hmotnosti biku klamání zákazníka

50 nepřečtených
  • Suntour

    Proč se tolik liší deklarované hmotnosti kol se skutečností? Hádám, že výsledná hmotnost je z nasčítaných hmotností jednotlivých komponent. Proto se realita většinou tolik liší.

    Je problém zvážit nový model kola před jeho prodejem ?

    0 0
    • Vilém  

      Kdo by to pak kupoval, kdyz lzou vsichni?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ale mohl by to bejt zajímavej soudní spor. Něco jako ten maník, co se soudil s prodejcem o to kolik auto doopravdy řere…

        0 0
        • kubad  

          nemohl,

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pročpak myslíš? Sme v ČR, zde je možné všechno.

            0 0
            • kubad  

              a na základě čeho? on někdo uvádí přesnou váhu daného kola?

              0 0
              • Smazaný účet  

                No, pokud by udával hmotnost s poznámkou „přibližně“, tak to jo. Ale bleskovým prolezením netu zjišťuju, že je tam hmotnost a číslo. Pokud bych to bral do důsledku, je to jako když šidí prodavač kaprů na váze. Soudit se s nikym nehodlám, ale selskej rozum říká tohle.

                0 0
                • Alibaba  

                  Takt to zas né, prodavač kaprů tě šidí když ti za tvé peníze méně…U kol dostaneš evidentně o nějaké to deka/kilo více, takže se šidí prodávající. Tudíž by tě mohl zažalovat a ty bys musel ještě krom soudních výdajů připlácet za kila navíc! ;-)

                  0 0
                • kubad  

                  ono bude někde v podmínkách malým písmem že je to pouze informativní údaj :D stejně tak jak je to s poznámkou o možnosti změně specifikace

                  0 0
                  • Jenda  

                    konec koncu hmotnost je vlastne taky specifikace takze to tam je :-)

                    0 0
            • BigKarel2  

              Určitě tam budou mít nějakou ochranu…jako že si výrobce nebo prodejce vyhrazuje právo na změnu údajů atd… :D

              0 0
    • nox159  

      Je problém zvážit nový model kola před jeho prodejem ?- neni, prijdes do prodejny slusne poprosis jestli ti to kolo hodi na vahu a je to :)

      0 0
      • Suntour  

        :D to taky žádám, i telefonicky, ale je to škoda času…

        Jsou asi nějaký tolerance a prostě když je kolo o pul kila tezsi napr. z 12,5kg na 13,0kg tak to není ani 5% rozdíl…nevim nevim

        Jak to je ?

        0 0
        • kubad  

          je to tak že oficielni udaj o vaze není, takže ho těžko můžeš porovnávat

          0 0
        • Vilém  

          Hmotnost byva vetsinou udavana v nejmensi velikosti a bez pedalu.

          0 0
          • Suntour  

            …a bez laku

            i kdyby to bylo pravidlem, tak kde je problém tohle uvést u parametru biku ?

            0 0
            • Vilém  

              No to je to co jsem psal v prvnim prispevku. Kdo by to pak kupoval? Vzdy by se nasel nejaky vyrobce, ktery by kecal. Takze sborove kecaji temer vsichni. Jediny reseni je prevazit si to.

              0 0
            • kubad  

              jo je to problém, protože existuje spousta verzí a variant osazení, které se i můžou měnit,

              0 0
              • karliner  

                Když v Tescu nebo Globusu kvůli automatockým pokladnám dokáží zvážit a zavést do pokladního systému desetitisíce položek, byl by problém pro cykloshopy zvážit těch pár kol, případně pár desítek (možná stovek..) komponentů, co prodávají?

                Nebyl.

                Problém je popsán výše – skoro všichni (výrobci asi komplet, prodejci občas něco převáží) lžou nebo publikují zavádějící údaje, tudíž by ten, co by uváděl pravdu byl znevýhodněn a proto se na to může vykašlat..

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jak si to představuješ v praxi řešit?

                  První problém je ten, že dva různé kousky stejného modelu kola nebudou nikdy mít stejnou hmotnost.

                  Když se sejdou na jednom kole zrovna ty těžší kousky od více komponent a na druhém lehčí, tak najednou rozdíl bude na celku klidně i třeba 0,5kg.

