Iniciativa za bezpečnost cyklistů na silnicích - Kreuziger, Sagan

257 nepřečtených
  • pakun

    Vítám tento projekt a doufám, že nevyšumí.

    https://www.idnes.cz/…klistika_ten

    Přemýšlel jsem jak dostat do povědomí řidičů ten boční odstup min 1,5m a velice by se mi líbilo rozdat vesty cyklistům s obrázkem na zádech viz foto. Ridiči by se to pak snad naučili. Vesta by byla zdarma či za symbolickou částku v cykloprodejnách, infocentrech měst…

    Nějací sponzoři se snad najdou, když jsou zapojena tak zvučná jména! BESIP by se měl také přidat.

    0 0
    • Esi  

      No tomu bohužel moc nevěřím že by to pomohlo, idiot co lízne cyklistu na kreditku to dělá schválně, to že by měl dodržet bezpečný boční odstup samozřejmě ví. Muselo by jet policejní auto přímo za ním, jinak je to v podstatě nepostižitelné

      0 0
    • Singlespeed  

      Ta značka je v Alpách nebo Pyrenejích skoro všude už snad sto let, dokonce i na dresu ji mám.

      0 0
    • doubleingram  

      Asi tak, odstup je asi jasny vetsine, buhuzel je spousta lidi, kteri jsou proste debilni nebo to delaji schvalne, casto oboje.

      0 0
      • Rorejs74  

        Ty schválnosti mě nasírají asi nejvíc. Dovedeš v provozu předvídat leccos ( řidič o Tobě vůbec neví, neodhadne rychlost, … ), ale tohle se předvídat moc nedá :(

        0 0
        • blue.sun  

          A co teprve ti, kteří tohle udělají cyklistovi v protisměru…

          0 0
          • ms82  

            Naposled v pondeli. Jedu si krasne 55 km/h z kopce uprostred pruhu, v mem smeru zadna auta. Debil proti se rozhodne predjizdet asi ve vzdalenosti 50 m. Nevidel auto a poradne se asi nepodival. I pres mirny sok, ze je tam teda cyklista, v manevru pokracoval, jako by se nechumelilo, preci nebude brzdit, ze? Je to super, kdyz se prekazka blizi rychlosti 120 km/h a ja si muzu vybrat leda skarpu. „Odstup“ byl asi 30 cm, pze se mu aspon uhnul predjizdeny.

            0 0
            • Esi  

              Jo tohle je klasika stalo se mi to mockrát ne teda v takové rychlosti a to jezdím na mtb a po silnici minimálně.

              0 0
              • Rorejs74  

                JJ, ale i tohle se dá jaxi předvídat … pokud jede samotý kolo proti koloně aut.

                Ale pokud Tě nekdo schválně oprasí na kreditku na silnici kde není nikdo jinej, tak to už čekáš míň.

                Třeba v Rakousku, Německu, Chorvatsku jsem zvyklej, že dokud není nic v protisměru nemusíš vůbec řešit ani to co je za Tebou a bude to v pohodě. Tady musíš bejt furt ve střehu :(

                0 0
                • Esi  

                  Jo to je ten důvod proč silničku mám už jen zacvaklou v trenažéru na balkoně a jezdím jen mtb. Mám teda tu silničku už 25 let tak že aby se na ni dalo jezdit po silnici tak bych musel vyměnit vše mimo rámu 

                  0 0
                • ms82  

                  Jeli do kopce a sotva vyjeli z mirne zatacky (ze ktere na me mel dobry vyhled), ani prvni se nevlekl, takze jsem to necekal. Jo, kdyz jedou po rovine, tak se to casto da uhodnout, kdy to tam poslou..

                  0 0
                • blue.sun  

                  Kdyby to bylo aspoň proti té koloně aut, ale tady je to často případ „jeden předjížděný, jeden předjíždějící a jeden cyklista“, případně více cyklistů. Už jsem byl v roli předjížděného (jel jsem cca 100–105 tacho), kdy v protisměru byla rodinka s dvěma vozíky. A já už neměl kam uhnout, protože napravo byla svodidla. Zmrdovi v Oktávce to bylo fuk, on přece čekat nebude.

                  0 0
            • Gad  

              Já tady vidim problém v tom, že dnes musí auta svítit, motorky svítit a kola ne. Dost se dle mého člověk tak nějak spoléhá že vidí ta světla. Za určitých světelných podmínek jsou vidět skoro jen ta světla. Tím samozřejmě neomlouvám tohoto řidiče. Sám jezdím autem, na motorce i na kole. Jen mi to kolo, tím jak postupně všichni ostatní museli začít svítit i ve dne, připadá v mnoha případech neviditelné.

              0 0
    • va-bo  

      Jezdím na kole i autem a už delší dobu pozoruji nové pravidlo, že řidič, resp vozidlo, na jehož straně je překážka, má přednost před protijedoucím vozidlem. Toto „dodržuje“ většina řidičů, obzvláště pak řidiček. Logicky pak mnoho místa na silnici nezbývá.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nová pravidla silničního provozu se zvláštním přihlédnutím k výskytu chodců, běžců a cyklistů na cestách a silnicích v podzimním čase:

        Objet překážku i předjet cyklistu je třeba zásadně letmo a ihned, za všech okolností, děj se co děj, jinak by jim padl průměr a stoupla spotřeba.

        Ani cyklista objíždějící překážku (stojící vozidlo, např.) není důvodem ke změně rychlosti nebo jízdní stopy, stejně jako je tomu v případě protijedoucího vozidla nebo chodce.

        Nevidím-li dobře, nejsem-li si jistý, dálková světla to za šera i potmě vyřeší, proč dávat nohu z plynu?

        … atd.

        0 0
        • va-bo  

          Jj, všechno se zrychluje a proto je potřeba držet krok s dobou – rychleji, dál, výš… Kdo tomu nestačí (jako třeba já) ať zůstane raději doma.

          0 0
        • Jezevec70  

          Další vychytávka jsou cedule, které řidiče upozorní na to, co by měl umět už z autoškoly.

          Např. na přednost z prava nebo aby blikal při výjezdu z kruhového objezdu.

          0 0
        • blue.sun  

          Za to ale může EU a ekologie, protože ty malé litrové motůrky se tak těžko rozbíhají, že prostě nesmíš nechat padnout otáčky…

          0 0
          • zdenal8  

            Jako vtípek možná dobrý, ale jinak to sou akorát kecy prdy kozí bobky. Velice dobře se to rozbíhá už od 1500 otáček.

            Může za to pouze bezohlednost lidi. Záměrně píšu lidí, protože hovada se pohybují jak mezi řidičema, tak i mezi cyklistama.

            0 0
            • blue.sun  

              Leda houby, od patnácti set. Do dvou tisíc jsou tyhle litrovky mrtvé. Papírově to tam má psáno kdovíkolik Nm točivého momentu a realita je tragická… A ještě horší je to s automatickými převodovkami.

              Kdepak, když malé turbo, tak aspoň třináctistovku od Renaultu.

              0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            A převodovku v autě máš?

            0 0
      • Espen  

        Přesně jak píšeš. Všímám si, že mnohem více žen (řidiček) než mužů v městském provozu nezvládá cyklistu jako dalšího účastníka provozu. Objíždí rovnou, do kruháče najíždí klidně vedle vás a je vidět, že mají trochu menší odhat na tu vzdálenost mezi autem a kolem.

        0 0
        • ronda  

          Zas a znova to dává zapravdu fousatému fóru, že nemůžou mít dobrý odhad, když se jim od puberty tvrdí, že tohle /--------------------------/ je pětadvacet centimetrů.

          Kromě toho je pro mnoho lidí plná čára „zeď“, takže radši líznou cyklistu, než by ji o cenťáček přejeli.

