Pokukuji po novych brzdach na takove to trailove jezdeni. Jake mate zkusenosti s davkovanim sily u techto dvou modelu?
Pokukuji po novych brzdach na takove to trailove jezdeni. Jake mate zkusenosti s davkovanim sily u techto dvou modelu?
Saint a Zee jsou uplne stejny brzdy
Trmeny jo, ale paky maji trochu jiny projev, saint lepe davkuje, zee je vic kousave. Ale na trail bych dal slx nebo xt
toho jsem si nikdy nevsiml
Kolik vážíš a co teď vozíš, že potřebuješ nové?
není to jedno, takhle otázka nezněla..
Není… k otázce můžou bejt i argumenty..
Jasně, někdo se ptá na rozdíl 2 modelů (evidentně je chce) a hned se mu tu začne radit, že je nepotřebuje. OK :)
BF :-D
Klasika :)
Vidím v anketě tři volby…
Tak na trail jsou normálně saint/zee trochu mimo. Pokud by borec vážil třeba 100+ tak už jsou zase ve hře a měly by smysl.
78 kg, avid elixir 5
Tak s touhle vrabci hmotnosti mi to prijde zbytecny, ale jestli si chces udelat radost, tak jako proc ne :). Prebytek brzdnyho vykonu neuskodi vyjma kdyz zaberes moc za predni :)
V cem ma problem ten Avid? Me to prijde jako celkem ok brzda. Samozrejme pokud nepocitam jeji zavrzeni na BF :-)
Proč zee nebo saint?? Slx stačí a pokud ne tak dej větší kotouče.. ;)
Tak ted uz jen novas a budete tu vsichni.
Hýr!
Tak ted to muze zavrit:)
Jo no.. ale ty taky nikdy nechybíš… :))
To vis, on je tady hlavni sef preci, kazdej kdo neco napise co je proti jeho srsti tak toho nemilosrdne odstreli svejma hejtama :))) To same trombonen…Hic
Ty si bez naklikavat hodnoceni a nestarej se.
.
Vklidu kluci. ;-)
Tebe mam rad, ty jsi v cajku :)
Nemůže, Reigna už smazal…
Mohu..... ;-)
To už tu máme poskládanou sestavu 3+1, koukám. :))
To mas pravdu, sprcha jeste chybi.
A k cemu jsou dobre zee, kdyz staci slx?
Jak uz tu bylo receno, tobe by na normalni jezdeni slx mely stacit. Zee / Sainty jsou ctyrpistkovy, maji vetsi brzdnej vykon a min driv vadnou. Pokud bys vazil nejak o hodne vic nebo jezdis kolmy steny dolu a brzdnej vykon nestaci nebo si proste chces udelat radost, tak proc ne.
:-D
Pokud vybíráš čistě mezi těmi dvěma, tak bych se přikláněl spíše k Zee. Sainty z mého pohledu nemají ničím ospravedlněnou vyšší cenu. Je to v podstatě totožná situace jako u XT vs. SLX.
Tak zrovna u XT mi širší páčka sedí víc. Ale přežil bych i SLX.
Já v páčce nepoznal rozdíl. Naopak mě iritoval free stroke u XT, kvůli kterému jsem se vrátil na SLX :)
Jo, ten mě taky pěkně sere :-)
A v čem tě jakože iritoval? Že jsi ho neuměl používat? :-D
Protože nepotřebuju prodlužovat délku mrtvého kroku a tak nějak z principu mě nebaví připlácet za něco, co absolutně nevyužiju. Dokonce se mi zdálo, že na SLX byl ten mrtvý krok ještě kratší než na XT, což mi vyhovuje (ale to mohlo být taky způsobeno momentální nasraností v rukou při odvzdušňování :) ).
Ono totiž málo kdo ví, jak to odvzdušňovat. Když odvzdušníš se freestroke v půlce šroubu, tak pak funguje oběma směry…
Tak člověk co má trochu představu na to přijde… s kamosem jsem to v létě řešil a přišli jsme na to i bez netu.. :) je to jak pises.. :)
saint ma paku z xtr a zee ma paku z slx, takze vaha a trochu jiny projev, kdyz neresis vahu tak zee jasna volba
Co prubnout XT 4 píst?
Dobrej zlatej stred :)))
Mam Zee s sintrovejma destickama a SM RT 86 Ice Tech kotoucema a nemuzu si stezovat, prechod z Deore BR M615 byl poznat hnedka. Na predchozich Deore tovarni co jsem mel na Reignu 2016 byly jen obyc organiky desticky a obyc kotouce. Nicmene brzo budu menit kotouce za Sram Centrlajn 180/180 ktere uz mam zakoupene :)))
Sainty ma Breakpain se kterym jsem mluvil a taky si je docela chvali :)
Ja mam taky Sainty, zatim jenom kratce a par vyjizdek a za me taky dobry :)
Tak pokud jde pouze o brzdný účinek, je to stejně všechno na kvalitě nebo provedení koncovejch komponentů tj. desky-kotouč,ne?
Ne.
všechno souvisí se vším a ovlivňuje to kdejakej detail.. :D
Měl jsem namysly výhradně brznej účinek brzd,ne biku jako celku.
stejny desky (goldfren) + kotouce Hope (203/180)
měl jsem na mysli všechno, co se týká brzdy… když to stručně rozepíšu…
Tak jasně,já to bral tak,že kdybych měl čistě teoreticky špičkovej kotouč a desky, tak na brzdnej účinek nebude mít zcela určitě vliv to,čím,kudy a jak na ty desky ten tlak dostanu.Pomíjím velikost páky,její nastavení,sílu na páčce potřebnou vytvořit ten tlak apod. Kua je to věda:D
Když takhle vybíráš všechno, koupil sis něco vůbec? :-D :-D
?? píšu někde, že si takhle všechno vybírám ??