                  A to je jen v rámci jednoho stejného modelu. K tomu jsou tu různé velikosti, různé barvy (třeba anodizace udělá oproti laku docela dost).

                  Takže najednou u jednoho modelu budou desítky rozdílných hmotností.

                  Prodejce by ještě mohl pořešit zvážení kousků co má skladem. Jak by ale měl řešit situaci, kdy převáží jeden kousek co má skladem, dostane na něj dvě objednávky a druhou už uspokojí doobjednáním od dovozce, kde dostane zase kousek s jinou hmotností?

                  A jak to chceš řešit u komponentů, kde toho je více na skladě. To mají na eshopu uvádět u jednoho komponentu třeba 30 různých hmotností (když mají na skladě 30 kousků) a ještě řešit v eshopu výběr toho konkrétního kousku?

                  A co budou dělat třeba s horšími kousky plášťů, které ustřelí hmotností více nahoru? U těch najednou budou mít problém se jich zbavit.

                  0 0
                  • gazman  

                    Jen je zajímavé, že je to v součtu vždycky více, než udávají. Nikdy méně. Podle mě je to jak psal výše Vilém „Kdo by to pak kupoval, kdyz lžou vsichni?“ a to samozřejmě včetně výrobců komponentů, né jen ti co prodávají celé biky. Je to směšné. Pak jsou tady ještě takoví sráči, kteří váhy rámů a komponentů radši neudávaj vůbec a nikde, protože jsou prostě těžší než konkurence, nebo udávají váhu třeba představců bez šroubů a nikde toto neupřesní, je to trapárna. Ještě že jsou weby, kde se tydle věci nechají vidět přímo vyfocené na váze.My pak máme při skládání kol víc zábavy při detektivní práci se zjišťováním skutečnách hmotností, takže, vlastně je všechno fajn.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To, že někteří cíleně lžou, někteří třeba jen zváží nejmenší velikost bez pedálů a zrovna konkrétní podařený kousek (takže ten vyloženě nelhal, ale je to také zavádějící), to vůbec nerozporuju a souhlasím.

                      Mně pouze šlo o to, jak si to představuje (a nejen on), že by se to mělo v praxi řešit, aby to bylo v pořádku. Já to moc reálně nevidím.

                      A osobně mi je současná situace celkem fuk. Pokud mi opravdu zajímá nějaká hmotnost, tak se někde dopídím k převáženým více kouskům.

                      Pokud by mi tak záleželo na přesné hmotnosti nového kola, tak si ho nechám převážit a to ten konkrétní kousek, který bych kupoval.

                      Tohle ale nemám zapotřebí, přibližnou váhu rámů které jsem kupoval jsem znal a zbytek je daný čím to přesně osadím.

                      Celkové váhy kol co uvádějí prodejci rovnou ignoruju.

                      A když někdo začne uvádět konkrétní převážené kousky třeba u komponent jako např. Kupkolo, tak to začne být spíše zavádějící, protože pak stejně dostaneš jiný kousek, který má hmotnost jinou.

                      0 0
                  • Suntour  

                    Rád bych znal názor od prodejce, nebo výrobce.

                    řikáš že : dva různé kousky stejného modelu kola nebudou nikdy mít stejnou hmotnost.

                    Když se sejdou na jednom kole zrovna ty těžší kousky od více komponent a na druhém lehčí, tak najednou rozdíl bude na celku klidně i třeba 0,5kg.

                    Tzn. že vemu dvě kola naprosto stejný a hmotnost může být + 1/2 kg? Jelikož komponenty můžou mít taky rozdílnou hmotnost a tedy se to pak nasčítá ?

                    Přece musí být nějaky tolerance…+/- nějaký %

                    Jak píše gazman, je zajímavý ze je to vždycky víc kg v zaveru :-)

                    0 0
                    • KAPLIS  

                      Je to tak. Když převážíš třeba 10 stejných plášťů, rámů, řídítek atd, tak zjistíš, že tam jsou rozdíly, které když dáš do extrému a postavíš kolo z nejlehčí a nejtěžší sady, tak tam rozdíl bude znatelný. To je ale věc přirozená. Horší je když výrobce udá váhu, která je úplně mimo realitu a nenajdeš kolo, nebo komponent, které by se té váze blížilo. To pak je prasárna.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To máš hned těch 0,5kg v případě, že se sejdou zrovna opačné extrémy (to samozřejmě není tak časté, většinou budeš mít některé komponenty těžší a některé lehčí).

                      Jen na pláštích klidně může být rozdíl na pár 150g (už jsem měl v ruce vícekrát dva stejné pláště s rozdílem 100g, takže 150g na pár nic až tak extrémního).

                      Kola se také mohou lišit poměrně dost, i když třeba Mavicy nebo Fulcrumy až tak velké rozdíly nemívají (nějaký rozdíl tam je ale vždy).

                      A ono se to nasčítá i dále, jen rám bude třeba 50g nebo i více. Menší komponenty mívají menší rozdíly, ale zase jich tam větší množství.

                      Teď to nemůžu najít, ale třeba u Schwalbe myslím mají uváděnou toleranci 7%. A když je to trošku těžší plášť, třeba 700g, tak to je hned rozsah 651–749g. A v reálu to sem tam ještě i přestřelí.

                      U jiných dílů budou ty tolerance o něco menší, ale stejně se to může nasčítat.

                      0 0
                  • borda  

                    No, pul kila je asi moc, takova vyrobni tolerance se mi nezda…

                    Na kupkole svyho casu komponenty vazili, takovej problem to zas nebyl

                    A neni asi problem napsat cca, s urcitou toleranci clovek proste pocita.

                    Co se tyka vylozene lehkych veci, vetsinou jsou tak drahe, ze vyrobni tolerance bych tam predpokladal blizici se 0

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Na Kupkole mě nedávno dostala jedna věc – v popisu jedna váha (nižší) a pod textem kdesi v hloubi stránky fotka na váze, kde je váha pochopitelně vyšší.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Moc to není určitě.

                      Kdybych postavil kolo z komponent z největší rozdílů, na které jsem kdy v praxi narazil (tím myslím vždy nejlehčí a nejtěžší kousek daného dílu), tak bych se dostal rozhodně na větší rozdíl než 0,5kg na celku. Odhaduju, že i celý 1kg by se našel.

                      A to beru pouze svojí praxi. Kdyby se to vzalo více obecně, tak by se našli ještě větší extrémy.

                      Ono samozřejmě není moc pravděpodobné, aby jedno komplet kolo mělo zrovna všechny díly jednoho extrému a druhé druhého extrému, takže většinou tak velké rozdíly v kompletech nejsou.

                      0 0
                  • camlost  

                    @MlokCZ: na druhou stranu, konkrétní model má většinou jednu povrchovou úpravu (lak nebo anodizaci) a výrobce jistě dokáže zvážit obě, pokud je nabízí. tolerance hmotností u dílů taky nebude tak velká (snad kromě plášťů, kde se to liší klidně i o 8 – 10%).

                    ale i tak si myslím, že zakladatel tohoto vlákna měl na mysli spíše to, že výrobce uvádí u svého kola hmotnost 10.6 kg (bez pedálů), koupíš velikost S a navážíš 11.7 kg (zdravím Haibike). pravda, s 540kami SPDčky (cca 350 g).

                    jo, je to jen nějakých 7% rozdíl, ale pořád bych jako zákazník víc ocenil informaci 10.9 +/- 0.3 kg bez pedálů.

                    upřímně, nevěřím, že někdy měli v ruce ten konkrétní model, který měl jimi udávanou hmotnost.

                    to už je snad lepší to neuvádět. převážíme si to doma a doplníme to do tabulky hmotností na B-F (což dělám).

                    0 0
                    • Blade  

                      Fakt jsou u Haibiku tak velký rozdíly? Já váhal mezi Haibikem a Ghostem a musím říct, že u Ghostu to sedí. Na druhou stranu váha jedné jejich loňské silnice byla mimo hodně.

                      0 0
                      • unitak  

                        Asi záleží kus od kusu. Mě to sedí skoro přesně a co jsme tu někde četl ještě od někoho jiného, kdo má zas jiný model haibiku, tak ho měl dokonce ještě lepší…tak si vyber :-D

                        0 0
                      • nox159  

                        sedi znamena co ± 2kg ? :d

                        0 0
                      • camlost  

                        někde v historii navštívených URL bych teoreticky měl mít odkaz na konkrétní model, ale nedaří se mi to najít. byl to takový ten HT s karbonovým rámem, Rebou a teď v zimní slevě za cca 35 kKč.