          0 0
        • va-bo  

          Souhlas. Je to sice genderově nevyvážený, ale je to tak nějak. Taky to souvisí asi s dalším fenoménem. Nevím jak je to v Praze, ale na venkově když jede velké SUV, tak to v 99% řídí drobná blondýnka.

          0 0
          • šimlos  

            V Praze v tom jezdí kdekdo, taky spoustu starších lidí.

            0 0
          • babkanakole  

            Zase se potvrdilo, že o genderovou vyváženost většinou není co stát.

            Nebo chcete, aby takhle začalo jezdit i víc chlapů? Stejně se mimo město ten poměr často obrací.

            Jen si o tom předjíždění nedělám žádné iluze. Ta představa „kde se vejdou dva, třetí se taky vmáčkne“ funguje nejen v případě, že je tam jeden z nich cyklista. Ten správně akční šofér takhle předjíždí i auta pokud jedou dvě kolony proti sobě, a hrozně se diví, že mu neuhýbají do škarpy a někdo ho vytroubí. Takže rozdíl v případě cyklisty je jen v tom, že to udělá i v místech, kde se obtížně vyhnou i dvě auta.

            0 0
        • André Vebr  

          Kampaň dobrá, leč naprosto zbytečná, je to i mezi autama. Denně strávím na dálnici cca 50km na cestě do/z práce. Naprostá většina řidičů, kteří mě předjíždí, mě takřka lízně zrcátkem a to jezdím spíš blíž kraji pravého pruhu. Jedu 110–120, takže bych to loudáním úplně nenazval. Oni vůbec neumí předjíždět (natož ta auta ovládat), jsou jednou stranou na „mé“ polovině a pak po tomhle materiálu chtějte výchovu vůči cyklistům..... Výborně je to vidět na zůženích, kde většinou nedokáží odhadnout obrysy auta a mají vedle sebe kužely s 1m mezerou.

          0 0
          • xtonda  

            To sou dvě různé věci pokud řidič co neodhadne +/- půlmetr se bude snažit předjíždět cyklistu s 1,5 m odstupem pořád bude všechno v pohodě. Pokud si takový myslí, že půl metru stačí, tak pak je problém.

            0 0
            • André Vebr  

              Když vezmu tu tupost na silnicích, tak ten cyklista podle jejich odhadu 1,5–2m jede (za předpokladu, že nemají volant vpravo). Ne od auta, ale od řidiče.

              Máme před prodejnou ceduli d vyhr. stání pro invalidy a je to asi půl hod, co se mě nějaká ***** ptala, jak tu ceduli má chápat, resp. jestli to platí před nebo za cedulí. Přitom má navíc na zemi jasně ohraničenou zónu. A pak se tady všichni divíme, proč to tak u nás na silnicích vypadá…

              0 0
    • Tomcat  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • xtonda  

      Dá se ta grafika z prvního příspěvku někde rozumně koupit jako nášivka/nálepka?

      0 0
      • Rorejs74  

        Nálepka třeba tady : https://www.ivelo.cz/…ecny-odstup/

        0 0
        • xtonda  

          No ta nahoře je tedy lepší, více schematická, v rychlosti lépe čitelná. Na té iVelo ta číslovka nemá ani 1 cm.

          0 0
          • Rorejs74  

            JJ, souhlasím, taky se mi líbí víc ta nahoře, ale tu jsem nikde zatím nezahlídnul.

            0 0
          • obda  

            To jo, ale zase nechápu, proč místo desetinné čárky tam je značka stopy :-O „1'5“ je jedna stopa 5 palců, tedy asi 0.43 metru ;)

            0 0
          • pakun  

            Jedině si ji vyrobit sám. Hlavně musí být veliká přes celá záda! Ty malé nálepky si nikdo nevšimne.

            0 0
            • babkanakole  

              Ty malé nálepky by spíš měly mít: „Jestli tohle přečteš, jsi moc blízko!“

              0 0
            • xtonda  

              Už mě to taky napadlo, vytisknout, zalaminovat a přidělat na košík.

              0 0
            • bara2  

              Mám našitý z reflexu i jako tu samolepku. Trochu to funguje, poslední dobou se to výrazně rozdělilo, někteří (drtivá věšina) objíždí hodně, jsou ale jedinci,které to přtahuje jak magnet. Jestli to uzákoní, sundám to, nestojm o to, aby mě.srazil nějaký zamindrákovaný blb.

              0 0
    • Romancero  

      1,5 metru? To je nějaká utopie?

      Jezdím hodně u kraje a přesto 1 metr odstupu považuji za luxus!

      0 0
      • adam320  

        Jo no, krasne je to videt na tom obrazku jak vezou ty papirovy sablony. V mestskym provozu naprosto neaplikovatelny, jelikoz tenhle odstup plus biker rovna se cely jizdni pruh. Coz v mistech s jednim pruhem v kazdym smeru ani nelze

        0 0
        • xtonda  

          Tak ono se uvádí doporučený odstup v cm jako 60 + rychlost, čili v městském provozu je celkem v pohodě 1 m, pokud řidič zpomalí tak klidně třičtvrtě. Ono taky pokud ten odstup bude v zákoně definován a řidič, pokud ho poruší, si bude vědom, že něco dělá špatně a bude manévru věnovat zvýšenou opatrnost, tak to bude daleko lepší situace než když si myslí, že předjíždění na půl metru je úplně v pořádku.

          A k těm místům s jedním pruhem, řidič prostě předjede protisměrem až bude volno jako jakékoliv pomalu jedoucí dvoustopé vozidlo.

          0 0
          • adam320  

            Jo vsak ja nejsem proti jejich iniciative, sam se snazim vzdy za vsech okolnost predjizdet cyklistu stejne jako auto tjst. zcela mimo jizdni pruh ve kterym jede, na okresce kazdopadne bez vyjimek, ikdybych mel jet za nim dve minuty 15km/h…docela dobre i chapu silnicare ktery jedou nekde ve stoupaku v zatackach vedle sebe, je to pro ne vyrazne bezpecnejsi jelikoz auto za nima si proste musi pockat az bude moci vyjet cely z pruhu, nemam s tim problem, v alpach naprosto bezna vec a nikdo se na ne nerozciluje. To je fajn, v cz bohuzel lido tohle nechapou, naopak ve meste jsem kolikrat nasranej na bikery u kraje, ktery nechapou ze kdyz si vsimnou kanalu pred sebou na posledni chvili tak je to naprd. Kor v situacich kdy rychlost aut a jejich je plus minus stejna, to jsou nejhorsi situace

            0 0
    • Rorejs74  

      Tak nějaký novinky ( aspoň pro mně ) k této iniciativě

      Sbírka na hithit : http://www.ukazrespekt.cz/

      Klub na Stravě : https://www.strava.com/clubs/701773

      0 0
    • adam1  

      Každá taková iniciativa je fajn.Osobně jsem ale proti to řešit zase zákonem -nic to nevyřeší a agresoři budou ještě více agresivnější:(

      Výchova k toleranci a slušnosti !a většinu zákonů můžeme zrušit:)

      Jinak když mě/ nás někdo slušně předjede pustí a tak prostě tolerance slušnost a mozek , tak osobně mu dávám palec nahoru .

      Ty nálepky jsme si nechali udělat u kolegy .

      0 0
    • Pessinger  

      Tak se to dnes projednávalo na údě poslanecké sněmovny a nějaká kráva z ANO úplně stočila debatu, takže se o tom vůbec nehlasovalo…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Osobne beru Holandsky nazor. Auta a kola dohromady nejdou. Rozdil v rychlosti je moc veliky a cyklista to vzdy odsere at ma vestu nebo ne. Nekdy za to ten ridic ani tak nemuze napriklad v otacce a podobne. Dva moji kamaradi to odsrali a na silnici uz bych nevlez. Kdyz is zajezdite v Holandsku na par mesicu je tezke jezdit znovu po silnicich a to kdekoliv na svete. To je duvod proc gravel a MTB jsou tak popularni.