Kdyz jde pouze vo brzdnej ucinek, tak taky trochu hraje roli pistek navic, to nevokecas :).
Pístek navíc ale nespasí naprd desky a naprd kotouč,a vokecám:D
Mám to stejně jako ty, ale ten chod se mi zdá takovej gumovej. Máš to taky
Hele nemam, ale zapomnel jsem take napsat ze ty Zeecka jsme kupoval pres bazar za par korunek a taky jsem od toho moc neocekaval ale ono to vazne funguje dobre a jsem celkem spokojeny :))) Jinak desticky mam sintry s chladicema. Oproti puvodnim Deorkam to je jako nebe a dudy. :)) Pokud mas ten ,,gumovej'' chod jak pises tka mozna bys je mel kompletne odvzdusnit a znova naplnit ?
co znova naplnit ? :D
Hadicky vole :D
jo ták :D stačilo napsat jen odvzdušnit ne ?
nevim :D nebud tak korektni :D mas sz
No, psal sem stejně :) Z 615 na ZEE s chladičem a sintry a kotouče 86 :) po sezóně sem odvzdušnil a je to stejný. Jinak byli nové
a řvou jak kráva :)) i za sucha. Ne nenastříkal sem si tam olej :))
divný… :D
Rvou? Jak jako rvou ? Rozepis se, takhle nepoznam nic :D Moje jakoby ,,rvou'' za mokra/dest jenom :D Ale to je normalni kdyz mas sintry desticky, aspon ze to brzdi hnedka
Jo za mokra mi řvaly elixiry3 jak sviň a tyhle to dělají i za sucha :) natočil bych ti to, ale jezdím od 5 st. + a u nás je –10 st :)
Hej dela ti to presne tenhle zvuk jako na videu ???? https://www.youtube.com/watch?… od 00:38 si to pust. Jestli jo tak mas zamasteny kotouce a desky. :))) Ale neboj tim jsem si taky prosel, nastesti jen predni brzda, trochu mi tam ukapl silikonovy olej z futer vidlice :)))
Víc to kvyčí
Mas to zamasteny :) Nezbyva ti nic jineho nez to kompletne odmastit kotouce a disticky :)))
Za sucha? Tak rozhodně není něco v pořádku. Bude to na 100% mastný.
Jestli mu to kvici a dela ty zvuky jako na videu co jsem sem daval vyse tak na 100% mastny :)))
Na traily (pokud nemáš na mysli bikepark celý den, na což stejně nemáš kolo) a tvojí hmotnost jsou 4-písty zbytečné. Mám metrák a na tohle použití mě v pohodě ubrzdily XT785…
Být tebou, vezmu XT nebo klidně SLX + desky s chladičema a ušetřený prachy přidám do kasičky na teleskop (pokud ho ještě nemáš)…
Teleskop je na ceste, zatim k tem elixirum pridam vetsi kotouce ICE TECH a uvidime. XT tam muzu dat potom
Diky za postrehy, jsem zas o neco moudrejsi.
Ja mam v predu Zee trmen s SLX pákou , vzadu mi stačí SLX . Mejch 100kg to ubrzdi vsude, ale Saint kotví ještě o něco lip.
Na HT to mám stejně jen se zee pákou a v pohodě, ale ten předek je znát proti slx. Zvláště s 29×2.5 WT shortym.
Tak jsem měl na HT analogii téhle sestavy – Zee páky, vpředu Zee třmen a vzadu XT třmen. Funguje to dobře. Sice mám teď trošku přetlak brzd, ale téhle sestavy se zbavovat nebudu…:)
Co tam máš na víc? Možná bych měl zájemce
No mám tam nějaký „skladovky“, ale uvažuju, že bych poslal stříbrný XT785 a k tomu kevlarový desky Superstar s chladičem. Jen ještě nevím, jestli opravdu chci…:)
Když tak napiš zrovna 785 jsou skoro nej shimana:)
Právě proto se mi je nechce pouštět. Dobrý díly si držím na budoucí projekty…
Hrozne me bavi jak tu kazdy expert poradi ze 4 pistky nepotrebujes. Asi ma duvod se po nich ohlizet kdyz se na ne pta ne? Ja mam 65kg a taky tu na me kazdej ze 4pist nepotrebuju. A sem moc rad ze mam na obou kolech Saint. A nemusi to byt ani o super strmych sjezdech. Co ostre brzdeni pred zatackou? Tam mi nejaky Deore nebo Guide nestacily taky. A co unava na delsim sjezdu, ani nemusi byt nejak extra strmy. Taky rozdil nebe a dudy jestli musis myslet na to jak tlacit na brzdu, a nebo jen lehce modulovat paku a brzdy neresit.
Odpoved na otazku nemam, Zee sem nikdy nejak extra moc nezkousel, ale nejsem si uplne jisty spolehlivosti paky, mam tu nekolik Zee pak co kamosovi odesly, ale taky znam samozrejme spoustu lidi co s tim nemeli problem. Me jednou vytuhla Saint paka, maji delsi zaruku (nez zee) a bez problemu ji vymenili. To by se dalo brat jako bonus. Mela najezenych par set dni na DH, takze z toho ani nemam nejak spatny pocit..
