Hledání náhradního rámu MTB 29

63 nepřečtených
  • Kucci

    Ahoj.

    Zdá se že rám mého kola doputoval na konec své cesty. Jde o Leader Fox Argus 29 18", osazení mě připadne celkem slušný na moje použití (delší výlety po krajině, silnice, polní/lesní cesty, tu a tam pěšina, na trail jsem jednou zabloudil omylem), ani nic nepůsobilo že by se chystalo na odchod, a rád bych ideálně našel rám se stejnou geometrií (vyhovuje mě), na který by se daly díly přeházet. Roli hrajou i sentimentální důvody, něco se mnou už objelo.

    Což se zdá bude komplikovaný, výrobce mě s dotazem na schéma s geometrií rámu Argusu poslal k šípku, na jejich webu ani jinde se dohledat nedá, a mnou provedený ruční měření beru s rezervou (viz přiložený screenshot). Zatím u všech rámů, co mě zatím při hledání zaujaly (

    zatím jsem neřešil úplně kompatibilitu) se zdá že je výrazně větší vzdálenost mezi sedlovou trubkou a řidítkama (u mě jsem naměřil TT asi 575, jinde je klidně 630), a byl bych tak dost naležato, což mám ten pocit by bylo při 4+ hodinové vyjíždce poměrně na h****.

    Podobně zadní osa je 12×142 (pokud jsem měřil dobře), což se dnes asi úplně nenosí, stejně jako přesmykač (pochopil jsem ale že je možný domontovat objímku?). Hlavový složení u svýho kola nevím, nepodařilo se mě zjistit jaký tam je. Vzhledem ke své postavě (115kg, ~178cm) bude lepší se držet pevné osy, což hádám vyřazuje třeba ten scud, alespoň dle obrázků.

    Kam se ještě po rámech podívat, popřípadě máte nějakej tip? Co vše, kromě geometrie a uchycení kol si hlídat (resp. co nejde vyřešit redukcema atd) z hlediska kompatibility dílů?

    Pokud by se použitelnej rám sehnat nedal, připadá mě že ani výběr celýho novýho kola by teď nebyl úplnej zázrak. Zajímavě na první pohled (byť některý z komponent můžou být trochu peklo) vypadalo třeba https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330101?…, ale mám obavy aby se 1×12, ježděná celoročně a v tu a tam horších podmínkách (už jsem jel ve sněhu nebo kolo nesl, protože bylo obalený blátem, že se kola netočily, ale zrovna tomuhle už se vyhýbám) těžkým člověkem, neproměnila v díru na peníze.

    Background k prasklině: Kolo mám 5 roků, má za sebou 12,5k km. Někdy ~3 roky zpátky jsem řešil problém se zajíždějící sedlovkou (začala zajíždět po tom, co jsem ji jednou vyndal a zase vrátil), to nakonec vyřešila objímka na karbonový rámy, ale možná jsem předchozí objímku rval až moc na krev. Lehce po té jsem si na rámu na levé straně (v místě kde je vidět prasklina na fotce) všiml náznaku praskliny (jako by prosakovala vazelína od sedlovky). Dlouho byla beze změny, až během asi posledních 200km se začala rozjíždět (všiml jsem si aktuálního stavu při poslední vyjížďce, a jsem si jistej že při čištění cca 200 km zpátky to tak hrozný nebylo) a vypadat jako regulérní prasklina + na pravé straně, asi o 1 cm níž se objevilo další „prosakování“. Délka zasunuté části sedlovky je 16 cm.

    Předpokládám že by byl hodně hloupej a potencionálně nebezpečnej nápad s tím ještě zkoušet jezdit? Čeká mě za dva týdny vyjížďka, kterou jsem domlouval, a mám na výběr buď tohle kolo, nebo svoje starý CrMo krosový kolo s pevnou vidlicí z roku krále Klacka.

    0 0
    • skaj  

      Ja uz bych na to nesedl ani pro rohliky, ale treba se mas rad min nez ja:)

      Co pohlidat, pokud to chces prehazovat

      1. zadni osa
      2. tapered/netapered ram vidlice (nekdy se da resit redukci)
      3. vyska hlavovky a delka sloupku vidlice (ta trubka musi dostatecne nahore koukat:)
      4. stred a kliky
      5. podpora pro presmykac a s tim souvisejici retezova linka a ze se vejdou prevodniky
      6. prumer sedlove trubky
      7. standard trmenu brzd (da se redukci)

      Skoro ke vsem tu najdes samostatne vlakna. Nejvetsi past asi bude pohon, s presmykacem dneska nevim jak budes uspesny.

      3 0
    • pocestny  

      Prosakovala vazelína od sedlovky?

