Prosím doporučte, aktuálně používám VELLA duopíst pro 26", 2.25. Docela spokojenost.
29" jsem ještě nefoukal :-) tak nevím, zda-li je to ± totéž nebo by to už byl vopruz.
Prosím doporučte, aktuálně používám VELLA duopíst pro 26", 2.25. Docela spokojenost.
29" jsem ještě nefoukal :-) tak nevím, zda-li je to ± totéž nebo by to už byl vopruz.
LEZYNE Alloy Drive M
Topeak mini dual DXG.
Fouká jak při roztahování tak stlačování = 2× rychlejší, je rozebiratelná, hlava na oba ventilky, zajišťovací páčka kovová.
kdo jednou vyzkousel slahounek, uz nikda nechce nic jineho:)
+1
Bohužel se mi často stává, že se při vyšroubovávání povoluje vnitřek ventilku, místo šlahounku…
Tak to mas malo utazeny telo ventilku, ne nadarmo existuji ty plastove klice, ktere lze strcit do kapsy a vazi nula prd ;)…
A proto se dobře ztrácí… :)
To vozim v malem zipovem pytlicku v podsedlovce spolu s vnitřkem ventilku, rychlospojkou a redukcí na AV.
Stačí mít nějak pojištěný, třeba kdyš se vozí rezervní tmel.
závit vnitřku ventilku očistit a utáhnout, těsněníčko v pumpě namazat.
Lezyne dokonce u pump pise, ze mas ventilek zalepit, pobavilo.
Zrovna s lezyne slauskem se mi to stává nejvíc :)
:) Mě se to teda s dílenskou pumpou Lezyne nestává.
Asi nemyslel dilenskou.
Delaj to maly, HV napr.
Souhlas, s vyjimkou CO2 … Kdyz pomines strach, ze bude vice defektu 0:).
Za mne Airbone XL .
Jo, foukat 29" 2,25 je dost opruz oproti 26" 1,95. Ale jde to. Mám nějakou pumpu koupenou v nouzi za asi 150Kč, kdesi v jakési světa pr… a funguje už asi 6let. Nevidím důvod ji měnit. Až skončí někde na Čiovu v prachu cesty, jako předchozí, tak koupím nějakou novou, kvůli 29" asi s dvojčinným pístem, ale …
Ale jinak s sebou vozím servisní pumpu, která zůstává „na základně“. Tou nafouknu i auto, když na věc přijde.
No a o kolik si chlapci myslíte, že je v 29" pláštích více vzduchu než ve 26" stejné šířky? :D Ještě jsem neslyšel, že by někdo měl speciální pumpu na 29 kola :D
Rozdíl zhruba 25%, alespoň podle tabulek objemů CO2 bombiček (ne reálný výpočet objemu nejsem dost velká hlava).
Skutečně se dělají pumpy s větším objemem pro účely objemnějších plášťů a co si pamatuju některé dílenské pumpy s rozšířeným obsahem byly propagovány jako „vhodné pro 29er.“ U zmíněných CO2 je pak správný objem docela zásadní.
Není to tak těžký:
V= 2 *(PI)^2 * R * r2
V26/V29 = 13/14,5 = 0,9 → cca 10% rozdílu
Moje srovnání
V26/V29 = 13 * 0,9752 /14,5 * 1,1252 = 12,36 / 18,35 = 0,674 → 33% rozdílu
Vysvetlis nam jak ten vzorecek pocita objem rozdilnych plastu s totoznou vyskou? Na matiku jsem guma.
Je to vzorec na vypocet objemu anuloidu, takze neni uplne presny. Velky R je polomer kola, ale az/jen doprostred vysky plaste!, maly r je pak sirka nebo vyska plaste delena 2.
Z tohohle vzorce se tezko chape co se to vlastne pocita, je to vysledek integracniho vypoctu – hledej anuloid objem vypocet.
