• vassil

    Ahoj,

    jezdím teď na starém „výprodejovém“ obchodňákovém horáku, nic moc kvalita.

    Chci si kupovat nové kolo, alůe nemám s tím zkušenosti.

    Uvažuji o krosu, jezdím cca 80% po silnicích bo je kolo můj dopravní prostředek (denně najedu minimálně 25km do práce a většina je po asfaltu), alke zároveň mě to táhne do přírody, když můžu ze silnic utíkám, sjíždím a vyjíždím co se dá… (což ale není zase až tak často, zatím). Nevím zda by mě kros neomezi v „řádění“, ale taky nevím co horák a asfaltka…

    zároveň bude mé kolo „rodinné“, bo na dvě kola nemám, takže na něm budu vozit na sedličce děti, bude mít nosič, apod…

    co si myslíte, cross, horák, a zaslech jsem něco o horáku 29er (ale měřím jen 175cm,a prý je to kolo pro lidi vyššího vzrůstu…), doporučili by jste mi něco podle toho jak píši?

    předem děkuji mnohokrát za rady a postřehy

    0 0
    • oddie  

      A cenovou představu máš zhruba jakou?

      0 0
    • Georrge  

      ta cena bude důležitá. Za sebe bych doporučil fulla, takovej 100 – 120mm, pohodový kolo který s rychlejma gumama hezky povalí po asfaltu a v přírodě ti dovolí objevovat nové nepoznané zážitky :) a uvidíš že pak do tý přírody budeš jezdit víc.

      Jinak dobrý horský gumy jsou na asfaltu rychlejší, než levný trekingový, ověřeno vlastní zkušeností, takže se horáka na asfaltu neboj.

      0 0
      • vassil  

        ok. díky, jestli je to jak říkáš, tak je to celkem jasná volba… nebál jsem se ani tak šířky pneumatik jako spíš toho, že je to kolo menší…

        0 0
        • Alibaba  

          Teď trochu vlastních zkušeností: cross po asfaltu valí líp, cross s dětskou sedačkou valí líp, cross je vpohodě i v lehčím terénu. Přesto mám raději MTB, i když jsem se s dítětem v sedačce na MTB nadřel jak vůl.

          0 0
      • Alibaba  

        Tak jsme se zasmáli a teď vážně. Pohodový full za 8000 a ještě k tomu s nosičem a na sedačce potomka??? Už vidím, jak uteče od rodiny! :/ Tudy cesta nevede.

        0 0
        • vassil  

          hele, já se nebavil o příslušenství…

          0 0
          • alinceb  

            Jde o to, že za 8tis. nebude nic moc ani kros, ani MTB pevňák, natož full. O fullu se dá uvažovat s rozpočtem od 20 tis. výš…

            8tis. je prostě strašně málo. Kdybys našel aspoň 12tis., tak by se dalo postavit už celkem solidní kolo . Obzvlášť, když to kolo bude denní pracant. U totálního lowendu bych se bál, že se za pár měsíců rozsype…

            0 0
            • alinceb  

              Btw. říká se: Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci… V tomhle úsloví je velká pravda a u kol platí dvojnásob. Pokud vyjedeš jednou za měsíc na cyklostezku, tak ti stačí kolo z obchoďáku z 3k a vydrží ti i několik let. Pokud budeš jezdit 100+ km týdně, tak nevydrží funkční možná ani měsíc. To už bych radši koupil nějakého bazarového ocelového celopevňáka z poloviny 90. let na sadě třeba STX a měl bych jistotu, že bude fungovat…

              Každou chvíli něco spravovat taky stojí spoustu peněz.

              0 0
        • vassil  

          jinak, kupuju to, na co mám… dražší bych si koupil, ale to by pak potomci asi neměli nějakou dobu co do huby :)

          děkuji za radu…

          a jinak, potomci se doteď vozí na kole které nestálo ani těch osum, ve předu jedna sedačka, vzadu druhá… a kupodivu si nestěžují, jeden z nich mluvit umí, a ozvat se umí oba…

          0 0
        • Georrge  

          cenu napsal až po mojem příspěvku, takže pindáš zbytečně

          0 0
          • Alibaba  

            ok. díky, jestli je to jak říkáš, tak je to celkem jasná volba… Myslíš, pindale?

            0 0
            • Georrge  

              pane bože to sou zas lidi tady… můj příspěvek 13:59, jeho první zmínka o ceně 14:10, nikde jsem nepsal že cenu zmínil v reakci na mě, ale že ji zmínil v jiné odpovědi až po mě.