                        majitelka byla nemile překvapená, to je asi zřejmé. doufejme, že je to aspoň z inzerovaného UD karbonu a ne z nějakého sklolaminátu.

                        0 0
                • kubad  

                  no problém by to nebyl, ale važit každou velikost každou variantu každou modifikaci – trochu nesmysl

                  0 0
                  • karliner  

                    Když každou variantu a modifikaci provozovatel e-shopu dokáže do svého e-shopu vložit, její zvážení není zdaleka ten nejpracnější úkon. Chápu, že se váha jednotlivých kousků může lišit, bývá to v drtivé většině případů v řádu jednotek%, férový prodejce může přihodit tolernci. Opravdu vidím jediný problém v konkureční nevýhodě férového prodejce, prodával by těžší komponenty než konkurence :-)

                    0 0
          • ememem  

            a to este nie skutocna ale ako sucet katalogovych hmotnosti komponeneotv co moze byt aj byva kludne + par sto gramov.

            0 0
    • borda  

      Uz spousta znacek kol pise, ze vahu kvuli serioznosti neudava, ze mas oslovit lokalniho dealera, ktery Ti kolo rad zvazi. Pravda je, ze mi to spis prijde jako markentingovej tah, ale celkem seriozni…

      0 0
    • StuntJ  

      Prodejce není povinen udávat pravdivé údaje, pokud jej uvedl v dobré víře a není mu prokázáno, že vědomě zákazníka uvedl v omyl, či se chtěl díky těmto údajům obohatit.

      Viz. třeba stáčení kilometrů, též legální a jiné kalé praktiky prodejců :o)

      0 0
      • alinceb  

        Stáčení kilometrů imho rozhodně není legální. Pokud někdo úmyslně stočí tachometr auta, tak to není uvedení údaje „v dobré víře“, ale manipulace s měřícím zařízením za účelem zvýšení tržní hodnoty a tedy i pokus o uvedení zákazníka v omyl a obohacení se na jeho úkor. Prostě trestný čin podvodu…

        0 0
        • camlost  

          přesně tak. jedná se o podvod. jeho rozšířenost je dána tím, že je těžké až nemožné prokázat, že to byl zrovna bazarník, kdo to stočil.

          v případě výrobců kol jde nanejvýš o klamavou reklamu, ale většinou uvádějí, že neručí za chyby na stránce / v katalogu, takže… na hmotnosti nekoukejte. :-)

          0 0
        • Biker jak Pes  

          To sice jo, ale dělá to snad každý bazar, všichni to vědí a nikdo to neřeší.

          0 0
          • alinceb  

            Ono až se to začne formálně vyšetřovat jako trestný čin a nejen jako přestupek, tak to třeba bude o něčem jiném. Sice kilometrový nájezd není všespásný, ale je to celkem dobrý orientační údaj pro servisní intervaly a pokud o něm někdo lže, tak je to prostě podvod a je jedno, jestli to dělá jeden bazarník a nebo všichni.

            Když budou všichni politici brát úplatky a nahrávat na rozkrádačky a nikdo to nebude řešit, tak se s tim mám taky smířit, že je to normální? Btw. není dneska odpoledne nějaká demonstrace?:)

            0 0
        • StuntJ  

          kdyby to byl trestný čin, tak už všichni bazarníci sedí …

          0 0
          • karliner  

            Jak už někdo psal – trestný čin to je, jen je potíž s prokazováním úmyslu, takže na to všichni pečou.

            0 0
            • jizby  

              kdyby byl zájem to řešit, tak to zas takový problém není. Stačilo by namotivovat pár původních majitelů, aby před bazošem někde věrohodně (policajti, STK, možná by to zvládl i notář:) zdokumentovali stav tachometru. No a pak už stačí jen mrknout na tacháč, až to auto bude vystavený na placu.

              0 0
    • André Vebr  

      Občas mě fascinuje, co dokáže takový jedinec řešit…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.