• maceko

    chlapci, věděli byste co je tohle? na favorita mi to nějak nesedí. rok výroby 1983, průměr sedlový trubky 26 mm

    0 0
    • Vilém  

      Ty spodni trubky zadni stavby snad maji švy.

      0 0
    • Tomcat  

      Já bych to jako Fávo 198× neidentifikoval , protože vnitřní vedení bovdenu a spodek zadní stavby bez můstku. Středová trubka bez sn? Držák pumpu podle sedlovky. Švy na zadní stavbě a středu…

      0 0
      • Vilém  

        Zda se mi, ze po tom drzaku nosice na zadni stavbe zustaly dulky kde to bylo privarene.

        Tipoval bycht o jako napadene kutilem, jen ty mufny mi prijdou nejaky vylehceny.

        0 0
        • Tomcat  

          Jako je to divnej rám , ale né cenný, spíš opačně.

          0 0
          • Aww  

            Nevím no, za mne vcelku obyč fávo (ale podle mufen fávo od esky nerozeznám, že), všechny ty úpravy krom borcení můstku dole a držáku pumpy se dělaly až tak často, že se mi dostaly do rukou několikrát.

            0 0
            • Tomcat  

              A to vnitřní vedení bovdenu?

              0 0
              • Aww  

                To jsem měl na dvou fávech, jednou jen jako navrtané díry, jednou docela podobně tomuhle (a to jsem fáv zase tolik neměl). Tím nechci říkat nic s jistotou, ale zrovna tohle se dělalo.

                0 0
                • Tomcat  

                  Mě to přijde skoro jako kolo kterému někdo vyměnil zadní stavbu. Protože ty mufny a právě to „pečlivě“ udělané vedení horní trubkou vs zadní stavba

                  Pokud vezmu ale seriové tovární F-x nebo F-xx tak to Favo není. Stejně to nebudou ani individuální stavby pro týmy\ČSTV protože to by bylo zase ještě kus lepší.

                  Prostě cenné Favo to není, naopak podle zadní stavby je to ještě horší. Jak prasklý rám…

                  0 0
                • maceko  

                  a co patky + můstek pro zadní brzdu? měl jsem za to, že kovaný se dávaly na „lepší“ kusy…nedělám si iluze, že mám doma nějakej klenot, jen moc nerozumím tomu, komu by za to stálo provádět takovej tuning na běžným kole. ačkoliv s ohledem na dobu to možná smysl dává

                  0 0
                  • Vilém  

                    To tam bude vsechno dovareny, stejne jako ten kolik pro pumpu a navarky na packy.

                    0 0
                    • maceko  

                      nevím jak jsi starej, ale můžeš mi říct, jestli ty kola byly vážně tak vzácný, že se zachraňovalo, upravovalo a vylepšovalo, co se jen dalo? já jsem generace asi už moc postižená konzumem, tak si to dneska jen těžko představuju, ale vím že časy byly různý

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Vzácné bylo za socializmu relativní pojem.

                        Ano vzhledem k tomu že volný trh nefungoval a lidi měli vlastně hodně času + využívali firemní prostředky. Taky kutili , předělávali, opravovávali i to co by dnes při ceně práce nikdo nedělal. Protože cena práce by mnohonásobbně překračovala cenu nového výrobku. Takže i Favorit bylo nedostatkové zboží a zahraniční komponenty leda tuzex + černý dovoz.

                        0 0
                      • kubad  

                        to myslíš vážně?

                        když nic nebylo tak to jinak nešlo

                        1 0
                        • Tomcat  

                          Ekonomicky činná je už nejedna generace která reálně nezažila konec normalizace a socialistické hospodářství.

                          Tohle znají leda z dějepisu a nemají reálné představy o praktickém funguvání tehdejší společnosti. A pak se často diví že starší osoby jsou popuzené pokud přichází s návrhy které opět vypadají jako kolektivizace, znárodňování a podobné. O komunitních formách vlastnictví nemluvě.

                          Zajímalo by mě jak bude třeba vysvětlovat malýmu že starý angličáky mám buď z burzy, tuzexu nebo od kolotočáků protže v hračkárně to bylo " podpultové zboží".

                          0 0
                        • Pecer  

                          Byl tu Čuňas a jeho kufr auta :D

                          0 0
                      • Vilém  

                        Jak jsem starej mam v profilu.

                        Ta kola se upravovala, protoze nic jineho nebylo. Zvlast tesne po revoluci, kdyz se zacaly objevovat zahranicni dily.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Například závodní bikros kola se dělala právě z rozřezaných Favoritek . Páč ta parodia Velamos BMX, RMX praskaly i jen rekreační jizdou po městě i bez závodnýho využití a hmotnosti nemluvě.

                          0 0
    • maceko  

      update: přidávám ještě další fotky. co se týká švů, tak vážně jsou patrný na obou spodních trubkách zadní stavby. šev na středu mám i na favoritu z 87, viz jedna z fotek. s můstkem na stojan si nejspíš vážně někdo dal tu práci a umlátil ho. jinak geometrie se zdá být stejná s tím, co už mám. rozdíly jsou v patkách (kovaný vs plechový), vedení brzdovýho bowdenu skrz horní trubku, můstek držící zadní brzdu, kolík na pumpu a lanka k řazení vedený spodem

      0 0
      • mech1  

        Podle první fotky to je Favorit. Nevím, jestli to někdy v Rokycanech dělali, ale to vnitřní vedení je nejspíš někým dodělané, plech pod středem odstraněný.

        0 0
        • maceko  

          na první fotce je jiný kolo! favorit z 87', kterýho mám taky doma. dával jsem foto jen pro porovnání trubky středovýho složení, která má stejný šev jako nový přírůstek z 83'

          0 0
          • mech1  

            Aha, takže foto 3 je střed toho, co tě trápí. Podle fontu číslic to vypadá na Favorit nebo Esku, pomohl by znak v kroužku. Je to převařené kutilem a jek píšeš, přelakované.

            0 0
      • Vilém  

        Tipoval bych to spis na prevarenou Esku.

        0 0
        • maceko  

          bohužel z výrobního čísla dokážu vyčíst jen první dvě, tedy 83 a pak poslední čtyři číslice. kolo bylo tutově lakovaný, a zbytek je dost zalitej. každopádně se mi zdá, že za 83 se nachází kroužek s efkem, ale to se mi vážně jenom zdá. jak vypadá výrobní číslo esky nevím

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.