Intergrovaná převodovka na full

10 nepřečtených
  • LUDVICEK

    Může mi někdo pořádně vysvětlit co je to neodpružená hmotnost? Vím. ž se tu už vícerychlostní nábojXkyvka řešilo, ale moc jsem to nepobral. Prý s rohloffem jeszí i někteří sjezdaři(nespíš kvůli možnosti okamžitě změnit převod). To, že zadní náboj ovlivní trajektorii zadního kola bych uznal u VPP, ale myslím že na jednočep se hodí výborně. Tak mi to prosím trochu osvětlete, protože mi to nějakou dobu vrtá hlavou.

    0 0
    • Tomcat  

      zkus ten dotaz přepsat semlel si tam několik věcí dohromady

      0 0
    • jajak  

      Neodpruženou hmotnost jsem tu už popisoval ve vláknu k Epiconu.

      Pro názornost si představ, že jedeš po rovné cestě a kolo najede na kánen. Co se stane: Pružení povolí do zdvihu – samozřejmě. Ale co dál? Kolo ( a sním i vše, co se s ním pohybuje – tedy veškerá neodpružená hmota ) je setrvačností nuceno pokračovat ve stejném směru. Dojde tedy k tomu, že kolo odskočí od terénu a to samozřejmě nechceme. K tomu, aby kolo neodskakovalo slouží tlumič.

      A tady už je celá podstata problému: Vyšší neodpružená hmotnost – větší setrvačnost – vyšší náchylnost k odskakování kola – nutnost přitvrdit tlumič – menší citlivost pružení.

      Když to tedy převedu do praxe, tak by ideální pružení vzadu vypadalo tak, že vzadu na kole nebude nic jiného než jeden pastorek na volnoběžce a převody budou u klik – tedy budou součástí té odpružené hmoty. Takováto kola se už třeba pro sjezd dělají a myslím, že tudy povede cesta ( až se to tedy dostane do rozumných cen ).

      0 0
      • LUDVICEK  

        Aha. Tak to už chápu. Takže s tím názorem na chování kyvky jednočepuXVPP mám v podstarě pravdu. Tím,že v VPP máš větší volnost pohybu ta se kyvka může setrvačností chovat dost divně, kdežto jestli u jednočepu přežiju tužší nastavení tak není co řešit.

        0 0
        • jajak  

          V podstatě ani nejde o to, jestli jednočep, nebo čtyřčep. Důležité je o kolik se montáží převodovky přímo v náboji zvýší jeho hmotnost ( tedy ta hmotnost, která se při pružení pohybuje a měla by kopírovat terén, tedy neodpružená hmotnost ).

          On ten rozdíl zase nebude tak tragický v případě, že nemáš superlehký náboj, kazetu a přehazovačku. Nějaké zvýšení tam ale určitě bude.

          0 0
          • LUDVICEK  

            No ja zatím celopéro nemám. takže se v tom tak nevyznám,ale když je tlumič nastavený progresivně, tak o žádném odskakování nemůže být řeč ne? A to že chodí zadní stavba progsesivně ještě neznamená, že je necitlivá.

            0 0
            • pepek  

              V podstatě máš pravdu ve druhé větě na prvním řádku. Jinak ne. Myslím, že ti to vysvětlil dobře, stačí si to přečíst a neplantat tam něco jinýho.

              0 0
            • mr.antik  

              Zkus kmitat rukou a pak to zkus ještě jednou s 1kg závažím

              0 0
              • jajak  

                No vidíš – a je to jasné.

                A já osel málem vymýšlel slohové cvičení. No mám se ještě co učit.

                ;O)

                0 0
    • Smazaný účet  

      dobrá profilovka.. ten tvůj biker má LEFTY :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse