají blbosti, tak sednu na hodinu k internetu a napíšu o tom celému světu?

      0 0
      • atty  

        No zase kdyby sis přečetl, že někdo někam přišel, „obskočilo“ ho 5 prodavačů s úsměvem od ucha k uchu, se znalostmi letitých mechaniků by mu poradili a připravili požadované zboží a i to atypické měli skladem a tak si někdo nakoupil a je moc spokojený… četl bys to potom vůbec… :))

        0 0
    • scalar  

      Pohádka pěkná, ale tu o Čapím hnízdě mají děti raději.

      0 0
    • bugman  

      V Bike-eshopu nakupuji často, mám to kousek. Vidím dva hlavní klady – mají velký sortiment skladem, zejména oblečení. A patří mezi levnější e-shopy.

      Co se týká obsluhy, naprosto souhlasím. Zpravidla koukají velmi neochotně, netroufl bych si se s nima o ničem radit. Ale jako výdejna je to naprosto v pohodě.

      V Helia sportu nakupuji výjimečně, mají to obecně dost drahé a málo věcí na prodejně.

      Ani jedno není místo, kde bych chtěl servisovat kolo, vždy se mi víc osvědčilo servisovat v servisu než v podobných krámech.

      0 0
    • Vilém  

      Bud rad zes nepochodil, hrozilo velke riziko, ze by ti prodali nejakou ulozenku plast, navic s vybrousenym cislem a zeslabenou stenou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.