      0 0
    • dr nick riviera  

      Tak zatím to vypadá nadějně..

      0 0
      • mr.antik  

        v tom ANO je asi vstupní pravdilo, že musíš být debil nebo blbeček*

        *citát ze hry Vyšetřování třídní knihy

        0 0
      • Pessinger  

        Bojko a Fákanec proti návrhu, doufejme že po volbách půjdou k lopatě :D jinak Dolínek, Výborný, Čižinský + .....a ta za Ano Ožanová musí být totální kráva viz debil blbeček níž..... světlá výjimka za Ano Válková

        0 0
        • Mig_all  

          Ožanová je tlustá kráva, starostka MOAP která na kole v životě neseděla…

          0 0
          • Pijer  

            ...... naštěstí :-)

            0 0
          • xtonda  

            A naprosto bezskrupulózní osoba co jeden čas seděla na čtyřech židlích

            https://www.ostravak.cz/…-funkci.html

            0 0
          • psoid  

            Odpověď na můj velmi obsáhlý email (aspoň A4):

            "Vážený pane,

            v lokalitě v níže se pohybuji se na místní komunikaci nevyhnou dvě sobní vozidla.

            Spozdravem…"

            Ocenil bych trochu delší vyjádření nebo aspoň češtinu.

            0 0
        • snas89  

          urVálková má zase kostlivce jinde.

          Rozhodně bych ji nesrovnával s normalitou nebo morálně zdatnou.

          0 0
        • JendaH  

          Zaujal mě ten odstavec o nemožnosti vzdálenost kontrolovat. Jak dnes řidiči kontrolují, že cyklistu nesundají?

          Dále že to nejde měřit… Čáry na silnici anyone?

          hlavně existují úseky silnic nižších tříd, kde v délce i několika set metrů až kilometrů je umístěna vodorovná podélná čára souvislá (kterou nelze při předjíždění ani cyklistů přejíždět/pře­sahovat), což by znamenalo vytváření kolon za pomalu (třeba do kopce) jedoucím cyklistou

          Wait, on jako fakt tvrdí, že je teď dobře předjíždět cyklisty tak, že nepřejedete středovou čáru?

          0 0
          • neminem laedere  

            Návrh obsahuje legalizaci přejíždění plné čáry.

            0 0
            • JendaH  

              No ještě k tomu – takže neví o čem mluví?

              0 0
              • neminem laedere  

                Je to stejný případ jako Jiří Zlý. Je v zásadě jedno, jakou hloupost řekne. Škoda je napáchána tím, že on je přece expert a s návrhem nesouhlasí. Takže naši poslanci nebo senátoři, kteří chtějí návrh potopit a chybí jim argumenty, jednoduše řeknou, že experti nesouhlasí.

                Takhle to třeba odůvodnila zpravodajka KSČM Květa Matušovská: Samozřejmě nemám nic proti cyklistům, návrh jsem nepodpořila především proto, že mi vadilo zavedení bezpečného odstupu 1,5 m, když víme od pana ředitele dopravní policie, že to nedokážou změřit (http://www.halonoviny.cz/…iew/55231077).

                Sice jsem s Květou Matušovskou několikrát mluvil a vysvětloval, jak se to může prokazovat, ale kdo jsem já ve srovnání s Jiřím Zlým…

                0 0
        • gerrard  

          No tak potes koste. Zastupce automobiloveho prumyslu a takovy demagog, asi ochrana vlastniho byznysu. Cim min lidi na kole, tim vic v aute. :(

          0 0
          • milan.v  

            „To vše píšu jako dlouholetý aktivní cyklista, řidič s mnoha a mnoha kilometry za volantem osobních, ale i nákladních vozů a autobusů.“

            Očividně jezdí maximálně tak po cyklostezce od bufáče k bufáči…

            0 0
            • JendaH  

              To tam musíš vždycky napsat – je to takový folklór, asi jako „Nejsem rasista, ale…“ :-)

              0 0
    • milan.v  

      Tomu jsem snad ani nevěřil…

      0 0
      • ladys  

        Myslíš, jako že to schválí?

        Ještě to musí projít senilátem…

        I když to vyjde ve sbírce zákonů, tak neohleduplnost lidí to nevyléčí…

        Policie to kontrolovat nebude, takže ti to možná pomůže, až tě srazí.

        Asi ne , bude tvrdit, že jsi mu vybočil..

        0 0
        • kycis  

          Jenze pri zachovani 1,5 metru je velmi nepravdepodobne, ze by vyboceni vedlo ke kontaktu. A tom jak velke muze byt vyboceni atd si muzes precist treba zde:

          https://www.fd.cvut.cz/…0provozu.pdf

          0 0
          • gerrard  

            Tak to je brutus.

            0 0
          • Pessinger  

            Nemůžeš to shrnout do pár vět? není čas to číst

            0 0
            • kycis  

              Hele v podstate jde o to, ze vymluva na vyboceni neznamena automaticky uspech a vyvineni. Jsou jiz popsane metodiky o kolik a za jaky cas a na jake vzdalenosti muze cyklista vybocit, a z toho a vzajemnych rychlosti se pak pri vysetrovani stanovuje zda mohl ridic reagovat a take ze bezpecny odstup je ten, kdy bezne vyboceni cyklisty nevede k nehode.

              0 0
            • gerrard  

              Vypocitava, jak moc obvykle ridic vyboci, kdyz se ohledne do zadu a pokud je to dite nebo nezkuseny, tak hodne. Proste cyklista nejede rovne, ale osciluje kolem primeho smeru. Predjizdet cyklistu natesno z tohoto duvodu je velky nerozum.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Názor řidičské obce je zcela jasný. https://www.facebook.com/…230059039704

      0 0
      • neminem laedere  

        Negativní emoce se brzy uklidní, jakmile zjistíme, že se na silnicích žádná katastrofa nekonala, stejně jako v Německu, Francii, Španělsku, Portugalsku, Belgii nebo Austrálii.

        Naopak můžeme být pyšní, že se stáváme vzorem pro další státy, které obdobnou úpravu připravují, jako je Slovinsko, Maďarsko a Slovensko.

        0 0
        • kycis  

          Ještě si živě pamatuju podobné diskuze (naštěstí to ješte nebyly internetové diskuze) o nadcházející katastrofě v dopravě, když se zavedla přednost na přechodu. A hle. Nestalo se nic, lidi si zvykli a funguje to.

          0 0
          • Sodoma  

            Asi tak.

            0 0
          • HonzaRez  

            Nic takového jako přednost na přechodu neexistuje… A stalo se to, že od té doby zhebly už tisíce idiotů, kteří skočili rovnou pod auto, protože jim neexistující přednost někdo indoktrinoval. Ale jinak se nestalo nic…

            0 0
            • Jezevec70  

              Jasně že tisíce.:-)

              0 0
            • BabbaJagga  

              Neexistuje…, ale zkusil jsi jen tak pro formu nahlédnout do zákona ČR. 361/2000 Sb., jaké povinnosti ukládá řidičům v blízkosti přechodu pro chodce? Doporučuji hlavně par.5 odst.2 pís­meno f a odst.1 písmeno h.

              0 0
              • HonzaRez  

                Výborně, přesné znění a čísla paragrafů v hlavě nemám, je dobře to tu mít. Takže se shodneme, že přednost na přechodu neexistuje…?

                0 0
                • Krejza  

                  Někomu to prostě nevysvětlíš.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hlavní problém byl v prezentaci návrhu ze strany médií – tam skutečně došlo k indoktrinaci veřejnosti nesmyslem.