Mám 85kg a jezdil jsem na kolech: Zee,SLX M670, Hope V4, ted mam guide R… za mě nej byla Zee. Ale musím uznat, že ani ty SLX nešlo moc utahat.. Většinou jsem to na dlouhých sjezdech dřív nedal já než brzdy. Kamošovi s 95kg jsem kolo půjčil na těch SLX do Alp a taky je neutahal. Spíš mi přišlo, že ty Zeečka šli nejlíp modulovat, krásně jde cítit když desky dosednou na kotouč. Sainty jsem ještě nevozil, bohužel. V každým případě jsou trailování 4 pístky asi overkill, ale není to jen o vadnutí a síle. Ale mě to baví mít předimenzovaný brzdy.
Tenhle postreh se mi zamlouva
a V4řky byly špatný?
Ve předu jsem měl V4 s 203mm vzadu X2 se 180mm Hope kotoučem. Koupil jsem to jako set na bazaru. Ve finále to bylo vlastně vyrovnané combo, ale obě na delším sjezdu začali ztrácet účinek. 200–300m převýšení v kuse a už to člověk musel rvát hodně a stejně to už nebylon ono. JInak to byl krásný pocitvý kus HW, šli krásne modulovat a to štelování pák je taky super. Ale Zee jsou silnější a neuvadají vůbec. A sehnat díly na Hope, případně servis někde na horách, je prostě o dost horší. Zase kotouče Hope, ty už budu chtít mít na kole vždycky.
Máme doma jak Saint, tak V4 a MT5.
MT5 suveréně nejlíp brzdí, ale jsou suveréně nejhůř vyrobený, sedí mi páka, jsou nejehčí
Saint brzdí hůř, páka jde strašně špatně do ruky a jde ztuha, servisovat je je radost
Hope V4 brzdí dle mého asi jako Saint, má prefektně stavitelnou páku, plnit je je radost a nejsou zase tak těžký, za mě v celku nejlepší DH brzdy. Ikdyž nakonec vozím Magury, protože ten brzdnej účinek je fakt neuvěřitelnej
Vadnou všechny asi podobně, Magura možná míň, protože má nejmasivnější třmen. Ale zase má malou expanzku a v extrému mění chod (Saint taky, ale míň), Hope to nedělá skoro vůbec. Pokud má někdo problém s vadnutím tědlech brzd, doporučuju hodně těžký kotouče. Já jsem nadšenej z Maguráckejch Ventidisků.
Díky moc za info!! (přiznám se, že jsem něco takového potřeboval slyšet :D V4řky minulý týden dorazily) Přijdou na jejich kotouče, tak doufám, že to s nima bude ok. Ještě sehnat pásnoucí adaptéry a projet to
ty ventdisc jsou teda pěknej humus :D :D hodně jsou k vidění centarlajny na těchlech všech sjezďákách.. podle toho soudím, že asi budou jedny z nejlepších v poměru cena výkon…
jak jde saint páka blbě do ruky ? mám deorka a naopak.. na jeden prst to je radost mačkat.. :)
Ten divně vypouklej tvar páky jakožto té plošky co se přímo mačká bříškem prstu mě u Shiman fakt nesedí.
krásnej názor… víc takových lidí prosím.. :D
Mít na to tak mám všude Trickstuff DIRETTISSIMA:)
+1, ale stejně se jednou hecnu
Až děti vyrostou.....:)
:D
+1
Tvle to snad nemůžeš srovnávat, to co jezdíš ty, a co může jezdit on na Trance X2…
O to ale vubec nejde. Jde o to ze i kdyz jedes pohadku, a jedes ji dost dlouho, nejde o to ze by brzdy zvadly, ale o to, ze nezvadnes tak rychle ty. Porad dokola se tu nekde resi ze nekoho boli ruce na delsim sjezdu i kyby jel na silnici, a s tim ti lepsi brzdy pomuzou at si na ht nebo na sjezdaku, at jedes dolu z jestedu po ceste nebo svetakovou DH trat.
Proč teda každý výrobce dělá X typů brzd? Řekni jim, že je to zbytečné…
Protože musí mít spoustu horších brzd aby ospravedlnil cenu těch dobrých. :) A taky spoustu laiků by se se silnýma brzdama mohlo zabít – znáš tu pohádku o přední brzdě…
Civole zlaty Veckovy brzdy, to se neresilo nic a jen se jezdilo a brzdilo....... :)))
Jsi si jist? Stačí vzpomenou třeba jen na dávné nekonečné debaty ohledně paralelogramu apod… :)
hihi to byla ironie kamarade :)
To musíš rovnou uvést, očividně nejen já ty ironie nerozeznám ;)
Jezdil jsi s tím v zimě? :D to byla občas sranda.
Jednou jsem chtel schvalne zastavit tesne pred splavem a postavit to na predni kolo. Jenze jsem predtim projel asi tak 2m siroky pas nejake mokre travy a predni brzda ztratila pomerne velkou cast sveho vykonu. Na predni se mi to nepostavilo samozrejme vubec, a prednim kolem jsem zastavil az skoro ve vode (porad netusim ze jsem se nevykoupal). Vzhledem k tomu, ze jsem jiz tenkrat mel vzadu kotoucovku a vedel, ze brzdi vzdycky, tak jsem tusim hned druhy den kupoval novou brzdu i dopredu :-)
Jo :D Slo to, nerikam ze to je super ale tak co :D Drive se na tom jezdilo a taky si nikdo nestezoval :D To se jen krasne jezdilo a nic neresilo a chlastalo a lamalo zuby a rozbijely drzky :D :D :D
Tak co já pamatuji, tak si stěžoval každý a pořád, nekonečný debaty jaké špalky brzdí nejlíp, stálé laborování s posilovači a různé podkovy protože to pak zase nedával rám. Buď to nebrzdilo, nebo to řvalo, furt hlídat ráfky atd. Přechod i na ty pitomý mechaniky byl skok do jiného století.