      0 0
      • Kucci  

        Na pohled nebyla vidět žádná prasklina, ale opakovaně se ve stejným místě objevovala vazelína (kterou uvnitř byla máznutá sedlová trubka, aby sedlovka nevrzala), která se ven mohla dostávat jen okem prakticky neviditelnou prasklinou

        Náhodou jsem narazil na fotku (z loňskýho května ještě s původní objímkou, takže to nebyly tři roky, jak jsem si mylně pamatoval), kde je to „prosakování“ vidět na stejným místě, kde se rozjela teď už velká prasklina.

        0 0
        • HadVoe  

          Ahoj,

          pokud je rám jinak v pořádku a nechce se ti řešit výběr nového, tak máš ještě variantu – nech ho svařit. na ježdění co popisuješ by to mělo být ok, zejména když si s tím asi jezdil poslední 3 roky.

          já svůj rám nechal svařit 3× (pokaždý praskl na jiném místě) a už se k němu tedy chovám slušněji :)

          cyloadam.cz – a obvykle mě to stálo do 1.500,–. u sedlovky mi tu část vyztužili navářkou a drží..

          pošli jim mail s fotkou a uvidíš..

          0 0
          • Kucci  

            Zdar.

            To je taky možnost, ale nevím nakolik by svařovaný 6061 vydržel moji hmotnost při nájezdu 2–3k km ročně. Kolik jsi zhruba mezi jednotlivýma opravama najezdil?

            0 0
            • sorak  

              Mel jsem prasklinu na podobnem miste u hlinikoveho Mrazka, v prvnim pripade mi to zavaril primo p. Mrazek na pockani za „dekuji“, resp. lahev vina (bylo to po 10ti letech jezdeni).

              Podruhe me praskl na ± stejnem miste asi o 4roky pozdeji, zavaril to soused od kolegy v praci bo to bylo jednodussi. Je to cca 3 roky a zatim drzi, od lonskeho jara ale kolo jezdi jen zridka a spis jako doprovod deti na cyklostezce nebo do obchodu.

              Mam metrak ± 3kg dle sezony a velikosti posledni vecere a na Mrazkovi jsem jezdil z vetsi casti takovou narocnejsi cykloturistiku a obcas zavody typu Drasal.

              0 0
            • HadVoe  

              ahoj. ram u sedlovky byla moje blbost, kdy si bracha pujcil kolo a vytahl si moji zkracenou sedlovku a v ramu byly asi 4 cm. druhy svar je zadni stavba za stredem, kdy jsem kolu trochu nakladal v leogangu a salbachu. mno, je to klasicke mtb ht, ktery na bikeparky neni urceno. taky moje chyba. kdybych se k tomu choval jak mam, tak to neprdlo. ted ho svareny pouzivam na expedice asi 3 roku, takze s bagazi taky +100kg a vse je ok. jen s tim proste uz neskacu :)

              0 0
    • Kucci  

      Po prohledávání všeho možný pomalu konverguju k https://allegro.cz/…-12431555596 (který mě chytrák google předhazoval v reklamách snad už od začátku, jen jsem je automaticky ignoroval), na který by mělo sedět snad všechno (chybí mě závity na nosič/blatníky), s vyjímkou přesmykače, ale jak jsem se díval, měla by být sehnatelná objímka. V geometrii mě připadne jako větší rozdíl jen o 2,5 cm delší ETT, a že zadní kolo je dost nalepený na sedlovou trubku (uvidím jak tam dostanu/nedostanu zadní blatník; Proč to vůbec všechno musí mít tak až hloupě krátkou zadní stavbu? Už tak jsem zažil stoupání, kde jsem si musel dávat bacha, abych se nepřevracel dozadu, se současnýma rámama to bude ještě horší… ). Ale to mají teď asi všechny kola..

      Kvalitou bude počítám srovnatelnej s většinou běžných rámů (jak mýho současnýho, , stejně se to všechno vozí z Číny

      Pohrával jsem si i s myšlenkou na dobrodužnější volbu – https://www.bike24.com/p2757614.html?… ale dávat vyšší částku za rám, kterej má odlišnější geometrii, a neměl jsem možnost si na něj ani sednout, se mě úplně nechce.

      Pak jsem se díval na https://www.maxbike.cz/…ny-matny-osa, ale v z popisu geometrie se nedá vyčíst dost na to, abych ji mohl v toolech rozumně porovnat se současným rámem.

      Současnej rám mám v plánu nechat svařit, asi přes CykloAdam, pokud najdu rozumnější cestu jak ho tam dopravit, než jet vlakem na otočku přes celou republiku…

      0 0
      • trpaslik72  

        Pár kol na tom Accent rámu jsem postavil a můžu říct, že jsou velmi slušně udělaný. Na pohled pěkný sváry a bezvadný lakování, jestli ti to v rozhodování nějak pomůže nevim :)

        0 0
        • pegas  

          Jak to mají s velikostma? M mají 19´´ a někde k tomu maj přiřazenou vejšku az 185 cm (což bych u vetšiny jinejch kol řadil k Lku ne-li XLku, Lko mají jako 21´´.

          0 0
          • trpaslik72  

            Doporučuju se řídit spíš rozměry gemetrie než podle S, M, L. Ty rámy jsou podle mě obecně větší a na mých 187 mi vyhovuje spíš M. ELko je mi velký v rozkroku, což možná trošku umocňuje prohnutá horní rámová trubka.

            0 0
            • Kucci  

              Byť mě to pocitově připadne zvláštní (mimo kola jsem zvyklej na XXL :-D), nakonec to vypadá na Sko, geometrií je nejblíž současnýmu, byť jsem začal být nejistej jestli by v praxi nebylo lepší mít třeba kratší představec (mám 100mm, 25°, je zahrnutej ve schématu v lincích) a Mko. Ale zase, nechci s tím pak dlouho laborovat. Asi zbývá doufat že skutečnosti víc odpovídá geometrie než to Sko.

              https://www.bikegeocalc.com/#…

              https://www.bikegeocalc.com/#…

              https://www.bikegeocalc.com/#…

              Buď je ten tool hodně svéhlavej, nebo výrobci uvádí geometrii rámů, který v běžným trojrozměrným prostoru nemůžou existovat. Ani z toho jakožecad schématu se mě u Argusu nepodařilo zadat geometrii co by dodržela oba úhly (73 a 69,4), CS (450), vzdálenost kol (1099), a ETT (575). U Accentu je to milimetr sem, milimetr tam, což se ještě dá tolerovat

              0 0
      • scalar  

        142 mm zadní osu, tapered hlavu, možnost obou přesmyků spodem i z boku a delší zadní stavbu mají rámy MRX.

        0 0
    • Dekaen  

      Kdysi dávno mi prasknul Leader Fox Racing na tom samém míste. Alu 7005. V práci mi to zavařili a cca.2–3 roky jsem na tom jezdil dál.

      0 0
    • Kucci  

      Jen abych příběh uzavřel, minulý týden mě v servisu přeházeli díly. Počasí delší projížďce moc nepřálo, tak jsem našel čas jen na kontrolních 20km. Rozměrama mě rám (Accent Point vel. S) sedí a vypadá ok.

      Slabina je vyústění vnitřního vedení bowdenů, který moc nekamarádí z přesmykačem s předním vstupem – bowden je poměrně ostře ohnutej (objímka na bowden je pak za středem, směřujíc nahoru. Nevím jestli je vůbec myšlený pro přesmykač, nebo ovládání teleskopické sedlovky?).

      Zatímco pevná osa na starým rámu měla páčku a-lá rychloupínák (povolit páčku, pak vyšroubovat), tady je přibalená osa s pevnou (tzn jen na šroubování, žádný odtažení/přimáč­knutí) krátkou páčkou s poměrně ostrýma hranama, se kterou nešlo rukou hnout, nakonec jsem na povolení musel nasadit starý řidítka jako páku…

      Na blatník tam na pohled bude dost místa, jen trochu zvláštně je „příčka“ nad zadním kolem dutá (místo ploché destičky), a otvor vypadá že by jim mohl padat bordel dovnitř rámu.

      Se starým rámem zkusím napsat do cykloadam.cz, jestli a za kolik by nabídli svaření, a pokud by to šlo (a nestálo víc jak půlku rámu), nechal bych ho svařit a zkusil bych na něm jako technický cvičení z bazarových dílů postavit dalšího kolo.

      Tak snad novej rám vydrží alespoň tak dlouho jako starej.

      0 3
      • Tomcat  

        .....a ten jak blonďatý kojot se chytí do pasti znáte?…

        0 1
      • scalar  

        Spíš bych ten šrot zase z tohoto rámu sundal, vrátil na ten svařený a na tomto rámu postavil nové kolo.

        1 1
        • Kucci  

          A mě přišlo divný, že se tu lidi snažili spíš poradit, než v souladu s duchem a tradicí bike-fora se každému tazateli, kdo nemá kolo určený na několika metrový skoky na trailech a řešený dle módních trendů aktuálního roku, vysmát, označit jeho kolo za šrot nepoužitelnej byť jen na ježdění pro rohlíky, a dotaz ignorovat. A ono si to dalo zjevně jen na chvíli pauzu.

          Co by to podle tebe muselo mít za díly, aby ti to nepřipadalo jako šrot? Minimálně komplet XTR, elektrický řazení a vidlici za 50k? Jo, super, byl bych „in“ a zapadl bych sem, ale při normálním používání (normální používání != lítání a skákání na trailech) by se rozdíl nepoznal, jen by to stálo peníze navíc, a byl by výrazně dražší spotřebák (řetěz, kazeta).

          0 3
          • Tomas_82  

            S cenou spotřebáku máš relativně pravdu, ale v ostatním se pleteš, lepší komponenty v čele s vidlicí bys nejenom při tom lítání a skákání na trailech rozhodně poznal. A rozhodně by to nemuselo být XTR a vidlice za 50k:-) Nicméně tím nechci říct, že osazení které tam máš je nepoužitelné.

            0 0
            • scalar  

              Osazení nepoužitelné není, ale když už koupil nový rám a na starém chce stavět další kolo, tak má větší smysl to základní zastaralé osazení dát na horší kolo a na nový rám dát nové, v pohodě stačí nové Deore s Raidon, Epixon, Recon vidlicí.

              1 0
              • Tomas_82  

                S tím souhlasím a dal bych tam Axona, není o moc dražší a je o hodně lepší.....

                0 0
                • scalar  

                  Ty ceny vidlic teď dost skáčou, po sezóně se dovážejí přebytky z výrob, takže na co se výhodně narazí. Viděl jsem třeba nové Raidony s černýma vnitřníma nohama za polovinu ceny Axonu nebo Recon Gold o pár stovek dražší než Raidon apod.

                  0 0
                • Kucci  

                  Ať jsem v obraze, v čem by měl být lepší?

                  Byl by ten rozdíl vůbec poznat pokud (byť to píšu asi ve skoro každým příspěvku) nejezdím traily, převážně jen lesní a polní cesty, občas nějaká pěšina? Silnice a cyklostezky nepočítám, na ty (no, občas se najde „silnice“ co si o odpruženou vidlici říká) odpružená vidlice ani potřeba není

                  0 0
                  • Tomas_82  

                    Má lepší tlumič, je lehčí a tudíž má lepší chod – poznáš to například při přejíždění kamenitých, nebo kořenových úseků, zlepší ti to kontakt kola s podkladem a tím můžeš jet v těchto úsecích bezpečněji/rychle­ji.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Hlavně odpružení se kvalitní tlumením snižuje únavu jezdce.

                      0 0
          • Tomcat  
            1. osobně sem tu držka nevymáchaná a někdy odpovídám v hádankách. Ale myslí te, že hodné „rady“ místních 50+ dědků s ebikem, obstarožním MRX, Spyderem, Mirindou , budou ty pravý?
            2. ono to může taky být tím že lidi sou z těch otázek už unavený a nestojí jim to za to aby ti napsali aspoň …vykašli se na to…
            3. víte že jsou traily bez skoků a dokonce dokopce?
            4. s rohama na vlaštovkách , zvonečkem Vam vidle za 50fakt nepomůže. Celé nové kolo za 25000,– které bude lepší než tenhle skanzen určitě ano.
            1 1
            • Kucci  

              3. Vím. Ale proč bych po nich měl jezdit? Když vyrazím na kolo, tak ne abych se motal někde v uměle připraveným parku.

              4. Rohy – dal jsem je tam sám, možnost přechytávat mě pomáhá vyhýbat se bolesti ruk při delších vyjížďkách (což jsou skoro všechny). Na nový kola jsem se taky díval, za 25k byly osazený hůř (některý díly srovnatelný/stejný, zbytek horší) než tenhle 5 let starej „skanzen“.

              Zvonek – to mám na prasáka najíždět mezi lidi na cyklostezce bez varování, jen abych nemusel mít zvonek a vypadal jako správnej biker? Jo, mají si dávat bacha, když už si potřebují pěšky vyrazit v chumlu na nejfrekventovanější stezku v dalekým okolí, ale zastavovat u nich, jen abych je za to zjebal, nebudu. A nějak se z centra z města potřebuju, takže je ta cyklostezka nejrychlejší řešení.

              1 1
              • pavelxy  

                Buď v klidu, já když sem chtěl poradit s novými koly, tak sem se dozvěděl jen informaci, že na můj rám to nemá cenu a ať si koupím celé nové kolo… Takže tady se na něco ptát sem vzdal…:D

                1 3
              • Tomcat  

                Protože se po nich jezdí na horáku líp než po silnici a cyklostezkách. Jinak trialy nejsou jen umělé a nejsou jen v bajkpartiích a Singletech centrech. I když jeden podnikatel by to tak hrozně rád chtěl… a dokonce nejsou ani jen pro cyklo.

                S tím trochu schizofrenie, na jednu argumentovat o uměle připraveným parku a pak bazírovat na zvonečku pro cyklostezky. Ty sou úplně přírodní že?

                Opravdu nevidím že by to bylo zásadně lepší než RAM MKII 5 a než RAM MKII 3 už vůbec ne.

                Jo je to skanzen, protože to není ani veterán, ani současný kolo. Takový cross kterrej někdo šoupnul na široký 29ky.

                Jestli vás záda nebolí z blbé geometrie \ velikosti, viz ten mega představec a rohy.

                1 1
                • Kucci  

                  To ano, ale proč bych po nich měl chtít jezdit? Ano, jsou i traily vybudovaný fandama neoficiálně v lese, ale opět, proč bych po nich měl chtít jet? A neježdění po trailech neznamená automaticky silnice a cyklostezky, ponejvíc jezdím různý lesní/polní cesty, ať už značený turistický nebo cyklotrasy, nebo celkově neznačený. A na to super trailový moderní kolo podle aktuálních trendů potřeba není, ale tuhle informaci místní ultras asi nedovedou zpracovat.

                  Jaká schizofrenie a bazírování? Nejsi tak trochu blbec, co neumí vytáhnout hlavu ze své zadnice? Cyklostezky používám jen abych se dostal ven z města, a nechci se na nich chovat vůči ostatním jako prase, tak používám zvonek aby o mě věděli. Mít na kole zvonek abych se nemusel chovat jako prase, a zároveň se nezajímat o uměle připravený traily je podle tebe schizofrenie?

                  RAM MKII 5 – některý díly má nižší třídy (třeba brzdy), a je o 1,5kg těžší. MKII 3 už není za 25. Ani jedno by nepřineslo nic navíc. Větší zdvih vidlice se mimo traily (ať oficiální nebo budovaný nadšencema v lese) nemá kde poznat, zbytek taky nic navíc nepřinese, byť z opačnýho pohledu ten rozdíl v brzdách bude taky zanedbatelnej.

                  Takže jsem podle tebe měl připlatit 17k (navíc proti 8k za rám a servis) za to abych měl aktuální kolo, který by tu nebylo označovaný jako skanzen, na kterým by se mě jezdilo stejně, a vlastně jediný co bych z toho měl by byl pocit že jsem „in“? To mě nezní jako dobrej obchod.

                  Však záda mě nebolí, ani teď, ani předtím bez rohů, bez rohů mě občas bolely zápěstí. O zádech jsem nepsal.

                  1 0
                  • theedge  

                    Nechapu proc se tady na neco ptas kdyz ses nejchytrejsi na svete ?

                    1 1
      • Tomas_82  

        Takhle bych řekl, že to na 178cm musí být malé, ale pokud ti to sedí…

        0 0
        • Kucci  

          Jako, samotnýmu mě to připadne taky trochu zvláštní, ale pokud budu soudit z delších vyjížděk, tak po nějakých 80km/6h mě nebolí ani záda, ani ruce, jen zadek a únava

          0 0
          • gersa  

            Ale to by tě nebolely ani s větším rámem. Jen bys nemusel mít zvednuty cockpit až do nebe

            0 0
            • kubad  

              au, ta sedla :D

              0 1
            • Kucci  

              Větší rám (resp. kolo s ním) jsem si v průběhu minulýho měsíce zkoušel, neseděl mě, připadalo mě že příliš ležím. Takže jsem zůstal u prakticky stejně velkýho rámu.

              0 0
              • gersa  

                Takže s menším rámem ležíš méně?

                Zajímavá logika

                0 0
                • nomecz  

                  Tak kdyz se podivas na kokpit kde nizkou hlavovku dohani nesmyslnym predstavcem a vlajdama tak je to prece jasne.

                  Velikostne by mu jasne sedelo Mko, ale to by tam musel mit normalni setup a ne tohle :)

                  0 1
                  • oddie  

                    Vyšší představec by zřejmě musel mít i u toho M-ka, ale tenhle je teda peklo :D A to jsem myslel, jak mám strašně dlouhej…

                    0 1
                • Kucci  

                  Takže podle tebe bych s větším, a tím i delším rámem nebyl víc nataženej v horizontální rovině? Nějak si tvoji logiku nedovedu představit v praxi.

                  Podobně kecy na představec – s větším rámem a kratším představec by byl reach možná stejnej, ale řidítka by byly níž, takže bych zase víc ležel.

                  Při pořizování tohohle kola 5 roků zpátky jsem si zkoušel jak tuhle, tak větší velikost rámu. i různý představce, až jsem skončil na téhle kombinaci, která mě seděla. Ale to tady nikoho nezajímá, protože to není kombinace, která je považovaná za správnou (a která by přece musela být ta správná pro moje tělo, i když mě nikdo naživo neviděl), abych mohl být správný biker. Zažil jsem hodně diskuzních fór, ale tahle komunita je s náskokem nejnepřátelštější co jsem kdy potkal.