                    0 0
                    • HonzaRez  

                      Díky, kamarádi, vzhledem k indoktrinaci i jiných vláken jsem si už myslel, že jsem letadlo…

                      0 0
                      • kiwaf  

                        Moc jim nedekuj, pro hodne lidi zde stejne zustanes letadlem :)

                        0 0
                        • HonzaRez  

                          Dobře, budu rád letadlem, hlavně když se tu nebude plácat o neexistujících věcech, jako jsou přednosti, ekoli a podobně…

                          0 0
                    • Krejza  

                      To musí být nějaká náhoda, že když se do čehokoliv zapojí média, překroutí se původní myšlenka. Média tomu přeci rozumí.

                      0 0
                • BabbaJagga  

                  Samozřejmě, ze se na tom shodneme. Ale na druhou stranu, řidič má předvídat (jistě, nelze stále a všechno, to zvládnou až plně autonomní vozidla) a před přechodem pro chodce by měl dvojnásob. V našem městě často cekam u přechodu v kriklavě barevné bundě, a stejně mě nikdo nevidí a nevidí… a k mému překvapeni to jsou obvykle řidičky. Je to o lidech, ohleduplnosti, vzájemně úctě…

                  0 0
                  • bara2  

                    Pokud auta u přechodu nechtějí pustit, je možno jim dát znamení rukou. Ještě se mi nestalo, že by to druhé nezastavilo, v drtivé většině to zvládne hned to první.

                    0 0
                    • BabbaJagga  

                      Asi jiný kraj… tady u Prahy se furt někam spěchá. Já tam opravdu nestojím jak Y, svaly na pažích poctivě procvičuju. Nejlepší je, když hned zkraje jede autobus, ti většinou pustí.

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Pustí tě většinou až poslední vozidlo kolony, co za ním už nic nejede. :-)

                        0 0
                    • Krejza  

                      Řidiči u tebe asi reagují na zdvižený prostředníček jinak 

                      0 0
                  • bara2  

                    Praktikuji přecházení frekventované silnice 1.třídy s kolem po přechodu, jezdím tama z obchodu. Odbočit doleva se mi ne vždy daří, bývá už jen problém, dostat se ke středu vozovky, aby mě můj směr mohl objet zprava a já počkala na mezeru v protisměru.

                    Když se trefím do velkého provozu, tak před křižovatkou sjedu na chodník, slezu s kola, na přechodu je všechny zastavím, za křižovatkou, už na té vedlejší, v klidu nasednu a pokračuju v krasojízdě. Pěšáka s kolem na přechodu pustí aji kolona v obou směrech :-D

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Jo tohle miluju. Máme po městě cyklopruhy. Bába jede, před přechodem zastaví, pomalu sleze z kola, postaví ho napříč pruhu a čeká až ji někdo pustí. A obráceně, přejde přes přechod, zůstane stát uprostřed cyklopruhu, snaži se vylézt na kolo, aby mohla odjet. Že úplně zablokuje ostatní cyklisty, ji vůbec nezajímá, resp. vůbec nemá přehled, co se okolo ní děje.

                      Ale to nebylo na tebe, jen tak všeobecně. :-)

                      0 0
                      • bara2  

                        My tu žádný cyklopruhy nemáme a mezi chodníkem a silnicí je dokonce kousek trávy. A cyklistů taky moc ne, v dohledu nebývá žádnej. Zato docela velkej cvrkot aut, to víš 23 na Třebíč. v místě červeného auta jednoduše odbočím na Janáčkovu, slezu, po chodníku to dotlačím k přechodu přes silnici č.23 a na Husové zas nasednu. Když se mi podaří dostat ke středu, tak mám šanci, že nějaký pěšák protisměr na přechodu zastaví (ale on tam většinou nikdo nechodí, to by musel zrovna přijet do zastávky bus), často mě někdo z protisměru pustí, když už jsem uprostřed. Když se můžu píchnout za auto, které taky odbočuje, svezu se s ním. Ale jako první je problém dostat se vůbec na ten střed, při upažení hrozí, že ti někdo akorát urazí ruku…

                        0 0
                        • gerrard  

                          Hele to co teď napíšu není žádná urážka, ale jen konstatování situace. Já to chápu, že je to pro tebe jednodušší udělat takovou „skrčku“, ale je to zase o nějaké předvídatelnosti cyklistů a braní je jako rovnoceného partnera v provozu. Co si budeme vykládat, spousta lidí sedne na kolo a začne dělat divné věci. Takový příklad: když dojede auto cyklistu, tak hromada cyklistů přestane šlapat, zpomalí, nalepí se na okraj cesty, tam se díky nízké rychlosti začne potácet a čeká těsný průlet. No pro mně co potřebuje, ať normálně v klidu vyjede pryč za tu nepřehlednou zatáčku radost až na kost. Za mně by to chtělo přidat trochu sebevědomí a znalosti předpisů, takto to vypadá, že je to na kole hromada dementů co nemá na kole co dělat, kteří často nezvládnou ani základní situace.

                          0 0
                          • bara2  

                            Máš pravdu, že spousta cyklistů se na silnici prostě bojí a podle toho se chovají. Říká mi to hodně lidí a diví se, že po silnicích jezdím. Potom jezdí po chodnících a je z toho další problém. Jezdím po silnici celej život, jsem měla za mlada Babettu, jezdila jsem koňmo i po městě (z Rybníčku po Staňkové, Poděbradové přes Mojmírák až do Kénigu a dál nahoru do Soběšic, když byl led a nedalo se vrchem přes pole :-) a jezdit po silnici mi přijde normální, ale jsou místa, kde jsou ta auta v takové přesile, že uhnu, ve špičce zrovna na této křižovatce s dvaceti kilama na nosiči už to není žádný mrštný stroj. Pokud je před ní jen trochu mezera k manévru ke středu, neváhám. Ale ještě mě nenapadlo začít jezdit po chodníku, plížit se pangejtem nebo se na to dokonce vykašlat. Ta silnice je i pro mě.

                            0 0
                          • ladys  

                            Promiň, ale sračku je blbost.

                            Je místo, kdy to radši převedu na přechodu, než riskovat za plného provozu nájezd mezi auta na 50km/h co tam jedou 80…

                            Autem se tam občas nedá doleva odbočit, musím jet doprava ,odbočit z hlavní. Otočka a následně tak kam jsem chtěl jet.

                            Nebo tam můžu taky 15minut čekat…

                            Dopravně by to šlo samozřejmě vyřešit.

                            Ale když nevadí 3s dlouhá zelená na přechodu u ZŠ..

                            0 0
                  • Krejza  

                    Stejně tam ale větším dopravním prostředkům nevlezeš, aby sis vynutil tu „přednost“. Nebo ano?

                    0 0
                    • bara2  

                      Ts, ti brzdí jen co odbočím z chodníku k tomu přechodu, a stojí dřív, než tam to čtyřicetikilové monstrum dotlačím :-)

                      Na přehledném místě v bývalém okresním městě (žádná díra) se svědkama kolem si to žádnej z nich nelajzne, by neukecal. že jsem mu tam nečekaně vběhla. Jak píšu: pěšák vedoucí kolo po přechodu nemá problém :-D

                      Mávnout musí pěšák stojící u přechodu, to maj točvolanti dojem, že ukecají, že neočekávali,…

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Pohled soudů při řešení této problematiky je trochu jiný, to jen na okraj :)

                  0 0
                • Pessinger  

                  Řidič se má po městě pohybovat tak aby nikoho na přechodu pro chodce nesrazil, nikdo nedostal do vínku aby mohl srážet lidí na přechodech, já i jako cyklista pouštím lidí na přechodu protože je to správné

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    To nepochybně. Problém byl tehdy v našich dezinformačních médiích, protože hovináři tu novelu prezentovali nesmyslně jako absolutní přednost chodců, což těm méně intelektuálně nadaným přišlo, že můžou skákat před jedoucí auta.