Vozil jsem STX Shimano véčka nebo jak se to jmenovalo, taková ta lowcost verze s dlouhejma brzdovejma špalkama na stopkách (bez nandavacích gumiček) a se školáckou hmotností pod 70 kg to brzdilo opravdu hodně, občas až jedovatě. Hlavní problém véček bych viděl v náročnosti na seřízení, který nešlo udělat pořádně se špatně vycentrovanym kolem.
tak v manuálu k zee je napsáno varování, abys dal majzla, doslova:
„The brake system is designed for downhill bicycle riding and freeriding, and its braking performance is much higher than for other brakes. Riders must become accustomed to the higher performance of this brake in a controlled environment before riding the bicycle as described above. If you do not familiarize yourself with the performance level of this brake, you may be involved in an accident that could result in serious injury or even death. Furthermore, the performance of the brakes makes them unsuitable for riding on city streets. If riding the bicycle on streets is unavoidable, take extreme care while doing so.“
No jo, ale kdo dneska cte manualy :)
tak pokud prst neumí dávkovat brzdu … :-)
a zase tak „oslnivě“ to nebrzdí, abys vzal za brzdu a letěl ;) … Sainty jezdím a jako žádná jedovka mi to nepřijde
to není o neumění, stačí se leknout a usmrkne ti přední kolo. mě se to taky zatím nestalo, ale stačí mi večerní návraty do města mezi chodce a poslední věta v manuálu výše mi dává smysl:-)
Pokud se leknes stylem, ze za brzdu vezmes jako pako – pak si tu hubu zmatlas na cemkoliv.
tak jestli z jednoho příspěvku poznáš, že brzdím jako pako, tak klobouk dolů. protože nevím o tom, že bychom se znali.
nebuď vztahovačný… fajn, aby srdíčko bylo uklidněno, měl jsem to napsat „když někdo vezme za brzdu…“
jo to by určitě vyznělo líp… pořád ale platí, že silnější brzdou jdeš tomu naproti o dost víc. na gravelu mám mechanický kotoučovky a přední kolo nezablokuju ani na mokru (respektive hodně špatně).
Nechapej me zle, ale to neni nic, co neporesi prst…
To neni, ze sahnes na paku a letis na hubu…
BTW nems to blbe serizeny? Pokud chci, i s blbyma spalkama zablokuju bez problemu predek, natoz s mech kotoucem (taky jsem mel na CX).
nemyslím si, brzdí to tak od začátku, chod je krátkej, jen ta síla nic moc… mám tam páky 105 + třmeny bez označení – shimano cosi včetně origo destiček. ani mě to moc netrápí, na gravelu to z kopce neposílám. uvedl jsem to pro srovnání.
Proto jsem šel do hydraulik, ty brzdí pořádně…
Tohle se stalo kamaradovi. Ovsem na jinem bike (Honda CBR 900). Pomalicku dojizdel pred nejakou restauraci, kde jiz na zahradce cekali jeho kamaradi. Kdyz chtel zastavit zmacknul predni brzdu a i v te pomale rychlosti se cela motorka postavila na predni a on pokracoval pres riditka na zem. Kupodivu dopadl na nohy a jeste stihnul chytit i motorku aby nespadla na bok a nepodrela se.
Dobrá frajeřinka… :-D
Dobře on! :D
takovej ten trik, co ani udělat nechceš.. ale budeš hned za borce.. :D
Jeliman, chybama na zacatku si projde kazdy ;). Ja pri prvni jizde po papirech zase skoncil 20m v poli ;)…
No a to na tom bylo právě divné. Ten kluk v té době jezdil na moto už asi tak 15 let. To jsou takové ty případy, které se občas stávají i ten zkušeným. Já si třeba na lyžích jen jednou zlomil nějakou kost – a to bylo při brzdění u vleku, kdy jsem už téměř stál. Manévr, který už jsem udělal asi několik tisíc krát bez přemýšlení. A pak najednou u toho spadnu, vyrazím si dech a zlomim si malíček :-D Prostě jako ten největší afričan kterému poprvé dají na nohy lyže.
Tak ale to je proste klasicka smula a nic jineho ;)…
jak jakože sainty nejsou jedovka… ? to máš tak slabý prsty ? když to už zlehka zmáčkneš, tak máš účinek jak bejk.. asi tím myslíš, že se líp dávkujou při brždění.. takže to nejni při brždění najednou záškub…
deorka maj dávkování horší a stejně si zkouším stoppie.. ale asi by mi to šlo s zeečkem nebo saintem líp.. :)
https://giphy.com/…kq1IwZzspwaY – ten začátek.. to se učím manuál a moc to nejde.. :D
musím ten cit ještě vymakat… s těma brzdama :) někdy bych na to měl radši gumovější účinek :D
Jedovaté mi taky nepřijdou ale jsou dost silné… Ono to bude i sintr deskama od shimana
tzn že shimano sintr desky nekoušou nebo koušou ? ? :D
když jsem kupoval desky… přemejšlel jsem chvilku nad klasikou force.. ale origo je origo, tak jsem vzal origo.. a oproti organikám se dávkujou moc pěkně :D
To jo davkujou se hezky ale koušou jako chiwawy
:D pravda je, že stačí pár otočení a jak jsou jen trošku zahřátý tak koušou fakt hodně :)
Jj Chiwawy jsou potvory kousavý :D
Tak to jsi jeste nepoznal Jack Russely. To jsou teprve vecne vztekly agresori kousavy :D
Zkus někde Guidy, ty jsou dávkovatelný mnohem líp. Proti nim je Shimano takový on/off. :)
no :) koupit si je určitě nepůjdu.. jiný brzdy jak shimano mi domu nesmí :D už jen kvůli servisu.. na shimano mám všechno.. :D skoro.. :D stejně jde o zvyk a cit.. kterej se získá časem..