              0 0
              • Alibaba  

                Šmarjá to jsou zas lidi tady…jestli nechápeš, že na základě tvého příspěvku se rozhodl dát na tvou radu…

                0 0
                • alinceb  

                  Nakonec si koupí v obchoďáku pohodovýho fulla Olpran a bude spokojený, že mu Georrge tak dobře poradil…:D

                  PS: Georrgi klid, jen tak rejpu…;)

                  0 0
                  • Alibaba  

                    :D

                    0 0
                  • vassil  

                    hele, tak sice jsem „amatér“ ale hledám něco jiného než obchodňákové kolo, to jsi snad pochytit moh :)

                    osobně moc neřeším ani cenu jako spíše typ kola…

                    já mám teď pujčené kolo které stálo blbé 4000, obchodňákový šmejd, ale jezdím na něm měsíc, je to horák, a zvládám kameny, jízdu po poli, louky, strmější kopce, sjezdy… nejsem bůhvíjaký jezdec, a nenajezdím toho mraky, ale to kolo i když je šmejd to zvládá… a já řeším jen to, jestli to zvládne i ten cross který mi na silnici ulehčí hodně práce…

                    0 0
                    • Martin  

                      s crossem na nějaké sjezdy a šutry zapomeň

                      0 0
                    • alinceb  

                      MTB s dobře zvolenými plášti pojede po silnici srovnatelně jako kros. Přítelkyně měla 2 kola – celopevný 12kg kros s nejezdivými (pomalými) plášti a 15kg MTB s plášti Schwalbe LandCruiser (sice těžké, ale se celistvým běhounem), které po silnici celkem jely a i po silnici radši jezdila na tom MTB. Přitom v terénu to kolo taky celkem jelo…

                      A jak napsal DoomHammer – na crossu na šutry zapomeň…:)

                      0 0
                    • Alibaba  

                      A je rozhodnuto, viz kluci výše. Žes to tak nenapsal hned?? Tak, co tam máme dál? ;)

                      0 0
                • Georrge  

                  na mojí radě není nic špatného, je pouze na něm jestli má finance na to, aby pro něj byla užitečná. Máš pravdu že za 8k nemá cenu řešit fulla, ostatně psal jsem že cena bude důležitá.

                  0 0
      • Necris  

        Jo jasně, zato hardtail cross či (hlavně) 29" MTB ti nedovolí poznat vůbec nic, na to musíš mít (samozřejmě a jak jinak) v téhle cenové kategorii vzadu nefunkční odpružení, které je méně funkční než péro z gauče :D

        0 0
      • marapara  

        Nic ve zlým, ale full kolem 8000, to asi neklapne, postav se noaham na zem. Bude rád, když sežene nějakého jetého horáka ve slušném stavu nebo koupí nové kolo, ale bude to prostě „plečka“.

        0 0
      • kolombo  

        Myslím, že kros nejezdí po asfaltu pomaleji :-)

        Ono taky záleží na tom, jak se šlape a jak moc se brzdí.

        Fakt je ten, že když si nazuješ nějaké gumy se středovou pěšinkou třeba Schwalbe plášť Smart SAM – drát, tak to po pevném bude valit taky.

        Na MTB je jiný posed a v terénu je ovladatelnějsí. Na řeči o ceně vidlice a její kvalitě neber takový zřetel, skákat na tom nebudeš a i levná vidlice vydrží 5 roků, než začne zlobit. Osobně odzkoušeno.

        Pokud Tě láká svoboda jet po kterékoliv cestě, kup horáka. Pokud chceš hlavně jezdit po asfaltu do práce, kup si krosové kolo.

        0 0
        • oddie  

          U té vidlice vůbec nejde o to, jestli vydrží 5 roků, ale o o to, že nefunguje, je zbytečně těžká a vzhledem k mizerné funkci i zbytečně drahá.

          0 0
    • PC  

      To dilema jsem resil taky, a vsichni vcetne prodejcu v obchode mi rekli ze pokud ho aspon trochu uziju tak horsky kolo:).

      jsi o 20cm nizsi nez ja ale me to 29 kolo sedi. Kdyz si to v obchode zkusis na dvou stejnych modelech a das jedno kolecko tak to hned poznas ten rozdil

      0 0
    • Necris  

      No na 29" nazuješ úzké pláště a ± z toho uděláš v tomhle ohledu Cross. Ale váhově určitě ne. Lehoučký levňoučký cross jde koupit, lehoučké levňoučké MTB moc ne.

      0 0
    • Jetson  

      Já šel do crosse a zatím jsem nenarazil na situaci, kdy bych byl limitován schopnostmi kola. Teď jsem například koukal na sestřih Extrem Biku Most a neviděl jsem tam nic, co by se nedalo na mém crossu (ne s mým skillem). Ano, pustit to naplno z kopce, na to to není, ale to já bych stejně neudělal ani s fullem a skoky bych zase nedal ani s HT MTB. Jezdím dost mimo silnice se služebákama (Pajero, Hilux) a taky se snažím si cestu hledat a ne prorážet.

      0 0
    • winter78  

      Odporúčam len a len MTB. Cross som jazdil celý minulý rok (potom som ho predal) a MTB mám už nejakých pár rokov a rozdiel pri jazde v teréne je obrovský.