                    0 0
                    • Pessinger  

                      Aha takže novináři můžou za to že řidiči srážejí lidi na přechodech, děti na přechodech..... Pleteš si sport kamaráde, postav se raději někde u školy k přechodu a sleduj situaci a zanedlouho si nafackuješ… bydlím u školy u přechodu se Semaforem a není den co tam neprojede auto na červenou a není rok co se nesrazí dítě ......hnus novináři jsou hyeny

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ne. Hovináři to tenkrát prezentovali jako absolutní přednost, což v lidech vyvolalo iluzi, že můžou skákat před jedoucí auta, vulgárně řečeno. Ano, chodec má na přechodu přednost, ne, před jedoucí auto se neskáče. Tím samozřejmě nehájím prasácké chování točvolantní veřejnosti.

                        0 0
                        • Pessinger  

                          Sorry, já jsem na to téma háklivej, jezdím po městě do práce a preferuju silniční cyklistiku, prostě mě ta nastalá situace sere, už kolikrát rezignuju na to že mi tam vjede někdo z vedlejší že mě oprasi

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Existenci točvolantů asi nikdo nevyvrací. A fakt, že mnozí točvolanti neznají ani přednost zprava, což si častokrát zkouším v uličkách kousek od domu, to víme všichni.

                            Já jen narážím na debilní kampaň „absolutní přednost“ na přechodu. Jenže je to jako s tím 1,5 metru – rozumný řidič pouštěl chodce už před novelou. A debil je schopen ledasčeho.

                            0 0
                            • mikub  

                              Jenomže tady jsme u toho. Řidič němá problém předjet cyklistu teď a novela ho nijak nezasáhne.

                              Točvolanti (kvůli kterým je potřeba novelu mít) brečej na každým rohu…

                              0 0
      • JFtryall  

        Ja se uz nemuzu dockat az bude FB za prachy.

        0 0
    • Phantasma  

      No jo, ale v praxi bohužel jen těžce vymahatelné. Už jsem to taky zažil před pár měsíci, kdy mě někdo těžce zakomplexovaný předjížděl z takových 30cm …

      0 0
    • Hadato  

      Někdy si říkám, že by snad pomohlo jedině přidělat na kolo nějaký špatně viditelný objekt do vzdálenosti jednoho metru tak, ať to pěkně škrtá o ty jejich naleštěné plechovky :-D Myslím, že by se poučili :-D Otázka by byla, jak to udělat…

      0 0
      • James.Sniper  

        Nezapomeň na konci doplnit o červený praporek viz. §52. :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Asi si na auto přidělám traverzu 1.5 metru, abych měl lepší odhad. A když to holt nevyjde, cyklouš dostane po kebuli a třeba se mu rozsvítí, že na silnici nemá co dělat. :0)

        0 0
      • Georrge  

        No az ti ten trcici objekt, pridelany ke kolu, nekdo lizne stovkou, tak on sice bude mit skrabnuty lak, ale ty budes ryt drzkou asfalt. Jak vubec nekdo muze mit tak debilni napad…

        0 0
    • milan.v  

      Tak, přiznejte se, kdo jste včera v TV obhajoval své zrcátko pro každého cyklistu a nebo nebyl schopný dát dohromady dvě inteligentní věty po sobě jako kurýr… ;o)

      0 0
      • Delkim  

        Vydržel jsem to asi 3 minuty…

        0 0
        • milan.v  

          Já poslouchal asi patnáct, dvacet minut, sešlo se to tam tedy pěkně… :o/

          0 0
        • MajkyMajk  

          Já to dal asi 10 min a zrovna jsem trefil část, kdy kurýr vysvětloval, že řidiči jsou arogantní prasata a tenhle muž v černém byl trochu nad věcí a komentoval, že v obou táborech jsou takový hovada… no kouknul jsem na jedno z jeho videí na YT a musim říct, že jsme na tom fakt jako lidi špatně, když tolik lidí sleduje takovýhle hovadiny a ještě se nad tim baví. Fakt za volantem je každej druhej bojovník MMA a nájemnej vrah k tomu, přitom stačí kolikrát napočítat do 5 a vydechnout, o tom to je.

          0 0
      • Jamin  

        Dá se to někde najít? O tuhle estrádu jsem přišel.

        0 0
        • mikub  

          Asi to bude na iVysilani. Ale upřímně, výběr hostů byl tak zoufalý, že nakonec mi tam přišel nejrozumnější poslanec a senátor. Všechno za neustálého skákání do řeči od paní moderátorky, která hromadu myšlenek dořekla za své hosty (a většinou plácla ukrutnou blbost).

          0 0
          • bara2  

            Tak jestli to bylo u Jílkové, tak na tu se nedá dívat nikdy. A s tím poslancem a senátorem to je dobrý :-)

            Koneckonců, může přijít válka a ohrožení budem vnímat zcela jinak :-(

            0 0
    • Phantasma  

      https://www.ceskatelevize.cz/…11030520021/

      Tak ten ****** v tý masce mě teda hodně hnul žlučí. Cituji – drtivá většina cyklistů je neukázněných, když použiju klakson jako výstrahu, ukážou na mě prostředníček.

      Já jezdím na českých silnicích už nějakou řádku let, ale tohle jsem teda nikdy neviděl a v autě nezažil.

      0 0
      • neminem laedere  

        Není se čemu divit, že „pan Jehla“ chce vystupovat jen anonymně.

        https://www.youtube.com/watch?…

        Tyto záběry jsou prý od „fanoušků“, ale i on tam má hodně podobných záběrů s cyklisty. Rád „vychovává“ nejen cyklisty, ale i chodce a ostatní motoristy. Rád kritizuje za porušování pravidel ostatní, ale pro něj samotného pravidla neplatí.

        0 0
        • Phantasma  

          Tak už mu věřím a nedivím se, že na něj „drtivá většina“ ukazuje pěst a prostředníček …

          0 0
    • milan.v  

      Možná to tu už je, nevím, některá vlákna raději pro zachování vlastního zdraví nečtu..

      Senát vrátil návrh, který má nařídit vzdálenost při předjíždění cyklistů

      https://www.idnes.cz/…9_domaci_kop

      0 0
      • xtonda  

        Furt tu vysíráš když někdo použije jiné vlákno než by dle tebe měl a teď si líný sám udělat totéž a najít správné vlákno?

        https://www.bike-forum.cz/…/cyklonovela

        0 0
        • milan.v  

          Chceš mi říct, že to sem nepatří? Samozřejmě vím, že to vlákno tady k té novele je, dokonce se podívej, občas jsem tam i něco přispěl…

          Nebo snad chceš srovnávat dotazy například k Edge 520 ve vlákně k Edge 830 s tímto?!?

          Ty jsi klaun… Jinak se ten tvůj směšný výstup nazvat nedá…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak vzhledem k tomu, že ten kašpar, po kterým je tohle vlákno pojmenovaný, žádnou podporu návrhu neprojevil (ač byl dotazován), tak ano, sem to nepatří :)

            0 0
      • cyklista86  

        Proc me neprekvapuje, ze osoba ktera je proti tomuhle zakone vypada jako pytel brambor..

        2 0
    • Jason Voorhees  

      https://www.seznamzpravy.cz/…nnych-174720 … už je to tam, točvolanti budou ještě nasranejší, chjoo.

      0 0
      • kubad  

        ještě to může ožrala vetovat

        0 1
      • cyklista86  

        Nechapu ty reci, ze je to na nic, ze to nicemu nepomuze a pod.. Kdyz nic jinyho, tak je to pro cyklistu zbran kterou muze argumentovat stejne jako pro tocvolanta, kdyz rve ze musime pouzivat cyklostezky nebo nemuzem jezdit vedle sebe… Jestli to budou dodrzovat je vec druha. Dulezity je, ze proste kdyz me treba bude chtit predjizdet a v protismeru pojede auto, tak porusuje pravidla..

