házení nového kotouče 6 děr

56 nepřečtených
  • mc.loki

    Ahoj

    vím, že mě možná někdo pošle do historie nebo do pr…ale zkusím to, bo jsem z toho mírně nešťastný.

    Dorazil mi 203 mm kotouč, který jsem vyměnil za dosavadní 160 mm vpředu. Jenže háže. Řekl bych, že tak 1 tam vůle je. To je ***** docela dost. Předchozí kotouč mi dělal cosi podobného, ale jelikož to bylo 160, tak to nebylo tak markantní.

    Dokážu sice brzdy seštylovat, že při nezatížení necinkají, ale když to pak rozjedu, cinkat začnou a to dost.

    Moje otázka je tedy jednoduchá. Co s tím? Myslel jsem si, že problém vyřeším, když přijde nový kotouč a zatím tu mám větší problém…

    Díky za jakoukoli radu a i za poslání do ****** či historie…

    Jo a kotouč je Roundagon BB na 6 děr:

    http://www.kupkolo.cz/…BB_3599.html

    nic moc, já vím. ale? …

    0 0
    • juli  

      Víš jistě, že je křivý kotouč? Takhle jsem se pasoval s nějakým předním kolem, až jsem zjistil, že je křivá příruba na náboji.

      0 0
      • BigKarel2  

        jj, zkoušel jsi ho položit an rovnou plochu? nebo nějak jina zjistit že je fakt ohlej?

        0 0
      • mc.loki  

        ahoj, nevím to jistě, možná to bude něčím jiným, když to dělají dva kotouče za sebou. to budu moct vyloučit asi jenom tehdy, když kotouče přehodím a bude házeti ten, co je teď vzadu a tam neháže…

        jde mi o vaše názory. pokud by to byla ta příruba, co by s tím šlo dělat? snad ne nový celý kolo :)

        0 0
        • juli  

          Právě proto, že hážou oba kotouče. Udělej si značku na nábě a pootoč kotouč, pak to zjistíš.

          Na přírubě to může dělat hodně málo, klidně jenom setinu. Na konci kotouče už to bude tolik, že se ti nevleze mezi desky bez škrtání.

          Léčba je v naohýbání kotouče, nebo to poléčí soustružník, pokud se ti chce kolo rozplétat.

          0 0
          • mc.loki  

            nechce. takže de facto radíš, trochu to poštylovat rukou.-) zkusím to, díky

            0 0
          • kyl  

            Tohle sem na soustruhu dělal a byl dost problém to upnout tak aby se to točilo bez házení,pokud je to nába s konusama tak ještě horší,na průmyslech by to takovej problém nebyl,z jedné strany vystředit hrotem přes ložisko.

            0 0
            • juli  

              Souhlas. Já takové práce s důvěrou svěřuju „svýmu“ soustružníkovi, který po létech kooperace se mnou ví, o co go ;-)

              0 0
      • mc.loki  

        mimochodem, co by se dalo dělat s tou přírubou, upilovat to, obrousit?

        0 0
        • akula  

          Zafrézovat, nebo vyrovnat kotouč tak, aby neházel.

          0 0
          • mc.loki  

            tak to jsem v piči, frézy nemaje…asi to hodím do servisu, ať to poměří a nějak poladí…ještě tu zkusím nějak očistit a vyhladit aspoň smirkem a pak se uvidí…

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Smirkem nic neber, jenom to zhošíš. V podstatě jediná možnost je to naohýbat rukou. Kotouč bude potom sice křivej, ale komu to vadí, když to brzdí a necinká, ne? :-)

              0 0
    • vsn  

      zkus vycentrovat na tebou zatizenym kole. (tzn. budete potreba dva lidi)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Hele dá se to trochu rovnat když na to rukou zatlačíš v místě kde je to hnutý, jednou sem to jentak zkoušel, ale mám to furt o cca půl milimetru hnutý. Jestli to necinká bez zátěže, tak to zkus zatížit a seřídit se zátěží – asi by to chtělo pomocnika ) Jinak mě to třeba trochu drnčí když jedu na asfaltu při určitý rychlosti, sem tak ňák smířenej s tim, že 203mm kotouč neni tak tuhej, a ani 20mm osa to nezachrání když se do toho třeba hodně opřu v náklonu, nebo blbě doskočim a tak…

      0 0
    • xshreck  

      Nvm no … nebylo to tu už teď nedávno? :-)

      A je teda křivej ( ohlej) nebo jak? Nemáš větší vzorek na plášti? Ten to dokáže pěkně rozvibrovat. Jestli tj měkčí, tak se rozcinká hned. A při zátěži se to taky hne pěkně.

      Mě to cinká nehorázně přesně při 29km/h. Když to bylo new, tak mi to taky strašně cinkalo a časem se to sjelo a už je to OK.

      0 0
      • mc.loki  

        plášt mám mountain king, ten vibruje slušně, ale problém je, že to háže i při postavení kola vzhůru nohama – kolama :) a roztočení kola, tedy bez zátěže a vibrací.