      S MTB proste nemusíš vyberať trať, ideš kam chceš (asfalt,polia,štrk,lú­ky,kukuričné alebo zemiakové polia), ale na crosse som už cestu musel plánovať, hlavne jazda napr. cez pole alebo v štrku bola katastrofálna a niektoré úseky som toho už mal vyše hlavy.

      Za mňa jedine MTB.

      0 0
      • Jetson  

        V čem byla ta katastrofa? Já se při rozhodování povozil na sousedovic MTB (nějaký předloňský Scott za cca 60k CZK) a teď na crossu nějaký rozdíl nepociťuji. Pravda, poté co lezu na BF, už bych asi koukal po 29MTB, ale to nemá s potřebama co dělat.

        0 0
        • winter78  

          Pohodlie. Nič viac len to pohodlie (zamýšľal si sa už nad tým prečo sa robia odpružené sedlovky určené v drvivej väčšine na crossové biky ). Mal som na tom crosse obuté Schwalbe 42mm plášte a strašne to v teréne drncalo…a to som zbehával len lesné cestičky. A na jednom úseku cesty kde je vysypaný taký hrubý štrk, som dokonca musel z crossa zosadnúť a tlačiť. U mňa v teréne tento typ biku hrozne prepadol.

          Ale inak som jazdil len po asfalte, kde to išlo vynikajúco. A verím že crossy budú mať vždy svojich užívateľov ktorím vyhovuje presne taká cyklistika na ktorú sú crossy určené.

          0 0
          • Jetson  

            Já měl odpruženou sedlovku na trekingu, Tady mám karbon a když dám pneu na spodní hranici tlaku, tak je po drncání v lese a na silnici stále v pohodě. Nejdřív to bylo nafoukané na kámen a to bylo dost znát.

            0 0
            • winter78  

              Carbon určite pohodliu pomôže a rovnako tak aj výrobca rámu,dobra vidlica,dobré sedlo a širšie gumy.

              Ja mám ešte klasický cesťák a MTB, takže aj preto cross u mňa strácal zmysel a zbavil som sa ho. Keby som nemal tieto dva biky, možno by som si ho nechal, ale dnes by som už na 100

              % išiel radšej do klasického MTB, pretože ten jazdí fajn aj po asfalte a v teréne je ako ryba vo vode. Ale klasiku 26" , módna vlna fullov a 29" ma našťastie nezasiahla.

              0 0
      • vassil  

        prosimtě, když máš zkušenost s obojím. Dá se teda ten horák na silnici, nezaostává až tak v porovnání s crossem? teď jezdím na silnici denně tak 25–35km, ale časem to bude asi ještě oněco víc… Rád bych šel do horáku, ale furt mi vrtá hlavou, co horák a asfalt…

        0 0
        • bleach  

          psal jsem to vcera uz nekomu jinymu. vem horaka a kdyz budes mit pocit, ze to nejede, koupis za 300 2 slickovy rubeny a povali to jak silnicka..skoro :P

          0 0
        • Singlespeed  

          Jakékoliv nové kolo v cenové relaci 6500 Kč moc nepojede ani po asfaltu ani v terénu. Na silnici trochu pomohou úzké hladké pláště a je jedno, jestli je dáš na MTB looking bike (jak se levné pseudohoráky nazývají oficiálně) nebo na crosse.

          0 0
          • vassil  

            ta cenová relace je 8.000–10.000, a ceny komponentů budou víceméně za nákupku, nevím jak to je u tohoto zboží, ale u nás v obchodě prodáváme např. nářadí minimálně o 20% dráž než je nákupka. na 6500 (až 7000) jsem se dostal jelikož jsem odřek osmikolečko a kotoučovky. Práce na sestavě taky není v ceně, jelikož bude za symbolickou cenu.

            0 0
            • kolombo  

              8mi kolečko nebude takový cenový rozdíl, kotoučovky na normální ježdění do práce a občas do terénu asi fakt nepotřebuješ.

              Šetři na tom, co se snadno předělává na lepší !!!

              0 0
    • Georrge  

      fulla už teda neřešme, to opravdu nemá cenu v téhle cenové kategorii :) ale rád bych ještě vzpomněl jednu takovou moji zkušenost – treking je takový startovní kolo pro ty, kteří neví kde chcou jezdit. Někteří pak přejdou na MTB páč rádi zavítaj do terénu, jiní zase přesedlaj na silnici páč rádi asfalt :)

      0 0
    • Hejdik  

      Do 10.000Kč (8.000) doporučuji pohledat něco schopného v bazaru.Za ty peníze se něco objevit dá,namátkou třeba něco takového…

      http://www.cyklobazar.cz/…e-blackhawk/

      Do nového kola v této ceně nemá smysl chodit.

      Co se týká kola,nebál bych se jít do MTB,když nazuješ schopné pláště na asfalt,tak s ním můžeš v klidu zajet i do lesa,nebo nějakou polní cestu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.