        1 1
        • ladys  

          Doporučoval by jsem pro realitu nakouknout na nějakou diskusi…

          Už se chystají . troubení ostřikovače..

          0 0
          • nooski  

            Ony jsou ty diskuze krasnou sondou do hlav tzv. „normalnich“ lidi. Ridicak by polovina lidi mit vubec nemela a vseobecne volebni pravo je taky kravina. Lepsi to nebude, ale jak jsem jiz psal, tak zlepseni je jednoznacne pozorovatelne.

            0 0
          • neminem laedere  

            Když se zaváděla přednost chodců na přechodech, ozývaly se podobné hlasy, že to bude strašně zdržovat atd. Chce to čas, aby si lidé uvědomili, že to jde a že je to normální. Za pár let se budeme divit, že se kolem toho vůbec vedly takové debaty.

            3 0
            • HonzaRez  

              Nikdy se žádná přednost chodců nezaváděla a nikdy žádná neexistovala…

              0 1
              • ladys  

                To je vtípek?

                0 0
              • rasto  

                přednost chodců!

                0 0
                • HonzaRez  

                  Vyhledejte mi přesné znění, kde je slovo přednost v souvislosti s chodcem…

                  0 0
                  • rasto  

                    ok, polopaticky:

                    (2) Řidič nesmí

                    1. ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje
                    0 0
                    • Krejza  

                      A slovo přednost? Kam se ti schovalo?

                      2 0
                      • Fazzy  

                        Je-li v pripade potreby ridic povinen, neboli musi i zastavit vozidlo pred chodcem prechazejicim prechod nebo se k tomu chystajicim, tak mu v tu chvili dava prednost. Heureka.

                        1 0
                        • Krejza  

                          Zákon vymezuje pojem dát přednost v § 2 bod q).

                          Tento bod mluví pouze o řidičích, takže se na chodce nevztahuje.

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Pokud něco znamená fakticky to samý jako „dát přednost“, nevidím důvod proč to předností stručně nenazývat. Ale slovíčkaření je holt sport.

                            0 0
                            • LiborV  

                              Vzhledem k tomu, jak se soudy v ČR k těmto nehodlám staví, tak bych řekl, že opravdu můžeme v tomto kontextu použít slovo přednost. Slovíčkařit netřeba :)

                              0 0
        • bikerGT  

          Slušní a uvědomělí řidiči budou ještě slušnější a uvědomělejší. Hovado zůstane hovado. Jako vždy. Ostatně ta jízda dvou kreténků na kole vedle sebe také není dovolená, ale přesto si spousta partiček hraje v běžném provozu na simulaci závodního pelotonu na uzavřené trati.

          1 0
          • cyklista86  

            Ano hovado zustane hovadem, ale aspon mam potvrzene zakonem(a on taky bude podvedome vedet) ze porusuje pravidla.. Co na tom do pr… nechapes? Jinak ridici nejsou jen slusnaci a hovada. Vetsina jich je nekde mezi a prave ti pravidla porusovat nechcou…

            2 1
            • ronda  

              „Malá“ porušení pravidel (bez ohrožení sebe nebo jiných) probíhají všude skoro pořád, lidé jsou si toho dobře vědomí. Usnadňuje a zrychluje to dopravu. Na prázdné široké silnici tě většina aut v pohodě objede širokým obloukem. Třeba v užší jednosměrce nebo v hustším provozu se to po počátečním opatrnismu stejně zas rychle vrátí k současnému běžnému předjíždění, od července to tedy bude jedno z běžných páchání „malého“ porušení pravidel. Zvlášť když se to nebude nijak hlídat.

              1 0
              • rasto  

                takže by bylo lepší zákon nemít, nebo co se tím snažíš říct? :-/

                dle Tvé logiky: mělo by se vrátit hulení do hospod, protože se v některých porušuje? měla by se zvýšit maximálka ve městech (např. na 100 kmh), protože někdo stejně jede rychleji?

                1 0
                • kubad  

                  Ano není potřeba mít každou blbost v zákoně stačí doporučení a osvěta.

                  1 0
                  • cyklista86  

                    Doporučení a osvětu můžeš uplatnit u osobních rozhodnutí, které ovlivní jen tu danou osobu(treba nekur není to zdrave) a ne provoz na silnici. Jak by fungovalo doporučení nechlastat před jízdou nebo doporučení dodržení nějaké rychosti. Hlavne tady u nás.. Prober se..

                    3 1
                    • grafik  

                      Klidně by to mohli vyškrtnout všechno a nechat jen: Neohrozit, neomezit : )

                      0 0
                  • Cavendish  

                    To je ale hodně naivní. U tebe mě to překvapuje

                    0 0
                    • kubad  

                      naivní je si myslet že to něco vyřeší, efekt by to mělo jako doporučení naprosto stejný – ve finále už dnes to zákon řeší, stačilo tam dát tu doporučenou vzdálenost

                      ve finál se to obrátí proti cyklistům a z toho mám obavu

                      1 0
                      • orm  

                        Vyresi to hlavne to, ze ridici ted vedi, ze existuje nejaka hranice. To je podle me dulezite. Jestli bude predjizdet o 10cm mene uz neni podstatne. Moje zkusenost, kdyz me nekdo oprasil a ja ho pak dojel a zeptal se co to melo byt, tak malokdy to byl *****, ktery to udelal schvalne. Vetsinou to byl normalni clovek, ktery si to neuvedomil a pro nej to by normalni a bezpecny predjizdeci manevr. Vubec nechapal co s nim resim. Ti lide na kole nejezdi, nevedi jak neprijemne to je. Ted dostali voditko.

                        4 1
                        • kubad  

                          to vodítko nikdo nerozporuje – to je v pořádku – jen způsob se mě nezdá , už dnes řidič nesmí ohrozit cyklistu a pokud by se doporučila vzdálenost, tak v případě nehody by to bylo dostatečné.

                          nejsem zastánce přikazování všeho zákonem, myslím že to bude zbytečně eskalovat vztahy na silnici – ale uvidí se třeba se pletu

                          0 0
                          • orm  

                            Soucasne sankce oproti puvodnimu navrhu jsou mirne a nevidim v nich problem. S puvodnima sankcema jsem nesouhlasil. S doporucenou vzdalenosti by to dopadlo jako s doporucenou rychlosti, tj. nikdo by to nedodrzoval :-).

                            0 0
                            • kubad  

                              a nezměřitelný 1,5m se dodržovat bude?

                              0 0
                              • jakub_kencl  

                                Hovado to nebude respektovat nikdy a zůstane hovadem, ale myslím si, stejně jako orm, že si spousta řidičů momentálně neuvědomuje co je to ten bezpečný odstup. Teď má míru, kterou snad dokáže +/- odhadnout, což už není jen ta nic neříkající bezpečná vzdálenost. Ono už stačilo, že se o tom začalo mluvit a zaregistroval jsem u spoustu předjíždějících větší respekt a vzdálenost. Je pravda, že nějaký krizový konflikt, jsem už neměl dlouho. V minulosti to bylo horší – troubení, ostřikovače, pokřikování…

                                2 0
                              • LiborV  

                                Slušný člověk bude, hovado tak jako jiné silniční zákony ne…

                                Ps změřit to jde (tak jako např bezpečný odstup), jen pan Zlý zatím nepřišel na to jak (ani bezpečný odstup měřit neumí), naštěstí se stačí podívat na západ od nás.

                                0 0
                              • orm  

                                Jak nezmeritelne? Proc myslis, ze se to neda zmerit?

                                0 0
                                • kubad  

                                  a změřiš to jak?