                  0 0
                  • gersa  

                    *Takže podle tebe bych s větším, a tím i delším rámem nebyl víc nataženej v horizontální rovině? *

                    Nic takového netvrdím. Jen poukazuji na to, že když budeš mít správnou velikost rámu, tak nebudeš muset správnou výšku řídítek dohánět parožím jaké má největší jelen v oboře

                    A že je tady nejnepřátelštější komunita? Nechovej se jako ***** a bude po problému

                    1 0
                  • kubad  

                    ne nebyl, dal bys kratší představec, nemusel by ti trčet do nebe jak teď a sedlovka by taky nebyla vytažená na limitu

                    rozhodně by o číslo větší bylo lepší

                    0 0
                    • Kucci  

                      S kratším představcem by byly řidítka níž, a byl bych víc ohnutej. Proto jsem tehdy při zkoušení nakonec zvolil tuto velikost rámu a typ představce.

                      0 0
      • trpaslik72  

        Ty kráso ten přesmyk je lahůdka…

        0 0
      • skaj  

        Sorry, ze ti to rikam narovinu, ale hledani se moc nepovedlo, tenhle ram ti je maly. A protoze ma i jinak nevhodnou geometrii pro posed jaky chces, musis mit riditka a predstavec tak, jak mas. Spravne velky ram by opravdu vyrazne zlepsil jizdni vlastnosti a komfort.

        Az vychladnes z mistni diskuze, tak si na to vzpomen treba pri nakupu pristiho kola. Kdyz najdes spravny ram, bude se ti jezdit o hodne lepe.

        3 0
        • Kucci  

          Jak jsem psal vedle, větší rám s kratším představcem jsem při původním pořízení kola zkoušel, vyhovoval mě míň (řidítka byly moc dole).

          I teď při řešení jakou velikost při současným výběru rámu, jsem si v jednom obchodě zkoušel kolo s rámem, který odpovídal Mku, a nevyhovovalo mě. Byť pravda, byl to jen Decathlon, a jejich udávaná geometrie rámů není zrovna dvakrát přesná, nebo geometricky možná.

          Jak si teď hraju s https://www.bikegeocalc.com, pokud bych chtěl s větším rámem dostat řidítka do stejné polohy vůči sedlu (kterou mám vyzkoušenou), s rovným 7cm představcem bych musel přidat 5cm podložek (resp najít k nim extender na sloupek, co by přidal 5cm). Možná bych tu nemusel číst o představci trčícím do nebe, ale určitě bych tu četl jinej hejt. Myslím že by to připadalo na pohled hrozný i mě.

          0 0
          • oddie  

            On kupodivu existuje i jiný představec než jen rovný, i v těch 7cm…

            0 0
          • skaj  

            Tak jsi zkousel ve vsech pripadech nevhodny ram pro tebe. Evidentne hledas vyssi hlavovku – a ne nahradu timhle paskvilem a nebo 5cm podlozek. Geometrie vsech ramu v M neni stejna. A jestli ti tenhle ram s predstavcem nejaky prodejce doporucil/schvalil, tak od nej ruce pryc.

            Takhle – me i ostatnim to muze byt jedno, ale ty jezdis na spatnem kole s blbymi jizdnimy vlastnostmi, i kdyz si to odmitas priznat.

            1 0
            • Kucci  

              V jednom z mých příspěvků jsou odkazy na geometrii současnýho rámu, i toho původního.

              Klidně můžeš zkusit najít rám, který bude mít stejnou vzájemnou polohu sedla, klik, a řidítek, bude mít podle tebe správný tvar a nebude potřebovat jako představec „paskvil“. Pokud se ti ho nechce naklikávat do toho toolu (má trochu svoji hlavu – občas po zadání jedné hodnoty změní sám jinou, ale zdá se že to bylo vždy proto, že výrobcem udaný vzdálenosti a úhly dohromady nešly), klidně ho tam zadám sám.

              0 0
              • skaj  

                To neni „spravny tvar podle me“ – ale nejake univerzalne platne pravidlo, jak ramy a jejich geometrie funguji. Novy ram ti hledat nebudu, sorry, nemam k tomu zadnou motivaci. Ale to, ze ho nehledam, porad nic nemeni na tom, ze sis koupil ram prilis maly. Podivej se sam na fotku sveho kola – uplne v klidu si mohl mit hlavovku o nekolik cm vyse a ram celkove delsi – a k tomu bys mel normalni predstavec a nemel sedlovku na limitu (ktera pak ma tendenci prasknout ram).

                Rozhodujici hodnoty jsou stack a reach, a ty si vybral jako pro o 20cm mensiho cloveka. Muzes tady kolem teoretizovat, ale realitu nezmenis. Ten ram ti je malej a byl to krok vedle.