        0 0
    • Patar  

      Házivost příruby a následně házivost discu měřím úchylkoměrem (hodinkami) přímo v centrvidlici. Potom je vše jasné.

      0 0
      • mc.loki  

        nejsem zatím tak zběhlý v servisování kola – centrvidlice je takovej ten stojan, ve kterym se centrujou kola? ten já nemám, dosud mi centrovali kola v servisu, i když časem se chci osamostatnit, jak postupně propadám kolu víc a víc, vidím, že v dlouhodobý perspektivě ušetřim, když udělám pár investic do nářadí a budu si s tím trochu hrát :-)

        0 0
    • baboon  

      Podle mě 203 bude cinkat vždycky..:) A kdž se ti to podaří aby necinkal v 15km/h, tak bude cinkat ve 20km/h a tak stále dál..:) Pokud ti při zatočení kolem to kolo vysloveně nebrzdí, tak bych to asi nechal..Popřípadě si vyhlídni to křivý místo a „docentruj“ ho rukou..Někdy se to taky vycentruje tak trochu samo, protože při velkým brždění to přecejen ten kotouč našponuje, tak má snahu se trochu rovnat, ale na to bych nespoléhal..:) 203 mi cinká i například za bočního větru..:D

      0 0
      • vsn  

        jakej je duvod vubec takhle velkejch kotoucu? …jezdim poradny krpaly ale jeste se mi nestalo ze by brzdy prestaly brzdit – obcas se teda neda udrzet ruka ani na trmenu ale brzdi to (vazim 62kg), desky mam kool-stop, brzdy tektro auriga a kotouce avid G3 160mm

        0 0
        • Mr.Duck  

          To ty krpály zas tak pořádný nebudou :-)

          0 0
        • romachain  

          Třeba na tandemu bych si dopředu klidně dal i větší kotouč kdyby byl tak běžně k dostání jako 203.

          0 0
          • StuntJ  

            a co 203 s vnitřním chlazením od HOPE ?

            0 0
            • BigKarel2  

              Myslim že XTéčko na unašečích úplně stačí…

              0 0
              • romachain  

                Dokonce obyčejnej Avid Roundagon stačí. Samozřejmě to ale není DH speciál, při nejtěžším sjezdu (s ohledem na brzdy) v alpách s plnou zátěží (cca 250kg) to brzdilo furt dobře, ale natavil se konec bovdenu (mám tam mechanický Avid BB7).

                0 0
        • baboon  

          No já asi halt jezdim větší krpály..:) A mimo to mám 80kg a mému „drobkovi“ do 16kg asi moc nechybí..:) Donedávna jsem jezdil 185/160, ale teď na 203/185 jsem spokojenější..:)

          0 0
        • akula  

          tak s většim kotoučem to brzdí prostě víc, někdo chce jedovatější brzdy, někdo jezdí ještě větší krpály než ty, někdo zase na tandemu a někdo třeba není taková muší váha jako ty, aby se spokojil se 160mm :-) já mám teď třeba 91kg (což je v plnej polní nějakejch 110kg hmoty v pohybu) a i přítulka je kapánek těžší než ty.

          0 0
        • mc.loki  

          160 vpředu mi při mech.brzdách ( BB5 ), co mám, brzdila míň, než jsem chtěl. tak jsem to upnul rovnou na 203, protože se nechci zabít. sice nemám DH kolo, ale nějaký ten krpál občas taky sjedu :)

          0 0
        • xshreck  

          60 .-)) to kdyby měl každej, tak se 203 ani nevyrábí xD

          0 0
          • vsn  

            náhodou :D nez jsem si koupil kolo (pred trema mesicema) tak jsem vazil 66–67 :D az tedko jsem zhubl :D a slo by to asi jeste min neobedvat kazdej druhej den v mekáči :)

            0 0
      • hmm  

        203 mi po půl roce ježdění skončila ve skříni neb nešla vyladit aby za jízdy necinkala :-) při náklonu v zatáčce cinkala 2× tolik :-)

        0 0
    • Seer  

      Co se týče vůbec montování tohoto kotouče na nové kolo…

      Dáváte to na sucho, nebo trošku máznost nějakou vazelínkou tu stykovou plochu? Mam trochu strach z koroze.

      0 0
      • Vilém  

        Muzes to maznout treba teplovodnou pastou, zlepsis chlazeni. Z koroze strach mit nemusis. Z koroze ceho vlastne, kotouce, nebo naby?

        0 0
        • Seer  

          no trochu obojeho, presto ze ted kupuju nove zapletene kola, tak ty by mohly byt osetrene, ale treba i ty kotouce… Ja bych tam ochotne dal tenkou vrstvicku neceho, ale zase mam respekt vubec chodit s prtem namazanym vazelinou kolem kotouce. :D Navic abych nejak nepokazil pevnost uchyceni.

          Pokud to nedela problem, ze bych to treba po dvou letech musel od sebe odsekavat, tak na to kaslu. Na sucho.