                                  fotky? videa? kalibrace ? 99,9% neprůkazné

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Da se to merit i neprimo. Znas sirku pruhu, znas sirku cyklisty, pak vis, ze aby auto dodrzelo odstup, tak musi prejet alespon pres stredovou caru. To se da celkem lehce vycist z kamery. Dale pokud se pri predjizdeni dokazu dotknout auta, tak je blizko. To se mne bohuzel stava casto. Dale, nevidim technicky problem udelat zarizeni, ktere bude na riditkach a bude merit pomoci radaru vzdalenost. Jde to dozadu, pujde to i do boku. Cyklista to nezmeri, tak aby to bylo pravne ok, ale nejake certifikovane zarizeni pro policii by nebyl problem.

                                    ps: Ja se ptal, proc si myslis, ze by to nemelo jit, otazka, a ty na to odpovidas jinou otazkou.

                                    0 0
                                    • bikerGT  

                                      Ale tam, kde je plná čára, tam přes ni při předjíždění přejet nesmíš. A Předjetí cyklisty, ať jede jakoukoliv rychlostí, je manévr předjížděcí, nikoliv objížděcí. Takže ve snaze dodržet 1.5m stejně jako všechna ostatní pravidla = třeba několikakilome­trovou jízdu desítkou. Za mnou se takhle vlekla kolona minulý týden. Semafory, kyvadlový průjezd jedním, ještě úzkým pruhem v délce asi 2km a to do kopce. Celé 2km na mě celá kolona troubila, a když jsem ze zúžení nakonec vyjel, samozřejmě už se rozjížděla čekající fronta naproti, a jeden navztekanec z té kolony za mnou mě vzteky, když už se konečně dostal vedle mě, vytlačil se svojí, v čmoudu zahalenou ochcávkou z vozovky.

                                      Co sem asi tak podle něj měl v tom úseku dělat, když jsem jej potřeboval projet, je mi záhadou.

                                      0 0
                                  • cyklon  

                                    mam pod sedlem kameru – takze snadno

                                    0 0
                                  • teffe  

                                    Měřit to lze, jen se musí chtít. Naše zpohodlnělá dopravní policie pod vedením demagoga bude tvrdit jistě opak.

                                    Nejsme jediní kde se to nějak konečně řeší, kontrola nebo vymahatelnost je možná, když se bude chtít, jen jde o to, aby také byla smysluplná a k tomu má naše dopravní policie daleko, jak vidíme podle měření rychlosti nikoliv tam kde je překročení rychlosti evidentně nebezpečné, místo toho měří tam, kde je největší výběr do kasičky, předhledné dlouhé rovné úseky…

                                    https://www.cyclinguk.org/…seforcomfort

                                    https://www.cyclinguk.org/…wmp-officers

                                    https://www.rheinpfalz.de/…5191648.html?…

                                    https://salzburg.orf.at/…ies/2873544/

                                    https://www.radlobby.at/abstand

                                    https://anwaltauskunft.de/…nd-muss-sein

                                    1 0
                                  • xtonda  

                                    A jak myslíš, že CK četnictvo měřilo rychlost, když byly v roce 1905 v českých zemích poprvé zavedeny limity vyjádřené v km/h? Logický postup je vznik potřeby měřit nějakou veličinu → vývoj měřidla, obráceně se to prostě neděje.

                                    0 0
                                    • ronda  

                                      Takhle. :-)

                                      Teď jde ale o to, dostat četníka, auto a cyklistu ve správný moment do správné pozice.

                                      0 0
                            • xtonda  

                              Původní sankce byla sice vysoká, ale to co tam je teď je směšné, těch věcí za co je pokuta a žádné body jsou mraky a jsou to bagatelní věci, které se běžně porušují. V podstatě mám pocit, že přestupky co nejsou bodované většina lidí nebere jako přestupek a prostě neřeší.

                              I sem si říkal, jestli by nebylo lepší aby se to schválit nestihlo a byla šance to udělat znovu a lépe.

                              0 0
                              • ronda  

                                Tohle přesně jsem tu psal, bude z toho běžný malý přestupek, který se prostě riskne. Riziko postihu je mnohem menší, než třeba u vcelku běžné šedesátky v obci, nebo nesprávném parkování.

                                0 0
                              • gollum  

                                Pro ten nízký postih je tam podmínká, že řidič při předjíždění neohrozí… Pokud, řidič při předjíždění ohrozí, tak je tam postih podstatně tvrdší…

                                0 0
                          • LiborV  

                            Podle současného postoje PČR to je v podstatě jen doporučení. Měřit to neumí (čti nechtějí) a cyklista je na silnici pro ně přítěž. Takže slušný řidič si jen konečně uvědomí, že je dobré kolo více objet, hovado se nezmění. Ta vzdálenost pomůže hlavně u nehod, kde ne vždy se tohle řešilo.

                            Poslední dobu, co se zákon řešil, tak se situace výrazně posunula k lepšímu. Tj. nějaké další dramatické zlepšení já už nevidím.

                            3 0
                            • xtonda  

                              Hovado si třeba uvědomí, že něco porušuje a bude si aspoň víc dávat pozor.

                              0 0
                • ronda  

                  Kde to tam čteš, nebo proč mi to podsouváš ? Jen píšu, že se stejně nic prakticky nezmění. Nic víc, nic míň.

                  0 0
              • cyklista86  

                Si uplne mimo a pripada me, ze tohle muze napsat jen nekdo, kdo vubec nejezdi v provozu. Jinak neni mozny, aby clovek co jezdil takovej zakon nepodporil..

                0 1
                • ronda  

                  Máš problém s chápáním napsaného ? I kdybych ho podpořil hlasitým potleskem a ohňostrojem, furt bude platit to, co jsem napsal. Není o tom, jestli ho podporuju nebo nepodporuju, ale o tom, co se bude dít v reálu na silnici za čtvrt, půl roku. O tom byl ten můj příspěvek.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • JendaH  

                  Já v provozu jezdím pořád (Praha, no) a pravidelně mě někdo předjíždí blíž, aniž by mi to nějak vadilo (především v malé rychlosti je to úplně v pohodě) a já jsem za to rád, protože nechci ostatní zdržovat.

                  0 0
                • xtonda  

                  Není mimo, jen se tuhle někde prokecl, že je profesionální řidič, to jen pro doplnění kontextu.

                  0 0
                  • ronda  

                    Prokecnul ? Nikdy jsem se tím nikde netajil. Jseš neuvěřitelnej manipulátor.

                    A pověz, co to má s napsaným společného. Je tady nějaká povinnost nadšeně tleskat jak na sjezdu jehovistů ? Napsal jsem jen názor, jak se to bude (ne)dodržovat, nic víc. Na to nemusím být řidič vůbec, abych viděl, co se na silnicích děje.

                    0 0
                  • cyklista86  

                    Ale diagnóza bílá dodávka? Tak to ledas co vysvetluje..

                    0 1
                    • ronda  

                      Naznač, co to vysvětluje, v souvislosti s napsaným ?

                      A uklidním tě, na dodávky koukám shora. A když už jsem v práci, tak se pohybuju výlučně tam, kde cyklistu potkám maximálně tak na křížení stezky se silnicí. Takže profesně se mě tahle úprava zákona vůbec nedotýká.

                      Co tam máš dál ? ;-)

                      0 0
                      • gerrard  

                        Koukám zhora, křížení stezky ze silnicí. To vypadá na traktoristu. :)

                        0 0
    • Phantasma  

      Jako cyklista říkám, že to nepotřebuju mít v zákoně. Situace, kdy jel kolem mě někdo na centimetry bych za ty roky spočítal na prstech jedné ruky a s řidiči mám jen pozitivní zkušenosti. A teď, jak se o tom už půl roku mluví mě míjejí 3m obloukem.

