• Habua

    Ahoj,

    poprosil bych o radu pri vyberu kola.

    Po 8 letech na celoperu bych rad poridil nove kolo.

    Vetsinou uz jezdim jen lesni asfaltky,popr.lehci teren.Celopero mi prestalo vyhovovat.Ram neni dostatecne tuhy a bere pri slapani dost sil.

    Mam 187cm,108kg.

    Rad bych poridil neco s pevnym ramem,pri me hmotnosti radej hlinik nez carbon.Kola 29",ram 21",vybava aspon XT.Vidlici bych si predstavoval 100–120mm zdvihu.Idealne jen jeden talir,ale to si nejsem jisty,jestli by mi ten prevod stacil.Rad slapu vic na silu..

    Muzete mi,prosim,pora­dit,co by tak bylo vhodne? Cena okolo 50tis.,vic v pripade sympatii. :-) Diky

    0 0
    • Nikovlas  

      Jestli ten převod stačí zjistíš snadno – zamyslíš se, jaké převody aktuálně používáš a přepočítáš si to na jednopřevodníkový systém – pokud se rozsahem vejdeš do nějakého existujícího, pak ok. Pokud ne, pak ne ok.

      Za 50k je hromada velmi pěkně osazených hliníkových rámů. Například české RB. Případně si to můžeš nechat postavit dle svých potřeb – při tomhle budgetu máš poměrně velký prostor pro kreativitu.

      0 0
    • Čipera  

      Proč raději hliník než karbon? Hmotnost jezdce na to nemá vliv, pokud to bude kvalitní rám. Taky otázka peněz kolik do toho chceš vrazit.

      0 0
      • Habua  

        Karbon je sice lehci,ale ja nejak dvakrat vahu neresim.Hlinik mi prijde takovej mene nachylnej na poskozeni.A za stejnej peniz radej hlinikovy ram a lepsi komponenty.Ale rad si poslechnu i opacne nazory.Diky

        0 0
        • snas89  

          Myslim ze je to presne naopak.

          Sam jsem mel praskly ram uz 2× (jinde) a vzdy to slo bez problemu na opravu.

          Navic karbon co vim drzi vlastnosti dyl nez hlink. Ja bych sel naopak do kvalitniho ramu na ukor komponentu.

          Nevim jaky mas rozpocet? Nechal bych si to treba i postavit.

          Pripadne pak muzu doporucut zaplety od pavla cabelickyho. Ma je udelany tak aby spis vydrzely (i pod tvou vahou).

          0 0
          • TeryPV  

            Ale jen málo který výrobce Ti narovinu řekne, že by karbon na víc jak 100kg nedoporučil. Ale když se na to zeptáš, tak to musí uznat.

            0 0
    • Hroch Peťas  

      Ahoj,

      parametry podobné 186cm/103kg, žádný velky jezdec, nechal jsem si postavit na rámu 29" /Cube /hliník/ kolo s výbavou SLX, kliky 24–36 a kazeta 11–42, vidlice vzduch.

      Pokud neřešíš moc váhu kola /jako já/, na XT bych se vyprdl, SLX funguje super.

      Měl jsem možnost zkusit jednoplacku 32 – 11/46 i 30 – 11/46 a zjistil jsem, že my 2/11 vyhovuje mnohem více,

      Jsem velice spokojen, ale dnes bych vzal carbon rám a vůbec by jsem se nebál.

      PS: mám 19" rám

      0 0
      • Habua  

        Diky za koment.

        Ja se jako uplne karbonovemu ramu nebranim.Jen mam obavu,aby byl dostatecne tuhy.Nesnasim,jak mi na nynejsim kole pri intenzivnejsim slapnuti ram,,lupe,, a je citit,jak se krouti.

        Neni 19" na 186cm hrozne malo?

        0 0
        • Hroch Peťas  

          Jsem trochu „hendikepovanej“ , vyhovuje mi kratší rám. :-)

          0 0
        • Nikovlas  

          Méně tuhý rám se může „kroutit“, ale nemělo by v něm „lupat“ – to je známka nějaké vůle v nějakém spoji. Typicky to může dělat sedlovka, případně středová ložiska v rámu. Není to čistě vlastnost karbonu, nicméně lisovaná středová složení, která jsou tomu náchylná, se častěji používají právě u karbonu (možná takřka výhradně u karbonu).

          0 0
        • maajkee  

          S velkou pravděpodobností bude carbon rám tužší než hliník.

          Jinak já mám 185cm a jezdím léta 19" rámy ale delší. Mám spíš kratší nohy (84cm) a vyšší rámy mi nevyhovujou.