co se na Shimano brzdách dá servisovat?
na Avid/Sram koupíš cokoli jako díl
:D :D já myslel jako odvzdušnění, krácení hadiček (olivky a trny) a olej.. kdybych měl mít avidy.. musím koupit odvzdušňovací sadu, DOT4ku, olivky i trny kdybych chtěl krátit atd.. :D
Tak sada je za 10 babek, dotka 4 nebo 5.1 staci nejlevnejsi za 150 – normu splnovat musi. Akorat novy trmeny s bleeding edge portem jsou voser, hadicka stoji 450 a cinani ji jeste neobslehli. :) Ale jo, srani je s nima vic nez se Shimanem.
a když vemu v potaz co kdo povídá o tom jak se to sype, teda ty starší nevím co to je teď .. k tomu brzdnej účinek taky prej napytel.. co jsme zkoušel bylo to fakt zvláštní.. ani nevím co to bylo asi nějaký juicy.. cenovka hrozná… no tak to je 100%tní jasná věc jít do shimano.. :D
Tak Juicy je pokud vím dost stará záležitost, brzdily nic moc ale byly spolehlivé. Elixiry už brzdily slušně ale sraly se. Guidy měly ze začátku problém s nevracející se pákou ale to už bylo v pozdějších revizích vyřešeno a už jsou bezlroblémů.
Guidy pořád rozhodně bezproblémové nejsou, ba naopak… navíc pořád oproti slx s metalickými deskami ztrácí ve výkonu, ačkoliv utavení přijde cca nastejno… rozhodně to nejsou brzdy, které by byly jakkoliv spásné pro avid/sram – to až nové cody (dle zahraničních recenzí) konečně přišli s dobrou brzdnou silou a neuvadají (nicméně cenově jsou mimo)
Co se týče saintu, tak s metalickými deskami naprosto bezproblémová brzda, která (když se sežene ve slevě za dobře) pořád nemá konkurenci (až na MT7, které jsou výkonově ještě o kousek dál, nicméně servis opruz)
Dostupny napr. na bike24.de
Měl jsem je na biku dva týdny jako z nouze cnost a Saint byl minimálně o třídu silnější ne li víc
Tak záleží který. Třeba Guidy R se dávaj na kola kde by jinak bylo Deore, max SLX. Navíc sjezdová brzda od SRAMu, konkurent Saintu, je Code.
Tak ty jsem nejel a ani nepojedu takže nemůžu posoudit. Pokud budou bezproblémové jako Saint tak proč ne…
Zvyknes si a celkove mi Sainty prijdou lepsi projevem. Ale to je vec vkusu, ze ;).
Jsem nevedel, ze prsty mackaji brzdu „on / off“ ja to teda davkuju tim prstem ;).
Doporucuju otestovat par typu brzd ;)… Pod kotvou si predstavuju trochu neco jineho. Sainty brzdi dobre, ale rozhodne to neni zivotu nebezpecny viz ten clanek…
Samozrejme, ale guidy maji pasmo kdy brzda brzdi ruznou silou asi 3× delsi, Shimano se zakousne mnohem „výrazněji“. Saint jsem teda nejel, Zeecka jo a dvoupistky taky v celkem dost exemplarich.
Je to jen o zvyku, neprislo mi to nebezpecne ani na zacatku a uz vubec ne, kdyz si na ne zvyknes…
To by mohli psat zase o nebezpecnosti pri prechodu ze Saintu, ze ti Ty brzdy nebudou tak brzdit a hrozi, ze to nekam napalis, bo nezstavis ;0…
A jezdil jsi nějaké opravdu kousavé brzdy (které navíc mají i velkou brzdou sílu při menší síle na páce)? Mě přijdou Shimana (a to jak Saint/Zee, tak SLX/XT) dávkovatelné velmi dobře až jsou to skoro houby.
Třeba co jsem jezdil starší Formule The One, tak to byly jedovky maximální, oproti Shimanům obrovský rozdíl. The One byla jediná brzda, kde jsem na zadním kole sem tam zasmykoval i když jsem nechtěl (se 180mm kotoučem na 26", na kole kde jsem to vozil nešel dát menší kotouč).
Jak vozím Shimana (na svojem kole navíc slabší SLX oproti Saint/Zee) navíc teď na 29" a k tomu jen 180/160mm kotouče, tak mi už přijde, že brzdí skoro málo. Většinu času teď jezdím jezdivé věci, kde moc nebrzdím, tak to neřeším, jezdit hodně terén v horách, tak dávám hned větší kotouče.
Shimana jsem jezdil hodně tisíc km na sintrech i organikách (a to desky s chladičem i bez, tedy všechny 4 kombinace). The One jsem jezdil pouze na sintrech (také více tisíc kilometrů).