      A kdo je prostě ignorant, tak ten to dodržovat prostě nebude. Ať už to v zákoně je nebo není. Takhle to zbytečně jen některé jedince provokuje :-D

      1 0
      • Dvojan1  

        To máš štěstí. V Praze to je několikrát za vyjížďku.

        1 0
        • Velomiwookie  

          jezdim vyhradne po/kolem Prahy a deje se mi to v posledni dobe minimalne… Jediny co me napada, tak je to agresivni blikani radaru, ze by tomu pomahalo

          0 0
          • ronda  

            Taky bych řekl, že radar a jeho intenzivní rozblikání funguje velmi dobře.

            1 0
            • JendaH  

              Taky funguje (za tmy) druhé zadní světlo umístěné co nejvíc vlevo. Nedávno se mi rozbilo, ještě jsem to nějak neměl sílu opravit, a množství oprasení subjektivně stouplo. (chtělo by to zaslepenou studii!)

              0 0
              • Velomiwookie  

                dobrej tip, ted se stehuju kousek za Prahu, takze jezdeni za tmy bude na dennim poradku. Jen si nedovedu predstavit, kde je to misto nejvic vlevo, pokud to nemas na riditkach :D

                0 0
                • gerrard  

                  Jedna ze Smart bliken jde přidělat na zadní nohu. Mám to tak taky.

                  0 0
                • JendaH  

                  Na levém okraji zadního košíku (přiložená fotka – udělal jsem tam kroužek, jak říkám, nedávno se mi rozbilo, takže na této fotce není).

                  0 0
                • jakub_kencl  

                  Mám ji na levé zadní stojině. Trocha homemade – zvětšení průměru a sklonu uchycení pomocí samolepicího těsnění do dveří a drží jak přibitá :-) Druhá je pod velkou brašnou na sedlovce mezi stojinami.

                  0 1
      • rasto  

        dnes ráno mi tam jeden pobuda hodil myšku, protijedoucí řidič kroutil hlavou. a přitom stačilo, aby pobuda přibrzdil a mohl mě předjet o 20 sec později. toto se novým zákonem zlepší. obdobně jako v DE, FR.

        0 0
        • Radek Broz  

          „toto se novým zákonem zlepší“ :D Jo, to určitě.

          0 0
          • rasto  

            to je furt dokola. situace se radikálně zlepšila, jen projednáním zákona a jeho medializací se situace radikálně zlepšila. jak bude platit, bude v tomto ohledu bezpečnější situace.

            nebo bys rád, aby tento zákon vůbec neexistoval? byla by pak lepší situace na silnicích pro Tvé děti např.? :-/

            1 0
      • Krejza  

        Někdy nestačí prsty obou rukou, abych spočítal nebezpečná velmi blízká předjetí během jediné vyjížďky.

        Asi se tě štítí nebo co.

        0 0
      • cyklista86  

        No vidíš to a me tento týden predjizdel náklaďák co měl ještě vlecku tak, že kdybych neuhl za čáru, tak snad skončím pod tou vlečkou.. A situace, kdy mě nějaký **** oprasi ikdyz ma volný protismer jsou defakto každou jízdu..

        0 0
    • Tomcat  

      Já si říkám kdy tu bude také první brečík na téma, že cyklista dostal pokutu také za nedodržení 1,5m :)

      0 0
      • gollum  

        Pokud „cyklista“ dostane pokutu za nedodržení 1,5m tak bude mít podstatně větší problémy. V zákoně je napsáno řidič „motorového“ vozidla tzn. ten cyklista by musel jet na upraveném elektrokole, tzn. vozidlo, které nemá na silnici co dělat…

        0 0
    • Hermod  

      Tak s bezpečností cyklistů na silnicích bych začal v první řadě tím, že bych uzákonil kategoricky povinnou helmu pro absolutně všechny uživatele jednostopých vozidel bez rozdílu. (Ano, i ta babka, co jede na skládačce půl kilometru po vesnici na nákup, bez helmy NEVYJEDE, alébrž to bude mít za tisícovku.)

      2 1
      • cyklista86  

        Ty někoho ohrozis rozhodnutím jet bez helmy? Asi ne že.. Takze to bych nechal na kazdem..

        1 1
        • Hermod  

          NE!!! Ohrozíš sebe … a pak budeš chtít od státu léčení a péči a nemocenskou, až si tu svou hlavu rozbiješ! A to je dostatečný důvod.

          0 1
          • orm  

            Kratej nekomu lekarskou peci, kdyz ma nehodu v aute a porusil pri tom predpisy, treba maximalni rychlost?

            0 0
            • Hermod  

              Krátit lékařskou péči není možné nikomu, protože by to bylo neetické. Ale je možné (a etické) nařídit povinná opatření k minimalizaci rizik. Tak jako všechna auta musejí mít povinně bezpečnostní pásy, airbagy a fůru dalších bezpečnostních prvků, tak jako všechny motocykly musejí mít povinně ABS a jezdci na nich helmy, tak i všichni cyklisté by měli mít povinně helmy.

              1 0
            • Tomcat  

              Nekrátí péči , ale pojistné plnění to je krapet rozdíl. A v mediích už nejeden takový exot byl… Ono tímhle se totiž lidi nechlubí, velký ramena, silné řeči. A pokud prohrají soudní spor stáhnou vocas a to že byly hloupí už tak nevytrubují.

              0 0
          • rasto  

            já bych omezil otylé, nenosiče roušek, neočkované, kuřáky, alkoholiky, nesportující atd atd

            1 0
            • cyklista86  

              Hehe přesně tak. Vyzrany tocvolant s diabetem, vysokým tlakem, často

              Na neschopence a pod. je urcite pro nás větší typ zátěže než nehody cyklistu bez helem..

              1 0
            • Hermod  

              Omezovat je blbost, ale nařídit něco navíc můžeš (a děje se to všude).

              0 0
      • Tomcat  

        plus povinné pojištění pro jezdce na ebike , od 60stajeně jako u auta nebo motorky štempl od doktora.

        0 0
        • JendaH  

          Proč jenom ebike? To je navíc omezené na 25 km/h – proč ne pro všechny cyklisty, kteří chtějí jezdit 25 km/h?

          0 0
          • BabbaJagga  

            Omezená je pouze přípomoc motoru. Kdo na to má, může to i po rovině nebo do kopce smažit za své třeba 60kou.

            0 0
            • JendaH  

              Ano, ale pak se to neliší od ne-e kola a tak by na to Tomcat měl chtít pojištění taky.

              Ve skutečnosti má Tomcat nějaké trauma z ekol, nechápu proč. (když současně nemá trauma z aut a vlaků)

              0 0
              • Hermod  

                To není trauma. Veškeré antipatie k elektrokolům pramení z toho nešťastného zákona, který je postavil naroveň bezmotorovým kolům, ačkoli mají motor. Prostě požívání výhod, na které nemají morální nárok.

                A legislativní výhody kol, včetně jejich možnosti jezdit v přírodě, zase vycházejí z jejich sportovního charakteru (tj. z toho, že zprostředkovávají všeobecně prospěšnou a zdravou činnost).

                0 0
                • JendaH  

                  …a to se projevuje v tématu a vláknu o cyklistech na silnici.

                  0 0
      • JendaH  

        Proč jen jednostopých? A proč jen vozidel?

        0 0
        • Hermod  

          Protože v autě jsi chráněn karoserií a v letadle ti helma nepomůže …

          0 0
          • Radek Broz  

            Šonka tu helmu vozí pro srandu?

            0 0
            • gerrard  

              To má jen držák na mikrofon a sluchátka. Normální mu při tom přetížení padaly z hlavy. :)

              0 0
          • JendaH  
            1. „motoring helmets“
            2. Co pro chodce? Když ho třeba sundá auto, tak má dost velkou šanci, že si rozbije hlavu o kapotu/před­ní sklo.
            3. Co pro cestující v MHD?