Hi ten steel je co ? dík. ( potřebuju vyrobit nové silnější patky na vidlu.)
FRAME: Hi-Ten Steel Tubes
FORK: GT FS Design, Hi-Ten 2pc.
Hi ten steel je co ? dík. ( potřebuju vyrobit nové silnější patky na vidlu.)
FRAME: Hi-Ten Steel Tubes
FORK: GT FS Design, Hi-Ten 2pc.
Přepis,než bych sám,,smolil"
–
Bývaly doby, kdy ocel naprosto dominovala. Byl to prakticky jediný používaný materiál pro výrobu rámů, který však začaly vytlačovat rámy duralové a později karbonové. Oproti hliníku ale ocel disponuje vyšší pevností a velmi nízkou unavitelností. Na druhou stranu však také podléhá korozi, takže povrchové úpravy rámu jsou nutné.
Dnes můžeme ocel najít spíše u jízdních kol levnější třídy, a to tzv. Hi-Ten ocel, která je pevná, ale zároveň má rám z ní vyrobený poměrně vysokou hmotnost. A nebo naopak až u dražších kol, kde je použití oceli znakem exkluzivity. Používá se chrom-molybdenová (Cr-Mo) ocel. Takové rámy jsou svařeny z trubek o dvojí mocnosti stěn (double butted), kdy ve střední části trubky je materiál stěny tenčí a na krajích, kde je více namáhán naopak silnější.
Ocel totiž mnozí cyklisté vnímají jako srdeční záležitost, pochvalují si pohodlnost ocelových rámů (ocel pobírá nerovnosti při jízdě lépe než hliník) a jsou ochotni ustoupit ze svých nároků na hmotnost. Ačkoliv je pravda, že špičkové (a drahé) ocelové rámy mohou zdárně uspokojit i „gramaře“.
Tak tak. Hezky napsano.
To znamená, že hi ten není crmo ?
Ne neni, hi-ten je obyčejná levná ocel na trubky, cr-mo je ocel legovaná chromem, molybdenem atd a z principu je dražší.
Oki díky. Tím se vysvětluje jiná váha i pevnost vidlice.
jinak receno, hezkej nazev pro nejobycejnejsi material.
To jo, ale i tak, myslim že z hi ten byla třeba trialova Jiskra TC50 a výdrž parádní
Nevím to teda jistě, ale crmo rám to byl těžko :-)
Dobrá jaký plech mám teda použír na patky předního kolavidlice hi-ten. Je tam použitý 4mm , chci použít 6mm plech.
Fotky zděs.
Pepe to si netroufam ti v tom radit.Zkus Kamara..
Díru na osu si udelej 9mm.
Nevim co to je dneska za blbej zvyk delat na predni vidlici 10mm vybrani pro 9mm osu.
U ocelovych vidlic s rafkovyma brzdama bych to jeste pochopil, ale u magneziovych nebo z hlinikovy slitiny a navic pro diskovy brzdy to mi hlava nebere.
Osa je 10mm a bike je bez brzd.
A to ta 10mm osa ma udrzet peg?
Jo
Tomu bych dlouhou zivotnost nedaval.
No zkřivila se, doufám že to bylo patkama které se zkřivili.
To bylo spis naopak:(
10mm je standart vidle.
Vzadu je 14mm
Kdyz se davaji pegy, tak byvaji obe osy 14mm.
Mozna to tema silnejsima patkama zpevnis, ale stejne vse drzi ta osa. Leda ten predni peg nejak prichytit k te patce, bud nejake pridavne srouby, nebo na prasaka privarit k patce.
Proc by ne. Nez 20 let starej hlinik, radsi 20 let starej HiTen. Ale oproti CrMo to ma pri stejny hmotnosti nizsi pevnost.
Hi-ten odpovídá oceli z které byli dělané staré Favority. (standartní)
U těch se jednalo o ocel tř. 11 523 – uhlíková konstrukční, taková lepší „nočníkovka“-(přeháním).
Cr-Mo odpovídala oceli 15130, to je legovaná ocel s výrazně lepšími vlastnostmi.
pevnosti viz strojnické tabulky, rozdíl je (u tepelně zpracované Cr-mo vůči Hi-ten) cca dvounásobný.
Náchylnost k únavovým prasklinám je u Cr-Mo proti běžné oceli také menší.
Co použít pro nové patky vidlice… no trošku problém poradit.
Sváření nestejných materiálů je těžší.
Chceš použít 6mm plech. Zde bych doporučil tu část kterou
budeš přivařovat, stáhnout na ty 4mm, možná 3,5–3mm.
Důvodem je tio, že svařované materiály by měly mít přibližně stejnou tloušťku, jinak se nerovnoměrně prohřívají.
Tezko rict, jak si prestavuje provedeni, ale osobne kdybych to delal tak to ubrousim ve svaru a ne ze bych varil na puvodni tenci plech.
Taky mi neni moc jasne, co tim chce docilit.
myslel jsem stěnu trubky (vidlice). Ta bude do 2mm, spíš míň
Jo takhle, uz chapu.
6mm plech chci použít protože – 4mm se kroutí pod pegama.
Plechy patek bych dal z neceho zarucene svaritelneho, 11523 mi prijde rozumne. I ten hi-ten bude nejspise dobre svaritelny, drobny rozdil v materialech nevadi. Kazdopadne nove patky bych v miste svaru zbrousil do spicky, vznikne pevnejsi a lepe provareny svar.
cibi … je asi slušnej oddíl ?!? … :-)
Jak je napsano vyse, idealni by byl 11523. Ale pokud sezenes jen 11373, tak se taky nic nestane. Svarovat obyc dratem. A pokud bys s tim mel problem, tak bych to za drobny baksis mohl nechat vypalit na laseru. Vedle ve firme maji i tu 11523, ted mi palili neco na fulla.
Snad mně neukamenujete, ale jak to tu čtu, raději něco prodám a koupím vidli crmo za 3500'. Při koupi levného bajku se musí furt investovat. Po kpupi nového BMX jsem hned musel předělat středové složení. Koupil řidítka a gripy .Teď koupím vidlu. Pak kola :-) a nakonec i rám. :-)
Ne neukamenujou, ale bazar je jinde a minimum tu jezdi střet dirt bmx.
Co takhle si koupit opravdu nový kolo a ne bazar..... .
Nevím o jakém bazaru píšeš.
Že tu málo lidí drtí Béemko neznamená že se nezeptám.
Nové kolo jsem koupil, ale vlákno je o hi ten oceli. Myslel jsem že hi ten ocel je crmo.
Upravil jsem ti název vlákna „Hi ten“ na „Hi-ten ocel“ kvůli přehlednosti a vyhledávání. Pokud bys chtěl název změnit, aby lépe vystihoval dotaz, napiš mi, prosím, do zpráv.
Super díky.