          0 0
          • Vilém  

            Budou to kotouce na 6 der, nebo centrlock? Kdyz sundam treba po dvou sezonach kotouc na kole, ktere bylo jezdene celorocne, tak se zadna extra koroze nekona. Proste ojedu dosedaci plochu dratenym kartacem. Kotouc vetsinou na dosedaci plose neni potreba nijak cistit, ale pokud si chce clovek hrat, tak to muzes vzit jemnym smirkem. To jsem mluvil o 6ti derach, ale prakticky stejny to bude u centrlocku. Pokud tam, ci tam pro klid duse, maznes dosedaci plochu troskou vazeliny, tak urcite nic nezkazis. Teda pokud ji nenapatlas vsude kolem:)

            0 0
    • mc.loki  

      já to trochu oživím, kotouč se usadil a trochu jsem ho naohýbal. jde mi o to, že mi na přední BB 5 cinkají destičky. jak je tam takový to rozpěrný perko, tak asi neplní dost dobře svou funkci a destičky si tam téměř volně poletují, co s tím? ještě jsem brzdy nerozebíral, mám je 2 měsíce a předtím jsem měl V. poradí nějaký mechanik? :-)

      když malinko přibrzdím, cinkání přestane, ale přece nebudu jezdit furt s mírně zataženou páčkou…

      no je to trápení, asi přejdu na BB7. hydry nechci.

      0 0
      • BigKarel2  

        :D Komu enní pomoci… :D

        0 0
        • mc.loki  

          nejhorší je, že jsem nedokázal najít na webu nějakej pořádnej manuál k těm BB five…

          0 0
          • juli  

            Co bys k téhle brzdě potřeboval za manuál? Vytáhni destičky, roztáhni trochu pérko a máš vyřešeno.

            Pokud bys jó potřeboval vědět, jak to vypadá uvnitř, tak ti můžu poslat výkres dílů.

            0 0
            • mc.loki  

              oukej, já je právě ještě nevyndaval, pravděpodobně jenom vytáhnu perko a ony nějak vypadnou ne? :)

              0 0
              • Pedro404  

                Jestli to je jako na BB7kách tak nevim jak vytáhneš pérko bez vytáhnutí destiček:)

                Já je vytahuju po jedný, musíš je nadzvednout z toho čudlíku na pístku na kterým sou nasazený. Vemu je za packu, tim je nadzvednu vepředu a tou dírkou ve třmenu vzadu je nečim vypáčim nahoru a ven.

                0 0
                • mc.loki  

                  vyndalo se to pérko a pak se vysypaly destičky, šlo to hladce. problém se i nadále prostě v tom, že jedna destička tam stále téměř volně poletuje. nerozumím tomu, perko by je mělo stabilizovat, ale je to celý nakřivo.

                  jak jsi spokojen s těmi BB7? opravdu o nich vážně uvažuju. hydyr prostě nechci a BB7 by měl být mechanický numero uno :)

                  0 0
                  • pstasek  

                    BB5 má přítelkyně, BB7 mam já

                    BB7 podstatně lepší v dávkovatelnosti díky tomu, že vzdálenost pohyblivé destičky neštěluješ předpětím lanka, ale šroubem na třmenu. Páka, za kterou tahá lanko, tak může chodit v optimální dráze, čili může s třmenem svírat pravý úhel, ať jsou desky nebo kotouč sjeté, nebo nové.

                    Navíc BB7 mají větší povrch a lepší tvar destiček.

                    U obou doporučuju brzdové páky Single Digit od Avidu.

                    0 0
                    • mc.loki  

                      díky! na přední už jsem objednal BB7. vzadu zatím nechám BB5 a časem tam tu sedmu taky hodím. hydry opravdu nechci. kvůli servisu. a móda mě nezajíma :-)

                      0 0
                      • BigKarel2  

                        No je to tvůj boj čeče :) Ale ať sloužej!

                        0 0
                      • pstasek  

                        Kvůli servisu bych se hyder nebál. Kromě počátečního zkrácení hadic nic speciálního není ani třeba a pokud netečou, jsou prakticky bezúdržbový.

                        BB7 má oproti hydře asi jednu hlavní nevýhodu … vlastnost lanka a bowdenu – u zadního kola je o něco houbovatější než vepředu, tím, jak bowden a lanko pruží.

                        Na druhou stranu za ty prachy jde o spolehlivý a účinný brzdy. Sloužit určitě budou.

                        0 0
              • juli  

                Na YouTube bude video Avid BB5 setup, se to tuším jmenuje.

                0 0
                • mc.loki  

                  bylo to jednoduchý, ale stejně tam ta destička, co je pohyblivá nějak blbě sedí a celkem volně se hejbe. navíc je nějak nakřivo, dotyková plocha je celá nakřivo…zajímavý. pro mě signál, že mám koupit BB7…ale zas vzadu to nic takovýho nedělá. zkusím rozebrat i tu zadní…

                  0 0
                • mc.loki  

                  jinak v tom videu je prostě jen instalace brzdy, ale o brzdičkách ani hovno, bohužel :)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.