          0 0
      • maajkee  

        Naopak XT řazení je oproti slx velmi znát, slx je měkké, s neznatelnym krokem. Přehazka je celkem fuk.

        0 0
        • Hroch Peťas  

          Souhlas, ale myslel jsem pro rekreační ježdění je SLX vyhovující.

          Já jsem cenový rozdíl mezi SLX a XT , investoval do MAVICů

          0 0
    • Rowdy  

      Mě přijde, že na slušné hliníkové HT stačí 40k. Taky si myslím, že SLX úplně stačí. Taky se počítám mezi ty, kterým 2×11 vyhovuje víc než 1×12. Bejt tebou, radši bych vzal nějakou tu SLX verzi, tam budeš za těch asi 40. Může to být Trek, Giant, Cannondale .. prostě cokoli. O tuhost rámu se bát nemusíš, na HT s pevnýma osama se toho moc nekroutí. Jen se zajímej o vidlici, jaký mám zámek. Si to nech předvést a zkus šlapat ze sedla, jestli ti to bude vyhovovat. Za těch zbylých 10k si můžeš kolo vylepšit. Asi tam budou běžnější brzdy, tak dát nějakou vyšší řadu. Nebo pořídit lepší než seriové sedlo.

      0 0
    • abc  

      Zdar,

      co byly za poslední dobu testy ve Velu na HT, tak de facto bezkonkurenčně tam vycházelo kolo MMR Rakish a za tu cenu mi to přijde celkem slušný (nevím jak je dostupné v XL-ku) a nebo celkem dobře i Author Modus . Klasicky máš dobrý poměr cena/výkon u Canyonu.

      0 0
    • Habua  

      Tak po procteni kvanta materialu se zatim nejvic priklanim ke stavbe na ramu RB.Libi se mi ten jednoduchy design.Muzete mi nekdo potvrdit tu tuhost ramu,o ktere se vsude pise? Diky

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Nejdrncavější kolo, co jsem kdy jel. Při porovnání kola a následném převléknutí komponent na rám RB to bylo markantní.

        Festovnější rámy jsou HT trail/enduro, také mají více hmoty (karbonové XC váží polovic). Mají svojí geo např.: https://whyte.bike/…products/629

        S delší sedlovou trubkou je Octane One Prone https://www.katmar.cz/…-p-4511.html

        Pod Tvou tělesnou hmotnost bych pod 120 mm zdvihu vidle nešel. Také rám co pojme objemnější pneu, než jen 2,25“ šíře.

        Na silové šlapání si pohlídej i tuhost klik, některé descendant apod. na tom budou lépe, než obyč. XC.

        0 0
    • Habua  

      Ahoj,

      tak jen abych ukoncil tema.Vzal jsem nakonec RB CRR 290 ve verzi RACE a po prvnich 200km urcite nelituju.Je to presne to,co jsem od noveho kola pozadoval.Za tri tydny bylo doma,domluva super.Jeste dam jine sedlo,potrebuju tvrdsi.

      Takze jeste jednou diky za rady.

      Lukas

      0 0
      • danielh  

        Tak da se , ale vzhledove uplne tuctove standartni kolo (hlavne ram ) RB se mi nelibi vzhledove vubec :-( NIC na nich neni co by me zaujalo, u mne kdyz HT tak Lector, i kdyz do 40k ho asi nesezenes novy.

        0 0
        • Habua  

          No,ja si nekupoval kolo,abych se s nim nekde predvadel,ale aby se mi na nem hlavne dobre jezdilo.Takze tuctove a standartni mi nevadi.Navic mam rad jednoduchost.Kolik lidi,tolik nazoru…Ja jsem spokojenej. ;-)

          0 0
        • RttB  

          Souhlas. Nebudu upírat to, že kola jsou to určitě kvalitní a borci mají super přístup a vědí co dělají. Ale když chci dát do kola 40–50k kč, tak chci, aby si mi líbilo. To bohužel opravdu tato kola nesplňují. Ten vzhled je jako u několik let starého kola střední třídy. O bovdenech pod rámovkou jsem tu již psal – hnus. Ale to je zase věc vkusu.

          Hlavně ať slouží a hodně najetých km s úsměvem na tváři !

          0 0
          • TeryPV  

            Již oldschool geometrie, neboost rám, vedení lanek. Jako Mi se celkem líbí, ale je to prostě už „veterán“ . Kdyby jej trochu zmodernizovali, možná bych si dal říct.

            0 0
      • maajkee  

        Super volba. Jen bílá vidlice k bilemu rámu už je trochu moc, ale hlavně že se to tak líbí tobě.

        0 0
      • jezura  

        Dobrá volba.Šup s tím do ,naše biky,RB není nikdy dost:))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.