The One byly super, ale vadilo mi rychlý vadnutí. Přeci jenom to byly malý brzdný plochy
co si představuješ pod kotvou ?
sainty jsou kotvy.. pokud si pod kotvou představíš brzdu která lehkým zmáčknutím dá přední do smyku.. tak to je hloupost.. :D tím se spíš myslí brzda která brzdí hodně silně a nejni potřeba do páky nějak zabírat..
zas se tu rozebíraj hovna :DD asi je čas to ukončit :D
+1
Přesně, napíšeme do Shimana, ať nechají v nabídce jen Sainty. Tím se optimalizuje výrobní plán a mohli by i zlevnit…;)
Teď jsi tomu dal největší korunu :D :D
Jak se liší páka u Zee a Deore M615? Mám na kole BR-M615, z výroby se SM-RT64 160mm a polymerovými destičkami a nic moc, dal sem SM-RT64 180mm a kovové destičky, což vedlo k znatelnému zlepšení, ale stále bych si to dokázal představit lepší.
Má smysl kupovat celou brzdu nebo stačí jen vyměnit třmen?
Nestačí, Zee má banjo hadici, Deore ne, takže je potřeba ještě hadice.
Tenhle komplet cca za 400?
https://www.cycology.cz/…rna-p280766/?…
Tak to by se nevyplatilo, celá brzda je jen o 300 dražší než třmen + hadice.
Kup si komplet a ve vysledku te to vyjde levneji…
No jestli nestačí jen nějaká koncovka na tu hadici, ale musel bych vzít hadici za 400 + třmen za 1700 tak samozřejmě vezmu radši celou brzdu za 2400, kompletní brzdu si namontuji sám, kdežto s výměnou třmene bych asi šel do servisu + mi zbude funkční brzda pro případ nějakého problému.
Jop, a pokdu mas stale vedeni ze vnejska tak komplet je opravdu moc vyhodny :)
U přední brzdy někdo dělá něco jiného než vnější vedení?
Na kolech s pevnou vidlicí se občas objeví vedení vnitřkem. Když jsou i berany s vnitřnim vedenim, tak to někdy jde kousek i vnitřkem beranů. :)
.Vnejsi a vnitrni jsem mel na mysli u ramu, jinak jasne ze predni brzda je vzdycky vnejsi u MTB ;) :)
Zee ma free-stroke a M615 nema ale u obou zaroven chybi takove to kolecko nastaveni vzdalenosti paky od gripu :) Nicmene free-stroke u Zee se nejak neda nastavit leda kdybys vymenil ten sroub bezpecnostni s tema dvema dirkama :) Jinak lepsi smysl dava kdyz koupis celou sadu brzd Zee za me :)
Zee freestroke nemá ne??
Ma :))) Jen se neda nastvit kvuli tomu sroubku s tema dvema dirkama, ale kdyz ho vymenis za jinej tak muzes :)
Jako fakt ti to na tom xcčku nestačí jo??
To máš tak dva metráky ne?
Nemáš to taky mastný?? Mě deore brzdí na 180mm kotoucich tak, že se zvedám na přední a to si nemyslím že bych páku nějak rval…
Vidíš, mě deore s 203/180 kotoučema stačí na hraně. Tak asi zee nahodím. Fakt nechápu ty řeči jestli stačí/nestačí. Co je komu dotoho, kluk je chce a na řeči okolo se neptal.
+1 Ale to je klasickej B-F, to je to same jako kdyz jsem se minule ptal zda bude fakat hazka Zee s kazetou 11/36 tak mi lidi taky cpali ze to je blbost a ze at jdu do kompletu 1×11 :))) Anebo kdysi jsme mel vlakno ohledne brzd take jsem se ptal na Zee brzdy a lidi mi taky cpali SLX, XT apod :D njn nenadelas nic
Vždycky záleží, co na tom kole jezdíš. Pokud jezdíš klasické traily (žádné DH padáky, sem tam šlapání, technika apod.) v délkách, které jsou tady v ČR, tak na kolo, jako je Trance, a při 78kg opravdu nepotřebuješ 4-písty. Vážím metrák, jezdím technické a prudké věci, a na 301 jsem měl svého času Hope Tech X2, které brzdí hůř (co do výkonu) než třeba XT, a stačily mi. Kamarád jezdí i dost bikeparky, váží kolem 90kg a dlouho vozil na Patriotu SLX brzdy s kotoučema 180/160mm. Vždycky dobrzdil…
Nedostatek výkonu u brzd se u mě dostavil až při celodenním hoblování bikeparku v Söldenu, a to ani ne tak, že by nebrzdily, ale bolely mě od nich hodně ruce…
Ja ti rozumim, nicmene tazatel se proste ptal tak mu poradim pokud o tom neco vim ne? A ne ze mu zacnu cpat jine navrhy, uz minule jsme mel dost velky problem vsechny informace z BF vstrebat, chtel jsem Zee brzdy jako tady pan tazazel a taky mi vsichni cpali at beru neco jineho krom par vyjimek. Nakonec jsme to udelal podle sveho a koupil Zee brzdy od jednoho pohotovyho kluka z Prahy a nemam zadny problem. Kdyz uz mam poradit tka poradim a ne ze zacnu cpat ze to je blbost a td. Kdo vi co pan tazatel s tim Tracem jezdi a kolik vazi atd. :)
opakovana blbost se pravdou nestane – pokud neresi hmotnost, tak lepsi brzdy se hodeji vzdycky
ja treba hope M4 v bikeparku pod Jestedem neutavil, zato prestaly brzdit prakticky uplne pri obycejnym XC o kopec dal, kdyz se jelo po korenech dolu a tam se muselo brzdit celkem dlouho a porad…v momente kdyz zjistis, ze nezastavis, pochopis ze i 75kg clovek vyuzije dobry brzdy i v CR. Navic to resi spoustu necekanych situaci.