                Jinak na takovemhle ramu stavim kola pro kamarady https://geometrygeeks.bike/…primal-2022/

                1 0
                • Kucci  

                  S Mkovou velikostí toho rámu (mají malé + za to že uvedená geometrie zřejmě sedí na milimetr. I když, s udávanou zadní stavbou je míň jak 1cm mezi sedlovkou a pláštěm. To už zní celkem extrémně) by se prakticky stejnej „posez“ dal dosáhnout se zvednutým představcem (cca 25°, délka 60–70mm, v praxi bych možná posunul sedlo do zadu, teď ho mám posunutý spíš dopředu).

                  Ale, rám kterej potřebuje minimálně 140mm vidlici (což by byly všechny rámy, s řidítkama umístěnýma v mě vyhovující výšce, který by zároveň nepotřebovaly představec podobnej jako mám teď), a má úhel hlavy 65°? Nedovedu si představit k čemu by mě to na moje výlety bylo, teoretickou větší obratnost bych nevyužil (alespoň se udává jako výhoda ostřejšího úhlu; nepamatuju si že bych zažil situaci, kdy by mě současný kolo připadalo málo obratný), to bych spíš poznal nervóznost. Ano, vidlice s vysokým zdvihem by i místní komunitou akceptovaným představcem umožnila mít řidítka ve výšce co by mě vyhovovala, ale to zvládne i ten představec za o něco nižší částku.

                  „Rozhodujici hodnoty jsou stack a reach, a ty si vybral jako pro o 20cm mensiho cloveka“ Tzn podle tebe ten rám je pro 158cm vysokýho člověka?

                  Nehledě na to že v porovnání s předchozím i současným rámem bych měl s Mkovým Dartmoorem víc vysunutou sedlovku (s LF 18" měla sedlovka v rámu 16cm, Accent S má 15cm, Dartmoor M by měl 14cm) což by nebyl krok správným směrem co se týče životnosti rámu.

                  Můžeme to zabalit, moje používání/jízda a očekávání od kola se míjí s tím co se zde bere za samozřejmost/po­vinnost, a když napíšu že k velikosti/ge­ometrii kola jsem došel po zkoušení toho co mě vyhovuje, tak se tu jen dozvím že mě nevyhovuje, a že si to jen namlouvám.

                  edit: myslím že podobně se museli dřív cítit lidi, když přišla diskuze na auta, a já tlačil jako jedinou správnou cestu RWD sedan s manuální převodovkou a atmosférickým benzínem s kladným vztahem k vysokým otáčkám.

                  0 0
                  • skaj  

                    Ne, ten ram nebyl vyber pro tebe, ale jen takova ukazka na co se koukat a jake mivaji treba M ramy reach a stack (a to je tenhle ram spise nizsi). Realne bys soupanim sedla akorat oddelal svoje kolena, tim se posed v zadnem pripade neladi. Velikost ramu se stanovuje jen a pouze podle stack a reach hodnot. Pozice “za stredem” je jen jedna spravna, tam se velikost neupravuje.

                    Tvaris se, ze tomu rozumis, sam se tim chlacholis, ale realne sis vybral ram pro 160cm juniorku:) No, co k tomu dodat, az budes priste vybirat, preju at mas lepsi ruku a nekoupis si auto, ze ktereho musis vyndat zadni sedadla aby ses tam vesel (a ted vsem vypravis, jaky mas skvele velky kufr:).

                    A pro nevericiho Tomase – reach 374mm jezdi na 24” kole 7 lete deti, viz https://nsbikes.com/…,119,pl.html

                    1 1
                    • Kucci  

                      „Tvaris se, ze tomu rozumis, sam se tim chlacholis, ale realne sis vybral ram pro 160cm juniorku:)“

                      Čemu rozumím je, jak se mě na tom sedí, a jak se mě na tom jede. To už jsem tu několikrát opakoval. Jenže podle tebe je zřejmě akceptovatelný mít pouze velkej rám s pidi představcem, kde budu k nízko položeným řidítkám ohnutej, nebo pokud nechci být ohnutej k nízko položeným řidítkám, enduro/trail rám s vidlicí s ~150mm zdvihem, a lidem kterým tyhle dvě možnosti nevyhovují se vysmívat…