Jasně je to zjednodušení, kdy zanedbáme tvar gumy a její průřez počítáme kruhový. Navíc je tam ještě troška nepřesnosti, kdy 26/29" je celkový poloměr a nikoliv střed rotačního tělesa. Ale tady asi nešlo o přesný výpočet.
Díky :)
Takovej detail: průměr ráfku u 29 je ve skutečnosti 28 palců ;)
Jo, a odkdy je 622mm 28" ty chytrej? :)
Asi budu potřebovat podrobnější vysvětlení, abych pochopil tvojí lehkou urážku ;)
29" pláště (tedy cca 29" od běhounu po běhoun) jsou v jiném způsobu značení 622mm – to je průměr patek pláště (shodou okolností shodnej s 28" a silničníma 700c pláštěma). 622 je taktéž průměr ráfku v místě, kde sedí patky – připočteme li k tomu odhadem 2×0,5cm za výšku patky ráfku (takže ±632mm), máš celkovej průměr ráfku asi 24,9" a nikoliv 28".
OK, díky za osvětu. Věděl jsem, že 29 mají stejné ráfky, jako 28. Ale na druhou stranu jsem netušil, že ty palce znamenají ± obvod běhounu (i u 26) a né ráfku.
Zopakuju ještě jednou, když už sis to poprvní nepřečetl.
Jasně je to zjednodušení, kdy zanedbáme tvar gumy a její průřez počítáme kruhový. Navíc je tam ještě troška nepřesnosti, kdy 26/29" je celkový poloměr a nikoliv střed rotačního tělesa. Ale tady asi nešlo o přesný výpočet.
na cisla ti sere bilej tesak, 29" je nej! podobne jako vsechno endurospecific!
Zefal Air Profi FC02. Mám ji na fullovi (27.5×2.25) i na silničce (700×25c)
Vypadá dobře, akorát ta pojistka mi přijde taková nic moc.
Mám ji (nebo podobný model) na štěrkoletu, fouká pěkně, ale má tendence vytahovat ventilky.
Za mě jedině Lezyne
Don’t feed this troll
Používám Specialized Air Tool Switch Sport.
Je malá, kolo rychle nafouká a není potřeba demontovat – hlava se automaticky přizpůsobí AV nebo galuskovému ventilku.
PS: na dojezd je úplně jedno co koupíš, navíc to použiješ jen párkrát. Být tebou, tak se pídím po užitečnějších věcech – jako například jestli má gumovou krytku, aby do hlavy neletěl bordel. Ta moje bohužel nemá, ale mám ji vytočenou směrem nahoru, tak zatím ok. V dešti to bude asi trochu problém …
To řeší kousek elektrikářský pásky.
Pouzivam Blackburn Airstick SL. Je jen na galuskovy ventilek, ale kvalitne zpracovana, lehoucka. Nemam problem s ni nafoukat 29" kolo.
Zene jsem koupil pumpicku Lezyne, ktera je taky komplet z hliniku a ma navic slauch, ktery je pro vsechny ventilky. Jen uz neni tak mala a lehka.
Velu duopist mam jeste taky uz mnoho let, ale ta se furt povolovala a musel jsem pisty dotahovat :-)
+1 pro Airstick SL. Mám ji už několik let a pořád funguje bez problémů, zvládne i poměrně vysoké tlaky na gravelu.
Ja ji mam taky.....a pojenom foukani MTB plaste jsem ji vratil do supliku. Asi nemam trpelivost nebo co:)
Něco na tom bude, po přechodu na CO2 ji vozím jen na delší švihy v batohu jako pojistku. Ale pár let doma suplovala i dílenskou pumpu :D
:))) slusny:)
tak to ses za něco trestal, ne ;o)
Zdá se mi to nebo tu ještě nikdo nezmínil tu opravdu nejlepší pumpičku na kolo, Topeak Race Rocket?
Jo tak tu vozím.