Rozhodně bych neřekl, že to je blbost. BP na Ještědu na brzdy zas tak moc není. Třeba ilegální traily vedle BP, tam už je to horší, ale pořád to jde ubrzdit v pohodě (v mém případě M4+X2). Alpský kopce, to už je jiná…
me spis prekvapilo cim to muze byt, stejny desky, stejny kotouce…a totalni fail, jako ze sem uz planoval kam vystoupim…nastesti to nejak zastavilo, ale o nekolik metru dal.
to nebyl zadnej ilegal…to byla nejaka znacena cesta, bohuzel to neslo jet rychle. Lepsi brzdy jsou proste jedine dobre. Hlavne to nejde zpet. O tom by ti neco rekl Pecka, ten ma po Formulich XTcka…a ne ze by nebrzdily, ale jeste si nezvykl.
Tys měl ale ty staré leštiče kotoučů od Hope, černé se zlatými víčky, ne? Tam se všechno obhajovalo super dávkovatelností :-)
jo, ja je mel ale s modrymi vicky…spolehliva brzda co se tyce udrzby, ale neco se ji vzdycky stalo kdyz se moc ohrala…ale neuvarila se…jen prestala brzdit :-D
Tenhle třmen (jen PM) jsem měl teď vpředu na LV. Brzdí normálně, ale to je možná Tech pákama…
třmeny jsou prakticky beze změny dlouho ( velikost pístků,) až u posledního roku před E4 se změnil ten menší, a jsou stejně velké, jen se měnil výkon páky postupem času tam je ten rozdíl
„Nedostatek výkonu u brzd se u mě dostavil až při celodenním hoblování bikeparku v Söldenu, a to ani ne tak, že by nebrzdily, ale bolely mě od nich hodně ruce…“
To pěkně kecáš, ty pracky tě bolely ze škopků co jste obraceli naproti Bikeparku u pekaře ;)
P.S. a v soldenu žádně DH prudké tratě nemáme
Tvle ty píšeš, jak kdybys tam seděl s námi…:D No z toho jednoho pivka za den mě určitě ruce nebolely. Já to pak studoval a možná ještě víc než ukázováček z brzd mě bolely ostatní prsty z držení rodel.
Ale teď jsem si vzpomněl, že v jednu chvíli mi vlastně brzdy přestaly brzdit – ve spodní části Leiterberg trailu, kde je to takové rozbité koryto s utaženými vracečkami, tam jsem musel na chvilku zastavit a počkat, až se brzdy nadechnou…:)
Neseděl, šlapal za svoje na Stallwiess…
Spodní Leiteberg je super endurko ;)
nevím prostě nechápu komu to nestačí… to tě jako bolí ruce z brždění nebo co ? nebo chceš brzdit na polechtání páky smykem ? to já mám radši dávkování slabší brzdy kdy jí někdy máčknu víc ale stejně se mi zdá že to jen lechtám… :D máte asi všuchni brzdy umaštěný…
ale opravdu… se mi zdá dávát zeečka na XC opravdu jak dávat na silničku napínák řetězu… :D
4 pístky se lépe dávkují jak 2 pístky (zpravidla se stejným obložením a kotouči). Můžeš někdy zkusit moje ZEE. Já mám rád věci předimenzovaný obecně :) Mě by stačila vlastně liberta na bezduších.
ale jo, já zkusil sainty na kámošovo gloryně… a bylo to hustý… taky bych to chtěl… ale za ty prachy… zvlášť na mojeho dirta úplně zbytečný… a to si troufám říct, že ty brzdy využiju víc jak XCčkář…
třeba na enduro i takový to zabijácký AMko atd.. to už chápu.. ale XC.. jak píšu no.....
tak pokud na to má někdo prachy ať si zeečka koupí žejo… jen já bych ty peníze investoval radši jinam, pokud se pořád bavíme o tom XC.. :)
Tak je fakt, že 2400 za jednu brzdu není úplně málo, je to 10% pořizovací ceny mého kola, když mi poradíš levnější stejně dobrou budu jedině rád. Ale zase už nejsem školák, takže pro mě není problém to dát.
Zrovna na dirtu jsou brzy podle me uplne jedno. Ja mel na dirtu dokonce Avid chvilku! :) Na XC je rozhodne vyuzijes mnohem vic. A jak rikam, at jezdis cokoliv, lepsi brzdy ti dovoli brzdit rychleji a presneji i kdybys jel do kopce.
Tak já nejezdím dirty :)) spíš tak to streetko a dělám stoppie který me baví a tam potřebuju něco lepšího.. ale zas ne saint,zee :))
Tam platí to samé, na stopie stačí vetší kotouč a průměrná brzda.
si myslím, že ta deore je akurát.. :D jakože to stoppie je stejně o tom naklonit se nad přední.. ale na streetko a trial je potřeba dobrá brzda.. :)
Tam se možná hodí víc brzda s DOTkou než s minerálem.
kvůli mrazu?