                      0 1
                      • skaj  

                        Ne, podle me je akceptovatelny mit ram, na ktery nemusim davat 5cm podlozek a nebo predstavec do nebe. Ram, ktery pode mnou nepraskne, protoze je malej. Pisu ti to narovinu, nepotrebuju se ti vysmivat. To, ze se se svoji chybou nedokazes srovnat je tvuj a ne muj problem. Ostatne – ty ses prisel nejdriv poradit a pak pochlubit – to ti mam napsat jak dobre si vybral, kdyz je ten ram evidentne malej (a mas to treba dolozeny prikladem, kde je jasne videt, ze delka ramu je v kategori juniorskych kol)? Nenech se vysmat, mazat med kolem huby ti nebudu. Ten ram je ti malej, jizdni vlastnosti ma v tvym provedeni naprd a jeste hrozi prasknuti jako minule. Koupil jsi kravinu. A to jen proto, ze jsi hejl a nerozumis tomu. Ram pro tebe existuje a da se v pohode koupit – neni enduro, nemusis na nem byt ohnutej. Jen tys v tom shaneni selhal. Urazej se jak chces, ale neprijemnou pravdu tim nezmenis.

                        Ono je to jednoduchy – pokud tohle je ram na 178cm vysokyho cloveka. Na cem podle tebe jezdi 165 cm vysoky lidi? Na xxs?:) To te ani neco tak zjevneho netuklo?

                        1 1
                        • Kucci  

                          „Na cem podle tebe jezdi 165 cm vysoky lidi? Na xxs?:) To te ani neco tak zjevneho netuklo?“

                          Říkáš to jako by byly označení velikostí rámů univerzálně určený, a všichni výrobci je povinně dodržovali. Pokud se budeme dívat na to jak je výrobcem označený, tenhle rám je pro velikost do 177cm, větší od 174cm. Ale tohle tě nezajímá, ty vidíš jen to Sko, stejně jako tě nezajímá to že mě větší (resp kolo s rámem se stejným rozměrem jako větší verze toho co jsem nakonec vybral) i při zkoušení nevyhovoval, protože pro tebe jsem, jak říkáš, blbej hejl, kterej nedokázal najít rám (který by zároveň nepotřeboval zbytečnou 150mm vidlici) co neexistuje.

                          „(a mas to treba dolozeny prikladem, kde je jasne videt, ze delka ramu je v kategori juniorskych kol)“

                          Takže sis dal práci abys našel juniorskej rám s agresivní geometrií určenej na náročnej terén (slova výrobce), kterej se v jednom rozměru dokáže rámu pro dospělýho na pár centimetrů přiblížit? Úžasné.

                          „…nepotrebuju se ti vysmivat…“ + „…A to jen proto, ze jsi hejl a nerozumis tomu“

                          Nepřišel jsem se sem chlubit, jen ukázat jak to dopadlo, ať to není další dotaz bez známýho výsledku. Ale můžeš být v klidu, s věcma jako výběr kola nebo rámu (hliník pod moji maličkostí se nezdá být nezničitelné řešení) tu už příště vážně otravovat nebudu, tohle fakt nepotřebuju

                          0 1
                          • skaj  
                            1. Blbej si vyprosuju, nelzi, to si tam dodavas sam.
                            2. Nefandi si, nepotrebuju hledat dlouhe ramy. Ram jsem vybral (on neni ani juniorskej, ale detskej:), protoze na nem jezdil muj syn od 125cm:)
                            3. Hlinik pod tebou nevydrzi, protoze si neumis vybrat ram.
                            4. A ram si neumis vybrat, protoze misto snahy pochopit, co je s tim vybranym ramem pro tebe spatne se tu marne hadas ve snaze si koupi obhajit. To sice mozna lidsky chapu, ale hodnej kvuli tomu na tebe nebudu:)
                            5. Prave kdybys ses tu rovnou zeptal na vyber ramu, nemusel si dopadnout takhle.

                            Kazdy sveho stesti strujcem, kdybys misto obhajovani spatneho nakupu radsi zkusil pochopit, co to je stack a reach, mohl si mit pekny pohodlny ram a ne tenhle srazeny nesmysl. Howgh.

                            1 1
                            • Kucci  

                              „Prave kdybys ses tu rovnou zeptal na vyber ramu, nemusel si dopadnout takhle.“

                              Pokud pominu to že „takhle“ je rám co mě vyhovuje, a je rozměrama stejnej jako rám, na kterým jsem toho už hodně najezdil, na výběr jsem se ptal, a když jsem tu napsal že podle geometrie to vidím na Sko (viz https://www.bike-forum.cz/…-ramu-mtb-29#…), všem to připadlo ok, nebo je to nezajímalo. Jak uviděli fotku s představcem a přesmykačem, tak se z toho najednou všichni můžou zbláznit, protože to pro ně není ten správnej styl kola.

                              0 0
                      • kubad  

                        jezdi si na čem chceš když ti to vyhovuje, tvoje volba, pokud je ti fajn na malém rámu, s představcem do nebe a sedlovkou na limitu je to tvůj boj.

                        Každopádně je ti to malé

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.