Kvůli tomu, že jsou měkké na páce.
no mě dneska ráno Shimana fungovaly divně :D
To dělá ta dot kapalina?
Olej je lehce ztlačitelný, Dotka ne
olej je stlacitelny?
Člověk se tu dozví spoustu novinek :)
Jen zcela minimálně.
Wtf? Kdyby byl olej stlacitelny tak nefungujou brzdy ani jakakoliv jina hydraulika.
Olej ma v nizkych teplotach vetsi viskozitu – proto napriklad. v zime funguje hur odpruzeni a auta blbe startuji.
Víš co znamená minimální stlačítelnost?
Jo vim, tyka se to vysokotlakych aplikaci – napriklad v hydraulickych lisech je to problem, pod tlakem v radech Mpa – Gpa se olej smrskne o par procent.
Tohle je hodně odvážný tvrzení. Jednak jsem přesvědčený, že při rozdílech tlaků na kole je stlačitelnost kapaliny naprosto zanedbatelná ale hlavně DOT je na bázi glykolu nebo minerálního oleje, takže ani nevím, proč by měla mít zásadně jinou stlačitelnost než olej.
Treba voda, oblibena nestlacitelna kapalina, se pri tlaku pouzivanem pri rezani vodnim paprskem, cca 600MPa, stalci az o 20%!:), Pro kola cisla nemam, ale treba u aut se tlaky brzdneho media pohybuji v rozmezi od 10MPa do 20MPa. Pokud by stlacitelnost byla linearni, tak pro vodu by to pri spickovem tlaku znamenalo stlacitelnost 0.3–0.6%…tedy neco nepozorovatelneho. Kdzy je takovato zmena jenom u vody, tezko rict, jak bude byt pozorovatelny rozdil mezi olejem a brzdovkou..:)))
Nejspis mas pravdu, ale pocitove mi prisly shimana vzdy houbovity a to i s opletanymi hadicemi. Takze jsem to pricital tomu jejich oleji.
To bude provedenim servowave…mechanismu, ktery v prubehu zdvuhu/zmacknuti paky meni delku ramene tlacici na pistek…
No nejhorší je, že stejnej pocit z brzd mám taky. Sainty jsou houbovitý i s opletenejma hadicema. Hope lepší. Avid mi tímhle vždycky seděl nejvíc (ikdyž brzdy od nich bych si na kolo nedal z principu). Vcelku tvrdší chod umí mít Magury, ale na Avid to stejně nemá.
Ale sakra není možný aby to bylo médiem:-))
„Já mám rád věci předimenzovaný obecně :)“ …a proto sis zapletl kola na KOMech…:D
Bývávalo a jsem asi jedinej v ČR, kterýmu vydržely :) Ale teď už se mi na stojanu netrpělivě točí EX511. Takže zase jsme u toho předimenzování.
Mně zatím KOMy taky držej (enduro/dh tři roky a jen jeden zadní ráfek zatím)! Ale znovu bych do nich asi už nešel, dnes kdybych pletl nový kola, asi bych šel do karbonu…
Na to mentálně zatím nemám. Ale kdybych snad měl jednou nějakou karbonovou Santu nebo Pivota, dal bych i karbonový obruče.
Brzdy je fajn mít předimenzovaný. Nikdy nevíš, kdy se to bude hodit. A jedinou nevýhodou co stojí za řeč je pár gramů navíc.
kdy se to bude hodit ? napadá mě jen přestavba na jinej druh bajku a nebo hodně dlouhej sjezd v alpák s rukou pořád na brzdě.. :)
ale už jsem to tu zas rozhrotil, že bych to ukončil :D
Například. Nebo krizové situace na známých sjezdech, kde to obvykle trochu víc pouštíš a najednou je v nepřehlednym místě padlej strom, z křoví něco vyběhne… Prostě situace kdy brzdíš i očima.
Si myslíš že to najednou zastaví na místě jo ?? :))) aha deore zastaví na.místě stejně jak ty zee, saint… jen potřebuješ vic macknout tu deorkovou…
No a o to jde, pod stejnou „panika“ silou brzdí ještě o něco líp než Deore. A při běžných situacích je stačí tak jako lechtat. :)
Při panice bys jel s obouma druhama brzd
predni, zadni kola ve smyku… takže stejně.. ctyrpist se líp davkuje takže je to co pises pravda jen tak lehce.. že se nejlip.odhadnes to kdy to brzdí a pritom ne smykem.. :)
Navíc výhoda takového brzdění je, že se brzda neuvaří :)
Nevis dokud nezkusis.
zeď… hrách… :)
Vždyť jsem je zkusil.. :)
Na parkovisti? Nemej mi to za zly, ale pises tu spoustu, ja posledni dobou uz tolik ne. Ale zkusil sem brzd hodne, od Vcek po Saint, Code, nezkousel sem novy Code, nicmene myslim ze mam v ruznych podminkach vyzkousenych dost brzd do tech co vysly kolem 2016. Mam z tvych prispevku pocit, ze sis udelal celkem solidni nazor zalozeny na tom, co tvrdi obecne lidi na BF, a dalo by se rict ze ho umis docela solidne shrnout. Bohuzel na BF toho kdekdo tvrdi hodne, i kdyz o tom moc nevi. Jediny co ti nejaky Deore nebo SLX prinese oproti Saint/Zee je vaha. A pokud se OP pta na Zee/Saint, tak asi ma jasno v tom, ze preferuje lepsi brzdu na ukor hmotnosti, a kvuli tem par gramum je blbost mu tlacit horsi ne?